Modernizacja ulicy Wrocławskiej

To co już wybudowano.
dyskutant
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 11 lut 2006, o 20:40

Nieprzeczytany post autor: dyskutant » 17 wrz 2008, o 13:14

Wrocławska już wyremontowana będzie niebawem służyć jako część ciągu Łódzka - Trasa Bursztynowa - Wrocławska - Wojska Polskiego - obwodnica Skalmierzyc. Dzięki temu z TB nie trzeba będzie pchać się przez Podmiejską.
Natomiast odcinek Wojska Polskiego - Skalmierzyce powinien być zaplanowany nie jako wylotówka, tylko jako ważna miejska arteria, główna oś komunikacyjna paradzielnicy Szczypiorno-Skalmierzyce, docelowo zapewne 20-25 tys. (trzeba liczyć bardzo prawdopodobną po uzbrojeniu rozbudowę Szczypiorna i dalszy rozwój m. Skalmierzyce, istotnego elementu aglomeracji).
Ważniejszym problemem niż liczba pasów Wrocławskiej jest słaby rozwój komunikacji poprzecznej do niej w rejonie Szczypiorna (mało ulic poprzecznych), co wraz ze wzrostem zaludnienia (praktycznie przesądzonym) musi spowodować różne uciążliwości.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 17 wrz 2008, o 18:08

Dlatego napisze to raz jeszcze z remontem nalezy się wstrzymać do oddania obwodnicy.Wtedy bedzie wiadomo o ile zmaleje ruch na Wrocławskiej i jaki kształt mieć powinna.Być może należy ją zwęzić tylko w samym Szczypiornie a do Agromy pozostawić cztery pasy.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 17 wrz 2008, o 20:51

Pawel pisze:Dlatego napisze to raz jeszcze z remontem nalezy się wstrzymać do oddania obwodnicy.Wtedy bedzie wiadomo o ile zmaleje ruch na Wrocławskiej i jaki kształt mieć powinna.
Myślę, że Kalisz i tak nie otrzyma ewentualnego dofinansowania w najbliższych miesiącach, w związku z tym zapewne przekonamy się w jakim stopniu obwodnica przyczyni się do zmniejszenia ruchu. Możliwych scenariuszy jest kilka. Z jednej strony być może zauważymy znaczny spadek liczby przejeżdżających samochodów, a z drugiej może się okazać, iż wielu kierowców nadal będzie podróżować Wrocławską.
Według mnie kluczowe znaczenie ma pytanie dotyczące funkcji, jaką dla tej ulicy przewiduje ZDM. Szkoda by było, gdyby p. Gałka uzależniał swoją decyzję tylko od kwestii finansowych oraz natężenia ruchu. W swoich wypowiedziach wspominał też o innych czynnikach i mam nadzieję, że one również będą miały wpływ na uszczuplenie Wrocławskiej o dwa pasy.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 17 wrz 2008, o 21:38

Obwodnica na pewno przejmie ruch samochodów ciężarowych, kierowcy tych aut cenią sobie płynność jazdy bardziej od szybkości, ale kierowcy mniejszych samochodów będą się irytować dużym natężeniem ruchu i czasami będą wybierać Wrocławską zwłaszcza jak będzie wyremontowana.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 17 wrz 2008, o 22:31

MirekDB pisze:Obwodnica na pewno przejmie ruch samochodów ciężarowych, kierowcy tych aut cenią sobie płynność jazdy bardziej od szybkości, ale kierowcy mniejszych samochodów będą się irytować dużym natężeniem ruchu i czasami będą wybierać Wrocławską zwłaszcza jak będzie wyremontowana.
Właśnie, a tutaj chodzi o to żeby nie wybierali. No chyba, że pominiemy łańcuch: bezpieczeństwo i komfort mieszkańców --> zwężenie i zmiana funkcji, a skupimy się na innych: możliwość dofinansowania --> zwężenie lub natężenie ruchu --> podjęcie decyzji o szerokości. Czasami wyrzuca się pasy ruchu na ulicach, które są bardzo popularne wśród kierowców właśnie po to, żeby odgórnie coś pozmieniać w danym rejonie.
I tutaj powstaje pytanie: czy ZDM ma jakąś spójną koncepcję zarządzania miejskimi drogami, czy też dopasowuje charakter inwestycji do warunków, które pozwolą ją zrealizować. Z kontekstu innych wypowiedzi p. Gałki wnioskuję, że finanse nie są jednak główną determinantą pewnych rozwiązań, stąd moje stanowisko w sprawie Wrocławskiej.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 17 wrz 2008, o 22:39

