Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
Awatar użytkownika
glootech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 31 sie 2006, o 14:44
Lokalizacja: już nie Kalisz

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: glootech » 26 lis 2018, o 15:48

jp pisze:
22 lis 2018, o 22:23
glootech pisze:
21 lis 2018, o 22:50
Taka ciekawostka - co dzieje się po poszerzeniu dróg:
https://twitter.com/StreetsblogUSA/stat ... 6219523072
A jaki to ma związek z Podmiejską? Co będzie się działo po poszerzeniu tej ulicy? Potrafisz odpowiedzieć na te pytania? Uprzedzam, że nie interesują mnie akademickie ogólniki oraz przykłady innych ulic. Lekcje z inżynierii ruchu drogowego mam już dawno odrobione ;) Chodzi mi o ten konkretny przypadek- ciąg ulic Podmiejskiej i Stanczukowskiego.
Na pewno wydarzy się jedna rzecz: w przeciągu kilku tygodni natężenie ruchu na ulicy wzrośnie proporcjonalnie do wzrostu liczby pasów ruchu. Ale jeśli chcesz skrót tego o czym pisałem już kilkakrotnie w wątku to poniżej:
Ze względu na brak możliwości likwidacji przejść dla pieszych po raz kolejny spadnie bezpieczeństwo na (już teraz niebezpiecznej dla pieszych) ulicy. Ponieważ nasza władza w takim przypadku zamiast uspokajać ruch (zresztą trudno będzie uspokoić ruch mając dwa pasy ruchu w każdą stronę) buduje sygnalizację świetlną, będziemy mieć dwie nowe sygnalizacje świetlne (na wysokości blaszaka i Biedronki). Spowoduje to pogorszenie sytuacji w stosunku do tego co mamy obecnie. Dlaczego? Bo zamiast przejeżdżać wolno, ale w miarę płynnie w godzinach szczytu, samochody będą zatrzymywały się zawsze na przejściach dla pieszych niezależnie od tego czy ktoś akurat przechodzi czy nie, bo będą musiały poczekać na odpowiedni cykl świateł. W dodatku wciąż będą zatrzymywały się na skrzyżowaniu Wyszyńskiego i Podmiejskiej, bo nawet jeśli zbudować tam rondo, to jest tam kolejne przejście dla pieszych.
Czyli zamiast jednych świateł na tym odcinku dostajemy trzy sygnalizacje świetlne.
Prognozuję więc, że po przebudowie drogi przejazd opóźni się zarówno w godzinach szczytu, jak i poza godzinami szczytu.
Jest oczywiście opcja, że ulicę poszerzamy, ale dodatkowe pasy służą wyłącznie jako bus pasy i prawoskręty tam gdzie to wymagane. Dzięki temu faktycznie ulicą mogłoby przemieścić się więcej osób. Ale ze względu na niedogodności dla pieszych (wciąż musielibyśmy wybudować dodatkowe sygnalizacje świetlne albo liczyć się z ofiarami śmiertelnymi) nie jestem pewien czy to dobre rozwiązanie.
O Stanczukowskiego nie będę pisał, bo układ komunikacyjny w tamtym obszarze projektował chyba jakiś bardzo pijany inżynier i wykracza to poza możliwości mojej wyobraźni ;).
Natomiast z ciekawości - ktoś ma jakieś dane jak wygląda liczbowo wygląda ruch na Podmiejskiej? Tj. ile aut przejeżdża o jakiej godzinie?
Gabinet Logopedyczny Logo Ruda https://logoruda.pl.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 26 lis 2018, o 16:37

.."Na pewno wydarzy się jedna rzecz: w przeciągu kilku tygodni natężenie ruchu na ulicy wzrośnie proporcjonalnie do wzrostu liczby pasów ruchu."...

Jeśli tam wzrośnie to w którym miejscu zmaleje ?Stosując analogię gdybyśmy wybudowali trzeci pas również wzrosło by proporcjonalnie ?Skąd taka zależność ?

