Reorganizacja linii KLA

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 18 cze 2018, o 11:40

Kiedy pętla autobusowa i nowe przystanki na Tyńcu?
Miasto planuje budowę pętli autobusowej przy ul. Braci Niemojowskich w Kaliszu. W konsekwencji wydłużeniu uległaby trasa linii nr 5, a na Tyńcu pojawiłyby się trzy nowe przystanki.


Pętla miałaby powstać na wysokości posesji nr 103, za skrzyżowaniem ul. Braci Niemojowskich z ul. Wyjazdową. – Wraz z powstaniem pętli nastąpi wydłużenie linii nr 5 od przystanku Toruńska Pucka, przez ulicę Skarszewską, Sikorskiego, Warszawską do ul. Braci Niemojowskich oraz powstanie trzech nowych przystanków: przy Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, przy Szkole Podstawowej nr 9, a także w rejonie skrzyżowania ul. Braci Niemojowskich z ul. Józefa Szaniawskiego – informuje w odpowiedzi na interpelację Sławomira Chrzanowskiego prezydent miasta, Grzegorz Sapiński.

Radny zapytał o te plany, bo jak zauważa, dowiedział się o nich z mediów. Na razie jednak nie ma mowy o terminie ich realizacji. – Wykonanie tej inwestycji miało zostać zrealizowane w ramach środków przeznaczonych na bieżące utrzymanie dróg, które decyzją Rady Miasta Kalisza z 24 maja br. zostały ograniczone o kwotę 500 000 zł – zauważa Grzegorz Sapiński. A to, jak dodaje, uniemożliwia budowę pętli autobusowej w najbliższym czasie. :lol:
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 21 cze 2018, o 11:04

Mówiłem, że będzie muchowóz bo nikt w najbliższym czasie nie będzie się bawił w budowanie jakichś pętli? ;) O pociągnięciu "dwójki" przez Serbinowską też żadnych wieści... Dobrze, że zaraz wybory.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 21 cze 2018, o 13:43

MIKI pisze:
21 cze 2018, o 11:04
Mówiłem, że będzie muchowóz bo nikt w najbliższym czasie nie będzie się bawił w budowanie jakichś pętli? ;)
I to błąd bo już teraz os. Tyniec ma znacznie więcej mieszkańców niż choćby Winiary, Majków czy Chmielnik - a ile na tych osiedlach jest linii autobusowych względem Tyńca, który komunikację ma tylko przy Łódzkiej?

Przy Braci Niemojowskich jest WORD, Szkoła, powstają też nowe osiedla. Ja bym wykorzystał linię nr 5, która jak czytamy w artykule, po przedłużeniu jej na Tyniec nadal ma jeździć przez Toruńską (plus Skarszewska i Sikorskiego) do obsługi dworca PKP.

Czyli jak już wyjeżdża z Korczaka, jedzie nową drogą łączącą Wyszyńskiego z Dobrzecką, przez właśnie Wyszyńskiego do Dworca PKP.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 25 cze 2018, o 16:08

Ale ja się w pełni zgadzam i również uważam że KM na Tyńcu jest niezbędna. Problem polega na tym, że ekipa w kaliskim ratuszu się zmieniła, ale podejście do transportu publicznego jak było olewcze tak jest nadal...

mac
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 1 sie 2018, o 14:18
GG: 0

transport

Nieprzeczytany post autor: mac » 4 sie 2018, o 09:43

Hej, jakie osiedle jest najbardziej skomunikowane?
:twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 4 sie 2018, o 10:47

mac pisze:
4 sie 2018, o 09:43
Hej, jakie osiedle jest najbardziej skomunikowane?
Jeśli chodzi Ci o największą liczbę linii autobusowych przejeżdżających przez dane osiedle to: Dobrzec, Kaliniec, XXV-lecie, Rogatka, Czaszki, Śródmieście.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 4 sie 2018, o 11:00

jasiek20 pisze:
4 sie 2018, o 10:47
mac pisze:
4 sie 2018, o 09:43
Hej, jakie osiedle jest najbardziej skomunikowane?
Jeśli chodzi Ci o największą liczbę linii autobusowych przejeżdżających przez dane osiedle to: Dobrzec, Kaliniec, XXV-lecie, Rogatka, Czaszki, Śródmieście.
oraz Widok
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 15 sie 2018, o 12:04

