Strona 23 z 28

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 27 maja 2015, o 08:06
autor: Cristof
Czy można zrezygnować z karania kierowców mandatami za wykroczenia wykryte przez system kamer „Wielkiego Brata”? Okazuje się, że nie można. Przynajmniej tak twierdzą władze Kalisza....
....Niestety, jak twierdzi wiceprezydent Piotr Kościelny, z mandatowania zrezygnować nie można. Uniemożliwia to treść umowy Miasta z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Rezygnacja z wykonania wspomnianych podsystemów ZSZRD mogłaby skutkować rozwiązaniem tej umowy i cofnięciem przyznanego dofinansowania.
– Pragnę zaznaczyć, iż wykorzystanie przez straż miejską podsystemu rejestracji pojazdów przejeżdżających na czerwonym świetle nie będzie nakierowane na maksymalizację osiąganych dochodów z tytułu mandatów, lecz w celu zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym – zapowiada wiceprezydent P. Kościelny.
http://www.zyciekalisza.pl/?str=192&id=187182" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 3 cze 2015, o 21:04
autor: obywatel
Yntelygentna sygnalizacja daje czadu, korek na Asnyka do wysokości Polo Marketu. To samo jest na Poznańskiej - korek do Wroniej to codzienność.

btw w którym tygodniu miało być ostateczne dotarcie systemu? :lol: :lol: :lol:

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 3 cze 2015, o 22:49
autor: klocek
Korek na Legionów do Górnośląskiej ciągnął się aż do Cegielnianej. Korki na Serbinowskiej (AWP/Górnośląska - obie strony) też. Korki na Trasie Bursztynowej - wczoraj zablokował ruch na rondzie Częstochowska/Nowy Świat. Łódzka - zielona fala ale przy prędkości 40km/h. Coś ostatnio "chłopaki" pomieszali - widziałem ich ok 7 rano przedwczoraj np na Łódzkiej.

I nikt mi nie wmówi, że przez pół roku Kaliszanie postanowili kupić tyle samochodów, że natężenie ruchu wzrosło.
System miał się dotrzeć hmmm tygodnia nie pamiętam ale coś koło 2 lata temu? Chyba taka była pierwotna data zakończenia inwestycji.

Zastanawiam się, czy system nie ma centralnej konsoli zarządzającej oświetleniem ulicznym? Czy oni muszą co jakiś czas jeździć i ustawiać i testować i testować i testować? Po coś te kamery powstały.

Znalazłem i zaznaczam (celem przypomnienia):
Celem projektu jest poprawa dostępności komunikacyjnej oraz podniesienie bezpieczeństwa ruchu w transporcie indywidualnym i miejskim Miasta Kalisza poprzez realizację Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym (ZSZRD). Dzięki realizacji projektu skrócony zostanie czas przejazdu głównymi arteriami Kalisza.

Przedmiot projektu: Zintegrowany System Zarządzania Ruchem Drogowym funkcjonujący w ciągu głównych (Al. Wojska Polskiego, Górnośląska, Wrocławska) arterii komunikacyjnych w Mieście Kaliszu pomoże rozładować korki w godzinach szczytu. Działanie Systemu polegać będzie na zbieraniu bieżących informacji o sytuacji na drogach, a następnie na dostosowaniu do tej pracy sygnalizacji w newralgicznych punktach miasta. Tam, gdzie będą się tworzyć zatory, automatycznie wydłuży się cykl zielonego światła.

