Reorganizacja linii KLA

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8992
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 1 sie 2019, o 16:20

Jasiek, co więcej, pewnie nowa tablica także będzie zrobiona ze starą nazwą, nie zdziwiłoby mnie to ;)
A tu odnośnie zapowiedzi:
Dzień dobry,
W odpowiedzi na przesłaną korespondencję informujemy, że baza nagrań głosowych w najbliższych dniach zostanie zaktualizowana.


Z poważaniem

Dział Eksploatacji i Organizacji Przewozów
g13k

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8992
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 2 sie 2019, o 00:27

Niezłą łamigłówkę zrobiło pasażerom KLA. Nie podali oni listy zmian, a z tego co widzę jest ich więcej.
Poznańska Nowy Szpital -> Poznańska Szpital
Toruńska Pucka -> Pucka Szpital. W tym przypadku linia 5 nawet na głównym wyświetlaczu ma inną nazwę kierunkową.
Dodano także przystanki na Inwestorskiej czy Niemojowskich.
g13k

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3258
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 2 sie 2019, o 07:02

gawronik13kalisz pisze:
2 sie 2019, o 00:27
Toruńska Pucka -> Pucka Szpital. W tym przypadku linia 5 nawet na głównym wyświetlaczu ma inną nazwę kierunkową.
Jak pamiętam zawsze mówiło się szpital przy Toruńskiej. Wcześniej przy Kaszubskiej bo tam onegdaj było główne wejście. Natomiast szpital Pucka nawet jak jest to faktyczna ulica końcowego przystanku może dezinformować mniej zorientowanych mieszkańców czy przyjezdnych. Nie zawsze w imię poprawności kartograficznej trzeba na siłę coś zmieniać.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 2 sie 2019, o 17:09

gawronik13kalisz pisze:
2 sie 2019, o 00:27
Niezłą łamigłówkę zrobiło pasażerom KLA. Nie podali oni listy zmian, a z tego co widzę jest ich więcej.
Poznańska Nowy Szpital -> Poznańska Szpital
Toruńska Pucka -> Pucka Szpital. W tym przypadku linia 5 nawet na głównym wyświetlaczu ma inną nazwę kierunkową.
Dodano także przystanki na Inwestorskiej czy Niemojowskich.
To raczej Rada Miejska zafundowała te łamigłówki a nie KLA. Przecież to radni uchwalili zmiany. http://g.ekspert.infor.pl/p/_dane/akty_ ... 8/6591.pdf

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8992
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 2 sie 2019, o 17:25

No tak ale chodzili mi o to że wprowadzili zmiany a nie napisali konkretnie jakie i w którym miejscu
g13k

Awatar użytkownika
Achudy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 1 sty 2007, o 12:04

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Achudy » 26 sie 2019, o 18:56

Zmiany w rozkładzie linii nr 9 od 1 września 2019 r.

Informujemy, że od dnia 1 września br. wprowadzone zostaną zmiany do rozkładu jazdy linii nr 9. Modyfikacji ulegnie przebieg linii na odcinku od Ronda Ptolemeusza do Ronda Celtyckiego, autobusy zamiast ulicą Szlak Bursztynowy pojadą ulicą Kordeckiego.
Pasażerowie korzystający dotychczas z przystanków na ulicy Szlak Bursztynowy będą mogli skorzystać z przystanku na ulicy Polnej oraz nowych przystanków na ulicy Kordeckiego i na ulicy Szlak Bursztynowy za Rondem Ptolemeusza w stronę ulicy Łódzkiej.
Ponadto zwiększona zostanie częstotliwość kursowania autobusów linii nr 9 do 22 kursów w dni robocze.

Źródło: www.kla.com.pl

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Mops » 9 wrz 2019, o 19:18

Mam kilka pomysłów co do KLA i linii. Napiszcie co sądzicie.
Linia 1
Mała zmiana na Winiarach.
Leśna - Gajowa - Będzińska - Kujawska /Lubelska - Łódzka itd.
IMG_20190909_184118.jpg
IMG_20190909_184118.jpg (441.68 KiB) Przejrzano 4188 razy
Na niebiesko tradycyjna trasa na różowo moja. Zielone przystanki istniejące. Pomarańczowe proponowane

Linia 2 unormalnienie na Chopina (z przystanku podstronie Kościuszki jedzie 2 i w kierunku Kampusu PWSZ i OS. Dobrzec)
W kier Kapmusu 3go maja - Al Woj Pol - Kościuszki - Kopernika - Harcerska...
W kier OS. Dobrzec Poznańska - Al Woj Pol - 3 go Maja - dalej 2 opcje :
Tak jak teraz lub Jana Pawła II - Bankowa - Nowy Świat - Górnośląska...