Panowie/panie co byście powiedzieli na jakieś innowację w Kaliszu i bynajmniej nie przystanki Wiedeńskie :lol:
Myślałem nad śluzami autobusowymi które by poprawiły bezpieczeństwo oraz minimalnie czas przejazdu :D

Choć nie wiem do końca czy miały by one sens przy natężeniu ruchu na danych altariach.
O to przykład śluzy autobusowej:
Obrazek
Obrazek

O takiej śluzie można by pomyśleć na przystankach przy skrzyżowaniu Górnośląska / Polna.

I jeszcze nieco inna śluza bo nie czerwona a pomarańczowa to już przykład z Holandii :
Obrazek
Na zdjęciu lotniczym ładnie widać jak to działa
Obrazek

Taka śluza pasowała by przed wszystkim 3 które skręcają z pl. Jana Pawła 2 w Babina.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 15 sie 2018, o 12:22

Też kiedyś myślałem o reorganizacji skrzyżowania na Górnośląskiej gdzie obok jest przystanek. Widziałem gdzieś takie rozwiązanie że na zatoce był specjalny sygnalizator (jak dla ruchu tramwajowego) jednocześnie sygnalizator dla normalnego ruchu był na tyle dalej od skrzyżowania że gdy autobus jako pierwszy dostawał sygnał do wjazdu na skrzyżowanie z zatoki nikt go nie blokował
g13k

HARNAŚ
Site Admin
Site Admin
Posty: 676
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:35
Lokalizacja: Gdynia/Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: HARNAŚ » 15 sie 2018, o 21:49

https://www.google.pl/maps/@54.5082928, ... 312!8i6656

Zgadza się, linia zatrzymania wcześniej, dzięki czemu autobus wbija jako pierwszy w przypadku czerwonego, a nie tak jak teraz, mistrzowie kierownicy jadący w prawo udają że nie widzą włączającego się do ruchu autobusu, po czym blokują go skręcając w prawo bo czekają aż przejdą piesi.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 15 sie 2018, o 22:13

Może warto zwrócić uwagę do MZDiK 😃koszt przemalowania pasów raczej nie wielki
g13k

dybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 527
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 11:23
Lokalizacja: Czaszki/Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: dybek » 16 sie 2018, o 06:54

Z naszej perspektywy to wygląda tylko na przemalowanie jezdni. Od strony czynności urzędowych potrzebny jest projekt zmiany organizacji ruchu. Projekt poparty musi być chociażby zbadaniem natężenia ruchu obecnego i prognozowanego.
Najczęściej śluzy dla autobusów są w miejscach permanentnie zakorkowanych. Wspomniane wyżej skrzyżowania raczej nie są takimi miejscami.
Pomysł może i ciekawy ale sądzę, że bez szans na realizację.

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 30 sie 2018, o 13:23

jasiek20 pisze:
16 mar 2018, o 11:51
Inwestycje.kalisz.pl: Kiedy planowane jest wybudowanie pętli autobusowej przy ul. Braci Niemojowskich i przedłużenie na osiedle Tyniec, nowej linii komunikacyjnej, oznaczonej numerem 5?

Odpowiedź: Obecnie trwają prace projektowe nad petlą na ul. Braci Niemojowskich i wydzieleniem zatoki autobusowej na ul. Serbinowskiej, realizacja jest planowana w ramach tzw. wolnych środków, które pojawiają się w miesiącu kwietniu br. Wykonanie zadania planowane jest do 1 sierpnia br.

