2-jezdniowa/4-pasmowa Poznańska

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

2-jezdniowa/4-pasmowa Poznańska

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 lip 2008, o 14:27

2-jezdniowa Wojska Polskiego, 4-pasmowa Wrocławska/Górnoslaska oraz powstająca 2-jezdniowa Tr.Bursztynowa bięgną mniej wiecej równolegle do siebie. Brakuje w Kaliszu szerokiej arterii poprzecznej do w/w ulic, która połączyła by Środmiescie z pn-zach. oraz płd-wsch. częscią miasta. Taką rolę mogł by pełnić ciąg: Poznanska/Harcerska/Nowy Swiat/Częstochowska.

Pierwszy krok w tym kierunku zrobiono- przebudowując część Nowego Światu, pozostała część Nowego Swiatu oraz Harcerska już od dawna są 4-pasmowe, podobnie jak fragment Częstochowskiej. Wąskim gardłem pozostaje wieksza częśc Czestochowskiej i własnie Poznańska.

Zastanawiam sie jaka jest realna szansa poszerzenia Poznanskiej(wyburzenia, wykup gruntów?) ewentualnie alternatywnej drogi łączącej Sródmiescie ze wspomnianymi dzielnicami.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 28 lip 2008, o 17:23

Moim zdaniem znikoma. Przecież na Poznańskiej od Wojska POl. do Zach. obwodnicy nie ma miejsca
Szybciej mogliby na chama próbować zrobić Dobrzecką a dalej koło K. Wsi łączyła by się droga (przedłużenie dobrzeckiej) z obecną. To wszystko przez tą głupią strugę i pradolinę prosny

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 lip 2008, o 19:07

Miejsca jest mało to fakt, ale po wyburzeniu...co nieco, od północnej obwodnicy do WP mozna by zmiescić 4 pasy. Najgorzej jest na skrzyzowaniu z WP i dalej do Harcerskiej-tu trzeba by wyburzyć trochę wiecej niż co nieco :)
Wiem, ze jest to kosztowne, ale IMHO ta droga ma kolosalne znaczenie dla układu komunikacyjnego miasta (szczególnie odcinek od WP do obwodnicy) Moze warto więc ponieśc te koszty.
Juz teraz Poznanska jest zatłoczona, a przecież wszystko wskazuje na to, że Kalisz bedzie się intensywnie rozwijał w tym kierunku. Tereny po obu stronach Stanczukowskiego są atrakcyjne, bedzie rozrastal się Korczak, po lewej stronie Poznanskiej (tuż za miastem) powstaje osiedle. Po wybudowaniu obwodnicy powstanie na Poznanskiej duze skrzyzowanie(wezeł), który też uaktywni inwestycyjnie ten rejon. Poznanska jest i będzie najkrotszą drogą łaczącą te czesci miasta ze Sródmiesciem.
Kolejna sprawa - dojazd do szpitala, mniejsze prawdopodobienstwo utknięcia karetki w korku!

Może jestem fantastą i jest to nierealne, ale prosze nie bijcie, marzenia podobno nie są karalne :)

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1377
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 28 lip 2008, o 19:32

Nie dajmy się zwariować i nie róbmy z Kalisza miasta dróg! Gdyby tam był teren niezagospodarowany to ok, ale nic na siłę.
szymkalisz pisze:To wszystko przez tą głupią strugę i pradolinę prosny
Z tego co wiem, to Prosna nie płynie w żadnej pradolinie :)

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 28 lip 2008, o 19:45

A mnie się zdaje, że niestety tak. Gdyby rzeczywiście nie było pradoliny prosny to można byłoby przedłużyć majkowską do kuchar, i byłby święty spokój. Wtedy nie trzeba poszerzać podznańskiej. Niech zrobią coś ze stanczukowskiego i podmiejską i doprowadzą je do "grubości" al. woj. polskiego. Babcia opowiadała mi, że przed wojną też planowano jakąś drogę, ale przez rejony strugi i Kulisiewicza. Miała to być dzisiejsza wojska polskiego, ale jak to babcia powiedziała po wojnie przez szwabów plany się zmieniły

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1377
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 28 lip 2008, o 20:00

szymkalisz pisze:A mnie się zdaje, że niestety tak.
To jest dolina, a nie pradolina. Faktem jednak jest, że jest sporym utrudnieniem przy planowaniu tego terenu.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 28 lip 2008, o 21:23

