Kaliskie Linie Autobusowe
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Fot. Kaliskie Linie Autobusowe/Facebook
- Załączniki
-
- FB_IMG_1583150787515.jpg (38.27 KiB) Przejrzano 3035 razy
g13k
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Służba dwurazowa potocznie nazywana łamaną tzn przychodzisz przykładowo o 6:00 jeździsz do 10:00 potem masz przerwę do godziny 13:00 możesz jechać do domu, możesz zostać na Wrocławskiej, masz za to płacone 1/2 stawki godzinowej. O 13:00 wsiadasz i jeździsz np do 17:00.
Opisuję autobusy:
Scania OmniLink (2001) - najstarsze Scanie, przyjemne auta ale już bardzo stare, wystrój już mocno przestarzały aczkolwiek bardzo zwinne i z licznikiem ograniczenia prędkości do 100km/h. Idą na złom - zostaną zastąpione "limonkami"
Scania OmniLink (2007) - nowszy model Scanii, wnętrze już bardziej nowoczesne, bardzo przyjemne autobusy, jazda bardzo zbliżona do starszego modelu. Plusem tego modelu jest większa ilość przycisków i Webasto.
Solaris Urbino 10 III - mamy tylko dwa 10-metrowe Solarisy, bardzo przyjemne do jazdy, nie trzeba tak patrzeć na lusterka. Niby 2 metry ale robi różnicę na osiedlach.
Solaris Urbino 12 III - zwykłe dwunastometrowe solarisy, dość toporne, trzeba mieć wyczucie do hamulców bo są dość ostre, nieumiejętne używanie ich grozi wywracaniem się pasażerów
Solaris Urbino 18 - jedyne trzy przegubowe solarisy (18m) . 900 trochę różni się od 901 i 902 ponieważ ma mocniejszy silnik i starzej wyglądające wnętrze. Używane głównie na Winiary i Opatówek ale też na linię 2 i 13. Przyjemna jazda, wydaje się pewnie ludziom że ciężko jeździć takim gigantem, ale to tylko pozory. Jazda bardzo przyjemna i płynna.
Solaris Urbino 12 IV - najnowsze solarisy, chyba najładniejsze obecnie autobusy, nowoczesny wygląd i wnętrze, spora kabina kierowcy, troszkę bardziej komfortowe hamulce niż w starszych modelach. Fajne i wygodne autko.
Scania Citywide - najnowsza Scania, mamy tylko 4 takie autobusy. Piękny i wygodny autobus. Chyba najprzyjemniejszy do jazdy.
Man Hybrid - Mana albo się kocha albo nienawidzi. Powolny, toporny i z wielką szybą w kabinie uniemożliwiającą czasem zrozumienie pasażera. Ogranicznik prędkość 65km/h potrafi napsuć krwi na linii 19E. Dość awaryjne za sprawą wszechogarniającej elektroniki.
Iveco Kapena - zmora każdego kierowcy KLA i chyba wszystkich pasażerów w całym Kaliszu. Używana głównie do linii 5, 9 i 10.
Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się jakie jest najbardziej awaryjne auto na świecie to jest nim z pewnością Kapena.
W tym samochodzie potrafi się zepsuć się dosłownie wszystko. Drzwi, hamulce, światła, ogrzewanie. Wszystko. Najgorsze z tego są tylne drzwi które dzielą się na dwie części. Często jest tak że jedna się zamyka i druga otwiera i ciężko to ogarnąć żeby się zamkneły.
Kolejnym minusem jest kabina kierowcy, a w zasadzie jej brak bo tego nawet nie można nazwać kabina. Niby drzwi są ale jest tam tak mało miejsca że nawet ciężko położyć torbę. Kapena nie posiada również żadnej półeczki na pieniądze, radia ani podłokietników. To auto to nieporozumienie, każdy kierowca po cichu liczy że pewnego dnia Kapeny znikną na zawsze.
Volvo B10BLE - legendarna "setka" . Pierwszy kaliski niskopodłogowy autobus, 2 mln przebiegu na liczniku. Najstarsze auto w taborze. Długi czas stał i czekał na lepsze czasy. Od niedawna model naprawiony i jeżdzący regularnie na liniach.
