Buspasy na ul.Poznańskiej

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Buspasy na ul.Poznańskiej

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 mar 2010, o 15:29

Ze Studium Uwarunkowań i Kier. Zagosp. Przestrzennego wynika, że tereny po obu stronach ul.Poznanskiej(aż do cm.komunalnego) przeznaczone zostały pod zabudowę mieszkaniową wielorodzinną. Ulica Poznańska zaliczona została do ulic głównych (odcinek od ronda Solidarności do granic miasta) oraz zbiorczych(od ronda do centrum).

Ul.Poznańska już teraz należy do najważniejszych ciągów kom. Kalisza i jest jedną z najbardziej zatłoczonych, szczególnie na odcinku "śródmiejskim". Wraz z rozwojem Kalisza w kier. Kościelnej Wsi, problemy kom. będą narastać.

W związku z tym, proponuję w przyszłości przebudować ul.Poznańską w następujący sposób:

- Odcinek od przyszłego węzła obw.DK/S25 do granic miasta pozostawiłbym bez większych zmian. Jednojezdniowa ulica powinna w zupełności wystarczyć. Przy założeniu oczywiście, że powstanie północna lub południowa obwodnica Kalisza w ciągu DK 12, która zdejmie z ul.Poznanskiej ruch krajowy.

-Odcinek od węzła z obw.DK/S25 do Trasy Stanczukowskiego powinien zostać poszerzony do 2 jezdni. Byłby to łącznik obw. DK/S 25 z wewnętrzną ramą komunikacyjną(Trasa Stanczukowskiego- Trasa Bursztynowa)

-Odcinek od Trasy Stanczukowskiego do centrum jest najtrudniejszym. Poszerzać go nie ma sensu, zachęcałoby to do korzystania z tego odcinka ulicy, gdyż stanowi najkrótsze połączenie płn-zach dzielnic ze śródmieściem. Transport indywidualny powinien zostać skierowany na ramę komunikacyjną, a więc poszerzone do 2 jezdni ul.Podmiejską i Piłsudskiego.
Na "srdmiejskim" odcinku ul.Poznanskiej, tj. od ronda Solidarności do centrum widziałbym buspasy. Nie wiem tylko, czy jest możliwość dobudowania 2 pasów dla autobusów/trolejbusów na całym odcinku.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1368
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Buspasy na ul.Poznańskiej

Nieprzeczytany post autor: wollny » 28 mar 2010, o 15:53

jp pisze:Ze Studium Uwarunkowań i Kier. Zagosp. Przestrzennego wynika, że tereny po obu stronach ul.Poznanskiej(aż do cm.komunalnego) przeznaczone zostały pod zabudowę mieszkaniową wielorodzinną.
I pod zabudowę usługową, która jest nawet po drugiej stronie cmentarza komunalnego.
jp pisze:Na "srdmiejskim" odcinku ul.Poznanskiej, tj. od ronda Solidarności do centrum widziałbym buspasy.
Ja widziałbym buspasy od samego węzła obwodnicy. Dlaczego? No właśnie dlatego, że po obu stronach Poznańskiej planowana jest zabudowa wielorodzinna i usługowa.
Generalnie taką sieć buspasów warto wprowadzić też w innych miejscach w mieście (Wrocławska, Górnośląska a nawet Łódzka).

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Buspasy na ul.Poznańskiej

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 mar 2010, o 16:18

wollny pisze:Ja widziałbym buspasy od samego węzła obwodnicy. Dlaczego? No właśnie dlatego, że po obu stronach Poznańskiej planowana jest zabudowa wielorodzinna i usługowa.
W zasadzie nie mam nic przeciwko, ale nie widzę takiej potrzeby. Planowana zabudowa wielorodzinna na pewno byłaby oddzielona od ulicy( pas usługowy, zieleń) Ponadto autobusy/trolejbusy za rondem Solidarności powinny wjeżdżać w głąb osiedla, podobnie jak to ma miejsce w przypadku ul.Hanki S. A poszerzenie łącznika obwodnicy z Trasą Stanczukowkiego uważam za konieczność.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1368
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Buspasy na ul.Poznańskiej

Nieprzeczytany post autor: wollny » 28 mar 2010, o 16:27

jp pisze:Ponadto autobusy/trolejbusy za rondem Solidarności powinny wjeżdżać w głąb osiedla, podobnie jak to ma miejsce w przypadku ul.Hanki S. A poszerzenie łącznika obwodnicy z Trasą Stanczukowkiego uważam za konieczność.
Jeśli by autobusy wjeżdżały wgłąb osiedli to wszystko byłoby ok i rzeczywiście te buspasy byłyby tam bezzasadne. Tylko wszystko zależy od tego w którym miejscu będą wjazdy do osiedli, bo wiadomo, że skrzyżowania na GP są dopuszczalne co 600-1000 metrów, więc obecny wjazd do GK i planowane skrzyżowanie z obwodnicą wykorzystuje maksymalnie możliwość skrzyżowań (przynajmniej od strony Prosny, z drugiej strony będzie to nieco łatwiejsze do rozwiązania).