Sytuacja byłaby zgoła odmnienna gdyby powstawały dwa pasy obwodnicy.Niestety powstaje jeden pas i jedyne skojarzenie jakie przychodzi mi obecnie do głowy to widok zapchanej Podmiejskiej czy Piłsudskiego.
Naszym wzorem powinny byc rozwiązania z Konina i Starego Miasta a nie Wrocławska z Ostrowa.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 17 wrz 2008, o 22:44

Pawel pisze:Sytuacja byłaby zgoła odmnienna gdyby powstawały dwa pasy obwodnicy.Niestety powstaje jeden pas i jedyne skojarzenie jakie przychodzi mi obecnie do głowy to widok zapchanej Podmiejskiej czy Piłsudskiego.
Naszym wzorem powinny byc rozwiązania z Konina i Starego Miasta a nie Wrocławska z Ostrowa.
Wrocławska z Ostrowa powinna być przykładem dla omawianego odcinka Wrocławskiej z Kalisza, a rozwiązania z Konina powinny być (i w pewnym sensie będą) zastosowane na obwodnicy NS. Brak dwóch pasów jest siłą wyższą wobec władz Kalisza i moim zdaniem byłoby bardzo żle, gdyby nie wykorzeniono ze Szczypiorna niepotrzebnego ruchu ze względu na brak docelowego przekroju obwodnicy.

target
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: 25 lis 2005, o 20:16

Nieprzeczytany post autor: target » 17 wrz 2008, o 23:17

^^^nie mam pytań jeśli podoba Ci się to co zrobiono z ulicą wrocławską w ostrowie.....

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 17 wrz 2008, o 23:24

gawron pisze:
Wrocławska z Ostrowa powinna być przykładem dla omawianego odcinka Wrocławskiej z Kalisza, a rozwiązania z Konina powinny być (i w pewnym sensie będą) zastosowane na obwodnicy NS. Brak dwóch pasów jest siłą wyższą wobec władz Kalisza i moim zdaniem byłoby bardzo żle, gdyby nie wykorzeniono ze Szczypiorna niepotrzebnego ruchu ze względu na brak docelowego przekroju obwodnicy.
A właśnie może nalezy się upeirać i naciskać GDDKiA zbudujcie drugi pas to wykorzenimy ruch z Wrocławskiej ?Obaj wiemy ze drugi pas nie powstanie.Prowizorki bo tak nalezy nazwać przyszłą obwodnice NS mają to do siebie że istnieją latami.Wrocławska z chwilą oddania obwodnicy stanie sie wewnetrzną ulica Kalisza i na jego barki spada remont.W zamian generalna buduje nam jeden pas i nazywa to chlubnie obwodnicą.Wrocławską "rozwalily" nie samochody osobowe tylko TIR-y.

Ja naprawde rozumiem argumenty finansowe ale jeśłi można zachować obecny kształt ulicy to po co cofac się i proponować gorsze rozwiązania od lepszych istneijących ?Dlaczego mamy rownac w dół a nie w górę ?
Najświeższym przykladem niech bedzie wyremontowana Dworcowa.Zainteresowanych odsyłam do ŻK.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 17 wrz 2008, o 23:30

target pisze:^^^nie mam pytań jeśli podoba Ci się to co zrobiono z ulicą wrocławską w ostrowie.....
Pisałem już wcześniej: rozwiązanie samo w sobie jest bardzo dobre. Inną kwestią jest brak południowego odcinka obwodnicy, co akurat tam jest uciążliwe, choć nie powinno.
Inwestor przyznał priorytet bezpieczeństwu i tak samo (mam nadzieję) zamierza postąpić kaliski ZDM. Różnica polega na tym, że w Ostrowie dokonano tego przed stworzeniem alternatywy, a u nas będzie odwrotnie.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 17 wrz 2008, o 23:46