Opisuję autobusy:
Scania OmniLink (2001) - najstarsze Scanie, przyjemne auta ale już bardzo stare, wystrój już mocno przestarzały aczkolwiek bardzo zwinne i z licznikiem ograniczenia prędkości do 100km/h. Idą na złom - zostaną zastąpione "limonkami"
Scania OmniLink (2007) - nowszy model Scanii, wnętrze już bardziej nowoczesne, bardzo przyjemne autobusy, jazda bardzo zbliżona do starszego modelu. Plusem tego modelu jest większa ilość przycisków i Webasto.
Solaris Urbino 10 III - mamy tylko dwa 10-metrowe Solarisy, bardzo przyjemne do jazdy, nie trzeba tak patrzeć na lusterka. Niby 2 metry ale robi różnicę na osiedlach.
Solaris Urbino 12 III - zwykłe dwunastometrowe solarisy, dość toporne, trzeba mieć wyczucie do hamulców bo są dość ostre, nieumiejętne używanie ich grozi wywracaniem się pasażerów
Solaris Urbino 18 - jedyne trzy przegubowe solarisy (18m) . 900 trochę różni się od 901 i 902 ponieważ ma mocniejszy silnik i starzej wyglądające wnętrze. Używane głównie na Winiary i Opatówek ale też na linię 2 i 13. Przyjemna jazda, wydaje się pewnie ludziom że ciężko jeździć takim gigantem, ale to tylko pozory. Jazda bardzo przyjemna i płynna.
Solaris Urbino 12 IV - najnowsze solarisy, chyba najładniejsze obecnie autobusy, nowoczesny wygląd i wnętrze, spora kabina kierowcy, troszkę bardziej komfortowe hamulce niż w starszych modelach. Fajne i wygodne autko.
Scania Citywide - najnowsza Scania, mamy tylko 4 takie autobusy. Piękny i wygodny autobus. Chyba najprzyjemniejszy do jazdy.
Man Hybrid - Mana albo się kocha albo nienawidzi. Powolny, toporny i z wielką szybą w kabinie uniemożliwiającą czasem zrozumienie pasażera. Ogranicznik prędkość 65km/h potrafi napsuć krwi na linii 19E. Dość awaryjne za sprawą wszechogarniającej elektroniki.
Iveco Kapena - zmora każdego kierowcy KLA i chyba wszystkich pasażerów w całym Kaliszu. Używana głównie do linii 5, 9 i 10.
Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się jakie jest najbardziej awaryjne auto na świecie to jest nim z pewnością Kapena.
W tym samochodzie potrafi się zepsuć się dosłownie wszystko. Drzwi, hamulce, światła, ogrzewanie. Wszystko. Najgorsze z tego są tylne drzwi które dzielą się na dwie części. Często jest tak że jedna się zamyka i druga otwiera i ciężko to ogarnąć żeby się zamkneły.
Kolejnym minusem jest kabina kierowcy, a w zasadzie jej brak bo tego nawet nie można nazwać kabina. Niby drzwi są ale jest tam tak mało miejsca że nawet ciężko położyć torbę. Kapena nie posiada również żadnej półeczki na pieniądze, radia ani podłokietników. To auto to nieporozumienie, każdy kierowca po cichu liczy że pewnego dnia Kapeny znikną na zawsze.
Volvo B10BLE - legendarna "setka" . Pierwszy kaliski niskopodłogowy autobus, 2 mln przebiegu na liczniku. Najstarsze auto w taborze. Długi czas stał i czekał na lepsze czasy. Od niedawna model naprawiony i jeżdzący regularnie na liniach.
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Tomuś, fajne opisy, dzięki. Cieszy mnie że mamy tu na forum kierowcę ukochanego miejskiego przewoźnika
A jeździłeś na 16 wariantowej przez Metalowców? Jak się tam jeździ (zawracanie, dużo zaparkowanych samochodów)?
A taki twój najbardziej znienawidzony kurs (masz taki?), w senie linia, godzina, kierunek?
