Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Czyli to, co jest budowane aktualnie w Kaliszu.
Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 sie 2020, o 21:27

Pany o co chodzi, Koniec drogi rowerowej oraz drogi dla pieszych a mamy przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy i dalej chodnik ze ścieżką rowerową w 2 strony :roll: :lol:
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 2 sie 2020, o 23:32

Pewnie nie zdążyli zdjąć i znak pamięta czasy jak nie było przedłużenie ścieżki 😂
Natomiast ja pierwszy raz widzę znaki pionowe i poziome "ustąp" przed przejazdem 😲
g13k

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 25 sie 2021, o 13:09

Na ścieżce wzdłuż rzeki do mostu kolejowego pojawiły się napisy CHROŃ GŁOWĘ, ODŁÓŻ TELEFON I ŻYJ czy taki jak na zdjęciu
Załączniki
20210825_112511.jpg
20210825_112511.jpg (251.08 KiB) Przejrzano 2949 razy
g13k

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 9 wrz 2021, o 12:07

Kiedy remontowali Wojska Polskiego na odcinku Serbinowska - Widok apelowałem o ścieżkę rowerom ponieważ jest tam miejsce nawet na jej wydzielenie koniec końców remont po kosztach ciąg pieszy nawet nie ruszony, ale przyszedł pan Kinastowski i pomazał no i mamy ciąg pieszo rowerowy do ul. Widok
Załączniki
240820688_4405594172812304_5107072255313088010_n.jpg
240820688_4405594172812304_5107072255313088010_n.jpg (80.36 KiB) Przejrzano 2792 razy
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 23 wrz 2021, o 10:00

Mapa ścieżek rowerowych Kalisz oraz planowanych no trochę po terminie bo do 2020r ale wciąż ich brak :D
https://zdm.kalisz.pl/wp-content/themes ... rowery.pdf
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Heniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 8 cze 2021, o 18:29

Re: Śródmieście musi ożyć!

Nieprzeczytany post autor: Heniu » 15 lip 2022, o 11:00

Jest szansa na ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Górnośląskiej? Chodnik po prawej w kierunku Amber
jest przecież wystarczający. Spięłoby się ścieżki rowerowe pomiędzy ul. Śródmiejską oraz Podmiejską i Szlakiem Bursztynowym.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Śródmieście musi ożyć!

Nieprzeczytany post autor: filip » 15 lip 2022, o 21:54

Człowieku, gdzie ty masz miejsce na chodniku na ścieżkę rowerową? Chcesz zabrać resztki przestrzeni pieszym?
Miejsce jest, ale na jezdni i parkingach. :wink: Poza tym powinniśmy unikać ścieżek rowerowych obok chodników (powinny być to miejsca wydzielone z jezdni), bo jest to niebezpieczne i dla rowerzystów i dla pieszych.

Kudlaty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 14 gru 2007, o 21:05
Lokalizacja: kalisz hanki

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: Kudlaty » 16 lip 2022, o 23:23

Obrazek
Wstawiam zdjecie z Barcelony jak sobie poradzono i pogodzono pieszych rowerzystow i zmotoryzowanych. Przychodzi mi na mysl ulica gornoslaska
Załączniki
Barcelona (249).JPG
Barcelona.
Barcelona (249).JPG (326.72 KiB) Przejrzano 1670 razy

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 lip 2022, o 23:52

Górnośląska jest za wąska na tak szeroki chodnik w połączeniu z ścieżką rowerową (chyba, że kosztem buspasa, który tam powinien być albo samochodów, nie da się pogodzić tego wszystkiego naraz), poza tym na Górnośląskiej docelowo nie powinno być m2 parkingu.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 lip 2022, o 00:05

jp pisze:
14 cze 2009, o 14:53
Wielkomiejska aleja, obsadzona zielenią, z szerokimi chodnikami, małą architekturą, tętniąca zyciem. Czy taki obraz Górnosląskiej jest realny?

