Pawel pisze:Hmm czyli po wybudowaniu obwodnicy w ciągu drogi 25 i 12 AWP również pozbędziemy jednej nitki aby zmusic do jeżdzenia obwodnicą ?
AWP to trasa średnicowa, która obsługuje całe miasto. Trudno ją porównywać z fragmentem Wrocławskiej, służącym tylko jednej części Kalisza.
Może za x lat inżynierowie ruchu przeanalizują sensowność istnienia AWP, ale dzisiaj nie ma wobec niej ciekawej alternatywy. Wobec Wrocławskiej taka alternatywa właśnie powstaje.
Wrocławska przez wiele lat była wylotówką,rozwineły się przy niej większe czy mniejsze firmy i nie róbmy z niej typowo lokalnej drogi bo taka nigdy już nie bedzie.
Ależ właśnie będzie po zaproponowanej przebudowie. Większe czy mniejsze firmy w niczym nie przeszkadzają. Pojawia się za to okazja do stworzenia właściwej drogi we właściwym miejscu, z której zostaną wykluczone funkcje, jakie już dawno temu powinna przejąć obwodnica.
Tylko argument finansowy przemawia za zwężeniem a tak naprawdę nie wiemy ile bedzie kosztował remont w stanie obecnym a ile zaoszczedzimy na zwężeniu.
Choć decyzja jest zdeterminowana przez aspekt finansowy remontu, to jednak kwestie bezpieczeństwa i funkcjonalności też są brane pod uwagę.
Poza tym gdyby nie było warunków do zwężenia tej ulicy, to ZDM nie widziałby szansy dofinansowania tego projektu ze wspomnianego funduszu.