DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5002
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 30 kwie 2020, o 10:07

RoyBatty pisze:
29 kwie 2020, o 21:15
Nic nie rozumiem. Prezydent pisze, że zaproponowano 3 warianty, a wybrano 4?
Jak w końcu ma ten 4. wariant przebiegać?
Też nie mogłem się w tym odnaleźć spójrz na rozwidlenie dróg przy Kokaninie.

Sytuacja wygląda tak wariant 3 i 4 w okolicy Kalisza przebiega tak samo z tą różnicą że wariant 4 posiada węzeł w Pawłówku.
Wariant 3 w okolicach Kokanina wpada że tak to nazwę w wariant fioletowy czyli czyli 1 przecinając 25 tworząc węzeł w Kokaninie.
Tym czasem wariant 4 odbija w wariant 2 czyli Niebieski, czyli omija Kokanin przez Czajków i węzeł jest dopiero w Russowie.

Szczerze mówiąc tutaj niby cieszyłem się że mamy chociaż węzeł w Pawłówku jednak za to dalej jest dopiero w Russowie to jest dramat już lepszy byłby wariant 3 z budową węzła w Pawłówku.
Prezydent walczy o dobro ale na pewno nie Kalisza zresztą wystarczy spojrzeć na komentarze pod jego postem z obwodnicą.
Mieszkańcy krótko to podsumowali że "nie jest to korzystny wariant dla Kalisza" oczywiście prezydencik jak ktoś mu słodzi chętnie zabiera głos w dyskusji tym czasem jak się coś komuś nie podoba to siedzi cicho.

Żenada! jak dla mnie tylko wariant 1 ma sens ewentualnie jeszcze 2.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
RoyBatty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 19:57
Lokalizacja: Rypinek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: RoyBatty » 30 kwie 2020, o 10:33

Dzięki za wyjaśnienia.
Oczywiście, tylko warianty 1 i 2 wyprowadzają lokalny ruch poza centrum Kalisza.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 30 kwie 2020, o 10:34

Mnie nasuwa się tylko i wyłącznie jedno zasadnicze pytanie. Co miasto Kalisz zyskuje na tym forsowanym (obecnie zaznaczonym seledynowym kolorem) wariancie?
Czytam, rozmyślam i naprawdę nie potrafię znaleźć odpowiedzi...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 30 kwie 2020, o 10:42

RoyBatty pisze:
29 kwie 2020, o 21:15
Nic nie rozumiem. Prezydent pisze, że zaproponowano 3 warianty, a wybrano 4?
Jak w końcu ma ten 4. wariant przebiegać?
4 to wynikowy.... w jednej części trasy przypasował ludziom w1, w innej w3, to połaczono... chyba Tobie w Kaliszu to ryba jaki wariant jest koło Siąszyc a dla tych ludzi ważne ze dla nich optymalny...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3271
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 30 kwie 2020, o 11:44

jasiek20 pisze:
30 kwie 2020, o 10:34
Mnie nasuwa się tylko i wyłącznie jedno zasadnicze pytanie. Co miasto Kalisz zyskuje na tym forsowanym (obecnie zaznaczonym seledynowym kolorem) wariancie?
Władze Kalisza kierując się ograniczonym trybem myślenia chcą za wszelką cenne zrzucić z siebie wszelkie problemy z budową (wywłaszczenia - protesty) a później percypowania w kosztach utrzymania drogi. Jak będzie w innym powiecie to nie ich problem, powiedzą. To taki konformizm naszych władz. Widać to na przykładzie wielu inwestycji i likwidacji ważnych instytucji (COSSW).
Nie walczą z żarliwością miejscowego patriotyzmu o wszelakie inwestycje. Co najwyżej zwołają konferencje, przeprowadzą konsultacje, wystosują mało istotny protest . Najlepiej wychodzi im za to lansowanie siebie.
Oddalona obwodnica będzie miała marginalne znaczenie dla mieszkańców Kalisza. Niewiele polepszy się sytuacja drogowa w ciągu Podmiejska - Piłsudskiego. Lokalizacja jakiś magazynów czy centrów logistycznych które generują lokalne podatki będzie w innych powiatach. To najistotniejsze mankamenty oddalenia obwodnicy od Kalisza.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 30 kwie 2020, o 12:55

Vocatont pisze:
30 kwie 2020, o 10:07
Tym czasem wariant 4 odbija w wariant 2 czyli Niebieski, czyli omija Kokanin przez Czajków i węzeł jest dopiero w Russowie.