Przeanalizujmy mozliwosci poszerzenia chodników:

1) Zwężenie jezdni do 2 pasów.
Ul.Górnosląska jest ważnym ciągiem komunikacyjnym i nie bardzo jest gdzie ten ruch przerzucić. Przepustowosc zmniejsza też "parkingowy" charakter ulicy. Istnieje obawa, ze zwężenie mogłoby doprowadzic do zatorów. Stojące w korku autobusy nie byłyby zachętą do korzystania z komunikacji zbiorowej, a przecież "ograniczenia dla transportu indywidualnego powinny być wprowadzane wraz z poprawą oferty komunikacji miejskiej". Z kolei wydzielenie pasów dla autobusów wymagałoby powrotu do obecnej szerokosci jezdni, czyli wracamy do punktu wyjscia.

2) Zmiana sposobu parkowania z poprzecznego na równoległy.
W tej chwili, na interesującym nas odcinku Górnosląskiej, tj. od Wiezy Cisnien do Rogatki, mamy ok. 350 miejsc parkingowych. Czy mozemy sobie pozwolic na zmniejszenie ich aż o połowę?

3) Ruch jednokierunkowy.
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Górnosląskiej wiązałoby się z koniecznością przemianowania na jednokierunkową takze ul.Legionów (kier.przeciwny). Wymusiłoby to takze korektę linii komunikacji miejskiej, ale to akurat powinno wyjsc KM na dobre. Połączenie linii z Legionów i Górnoslaskiej w jeden ciąg, spowodowałoby zwiększenie częstotliwosci kursowania na przystankach przy tych ulicach, a takze na Rogatce i Nowym Swiecie. Zresztą linie KM i tak wymagają korekt, oraz objęcia większego obszaru miasta, ale to jest temat wymagajacy osobnego potraktowania.

Reasumując.
Zmiana sposobu parkowania, plus zwęzenie jezdni o 2 pasy (zarówno w przypadku jedno jak i dwukierunkowej ulicy) daje nam, tak na oko :wink: jakieś 10-12 metrów szerokosci chodnika. To już jest coś. W parze z ww rozwiązaniami widziałbym parking, obok wiezowców, w miejscu obecnego. Z tym, ze musiałby byc rozbudowany, wielopoziomowy. Jest to idealne miejsce na pozostawienie samochodu i rozpoczęcie spaceru szeroką aleją w kierunku miasta lokacyjnego.

Czy powyższe rozwiązania mają sens? Nie wiem, oceńcie sami, ale fajnie pomarzyć o kaliskich Champs-Elysées :)
To mój wpis z 2009 roku. Takie już wtedy miałem dylematy ;-) Nie wspomniałem tylko o ścieżce rowerowej. Myślę, że wpis jest nadal aktualny, z tą tylko różnicą, że raczej nie brałbym już pod uwagę ruchu jednokierunkowego.
Odnośnie Barcelony, tam jest m.in. metro, prezentowana ulica pełni też zapewne inne funkcję. Jest szersza, podobnych ulic jest wiele. Nie zawsze da się coś przeszczepić z jednego organizmu do drugiego w dowolnym miejscu. Nie chcę przez to powiedzieć, że jestem przeciwny ścieżce rowerowej, ale wszystko trzeba dobrze przemyśleć.
Filip ma w jednym rację, na Górnośląskiej nie da się zmieścić wszystkiego.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: filip » 17 lip 2022, o 01:55

Uważam, że budowa parkingu to pomysł rodem z poprzedniej epoki. Poza tym parking jest w Amber, do tego idealnie się nadaję ta "galeria". :wink: Uważam, że ul. Górnośląską można zagospodarować na masę sposobów. Od zrobienia bulwaru, przez wyłączenie ruchu do zostawienia lekko zmodyfikowanej obecnej wersji. Pole do popisu jest spore, bo ulica ma trochę ponad 28 metrów szerokości. Potrzebny jest pomysł i wola polityczna.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 17 lip 2022, o 09:12

