Reorganizacja linii KLA

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8993
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 26 sie 2020, o 09:15

Za każdym razem kiedy zbliża się moment uchwalenia budżetu na przyszły rok pojawiają się te same tematy i poruszane są te same wątki. Chodzi mi o ratusz, nie o forum oczywiście 😅
Odgrzewają te same kotlety aż do zerzygania. Bo albo mi się zdaje albo już nie raz czytałem taką zapowiedź. Albo mam de ja vu
g13k

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 21 lis 2020, o 12:16

Dawno na forum się nie udzielałem, jednak podczas covidovej izolacji wypaintowałem sobie jeden projekt jednak sam nie jestem z niego docelowo zadowolony, ciężko powiedzieć czemu może 3 pasy nie pasują do Kalisza a może po prostu prestiżowy charakter placu do niego nie pasuje jednak postanowiłem się nim z wami podzielić...

Jednak od początku, geneza jest dojść prosta i często przewijana w tym wątku, czyli stworzenie przebiegów/przystanków tak by umożliwić konsolidacje/scalić przebieg autobusów kursujących przez pl. Kilinskiego oraz przez planty (Parczewskiego/Babina).

Powstało sporo propozycji, sam zresztą nie jedną proponowałem z perspektywy czasu jednak wstydzę się że nie które opublikowałem :lol: .

Ta jak twierdzę jest niestety przesadzona no ale to efekt końcowy.

Najbardziej podoba mi się oczywiście docelowa koncepcja JP, z przebudową Al. Wolności, budową ul. Mostowej oraz budowy mostu.
Jednak no właśnie by to powstało koszty wydają się być bardzo bardzo nad Kaliskie możliwości.

A więc zacząłem szukać inspiracji, porzuciłem też Nowy Rynek ponieważ jest on zbyt daleko względem autobusów jedzących przez pl. Kilińskiego.

No i oczywiście szybko doszedłem do wniosku że jedyną możliwością bez przebudowy ciągów ulic, budowy nowych dróg oraz mostów, ponadto nie wydłużając już wy długawych okólnych relacji KLA jedyną opcją jest pl. Jana Pawła 2.
Jednak co tu stworzyć temat już nie raz był wałkowany i bynajmniej nie chciałem tutaj wkładać znów jakiś stanowisk autobusowych.
No i pomyślałem rondo!

Zacząłem szukać ronda które zbytnio nie zmienia charakteru aktualnego stylu tego placu.
No i trafiłem na nowe rondo w Lublinie rondo Biszkopt.
https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... 47258.html
Obrazek

Stwierdziłem to jest to!
Szybko je przebudowałem tak by pasowało na pl. Jana Pawła 2 dodałem zatoki no i mówię w sumie jest okej.
Linie typu 1 jadąc od Winiar robią rundkę w okuł ronda wjeżdżając na przystanek przy dawnym zamku no i mamy to warianty autobusowe scalone w centrum na placu.

Czyli geneza scalenia udała jednak zacząłem brać inne aspekty pod uwagę, czyli czy te rondo nie zakorkuje centrum?
Że tak powiem korzystałem kilka lat z tych przystanków i wiem mnie więcej jaki ruch tam panuje, zazwyczaj ten plac jest przejezdny ponadto zazwyczaj ronda pomagają rozładować korek gorzej jest jeżeli coś je jednak blokuje.
No i niestety czasem w godzinach szczytu wąskie gardło jakim jest ul. Sukiennicza się tamuje i w stronę sądu jest korek czasem nawet aż na pl. Kilińskiego.

A jeżeli weźmiemy pod uwagę że byłoby to rondo to powstawała by tam jeszcze większa tama, chociażby za sprawą że dziś istnieje lewoskręt z parczewskiego a tak owego by na rondzie nie było tylko cały ruch pakowany by był tam.

