Caspress pisze:
Twoje przykłady obrazują tą nie używaną jezdnie przy wlotach i wylotach konkretniej że tak to nazwę... Wysepce która rozdziela wlot od wylotu, w daną ulice.
A nasze rondo było obłożone z każdej strony.
Tak jak by była droga 3 pasmowa w tym 1 pas wyłączony bez sensu.
I wydaje mi się że właśnie forumowicze prowadzą wojnę o te największe powierzchnie nie o te wlotowe.
A takich przykładów już niema
Co do skrzyżowań nie trzeba jechać do Warszawy wystarczy pojechać na ul.Chopina-Kościuszki
Ale jak najbardziej zgodzę się z tobą że usunęli to ponieważ to tylko dodatkowy koszt.
A na logikę po co robić coś co jest nie używane. no przynajmniej przeznaczone do nieużywania
1. Podałem różne przykłady, w tym takie, gdzie "obłożenie" jest dużo większe niż było na RW.
2. Sam podawałeś przykłady z Warszawy, więc skończ wreszcie z tą troszkę prostacką złośliwością.
3. Nie przekręcaj mojej wypowiedzi. Napisałem, że to wygodnictwo. Upierasz się przy pomijaniu korzyści z występowania tych wyłączonych pasów, które były poruszane wielokrotnie w dyskusji przez różne osoby (na forum i nie tylko). W kontekście twojego zdania "A na logikę po co robić coś co jest nie używane. no przynajmniej przeznaczone do nieużywania [pisownia oryginalna]", które wprawiło ciebie w samozachwyt, muszę cię rozczarować. Otóż można było te "obłożenia" "przeznaczyć do używania" - potencjalnie możliwe było przekształcenie ronda Westerplatte w rondo turbinowe, którego zaletą jest zmniejszenie ilości kolizji i tym samym zwiększenie bezpieczeństwa oraz poprawa płynności ruchu. Wtedy ten dodatkowy pas (uzyskany z przekształcenia dotychczasowej powierzchni wyłączonej z ruchu) przeznaczony byłby każdorazowo do zjazdu z ronda (wraz z pasem środkowym, który mógłby służyć również do kontynuowania jazdy po rondzie), a wewnętrzny do kontynuowania jazdy po rondzie. Takie coś występuje właśnie rondzie Starzyńskiego w Warszawie (
http://goo.gl/maps/Y8cwH" onclick="window.open(this.href);return false;,
http://goo.gl/maps/vlBU7" onclick="window.open(this.href);return false; oraz
http://goo.gl/maps/VLeJY" onclick="window.open(this.href);return false;). Zauważ, że dwa wloty na rondzie są dwupasmowe (jak u nas), a Jagiellońska od strony ZOO posiada zaledwie jeden pas. Świetnym przykładem ronda o układzie turbinowym jest również rondo Babka (Rondo Zgrupowania AK „Radosław”) - przepraszam, że znów w Warszawie:
http://goo.gl/maps/GS9jW" onclick="window.open(this.href);return false; (tutaj na zdjęciu lepiej widoczne:
http://www.doszkalanie.edu.pl/images/ro ... oslawa.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;). Z zastrzeżeniem jednak, że wloty na rondo są też trzypasmowe (ale przynajmniej z dwóch stron na rondzie Westerplatte istniała chyba rezerwa na poszerzenie wlotów). Teraz, kiedy rondo Westerplatte ma "zaorane" pasy wyłączone, możemy tylko pomachać koncepcji ronda turbinowego. Tylko czy wszyscy o takiej koncepcji słyszeli? U nas - jak widać - nie, ale w Sieradzu pewnie tak.