Tak tak tak,zwęzić i co??Wyjdą takie jaja jak na Dworcowej???Jak pisałem kilka stron wcześniej zwężą i po czasie się obudzą bo wyjdą nieprzewidziane przez nikogo problemy.I co dalej???
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 17 wrz 2008, o 23:47

Pawel pisze: A właśnie może nalezy się upeirać i naciskać GDDKiA zbudujcie drugi pas to wykorzenimy ruch z Wrocławskiej ?Obaj wiemy ze drugi pas nie powstanie.Prowizorki bo tak nalezy nazwać przyszłą obwodnice NS mają to do siebie że istnieją latami.
Wiem, że dobry lobbing to podstawa w relacjach Wiejska - Al. Ujazdowskie - instytucje - samorządy, ale nic na to nie poradzę. Samorządom też nie zawsze się udaje wejść przez właściwe okno do właściwego gabinetu ;)
Wrocławska z chwilą oddania obwodnicy stanie sie wewnetrzną ulica Kalisza i na jego barki spada remont.
Niestety takie jest prawo i jak na razie nie możemy liczyć na pomoc GDDKiA.
Ja naprawde rozumiem argumenty finansowe ale jeśłi można zachować obecny kształt ulicy to po co cofac się i proponować gorsze rozwiązania od lepszych istneijących ?Dlaczego mamy rownac w dół a nie w górę ?
Cały problem polega na tym, że to, co Ty nazywasz równaniem w dół, coraz więcej urbanistów, inżynierów ruchu i władz miasta uważa za równanie w górę. Gwałtowny przyrost liczby samochodów sprawia tak duże problemy, że zaczyna dominować tendencja usuwania ich z każdego miejsca, w którym nie są niezbędne.
Najświeższym przykladem niech bedzie wyremontowana Dworcowa.Zainteresowanych odsyłam do ŻK.
Chodzi o zbyt krótki prawoskręt? Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Pozostałej części artykułu nie komentuję, bo nie ze wszystkim się zgadzam i znowu wyjdzie dyskusja na kilka stron ;)

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 17 wrz 2008, o 23:55

Gawron mam takie głupie przeświadczenie że jesteś chyba w jakiś sposób powiązany z ZDM-em.Zbyt mocno bronisz jego argumentów.Większość tych decyzji które podejmuje ZDM wcale nie poprawi sytuacji drogowych w Kaliszu ,a śmiem raczej twierdzić że decyzje te działają na niekorzyść.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 18 wrz 2008, o 00:03

Gumiś pisze:Gawron mam takie głupie przeświadczenie że jesteś chyba w jakiś sposób powiązany z ZDM-em.Zbyt mocno bronisz jego argumentów.
Nie wiem na ile to przeświadczenie jest mądre, ale wiem, że jest błędne ;) Bronię ich argumentów, ponieważ uważam, że są słuszne.
Większość tych decyzji które podejmuje ZDM wcale nie poprawi sytuacji drogowych w Kaliszu ,a śmiem raczej twierdzić że decyzje te działają na niekorzyść.
Chciałbym żebyś wymienił chociaż kilka takich decyzji, żebym mógł się do nich ustosunkować.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 18 wrz 2008, o 00:03

gawron pisze:
Cały problem polega na tym, że to, co Ty nazywasz równaniem w dół, coraz więcej urbanistów, inżynierów ruchu i władz miasta uważa za równanie w górę. Gwałtowny przyrost liczby samochodów sprawia tak duże problemy, że zaczyna dominować tendencja usuwania ich z każdego miejsca, w którym nie są niezbędne.
No nie załamuj mnie że gwałtowny przyrost samochodów rozwiązywany jest poprzez zwężanie ulic bo spadnę z krzesła.To po co budujemy wogole autostardy ?Usuwamy nadmiar pojazdów owszem ale z centrów miast a nie z przedmieść.
Mozemy podziekować tym ktorzy pewnie ze 30 lat temu jak nie więcej poszerzyli nam Wrocławska do obecnego kształtu a jaki byl ruch samochodowy ćwierć wieku temu chyba nie musze pisać.Ciekawe ze wtedy komus "przyśniała" się czteropasmówka ?Już wtedy planowano obwodnicę NS bo ta miała powstac pierwotnie w latach 70.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 18 wrz 2008, o 00:15