Więc szybko zaświtała mi idea 3 pasa z początku tylko od parczewskiego tak by był nazwijmy to pas taki no ala zawrotny/lewo skrętny, no ale potem mówię no jeżeli ktoś by chciał tam jeszcze zawrócić no to jak zmieniałby pas na wewnętrzy na rondzie ? nie do końca wiem czy tak można :lol:
Bo chociażby dziś na skrzyżowaniu z placem Kilińskiego samochody mogą zawrócić oraz skręcić w Niecałą a tak już musiałby jechać przez rondo więc jednak 3 pas po całej jednej stronie jak już jest po tej to i przydał się by i po 2.

Więc no po prostu wąskie gardło na sukienniczej wymusiło 3 pas.
Kolejną kwestią są jeszcze przystanki wyspowe to znaczy jest jeden miały być 2 dlaczego wyspowe?

Jeżeli się przyjrzymy mojemu projektowi (Który będzie poniżej) szybko dojdziemy do wniosku że zewnętrzny pas prowadzi do uliczek o stosunkowo małym natężeniu ponadto do ulic z których komunikacja miejska nie korzysta.

(Według mnie główny ruch formuje się na Placu Kilińskiego - Pl. Świętego Józefa - Sukienniczej oraz Plantach (Babina/Parczewskiego)
Z kolei jadąc od skrz. 3maja/Stawiszyńska/Warszawska zewnętrzny pas służy do zjazdu w Babina,Zamkową, oraz pl. Św. Józefa ale za pomnikiem.

Zaś jadąc od Sukienniczej można zjechać do szkoły muzycznej oraz w ul. Niecałą.

Czyli oznacza to tylko cięższe bardziej kolizyjne włączanie się do ruchu autobusom dlatego powstał przystanek wyspowy.

Po 2 stronie też miał być ale miejsca zabrakło oczywiście, dałoby się go się tam zrobić jednak jest to już ten moment w którym stwierdzam że no projekt na Kaliskie realia jest za gruby.
Wystarczyłoby oczywiście zagospodarować część wyspy (środka ronda) asfaltem ewentualnie zmienić nieco całe rondo.
Jednak koniec końców ten przystanek jest na prostej, ponadto ten pas na tym odcinku służy tylko i wyłącznie zjazdu w ul. Niecałą więc jest o małym natężeniu zaś samo włączenie autobusów do środkowego pasa odbywałoby się poprzez śluzę autobusową.

Myślę że to tyle z wyjaśnień łapcie moją sklejkę pointową
Obrazek

Oczywiście tak jak sam mówię projekt niestety gdzieś jak dla mnie samego niestety przez te 3 pas jest jakiś no taki przesadzony.
Jednak no izolacja covidova robi swoje zarazem mogłem odświeżyć swoje zdolności paintowe :lol:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3259
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 14 gru 2020, o 07:53

Mam takie pytanko do was.
Jaka linia zatrzymywała się na tym przystanku?
Oraz czy macie jakieś zdjęcia tam tego przystanku?

Pojawiły się dość ciekawe zdjęcia dotyczące tego tematu.

Obrazek

Obrazek

https://kalisz.naszemiasto.pl/kalisz-zo ... d/58532039

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 9 kwie 2021, o 12:15

Cristof dzięki za zdjęcia.

Ciekawe jak tam nasz wielmożny prezydent Kianstowski co z tą obiecaną darmową komunikacją miejska oraz jej przebudową?
Czasem to się naprawdę zastanawiam czy tylko u nas nic się nie da zrobić?

Zintegrowane Centrum Przesiadkowe z jedna linią autobusów miejskich?
Proponowany most przez użytkownika jp między mostową a plantami?
Ba może będę bardziej kontrowersyjny może odraz estakada od dworca do szlaku bursztynowego?

Brzmi śmiesznie, no nie realnie tym czasem inne miasta potrafią nawet zgarnąć pieniążki od UE na wiadukt dla autobusów :lol:
A u nas ktoś by rzucił hasło przejście nadziemne dla pieszych!
Oszalałeś?

