Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

To co już wybudowano.
jerraz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: 20 paź 2013, o 11:02

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: jerraz » 30 lis 2018, o 06:39

Przy pkp widze problem z wjazdem/wyjazdem. Tam jest duzy ruch i zeby sprawnie dzialalo centrum przesiadkowe potrzebne są pomysły.... Bus pas?

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 30 lis 2018, o 09:20

Tyle razy było wałkowane, że dzięki centrum na Majkowskiej mamy nowe autobusy.
I to jest chyba właśnie najgorsze.
Przyzwolenie a nawet gratulacje społeczeństwa za wydanie pieniądzy w błoto.

Oczywiście cieszę się że mamy nowe autobusy.
I wiem żeby mieć te autobusy musiało powstać centrum przesiadkowe.

Jednak ja się pytam czy naprawdę nie zdałoby się sensowniejsza lokalizacja pod centrum przesiadkowe?
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 30 lis 2018, o 09:32

Przypominam, że temat dotyczy centrum przesiadkowego przy dworcu PKP.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 30 lis 2018, o 11:00

Vocatont pisze:
30 lis 2018, o 09:20
Tyle razy było wałkowane, że dzięki centrum na Majkowskiej mamy nowe autobusy.
I to jest chyba właśnie najgorsze.
Przyzwolenie a nawet gratulacje społeczeństwa za wydanie pieniądzy w błoto.

Oczywiście cieszę się że mamy nowe autobusy.
I wiem żeby mieć te autobusy musiało powstać centrum przesiadkowe.

Jednak ja się pytam czy naprawdę nie zdałoby się sensowniejsza lokalizacja pod centrum przesiadkowe?
Zaproponuj sensowniejsze miejsce.Chociaż jeden przykład poproszę.
Co do pierwszej części wypowiedzi to pieniądze nie są wyrzucone w błoto.Dzięki temu projektowi mamy w końcu w Kaliszu pierwsze biletomaty chociaż dla kaliszan jakby ich nie było bo przy Amber kolejka kupujących bilet wcale się nie zmniejszyła.
Pojawiły się tablice z informacją dynamiczną i wspomniane autobusy.Ty z tego projektu wyrwałeś jeden element i twierdzisz, że zmarnowano pieniądze.Czyli nie warto było realizować tego projektu i skorzystać z dofinansowania ?

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 30 lis 2018, o 11:04

Pawel pisze:
30 lis 2018, o 11:00


Zaproponuj sensowniejsze miejsce.Chociaż jeden przykład poproszę.
Co do pierwszej części wypowiedzi to pieniądze nie są wyrzucone w błoto.Dzięki temu projektowi mamy w końcu w Kaliszu pierwsze biletomaty chociaż dla kaliszan jakby ich nie było bo przy Amber kolejka kupujących bilet wcale się nie zmniejszyła.
Pojawiły się tablice z informacją dynamiczną i wspomniane autobusy.Ty z tego projektu wyrwałeś jeden element i twierdzisz, że zmarnowano pieniądze.Czyli nie warto było realizować tego projektu i skorzystać z dofinansowania ?
W okolicach centrum rzeczywiście nie było lepszego miejsca. Zresztą liczę na to, że okolice Majkowskiej zaczną się rozwijać (np. poprzez budowę domu seniora, kaliskiego własnego M czy Wistil Biznes Parku) - wtedy atrakcyjność tej lokalizacji znacznie wzrośnie.

Zresztą to centrum już powstało i dalsza dyskusja nad jego lokalizacją jest całkowicie bez sensu.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 19 gru 2018, o 11:10

Co zbudują koło dworców?

Nowy odcinek drogi lokalnej, parkingi, zatoki autobusowe i chodniki, to tylko niektóre obiekty planowane w rejonie dworców PKP i PKS. Władze Kalisza wyjawiają szczegóły związanej z tym inwestycji.

Jak już informowaliśmy, Miasto kupiło od spółki PKS nieruchomość dworca autobusowego. Było to warunkiem skutecznego ubiegania się o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (WRPO 2014-2020). Planowana budowa przydworcowego węzła przesiadkowego jest częścią większego zadania pn. „Rozwój systemu komunikacji publicznej Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej wraz z modernizacją oświetlenia ulicznego – Miasto Kalisz”. Jego całkowita wartość to ponad 41 mln zł, w tym bezzwrotna dotacja w wysokości blisko 31 mln zł. Jednak z tej puli pieniędzy zakupiono już 11 autobusów hybrydowych dla KLA, zbudowano sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Górnośląskiej i Staszica, a także zamontowano 800 nowych energooszczędnych punktów świetlnych na osiedlach Winiary i Rypinek. Na samą budowę węzła przesiadkowego wraz z wyposażeniem wybranych przystanków autobusowych w tablice informacji pasażerskiej LED i biletomaty pozostało nieco ponad 19,5 mln zł, w tym dofinansowanie – 16 mln zł. Zadanie to zostanie zrealizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Jak poinformował prezydent Krystian Kinastowski, w rejonie dworców powstaną m.in. parkingi – ogólnodostępny i ogólnodostępny o ograniczonym czasie postoju, miejsca postojowe dla taksówek, dla niepełnosprawnych, dla autobusów i dla rowerów, zatoki autobusowe, ciągi pieszo-rowerowe, nowe jezdnie i place manewrowe, nowy odcinek drogi lokalnej zapewniający dodatkowy wjazd i wyjazd od ul. Wrocławskiej i nowa kanalizacja deszczowa.