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: jp » 26 lis 2018, o 16:42

glootech pisze:
26 lis 2018, o 15:48
jp pisze:
22 lis 2018, o 22:23
glootech pisze:
21 lis 2018, o 22:50
Taka ciekawostka - co dzieje się po poszerzeniu dróg:
https://twitter.com/StreetsblogUSA/stat ... 6219523072
A jaki to ma związek z Podmiejską? Co będzie się działo po poszerzeniu tej ulicy? Potrafisz odpowiedzieć na te pytania? Uprzedzam, że nie interesują mnie akademickie ogólniki oraz przykłady innych ulic. Lekcje z inżynierii ruchu drogowego mam już dawno odrobione ;) Chodzi mi o ten konkretny przypadek- ciąg ulic Podmiejskiej i Stanczukowskiego.
Na pewno wydarzy się jedna rzecz: w przeciągu kilku tygodni natężenie ruchu na ulicy wzrośnie proporcjonalnie do wzrostu liczby pasów ruchu...
Bzdura. Ulica Podmiejska już w tej chwili jest maksymalnie obciążona, ponieważ nie ma dla niej alternatywy. Z jakich niby ulic miałby przenieść się ruch na ul. Podmiejską ?
glootech pisze:O Stanczukowskiego nie będę pisał, bo układ komunikacyjny w tamtym obszarze projektował chyba jakiś bardzo pijany inżynier i wykracza to poza możliwości mojej wyobraźni ;)
To już zauważyłem :wink:
Ul. Podmiejska wraz ze Stanczukowskiego jest częścią śródmiejskiej ramy kom. (TS i niedokończonej TB), czyli najważniejszej arterii 100 tys. miasta. Zamysłem projektantów było wyrzucenie z centrum miasta ruchu międzydzielnicowego.
Skoro już mamy taki a nie inny układ, w którym nie ma miejsca dla alternatywnych korytarzy, to gdzie chciałbyś przerzucić międzydzielnicowy ruch z Podmiejskiej, z powrotem do śródmieścia ? Wybudowanie obwodnicy zewnętrznej niewiele wniesie w tym temacie, ponieważ 80-90 % ruchu na ul. Podmiejskiej to ruch miejski.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 26 lis 2018, o 21:28

Od poszerzenia tych ulic nie ma żadnej alternatywy. Łączą największe galerie i osiedla mieszkaniowe które stale się rozrastają. Jakbyśmy zaklinali rzeczywistość to i tak samochodów będzie przybywać. Widziałbym przy poszerzaniu nawet trzeci bus-pas, na odcinku Amber - Wyszyńskiego. Praktycznie większość linii KLA i autobusy PKS jeździ tą trasą i grzęźnie w ogólnym korku. A miejsce pod trzeci pas by było. Rondo Westerplatte też powinno dostać trzeci pas bo obecnie jest wąskim gardłem tej alteri. Odnośnie przejść dla pieszych to już proponowałem by odcinek Podmiejskiej od ronda do Wyszyńskiego puścić w wykopie. Warunki są ku temu. Przy okazji zniweluje się stromy podjazd Podmiejską i wyciszy hałas. Wtedy kładki dla pieszych będą mogły być posadowione niewiele ponad terenem chodnika. Wyeliminuje się całkowicie ruch poprzeczny pieszych na tym odcinku . A taką futurystyczną mrzonką jest całkowicie bezkolizyjny układ komunikacyjny na wylocie Wyszyńskiego do Podmiejskiej.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 lut 2019, o 19:47

Vocatont pisze:
15 paź 2018, o 23:38
Witam
Nie do końca wiem do którego to tak naprawdę wątku wrzucić bo można by ten post przykleić do kilku, ale przede wszystkim do wyborów, ja niestety nie śledzę wątków wybiorczych.

Tak że wybieram najważniejszy wątek z mojej perspektywy.