Szczerze mówiąc tutaj niby cieszyłem się że mamy chociaż węzeł w Pawłówku jednak za to dalej jest dopiero w Russowie to jest dramat już lepszy byłby wariant 3 z budową węzła w Pawłówku.
Nie byłbym taki pewny czy w wariancie 4 seledynowym jest węzeł w Russowie. Niby jego obecność powinna być logiczna, gdyż nie wyobrażam sobie by pomiędzy węzłami w Pawłówku i Stawiszynie nie było nic.
Załączniki
EWSrgpmWkAAI7Dp.jpg
EWSrgpmWkAAI7Dp.jpg (317.4 KiB) Przejrzano 3316 razy
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5002
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 1 maja 2020, o 13:01

Obrazek
O co chodzi z tym że mamy w każdym wariancie wariant A i B?
Krótko podsumowując:
Wariant 1 i 2 posiada o 2 węzły więcej względem 3 i 4

Coś wiadome o tych skrzyżowaniach gdzie miałby być jedno widzimy w wariancie 1 A oraz w Wariancie 4 A?

Wariant 1 oraz 2 posiadałby najwięcej obiektów mostowych w ciągu drogi głównej

Natomiast wariant 3 i 4 posiadałbym o wiele większą ilość obiektów mostowych nad drogą główną (aż od 11 mostów więcej w wypadu wariantu 3B względem 1A,2A.)

Wariant 1 posiadałby najmniej obiektów mostowych w ciągu dodatkowych jezdni.

Budynków mieszkalnych do wyburzenia największa ilość w wariancie 1 następnie 2
Podobnie z budynkami gospodarczymi jednak tutaj 1 wariant odbiega troszkę od pozostałych następny jest wariant 2 ale nie ma już tutaj takiej przepaści względem 3 i 4
Są jeszcze dane z wyburzaniem budynków przemysłowych tutaj również warianty miejskie wypadają najgorszej szczególnie 1A ma o połowę więcej wyburzeń o wairantu 3 i 4
Burzenie budynków może kuć w oczy jednak zwróciłbym uwagę na to że nie wynikają one aż w tak dużym stopniu z wyburzania Kalisza.
Okej faktem jest to że od węzła w Ociązu do splotu w Kokaninie nie znika żaden budynek w wariacie 3 i 4 jednak w pozostałych wariantach też nie jest ich tak dużo

Wariant 1: (Posługując się mapą openstreetmap)
ul. Dobrzecka 176,176A,189 na tych posesjach 7 budynków( w tym garaż liczony jako budynek), Korczak 108 oraz 101 z czego jeden budynek to warsztat samochodowy a 2 to pustostan w polu ale liczę go czyli na ul. korczak 3 budynku, ul Złota 138, oraz 134 z tym że złota 134 to jakaś rudera z 2 budynkami lepiej wyglądają domy na działkach rekreacjach ale liczę złota 3 budynku,