Czy ktoś policzył ilu rowerzystów jeździ nową ścieżką rowerową na Śródmiejskiej. Z moich obserwacji niewielu. Zwłaszcza w samym śródmieściu wolą jeździć po równym chodniku niż po wyznaczonym im pasie do jazdy. Stwarza to zagrożenie zwłaszcza dla dzieci. Straż Miejska nie robi z tym porządku. Oduczyli kierowców parkować gdzie popadnie to może wezmą się za cyklistów. Takie są realia.
Jestem zwolennikiem ścieżek rowerowych ale umiejscowionych obok jezdni. Te w chodniku tworzą dyskomfort zarówno dla rowerzystów i pieszych że zaraz ktoś znajdzie się nie na swoim pasie. O co nietrudno zwłaszcza w bardziej uczęszczanych miejscach.
Co do Górnośląskiej po co tam tworzyć na niej ścieżkę rowerową. Wystarczy połączyć mało wykorzystaną już istniejącą na Młynarskiej z tą na Śródmiejskiej.
Można by wyłączyć jeden pas na Górnośląskiej od Rogatki do Młynarskiej z przeznaczeniem na ścieżkę. Ruch samochodowy na tym odcinku jest jeszcze mało intensywny bo dochodzi tylko naprzemiennie sterowany światłami z N.Światu czy Harcerskiej.
Natomiast Młynarką zrobić jednokierunkową w górę i wyznaczyć brakujący odcinek ścieżki rowerowej. Przy okazji zmniejszy się ruch samochodów wyjeżdżających w Górnośląską z Młynarskiej co poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 lip 2022, o 09:38

Filipie, pomysły naszpikowania miast wielopoziomowymi parkingami to nie epoka lodowcowa. Przeciwnie, to dzisiejsza tendencja, w Polsce nabierająca dopiero tempa. Odrabiamy zaległości. Pomysł parkingu przy Górnoslaskiej rzuciłem kilkanaście lat temu ad hoc, bez dogłębnej analizy czy w ogóle byłoby to możliwe. Wszystko podporządkowane było wizji uwolnienia od samochodów jak największej powierzchni Champs-Elysées ;-)
Pewnie, że zamiast parkingu wolałbym ładną, pierzejową zabudowę, tylko trzeba być realistą. Dopóki nie zastąpimy transportu drogowego np. teleportacją, trzeba pogodzić się z istnieniem infrastruktury.
Czy Ty mi czasem nie wyrastasz na radykalnego przeciwnika samochodu? ;-) Jeżeli Twoim celem jest tylko redukcja, eliminacja z przestrzeni miasta, to ja się w tę utopię nie zamierzam z Tobą bawić. Szkoda czasu. Wolę twardo stąpać po ziemi i szukać rozwiązań realnych, mogących coś usprawnić i pomóc w rozwoju miasta. Przy czym pisząc o rozwoju, mam na myśli także wzrost, bo uważam, że na 70 km2 powinno mieszkać znacznie więcej niż 100 tys. i pod tym kątem też należałoby planować zagospodarowanie przestrzenne.

Heniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 8 cze 2021, o 18:29

Re: Śródmieście musi ożyć!

Nieprzeczytany post autor: Heniu » 17 lip 2022, o 12:54

filip pisze:
15 lip 2022, o 21:54
Człowieku, gdzie ty masz miejsce na chodniku na ścieżkę rowerową? Chcesz zabrać resztki przestrzeni pieszym?
Miejsce jest, ale na jezdni i parkingach. :wink: Poza tym powinniśmy unikać ścieżek rowerowych obok chodników (powinny być to miejsca wydzielone z jezdni), bo jest to niebezpieczne i dla rowerzystów i dla pieszych.
Nie unoś się Filipek 😁 O tym czy jest miejsce, czy nie, niech zdecyduje ktoś kompetentny z zarządu dróg miejskich. Skoro ścieżka rowerowa usytuowana tuż przy głównym wejściu do galerii AMBER gdzie zagęszczenie pieszych ze względu na przystanek autobusowy oraz centrum przesiadkowe jest ogromne i nie stwarza zagrożenia, to dlaczego problemem byłoby stworzenie wydzielonego pasa dla posiadaczy rowerów oraz hulajnóg, których coraz więcej w naszym mieście? Mam na myśli oczywiście ul. Górnośląską.

Przyszłość rysuje się w czarnych barwach ze względu na ekoterroryzm, kryzys energetyczny, koszty paliw, koszty zakupu nowego jak i używanego auta, brak infrastruktury do powszechnej elektryfikacji w motoryzacji, co finalnie doprowadzi do tzw ubóstwa komunikacyjnego i do okoliczności, w których spora część mieszkańców, zwłaszcza tych młodych przesiądzie się na hulajnogi.

Druga rzecz, ile masz tych pieszych na ul. Górnośląskiej? Jest ich coraz więcej, czy coraz mniej? Bo ja mam wrażenie, że coraz mniej. Swoje zrobiły centra handlowe i raczej mizerna oferta handlowo/rozrywkowa śródmieścia.