A więc kilka dni temu zgłosiłem się na prv na fejsie do kilku kandydatów na prezydenta naszego miasta.
Oczywiście nie do wszystkich nie każdy raczył odpisać chociaż by pan Greg Sapiński.

zgłosiłem się do nich z takim pytaniem: prosiłbym o wymienienie 5 ulicy (dróg) które byłby dla pana podstawowym priorytetem które by chciałby pan jako prezydent zrobić interesuje mnie remonty/rozbudowy oraz nowe drogi.

Krystian Kinastowski
W odpowiedzi napisał:

Poszerzenie Podmiejskiej i Stańczukowskiego
Przedłużenie Szlaku Bursztynowego przez Moniuszki oraz połączyć Szeroką z ul. Generała Sikorskiego.
Remont Śródmiejskiej od Rogatki do Złotego Rogu.
No i oczywiście remont dróg osiedlowych.
Vocatont pisze:
28 gru 2018, o 16:18
Z FanPagu "Krystian Kinastowski - Prezydent Kalisza"
Rewitalizacja 2.0 rusza!

Dziś Rada Miasta uchwaliła budżet na 2019 rok. Udało mi się wprowadzić do budżetu trzy autopoprawki, a to oznacza, że przystępujemy do zadań związanych z rewitalizacją śródmieścia.

Zgodnie z zapowiedzią wspólnie ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich ogłosimy konkurs na zagospodarowanie Głównego i Nowego Rynku. Liczę, że pojawią się koncepcje nowoczesne, świeże, które sprawią, że przestrzeń miejska będzie przyjazna i zapewni większy komfort mieszkańcom, właścicielom lokali handlowych, gastronomicznych, usługowych.

Z ulicy Śródmiejskiej, która docelowo - na odcinku od Rogatki do mostu Kamiennego - zostanie przebudowana, zniknie kontrapas. Z kolei na ul. Zamkowej i Śródmiejskiej – odcinek od mostu do rynku - utworzone zostaną tzw. woonerfy. Przebudowana będzie również ulica Piskorzewska, gdzie powstanie nowa, spełniająca standardy nawierzchnia dla pieszych.
Nie do końca wiem czy ja czegoś nie rozumiem czy co ale do władzy wrócił pan Gałka...
Jak tak dalej pójdzie to szykuje się lepsza kadencja od Grega :lol: :lol: :lol:
Powstanie plan inwestycji drogowych
Wśród najważniejszych inwestycji drogowych na tę kadencję Krzysztof Gałka wymienia remont m.in. ul. Dobrzeckiej, Św. Michała, Lipowej, Czaszkowskiej.
https://www.calisia.pl/articles/powstan ... J8U73fcqRI
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3624
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 3 lut 2019, o 13:29

Vocatont pisze:
2 lut 2019, o 19:47
Nie do końca wiem czy ja czegoś nie rozumiem czy co ale do władzy wrócił pan Gałka...
Z tego, co mi wiadomo, to pan inżynier Gałka nie sprawuje władzy, tylko pracuje jako urzędnik samorządowy na ważnym stanowisku organizując zamawianie i wykonywanie prac z zakresu drogownictwa, finansowanych z budżetu miasta Kalisza. Z Twojego postu wyziera niezadowolenie ze zbyt dużej roli pana inżyniera Gałki w tej dziedzinie. Jeżeli Twoje zastrzeżenia są uzasadnione, to jest to niepokojąca sprawa, bo prawidłowe funkcjonowanie drogownictwa jest bardzo ważne dla miasta. W takim razie musimy prosić Cię o wskazanie innych osób, które mogłyby pracować z lepszym skutkiem niż pan inżynier Gałka. Może brały one udział w konkursach i mimo niewątpliwej przewagi nad panem inżynierem Gałką pod względem przygotowania formalnego i doświadczenia zawodowego oraz większych osiągnięć zostały niesprawiedliwie odrzucone? A może znacznie lepszych kandydatów można znaleźć wśród podległych panu inżynierowi Gałce pracowników albo w niedalekim otoczeniu? Może wiadomo Ci o innych potencjalnych kandydatach zdecydowanie przewyższających pana inżyniera Gałkę pod każdym względem i gotowych go zastąpić, a nieaspirujących dotychczas do jego stanowiska tylko z powodu niepoinformowania o takiej możliwości?