Wał Bernardyński tutaj jest dla mnie nie porozumienie tzn generalnie wariant ten zahacza o jeden budynek na posesji 106 ale to w sumie nie ważne bo posesja 106 jest i tak opuszczona natomiast tak kukam na te budynki przez google i co?
Od dawien dawna planowano tylko i wyłącznie ten przebieg obwodnicy tym czasem na środku tego wariantu wyrośl nowym dom o nr 106A Kto wydaje zgody na takie budynku czy wariant ten został już dawno temu przekreślony?
Obrazek
A więc Wał Bernardyński 2 budynki. Według tej mapy to by było na tyle.
Czyli licząc garaże + pustostany Wariant 1 na terenie Kalisza zakładałby wyburzenie aż 15 Budynków
Wariant 2
Św. Michała 5,6,7,8A czyli 4 budynki
Biskupicka 25 1 budynek
Bursztynowa 8 (3 budynki), Bursztynowa 10, oraz 3 budynki jakiego gospodarstwa którego na tej mapie nie widać.
Czyli wariant 2 w Kaliszu wymaga wyburzenia 12 budynków
Tym czasem patrząc na dane od pana prezydenta które tyczą się ogólnie całej trasy to względem największej ilości wyburzeń wypada wariant 1A tutaj są to aż 133 mieszkalne oraz 177 gospodarczych oraz 8 gospodarczych czyli łącznie 318 budynków.
Natomiast najmniej kolizyjny jest wariant 3B tutaj mieszkalnych 69, gospodarczych 124 przemysłowych 4 czyli łącznie 197.
A więc wariant 1A względem wariantu 3B posiada aż o 121 budynków do wyburzenia więcej!
I nasuwa się pytanie cz ktoś nas w konia robi?
Bo skąd różnica w 121 budynkach skoro w samym Kaliszu jest ich 15 w tym różnych pustostanów,garaży okej liczmy że ktoś sobie jeszcze wybudował dom na tej trasie a na mapie jej jeszcze nie ma więc liczmy nawet 20 budynków ale skąd oni wzięli 120 budynków?????????
W kwestii wyburzenia to raczej nie wyburzanie w Kaliszu jest problemem a raczej cała reszta.
Albo te dane są zmyślone albo specjalnie trasa dalej jest tak zaprojektowana by zniechęcić do tego wariantu w ilości wyburzeń!


Jeżeli chodzi o kolizje z sieciami energetycznymi oraz gazowymi najmniej ich w wariancie 4 i 1.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jednym słowem każdy wariant ma swoje + i - są dane które w oczy kują.
Bo trzeba sobie jasno powiedzieć Kalisz to najbardziej zurbanizowana część tego projektu oczywiście wariant 3 i 4 go pomija.
Jednak dlaczego wariant 3 posiada w takim bądź razie posiada aż 11 obiektów mostowych nad drogą główna więcej, względem wariantu 1 i 2?
Śmierdzi mi ta sprawa z wyburzaniem co z resztą chyba krótko opisałem że problemem w ilości wyburzania nie jest sam Kalisz!

Patrząc jednak na wariant 4 to niema on zastosowania to po prostu najbardziej ekonomiczny wariant nie rozumiem jaki jednak ma w tym mają władze Kalisza ? jakaś premia za to że najtańsza drogę wybraliśmy :lol: ?

Przechodząc jednak do kosztów:
Obrazek

Cóż wariant 1 jest niewątpliwie najdroższy następnie co ciekawe 3 stosunkowo tanie jest wariant 2 ale oczywiście najtańszy jest 4.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 1 maja 2020, o 15:12

Vocatont pisze:
1 maja 2020, o 13:01
O co chodzi z tym że mamy w każdym wariancie wariant A i B?
To wiadomo było jeszcze przed konsultacjami... Chodzi o różne typy / geometrię węzłów.... Wystarczy popatrzeć na ortofotomapy z proponowanym przebiegiem i węzłami... Były udostępnione przed konsultacjami społecznymi...
I tak, widać na nich budynki...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Awatar użytkownika
Stig
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 19 lip 2008, o 18:05
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stig » 1 maja 2020, o 18:54

Obrazek
https://images.tinypic.pl/i/01004/dtwrc35xoi3b.jpg

Jeszcze jedna mapka z kolejnej wideokonferencji. Z tego co widać w wariancie "4" węzeł z DK25 byłby gdzieś daleko za Russowem to jest kilka km od granic Kalisza...

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 1 maja 2020, o 20:11

A jakie to ma znaczenie ? Dotychczasowa droga 25 stanie się drogą lokalną dla okolicznych mieszkańców. Wybierając wariant 4 należy myśleć o poszerzeniu przynajmniej Godebskiego do dwóch jezdni bo ten węzeł będzie służył mieszkańcom Kalisza do wjazdu w kierunku A2.Jak wjadę w Pawłówku na nową 25 w kierunku Konina to co mnie interesuje czy ona przetnie starą 25 w Rossowie czy Zbiersku ?
Gorzej z drugim kierunkiem. Do Ostrowa nie pojedziemy dwujezdniówką a węzeł przy Castoramie pozostanie na zawsze ślepy.O połączeniu z Poznańską będzie można zapomnieć.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 2 maja 2020, o 23:34

Pawel pisze:
1 maja 2020, o 20:11
A jakie to ma znaczenie ? .Jak wjadę w Pawłówku na nową 25 w kierunku Konina to co mnie interesuje czy ona przetnie starą 25 w Rossowie czy Zbiersku ?
Nie do końca bez znaczenia czy kolejny węzeł będzie w Stawiszynie ( a dokładnie 1,5 km na zachód od centrum Stawiszyna) czy w Russowie.