I nie mówię tu o jakiś wielkich miastach pokroju Warszawy czy Poznania a o Kielcach.

W Kielcach nad ulicą grunwaldzką kilka lat temu został wybudowany wiadukt w ciągu ul. Piekoszowskiej
Wiadukt został wybudowany w ramach programu rozwoju komunikacji publicznej, oczywiście dla tej inwestycji obowiązuje cały czas trwałość projektu unijnego, oznacza to że założenie jakie zostało złożone przy budowie nie może być zmienione przez 5 lat czyli do maja 2021 roku. (Czyli w tym wypadku był to wiadukt dla autobusów więc inne auta nie mogą się po nim poruszać)
Najwcześniej za dwa i pół roku drogowcy będą mogli wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w obrębie ulicy Grunwaldzkiej i Piekoszowskiej w Kielcach. Chodzi przede wszystkim o udostępnienie dla ruchu ogólnego wiaduktu w ciągu ulicy Piekoszowskiej przebiegającego nad Grunwaldzką. Obecnie poruszać się nim mogą wyłącznie autobusy komunikacji miejskiej. O wprowadzenie zmian i umożliwienie przejazdu dla samochodów osobowych, co jakiś czas postulują mieszkańcy zachodnich osiedli Kielc, twierdząc, że w znaczący sposób ułatwiłoby to poruszanie się po tamtej części miasta.
Obrazek
https://m.radio.kielce.pl/pl/post-81627
Obrazek

Oczywiście jest to swoisty absurd, jak w sumie większość rzeczy w UE ale niedługo bo już w maju minie 5 lat.
I wiadukt będzie dostępny dla każdego, a tak pewnie by go niemieli.

A teraz wyobraźcie sobie Kaliską gazetę wybudują most między mostową a plantami, korzystać z niego będą mogły wyłącznie autobusy no prima aprilis już było ale tak się właśnie pozyskuje pieniażki.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 20 sie 2021, o 11:50

Raz jeszcze temat propozycji rozwiązania problemu komunikacji miejskiej w centrum
Z tej okazji jednak nie chciało mi się robić żadnej grafiki bo w sumie to strata czasu a odzew malutki.

Propozycja dojść oryginalna mianowicie kontrapas bus czyli coś niezbyt popularnego w Polsce dopiero wchodzące do niej.
Przykład z Gdyni
Obrazek
Myślę że samą idę kontrapasów już znamy ze śródmiejskiej tam jednak w wersji rowerowej tutaj w wersji autobusowej, czyli pas pod prąd dla autobusów.
Gdzie?
Na Parczewskiego na odcinku od Kanonickiej do Pl. Jana Pawła II
(Oczywiście z leciutkim poszerzeniem takby zachować przepustowość Parczewskiego w okolicy skrzyżowania z placem Jana Pawła 2.)

Po co?
Jak już wiecie bądź nie, główną splotką komunikacji miejskiej w Kaliszu są okolice placu Jana Pawła 2 oraz plant niestety przy aktualnej infrastrukturze nie sposób to skomunikować.

Jakimś rozwiązanie o którym pisałem nie raz byłoby po prostu usytuowanie przystanku na pl. Kilińskiego w stronę ścisłego centrum (Ponieważ na tym odcinku zazębia się wariant jadący przez pl. Jana Pawła a ten odbijający w Babina) w ten sposób powstałbym przystanek na którym stawałby praktycznie wszystkie autobusy po za 3kami i 7.
Pomysł ten jest jednak bardzo kontrowersyjny ponieważ takim rozwiązaniem stawiamy ludziom pod oknami przystanek o bardzo dużym natężeniu.