życie kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 27 sty 2019, o 18:01

Dzisiaj odwiedziłem tereny przyszłego centrum przesiadkowego.
Z informacji którą dodał Jasiek wynika że ten projekt jest nadal aktualny
Obrazek
Naszło mnie mnóstwo przemyśleń co do tego centrum przesiadkowego.
Może pierw kilka słów co sądziłem o tym projekcie.
Sama ideologia stworzenia centrum przesiadkowego w okolicach dworca jak najbardziej mi się podoba ( Co prawda wolałbym by dworzec autobusowy znajdował się w dworcu kolejowym ale mniejsza)
Problem w tym jednak że patrząc na ten projekt mam wrażenie że to kolejne sztuczne centrum rodem Majkowska.
By było to centrum przesiadkowe w dodatku to główne rzekłbym nawet międzynarodowe bo takie połączenia nawet obsługuje Kaliski dworzec autobusowy, należałoby tu przede wszystkim przenieść ruch KLA który aktualnie przemieszcza się przed galerią Amber.
Oczywiście wcześniej należałoby przebudować drogi otaczające Amber.
Patrząc jednak na ten projekt wątpię by planowano przenieść tutaj ruch KLA.
Związku z czym powstaną po raz kolejny duże piękne wiaty z tablicami informacyjnymi oraz biletomatami dla jednej linii autobusowej.
Co prawda osobiście widziałbym troszkę inne zagospodarowanie terenu między dworcem jakaś zieleń coś.

A tak tym czasem podsumowując ten projekt mam wrażenie że jest to po prostu estetyzacja całego tego terenu.
Wraz z stworzeniem dodatkowy miejsc parkingowych.
I oczywiście estetyzacja tego terenu jest jak najbardziej potrzebna, patrząc na dzikie parkingi w tych rejonach można by powiedzieć, wyłożyć ten teren kostką brukową i by było o wiele piękniej.
No bo jak opisać inaczej ten widok
Obrazek
Albo super nowoczesny dworzec z takim dojazdem dla autobusów (W projekcie przesiadkowego centrum tutaj ma powstać normalna droga)
Obrazek
Parking dla autobusów jest również bardzo ciekawy pominę już fakt, że się bardzo skurczył bo tak to autobusy parkowały sobie na tych płytach betonowych
Obrazek
Aktualnie jednak powstaje tam salon Volvo viewtopic.php?f=4&p=136371#p136371
Związku z czym PKSy do dyspozycji mają już tylko sam plac przy dworcu oraz rozjeżdżają przyszły parking dla autobusów na wizualizacji czekać tylko aż się któryś w końcu zakopie :lol:
Obrazek

I takie właśnie zdanie miałem na temat tego projektu czyli po po prostu nie centrum przesiadkowe a estetyzacja terenu.
Po dzisiejszej wycieczce na dworzec autobusowy stwierdzam jednak że wraz ze znikającymi połączeniami PKS ten dworzec po prostu niema jakiegokolwiek sensu no chyba że ma przynosić wieczne starty.
Zarazem dziwie się że z dworca autobusowego nie korzystają prywatni przewoźnicy podmiejscy.

A więc teraz troszkę ponarzekam na nasz dworzec autobusowy.
Zapraszam was na małą wycieczkę wirtualną ze mną.

A więc idąc od dworca PKP docieram na piękny zielony plac przed Kaliskim dworcem PKS.
Zerkając na placu na rozkład jazdy.
Który prezentuje się tak:
Obrazek
Pamiętam jeszcze kilka lat temu jak miałem okazje na niego zerkać to 2 gabloty od góry do dołu.
Cóż co w tym miejscu można powiedzieć
Obrazek
Po chwili wspominek obracam się, a tam ławka, zaciekawił mnie jednak fakt czemu śmietnik jest za nią a nie koło niej.
Pomyślałem sobie że jest rano niedziela wczoraj komuś po alkoholu się nudziło i tyle... (To nie koniec wywodu ze śmietnikami)
Obrazek
Podchodzę do wejścia moją uwagę przykuwa niezbyt estetyczne "coś"
Obrazek
Patrząc już w górę, ciężko nie ujrzeć niedokończonego sufitu który chyba już nigdy nie doczeka się realizacji.
Obrazek

No dobrze a więc próbuje już wejść do środka.
Niestety dworzec okazuje się być zamknięty zerkam na dni oraz godziny otwarcia.
Dworzec czynny w dni robocze od 05:00 - 23:00 Kasy biletowe PKS/KLA czynne od 07:00 - 15:30
Podziwiam piękne wnętrze za przeszklonych szyb zadając sobie pytanie jak to jest że ten Bar i Kiosk jeszcze funkcjonuje na dworcu.
Zarazem myślę jakiego to trzeba mieć pecha by mieć Kiosk na dworcu dzięki czemu można ominąć zakaz handlowy w niedziele, no ale niestety ale witamy w Kaliszu dworzec czynny od poniedziałku do piątku :lol:
Następnie czytam różne informacje jakie są naklejone czy też przywieszone na wejściu głównym.
Zastanawiając się jak to jest, że bilet miejski w KLA kosztuje 2,70 tym czasem bilet miejski w Kaliskim PKSie tylko 2,00zł :roll:

No a więc dobrze obchodzę dworzec od strony CarNet'u ponieważ od tej strony jest chodnik odśnieżony, a od strony socjalu już nie.
Zerkam na najnowszą (Kilkuletnią) rzecz na dworcu czyli, napis KALISZ - DWORZEC AUTOBUSOWY
Niżej na plakaty których niestety jako rdzenny Kaliszanin nie rozumiem
Obrazek

Aż w końcu moim oczom ujawniają się stanowiska dla autobusów.
Jednak jest na nich więcej zaparkowanych samochodów osobowych niż autobusów (Ten autobus również jest tutaj zaparkowany a nie podstawiony)
Obrazek
Jeden pan również próbuję skorzystać z usług dworca w sumie dzięki niemu dowiedziałem się że ten przedsionek jest chociaż otwarty kiedy dworzec jest zamknięty.
Obrazek
Następnie badam rozkład jazdy o co chodzi że te samochody są tu od tak po prostu zaparkowane.
I tutaj moim oczom ukazuje się szok i nie dowierzanie.
Ze stanowiska nr 11 nic ale to nic nie odjeżdża.
Obrazek
z innych stanowisk również za dużo kursów niema
to np: rozkład ze stanowiska nr 3 aż 2 kursy warto dodać że nie są to kursy PKS'u tylko jak w legendzie można wyczytać firmy TELESFOR
Obrazek
Pominę już tego grzyba na rozkładzie czy co to tam jest.
Pełno rdzy na metalowych elementach.

Następnie przy stanowiskach moją uwagę przyciągną harmider ze śmietnikami i ławkami.
Cieszę się że każde stanowisko posiada swój śmietnik jak i prawie każde ławkę, jednak ułożone są one totalnie, no sami zobaczcie
Obrazek
Nie można jakoś tego równo w rządku ułożyć?

Kolejną sprawą jest stan ławek które wyglądają jak nie wiem ile by miały lat, czemu nikt ich nie odmaluje?
Przy okazji szukania starych zdjęć z rozkładem jazdy, na forum natknąłem się na post w którym narzekano na brak ławek na nowym dworcu PKS.
Patrząc jednak na ich stan po tych latach zastanawiam się o co chodzi?
Czemu nikt ich nie odmaluje?
Czy były to nowe ławki czy może jakieś ze starego dworca PKS?
Co prawda minęło już 10 lat więc może i był nowe, ale wypadałoby je wymienić albo chociaż odmalować
autor: andrzej » śr, 10.06.2009, 15:26
Dworzec to nie wszystko

– Mieli pieniądze na nowy dworzec, a nie mieli na ławki i tablicę informacyjną? – pytają zdziwieni pasażerowie kaliskiego PKS. Niezadowoleni są również ci, którzy z dworca nie korzystają, bo stoją na przystankach: – Co się stało, że autobusy zaczęły się nagle spóżniać o pół godziny i więcej?...

Po niedawnym oddaniu do użytku nowego dworca autobusowego kaliski PPKS miałby powody do satysfakcji, gdyby nie kilka irytujących szczegółów. Pierwszy z nich odczuje każdy, komu przyjdzie poczekać na autobus trochę dłużej niż chwilę. – Nie pomyśleli o ławkach. To jakaś nowa moda, że wszędzie likwiduje się ławki. Co ma zrobić człowiek, który musi trochę poczekać, bo jego autobus się spóżnia? Stać? Chodzić w kółko? Co komu szkodziło ustawić tam parę ławek? – pytają pasażerowie. Kierowcy byli podobnego zdania, bo sami przytargali jakieś siedzisko i ustawili je z tyłu budynku. Oni też potrzebują czasem usiąść i to nie tylko w autobusie.
Dworzec PKS żyje również nocą. Przyjeżdżają i odjeżdżają autobusy linii międzynarodowych i krajowych. Są więc pasażerowie i jest ruch. Brakuje tylko rozkładu jazdy. Ściślej mówiąc jest, ale w poczekalni, a więc zamknięty razem z nią. Można spojrzeć przez szybę, ale w ciemnościach litery i cyfry w rozkładzie są niewidoczne. Komuś zabrakło wyobrażni? Co szkodziło wywiesić rozkład na zewnątrz, a nie tylko wewnątrz budynku?
Trzecia bolączka zdaje się nie mieć związku z dwiema poprzednimi. Ale pasażerowie psioczą. – Co jest z tymi autobusami? Od dwóch tygodni spóżniają się prawie codziennie. Wcześniej też się to zdarzało, ale nigdy dzień w dzień i przez tak długi czas. Czy z tego nowego dworca wyjeżdża im się trudniej niż ze starego? Przecież to tuż obok…
By nie być gołosłownym, użyjmy przykładu. O 7.20 odjeżdża autobus do miejscowości Zagórna przez Opatówek i Brzeziny. To taka pora, że dorośli jadą do pracy, a dzieci do szkoły. Gdy we wtorek autobus do Zagórnej spóżni się 20 minut, pomyślimy, że był to niefortunny zbieg okoliczności. Gdy w środę spóżni się 30 minut, nabierzemy podejrzeń, że z kursem do Zagórnej dzieje się coś złego. Ale gdy w czwartek spóżnienie dojdzie do 40 minut, stracimy resztki cierpliwości. I będziemy wściekli, jeśli spóżnimy się przez to do pracy lub szkoły. (kord)