Masz ulubioną pętle?
I jeszcze jedno, bo mnie to ciekawi
Co ma napisana 6 na wyświetlaczu w kursie tylko do Ronda na Podmiejskiej?
A co ma napisane 1A,3C,12K do Górnośląskiej Galeria Amber?
Na jakich liniach najczęściej jeździsz?
A jeździłeś na 16 wariantowej przez Metalowców? Jak się tam jeździ (zawracanie, dużo zaparkowanych samochodów)?
A taki twój najbardziej znienawidzony kurs (masz taki?), w senie linia, godzina, kierunek?
Masz ulubioną pętle?
I jeszcze jedno, bo mnie to ciekawi
Co ma napisana 6 na wyświetlaczu w kursie tylko do Ronda na Podmiejskiej?
A co ma napisane 1A,3C,12K do Górnośląskiej Galeria Amber?
Na jakich liniach najczęściej jeździsz?
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
To ja też się dołączę do tej listy pytań
Domyślam że jedyny Volvo 7700 został już sprzedany?
I pytanko numer dwa:
Zdarza się że jeśli brakuje kierowców to na miejskich jeżdżą kierowcy PKS-u (bądź na odwrót) czy nie ma takich transferów pomiędzy firmami?
Domyślam że jedyny Volvo 7700 został już sprzedany?
I pytanko numer dwa:
Zdarza się że jeśli brakuje kierowców to na miejskich jeżdżą kierowcy PKS-u (bądź na odwrót) czy nie ma takich transferów pomiędzy firmami?
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Ale takie Górnośląska Galeria Amber to się mieści na wyświetlaczu w jednej linii? Bo np Poznańska Cmentarz Komunalny to jest już w 2 linijkach (tak jest we Wszystkich Św)
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Nie pamiętam jak to wygląda na wyświetlaczach starego typu, ale na tych gdzie nr linii jest na biało, to nazwa przystanku jest w jednej linii. I jest to wg mnie mało czytelne bo napis jest bardzo "chudy ".
g13k
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Jeśli chodzi o 16-tkę w wariancie przez Metalowców to jeździ ona koło 6 i 14 tylko. Nie mam tam raczej żadnego problemu żeby przejechać na końcu przez parking, chociaż czasami ciężarówka stoi tam koło przystanku, ale z reguły tam nikt nie wsiada i nie wysiada. Czasy tam od Piwonickiej na Metalowców są długie dlatego trzeba jechać powolutku, żeby nie stać na przystanku później
Co do znienawidzonego kursu to nie lubię linii 6, 9, 16, 22. Tak jak większość. O ile 9 i 16 są raczej punktualne nawet w godzinach szczytu to 6 i 22 jest niewykonalna w czasie od 13-16.
Ulubionych pętli mam kilka: Leśna(1 i 9) , Lubelska za sklepem (11), Długa (6,13,15,18) i Bażancia (8,15,16)
6 na wyświetlaczu ma wtedy napisane "Podmiejska Rondo"
A do kursy do galerii mają z reguły napisane "Górnośląska Galeria Amber" jeśli się mieszczą na wyświetlaczu. O ile się nie mylę nie na każdym wyświetlaczu to się mieści, wtedy jest chyba napisane Galeria Amber albo Górnośląśka. Nie wiem dokładnie bo nigdy nie zwracałem na to uwagi.
Najczęściej jeżdze na liniach 1/1A , 2, 3ABC, 11, 12/12K i 19 bo one jeżdzą najczęściej.
Najrzadziej to 7, 8 i 17.
Volvo 7700, albo został sprzedany albo jeszcze stoi za warsztatem. Nie wiem dokładnie
Kierowcy PKS-u nie jeżdzą na liniach miejskich bo nigdy nie brakuje kierowców ( co nie zmienia się faktu, żeby przydało się więcej kierowców aby otwierać np nowe linie). Jęsli chodzi o transfer w drugą stronę to z tego co mi wiadomo na urlopie można jeździć na zlecenie w PKS-ie.