Inwestycje.kalisz.pl: Czy w tym roku planowane są kolejne zmiany w zakresie komunikacji miejskiej np. uruchomienie nowych linii autobusowych, m.in. przez ulicę Serbinowską czy kolejnych na osiedle Tyniec?


Odpowiedź: Opracowany został plan zmiany trasy linii nr 2, która prowadziłaby przez ul. Serbinowską. Zmiana uzależniona jest od powstania zatoki.


Marcin Fingas, zastępca dyrektora MZDiK.
Czy któryś z tych projektów został zrealizowany? Nie... Jest problem nawet z wykonaniem zatoki(!).
Tym czasem Sapiński nadal robi z siebie męczennika mediów, żałosne.

dybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 527
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 11:23
Lokalizacja: Czaszki/Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: dybek » 3 wrz 2018, o 09:10

Zatoki nie ma. Ale od dłuższego czasu na pasie do skrętu do Kalinki od Serbinowskiej są wymalowane poziome pasy oznaczające miejsce zatrzymania autobusu.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 13 sty 2019, o 12:12

Cristof pisze:
2 mar 2017, o 20:51
A pomyślałeś o ludziach którym pod oknami chcesz zgotować horror . Pod moim blokiem był dawno temu przystanek tylko jednej linii, ale latem nie dawało się pospać nawet przy uchylonym oknie. Trzask otwieranych drzwi i warkot ruszającego pojazdu był sporawy. Przystanki powinny pozostać w miarę możliwości w miejscach bezpośrednio niezabudowanych.

Zresztą pomysł z przystankiem pod pizzerią Sahara nie jest nowy. Dawno temu bo ok. 1976 roku był tam przystanek.
Obrazek
Mam takie pytanko do was.
Jaka linia zatrzymywała się na tym przystanku?
Oraz czy macie jakieś zdjęcia tam tego przystanku?
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3259
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 14 sty 2019, o 22:38

Vocatont pisze:
13 sty 2019, o 12:12
Mam takie pytanko do was.
Jaka linia zatrzymywała się na tym przystanku?
Oraz czy macie jakieś zdjęcia tam tego przystanku?
Na tym przystanku o ile pamięć mnie myli zatrzymywały się wszystkie autobusy jadące przez obecny Główny Rynek w stronę Rogatki. Następny przystanek był pod ratuszem i dalej koło kościoła na Rogatce. Numery linii widać na planie pomiędzy ratuszem a Mostem Kamiennym.
Do czasu reorganizacji połączeń ul. Babina czy obecną Parczewskiego nie kursowały miejskie autobusy do pl.Kilińskiego i nie było przystanku koło Liceum Asnyka.
W tamtych czasach na Nowotki był dworzec autobusowy i panował tam straszny ścisk. Komunikacja PKS dosyć prężnie wtedy działała. W dni targowe było tam istne oblężenie.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 24 kwie 2019, o 22:28

Vocatont pisze:
24 kwie 2019, o 22:27
Vocatont pisze:
2 mar 2017, o 19:47
Tak myślałem i myślałem i wymyśliłem projekt który zakładałby, nie budowę węzła a jedynie przeniesienie przystanków dzięki którym otrzymalibyśmy niesamowity efekt w postaci praktycznie scalenia autobusów wariantów Plany a JP2.

Pod lupę wziąłem miejsca w których spotyka się najwięcej linii autobusowych padło oczywiście na Plac Kilińskiego mój projekt zakładał by przeniesienie przystanków na pl. Klińskiego za skrzyżowanie z Babina patrząc od strony centrum...

Pewnie zarzucicie mi brak miejsca na zatokę oraz wiatę, nie kochani miejsce jest, tak wygląda to dziś :roll:

Obrazek
Wnioski:?
Sporawą część chodnika zajmuje dziś płatny zdezelowany parking z płyt chodnikowych z wysokim krawężnikiem myślę że w przyszłości sytuacja ta się zmieni i powstanie tam zwykły parking z asfaltu bądź innej kolorowej kostki...