Więcej w Życiu Kalisza
To jest budowa po kalisku
Pamiętam czasy kiedy narzekano na nowy dworzec autobusowy że jest za mały.
Dziś z pewnością można już powiedzieć że jest za duży.
I osobiście jak dla mnie po tym obchodzie powinno się go przenieść do dworca PKP.
Ponieważ on chyba tylko generuje większe koszta.

Zastanawia mnie jednak fakt po co go powiększać?
Bo według wizualizacji z centrum przesiadkowym miałby zyskać stanowiska od strony CarNet'u
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 29 sty 2019, o 21:57

Troszkę mi się nudziło i chciałem zaprezentować wam moją własną wizję na te całe słynne centrum przesiadkowe.
Mówiąc szczerze myślałem że zajmie mi to chwilkę jednak na początku starałem się być dojść dokładny i w sumie okazało się że ten obrazek tworzyłem najdłużej z moich wszystkich obrazków tak że pod koniec naszła mnie niechęć i nie jest tak dokładnie jak miało być.

No dobrze może pierw coś o głównych założeniach.
Po mojej ostatniej analizie kiedy miałem okazje być na dworcu autobusowym (Post wyżej) stwierdziłem że wraz z upadkiem PKS'u aktualny DUŻY dworzec jak na tyle połączeń niema sensu.
Tak że moim pierwszym założeniem było przeniesienie PKSu do PKP.
Zarazem zrobić to tak by główna cześć dworca niebyła w stanowiska autobusowych i zarazem dodać coś byte miejsce było bardziej reprezentatywne dla miasta, skupiłem się tutaj na wyjściu/wejściu głównym.
Kolejną najistotniejszą kwestią jak dla mnie było przeniesienie ruchu KLA między dworzec a galerię.
Przystanki te umiejscowione zostały na głównej ulicy czyli ul. Miast partnerski między wejściem do Amber a wejście głównym do PKP
Tutaj główną kwestią jednak było sprawienie, by autobusy mogły się jak najszybciej poruszać tą trasą.
Związku z czym projekt zakłada przebudowanie ul. Miast Partnerski oraz Podmiejskie do drogi 2x2.
Przeniesienie/Powiększenie ronda uni Europejskiej które pełniłoby rolę skrzyżowania ul. Miast Partnerskich z Dworcową (Ponieważ w godzinach szczytu oraz korkach ciężko włączyć się z Miast Partnerskich do Dworcowej w stronę TB, myślę że takie rozwiązanie by udrożniło tą sytuację nieco.)
Kolejną kwestią był parking dla PKSu ten rozbudowałem i umiejscowiłem na aktualnym główny placu dworcowym (Autobusowym), oraz została stworzona dodatkowa droga z parkingu PKS/ Socjalu do skrzyżowania z Podmiejską/Miast Partnerskich.
Jakieś dodatkowe szczegóły znajdziecie na zdjęciu.
PS. macie tutaj zdjęcie tych wiat jak to wygląda aktualnie w realu, z tym że w Kaliszu założyłem mniej stanowisk niż widać na zdjęciu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

matteo94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 183
Rejestracja: 5 paź 2011, o 19:42
Lokalizacja: Dobrzec

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: matteo94 » 30 sty 2019, o 17:56

Pokaż te plany panu Gałce. Może będzie chciał się przychylić do rozwiązań proponowanych przez samych mieszkańców :D
Niby fajnie pomyślane, ale nie wiem czy powyższy plan układu drogowego nie ingeruje w tereny należące do Amber, a to już może być duża przeszkoda w ich realizacji. Na planie, który ma być wykonany drogi wokół Amber nie ulegają zmianie i nie różnią się od tego co mamy dziś.
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 lut 2019, o 14:30

matteo94 pisze:
30 sty 2019, o 17:56
Niby fajnie pomyślane, ale nie wiem czy powyższy plan układu drogowego nie ingeruje w tereny należące do Amber, a to już może być duża przeszkoda w ich realizacji.
Nie chce robić z siebie znawcy bo kompletnie się na tym nie znam, faktem jest to że Amber zmodernizowała/zrobiła większość dróg które były im potrzebę do funkcjonowania, jednak to swego rodzaju prezent dla miasta bo drogi i tak należą do miasta a nie Amber.
Jedyna droga która wchodziła w tereny dawnego PKSu to ta druga krótka nitka na Podmiejskiej.
Dokładniej działka 15/8 oraz 20/45 (Zaznaczyłem na pomarańczowo)
Obrazek
Jednak raczej jest to działka która należy nadal do miasta patrząc z perspektywy sensu oraz mosiężnych planów połączenia Podmiejskiej z Obozową/Piwnicką.
Tak że plan raczej nie ingeruje w tereny należące do Amber.
A myślę że samo Amber raczej ucieszyło by się że w końcu ktoś odnowił te tereny, bo pamiętam że po otwarciu Amber był właśnie poruszany temat estetyzacji tych terenów (Gołębnika,PKS, oraz terenów po Kolejowych)
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 4 lut 2019, o 10:40