Epopeja pana inżyniera Gałki w kaliskim samorządzie to komedia pomyłek. Z łatwością można wskazać urzędników, którzy powinni wzbudzać o wiele większe zastrzeżenia i których dużo łatwiej byłoby wymienić na lepszych fachowców, ale to właśnie pan inżynier Gałka stał się dyżurnym chłopcem do bicia, o dziwo bardzo na to bicie odpornym, bo w razie próby zmiany bez problemu wykazuje swoją przewagę nad niedoszłymi zmiennikami. Jedyne dotychczas zwolnienie pana inżyniera Gałki nastąpiło nie z powodu zastąpienia go bardziej przydatną osobą, ale za jego krytykę nieszczęsnego kontrapasa. Wspomniana odporność to nic pocieszającego, ale może lepiej byłoby krytykować pana inżyniera Gałkę w sposób merytoryczny (raczej trudno byłoby od strony zawodowej, prędzej można mieć uzasadnione zastrzeżenia co do priorytetów, choć i tu trzeba uwzględniać ograniczenia budżetowe), a postulat jego wymiany zgłaszać raczej dopiero po znalezieniu lepszego kandydata.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 3 lut 2019, o 21:48

Jak już ktoś pisał pan Gałka na tle innych urzędników jest orłem. Nie kwestionuję że jest dobrym teoretykiem w dziedzinie budowy dróg. Jednak jako szef drogowców powinien lepiej dobierać zaufanych fachowców jako swoich bezpośrednich podwładnych. Sam nie jest w stanie wszystkiego dopilnować. Od tego są jego ludzie. Ma słabych urzędników. Do przyznania kasy na remont Dobrzeckiej i św. Michała brakowało punktów aby dostać dofinansowanie. Może do pisania projektów o dofinansowanie Unijne i innych, zatrudnić wyspecjalizowaną w tym profesjonalną firmę a zwolnić niekompetentnych urzędników. Remont Pokrzywnickiej też zawalił chyba jego urzędnik z terminami złożenia wniosku. Jeszcze jak coś się działo w drogownictwie, to przy remoncie Podmiejskiej, al.WP., Górnośląskiej wielokrotnie wklejałem zdjęcia ewidentnych fuszerek i zaniedbań, które były następnie poprawiane. To się pytam gdzie był nadzór nad tymi pracami, skoro można to było poprawić przed oddaniem inwestycji a nie po. Był też dawno temu temat kolein na skrzyżowaniu Stawiszyńskiej i al.WP. Miały być poprawiane w ramach gwarancji. Nie wyegzekwowano tego. Poprawiono dopiero przy budowie inteligentnego sterowania ruchem i modernizacji dróg z tym związanych. Zresztą sam system działa jak działa . Oto przytoczone na szybko z pamięci niektóre osiągnięcia pana Gałki.
Tak sobie myślę jeżeli pan Gałka jest takim wspaniałym fachowcem to czemu nie znalazł pracy na kierowniczym stanowisku w prywatnej czy zachodniej firmie drogowej, za niezłą kasę.
Skoro jesteśmy w tym poście to była już dość dawno jego wypowiedź, że nie widzi potrzeby poszerzania Podmiejskiej i Stańczukowskiego. Stańczukowskiego przez ostatnie lata była kilkakrotnie przebudowywana. Zamiast iść za ciosem i małymi odcinkami robić ją dwupasmową to zrobiono rondo dwupasmowe na Korczaku i piękne chodniki. Teraz chcąc poszerzać trzeba będzie to wszystko zrujnować. A można było dołożyć trochę kasy nawet kosztem remontu innej ulicy i zrobić odcinek dwupasmowy między rondem przy Korczaku a Dobrzecką. I małymi kroczkami przebudować całą arterię. To jest takie małostkowe myślenie bez wieloletniej perspektywy.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 25 lip 2019, o 12:14

Panowie dzieje się coś w tej sprawie?
Czy prezydent tylko wmyśla upiększanie centrum?