A gdyby tak dziś przekształcić po 5 miejsc parkingowych z obu stron zrobić zatokę?
Co prawda nie każdy przystanek musi mieć wiatę w tym wypadku niema miejsca żeby wiata stanęła na wysokości zatoki związku z czym proponowałbym by wiata stanęła przed lub za zatoką, takie praktyki są również prowadzone na zachodzie.

Obrazek

Czyli miejsce na przystanek jest dzięki takiemu rozwiązaniu na przystankach stawały by takie linie jak: 1,1A,1B,2,6,10,11,13,15,18,19,19E,22 oraz 12 i 12K w jedną stronę jak to jest dziś.

Przeniesiony przystanek zacząłby praktycznie obsługiwać wszystkie linie autobusowe tzw. wariantu Plany,JP2
Przystanek w takiej formie jedynie nie obsługiwałby linii z aktualnego przystanku takich jak: 3ujki, 7udemka która oferuje po 2 kursy na stronę oraz powrotnych relacji 12nastek

Jednak związku z takimi atutami myślę że spokojnie można by przetrasować 3ujki oraz 7demkę przez Nowy Rynek-3Maja-Pl. Klińskiego
Również powrotną relacje 12nastek przez 3 maja.

I w taki o to sposób rozwiązałby się problem skomunikowania linii autobusowych w centrum który na swój sposób można nazwać węzłem CENTRUM a nie węzłem centrum w dzielnicy Piskorzewie na dawnej zajezdni KLA :)

P.S dodatkową zaletą jest również bliskie przejście dla pieszych bo na przykład złośliwa 6 jeździ w odwrotnym kierunku na zachodni Kalisz :twisted:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jeżeli nazywać by to węzłem po za samym skomunikowaniem autobusów można by tutaj też ściągnąć inne linie jednak jeżeli chodzi o to to prosiłbym oddzielny komentarz na ten temat....

Przez planty przejeżdżają również autobusy linii 16 oraz 17 jednak się na nich nie zatrzymują ponieważ wcześniej skręcają w stronę tęczy a gdyby tak ożywić 3 Maja i przetrasować je właśnie przez planty - pl. Klińskiego - 3 Maja ??

Jeżeli mamy już węzeł to zamiast skryte węzła miejskiego mógłbym powstać węzeł podmiejski swojego rodzaju dworzec autobusowy Śródmieście :lol:

Mam tu namyśli oczywiście umierający PKS oraz prywatnych przewoźników większość usług PKS Kalisz świadczy na terenie powiatu Kaliskiego oraz dalej, A jego głównym szlakiem komunikacyjnym Wojska Polskiego tak też większość autobusów kursuje w dojść bliskiej odległości od centrum, od przystanku Kosmos na Wojska Polskiego większość PKSów rozjeżdża się kawałek dalej w Stawiszyńską oraz przez 3 Maja na Łódzką i Warszawską...

A jakby tak autobusy zjeżdżały na planty przez nowy rynek następnie przez pl. Kilińskiego do skrzyżowania z Warszawską/Stawiszyńską?


CZEKAM NA WASZE KOMENTARZE
Dzisiaj miałem troszkę czasu i mi się troszkę nudziło postanowiłem powrócić do tego tematu i nieco oddalić przystanki od okien
Przy okazji ścieżka rowerowa
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 16 maja 2019, o 00:36