Wg zapowiedzi prezydenta i posłów najpierw ma być budowana obwodnica Kalisza w ramach programu 100 obwodnic, a później, kiedyś reszta drogi.

Obwodnica zacznie się na pewno na węźle w Ociążu ale gdzie zakończy?
Bo jeżeli na węźle w Stawiszynie to dla nas ok, choć mieszkańcy Stawiszyna będą mieć gorzej niż obecnie. 😂

Jeżeli obwodnica zakończy się na węźle w Pawłówku to ruch pójdzie przez Pawłówek, Godebskiego i Stawiszynską na stary odcinek DK25.
Kiedy by ruszyła przebudowa reszty DK25 nie wiadomo, ale prowizorki mają niekiedy długi żywot... Znamy je z naszego terenu doskonale jak I etap obwodnicy Ostrowa lub obwodnica NS.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 4 maja 2020, o 15:11

Dlatego będzie potrzebny łącznik do starej DK25 i prawdopodobnie kolejny węzeł, o czym mówił KK z Gddkia na wideokonferencji ponoć.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 20 maja 2020, o 12:41

Obwodnica w 2025 roku?

Specjaliści analizujący warianty przebiegu przyszłej, zmodernizowanej DK 25 na odcinku Ostrów Wlkp. – Kalisz – Konin wypracowali kompromisowy czwarty, „wynikowy” wariant. Warte podkreślenia jest to, że w odniesieniu do przyszłej obwodnicy Kalisza pokrywa się on w całości z forsowanym przez kaliski samorząd wariantem trzecim

– Ten czwarty, „wynikowy” wariant otrzymał najwyższą ocenę, okazał się najbardziej korzystny dla całego przedsięwzięcia. Istotne jest to, że do podobnych wniosków doszła również większość samorządowców miast i gmin leżących przy DK 25, uczestników niedawnej wideokonferencji poświęconej modernizacji trasy – zaznacza Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, który brał udział konferencji wraz z prezydentem Kalisza, Krystianem Kinastowskim.
– Wnioski z tej konferencji pokrywają się dokładnie z tzw. oceną wielokryterialną jakiej dokonali specjaliści na zlecenie poznańskiego oddziału GDDKiA. Modele preferencji obejmowały m.in. zagadnienia techniczne, środowiskowe, funkcjonalno-ruchowe, ekonomiczne oraz społeczne. Powstał tzw. wariant wynikowy (czwarty), który niemal w całości, na interesującym nas najbardziej odcinku, pokrywa się z wariantem trzecim który przewiduje przebieg obwodnicy Kalisza w całości poza granicami miasta – wyjaśnia K. Gałka.
Przypomnijmy, że trasy dwóch wariantów (1 i 2) w zasadzie nie różnią się od siebie i przebiegają w dużej części w granicach miasta. Biegną od istniejącego węzła przy Castoramie, przecinają ulice Dobrzecką i Korczak, dalej Złotą w rejonie Seminarium, Wał Bernardyński, Kruczkowskiego, Tuwima i Wojciecha Bogusławskiego. – Te warianty są dla miasta nie do przyjęcia. Są kosztowne dla samej inwestycji, bo wymagają wiele obiektów inżynierskich oraz kosztowne dla miasta. Jako miasto na prawach powiatu grodzkiego musielibyśmy co najmniej partycypować w kosztach budowy i w całości ponosić coroczne koszty utrzymania obwodnicy. Ale istotne są również olbrzymie koszty środowiskowe i społeczne. Dodam, że w wariancie „1” do rozbiórki byłyby 23 budynki gospodarcze, 1 przemysłowy i 15 mieszkalnych. Nie wspominając o tym, że taki przebieg 25-tki skutecznie zablokowałby rozwój miasta, szczególnie po stronie zachodniej – podkreśla dyrektor Gałka i wskazuje na kolejny argument na rzecz odrzucenia przebiegu DK 25 przez miasto – kolizję z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego dla ulic Poznańskiej, Poligonowej, terenów inwestycyjnych i okolic.
– Reasumując. Dla Kalisza jedynym, możliwym do przyjęcia przebiegiem obwodnicy jest wariant „trzeci” który, przypomnę, jest zbieżny z opracowaniem Studium Techniczno Ekonomiczno Środowiskowym (STEŚ) przygotowanym przez biuro projektowe z Gdańska na zlecenie poznańskiego oddziału GDDKiA – informuje Krzysztof Gałka.