Nie chce narzekać na nasze miasto jednak w ostatnich czasach co jadę do mniejszego miasta, to mam wrażenie że jestem w o wiele większym mieście niż Kalisz.

Wczoraj byłem w Lesznie czyli sporawo mniejszym mieście jak Kalisz.
Pomijając S5 czy węzeł kolejowy w Lesznie.
Centrum sobie żyje.
Trafiłem też w jakimś parku do mini ZOO.

Jednak najbardziej mnie zdziwiły drogi w tym mieście (Pomijam Eske)
Drogi 2 pasmowe ba nawet jest droga 3 pasmowa przez całe miasto.

A u nas nic się nie da..
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jp » 15 lut 2020, o 14:08

Ulica Podmiejska nadaje się do poszerzenia jak żadna inna, właśnie ze względu na swoją funkcję, zaplanowaną, pełnioną jak i przyszłą. To właśnie w tym miejscu wyznaczono korytarz głównej arterii miasta a nie gdzie indziej. W Kaliszu nie ma innego korytarza, który zastąpiłby funkcję ulicy Podmiejskiej. Każda próba przeniesienia ruchu z Podmiejskiej gdzie indziej, tylko pogorszyłaby sytuację. Pamiętam hejt przeciwko budowie TB (to też odcinek śródmiejskiego ringu) Gdyby nie było TB, lub korytarz zostałby wytyczony dalej od śródmieścia, takie ulice jak np.: Legionów, al. Wolności, Sukiennicza w godzinach szczytu byłyby nieprzejezdne. Chciałbyś zafundować mieszkańcom Kalisza komunikacyjny paraliż zmieniając funkcję ul. Podmiejskiej ze zbiorczej w dojazdową do osiedla? Tak napisałeś, cytuję: „Podmiejska nie powinna docelowo pełnić żadnej funkcji poza dojazdem do osiedla.”

Problemy komunikacyjne Kalisza w małym stopniu wynikają z braku obwodnic zewnętrznych dla ruchu tranzytowego. Częste przeciwstawianie budowy obwodnic dla tranzytu międzymiastowego, realizacji docelowego układu głównych dróg wewnątrz miasta, wynikają z nieznajomości zasad kształtowania układów komunikacyjnych. Niedawno uchwalony mpzp Tyńca uwzględnia główny korytarz komunikacyjny będący częścią śródmiejskiego ringu, tzw. przedłużenie TB, czyli domknięcie tego ringu od strony północno wschodniej. Droga ta ma być w przyszłości główną arterią w tamtej części miasta, podobnie jak Podmiejska po drugiej stronie śródmieścia. Za ileś lat ten korytarz drogowy obrośnie osiedlami Tyńca, Chmielnika ale dzięki perspektywicznemu myśleniu, tamta część miasta będzie miała czytelny układ drogowy. Temu właśnie służy planowanie przestrzenne.

Wracając do Podmiejskiej, jej rola jako głównej arterii miasta może tylko rosnąć, bez względu na przebieg obwodnic zewnętrznych. Jest to jedyny tak szeroki korytarz drogowy w zach. części miasta prostopadły do osiowego układu drogowego miasta. Rola Podmiejskiej jako głównej będzie rosła, ponieważ do zagospodarowania pozostają jeszcze tereny w klinie Dobrzecka Poznańska. Niedawno właśnie został uchwalony mpzp dla części tego terenu i jest to zielone światło dla rozwoju mieszkalnictwa na tym terenie.
Łagodzić utrudnienia spowodowane ruchem kołowym można, nawet trzeba usprawnianiem komunikacji zbiorowej, ale to nie zmieni faktu, że Podmiejska pozostanie główną arterią miasta.