Tworzą kontrapas bus, na odcinku od Jana Pawła 2 do Kanonickiej przez Parczewskiego, umożliwilibyśmy dalszy wspólny przebieg autobusów (Z wcześniej wspominanej idei pl. Kilińskiego) czyli autobusy które dziś skręcają od pl. Kilińskiego w Babina odbijałby dopiero w Parczewskiego)

To z kolei umożliwia nam usytuowanie przystanku NIE KOMUŚ POD OKNAMI.
W takim razie gdzie ten przystanek? a no przed pomnikiem Asynka i ja wiem że zaraz kaliscy pedanci miejsc reprezentatywnych mnie zjedzą...

Jednak takim z góry proponuje pojeździć do innych miast i zobaczyć że poza reprezentatywnością ważna jest też funkcjonalność.

Bo moje pytanie czy nasz plac z pomnikiem Asynka, jest tak bardzo prestiżowym placem?
Bo czym on jest przy Pl. Mickiewicza w Poznaniu? (W sumie przypomina mi to troszkę właśnie nasz plac tylko w wersji Poznańskiej)

Jest tam również splot wielu dróg (Proponowany stosunkowo podobny przystanek jak właśnie w aktualnym pomyśle), też mają pomnik tylko że Mickiewicza kawałek za nim Pomnik Ofiar Czerwca 1956 a dalej tereny zielone tylko nie planty a park w którym jest fontanna i szalety miejski no strasznie nawiązuje to do naszego placu :)

Obok u nas są ruiny zamku a u nich nie ruiny, a zamek carski jedna z topowych atrakcji Poznania o reszcie może lepiej nie wspominać bo czym są nasze kamieniczki przy pięknej filharmonii ,uniwersytecie czy muzeum.

Mimo to źli Poznaniacy upchnęli tam przystanek!
Obrazek
Obrazek

Jak oni mogli? gdzie ta reprezentatywność!?
Więc jeżeli przejdziemy się po miastach okazuje się że ta wyidealizowana reprezentatywność istnieje tylko w naszych głowach.

Jestem ciekaw waszych komentarzy
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

kaliski_solarisiarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2021, o 23:31

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: kaliski_solarisiarz » 23 sie 2021, o 22:42

Tylko jest pewna różnica między twoim pomysłem, a placem Mickiewicza w Poznaniu. Na tym konkretnym przystanku o nazwie Zamek zatrzymują się tylko linie nocne oraz turystyczna linia 100 (obsługiwana zabytkowymi autobusami), przez co plac za dnia nie traci na reprezentatywności, a w wypadku linii turystycznej tylko zyskuje. Tu już jest duża różnica między placem Mickiewicza w Poznaniu a twoim pomysłem na teren przed pomnikiem Asnyka w Kaliszu. Stary Omnilink za dnia na przystanku przed pomnikiem na pewno uroku by nie dodał. Do tego na przystanku Zamek nie ma wiaty przystankowej, bo na linie nocne raczej nie jest potrzebna. Jeśli w Kaliszu tworzyć by przystanek na placu przed pomnikiem Asnyka i dać tam linie jadące normalnie przez Babina (co dało by dużo większą częstotliwość niż na placu Mickiewicza w Poznaniu), to zapewne postawiono by tam także wiatę, co zapewne wywołało by sprzeciw części mieszkańców. Przy tym plac ten trochę straciłby na reprezentatywności, w przeciwieństwie do placu Mickiewicza (który ma tylko linie nocne i linię 100). Jeśli taki projekt miałby rzeczywiście powstać to byłbym za, ponieważ niewątpliwie przydałby się jakiś przystanek w tamtym rejonie dla linii jadących od Warszawskiej w Babina, ponieważ niby przystanek Babina jest blisko od przystanków na Jana Pawła II, ale już nie raz autobus mi uciekł przez tą niby małą odległość. To co pisze ma bardziej na celu pokazanie, że niekoniecznie ten przystanek w Poznaniu jest dobrym wzorem dla twojego pomysłu.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 28 gru 2021, o 10:34

NOWA SIATKA POŁĄCZEŃ


W kaliskim urzędzie trwa analiza rozkładu jazdy KLA. Ostatnie duże zmiany wprowadzono na początku XXI wieku. Niedawno liczono też klientów miejskiego przewoźnika. Okazało się, że w ciągu 10 lat ich liczba spadła o blisko 60%.