jp pisze:
12 sie 2015, o 11:57

Teraz propozycja będzie dotyczyła fragmentu głównego szlaku: Centrum (przystanki przy plantach) –Kaliniec –Rondo Westerplatte.
Clou tej koncepcji jest ul. Górnośląska. Górnośląską na odcinku od Polnej do Rogatki całkowicie pozbawiłbym KZ. Zresztą tam i tak nie ma po drodze przystanku. Linie typu 1,2,3 puściłbym od Rogatki ulicami: Nowy Świat, Legionów do Polnej i Polną do Górnośląskiej. Górnośląską na odcinku od Polnej do Rogatki zwęziłbym do 2 pasów, a na odcinku od Polnej do wieży ciśnień pozostawił 4 pasmową, z tym ze z wydzielonymi pasami dla autobusów (buspasy).
Przebiegi linii dwucyfrowych na odcinku od al. Wolności do „Kalińca” poddałbym tylko drobnej korekcie. Polegałaby ona na puszczeniu linii od Polnej przez Górnośląską wspomnianymi wcześniej buspasami, tak jak w przypadku linii jednocyfrowych.

Dlaczego omijamy Górnośląską na odcinku od Rogatki do Polnej ?

Podobnie jak w przypadku centrum (planty) zwiększamy częstotliwość poprzez łączenie przebiegów linii jednocyfrowych z dwucyfrowymi na przystankach: Górnośląskiej z Polną i Legionów na całej długości. Z bogatszą ofertą docieramy także do Nowego Światu (rejon UAM).
Poza tym na omawianym odcinku Górnośląskiej i tak nie było przystanku, więc na zniknięciu tego jałowego przebiegu oferta KLA nic nie ucierpi. Podobnie jak w przypadku przystanków w rejonie Rogatki i Górnosląskiej/Polnej. W przypadku Górnoślaskiej/Polnej oferta nawet się poprawi!

Kolejnym powodem jest pomysł zmiany funkcji ul.Górnośląskiej na odcinku od ul.Polnej do Rogatki z komunikacyjnej na reprezentacyjną. Marzy mi się piękny bulwar z szerokimi chodnikami, zielenią, ławkami, którym przyjemnie byłoby spacerować i który byłby wizytówką Kalisza.

Niezbędne inwestycje:

Właściwie to już sama zmiana przebiegu linii, bez inwestycji w infrastrukturę, uruchamia pomysł. Jednak taka zmiana minimum nie byłaby w pełni satysfakcjonująca. Proponuję więc buspasy w ul.Górnośląskiej na odcinku od Polnej do wieży ciśnień; przystosowanie skrzyżowań Polnej z Górnośląską i Polnej z Legionów dla sprawnego i szybkiego przelotu autobusów (konieczne)
Nowy Świat jest dwujezdniowy/ czteropasmowy, a więc nie byłoby problemu z wyznaczeniem buspasów w razie potrzeby.
W wariancie full wypas (docelowym) można także pomyśleć o przebudowie ul. Legionów pod kątem potrzeb KZ.
Szkoda jp że przestałeś już zabawę, z reorganizowaniem KLA bo niektóre pomysły na prawdę świetne 8)
Według mnie ten plan legionów/górnośląska świetny jak już kiedyś pisałem.

Jednak po przemyśleniach osobiście widziałbym to odwrotnie czyli wariant Legionowski miałby poruszać się Górnośląską do Rogatki następnie Nowy Światem.

Przede wszystkim osobiście nie wyobrażam sobie Górnośląskiej w wersji 1x1 , jeżeli mówić o jakiś miejscach reprezentatywnych to niech miasto się pierw zajmie centrum a nie terenami położony 1,5km od ratusza.
Te wygaszanie ruchu samochodowego w Kaliszu wygląda NIJAK zamiast tworzyć alternatywy dla samochodu, myśli się tylko jak dokopać kierowcą i niestety wychodzi to zawsze odwrotnie czyli liczba samochodów ciągle się zwiększa.
Szczytem była Śródmiejska która jak wiemy niedługo wróci do starej przepustowości.

Według mnie właśnie należałoby wykorzystać tą przepustowość Górnośląskiej zamiast ją zwężać proponowałbym Buspasy po których mogliby się poruszać również rowerzyści.