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: faust » 17 lut 2020, o 09:14

Kwestia co uznajemy za priorytety. Niestety jeszcze przez 10-20 lat w Polsce priorytetem będzie święta przepustowość, a nie bezpieczeństwo na drogach. Poszerzenie Podmiejskiej spowoduje tylko tyle, że kierowcy będą dawali gazu. Proszę poczytać na ten temat liczną literaturę, są przykłady miast zachodnich czy USA, w których poszerzanie jezdni w mieście nie zmniejszyło korków, a zwiększyło. Proponuję na początek lekturę Janette Sadik-Khan Walka o ulicę. Problemem polskich miast jest zbyt duża ilość samochodów, a nie zbyt mała ilość jezdni.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 17 lut 2020, o 10:13

Trzeba zacząć od tego że nie wszystkie rozwiązania z Stanów sprawdzają się w Polsce. Podobają mi się tamtejsze drogi są szerokie i proste i jakoś nikt nie chce ich zwężać w imię bezpieczeństwa. Natomiast nasi projektanci nawet jak mogą zrobić prosty odcinek wymyślają fikuśne zakręty.
Przykład z naszego podwórka. Zwężono bez wyobraźni Śródmiejską , założono progi zwalniające w imię bezpieczeństwa i stanęła w jednym wielkim korku ta część miast. Dziś wraca się do poprzednich rozwiązań.
Ktoś dał też przykład al.W.P., jak był czynny jeden pas ruchu dla danego kierunku to tworzyły się gigantyczne korki nawet na sąsiednich ulicach.
Z tymi zwolennikami nie poszerzania Podmiejskiej jest jak z lobbystami obwodnicy Kalisza pod Ociążem. Nie trafiają do nich żadne fakty tylko tkwią do końca w swojej nieomylności. Nie przedstawiają racjonalnych rozwiązań tylko jakieś wyimaginowane argumenty na poparcie swojej koncepcji.

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: faust » 17 lut 2020, o 10:33

Jakie fakty? Nie przeczytałem ani jednego. Gdybyśmy byli normalnym Państwem samochodów nie byłoby 900 na 1000 mieszkańców. Przeciętnemu kierowcy w Polsce wydaje się, że miasta i ulice są tylko dla nich. Tak jak z miejscami parkingowymi. Dlatego później mamy jak w Kaliszu 2 czy 3 wypadki w tygodniu potrąceń pieszych na przejściach, gdzie w zeszłym tygodniu ob wynikały z faktu, że jechali zbyt szybko i gdy inny kierowca ustąpił pierwszeństwa oni walnęli w pieszych. Niestety, wszelkie badania pokazują, że im droga szersza, tym kierowcy szybciej jeżdżą, niezależnie od administracyjnego nakazu. Gdyby ustawić tam niewidzialny radar, okazałoby się, że 80% kierowców łamie przepisy, no poza godziną może dwoma w godzinach szczytu.

Zwężenie Śródmiejskiej to bardzo dobry pomysł, ale niestety nie w wykonaniu, które zaprezentowano. Robienie sobie przez część osób tranzytu przez Śródmieście świadczy o co najmniej braku rozgarnięcia.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 lut 2020, o 11:29

Faust, chcesz ze mną dyskutować, to proszę odnoś się do merytorycznych argumentów. Akademickie dyskusje o wyższości jezdni wąskich nad szerokimi może są dobre dla początkujących. Mnie już od dawna nie kręcą. Przypominam, że poruszyliśmy temat konkretnego przypadku-ul.Podmiejskiej, która jest i powinna pozostać główną arterią miasta. Kwestionowanie tego faktu uważam za mało profesjonalne.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: milo » 17 lut 2020, o 11:31

faust pisze:
17 lut 2020, o 10:33
Jakie fakty? Nie przeczytałem ani jednego. Gdybyśmy byli normalnym Państwem samochodów nie byłoby 900 na 1000 mieszkańców.
No to jesteśmy normalnym państwem bo takiego wskaznika nie ma.
W cepik jest zarejestrowane 24 mln samochodów w tym np.