"Dane zostaną przeanalizowane, a wyniki przedstawione miastu. Kolejnym etapem tego projektu zmiany związane z optymalizacją rozkładu jazdy. Aby stworzyć dobrą siatkę, pod uwagę należy wziąć wiele czynników" - powiedział radiuCENTRUM Elżbieta Binder, prezes KLA.

Chodzi m.in. o najczęściej wybierane kierunki podróży i zagęszczenie pasażerów na konkretnych przystankach. Pod uwagę będą też brane potrzeby dotyczące częstotliwości kursowania autobusów i lokalizacje zatok przystankowych. Po ich przeanalizowaniu ruszą prace nad projektem siatki połączeń.

"Nie sądzę, aby rozkład był rewolucyjny. Trudno mi to oceniać teraz, bo najlepiej pracować na danych. Rozkład jazdy oczywiście będzie podlegać społecznym konsultacjom. Później rozpocznie się etap wdrażania" - dodała prezes Binder.

Projekt nowego rozkładu jazdy mamy poznać najpóźniej do połowy przyszłego roku.


rc.fm
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1368
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: wollny » 28 gru 2021, o 11:46

jasiek20 pisze:
28 gru 2021, o 10:34
Okazało się, że w ciągu 10 lat ich liczba spadła o blisko 60%.
Tak to jest jak się utrzymuje zbiorkom "na alibi".
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: ww » 24 sty 2022, o 02:46

Takie coś się opublikowało dwa dni temu: https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... rczej.html
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 24 sty 2022, o 03:01

Z góry mówię, że piszę na podstawie kawałka, który jest za darmo. Nie mam wykupionej Wyborczej.

Przecież ten człowiek jest naprawdę zabawny. Zniszczyć transport publiczny, ale przynajmniej będzie za darmo. Zamiast zrobić tak, żeby transport publiczny był atrakcyjny to oczywiście nie. Podejrzewam, że to może być śmierć jeżeli obetną kursy, a oferta się zmniejszy + koszty utrzymania. Gdzie pieniądze na inwestycje miejskie i rozwój komunikacji?
Na dodatek przed wyborami, znając życie kupił sobie niezbyt inteligentych wyborców pływalnią i darmowa komunikacja miejska, co z tego że będzie beznadziejny(a już teraz jest źle), bo nie będzie pieniędzy na niego. Co z tego, że miasto jest w totalnym rozkładzie i odwrocie.

Nie zazdroszczę jakiejkolwiek osobie, która będzie musiała po nim sprzątać.

kurzajek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 12:48
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: kurzajek » 24 sty 2022, o 13:08

oto pełen artykuł na wyborcza.pl odnośnie KLA...