Przedmiotem projektu jest przeprowadzenie prac projektowych oraz wykonanie robót budowlano-montażowych w zakresie:
  • budowy i wyposażenia pomieszczeń Centrum Sterowania Ruchem,
    budowy kanalizacji kablowej dla potrzeb ZSZRD,
    wykonania projektów organizacji ruchu, sterowania, koordynacji funkcjonowania sygnalizacji objętych Projektem,
    budowa podsystemu monitorowania i zarządzania sygnalizacją świetlną. Obejmującego nadzorem wszystkie skrzyżowania oraz przejścia dla pieszych uwzględnione w Projekcie,
    budowa podsystemu optymalizacji ruchu dla arterii miejskich objętych Projektem,
    budowa podsystemu monitorowania wideo skrzyżowań, obejmującego wszystkie skrzyżowania oraz przejścia dla pieszych podłączone do kaliskiego ZSZR,
    budowa podsystemu tablic znakowych zmiennej treści,
    budowa podsystemu wykrywania i rejestracji pojazdów przekraczających dopuszczalny nacisk osi,
    budowa podsystemu dystrybucji danych ruchowych,
    budowa podsystemu rejestracji pojazdów przekraczających dozwoloną średnią prędkość przejazdu na odcinku drogi,
    budowa podsystemu rejestracji pojazdów przejeżdżających na czerwonym sygnale przez sygnalizację świetlną,
    budowa podsystemu automatycznego zliczania pojazdów z podziałem na kategorie,
    budowa podsystemu wykrywania pojazdów poszukiwanych
Czyli:
1. Dopóki odcinkowy pomiar nie zacznie działać (a jeśli to prawda co monitoring.kalisz.pl pisze to nigdy lub za słoną kasę), dopóty nie mogą wystawiać mandatów za czerwone światło. Projekt jeden na całość - jeśli nie ma jakieś części wykonanej, oznacza to, że system może być wadliwy, niedokończony, nieodebrany. I nie ma podstaw do wystawienia mandatu.
2. Czyli centrum zarządzania jest - to po co jeżdżą i ustawiają na skrzyżowaniach?
Okres realizacji projektu:
01.09.2008 do 31.07.2013

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 3 cze 2015, o 23:01
autor: <Przemek>
Ja się zastanawiam jak to jest z tym systemem, że w kilku miejscach (Górnośląska/Serbinowska oraz AWP/skręt w osiedle za ryneczkiem na wysokości Energetyki) zielone światło dla jadących w ciągu tej samej drogi zapala się w różnych momentach.

Ostatnio w niedzielę rano jechałem autobusem przez miasto, ruch znikomy, to było doskonale widać ten mankament systemu. Podjeżdżamy do świateł na skrzyżowaniu Górnośląska / Serbinowska, stajemy na wysokości Banku, no i czekamy. Czekamy, czekamy i czekamy. W tak zwanym "międzyczasie" samochody z naprzeciwka jadą bo mają zielone. I nasze zielone nie było podyktowane kierunkowym zielonym dla skręcających w lewo z Górnośląskiej w Serbinowską, bowiem gdy my ruszyliśmy, to samochody z naprzeciwka stały, a po naszej stronie nie paliło się zielone w lewo.

A więc czy jest to ktoś w stanie wytłumaczyć? Dlaczego auta poruszające się w osi tej samej ulicy nie ruszają razem? Ktoś już pisał jakie sceny działy się na skrzyżowaniu AWP ze zjazdem w osiedle przy ryneczku. Kilka razy zmieniło się zielone i czerwone dla jadących w kierunku miasta, podczas gdy jadący w kierunku Ostrowa czekali cały czas na czerwonym.

Czy tak to ma wszystko wyglądać? Wydaje mi się, że samochody w ciągu tej samej ulicy powinny razem ruszać na zielonym, dopiero potem na kierunkowym zielonym mogą jechać samochody z tej samej ulicy w lewo. Czyż nie?

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 5 cze 2015, o 12:27
autor: kaczorkalisz
<Przemek> pisze:Ja się zastanawiam jak to jest z tym systemem, że w kilku miejscach (Górnośląska/Serbinowska oraz AWP/skręt w osiedle za ryneczkiem na wysokości Energetyki) zielone światło dla jadących w ciągu tej samej drogi zapala się w różnych momentach.

Ostatnio w niedzielę rano jechałem autobusem przez miasto, ruch znikomy, to było doskonale widać ten mankament systemu. Podjeżdżamy do świateł na skrzyżowaniu Górnośląska / Serbinowska, stajemy na wysokości Banku, no i czekamy. Czekamy, czekamy i czekamy. W tak zwanym "międzyczasie" samochody z naprzeciwka jadą bo mają zielone. I nasze zielone nie było podyktowane kierunkowym zielonym dla skręcających w lewo z Górnośląskiej w Serbinowską, bowiem gdy my ruszyliśmy, to samochody z naprzeciwka stały, a po naszej stronie nie paliło się zielone w lewo.