Kolejna sprawa. Piszesz o zagrożeniach dla zdrowia rowerzystów i pieszych. Wiesz z czego to zagrożenie wynika? Z tego, że póki co drugą Holandią nie jesteśmy i kultura zarówno rowerzystów jak i pieszych pozostawia wiele do życzenia. Wystarczy przejechać się ścieżką rowerową wzdłuż Prosny gdzie rodziny z dziećmi potrafią zająć całą szerokość ścieżki nie zważając na bezpieczeństwo swoje oraz innych. No ale póki w szkole dużo większą wagę przykłada się do religii niż do życia w społeczeństwie XXI wieku to pozostaje się tylko modlić o lepsze jutro 😉

Heniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 8 cze 2021, o 18:29

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: Heniu » 17 lip 2022, o 13:06

Cristof pisze:
17 lip 2022, o 09:12
Czy ktoś policzył ilu rowerzystów jeździ nową ścieżką rowerową na Śródmiejskiej. Z moich obserwacji niewielu.
A zastanowiłeś się głębiej dlaczego? Bo właśnie brakuje ciągu komunikacyjnego pomiędzy Podmiejską, a ul. Śródmiejską. Będzie ścieżka to zobaczysz ilu rowerzystów przemieszcza się z Kalińca i Dobrzeca na drugą stronę Kalisza.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: filip » 17 lip 2022, o 14:15

Cristof pisze:
17 lip 2022, o 09:12
(...) Jestem zwolennikiem ścieżek rowerowych ale umiejscowionych obok jezdni. Te w chodniku tworzą dyskomfort zarówno dla rowerzystów i pieszych że zaraz ktoś znajdzie się nie na swoim pasie. O co nietrudno zwłaszcza w bardziej uczęszczanych miejscach. (...)
Pełna zgoda, na dodatek stwarza to niebezpieczeństwo.
jp pisze:
17 lip 2022, o 09:38
Filipie, pomysły naszpikowania miast wielopoziomowymi parkingami to nie epoka lodowcowa. Przeciwnie, to dzisiejsza tendencja, w Polsce nabierająca dopiero tempa. (...)
No właśnie, w Polsce. W naszym kraju wszystkie miejskie rozwiązania są co najmniej 40 lat do tyłu, robimy to wszystko co zachód kiedyś i za paredziesiąt będziemy robili to co zachód robi teraz. W skrócie: popełniamy te same błędy zamiast ich uniknąć. Więc z naszego kraju nie ma co czerpać wzorców miejskich. Zresztą nawet w naszym kraju w największych miastach unika się takich przestarzałych rozwiązań.
Za parking może robić "galeria" Amber, tam jest sporo miejsc parkingowych, na dodatek darmowych.
jp pisze:
17 lip 2022, o 09:38
(...)Wszystko podporządkowane było wizji uwolnienia od samochodów jak największej powierzchni Champs-Elysées ;-) (...)
To trzeba uwolnić ją od tak dużej powierzchni jezdnej. :wink:
jp pisze:
17 lip 2022, o 09:38
(...) Pewnie, że zamiast parkingu wolałbym ładną, pierzejową zabudowę, tylko trzeba być realistą. Dopóki nie zastąpimy transportu drogowego np. teleportacją, trzeba pogodzić się z istnieniem infrastruktury. (...)
Kto nam broni wybudować tą zabudowę. :lol: Nie trzeba zastępować transportu drogowego teleportacją, wystarczy zmienić proporcję w miksie transportowym, tylko tyle i aż tyle.
jp pisze:
17 lip 2022, o 09:38
(...) Czy Ty mi czasem nie wyrastasz na radykalnego przeciwnika samochodu? ;-) Jeżeli Twoim celem jest tylko redukcja, eliminacja z przestrzeni miasta, to ja się w tę utopię nie zamierzam z Tobą bawić. Szkoda czasu. (...)
Nie, nie jestem przeciwnikiem samochodów (nie jest to zły środek transportu na pewne sytuacje). Jestem przeciwnikiem ich nadmiernego udziału w przestrzeni miasta. Trzeba zmienić proporcje w miksie transportowym (tak jak pisałem wyżej).
Szacuję się, że 15% obecnego ruchu samochodowego w miastach (pewnie zależy od miasta, od jakości transportu publicznego. W jednych to będzie trochę mniej, w drugich trochę więcej) jest potrzebna, reszta to własne "widzimisię".
Zresztą mam takie pomysły co trzeba zrobić w mieście, że każdy samochodziarz byłby zadowolony. (chyba) Pisałem, że nie publikuję tu wszystkich pomysłów i przemyśleń.
jp pisze:
17 lip 2022, o 09:38
(...) Wolę twardo stąpać po ziemi i szukać rozwiązań realnych, mogących coś usprawnić i pomóc w rozwoju miasta. Przy czym pisząc o rozwoju, mam na myśli także wzrost, bo uważam, że na 70 km2 powinno mieszkać znacznie więcej niż 100 tys. i pod tym kątem też należałoby planować zagospodarowanie przestrzenne.
Na takiej powierzchni to na spokojnie mogłoby mieszkać z milion ludzi. :lol: Jeżeli chcemy, żeby w Kaliszu żyło więcej to nie możemy rozdmuchiwać infrastruktury samochodowej do dużych rozmiarów. Małe miasteczka może i ogarną ruch samochodowy, ale duże miasta już nie (chyba nie muszę przywoływać przykładów). To zbiorkom należy rozwijać i pakować w niego pieniądze, a nie w samochody. Szukajmy nowoczesnych rozwiązań, a nie takich z lat 50 XX wieku. Bierzmy wzorce z Paryża, Kopenhagi, Oslo, Wiednia, Berlina, Sztokholmu, a nie Dubaju czy miast amerykańskich.