Bezpłatna komunikacja w Kaliszu? Prezydent chce dotrzymać wyborczej obietnicy. Tuż przed kolejnymi wyborami
Janusz Jaros 21 stycznia 2022 | 16:36
Bezpłatną komunikację miejską prezydent Krystian Kinastowski zapowiadał w kampanii przed wyborami w 2018 r.
Projekt ma się ziścić w przyszłym roku. Będzie to kosztowało budżet miasta 30 mln zł. Skąd te pieniądze?
Na razie nie wiadomo.
Od 2019 roku z darmowych przejazdów mogą korzystać kaliscy seniorzy i uczniowie.
Bezpłatna komunikacja dla wszystkich mieszkańców wprowadzana jest tylko okazjonalnie, gdy na sile przybiera smog.
Kierowcy boją się o pracę
W tle tych obietnic docierają niepokojące informacje na temat kondycji finansowej KLA (Kaliskie Linie Autobusowe).
Mówi się o problemach z płynnością finansową. Dowodem ma być zamknięcie stacji paliw, która działała przy KLA. - Zalegają z płatnościami za dostawy paliwa i zakręcili im kurek - twierdzi nasz informator. - Teraz dalej łamią sobie głowy nad wprowadzeniem darmowej komunikacji, ale trudno im spiąć budżet, więc okroją siatkę połączeń o 30 proc.
Prezydent chce zlikwidować przede wszystkim połączenia podmiejskie, ale i tak nie da się tego spiąć.
Nasz rozmówca twierdzi, że kierowcy boją się o pracę. - Zwolnią też pewnie ludzi, którzy pracują przy obsłudze sprzedaży biletów. No i co zrobią z tymi automatami do sprzedaży biletów? Chyba niepotrzebnie wydali na nie tyle pieniędzy.
Prezydent Kinastowski: Żadnych cięć nie będzie
- Wprowadzenie darmowej komunikacji w Kaliszu jest realne - zapewnia Krystian Kinastowski. - Niestety pandemia nam trochę pokrzyżowała wszystkie plany. Mamy problemy, żeby przeprowadzić wszystkie badania ruchu i na nowo ten cały model komunikacji stworzyć. Podtrzymuję swoją deklarację, że będziemy dążyć do tego, by wprowadzić bezpłatną komunikację w Kaliszu. Już pewne elementy są. Chodzi o seniorów i młodzież. A to też nie jest wcale takie powszechne rozwiązanie. Liczymy jednak, że uda się nam w końcu wprowadzić bezpłatną komunikację dla wszystkich. Oczywiście to wiąże się z dodatkowymi kosztami, ale jeśli będzie sensownie wprowadzone, może zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej.
Prezydent zaprzeczył, jakoby ta zmiana wiązała się z redukcją sieci połączeń. - Nic takiego nie zakładamy - mówi. - Siatka połączeń musi być tak zorganizowana, by pokrywała całe miasto. Mało tego, powinna być komplementarna z innymi środkami komunikacji, bo ludzie korzystają z rowerów, samochodów. Zamierzamy się do tego przygotować. Do końca stycznia będą wykonane badania i będziemy się szykować do wprowadzenia bezpłatnej komunikacji.
KLA pracuje nad rozkładem jazdy, który ma zniwelować wady wskazane przez badanych. Mieszkańcy kwestionują częstotliwość kursów i liczbę połączeń centrum z osiedlami.
Krystian Kinastowski uważa, że nie będzie konieczna redukcja etatów pracowników KLA, pracujących przy sprzedaży biletów, bo komunikacja ma być bezpłatna tylko dla mieszkańców Kalisza. - Każdy, kto będzie miał kartę mieszkańca Kalisza, będzie jeździł bezpłatnie komunikacją miejską - wyjaśnia. - Mieszkańcy innych miejscowości będą musieli za to zapłacić, albo przeprowadzić się do Kalisza.
A problemy finansowe KLA? - Pandemia dotknęła wszystkich, a zwłaszcza tę branżę. Jeszcze rok temu ludzie byli sparaliżowani strachem, bali się korzystać z autobusów. Myślę, że wiele osób nadal ma wątpliwości do tej formy transportu. Paradoksalnie to dobra okazja, by tę bezpłatną komunikację wprowadzić. Skoro i tak dopłacamy, to można dopłacić więcej i mieć bezpłatną komunikację.
Kinastowski zapewnia, że w KLA nic złego się nie dzieje. - Spotkałem się ostatnio ze związkowcami.
Rozmowy przebiegały w dobrej atmosferze - twierdzi. - Nikt nie straci pracy. Jesteśmy dalecy od takich planów, chcemy raczej zapewniać ludziom pracę.
Skąd pieniądze na darmowe przejazdy?
KLA zatrudnia obecnie 225 pracowników, w tym 135 kierowców.
Z informacji uzyskanych z KLA wynika, że koszty utrzymania komunikacji rosną, a dotacje z miasta maleją. W 2020 roku budżet KLA wyniósł 31,1 mln zł, w tym rekompensata 18,7 mln zł, a w 2021 roku 32,1 mln zł, przy rekompensacie 16,8 mln zł.
Spada też liczba przewożonych pasażerów: 9,1 mln w 2018 roku, 7,9 mln w 2019 toku, 4,2 mln w 2020 roku, 4,5 mln w 2021 roku.
Przychody ze sprzedaży biletów w 2021 roku wyniosły 3,7 mln zł. Koszty utrzymania przedsiębiorstwa spadły w 2020 roku o blisko 9 proc. Z kolei w 2021 roku wzrosły o 1 proc.
Na bezpłatną komunikację miasto musi przeznaczyć ok. 30 mln zł rocznie, czyli co roku musi przekazywać na ten cel ok. 4 proc. budżetu miasta. Skąd te środki? Władze miasta jeszcze nad tym myślą.
Mają czas, bo planują wprowadzić bezpłatną komunikację dopiero od przyszłego roku. Opozycja zwraca uwagę, że będzie to rok wyborczy.
Jeśli prezydent Kinastowski zrealizuje swoje plany, to Kalisz będzie pierwszym tak dużym (prezydenckim) miastem w Polsce z darmową komunikacją. W Wielkopolsce bezpłatną komunikację oferuje na razie tylko 20-tysięczny Gostyń.
Kaliszanin z urodzenia :)