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 mar 2010, o 16:37

Wjazdy na osiedle można zrobić zarówno od Poznańskiej za rondem Solidarności, jak i od Stanczukowskiego.
Ograniczona ilość skrzyżowań/wezłów dotyczy tylko obwodnicy w ciągu DK/S25, a nie ul.Poznanskiej.
Cały czas zakładam, że "25" w standardzie GP, zostanie kiedyś przedłużona w kierunku Kokanina.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 28 mar 2010, o 18:54

Bus pasy na Poznańskiej to melodia przyszłości i to odległej obecnie przydałoby się tam wybudować drugą nitkę i w czasie święta wszystkich świętych zrobić bus pas

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Buspasy ...

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 29 mar 2010, o 10:19

Oby szybko zabudowano okolice ul.Poznańskiej od ronda "Solidarności" do samej granicy miasta ,wtedy nierealne staną się pokusy skracania odcinka obwodnicy i może faktycznie będzie przebiegać do Kokanina.
JP - WRÓĆ !!!!!!

Awatar użytkownika
gobus1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 10 wrz 2011, o 15:11
Lokalizacja: Kalisz

Buspasy to europejska moda

Nieprzeczytany post autor: gobus1 » 10 wrz 2011, o 15:41

Buspasy to europejska moda, ale kłóci się z ergonomią. Dlaczego akurat autobusy czy busy mają być uprzywilejowane? Nie lepiej wybudować kolejny pas dla wszsytkich i odkorkować drogę?

______________
Okazjonalny wynajem autobusów albo krajowe i zagraniczne przewozy autokarowe na wycieczki

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 10 wrz 2011, o 16:19

Budowa dodatkowego pasa nie oznacza wcale, że nie będzie korków. W USA są drogi po 5 pasów z każda stronę i też się tworzą korki. Choć sam uważam, że wylotówki z miasta powinny być 4 pasmowe.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 12 wrz 2011, o 17:23

Dobudowa kolejnego pasa przydała by się w wielu miejscach w Kaliszu!

choć by na obecnej obwodnicy na ul.Podmiejskiej,Stanczukowskiego i Piłsudskiego.
W końcu te ulice są obecnie jedne z najbardziej ruchliwych ulic w Kaliszu i puki co w wielu miejscach jeszcze nie są zabudowane!

Po za tym czy jest sens budowania obw. DK25 Wojska Polskiego do DK12 Poznańska??
Skoro podbierz ma być to dwu pasmowa ulica w sensie jeden pas w jedna stronę.

Więc trzeba sobie zadać pytanie czy po zabudowaniu pojawią się kolejne tematy do dobudowy kolejnych pasów??
Budowa dodatkowego pasa nie oznacza wcale, że nie będzie korków. W USA są drogi po 5 pasów z każda stronę i też się tworzą korki. Choć sam uważam, że wylotówki z miasta powinny być 4 pasmowe.
Oj K-man mieszkamy w Kaliszu a w nim mieszka ponad 100tyś ludzi.
Ty zapewne Kaliskie drogi porównujesz do drug USA z filmów np: w którym występuje New York w którym mieszka ponad 10mil ludzi?
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 29 wrz 2011, o 14:51

Obrazek
Hehe nie wyobrażam se tylu pasmowych dróg w Polsce :)
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, o 20:34 przez Vocatont, łącznie zmieniany 2 razy.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 29 wrz 2011, o 16:11

Caspress pisze: nie wyobrażam se tylu pasmowych druk w Polsce :)
Ja także nie wyobrażam sobie tylu DRUK :lol:
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
TomS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 845
Rejestracja: 22 gru 2005, o 13:49
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kalisz

Nieprzeczytany post autor: TomS » 29 wrz 2011, o 18:29

Caspress pisze:Hehe nie wyobrażam se tylu pasmowych drug w Polsce :)
Zapraszam na Górny Śląsk - można pooglądać i pojeżdzić, jest ich dużo :)
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8993
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 29 wrz 2011, o 18:31

Caspress chyba jeszcze musisz zmienić na "ó" ;)
g13k

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 29 wrz 2011, o 20:35

Oj sorry :?
TomS może skorzystam :P
dobra możemy już chyba do tematu wrócić ?
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 25 gru 2011, o 18:18

Będą kolejne buspasy w Rzeszowie.
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /467929701

Z nich powinniśmy brać przykład :)
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

ODPOWIEDZ