Fiat 126p (Maluch) - 1 804 624 szt.,
Fiat 125P - 628 655 szt.,
Polonez - 522 672 szt.,
Syrena 105 - 134 611 szt.,
Wartburg - 97 319 szt.,
Trabant - 91 023 szt.,
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 17 lut 2020, o 11:39

Ruch samochodowy powinno się ograniczać w ścisłym centrum miasta, nie na jego obrzeżach.
Podmiejska, Stanczukowskiego, Poznańska, Warszawska, Stawiszyńska, Sikorskiego - te ulice powinny być jak najszybciej poszerzone.
Argument z bezpieczeństwem pieszych też jest śmieszny, bo istnieje coś takiego jak kładka nad jezdnią lub przejście podziemne. W okolicach Ronda Westerplatte takie rozwiązanie jest zasadne.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: faust » 17 lut 2020, o 11:56

Oczywiście, kładki, przejścia podziemne, co jeszcze? Płoty na 2 metry w centrum osiedla, żeby tylko mistrzowie kierownicy mogli jeździć bezpiecznie 100 km/h. Co tam piesi, szczególnie starzy, chorzy, małoletni. Dla takich osób ma się robić bariery architektoniczne, byle frustraci mogli się rozładować za kółkiem. Za miasto jeździć na tory, a nie ścigać się w mieście. Niestety takie myślenie powoduje, że w Kaliszu nie ma tygodnia bez ofiary na przejściu, mistrzowie kierownicy wszak jeżdżą szybko, ale bezpiecznie. Podmiejska to obrzeża? W jej okolicy mieszka 1/3 Kaliszan.

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: faust » 17 lut 2020, o 11:58

Milo-Wskaźników dla państwa może takich nie ma, ale dla miast dużo nie brakuje. Tak dalej pójdzie to Kalisz będzie 100tyś miastem, ale samochodów.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2020, o 12:01 przez faust, łącznie zmieniany 1 raz.

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: faust » 17 lut 2020, o 12:00

JP - ale jaki jest argument, żeby Podmiejska była główną arterią? Nie przeczytałem żadnego argumentu, poza twierdzeniem, że kierowcom w mieście powinno się zagwarantować szybkie przemieszczenie własnym samochodem. To myślenie z innej epoki. Tak samo jak to, które dotyczy miejsc parkingowych. Podałem przyczyny dla których Podmiejska nie powinna być poszerzana, nie moja wina, że nie czyta Pan całości.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 17 lut 2020, o 12:25

faust pisze:
17 lut 2020, o 11:56
Oczywiście, kładki, przejścia podziemne, co jeszcze? Płoty na 2 metry w centrum osiedla, żeby tylko mistrzowie kierownicy mogli jeździć bezpiecznie 100 km/h. Co tam piesi, szczególnie starzy, chorzy, małoletni. Dla takich osób ma się robić bariery architektoniczne, byle frustraci mogli się rozładować za kółkiem. Za miasto jeździć na tory, a nie ścigać się w mieście. Niestety takie myślenie powoduje, że w Kaliszu nie ma tygodnia bez ofiary na przejściu, mistrzowie kierownicy wszak jeżdżą szybko, ale bezpiecznie. Podmiejska to obrzeża? W jej okolicy mieszka 1/3 Kaliszan.
Co za beznadziejne generalizowanie. Sam jestem kierowcą. Jestem pieszym. Jestem także rowerzystą. Nie jeżdżę w terenie zabudowanym z taką prędkością, a ty wrzucasz wszystkich do jednego wora.
Można na to spojrzeć też z innej perspektywy, idąc tokiem Twojej wypowiedzi - mało to pieszych zapatrzonych w smartfony, którzy wchodzą wprost pod koła nadjeżdżającego auta? I nie tylko w Kaliszu, ale wszędzie.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: faust » 17 lut 2020, o 12:41

Jasiek20 - akurat to o czym Pan pisze to generalizowanie. Statystyki KGP wskazują, że w 90% za wypadki, które zostały spowodowane na przejściu dla pieszych w 2019 roku, odpowiadają kierowcy. Proponuję także raport NIK na ten temat, bardzo pouczający.

ODPOWIEDZ