Modernizacja ulicy Wrocławskiej

To co już wybudowano.
gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 16 wrz 2008, o 21:23

Adi pisze:Szkoda słów ;( no i pisać nie ma co bo zaraz TRAKTOR staje się głównym kontrargumentem dla innych forumowiczów. Ja jestem przeciwny i tyle dalej na ten temat się nie będę wypowiadał!

gawron może zaważ inne argumenty za a nie tylko przykłady z życia wzięte.
Przecież omawiałem sześć argumentów... Kolejność była przypadkowa, więc się nie denerwuj.
A co do chodników są one konieczne a miejsca do ich starczy spokojnie.
Niestety nie wszędzie :/

R.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2007, o 19:44

Nieprzeczytany post autor: R. » 16 wrz 2008, o 21:55

gawron pisze: Mimo wszystko uważam, że kasa nie jest jedynym czynnikiem i decyzja o zwężeniu została podjęta po głębszej analizie prognoz ruchu.
Oczywiście że nie jest jedynym czynnikiem, ale chyba jednak głównym. Podejrzewam, że remont tej drogi z pozostawieniem 4 pasów ruchu nie zamknął by się nawet w kwocie 30 mln. O ile dobrze pamiętam z rozmowy z p. Gałką ze 2 lata wstecz, wspominał już o zwężeniu Wrocławskiej po wybudowaniu obwodnicy: po pierwsze primo właśnie ze względu na koszty i po drugie primo ze względu na dużo mniejsze natężenie ruchu

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 16 wrz 2008, o 22:28

R. pisze: O ile dobrze pamiętam z rozmowy z p. Gałką ze 2 lata wstecz, wspominał już o zwężeniu Wrocławskiej po wybudowaniu obwodnicy: po pierwsze primo właśnie ze względu na koszty i po drugie primo ze względu na dużo mniejsze natężenie ruchu
Nie będę się spierał, możesz mieć rację. Mnie jednak cieszy, że nie jest to pierwszy przykład, w którym nowy dyrektor kładzie spory nacisk na bezpieczeństwo i komfort pieszych.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 16 wrz 2008, o 22:33

Z własnej długoletniej obserwacji zauważyłem jedno;ruch pieszych i rowerzystów na Wrocławskiej powyżej Zachodniej jest znikomy.A co do miejsca na budowe chodników to się znajdzie i to wcale nie musi odbywac się kosztem zwężania ulicy.W pełni popieram moich przedmówców którzy są przeciwni zwężaniu ulicy.Dziś niektórym ten pomysł się podoba a za rok czy dwa zmienią zdanie bo się okaże że wystąpiły czynniki przez nikogo nie uwzględnione.Ja osobiście jestem przeciwny zwężaniu tej ulicy.Pozdrawiam.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 16 wrz 2008, o 22:53

Z podjęciem ostatecznej decyzji co do kształtu Wrocławskiej nalezałoby poczekać do chwili oddania obwodnicy NS bo dzisiaj nie wiemy jaki ruch ona przejmie.Nie zapominajmy ze bedzie jednopasmowa a więc o mniejszej przepustowości niż stara Wrocławska.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 16 wrz 2008, o 23:55

Może to, co teraz napiszę to będzie złośliwość z mojej strony, ale koncepcja 2 pasów na Wrocławskiej świetnie się wpisuje w sposób myślenia w naszym mieście o drogach przykładów jest aż nad to trasa Stańczukowskiego to wybitny przykład tej koncepcji.
Miasta o podobnej wielkości do Kalisza w Wielkopolsce takie jak Leszno, Piła maja świetne ciągi 4 pasmowe aż miło jechać a u nas, co? Jedyna ulica 4 pasmowa z prawdziwego zdarzenia, czyli Aleja Wojska Polskiego nic dziwnego, że kierowcy, którzy są tu tylko przejazdem narzekają.
Wrocławska nie jest drogą osiedlową tylko trasą wylotową z miasta, na której znajduję się tylko parę budynków mieszkalnych ruch pieszych prawie żaden no chyba, że po modernizacji ludzie będą się tu wybierać na spacery podziwiać wspaniałe chodniki i trasy dla rowerów.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 17 wrz 2008, o 00:21

MirekDB pisze: Wrocławska nie jest drogą osiedlową tylko trasą wylotową z miasta, na której znajduję się tylko parę budynków mieszkalnych ruch pieszych prawie żaden no chyba, że po modernizacji ludzie będą się tu wybierać na spacery podziwiać wspaniałe chodniki i trasy dla rowerów.
To, że wąskie drogi są tam, gdzie powinny być szerokie, nie oznacza, że musi być odwrotnie.
Cały sens budowy obwodnicy NS polega właśnie na tym, żeby z Wrocławskiej na tym odcinku zrobić drogę lokalną, która będzie służyła przede wszystkim okolicznym mieszkańcom (i to nie tylko tym, którzy posiadają własny samochód), a jej szerokość nie będzie zachęcała pozostałych użytkowników dróg do rezygnacji z przejazdu obwodnicą. Do tego nie potrzeba spacerów i podziwiania.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 17 wrz 2008, o 00:40

Hmm czyli po wybudowaniu obwodnicy w ciągu drogi 25 i 12 AWP również pozbędziemy jednej nitki aby zmusic do jeżdzenia obwodnicą ?