Postaram się teraz jakoś odnieść do argumentów które podałeś pominę wspólne argumenty jak np:
Podobnie jak w przypadku centrum (planty) zwiększamy częstotliwość poprzez łączenie przebiegów linii jednocyfrowych z dwucyfrowymi na przystankach: Górnośląskiej z Polną i Legionów na całej długości.
Pierwsza kwestia
Z bogatszą ofertą docieramy także do Nowego Światu (rejon UAM).
Szczerze mówiąc tutaj wszystko zależy od tego co leży na trasie w wypadku
Legionów: UAM i ZSP nr2.
Górnośląskiej: SP nr4, ZSZ i przychodnia Rogatka.
Poza tym na omawianym odcinku Górnośląskiej i tak nie było przystanku, więc na zniknięciu tego jałowego przebiegu oferta KLA nic nie ucierpi.
Ten argument tak naprawdę jest uniwersalny dla tych dwóch wariantów bo ile tych przystanków mamy na Legionów?
Mamy Legionów Polna czyli odpowiednik Górnośląska Polna oraz Legionów Handlowa czyli odpowiednik Górnośląskiej Rogatki.

Teraz jakby ten wariant wpłyną na dotychczasowy przebieg?
Przystanek Legionów Polna pominę bo można by tu założyć wariant jp z tym że na odwrót czyli autobusy Górnośląska - Legionów - Polna. (Jednak o tej kwestii wspomnę trochę niżej)

A więc jakby wyglądała kwestia przystanku Legionów Handlowa a właściwe szkół czy uczelni w pobliżu?
Według mnie na +dla tej zmiany

Pierwsza kwestia ZSP nr 2
Kierunek Centrum:
Według Google od przystanku Legionów Handlowa 04 do wejścia szkolnego, pieszo jest aż 230m
W proponowanym wariancie czyli od przystanku Lipowa01 do szkoły jest tylko 210m czyli o 20m bliżej.

Kierunek Dobrzec:
Według Google od przystanku Legionów Handlowa 01 do wejścia szkolnego, pieszo jest aż 230m
W proponowanym wariancie czyli od przystanku Nowy Świat04 do szkoły jest tylko 190m czyli o 40m bliżej. (PS. Google niestety nie wykrywa pasów także prowadzi ulicą, jednak gdyby stworzyć pasy na wysokości Rzemieślnicza - Nowy Świat to tak właśnie by to wyglądało)

UAM:

Kierunek Centrum bez zmian

Kierunek Dobrzec:
(Szczerze mówiąc nie wiem które wejście w UAMie to główne wejście :wink: jednak w sumie w tym wypadku to bez znaczenia. Liczę od wejścia w tym nowym budynku)
Od UAMu do przystanku Legionów Handlowa 01 jest aż 300m
Wo proponowanym wariancie czyli do przystanku Nowy Świat04 jest tylko 250m czyli o 50m mniej.

Paradoksalnie mogłaby również troszkę skorzystać 16 gdyby jeszcze zatrzymywała się na Rogatce to tak na prawdę śmigałaby przez kilka przystanków gdzie troszkę autobusów by jeździło a nie tak jak jest obecnie.

Jednak główny argument który sprawił że przeanalizowałem tą trasę był zupełnie inny a mianowicie.
Długie okrężne trasy autobusów które są zmorą naszego miasta.