^^^ Jak zwał tak zwał, ale jednak jest to utrudnienie

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10970
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 30 lip 2008, o 10:13

To może zasypmy rzekę.A co ma powiedzieć Warszawa,Wrocław,czy Pozanań tam rzeki co znacznie większe.A gdyby nie Prosna rejon Kalisza byłby przyrodnicza pustynia,moze tobie do szczęsliwego życia wystarczą czteropasmowe drogi,ale ja nie chcę zyć w betonowej dżungli.A więc od Prosny panowie odczepcie.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 30 lip 2008, o 10:52

^^ ja też nie chcę żyć w betonowej dżungli, ale jednak nic się z Poznańską tam zrobić nie da. Patrząc oczyma jakiegoś inwestora rzeka nie jest potrzebna, ale patrząc ekologa i to bardzo. Dla mnie i rzeka jest ważna i droga jest ważna. Jedynym sposobem byłaby Dobrzecka, albo Majkowska. Trzeba by było czekać z 50 lat, aby te domostwa na Poznańskiej zamieniły się w ruiny i je burzyć, ale jednak droga nie ponad wszystko.
A tak w ogóle: Co oni mają zrobić z Łódzką od mostu do granic miasta? Chcą ją poszerzyć do 4 pasem?

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 30 lip 2008, o 14:01

K-man
Ja tez nie chcę zyc w betonowej dzungli. Powiem wiecej, marzy mi się Kalisz pełen zieleni(skwery,parki) Jestem np. przeciwnikiem powstania parkingu przy rogu Polnej i Legionów, niech lepiej pozostanie ten skwer.
Ale co do Poznanskiej zdania nie zmienie. W Kaliszu ulic 4-pasmowych w stosunku do wielkosci miasta, liczby samochodów i ulic w ogóle mamy... Dlaczego akurat Poznanska pisałem juz wczesniej i nie potrafie znalezc alternatywy dla arterii(kręgosłupa miasta) w osi pn.-sródmiescie-pdn.
Podejrzewam, za dawno bylaby 4-pasmowa/2-jezdniowa gdyby tylko bylo na to miejsce.
Co do wyburzeń budynkow, które przeszkadzaja- bylaby to też okazja do uporządkowania tych rejonów, które niestety nie są wizytówką miasta.

P.S. Prosne zostawny, niech sobie malowniczo płynie 8)

[ Dodano: Sro, 30.07.2008, 14:16 ]
szymkalisz
mało prawdopodobne jest, ze Łódzka będzie kiedykolwiek poszerzana do granic miasta, ponieważ planowana jest obwodnica, która bedzie przebiegac równolegle do Łódzkiej.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 30 lip 2008, o 17:55

^^ To akurat wiem. Ale jeżeli oni tej drogi nie poszerzą mogliby zrobić przynajmniej taki pas czerwieni jak w Opatówku. Przerobiliby to na ulicę, zrobiliby lewoskręty. Przecież to wszystko jest potrzebne

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 30 lip 2008, o 20:52

w kaliszu duzo jest potrzebne a wciaz malo robia...
np Park nad Krepica... niedawno tam szedlem pierwszy raz i nawet mi sie spodobalo, ale oczywiscie wychodze z parku wchodzac na korczak a tam same zapyziale chwasty, tak trudno zagospodarowac to zbocze?
wogole jak cos sadza to musza tez myslec, bo jak sadza drzewa wzdluz obwodnic, a potem ich nie podlewaja chociaz przez pierwszy okres, to jak maja rosnac.....

moze kiedys sie doczekamy.....

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 31 lip 2008, o 00:11

szymkalisz pisze:^^ To akurat wiem. Ale jeżeli oni tej drogi nie poszerzą mogliby zrobić przynajmniej taki pas czerwieni jak w Opatówku. Przerobiliby to na ulicę, zrobiliby lewoskręty. Przecież to wszystko jest potrzebne
Podobną wizje, ale odnośnie ul.Wrocławskiej(od WP do granic miasta) przedstawił gdzieś dyrektor ZDM. Nie wiem, czy nie lepiej, w celach integracji Kalisza ze Skalmierzycami było by pozostawić 4-pasmową. Koszt zwęzenia tej drogi pewnie nie bedzie wiele tanszy od remontu 4 pasów, ale może faktycznie po oddaniu obwodnicy zwęzona z wydzielonymi lewoskretami Wrocławska wystarczy.
Co do Łódzkiej w pełni sie z Tobą zgadzam.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10970
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 31 lip 2008, o 09:28