Heniu pisze:
17 lip 2022, o 12:54
(...) Nie unoś się Filipek 😁 O tym czy jest miejsce, czy nie, niech zdecyduje ktoś kompetentny z zarządu dróg miejskich. Skoro ścieżka rowerowa usytuowana tuż przy głównym wejściu do galerii AMBER gdzie zagęszczenie pieszych ze względu na przystanek autobusowy oraz centrum przesiadkowe jest ogromne i nie stwarza zagrożenia, to dlaczego problemem byłoby stworzenie wydzielonego pasa dla posiadaczy rowerów oraz hulajnóg, których coraz więcej w naszym mieście? Mam na myśli oczywiście ul. Górnośląską. (...)
No tak i jadąc tam na rowerze muszę zwalniać do dramatycznie niskich prędkości. Tak samo jest na Podmiejskiej, czy Śródmiejskiej, gdzie piesi chodzą bo ścieżce rowerowej. Nie ma sensu w takim wypadku w ogóle jeździć na rowerze jak szybciej przejdę na nogach.


Ten pas powinien być obok jezdni, a nie obok chodnika tak jak napisał Cristof.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 lip 2022, o 14:19

Heniu, pieszym nie można zabierać resztek chodnika na Górnośląskiej. To, że pieszych jest mało jest bardzo słabym argumentem. Nie tędy droga. Ulice w mieście mają różne funkcje. Dla Górnośląskiej trzeba wypracować rozwiązania, który będą korzystne dla pieszych. Przecież oś Zamkowa- Śródmiejska- Górnośląska to "dawny" główny spacerniak miasta i taką funkcję dobrze byłoby mu przywrócić w przyszłości. Górnośląska zasługuje na to jak żadna inna poza historycznym śródmieściem.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 17 lip 2022, o 15:16

Heniu pisze:
17 lip 2022, o 13:06
Cristof pisze:
17 lip 2022, o 09:12
Czy ktoś policzył ilu rowerzystów jeździ nową ścieżką rowerową na Śródmiejskiej. Z moich obserwacji niewielu.
A zastanowiłeś się głębiej dlaczego? Bo właśnie brakuje ciągu komunikacyjnego pomiędzy Podmiejską, a ul. Śródmiejską. Będzie ścieżka to zobaczysz ilu rowerzystów przemieszcza się z Kalińca i Dobrzeca na drugą stronę Kalisza.
Nie rozumiem czemu ścieżka rowerowa ma być na Górnośląskiej, gdzie jest duży ruch pojazdów i pieszych. Zrobienie jej pogorszy sytuację albo zmotoryzowanych lub pieszych. Przecież na Dobrzec czy Kaliniec można jechać pustą ścieżką rowerową na Młynarskiej. Czy przejechanie kilkuset metrów po Młynarskiej bez ścieżki czy nawet Górnośląskiej przerasta umiejętności dorosłego człowieka. Dla lękliwych można jechać ul. Dąbrowskiego i jest się pod samym cmentarzem. Każdy pełnoletni może jechać rowerem ulicą bez żadnych uprawnień a małolaci niech robią karty rowerowe. Sam mając 11 lat zdałem na kartę rowerową. Co mają powiedzieć ludzie na wioskach obok ruchliwych szos gdzie nie ma chodników a tym bardziej ścieżek rowerowych. Nie dajmy się zwariować krzykaczom z pedałami.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 lip 2022, o 16:17