Niestety ale autobusy jadące aktualnie Rogatką-Chopina mają nieco dłuższa trasę niż te przez Legionów

Dla przykładu 1 od przystanku Górnośląska Kaliniec do przystanku Pl. Jana Pawła jedzie aż 11 minut
11 od tego samego do tego samego przystanku trasę pokonuję w 9 minut

Gdy dodamy wariant Górnośląska - Polna - Legionów dochodzi 1 minuta (Liczone na przykładzie 6)
W tym wypadku główne pytanie jednak jakie sobie należy zadać to czy autobusy są w stanie tam skręcać?
Bo szczerze mówiąc o ile z Polnej do Legionowa nie byłoby problemu o tyle z Legionowa w Polna jest tam bardzo ostry skręt nawet dla osobówki. (Tyczy się to również wariantu podanego przeze mnie)
Te przystanki dzieli tylko 200m niestety te 200m jest dojść problematyczne jeszcze należy znaleźć w tym wszystkim miejsce na przystanek dla porównania na głównych trasach przystanki są często co ok. 400m pytanie brzmi czy należałoby sobie odpuścić?

No i kwestia Nowego Światu tutaj do Rogatki dochodzą kolejne 2 minuty.

Aktualnie autobusy od Kalinca do Rogatki jadą 4 minuty
A od Kalinca w okolice UAMu jadą też 4 minuty

Jednak wariant Polnej i Nowego Światu dodaje nam kolejne 3 minuty czyli z 4 robi się 7minuty
Co łącznie sprawiłoby że autobusy w wariancie aktualnej rogatki trasę od Kalinca do Pl. Jana Pawła 2 pokonywałyby w 14 minut.

Czyli dysproporcja dojazdu do centrum różniłaby się aż o 5 minut co wydaje się sporym czasem jak na Kaliskie realia.

W moim wariancie co prawda wygląda to podobnie z tym że zamiast wydłużać aktualną długa trasę proponowałbym jednak zrównać czasy przejazdów na 2 trasach.

A jeżeli już o turystyce czy o fajnych wrażeniach mówimy to na pewno z okien autobusu Górnośląska o wiele ładniej się prezentuje niż Legionów.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 28 maja 2019, o 20:05

Niestety, żeby system mógł działać sprawnie będzie wymagał inwestycji. Oczywiście można je ograniczyć do minimum, zmieniając tylko organizację ruchu, tj. puścić linie 11, 12 itp. buspasem pod prąd jednokierunkowej al.Wolności i dalej przez most kamienny do Parczewskiego.
Docelowym rozwiązaniem powinna być jednak budowa mostu z „wyspy słodowej” do ul. Parczewskiego/Babinej. W ten sposób autobusy mogłyby swobodnie dwukierunkowo kursować przez Złoty Róg i al. Wolności z pominięciem mostu kamiennego.
Co do tego minimum zastanawiam się czy zamiast Al. Wolności i przez most Kamienny.
Nie lepiej byłoby zrobić taki myk z ul. Kazimierzowską?
Umożliwić skręt w lewo z Mostu Trybunalskiego i stworzyć pas czy też BusPas pod prąd na ul. Kazimierzowskiej
I przy okazji retoryki usuwania samochodów z centrum ubyłoby też troszkę miejsc parkingowych bo by był tam 2 pasy trzeba by zmienić parking prostopadły na równoległy.

Dlaczego?
Przede wszystkim na Al. Wolności panuje sporawy ruch przykład tego mieliśmy już na Śródmiejskiej.
Ponadto problemem byłby również most Kamienny nie jest on na tyle szeroki by zmieścić tam 2 pasy ruchu.
A zabawy w pierwszeństwo na moście przy takim natężeniu może wyjść dość słabo.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3259
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 31 maja 2019, o 08:58

Musimy przeanalizować obecnie obowiązujące rozkłady jazdy. Chcemy wyeliminować sytuacje w których kilka autobusów jedzie jeden po drugim, a potem mamy dłuższą przerwę. System komunikacji miejskiej musi być elastyczny i dostosowany do potrzeb pasażerów. Nie wykluczam nasycania miasta nowymi przystankami, aby odległości między nimi były mniejsze. To bardzo ważne dla osób starszych lub mających problemy z poruszaniem się.
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/ ... ,1364.html

Mam nadzieję że będą to nie tylko kosmetyczne zmiany.

ODPOWIEDZ