Ja też jestem za czteropasmową ul.Poznańską,zresztą uważam za idiotyczny pomysł zwęzanie ul.Wrocławskiej.Najlepiej jakby większość wylotówek z Kalisza była czteropamowa,ale szanse na to są małe,z powodu zabudowy.Szkoda,że po wojnie tego nie zrobiono,gdy Kalisz praktycznie ledwo wykraczał z budownictwem poza sródmieście.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 31 lip 2008, o 10:00

A ja powiem tak: miasto powinno symbolicznie budować drogi tak, aby był 2 pasmowy wlot do miasta i 1 pasmowy wylot (tam gdzie nie da się budować szerszych dróg)

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 31 lip 2008, o 18:41

K-man pisze:Ja też jestem za czteropasmową ul.Poznańską,zresztą uważam za idiotyczny pomysł zwęzanie ul.Wrocławskiej.
Dlaczego uważasz to za idiotyczny pomysł? Pisząc takie rzeczy, mógłbyś je uzasadniać. W tej chwili istnieje tendencja do zwężania dróg wszędzie tam, gdzie nie ma uzasadnienia dla szerokich "autostrad". Po wybudowaniu obwodnicy Skalmierzyc znaczenie Wrocławskiej na tym odcinku spadnie i proporcje w relacjach między pieszymi/mieszkańcami a samochodami powinny ulec zmianie. Od czterech, pięciu, a nawet dziesięciu pasów są ringi wokół miast, a nie śródmiejskie ulice, po których powinien być poprowadzony co najwyżej ruch lokalny. Jedynym krokiem wstecz jest tutaj decyzja o budowie obwodnicy NS w przekroju 2x1, bo doskonale wiemy, ze układu 2x2 nie doczekamy się przez najbliższe x^2 lat.
Niestety Kalisz jest ciągle prosamochodowy i przy odrobinie starań można podjechać autem pod wrota samego ratusza. Na szczęście nowy dyrektor ZDM ma na uwadze również pieszych, co - jak widać choćby po reakcjach forum - chyba niezbyt podoba się pewnym środowiskom w mieście.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2008, o 22:18 przez gawron, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1377
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 31 lip 2008, o 21:49

Podzielam zdanie Gawrona, zajmijmy się lepiej zamykaniem centrum i tworzeniem deptaków zamiast budować "autostrady do ratusza". Wielopasmowe drogi powinny być wokół miasta.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 31 lip 2008, o 22:42

Budowanie obwodnic, pierścieni, dostosowywanie proporcji pieszy a samochód, zamykanie ruchu w centrum, tworzenie deptakó- to wszystko jest oczywiste, pełna zgoda, ale co z Poznańską? Przypominam, że temat dotyczył konkretnej arterii. Jesli nie poszerzamy Poznanskiej, to na jaką(jakie) ulice przerzucamy z niej strumień samochodów, aby nie tonąć w korkach?

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 31 lip 2008, o 22:59

Po to budujemy obwodnice, żeby wyrzucać ruch z ciągów komunikacyjnych typu: Poznanska/Harcerska/Nowy Swiat/Częstochowska lub Wojska Polskiego. Po usunięciu tranzytu poszerzanie będzie zbędne :)

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 31 lip 2008, o 23:12

gawron pisze:Po to budujemy obwodnice, żeby wyrzucać ruch z ciągów komunikacyjnych typu: Poznanska/Harcerska/Nowy Swiat/Częstochowska lub Wojska Polskiego. Po usunięciu tranzytu poszerzanie będzie zbędne :)
Po usunieciu tranzytu pozostaje jeszcze ruch lokalny. Kalisz jest na tyle sporym miastem, że generuje ruch miedzydzielnicowy. A co do Poznanskiej (od Stanczukowskiego do WP) to ruch tranzytowy został z niej wyrzucony po oddaniu do użytku Piłsudskiego. Dlaczego uwazam ten odcinek Poznanskiej za wazny i dlaczego panuje tam taki ruch, mam nadzieję wyjasniłem w pierwszym poscie.

ODPOWIEDZ