filip pisze:
17 lip 2022, o 14:15
jp pisze:
17 lip 2022, o 09:38
Filipie, pomysły naszpikowania miast wielopoziomowymi parkingami to nie epoka lodowcowa. Przeciwnie, to dzisiejsza tendencja, w Polsce nabierająca dopiero tempa. (...)
No właśnie, w Polsce. W naszym kraju wszystkie miejskie rozwiązania są co najmniej 40 lat do tyłu, robimy to wszystko co zachód kiedyś i za paredziesiąt będziemy robili to co zachód robi teraz. W skrócie: popełniamy te same błędy zamiast ich uniknąć.
To nie tak. Nie dostrzegasz różnicy między popełnianiem błędów a nadrabianiem zaległości. W Polsce powstają podziemne i wielopoziomowe parkingi ponieważ wcześniej ich nie było. Na zachodzie nie buduje się tam gdzie już są :) a jeśli gdzieś istnieje jeszcze taka potrzeba, to się buduje.
filip pisze:
17 lip 2022, o 14:15
Zresztą mam takie pomysły co trzeba zrobić w mieście, że każdy samochodziarz byłby zadowolony. (chyba) Pisałem, że nie publikuję tu wszystkich pomysłów i przemyśleń.
filip pisze:
17 lip 2022, o 14:15
Jeżeli chcemy, żeby w Kaliszu żyło więcej to nie możemy rozdmuchiwać infrastruktury samochodowej do dużych rozmiarów. Małe miasteczka może i ogarną ruch samochodowy, ale duże miasta już nie (chyba nie muszę przywoływać przykładów). To zbiorkom należy rozwijać i pakować w niego pieniądze, a nie w samochody. Szukajmy nowoczesnych rozwiązań, a nie takich z lat 50 XX wieku. Bierzmy wzorce z Paryża, Kopenhagi, Oslo, Wiednia, Berlina, Sztokholmu, a nie Dubaju czy miast amerykańskich.
To szkoda, że nie publikujesz, bo wypisywanie truizmów na nic się zda, jeśli nie idą za tym konkretne rozwiązania, dla konkretnej przestrzeni. A z Twoich konkretów utkwił mi w głowie np. pomysł zwężenia, czyli likwidacji jednej jezdni ul. Podmiejskiej. Podmiejska jest częścią obwodnicy śródmieścia. Na zachodzie (skoro robisz odniesienia) drogi obwodowe dla obszarów śródmiejskich o przekroju 1x2 to model dla miast do 40-50 tys. Przy w miarę dobrze funkcjonującym zbiorkomie (o ile w ogóle można tak powiedzieć w przypadku małych miast) Powyżej 100 tys. to już zdecydowania bardziej rozbudowana infrastruktura drogowa i 2x2. Kalisz nie ma nawet pełnej obwodnicy sródmieścia, nie mówiąc o pełnym 2x2. Jest więc jeszcze co budować i rozbudowywać do przyzwoitych standardów i... rozmiarów miasta 150 tys na obecnych 70 km2, lub 200 tys. na 100 km2 po powiększeniu granic.
Dałoby to wskaznik gęstości zaludnienia ok.2 a więc całkiem przyzwoity. Obecnie wynosi 1,4
Zwężając główne drogi i zagospodarowując komunikacyjne korytarze w inny sposób, przygotowujesz grunt pod miasteczko 50 tys. Musisz mieć tego świadomość.
Teraz nasuwa się pytanie co złego w 50 tysieczniku. Nic, może być nawet całkiem przyjazne do życia ale pod warunkiem, że znajduje się w zasięgu oddziaływania metropolitalnego ośrodka, a 120km odległości to już klęska dla takiego miasta.

