PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Kolej

Nieprzeczytany post autor: K-man » 17 mar 2009, o 10:02

Przeczytajcie to.Trzeba poprzez ten pomysł.Trzeba zjechać na dół zobaczycie o co mi chodzi
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 82&page=72

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 17 mar 2009, o 10:35

Super pomysl! Inicjatywa na ktorej moze skorzystac i Kalisz i Ostrow. Mozna wiec lobbowac razem jako Aglomeracja, ktora miala by w tym temacie wieksza sile przebicia niz kazde miasto osobno.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 17 mar 2009, o 10:37

Najlepsze jest to, że to Ostrów wyszedł z ta incjatywą.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 17 mar 2009, o 10:37

W tym przypadku zgadzam się co dlatego że warto o to walczyć bo oba miasta na tym zyskają. Dobry pomysł tylko nie wiem czy realny.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 17 mar 2009, o 15:19

Tylko żeby się nie okazało, że to jest w zamian za Y

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 17 mar 2009, o 20:18

Bardzo dobry pomysł (chyba pierwszy ostrowian wobec naszego miasta). Mam nadzieję, że powstanie on samodzielnie obok linii "Y". Do tego wszystkiego (dla kolei konwencjonalnych) brakuje mi jeszcze linii na Pleszew i Częstochowę.

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 17 mar 2009, o 21:46

A ja bym ominął Ostrów tą linią jak najdalej, a co tam niech mają.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 17 mar 2009, o 22:12

Tylko jestem ciekaw, dlaczego w tym artykule mówią o tym, że ta linia to usprawnienie dla Ostrowa i Ostrów zyska, jeżeli to śmiertelny wróg tego miasta - Kalisz stanie się węzłem kolejowym. Ta mapka to moja koncepcja docelowa (dot. kolei i w ogóle szyn w Kaliszu):
Obrazek

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 17 mar 2009, o 22:59

Te zielone linie to co.Chyba nie tramwaj
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 17 mar 2009, o 23:53

Cały szkic bardziej przypomina tramwaj.Przystanek co 300 metrów.Najlepsza ta linie przez Dobrzec :lol: i dalej rozwidlenie wielkości skrzyżowania.Kolega puścił wodze fantazji :wink:
Dla kolejki PIKO pewnie w sam raz 8)

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 18 mar 2009, o 08:44

Z Kalisza do Konina pociągiem?



Ostrowska Fundacja Edukacji i Nauki chce, aby w najbliższych latach rozpoczęła się budowa linii kolejowej łączącej Kalisz z Inowrocławiem. Jej prezes Jerzy Mazurek przekonuje ostrowskich dziennikarzy, że to dobre i konieczne rozwiązanie

Zdaniem członków Fundacji Edukacji i Nauki niezbędne jest doprowadzenie do równowagi komunikacyjnej, która ostatnio została zachwiana. Transport kolejowy koncentruje się głównie na szlakach łączących wschód z zachodem Polski. Naukowcy proponują więc uruchomienie linii kolejowej, łączącej Opole i Górny Śląsk z Gdynią, a do uruchomienia takiego połączenia brakuje 120 km torów – właśnie na trasie Kalisz – Inowrocław.
Zdaniem Jerzego Mazurka, prezesa fundacji, już realizacja pierwszego odcinka Kalisz – Konin znacznie ułatwiłaby mieszkańcom południowej Wielkopolski dojazd do Warszawy czy Berlina. Na przeszkodzie w realizacji tego pomysłu może stanąć oczywiście brak pieniędzy, ale i w tym przypadku ostrowscy naukowcy mają pomysł, jak wybrnąć z sytuacji. Uważają, że budowa szybkiej kolei z tzw. wariantem Y (z Warszawy do Poznania i Wrocławia) będzie dublowała istniejące, szybkie połączenia Warszawy z Poznaniem przez Konin. Ponadto można zaoszczędzić miliard złotych, porzucając pomysł połączenia Łodzi Fabrycznej z Łodzią Fabryczną specjalnym tunelem. A wybudowanie linii kolejowej Kalisz – Konin kosztowałoby ok. 500 mln zł.