Wrocławska przez wiele lat była wylotówką,rozwineły się przy niej większe czy mniejsze firmy i nie róbmy z niej typowo lokalnej drogi bo taka nigdy już nie bedzie.No chyba ze zamkniemy ją na granicy miasta.

Tylko argument finansowy przemawia za zwężeniem a tak naprawdę nie wiemy ile bedzie kosztował remont w stanie obecnym a ile zaoszczedzimy na zwężeniu.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 17 wrz 2008, o 00:46

Zwolennicy zwężenia Wrocławskiej myslicie że to co chce zrobić ZDM znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa??Wątpie,wypadki były,są i będą.Co zas do chodników i ścieżek rowerowych to zarosną one trawą i ludzie będą kozy paśli na Wrocławskiej.Argumenty typy;remont szerokiej ulicy jest droższy jak węższej to nie są argumenty w dzisiejszych czasach,technologia budowy dróg jest o niebo lepsza jak kiedyś,ale jak ktoś nie chce to nie zrozumie.Jestem nadal przeciwny zwężeniu.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 17 wrz 2008, o 01:12

Pawel pisze:Hmm czyli po wybudowaniu obwodnicy w ciągu drogi 25 i 12 AWP również pozbędziemy jednej nitki aby zmusic do jeżdzenia obwodnicą ?
AWP to trasa średnicowa, która obsługuje całe miasto. Trudno ją porównywać z fragmentem Wrocławskiej, służącym tylko jednej części Kalisza.
Może za x lat inżynierowie ruchu przeanalizują sensowność istnienia AWP, ale dzisiaj nie ma wobec niej ciekawej alternatywy. Wobec Wrocławskiej taka alternatywa właśnie powstaje.
Wrocławska przez wiele lat była wylotówką,rozwineły się przy niej większe czy mniejsze firmy i nie róbmy z niej typowo lokalnej drogi bo taka nigdy już nie bedzie.
Ależ właśnie będzie po zaproponowanej przebudowie. Większe czy mniejsze firmy w niczym nie przeszkadzają. Pojawia się za to okazja do stworzenia właściwej drogi we właściwym miejscu, z której zostaną wykluczone funkcje, jakie już dawno temu powinna przejąć obwodnica.
Tylko argument finansowy przemawia za zwężeniem a tak naprawdę nie wiemy ile bedzie kosztował remont w stanie obecnym a ile zaoszczedzimy na zwężeniu.
Choć decyzja jest zdeterminowana przez aspekt finansowy remontu, to jednak kwestie bezpieczeństwa i funkcjonalności też są brane pod uwagę.
Poza tym gdyby nie było warunków do zwężenia tej ulicy, to ZDM nie widziałby szansy dofinansowania tego projektu ze wspomnianego funduszu.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 17 wrz 2008, o 01:24

Dziwi mnie to że ZDM szuka kasy w jakiś programach a Unia grozi nam odebraniem funduszy że nie ma znaczących postępów w budowie i remontach istniejących dróg.A może w ZDM-ie kasa jest tylko chcą ją spożytkować we własnych celach??Nie znam odpowiedzi.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 17 wrz 2008, o 01:36

gawron mówisz bezpieczeństwo i funkcjonalność hmm drapie się po mojej łysej głowie i się zastanawiam jak to ma być, że droga o 2 pasach jest bezpieczniejsza i bardziej funkcjonalna od drogi 4 pasmowej i jakoś nic mi do głowy nie przychodzi o ile mi wiadomo to do najgrożniejszych wypadków dochodzi podczas wyprzedzania na drogach 2 pasmowych, czyli co zakaz wyprzedzania? Podwójna ciągła? No, ale to nie jest problem dla naszych kierowców.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 17 wrz 2008, o 02:05