Vocatont pisze:
27 sty 2019, o 18:01

Pamiętam czasy kiedy narzekano na nowy dworzec autobusowy że jest za mały.
Dziś z pewnością można już powiedzieć że jest za duży.
I osobiście jak dla mnie po tym obchodzie powinno się go przenieść do dworca PKP.
Ponieważ on chyba tylko generuje większe koszta.
Zastanawia mnie jednak fakt po co go powiększać?
Bo według wizualizacji z centrum przesiadkowym miałby zyskać stanowiska od strony CarNet'u.
Przeczytałem uważnie twój post i w pełni się zgadzam z końcowymi wnioskami. Do niedawna byłem zwolennikiem pozostawienia dworca PKS ale obecnie zmieniłem zdanie. Połączeń PKS ciągle ubywa i może się okazać że z ukończeniem budowy tego cudu przesiadkowego pozostaną ze trzy kursy PKS na krzyż. Ruch dalekobieżny jest niewielki i przeważnie w godzinach nocnych kiedy dworzec jest zamknięty więc pasażerowie nic z niego nie mają. Nie wiem też jaki procent pasażerów wsiada na dworcu a ile dosiada się na przystankach po trasie. Obserwując tłumek ludzi na przystanku pod dawnym kinie Kosmos czy na al.W.P. sądzę że większość nie korzysta z dworca. Tak więc utrzymywanie oddzielnego obecnie dworca PKS notabene czynnego przez kilka godzin w dni robocze jest nieuzasadnione ekonomicznie.
Puszczenie wszystkich linii KLA przez centrum też nie było by dobrym rozwiązaniem. Z uwagi na korki w szczycie komunikacyjnym i niewydolne skrzyżowania, przy obecnym układzie komunikacyjnym powodowało by znaczne wydłużenie czasu przejazdu autobusów. Jakimś rozwiązaniem było by wydzielenie bus pasów ale w zaprezentowanym projekcie ich brak. Może na próbę puścić tam 1-2 linie autobusów i obserwować frekwencję osób korzystających z tego przystanku. Nie spotkałem się nigdzie z badaniami jaki jest planowany przepływ pasażerów przez to centrum przesiadkowe. To powinno być punktem wyjści do wszelakich projektów. Autobusy KLA zawracając z pod dworca załóżmy PKP i tak powinny wrócić na przystanek pod Amber który jest pod głównym wejściem do galerii jak i miejscem wsiadania dla mieszkańców pobliskich bloków . Tych pasażerów jest wielokrotnie więcej niż potencjalnych pasażerów centrum przesiadkowego.
Jestem za powstaniem jak największych bezpłatnych parkingów i stacji rowerów miejskich oraz uporządkowaniem zapuszczonego terenu. Już obecnie parkuje tam dużo pojazdów więc inwestycje parkingowe są jak najbardziej konieczne. Ale ogromna kwota przeznaczona na tą inwestycję mnie trochę szokuje. Żeby jak przy Majkowskiej nie był to przerost treści nad formą.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 6 lut 2019, o 00:10

Puszczenie wszystkich linii KLA przez centrum też nie było by dobrym rozwiązaniem. Z uwagi na korki w szczycie komunikacyjnym i niewydolne skrzyżowania, przy obecnym układzie komunikacyjnym powodowało by znaczne wydłużenie czasu przejazdu autobusów. Jakimś rozwiązaniem było by wydzielenie bus pasów ale w zaprezentowanym projekcie ich brak.
Według mnie niestety bus pasy w warunkach Kaliskich to ciężka sprawa w szczególności w tym miejscu.
Bus Pasy zazwyczaj kojarzą mi się z długimi pięknymi altariami bez zbędnych skrzyżowań niestety tego nie przypominają mi nawet główne Kaliskie ulice.
Weźmy taką Podmiejską na odcinku od Ronda Westerplatte do skrzyżowania z Wyszyńskiego
Zjeżdżamy z ronda po ok. 100m mamy zjazd na garaże, jedziemy 40m dalej zjazd na dawne VIKI, kolejne 60m zdjazd koło chińczyka,kolejne 160m biedronka te Kaliskie drogi główne bardziej przypominają mi drogi osiedlowe o jakimś podwyższonym standardzie :lol: :lol: :lol: (Właściwie to nawet nie o podwyższonym bo na Serbinowskiej chociażby istnieją prawo skręty oraz lewo)
No ale dobra wracając do naszej lokalizacji.
Skomentuje tutaj mój plan, ponieważ na planie miasta nic ale to nic jeżeli chodzi o tą kwestię się w sumie nie zmieniło.

Stworzyłem taką grafikę z PRZESADZONĄ ilością BUSPASÓW
Obrazek
Obrazek będę omawiał jadąc od ronda Westerplatte.
Niebieskim kolorem oznaczone bus pasy.