Co do znienawidzonego kursu to nie lubię linii 6, 9, 16, 22. Tak jak większość. O ile 9 i 16 są raczej punktualne nawet w godzinach szczytu to 6 i 22 jest niewykonalna w czasie od 13-16.
Ulubionych pętli mam kilka: Leśna(1 i 9) , Lubelska za sklepem (11), Długa (6,13,15,18) i Bażancia (8,15,16)
6 na wyświetlaczu ma wtedy napisane "Podmiejska Rondo"
A do kursy do galerii mają z reguły napisane "Górnośląska Galeria Amber" jeśli się mieszczą na wyświetlaczu. O ile się nie mylę nie na każdym wyświetlaczu to się mieści, wtedy jest chyba napisane Galeria Amber albo Górnośląśka. Nie wiem dokładnie bo nigdy nie zwracałem na to uwagi.
Najczęściej jeżdze na liniach 1/1A , 2, 3ABC, 11, 12/12K i 19 bo one jeżdzą najczęściej.
Najrzadziej to 7, 8 i 17.
Volvo 7700, albo został sprzedany albo jeszcze stoi za warsztatem. Nie wiem dokładnie
Kierowcy PKS-u nie jeżdzą na liniach miejskich bo nigdy nie brakuje kierowców ( co nie zmienia się faktu, żeby przydało się więcej kierowców aby otwierać np nowe linie). Jęsli chodzi o transfer w drugą stronę to z tego co mi wiadomo na urlopie można jeździć na zlecenie w PKS-ie.
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 mar 2020, o 00:43
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
#130 stoi obecnie na warsztacie. Cel nieznany.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
- Czy wiadomo coś odnośnie nowych linii lub likwidacji którejś z istniejących?
- Na jakim etapie są pracę z reorganizacją przebiegu tras autobusów?
- Co z planowaną pętlą autobusową na Tyńcu?
- Co z przedłużeniem linii nr 13 do Inwestorskiej?
-Czy są plany zakupu kolejnych autobusów?
- Czy przewiduje się zakup autobusów przegubowych?
-Czy wiadomo coś odnośnie kolejnych tablic z informacją pasażerską?
- Na jakim etapie są pracę z reorganizacją przebiegu tras autobusów?
- Co z planowaną pętlą autobusową na Tyńcu?
- Co z przedłużeniem linii nr 13 do Inwestorskiej?
-Czy są plany zakupu kolejnych autobusów?
- Czy przewiduje się zakup autobusów przegubowych?
-Czy wiadomo coś odnośnie kolejnych tablic z informacją pasażerską?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Póki nie ma nowych kierowców to raczej nowej linii nie będzie i też nie zamierzają skasować żadnej z istniejących. Obecnie najmniej potrzebna linia to 9 ale i tak zostanie.
Nie mam pojęcia na jakim są etapie i czy w ogóle są jakieś prace z reorganizacją przebiegu.
Pętla autobusowa na Tyńcu na razie nie powstanie przez brak funduszy. Miasto nie kwapi się do tego, żeby tam zbudować coś.
Nie wiem kiedy 13 pójdzie na Inwestorów, nie słyszałem nic o tym.
Plany zakupu kolejnych autobusów pojawią się pewnie za kilka lat jak trzeba będzie zdjąć starsze Scanie.
Nie będzie więcej przegubowych autobusów, 3 w zupełności starczą.
Tak, kolejne tablice powinny być montowane wraz z biletomatami za jakiś czas.
Nie mam pojęcia na jakim są etapie i czy w ogóle są jakieś prace z reorganizacją przebiegu.
Pętla autobusowa na Tyńcu na razie nie powstanie przez brak funduszy. Miasto nie kwapi się do tego, żeby tam zbudować coś.
Nie wiem kiedy 13 pójdzie na Inwestorów, nie słyszałem nic o tym.
Plany zakupu kolejnych autobusów pojawią się pewnie za kilka lat jak trzeba będzie zdjąć starsze Scanie.
Nie będzie więcej przegubowych autobusów, 3 w zupełności starczą.
Tak, kolejne tablice powinny być montowane wraz z biletomatami za jakiś czas.