3C albo inne oznaczenie bo jako jedyna 3 kończy w Kaliszu i ma częściowo inną trasę (Bankowa, Nowy Świat)

I teraz duża rewolucja w 5
Mam pomysł żeby ją trochę połączyć z 9 lub żeby 9 wcielić w 5
Nowa trasa

Leśna - Lubelska - Kołobrzeska - Łódzka - Szlak Bursztynowy - Kordeckiego - Polna - Torowa - Tatrzańska - Grunwaldzka - PKP - Podmiejska - Wyszyńskiego - Szapocznikow - Dobrzecka (do kościoła) - Biskupicka - Korczak - Poznańska - Harcerska - Chopina - Parczewskiego/Babina - Jana Pawła II - Toruńska - Skarszewska - Stawiszyńska - Tuwima - Żeromskiego - Staffa/Morelowa - Stawiszyńska - Długa
Jest połączenie szybkie Dobrzeca i Korczaka z Winiarami oraz Szpitala na Poznańskiej ze Szpitalem na Puckiej oraz Majkowem.

Linia 6. Może Skarszew? To blisko od Pólka, a ludzi kilka jest.

Linia 8 - zawieszenie? Co ją widzę to jadą 4 - 5 osób

9 wcielenie w 5 po zmianach

16 od Obozowej do Sulisławic (pętla na Romańskiej ale lepiej na Rzymskiej)

17 może Godebskiego - Majków - Centrum i dalej normalnie? Chociaż przez chwilę myślałem żeby z Harcerskiej na Górnośląską później Serbinowską, Mickiewicza i na Dobrzecką.
Napiszcie co myślicie

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 9 wrz 2019, o 22:57

1 wystarczyłoby pociągnąć jak 11. Nie ma co dodatkowo gmatwać i dokładać kolejne trasy przejazdu na tym jednak małym osiedlu. Pomijam fakt, że problematyczny byłby skręt z Lubelskiej w Gajową, nie wiem czy tam autobus wejdzie.

Przy proponowanej trasie 2 zabieramy ją z Nowego Rynku, przystanku z największą wymianą pasażerską na linii.

3C jak najbardziej na tak. To powinna być 4.

5 docelowo pojedzie na Tyniec. Poza tym taka proponowana wersja tej linii to monstrualna liczba wzkm, duża ilość wozów do obsługi i pogmatwana trasa.

Do przedłużenia do Skarszewa musiałaby się dołożyć gmina Żelazków. Nie ma szans.

8 to typowo pracowniczy socjal. Będzie jeździł.

Była propozycja takiej trasy 16, temat upadł przez brak kasy.

17 to taki PKS - dowozówka z Kotowiecka i wsi po drodze. Tym nikt po mieście nie jeździ i z taką częstotliwością jeździć nie będzie. Swoją drogą to wstyd że stary dobrzec ma tak żałosną ofertę.

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Mops » 10 wrz 2019, o 07:01

5 docelowo pojedzie na Tyniec.
Ciekawe kiedy to się stanie bo już 5 trochę jeździ a ws pętli na Niemojowskich nic nie wiadomo

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 wrz 2019, o 09:00

Zgadzam się, że linia 3C powinna być 4, przecież to linia miejska, a oznaczenia literowe tyczą się linii kursujących poza miasto. Zresztą zmodyfikowano jej trasę i już w mniejszym stopniu pokrywa się z pozostałymi TRÓJKAMI.

Co do linii nr 5 to uważam, że od Korczaka jej trasa powinna przebiegać ul Dobrzecką- Szapocznikow-Wyszyńskiego-Podmiejską-Centrum Przesiadkowe. Wówczas PIĄTKA wróciłaby na dworzec.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 10 wrz 2019, o 10:35

jasiek20 pisze:
10 wrz 2019, o 09:00
Zgadzam się, że linia 3C powinna być 4, przecież to linia miejska, a oznaczenia literowe tyczą się linii kursujących poza miasto. Zresztą zmodyfikowano jej trasę i już w mniejszym stopniu pokrywa się z pozostałymi TRÓJKAMI.