-A więc 1 kwestia to skrzyżowanie Podmiejskie z Wrocławską/Górnoślaską
Osobiście uważam że akurat jeżeli chodzi o to skrzyżowanie z tej perspektywy, to autobusy powinny szybciej pokonywać to skrzyżowanie bez żadnych zmian. (Niż w wariancie przejazdu przed Amber)
Aktualnie skrzyżowanie oferuje 2 lewoskręty oraz pas z którego można poruszać się prosto i w prawo.
Z moich obserwowań wynika że o wiele większy ruch panuje na lewo skrętach oraz to one się o wiele częściej korkują niż pas prosto/prawo.
Ale jeżeli mielibyśmy tutaj mimo wszystko promować transport miejski to można by przebudować sygnalizację.
Tak by środkowy pas służył do skrętu w lewo oraz prosto.
Z kolei zewnętrzny czyli aktualny pas prosto/prawo, pełnił nadal taką rolę z tym że kierunek PROSTO z tego pasa pełniłby rolę BUSPASA.
Po za tym warto byłoby też wydłużyć lewo skręt to akurat mówię nawet z perspektywy aktualnej.

Jeżeli chodzi o mnie mimo wszystko w typ wypadku, byłby to przerost na treścią więc darowałbym sobie to rozwiązanie, no ale idąc dalej jeszcze bardziej kontrowersyjnie.
Jak dla mnie bez sensu.

Jeżeli istniałby ten myk z buspasem wspomniany wyżej to można by pomyśleć nad buspasem na Podmiejskiej.
W miejscu Amber wklejone zdjęcie z przykładowym BUS PASEM po środku przy skrzyżowaniu. (Odniesienie do prawo skrętu do aktualnego PKS.)
A niżej zdjęcie hmm właściwie nie wiem jak to nazwać z nazwy niby buspas ale w praktyce jest to BusPas który daje możliwość pierwszeństwa przy zmianie pasa.

Kolejny bus pas bez sensu na ul. Miast Partnerskich nie sądzę by ta ulica generowała taki ruch byłby sens stawiania tam bus pasa.

Dochodzimy do najbardziej zakorkowanego odcinka na tej trasie.
Czyli skrzyżowanie Miast Partnerskich z Dworcową dalej z Trasą Bursztynową.

Jeżeli chodzi o te pierwsze skrzyżowanie czyli Miast Partnerskich z Dworcową.
To myślę że tutaj mój projekt akurat załagodziłby sprawę w dużej mierze przede wszystkim umożliwiłby proste włączanie się ul. Miast Partnerskiej do Dworcowej bo dziś często jest z tym problem, a niestety przez brak prawo skrętu w dworcową na dodatek gniją w tym korku osoby które chciałby właśnie skręcić w prawo a tak tym czasem po prostu wydłużając kolejkę.

No i najgorsza kwestia to Dworcowa - Trasa Bursztynowa.
Tutaj istnieje generalnie bardzo wąskie krótkie gardło.
Czyli światła a zaraz przejazd kolejowy.
Chodź zazwyczaj to raczej światła a nie przejazd generują korek.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to po prostu rozbudowa tego skrzyżowania.
Aktualnie mamy tam 2 pasy. Jeden lewo skręt a drugi lewo oraz prawo skręt.
Moją propozycją byłoby by te 2 pasy były tylko lewo skrętami a należałoby dobudować prawo skręt.
Na początku myślałem by ten zewnętrzny lewo skręt był bus pasem jednak po chwili zastanowienia stwierdzam że przede wszystkim, jeżeli zmniejszyć by jeszcze liczbę lewo skrętów (Przeznaczyć na bus pas) to jedyne co dzięki temu byśmy osiągnęli to większe korki na tym całym rondzie.
A znowu w godzinach kiedy panuje mniejsze natężenie ruchu tworzyłby się harmider bo jest to bardzo mały odcinek.
Tak że dobudowa prawo skrętu oraz pozbawienia funkcji prawo skrętu z aktualnego pasa.

Co do Trasy Bursztynowej to czasem bywają tam nawet ogromne korki jednak tyczą się one raczej lewo skrętu ni jeżeli prawo skrętu.