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Mogę wam jeszcze jakieś ciekawostki o liniach popisać.
1B: jak jedzie do Opatówka to nie jedzie do Rożdżał, jak jedzie do Rożdżał to kończy w Tłokinii.
2: ta linia zatrzymuje się w obydwie strony na tym samym przystanku Chopina, pod szkoła. Czasem dochodzi do kuriozalnych sytuacji, że ktoś dobrze nie odczyta tablicy i jedzie na Kampus mimo, że chciał się dostać na Dobrzec. W odwrotną stronę też to działa. Po za tym linia w jedną i drugą stronę ma inną trasą. Z Kampusu wraca przez Wojska Polskiego a w stronę Kampusu przez Śródmiejską.
3A: przystanek Szałe Tama nie ma żadnego znaku i zatrzymujemy się na ścieżce rowerowej, z resztą na drugim przystanku na Szałe jest tak samo.
3B: w Chełmcach są dwie możliwości zawracania: jeśli na parkingu pod kościołem nie ma za dużo osobówek to można tam. Jeśli się nie da to robimy objazdówkę po Chełmcach.
3C: z racji tego, że jako jedyna trójka trasa wiedzie przez Nowy Świat i Bankową, kierowcom zdarza się pomylić i jechać przez rondo na Częstochowską
3D: na wsiach budki przystankowe są często po innej stronie niż zatrzymuje się autobus. Kierowca na 3D musi wytrzymać prawię dwie godziny bez toalety bo nie ma tam przerwy.
5: jako, że jest to najkrótsza trasa (6,2km) i trwa koło 25 minut to na pętlach ma ona najdłuższe przerwy dla kierowcy - nawet po 50min.
6: koło godziny 14:00 na Elektrycznej PKS-y blokują nam pętle i musimy stać na ulicy i blokować ruch. Na Pólku pod remizą czasami osobówki robią to samo i trzeba zawracać na stacji w Skarszewie.
7: mało znana trasa, bardzo często pasażerowie pytają czy jedzie przez: Górnośląska, Dobrzec, Jana Pawła itd itp.
8: trasa z najmniejszą ilością przystanków.
9: trasa nieprzystosowana do ruchu autobusów. Wjazd i wyjazd z Kordeckiego jest robiony ewidentnie pod osobówki dlatego ciężko tam wjechać i wyjechać autobusem. Centrum Przesiadkowe to też fatalny pomysł, rzadko ktoś z tego korzysta i często jeździmy tam bezcelowo.
10: jedyna linia która jedzie Rogatką prosto w stronę Szpitala.
12K: z Kościelnej Wsi prawie zawsze wyjeżdzamy opóźnieni ponieważ jest tam z reguły tylko 4 minuty przerwy które tracimy przez to, że mamy już opóźnienie z miasta.
13: jadąc z innej linii na trzynastkę czas musimy tak wyliczyć, żeby nie być przed czasem na pierwszym przystanku i nie blokować Skłodowskiej-Curie bo osobówki mają tam linię ciągła i nie mogą wyprzedzać.
15: ta linia ma 3 warianty w zależności od godziny jeździmy na Bażancią, Godebskiego i Długą. W Skalmierzycach kończymy na ulicy bo nie ma tam miejsca żeby zaparkować poza jezdnią.
16: jest to linia dla każdego nowego kierowcy, często 16-tką jeździ się cały dzień, dlatego każdy jest znudzony tą linią.
17: w Biskupicach trzeba kombinować z zawracaniem, a na Św Michała trzeba jechać bardzo ostrożnie bo na słupach można zostawić lusterko, a i droga nie jest za szeroka. No i dziurawa. Szkoda tam wysyłać nowe autobusy.
22: w rejonach Widoku i Dobrzeckiej łapiemy opóźnienie ponieważ czasy są tam bardzo krótkie. Przystanek na Widoku jest często zablokowany osobówkami i nie możemy stanać obok krawężnika.
1B: jak jedzie do Opatówka to nie jedzie do Rożdżał, jak jedzie do Rożdżał to kończy w Tłokinii.