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 24 sty 2022, o 14:02

kurzajek pisze:
24 sty 2022, o 13:08
Każdy, kto będzie miał kartę mieszkańca Kalisza, będzie jeździł bezpłatnie komunikacją miejską - wyjaśnia. - Mieszkańcy innych miejscowości będą musieli za to zapłacić, albo przeprowadzić się do Kalisza.
Nadal podtrzymuje swoje zdanie, ale ta wypowiedź mi się bardzo podoba. Uważam, że mieszkańców przedmieść (i wsi) należy gnoić po całości, a mieszkańcy miasta powinni mieć taniej. Bardzo popieram (oprócz darmowej komunikacji).

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3259
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 24 sty 2022, o 17:14

Sprzedaż biletów w 2021r przyniosła tylko 3,7 mln zł. W związku z pandemią dochody z ich sprzedaży mogą być zaniżone bo trudno było czasami kupić bilet ( kierowcy nie sprzedawali) i mniej ludzi podróżowało . Pozostałe koszty i tak musi ponosić Miasto. Krzykacze mylą fakty mówiąc o stracie 30 mln zł. Jeżeli podróżujący bez karty mieszkańca będą musieli nabywać bilety to też przyniesie jakiś zysk. Strata będzie mniejsza niż całkowita kwota zysku ze sprzedaży biletów jak owe 3,7 mln zł w 2021r. Może na początek wprowadzić wymóg posiadania przy sobie papierowego dowodu rejestracyjnego pojazdu zgodnego z danymi na karcie mieszkańca. Piszę papierowego bo jest też w aplikacji i może się rozmnożyć liczba korzystajacych. Ale jeśli miało by to funkcjonować w rodzinie z Kalisza to czemu nie.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 24 sty 2022, o 17:29

To, że się wprowadzi darmowy zbiorkom nie spowoduje, że ludzie się przeniosą do niego. Myślę, że dobry przykład to Tallin. Na próbę można sprawdzić, ale później trudno będzie to odkręcić jeżeli byłby to nie wypał. Poza tym jeżeli ktoś chciałby w naszym mieście wprowadzić tramwaje (wątpię, ale może ktoś taki się znajdzie) to wtedy koszty utrzymania rosną niewyobrażalnie, więc i tak będzie konieczne wprowadzenie płatnej komunikacji miejskiej.

Dodam jeszcze, że co innego gdyby państwo lekko wspierało takie inicjatywy to inaczej bym o tym myślał, bo wtedy bym popierał. Prowadziłoby to do poprawy jakości życia mieszkańców, ale jeżeli coś kosztem czegoś to uważam, że nie.