Tak że podsumowują moje propozycję.
Stworzyłem jak widzicie propozycje nawet bez sensu jak dla mnie.
Po prostu te odcinki są według mnie za krótkie na Bus Pasy.
Być może inaczej by wyglądała sytuacja gdyby niebyły to ronda (Osobiście nigdy nie widziałem takich mini rondo z BUS PASAMI)
A przez te ronda niemożna nadać jakiegoś dłuższego przebiegu BUSPASU szczególnie że w tym wypadku autobusy poruszają się w lewo a nie w prawo.
A więc według mnie.
- Niema sensu przebudowywać skrzyżowania Podmiejska - Wrocławska - Górnośląska.
- Niema jeszcze większego sensu BUS Pas na Podmiejskiej ponieważ na tej ulicy niema aż tak dużego ruchu.
- Również dużego ruchu niema na ul. Miast Partnerskich
Problem tej okolicy są bardziej same skrzyżowania jak ciągi dróg.
- Jedynym sensownym rozwiązaniem jak dla mnie jest stworzenie dodatkowego prawo skrętu na skrzyżowaniu TB- Dworcowa i przekształcenie aktualnej sieci dróg w tym wariancie na lewo skręty.
___________________________________________________________________________________________
A teraz w drugą stronę :D
Według mnie w tą stronę na Trasie Bursztynowej oraz Dworcowej raczej nie powinniśmy uświadczyć korków.
W Propozycji również zaprezentowałem Bus Pas na ul. Miast Partnerskich.
Jednak jak w drugą stronę sądzę że ten Bus Pas na tej ulicy sensu niema nie jest to jakaś bardzo ruchliwa ulica.
No i dojeżdżamy do skrzyżowania, Podmiejska - Wrocławska - Górnośląska.
Tutaj pierwszą kwestią jaką trzeba by zmienić to częstotliwość zielonego świstała.
Ponieważ światła na Podmiejskiej od strony Dworca to po prostu tragedia mamy tam chyba najbardziej długie czerwone światło w Kaliszu.
No i kolejną kiepską sprawą jest jeszcze prawy pas kiedy już się naczekamy na te zielone światło to niestety prawy pas po za jazdą na wprost oferuję możliwość skrętu w prawo niestety wtedy na górnośląskiej piesi mają zielone światło no i 2 pojazdy osobowe puszczając pieszych blokują cały prawy pas.
Tak że moja propozycja tutaj byłby taka by aktualne 2 pasy był tylko na wprost.
I wydłużyć pas od parkingu podziemnego który na skrzyżowaniu pełniłby rolę prawo skrętu.
_____________________________________________________________________________________________
A więc według mnie rozbudowa skrzyżowań zamiast Bus Pasów no ale jestem ciekaw jak według was miałyby tam wyglądać Bus Pasy?
Autobusy KLA zawracając z pod dworca załóżmy PKP i tak powinny wrócić na przystanek pod Amber który jest pod głównym wejściem do galerii jak i miejscem wsiadania dla mieszkańców pobliskich bloków . Tych pasażerów jest wielokrotnie więcej niż potencjalnych pasażerów centrum przesiadkowego.
Szczerze mówiąc kompletnie zapomniałem o mieszkańcach osiedla Sarbinów. :shock:
Autobusy KLA zawracając z pod dworca załóżmy PKP i tak powinny wrócić na przystanek pod Amber
Zamiast takiego rozwiązania raczej proponowałbym po prostu stworzenie przystanków na nowej trasie.
Na przykład na ulicy Dworcowej w okolicach skrzyżowania z ul. Ostrowską
Może na próbę puścić tam 1-2 linie autobusów
Ja osobiście nie jestem kompletnie za takim rozwiązaniem.
Warto wspomnieć że aktualnie przed dworcem przemieszcza się linia nr 9.
Wychowałem się oraz mieszkam na osiedlu Widok.
Zdecydowanie bliżej mam do przystanku na ul. Widok oraz Serbinowska niż Podmiejskiej.
Mimo to, z tych przystanków niestety korzystałem bardzo, bardzo rzadko.
Przez te przystanki przejeżdża aktualnie linia 22 dawniej 5 jest to bardzo fajne rozwiązanie dla starszych osób które mają problemy z chodzeniem.
Natomiast ja jak i moi rówieśnicy, jeżeli chcieliśmy zjechać do centrum zdecydowanie woleliśmy iść na Podmiejską czy nawet na rondo tam był ten komfort że nie trzeba było być punktualny czy czekać na mrozie ponieważ autobusy do centrum śmigał co jakieś 5 minut, a nie co godzinę jeżeli uciekł wystarczyło poczekać na kolejny czasem była nawet możliwość wyboru który lepszy lub w którym mniej ludzi.
I to było fajne niby komunikacja miejska a jednak brak ograniczeń.

Niestety same okolice dworca raczej nie są tak zaludnione, związku z czym ludzi w starszym wieku też będzie o wiele mniej niż na Widoku przez co dla mnie taki przystanek na starcie jest przegrany.
Zresztą śmiga tam aktualnie 9 zagląda ktoś w ogóle na ten przystanek na nią?
Niestety każdy woli nieść bagaże na przystanek gdzie autobusy śmigają co chwilę.

Albo ma być to centrum przesiadkowe albo odnowa nawierzchni w okolicach dworca z urządzaniami do centrum przesiadkowego.
PS. co się stało z tym urządzeniem?
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 17 lut 2019, o 13:29

Kilka lat temu doszło do demontażu wielu bocznic kolejowych w Kaliszu więcej na ten temat tutaj:
viewtopic.php?f=36&t=2708&start=980
Między innymi bocznicy między socjalem a dzisiejszym PKSem.
Czyli przyszłej drogi którą to się planuję stworzyć przy okazji centrum.
Ten widok to już historia.
Obrazek

Czyżby pierwsze dalekie korki do stworzenia tej drogi?
Bocznice zlikwidowano kilka lat temu.
Natomiast teraz wycięto ten płot od strony PKSu oraz rury które szły wzdłuż płotu/dawnej bocznicy.
Dzięki czemu również wycięto trochę bujnej roślinności na tym terenie.
Niestety zarośla skrywały w sobie mnóstwo śmieci szczególnie butelek. (Widać na ostatnim zdjęciu)
O to fotki z dziś:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 19 mar 2019, o 22:30