2: ta linia zatrzymuje się w obydwie strony na tym samym przystanku Chopina, pod szkoła. Czasem dochodzi do kuriozalnych sytuacji, że ktoś dobrze nie odczyta tablicy i jedzie na Kampus mimo, że chciał się dostać na Dobrzec. W odwrotną stronę też to działa. Po za tym linia w jedną i drugą stronę ma inną trasą. Z Kampusu wraca przez Wojska Polskiego a w stronę Kampusu przez Śródmiejską.
3A: przystanek Szałe Tama nie ma żadnego znaku i zatrzymujemy się na ścieżce rowerowej, z resztą na drugim przystanku na Szałe jest tak samo.
3B: w Chełmcach są dwie możliwości zawracania: jeśli na parkingu pod kościołem nie ma za dużo osobówek to można tam. Jeśli się nie da to robimy objazdówkę po Chełmcach.
3C: z racji tego, że jako jedyna trójka trasa wiedzie przez Nowy Świat i Bankową, kierowcom zdarza się pomylić i jechać przez rondo na Częstochowską
3D: na wsiach budki przystankowe są często po innej stronie niż zatrzymuje się autobus. Kierowca na 3D musi wytrzymać prawię dwie godziny bez toalety bo nie ma tam przerwy.
5: jako, że jest to najkrótsza trasa (6,2km) i trwa koło 25 minut to na pętlach ma ona najdłuższe przerwy dla kierowcy - nawet po 50min.
6: koło godziny 14:00 na Elektrycznej PKS-y blokują nam pętle i musimy stać na ulicy i blokować ruch. Na Pólku pod remizą czasami osobówki robią to samo i trzeba zawracać na stacji w Skarszewie.
7: mało znana trasa, bardzo często pasażerowie pytają czy jedzie przez: Górnośląska, Dobrzec, Jana Pawła itd itp.
8: trasa z najmniejszą ilością przystanków.
9: trasa nieprzystosowana do ruchu autobusów. Wjazd i wyjazd z Kordeckiego jest robiony ewidentnie pod osobówki dlatego ciężko tam wjechać i wyjechać autobusem. Centrum Przesiadkowe to też fatalny pomysł, rzadko ktoś z tego korzysta i często jeździmy tam bezcelowo.
10: jedyna linia która jedzie Rogatką prosto w stronę Szpitala.
12K: z Kościelnej Wsi prawie zawsze wyjeżdzamy opóźnieni ponieważ jest tam z reguły tylko 4 minuty przerwy które tracimy przez to, że mamy już opóźnienie z miasta.
13: jadąc z innej linii na trzynastkę czas musimy tak wyliczyć, żeby nie być przed czasem na pierwszym przystanku i nie blokować Skłodowskiej-Curie bo osobówki mają tam linię ciągła i nie mogą wyprzedzać.
15: ta linia ma 3 warianty w zależności od godziny jeździmy na Bażancią, Godebskiego i Długą. W Skalmierzycach kończymy na ulicy bo nie ma tam miejsca żeby zaparkować poza jezdnią.
16: jest to linia dla każdego nowego kierowcy, często 16-tką jeździ się cały dzień, dlatego każdy jest znudzony tą linią.
17: w Biskupicach trzeba kombinować z zawracaniem, a na Św Michała trzeba jechać bardzo ostrożnie bo na słupach można zostawić lusterko, a i droga nie jest za szeroka. No i dziurawa. Szkoda tam wysyłać nowe autobusy.
22: w rejonach Widoku i Dobrzeckiej łapiemy opóźnienie ponieważ czasy są tam bardzo krótkie. Przystanek na Widoku jest często zablokowany osobówkami i nie możemy stanać obok krawężnika.
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Tomek, super robota.
Dodajmy do tego, że kierowca jest ZAWSZE winny opóźnień (wedle sporej części Pasażerów). Nie ma znaczenia żee korki, godziny porannego czy popołudniowego szczytu, kolejki po bilety.
Dodam dwa przystanki których nie cierpię.