Co do linii nr 5 to uważam, że od Korczaka jej trasa powinna przebiegać ul Dobrzecką- Szapocznikow-Wyszyńskiego-Podmiejską-Centrum Przesiadkowe. Wówczas PIĄTKA wróciłaby na dworzec.
Co do 5 jak najbardziej. Tym bardziej że w tej wersji ona jeździ pusta.

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Mops » 10 wrz 2019, o 15:34

MIKI 5 nie jeździ pusta! Dzisiaj jechałem 5 w kier Dobrzeca. Wszystkie siedzące zajęte, a jeszcze jakieś 5-10 osób stało. Na początku myślałem że to nie jest 5 że coś się popsuło z wyświetlaczem ale nie, to była 5. Ludzie nie jechali na Dobrzec. 10 osób wysiadł na Korczaku.
5 jeździ pusta w godz 9-13 i w weekendy. A w godzinach szczytu pełna.

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Mops » 10 wrz 2019, o 20:43

Co wy na pomysł nowej linii?
14 Kampus PWSZ - Poznańska - Korczak - Bursztynowa - Św. Michał - Dobrzecka - Szapocznikow - Wyszyńskiego - Podmiejska - PKP - Grunwaldzka - Karpacka - Legionów - Jana Pawła II - Stawiszyńska - Tuwima - Morelowa/Staffa - Długa
Szybkie połączenie Dobrzeca, Widoku z Cmentarzem, Lepsza obsługa Starego Dobrzeca i Zagorzynka, połączenie Majkowa ze szpitalem i cmetarzem

Reaktywacja S (przez miasto, z niektórymi kursami przyspieszonymi)

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 11 wrz 2019, o 07:46

Komunikacja miejska powinna być alternatywą dla aut. Jak jedziesz samochodem to jedziesz z punktu A do punktu B, a nie przez pół miasta.
Kalisz potrzebuje bezpośrednich, szybkich połączeń, aby nie trzeba było krążyć po mieście.
Na pewno brakuje dobrej obsługi os.Tyniec. Sama "5" po wybudowaniu tam pętli nie wystarczy. Np.linia Tyniec-Centrum-Górnośląska/Legionów-Dobrzec.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Mops » 11 wrz 2019, o 17:49

Czy też uważacie że w Kaliszu powinno być więcej przystanków na żądanie?
AWP Przybrzeżna
AWP Widok
AWP Tylna
Wrocławska chyba całość
Spółdzielcza (rzadko ktoś tam wsiada)
Grunwaldzka (Torowa i Karpacka)
Obozowa raczej całość
Na linii 17 kilka wiosek i część św Michała
Rzymska zakręt, murowaniec
Trasa Bursztynowa wszystko
Na 3D cześć wiosek
Pokrzywnicka chyba całość może poza rondem
Warszawska raczej całość
Toruńska Gdańska
Starożytna osadnicza
Wolica las
Poznańska Galeria
Co jeszcze według was powinno być n/ż?