MirekDB pisze:gawron mówisz bezpieczeństwo i funkcjonalność hmm drapie się po mojej łysej głowie i się zastanawiam jak to ma być, że droga o 2 pasach jest bezpieczniejsza i bardziej funkcjonalna od drogi 4 pasmowej i jakoś nic mi do głowy nie przychodzi o ile mi wiadomo to do najgrożniejszych wypadków dochodzi podczas wyprzedzania na drogach 2 pasmowych, czyli co zakaz wyprzedzania? Podwójna ciągła? No, ale to nie jest problem dla naszych kierowców.
Tu nie chodzi o bezpieczeństwo kierowców, ale o pieszych i mieszkańców, którzy muszą się przeprawiać przez te cztery pasy.
Na Wrocławskiej mają się zmienić priorytety i to jest jeden z celów. Teraz ta ulica jest funkcjonalna tylko dla samochodów, a po przebudowie ma służyć wszystkim w równym stopniu - kierowcom, którzy muszą z niej skorzystać, pieszym, którzy mają czuć się bezpieczniej, rowerzystom, którzy otrzymają ścieżkę i mieszkańcom, którzy nie będą mieli pod oknem autostrady.

Mówiąc wprost, Wrocławska ma być nieatrakcyjna dla wszystkich pojazdów, które nie mają tam nic do załatwienia. Po to budujemy obwodnicę, żeby mieszkańcy tego rejonu mieli więcej ciszy i spokoju oraz definitywny koniec tranzytu.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 17 wrz 2008, o 03:00

Jak to ma byc nieatrakcyjna???To po to się remontuje ulice żeby były nieatrakcyjne dla kierowców???Oj Gawron chyba teraz pojechałeś po całości.Jeżeli ma byc nieatrakcyjna to po co remontować??Wystarczą dwie zimy i przyroda dokona takiego dzieła zniszczenia że napewno ta ulica będzie nieatrakcyjna,szkoda wywalać kase na inwestycje która przeczy definicji sama sobie.I co rozumiesz konkretnie przez stwierdzenie że ma być nieatrakcyjna dla wszystkich pojazdów które nie mają tam co robić?????????Chyba że według Ciebie większość aut błądzi po Wrocławskiej.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

R.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2007, o 19:44

Nieprzeczytany post autor: R. » 17 wrz 2008, o 07:59

Gumiś pisze:Argumenty typy;remont szerokiej ulicy jest droższy jak węższej to nie są argumenty w dzisiejszych czasach,technologia budowy dróg jest o niebo lepsza jak kiedyś,ale jak ktoś nie chce to nie zrozumie.Jestem nadal przeciwny zwężeniu.
Oj kolego, technologia technologią ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Co z tego że wymyślą coś nowego (a do tego czasu na pewno rewolucji w budownictwie nie wymyślą)? Uwierz mi, że taniej nie będzie, wystarczy sobie popatrzeć na ceny materiałów w tym roku. Już brakuje dobrych kruszyw w Polsce więc ceny nadal będą rosły. Tak to jest, że koszt jest podstawowym argumentem takiej inwestycji. W przypadku przetargu, o wyborze najkorzystniejszej oferty decydyje właśnie jej wartość (najczęściej w 100%). To nie jest argument?
MirekDB pisze:o ile mi wiadomo to do najgrożniejszych wypadków dochodzi podczas wyprzedzania na drogach 2 pasmowych, czyli co zakaz wyprzedzania? Podwójna ciągła? No, ale to nie jest problem dla naszych kierowców.
Halo! To jest teren zabudowany i nawet w tej chwili obowiązuje tam ograniczenie prędkości. Fakt, że przez nikogo nieprzestrzegane ;) Nikomu korona z głowy nie spadnie jak pojedzie trochę wolniej.

Też bym wolał żeby zostawić tą ulicę w obecnym kształcie ze względu na wygodę jazdy, ale niestety taka szeroka nie będzie potrzebna i odpowiednie jej dostosowanie do przyszłych potrzeb (czyli zwężenie) wydaje się najrosądniejszym rozwiązaniem

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 17 wrz 2008, o 08:35

MirekDB pisze:gawron mówisz bezpieczeństwo i funkcjonalność hmm drapie się po mojej łysej głowie i się zastanawiam jak to ma być, że droga o 2 pasach jest bezpieczniejsza i bardziej funkcjonalna od drogi 4 pasmowej i jakoś nic mi do głowy nie przychodzi o ile mi wiadomo to do najgrożniejszych wypadków dochodzi podczas wyprzedzania na drogach 2 pasmowych, czyli co zakaz wyprzedzania? Podwójna ciągła? No, ale to nie jest problem dla naszych kierowców.
To raczej nie bedzie droga jaka sobie wyobrazasz. Jechales kiedys Wroclawska w Ostrowie po zwezeniu? Na srodku masz czerwony pas rozdzielajacy (duze fragmenty podwyzszone) i tam jest zakaz wyprzedzania! (jedynie awaryjnie), dlatego tez droga jest bezpieczna o czolowke bardzo trudno. Przed skrzyzowaniami czerwony pas zmienia sie w trzeci pas ruchu (lewoskret).