ŻK

Ciekawy pomysł
:roll:
Andrzej

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 18 mar 2009, o 11:24

Włączenie Poznania w projekt szybkiej kolei było poznańskim kaprysem ("Mamy kompleks Wrocławia. Nie możemy być gorsi od Wrocławia."). Linia miała przecież powstać po to, by umożliwić szybką komunikację kolejową na trasie Wrocław-Kalisz-Łódż-Warszawa. O Poznaniu nie było mowy (o Ostrowie także) do czasu tej chamskiej burdy, którą uruchomił red. Tomasz Cylka z "Głosu Wielkopolskiego". Poznań (Ostrów także) nie jest w tym projekcie do czegokolwiek potrzebny.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 18 mar 2009, o 12:47

www - mijasz sie z prawda. Wlasnie gdyby nie rozgalezienie na Poznan to nikt by nawet o Kaliszu nie wspomnial. To wlasnie w pierwszych analizach Y kiedy byla mowa o samym punkcie rozgalezienia padl tekst, ze konieczne jest obsluzenie naszego regionu i zlokalizowanie tu stacji. Dokladnie to brzmialo tak, ze optymalnie stacja powinna byc w Ostrowie, ale odchylenie trasy Lodz - Poznan bylo by za duze i wymyslono stacje "Kalisz Polnoc". Co jest oczywiscie bzdurne, bo im MNIEJ odegnie sie Lodz - Poznan, tym BARDZIEJ ugnie sie linie Lodz - Wroclaw, ktora jest duzo bardziej potrzebna, i w tym ostatnim stwierdzeniu sie tylko moge z Toba zgodzic. Z mapki Y wykresl sobie odcinek Kalisz - Poznan i zostaw tylko polaczenie z Wroclawia. Chyba kazdy stwierdzi, ze to "objechanie" Kalisza gora to pomysl zupelnie nieekonomiczny.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 18 mar 2009, o 15:13

Wiesz, co sector czasami bywasz po prostu śmieszny a czasami irytujący i ten post jest właśnie przykładem, że bywasz irytujący.
Akurat o KDP dowiedziałem się pierwszy raz, kiedy była mowa o połączeniu Warszawy z Wrocławiem przez Łódż z przystankiem w Kaliszu i nie było mowy o Poznaniu dopiero potem zrobiła się wrzawa, że jak to Poznań bez KDP w a Kaliszu ma być i od samego początku przystanek miał być na północy Kalisza.

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 18 mar 2009, o 17:00

Potwierdzam słowa mojego przedmówcy. Nikt nie brał pod uwagę Poznania.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!

zibi465
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 244
Rejestracja: 22 sie 2007, o 19:38
Lokalizacja: nad rzeką w śródmieściu

Nieprzeczytany post autor: zibi465 » 18 mar 2009, o 19:14

na samym początku to KDP miała połaczyć Ostrów z (ukochanym) Poznaniem, Wrocławiem,Łodzią. Dzięki życzliwości sectora do Łodzi przez Kalisz

[ Dodano: Sro, 18.03.2009, 19:51 ]
800 mln zł na zakup nowych pociągów dla PKP
2009-03-18 12:52 /PAP/
PKP Przewozy Regionalne dostaną 800 mln złotych na zakup nowych pociągów. Rząd przyjął we wtorek stosowny projekt nowelizacji ustawy w tej sprawie.

Pieniądze będą przekazane samorządom bezpośrednio z Funduszu Kolejowego, który zostanie zasilony kosztem Krajowego Funduszu Drogowego. Chodzi o sumę 800 mln zł rozłożoną na lata 2009-2015.