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Mops » 22 wrz 2019, o 12:19

Nic nie sugeruje ale muszę to napisać
Akurat w ten weekend byłem w Gdańsku. Było bardzo fajnie ale wracam do mojego głównego temetu czyli gdańskiej linii 100 (ZTM). Linia jeździ po ścisłym centrum. Bardzo ścisłym i bardzo ciasnym. Trasa Dw. Główny-Targ Rybny-Dw. Główny. Już 2 przystanek jest ekstremalny. Autobus jedzie przez bardzo ciasny parking. Przecinka się między samochodami na grubość lakieru (ludzie tak parkują że prawie uniemożliwiają przejazd autobusu. Następny przystanek Teatr Szekspirowski głosi zapowiadacz. To chyba najszersza cześć tej linii. Później już pierwsza bardzo cisana uliczka i przytanek Dom Fahrenheita. I teraz się zaczyna. Autobus skręca w skrajnie wąską uliczkę, prawie ociera się o ściany budynków. I nagle przejeżdża w poprzek Długi Targ. Wszyscy na Długim Targu zaskoczeni. Później znów super ciasna uliczka. Jedzie w kierunku Żurawia bardzo cisanymi uliczkami. Zakrętów mnóstwo. Jedzie po deptakach. Za Żuraiwem znów skręca w uliczkę etypu Kaliska Chodyńskiego. Przytanek i już szerszą drogą na Targ Rybny.
Załączniki
IMG_20190921_151716_compress24.jpg
Targ Rybny
IMG_20190921_151716_compress24.jpg (510.09 KiB) Przejrzano 3838 razy
IMG_20190921_151154_compress47.jpg
Długi Targ z wnętrza 100
IMG_20190921_151154_compress47.jpg (488.74 KiB) Przejrzano 3838 razy
IMG_20190921_150952_compress16.jpg
IMG_20190921_150952_compress16.jpg (546.64 KiB) Przejrzano 3838 razy
IMG_20190921_150730_compress44.jpg
IMG_20190921_150730_compress44.jpg (589.96 KiB) Przejrzano 3838 razy
IMG_20190921_150730_compress85.jpg
Katownia
IMG_20190921_150730_compress85.jpg (452.85 KiB) Przejrzano 3838 razy
IMG_20190921_160418_compress75.jpg
Uliczka w którą wjeżdża 100
IMG_20190921_160418_compress75.jpg (469.09 KiB) Przejrzano 3838 razy

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Mops » 22 wrz 2019, o 12:27

Gdyby w Kaliszu autobusy jeździły po takich uliczkach to Rajsków, Ogrody, Sulisławice Kolonia, Piwonice, Stare Miasto aiały by komunikację (lepszą)

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 22 wrz 2019, o 16:37

Mops pisze:
22 wrz 2019, o 12:27
Gdyby w Kaliszu autobusy jeździły po takich uliczkach to Rajsków, Ogrody, Sulisławice Kolonia, Piwonice, Stare Miasto aiały by komunikację (lepszą)
Już dawno temu pisałem tutaj na forum że marzą mi się wewnątrzosiedlowe linie obsługiwane minibusami, które dowoziłyby pasażerów do autobusów na głównych ciągach komunikacyjnych.

Mops
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 18:24
Lokalizacja: Korczak

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Mops » 29 paź 2019, o 17:45

Podobno od poniedziałku oficjalnie centrum przesiadkowe ma działać. Tylko ja się pytam
Co z przedłużeniem 5 do PKP? Przecież jeśli teoretycznie 5 od poniedziałku jeździła by do PKP to chyba już by informowali w autobusach i na przystankach.
Przez Dobrzec (Podmiejską i AWP liczę) jeżdżą 1,1a,1b,2,3a,3b,3c,3d,5,6,7,8,9,10,11,12,12k,13,18,19,19e,22. To daje 22 linie. Dojedzie się prawie wszędzie ale jak komunikacja miejska ma zachęcać jak dojazd do Cmentarza Komunalnego z Wyszyńskiego trwa 35 minut a samochodem dojedzie się w 6-8 minut. Może 5 jakoś w tym nie pomoże ale zamiast 30 minut szpital - dobrzec będzie jakieś 5. Ja czekam na to od wielu lat ale kla jakoś się nie śpieszy.

matteo94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 183
Rejestracja: 5 paź 2011, o 19:42
Lokalizacja: Dobrzec

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: matteo94 » 29 paź 2019, o 18:21

W godzinach popołudniowego szczytu kiedy okolice Amber dosłownie stoją w miejscu, wpuszczanie autobusów jadących z centrum w ciąg Dworcowa - Centrum Przesiadkowe - Podmiejska skutecznie zniechęciłoby do korzystania z autobusów. Widziałbym jedynie sens w przepuszczeniu "18" przez ZCP. Po pierwsze - kiedyś zahaczała ona o dworzec, po drugie - i tak jedzie Wrocławską, więc za skrzyżowaniem z Serbinowską mogłaby skręcić w Dworcową, nawrócić przy PKP, ominąć nową drogą Dworzec PKS i dalej Wrocławską w stronę Dobrzeca. Zapewniłaby też mieszkańcom Majkowa dojazd do dworca kolejowego jak niegdysiejsza "5".

Obrazek
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem

ODPOWIEDZ