Co do szacunków, że tylko 15% obecnego ruchu samochodowego w miastach jest potrzebna a reszta to "widzimisię". Gdyby w tej chwili ruch samochodowy stanowił tylko te 15 % obecnego, też zapewne nie brakłoby zwolenników zmiany proporcji i też mogliby podawać podobne szacunki. Równie dobrze można powiedzieć, że poza pogotowiem, strażą, policją, etc. reszta to "widzimisię". Świat bez samochodów też się kiedyś kręcił

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: filip » 17 lip 2022, o 19:22

jp pisze:
17 lip 2022, o 16:17
To nie tak. Nie dostrzegasz różnicy między popełnianiem błędów a nadrabianiem zaległości. W Polsce powstają podziemne i wielopoziomowe parkingi ponieważ wcześniej ich nie było. Na zachodzie nie buduje się tam gdzie już są :) a jeśli gdzieś istnieje jeszcze taka potrzeba, to się buduje.
Nie, parkingi powstały w czasach uwielbienia samochodów. W obecnych warunkach nigdy by nie powstały. Dowód? Paryż redukuję ilość miejsc parkingowych z 120000 do 60000. Tak się robi współczesne miasto. Zresztą polecam poprzeglądać działania i plany pani Anne Hidalgo.
jp pisze:
17 lip 2022, o 16:17
To szkoda, że nie publikujesz, bo wypisywanie truizmów na nic się zda, jeśli nie idą za tym konkretne rozwiązania, dla konkretnej przestrzeni. A z Twoich konkretów utkwił mi w głowie np. pomysł zwężenia, czyli likwidacji jednej jezdni ul. Podmiejskiej. Podmiejska jest częścią obwodnicy śródmieścia. Na zachodzie (skoro robisz odniesienia) drogi obwodowe dla obszarów śródmiejskich o przekroju 1x2 to model dla miast do 40-50 tys. Przy w miarę dobrze funkcjonującym zbiorkomie (o ile w ogóle można tak powiedzieć w przypadku małych miast) Powyżej 100 tys. to już zdecydowania bardziej rozbudowana infrastruktura drogowa i 2x2. Kalisz nie ma nawet pełnej obwodnicy sródmieścia, nie mówiąc o pełnym 2x2. Jest więc jeszcze co budować i rozbudowywać do przyzwoitych standardów i... rozmiarów miasta 150 tys na obecnych 70 km2, lub 200 tys. na 100 km2 po powiększeniu granic.
Dałoby to wskaznik gęstości zaludnienia ok.2 a więc całkiem przyzwoity. Obecnie wynosi 1,4 (...)
Nie publikuję, bo tego jest za dużo, poza tym ciężko mi to ubrać w zdania na klawiaturze. Łatwiej byłoby mi to opowiedzieć.
Na ul. Podmiejskiej nie ma niesamowitego ruchu, poza tym na myśl zwężenia ul. Podmiejskiej, miałem to, żeby odebrać jej część samochodom, a dać zbiorkomowi. Nie wiem, czy to napisałem.
Tylko, że na zachodzie ilość pasów się stopniowo zmniejsza. W jednych miastach szybciej, w innych wolniej. Wiadomo, że może nie wszędzie zabierają z obwodnic. Tylko, że ja nie chce zabrać po to, żeby zabrać, a po to żeby oddać część pieszym/rowerom/zbiorkomowi. Jedyną drogą która powinna być w większości 2x2 na terenie miasta to obwodnica miejska (nie miasta), ale powinna mieć ona miejski charakter, a nie jakieś arterii (czyli powinny być porządne ścieżki rowerowe, szerokie chodniki, szpalery drzew, bez żadnych ekranów akustycznych czy innych chorych antymiejskich wymysłów).
Poza tym 150 tys. na 70km2 to słaby wynik, tak samo 200 tys. na 100km2 (nawet polskie miasta mają zazwyczaj większą gęstość zaludnienia). Powinniśmy miasto projektować jako większe, mimo wszystko.

Skończmy z tą chorą miłością i supremacją samochodów.

ODPOWIEDZ