Pawel pisze: No nie załamuj mnie że gwałtowny przyrost samochodów rozwiązywany jest poprzez zwężanie ulic bo spadnę z krzesła.To po co budujemy wogole autostardy ?Usuwamy nadmiar pojazdów owszem ale z centrów miast a nie z przedmieść.
Dlaczego tych przedmieść nie potraktujesz jako jednego z osiedli, które może wyzbyć się "funkcji wylotowej" i zbędnej infrastruktury drogowej, niedostosowanej do potrzeb okolicznych mieszkańców?

Autostrady a Wrocławska to jak zupełnie różne planety. Budując autostrady, usprawniasz ruch krajowy. Zwężając Wrocławską, zniechęcasz kierowców, którzy chcieliby omijać obwodnicę NS i przy okazji poprawiasz bezpieczeństwo/komfort mieszkańców. Zamykając ulice w centrum, zachęcasz do wyboru alternatywnych środków komunikacji i przywracasz miasto pieszym.
Ciekawe ze wtedy komus "przyśniała" się czteropasmówka ?Już wtedy planowano obwodnicę NS bo ta miała powstac pierwotnie w latach 70.
Nie będę się wypowiadał czy te cztery pasy były potrzebne w tamtych latach. Są natomiast w Polsce inwestycje z okresu PRL, które niezbyt dobrze świadczą o ówczesnych planistach. Np. trasa W-Z we Wrocławiu.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 18 wrz 2008, o 00:17

Gawron może moje przeświadczenie jest błędne według Ciebie ale sam dajesz podstawy aby tak sądzić.Nie zwęża sie jezdni aby usprawnić ruch,zresztą Paweł napisał to lepiej.I jest więcej ludzi na forum którzy uważają ten pomysł za GłUPI.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 18 wrz 2008, o 00:22

Gumiś pisze:Gawron może moje przeświadczenie jest błędne według Ciebie ale sam dajesz podstawy aby tak sądzić.Nie zwęża sie jezdni aby usprawnić ruch,zresztą Paweł napisał to lepiej.I jest więcej ludzi na forum którzy uważają ten pomysł za GłUPI.
Ale przecież nikt tutaj nie pisze o usprawnianiu, lecz o uspokajaniu i zwiększaniu roli pozostałych użytkowników dróg.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 18 wrz 2008, o 00:44

Ruch się uspokoi jak tranzyt skieruje się na obwodnice więc po co uszczęśliwiać kierowców na siłe???A co do zwiększenia roli innych użytkowników to zbyt wiele się nie zmieni.Uważasz że jak pobudują chodniki to zaraz chmara ludzi zacznie tamtędy chodzić???albo nagle pojawi się masa rowerzystów???
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 18 wrz 2008, o 00:52

Gumiś pisze:Ruch się uspokoi jak tranzyt skieruje się na obwodnice więc po co uszczęśliwiać kierowców na siłe???
Już pisałem kilka razy: po to, żeby dostosować tę ulicę do funkcji, jakie powinna pełnić. Niezależnie od natężenia, pozostawienie czterech pasów będzie nieuzasadnione.
A co do zwiększenia roli innych użytkowników to zbyt wiele się nie zmieni.Uważasz że jak pobudują chodniki to zaraz chmara ludzi zacznie tamtędy chodzić???albo nagle pojawi się masa rowerzystów???
Ale ja nigdzie nie napisałem, że tam mają się pojawiać wycieczki. Uważam, że planowana inwestycja będzie korzystna dla mieszkańców niezależnie od tego, czy na chodniku pojawi się akurat jeden z nich, czy też nagle wyjdą wszyscy.

ODPOWIEDZ