Przyjęty we wtorek przez rząd projekt nowelizacji ustawy o Krajowym Funduszu Drogowym, Funduszu Kolejowym oraz o dochodach jednostek samorządu terytorialnego ma zmienić dotychczasowy podział przychodów z opłaty paliwowej dla Krajowego Funduszu Drogowego (KFD) z 80 proc. do 75 proc., a dla Funduszu Kolejowego (FK) z 20 proc. do 25 proc.

Oznacza to, że pomoc dla samorządów województw wyniesie 200 mln zł w roku bieżącym oraz 100 mln zł w kolejnych latach.

"Pieniądze z FK będą przeznaczone w całości na zakup i modernizację oraz naprawy taboru kolejowego. Poprawi to standard obsługi pasażerów wykonywanych w ramach umowy o świadczenie usług publicznych" - czytamy w uzasadnieniu projektu.

Zdaniem rzecznika prasowego PKP SA Michała Wrzoska przekazanie takiej sumy pieniędzy Przewozom Regionalnym "znacząco poprawi jakość pociągów, jakie jeżdżą po Polsce".

Wrzosek powiedział PAP we wtorek, że "nawet w ciągu ostatnich 16 lat Przewozy Regionalne nie przeznaczyły na zakup nowych pociągów takiej kwoty, jaka ma być wydana w okresie najbliższych sześciu lat".

Innego zdania jest dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Adrian Furgalski. Powiedział PAP, że "te pieniądze (800 mln zł.) to jedynie kropla w morzu potrzeb PKP PR".

"Na pełną modernizację składu potrzebne jest około 7 mld zł" - ocenił ekspert. "Niektóre składy, których używają Przewozy Regionalne mają po 30 lat" - dodał.

"Przy cenie jednego składu, wahającej się w granicach 18-20 mln zł za te pieniądze będzie można kupić około 40-45 nowych składów - to w skali całego kraju niewiele" - ocenił ekspert.

"Te pieniądze mogą być jednak pomocne - jako wymagany wkład własny - w ubieganiu się o dofinansowanie zakupu nowego taboru dla PKP PR z Unii Europejskiej" - powiedział Furgalski.

PKP Przewozy Regionalne to kolejowa spółka transportowa należąca do samorządów województw. PKP PR powstała dzięki wydzieleniu przez prywatyzację z Polskich Kolei Państwowych w grudniu 2008 roku. Ubiegły rok PKP PR zamknęła stratą 78,5 mln zł. Rocznie spółka PKP PR obsługuje prawie 120 mln pasażerów.

(PAP)
Żądamy przystanku KDP w Kaliszu
http://www.koniecpzpn.pl/

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 18 mar 2009, o 19:57

Te zielone linie to co.Chyba nie tramwaj
Nie zielone, a niebieskie, ale masz rację - to tramwaj!
Cały szkic bardziej przypomina tramwaj.Przystanek co 300 metrów.Najlepsza ta linie przez Dobrzec Laughing i dalej rozwidlenie wielkości skrzyżowania.Kolega puścił wodze fantazji Wink
Nie. Co 800 metrów. A ten węzeł to rzeczywiście trochę mały ;) A linia przez Dobrzec w ramach (nigdy pewnie) nie wybudowanej drugiej nitki ;)

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 18 mar 2009, o 23:33

Jeśli kiedykolwiek powstanie odcinek do Konina co jest baaardzo mało prawdopodobne rozwidlenie powstanie albo w Szczypiornie albo za Kaliszem w rejonie Opatówka (tak chyba planowano w latach 50).Inne miejsca są nierealne ze względu na gestość zabudowy.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 19 mar 2009, o 00:19

http://www.mrr.gov.pl/PROGRAMYOPERACYJN ... poiis.aspx

Dodam tylko, że tramwaj na Franowo w Poznaniu (żeby poznanioki mogli se od Kupca do IKEI podjechać) kosztuje 300 mln zł.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 19 mar 2009, o 09:16

A może by tak , pociągnąć wąskotorówke ze Zbierska do Konina , będzie taniej .
Zaoszczędzi się jak w Poznaniu na żywieniu słonia .

ODPOWIEDZ