Co prawda artykuł mówi o dzierzawionych przestrzeniach dworca ale można w nim znaleźć także to
Chodzi o plany poprzednich władz, których zamiarem było stworzenie wielkiego centrum przesiadkowego między dworcami PKP i PKS. Powstały wizualizacje i na tym zakończono inwestycję
Zakończono?
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/spol ... ,3719.html
g13k

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 20 mar 2019, o 09:23

gawronik13kalisz pisze:
19 mar 2019, o 22:30
Co prawda artykuł mówi o dzierzawionych przestrzeniach dworca ale można w nim znaleźć także to
Chodzi o plany poprzednich władz, których zamiarem było stworzenie wielkiego centrum przesiadkowego między dworcami PKP i PKS. Powstały wizualizacje i na tym zakończono inwestycję
Zakończono?
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/spol ... ,3719.html
Chciałbym oficjalnej informacji na ten temat.

Bo wydaje mi się że spleciono tutaj 2 plany na ten węzeł. (Mówiąc zakończono mówią o planie 1, a dają informacje z planu 2)


Pierwszy pierwotny plan z którego rzeczywiście zrezygnowano.
Czyli przenosiny PKSu do PKP. ( Po modernizacji dworca PKP)
Wtedy właśnie po remoncie była idea stworzenia jednego dworca, powstały nawet okienka z nazwami "Kasa Biletowa KLA" , "Kasa Biletowa PKS"
Obrazek
Na dworcu nawet pojawił się taki nowoczesny system:
Obrazek
Który miał być zresztą rozpowszechniany.
Pamiętam że miał powstać między innymi w okrąglaku.
Jednak na ten temat nastała cisza.
Co gorsza od dawna też już niema tego systemu na dworcu bądź jest wyłączony.

Wraz z modernizacją dworca powstała właśnie również ta sala, o której mówiło się najgłośniej o przenosinach Tarasina.
Projekt jednak nigdy nie doczekał się wizualizacji.

Projekt nr2
25.07.2017 Cristof wrzuca na forum wizualizację podlinkowaną przez faktykaliskie.
Ten projekt ma wizualizację oraz plan centrum mieści się między dworcem PKP a PKS.
Od tego momentu prawdopodobnie miasto niema już żadnego planu na tą salę na dworcu.

Smutne jest to jak bez żadnych konsekwencji nasze pieniądze idą w błoto.
Miesięczny koszt utrzymania to 13 000zł
Roczny 156 000zł
Co prawda salka ta jest za pewne od początku modernizacji dworca w rękach miasta ale załóżmy że sens jej trzymania upadł wraz ze zmianą projektu centrum przesiadkowego.
Sierpnia 2017 to do Marca 2019 mamy aż 19 miesięcy czyli 247 000zł
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 22 mar 2019, o 15:43

Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 28 mar 2019, o 14:19

Dzień dobry,


W odpowiedzi na przesłane drogą elektroniczną zapytanie dotyczące inwestycji – Budowy Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego na terenie pomiędzy galerią Amber a dworcem PKP informuję, że zadania pn.: Opracowanie dokumentacji technicznej oraz wykonanie robót budowlano – montażowych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania pn.: „Budowa Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego w Kaliszu oraz wyposażenie przystanków komunikacji miejskiej w tablice dynamicznej informacji pasażerskiej i biletomaty” realizowane jest w formule zaprojektuj i wybuduj co wiąże się z koniecznością przygotowania w pierwszej kolejności (jeszcze przed rozpoczęciem robót budowlanych) niezbędnej dokumentacji projektowej i uzyskaniem wszystkich wymaganych przepisami decyzji i pozwoleń. Obecnie wykonawca jest na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę. Prace budowalno-montażowe będą mogły rozpocząć się po wydaniu decyzji przez Prezydenta Miasta Kalisza. Równocześnie informuję, że w rejonie dworca PKS prowadzone są już roboty przygotowawcze związane z realizacją przedmiotowej inwestycji. Całość prac planowana jest do zakończenia w terminie do 30 września br.


Z poważaniem
Przemysław Mikurenda
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu
g13k

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 29 mar 2019, o 17:41

https://www.calisia.pl/articles/budowa- ... rkingowych

Szczerze mówiąc w porównaniu z centrum przesiadkowym w Ostrowie bardzo ubogo to się zapowiada.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 18 kwie 2019, o 11:37

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu uprzejmie informuje, iż z dniem 6 maja br. rozpoczęte zostaną roboty budowlane związane z przebudową terenu pomiędzy Dworcem PKP – ul. Dworcową a Galerią Amber w ramach zadania obejmującego budowę Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego.

W I etapie robót prowadzone będą prace na terenie stanowiącym obecnie parking wraz z drogą manewrową zawartym pomiędzy ul. Dworcową – terenem kolejowym a szczytem budynku Dworca PKP.

Planowane zakończenie całego zadania – do 30 września br.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 18 kwie 2019, o 14:28

A teraz grzebią coś na parkingu pksu
g13k

ODPOWIEDZ