A więc czy jest to ktoś w stanie wytłumaczyć? Dlaczego auta poruszające się w osi tej samej ulicy nie ruszają razem? Ktoś już pisał jakie sceny działy się na skrzyżowaniu AWP ze zjazdem w osiedle przy ryneczku. Kilka razy zmieniło się zielone i czerwone dla jadących w kierunku miasta, podczas gdy jadący w kierunku Ostrowa czekali cały czas na czerwonym.

Czy tak to ma wszystko wyglądać? Wydaje mi się, że samochody w ciągu tej samej ulicy powinny razem ruszać na zielonym, dopiero potem na kierunkowym zielonym mogą jechać samochody z tej samej ulicy w lewo. Czyż nie?
wszedzie takie sytuacje sa, korki na podorzadkowanych siegaja granic mozliwosci. W zyciu nie widzialem takich korkow na Asnyka zeby ciagly sie do Polo Marketu.

Mam wrazenie ze dla wladz to teraz taka sprawa ze jak nie przyjma tej inwestycji to beda musieli oddac to dofinansowanie z Unii.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 5 cze 2015, o 14:35
autor: obywatel
http://rc.fm/polityczne/kalisz-mandaty-w-lipcu.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol: :lol: :lol:

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 9 cze 2015, o 19:08
autor: klocek
Dzisiaj Łódzka (od Tyńca do Zdun) praktycznie czerwona choroba. Falę chyba deszcz letni zabrał.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 9 cze 2015, o 21:37
autor: fernir
klocek pisze:Dzisiaj Łódzka (od Tyńca do Zdun) praktycznie czerwona choroba. Falę chyba deszcz letni zabrał.
Tam nie ma CSR...

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 10 cze 2015, o 08:28
autor: Cristof
Pół procenta wartości całkowitej inwestycji za każdy dzień zwłoki – tyle będzie musiał zwrócić wykonawca odpowiedzialny za wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym w Kaliszu, jeśli nie wywiąże się ze swoich obowiązków na czas
http://www.zyciekalisza.pl/?str=195&id=187720" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 16 cze 2015, o 12:08
autor: gawronik13kalisz
Działają tablice informacyjne na Wrocławskiej i przy wjeździe ze Skalmierzyc
http://www.faktykaliskie.pl/infotablice ... o-pokazuja" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 24 cze 2015, o 07:07
autor: damianfarba
Ostatnio usłyszałem od kilku Ostrowiaków na temat naszego systemu ruchu drogowego, że ich zdaniem Kaliszowi brakuje jakiś papierów czy legalizacji dlatego w Kaliszu nie działa system i jest to bardzo kosztowne - nie jestem jakoś źle nastawiony do Ostrowian, sam też do końca nie wiem co tam Gałka kombinuje ale oficjalna wersja jest dla Nas na forum dobrze znana, więc wnioskuję że jak się w czymś lub o czymś nie ma wiedzy to takie później "plotki" powstają niepotrzebne zapewne...

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 25 cze 2015, o 18:15
autor: obywatel
http://www.faktykaliskie.pl/mandatow-za ... nie-bedzie" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 25 cze 2015, o 18:22
autor: kaczorkalisz
juz by skonczyli ten kabaret. Powinni to zdemontowac i zlozyc gdzies w swoim magazynie

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 25 cze 2015, o 19:10
autor: Miś
Najważniejsze że drukarka już podpięta i czeka w gotowości... oby im tusz nie wysechł! :roll:

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 25 cze 2015, o 21:45
autor: Mrc86
juz by skonczyli ten kabaret. Powinni to zdemontowac i zlozyc gdzies w swoim magazynie
Hehe :D

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 26 cze 2015, o 12:24
autor: obywatel
Miś pisze:Najważniejsze że drukarka już podpięta i czeka w gotowości... oby im tusz nie wysechł! :roll:
dobre :lol: :lol: :lol:
"Wydaje się, że wszystko jest już dograne i powinno funkcjonować właściwie. Będą rejestrowane wyłącznie sytuacje ewidentnego wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle" - powiedział Radiu Centrum Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu: "W następnym tygodniu organizujemy spotkanie przy udziale Komendanta Straży Miejskiej Kalisza i wykonawcy. Z wyprzedzeniem kilkudniowym przekażemy informacje o tym, od kiedy dokładnie będzie to funkcjonować. Prawdopodobnie mandatowanie będziemy uruchamiać cyklicznie. Może być tak, że w danym dniu objęta nim będzie tylko część z pięciu skrzyżowań. Wysokość mandatu wynika z taryfikatora".