Pierwszy to Rogatka kierunek centrum, z racji jednego pasa do jazdy prosto, prawy jest zazwyczaj bardzo zakorkowany, w 99% przypadków nikt nie zostawi luki na przejechanie autobusun na lewy pas, nawet kiedy zaczynam mrugać zawczasu.
Przystanek "Górnośląska-Polna" w obu kierunkach. Po czerwonym świetle i częściowym wyjechaniu z zatoki, często spóźnieni pasażerowie pukają w drzwi żeby otworzyć, w tym momencie często robi się zielone światło, z tyłu sznur aut, a zanim drzwi się otworzą, zamkną, odpuści hamulec przystankowy, mija sporo czasu.
Ogólnie wiem, że kierowcy autobusów bywają czasem mało kulturalni (mówimy nie tylko o Kaliszu), ale to naprawdę specyficzny rodzaj pracy, gdzie kierowca jest za wszystko odpowiedzialny, musimy być delikatni w hamowaniu czy ruszaniu, jednocześnie włączać się szybko do ruchu, być kulturalni wobec pasażerów którzy codziennie stali po bilet za 2.70/1.35, pogodzić się z ignorancją na drodze, a w dodatku kiedy nie zawsze jest czas żeby coś zjeść, bo już na pętlę zajeżdżamy opóźnieni.
Ale ma ta praca coś, co daje satysfakcję
Dodajmy do tego, że kierowca jest ZAWSZE winny opóźnień (wedle sporej części Pasażerów). Nie ma znaczenia żee korki, godziny porannego czy popołudniowego szczytu, kolejki po bilety.
Dodam dwa przystanki których nie cierpię.
Pierwszy to Rogatka kierunek centrum, z racji jednego pasa do jazdy prosto, prawy jest zazwyczaj bardzo zakorkowany, w 99% przypadków nikt nie zostawi luki na przejechanie autobusun na lewy pas, nawet kiedy zaczynam mrugać zawczasu.
Przystanek "Górnośląska-Polna" w obu kierunkach. Po czerwonym świetle i częściowym wyjechaniu z zatoki, często spóźnieni pasażerowie pukają w drzwi żeby otworzyć, w tym momencie często robi się zielone światło, z tyłu sznur aut, a zanim drzwi się otworzą, zamkną, odpuści hamulec przystankowy, mija sporo czasu.
Ogólnie wiem, że kierowcy autobusów bywają czasem mało kulturalni (mówimy nie tylko o Kaliszu), ale to naprawdę specyficzny rodzaj pracy, gdzie kierowca jest za wszystko odpowiedzialny, musimy być delikatni w hamowaniu czy ruszaniu, jednocześnie włączać się szybko do ruchu, być kulturalni wobec pasażerów którzy codziennie stali po bilet za 2.70/1.35, pogodzić się z ignorancją na drodze, a w dodatku kiedy nie zawsze jest czas żeby coś zjeść, bo już na pętlę zajeżdżamy opóźnieni.
Ale ma ta praca coś, co daje satysfakcję
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
W ogóle ludzie nie myślą o otoczeniu. Ważne żeby on, jegomość przejechał. Nie ważne że autobus się spóźni, czy np wjedzie na skrzyżowanie bo ma zielone ale zablokuje skrzyżowanie bo nie ma jak zjechać. Ja zawsze obserwuje autobusy na zatokach i jestem w gotowości żeby go puścić. Jemu to pomoże mi nie zaszkodzi, bo wiem że autobus i tak zaraz znów się schowa na przystanku
g13k
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Szacun Gawroniku
Niestety, sporo osób myśli że wystarczy umieć obsłużyć auto, znać pięć znaków drogowych i można jeździć.
PS.
Widzieliście testera?
Niestety, sporo osób myśli że wystarczy umieć obsłużyć auto, znać pięć znaków drogowych i można jeździć.
PS.
Widzieliście testera?
- Załączniki
-
- IMG_20200305_100053293_HDR_copy_800x450.jpg (106.42 KiB) Przejrzano 2612 razy
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Teraz jako 5 a potem chyba nawet nocka.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Co to za marka samochodu?