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 25 sty 2022, o 20:51

ja podpisuje sie wszedzie pod tym zeby mieszkancy mieli realnie jakies korzysci ze tutaj placa podatki, wyzsze ceny dla przyjezdnych.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: milo » 25 mar 2022, o 15:19

https://m.rc.fm/news/kalisz-zmiany-jesi ... cznia.html
Zapowiedź "darmowego" zbiorkomu od stycznia 2023.
Kalisz byłby największym miastem z bezpłatnymi przejazdami?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 26 mar 2022, o 19:00

Za darmo nic nie ma, ale ciekawe czy to wypali. Jeżeli tak i byłoby bardzo duże zainteresowanie (a widziałem w komentarzach u p. Kinastowskiego, że ludzie na to czekają) to może czas pomyśleć o tramwajach.
Tylko czy będzie nas stać utrzymanie sieci tramwajowych (bo na wybudowanie to raczej tak, oczywiście z dotacją) i czy nie będzie stada oburzonych ludzi co jeżdżą samochodami.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 7 cze 2022, o 12:19

"Niesamowitą satysfakcję sprawił mi widok uśmiechniętych Prezydentów Kalisza – Panów Krystiana Kinastowskiego i Mateusza Podsadnego – pochylających się nad mapą projektowanej nowej sieci połączeń kaliskiej komunikacji miejskiej z logo PTC 😊
Dzisiaj w kaliskim Ratuszu miała miejsce dyskusja nad tematem pobocznym w stosunku do głównego zagadnienia koncepcji optymalizacji: problemem niepokrytego deficytu segmentu połączeń podmiejskich i próbie znalezienia salomonowego rozwiązania.
W obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej, wywołanej wzrostem cen paliw, kursu euro i wysoką inflacją, rosną także koszty operatora. Nadmiaru środków nie mają również w swoich budżetach osłabione reformami podatkowymi samorządy.
Aktualnie Miasto Kalisz finansuje w całości przewozy na obszarze gmin Żelazków i Ostrów Wlkp. (gmina wiejska) oraz na obszarze miasta Ostrowa Wlkp., którego obsługa odbywa się na zasadzie kompensaty dopłat – niefinansowania funkcjonowania ostrowskiej linii M na obszarze Kalisza.
W pozostałych gminach pozyskiwane kwoty dopłat jednostkowych są znacznie niższe od szacowanych – na podstawie różnic pomiędzy kosztami obsługi a przychodami.
Są to pewne zaszłości z czasów, gdy komunikacja miejska poza miastami była jeszcze wysoce rentowna. Czasy te minęły jednak bezpowrotnie – ponad 20 lat temu.
Oczywiście zaprezentowane zostały pewne propozycje rozwiązań, ale o tym więcej w swoim czasie."

Public Transport Consulting
Załączniki
284089691_1856046034588315_3427676079703354850_n (1).jpg
284089691_1856046034588315_3427676079703354850_n (1).jpg (234.24 KiB) Przejrzano 1392 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: filip » 7 cze 2022, o 20:32

Najpierw to niech oni się zajmą komunikacją w mieście. :roll:
Swoją drogą to kto będzie jeździł tymi autobusami na przedmieściach? No, bo chyba nie osoby, które bez samochodu nie przeżyłyby jednego dnia, a to są głównie mieszkańcy przedmieść.

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 8 cze 2022, o 01:35

Czytaj ze zrozumieniem i między wierszami, w tym przypadku słowo klucz to optymalizacja. Jeśli w grę wchodzi optymalizacja, oznacza to tylko jedno: cięcia. Będzie zapewne ograniczenie kursowania linii podmiejskich żeby znaleźć kasę na darmową KM. Pomijając już fakt że bez cięć na terenie miasta pewnie też się nie obejdzie.

ODPOWIEDZ