Rozpoczęcie mandatowania nie oznacza, że wykonawca Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym wywiązał się z powierzonego zadania, ponieważ nadal nie zostało ono w całości odebrane. "W świetle naszej wiedzy termin wykonania zadania upłynął. To oznacza naliczanie stosownych kar umownych. Zakończenie całego projektu ZSZRD to jedna rzecz, a kwestia podjęcia mandatowania to druga i nie musimy tego łączyć" - dodał Krzysztof Gałka.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 26 cze 2015, o 19:56
autor: HARNAŚ
Aż mi ręce opadają... Niech te tłuki zajmą się tematem braku możliwości przejazdu jednośladem, niestety w nocy czekając na przejazd przez skrzyżowanie motocyklem, musze ZA KAŻDYM razem czekać aż nadjedzie jakiś samochód, kilka razy musiałem już na czerwonym pojechać, mandatu za takie coś nigdy nie przyjmę. Brak słów na ten żenujący system. Zielona fala? Jaka zielona fala, te durne sygnalizacje domyślnie utrzymują czerwone, więc zielone które zapala się na fotokomórke to żadna zielona fala, nie żartujmy.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 26 cze 2015, o 21:31
autor: MirekDB
Nawiązując do ostatniego zdania HARNASIA, bardzo często zdarza mi się taka sytuacja jadąc od Serbinowskiej w stronę TB, dojeżdżam do stojących na czerwonym świetle samochodów zapala się zielone światło auta ruszają ja w tym czasie dojeżdżam do ostatniego samochodu i nagle przede mną zapala się czerwone tylko po to żeby za trzy sekundy zapaliło się ponownie zielone (przypadek?)Dla czego tak się dzieje? Jaki procesor ma ten system, że działa z takim opóźnieniem? Moim zdaniem jest to ewidentna głupota i stwarzanie kłopotliwych i niebezpiecznych sytuacji, przecież, kiedy się zapala zielone światło i ruszają w miarę sprawnie dwa samochody to nikt rozsądnie myślący nie spodziewa się, że nie zdąży przejechać jadąc tuż za drugim autem tym bardziej, że są sytuacje, kiedy przejeżdża dużo więcej aut na jednym cyklu.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 27 cze 2015, o 16:05
autor: HARNAŚ
Też nie mam pojęcia. Tyle opowiada się o ochronie środowiska, a co z generowanym hałasem i wibracji przy rozpędzaniu pojazdów (szczególnie ciężarowych), zbędnie spalonym paliwie, bo przeciez silnik najwięcej go pobiera przy rozpędzaniu a nie jednostajnym tempie, co z pyłem z hamulców (w skali tysięcy aut sporo tego syfu sie wydziela). Jak tak chcą dbać o prędkość przejazdu przez miasto to cóż...mamy już zaostrzone przepisy (powyżej 50km/h w mieście = zatrzymanie prawka), niech doświetlą przejścia dla pieszych, cokolwiek. Byle nie taki kretyński sposób.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 27 cze 2015, o 21:05
autor: klocek
HARNAŚ pisze:Tyle opowiada się o ochronie środowiska...
Parę lat temu tworzono w Mieście mapę hałasu - całe szczęście normy im się zmieniły i nie musieli na wariata budować ekranów (gdzie się dało). Ja ze studiów pamiętam, że generowany hałas jest największy przez zmiany prędkości a nie szybką jazdę.
Ciekawe jak by wyglądała aktualnie mapa hałasu przy inteligentnym systemie.
Ciekawostka: Dla hałasu kolejowego podwyższa się próg - o ileś decybeli - przez to, że dla ludzi nie jest tak uciążliwy jak samochodowy.
---
Dzisiaj testowo od Ronda Westerplatte do obwodnicy jechałem 50km/h +- 5km/h
No i na Tesco (drugie światła) dorwało mnie czerwone. Czyli by przejechać na fali, muszę jechać więcej niż przepisowe 50.
Kutfa!