http://www.carfocus.pl/artdodatki/11616 ... 456df5.jpg
http://www.carfocus.pl/artdodatki/11616 ... b6cada.jpg
http://www.carfocus.pl/artdodatki/11616 ... 12e5f2.jpg

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 17 wrz 2008, o 11:46

Gumiś pisze:Jak to ma byc nieatrakcyjna???To po to się remontuje ulice żeby były nieatrakcyjne dla kierowców???Oj Gawron chyba teraz pojechałeś po całości.Jeżeli ma byc nieatrakcyjna to po co remontować??Wystarczą dwie zimy i przyroda dokona takiego dzieła zniszczenia że napewno ta ulica będzie nieatrakcyjna,szkoda wywalać kase na inwestycje która przeczy definicji sama sobie.I co rozumiesz konkretnie przez stwierdzenie że ma być nieatrakcyjna dla wszystkich pojazdów które nie mają tam co robić?????????Chyba że według Ciebie większość aut błądzi po Wrocławskiej.
Nie, doskonale zdaję sobie sprawę z tego co piszę. Wrocławska ma być atrakcyjna przede wszystkim dla jej mieszkańców, a nie dla tych, którzy będą próbowali dalej traktować ją jako wylotówkę.
Nie widzę powodu, dla którego mieszkańców Szczypiorna mamy traktować gorzej i pozostawiać ich z szeroką jezdnią (z remontem czy bez), która będzie wykorzystywana niezgodnie z odpowiednim przeznaczeniem ulicy w takim miejscu.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 17 wrz 2008, o 12:01

Nie bardzo rozumiem.W interesie mieszkanców jest napewno remont ,budowa chodników ale czy zwęzenie również ?To co zrobimy z pozostałymi czteropasmówkami w tym Górnośląską.Tez ja zwęzimy żeby mieskzańcy mieli lepiej ?Nie popadajmy w paranoje.
Nie wiem dlaczego niektórym szerokie jezdnie kojarza sie tylko z szybka jazdą.
To będzie nadal wylotówka do Nowych Skalmierzyc i tak ja należy traktować.
Patrząc na te fotki z Ostrowa to nie widac tutaj znacznych oszczędności na masie bitumicznej skoro pomalowany na czerwono pas rowniez trzeba zaasfaltować.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 17 wrz 2008, o 12:14

Pawel pisze:Nie bardzo rozumiem.W interesie mieszkanców jest napewno remont ,budowa chodników ale czy zwęzenie również ?To co zrobimy z pozostałymi czteropasmówkami w tym Górnośląską.Tez ja zwęzimy żeby mieskzańcy mieli lepiej ?Nie popadajmy w paranoje.
Nie popadamy w paranoje. Po raz kolejny powtarzam: użytkownicy samochodów =/= użytkownicy dróg. Gdyby szerokie ulice nie stwarzały pewnych negatywnych zjawisk, nikt by ich nie zwężał. A jednak dokonuje się tych zabiegów, więc jakieś uzasadnienie istnieje.
Szerokie jezdnie w centrum generują ruch, a w innych miejscach nie pozwalają na jego uspokojenie.
Nie wiem dlaczego niektórym szerokie jezdnie kojarza sie tylko z szybka jazdą.
Bo my, kierowcy, jeżdzimy 50 km/h na takich ulicach...

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 17 wrz 2008, o 13:00

Mi sie wydaje, ze caly problem sprowadza sie do tego, ze niektorym brakuje chyba wyobrazni aby uswiadomic sobie jaki ruch bedzie panowal na tym fragmencie Wroclawskiej (oraz w Nowych Skalmierzycach) po oddaniu obwodnicy.
Proponuje zrobic taki eksperyment. Podjechac sobie na ta Wroclawska, stanac sobie przy drodze i liczyc ile aut wjezdza lub wyjezdza w/z bocznych drog/posesji/firm na minute. Oczywiscie nie bedzie sie wstanie objac calego tego odcinka, ale da to jakas orientacje. To samo mozna zrobic w Skalmierzycach. Stanac sobie na chodniku i policzyc ile aut wjezdza i wyjezdza w boczne drogi. Po oddaniu obwodnicy te wlasnei pojazdy beda jedynymi pojazdami poruszajacymi sie po tej drodze!
Z mojej strony nie chce mi sie juz drazyc tematu przyszlego ruchu na Wroclawskiej. Proponuje poczekac na otwarcie obwodnicy i wtedy zobaczymy kto mial racje 8)
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2008, o 13:16 przez sector-ostrow, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