Obwodnica
w szczegółach
Rządowy plan budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 uwzględnia budowę obwodnicy Kalisza w ciągu DK nr 25. – Jak można było wywnioskować, w trakcie posiedzenia Zespołu Opiniowania Przedsięwzięcia Inwestycyjnego (ZOPI) dla planowanej rozbudowy DK nr 25 na odcinku Konin – Kalisz – Ostrów Wlkp. stanowisko przedstawicieli GDDKiA, pokrywa się ze stanowiskiem samorządu Kalisza, które dostrzegają potrzebę podzielenia prac nad całym przedsięwzięciem na dwa etapy – podkreśla K. Gałka.
Pierwszy powinien objąć rozbudowę DK nr 25 na odcinku od drogi ekspresowej S11 w Ostrowie Wlkp. do połączenia z istniejącym przebiegiem DK nr 25 w okolicach Kokanina, a drugi etap od Kokanina do Konina (do połączenia z autostradą A2).
DK25 na całej długości będzie drogą klasy GP (Główna Ruchu Przyspieszonego). – To oznacza zachowanie pewnych standardów i spełnienie określonych parametrów technicznych dla tej klasy drogi – skrzyżowania bezkolizyjne i zarazem ograniczone odległości pomiędzy skrzyżowaniami, wysokie parametry łuków poziomych i pionowych, brak zjazdów do posesji, itd. Przy takich parametrach wymaganych dla drogi o takiej klasie technicznej (GP), nie jest możliwe poprowadzenie modernizacji 25-tki w istniejącym śladzie – dodaje K. Gałka i zdradza szczegóły przebiegu kaliskiej obwodnicy. Według założeń, na całym odcinku, wszystkie skrzyżowania będą bezkolizyjne. Trasa pobiegnie nad ulicą Poznańską (w rejonie ul. Szwedzkiej, między kampusem PWSZ a Kościelną Wsią – przyp. pp), nad drogą wojewódzką DW nr 442 w m. Pawłówek w kierunku Kokanina, gdzie obwodnica połączy się ze „starą” DK25 a docelowo również z planowaną północną obwodnicą Kalisza na osi DK nr 12.

Wariant korzystny również dla Nowych Skalmierzyc
Pozostaje pytanie o terminy. – Myślę, że w ciągu następnych 3, 4 miesięcy w Warszawie odbędzie się posiedzenie KOPI (Komisji Oceny Przedsięwzięcia Inwestycyjnego) z udziałem włodarzy miast i miejscowości przez które przebiega „25”, które ostatecznie ustali, który wariant będzie realizowany. Potem oczekiwać będziemy na decyzje środowiskową, przyjmuję odcinek S11 (Ostrów) – Kokanin a w następnej kolejności opracowanie projektu budowlanego, wykonawczego, uzyskanie wymaganych uzgodnień, pozwoleń w tym miedzy innymi decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) i rzeczowa realizacja zadania. Myślę że GDDKiA będzie realizować zadania w formule „zaprojektuj i wybuduj”, co być może przyśpieszy realizację przedsięwzięcia. Biorąc to wszystko pod uwagę oceniam, że realny jest termin 2025r. na oddanie pierwszego etapu budowy, czyli również długo oczekiwanej przez mieszkańców naszego miasta obwodnicy Kalisza, której efektem będzie wyraźne zmniejszenie ruchu tranzytowego na kaliskich arteriach, na Al. Wojska Polskiego i Podmiejskiej, i to głównie najbardziej dokuczliwych pojazdów ciężarowych – zaznacza K. Gałka.
Po oddaniu obwodnicy, istniejące obecnie połączenie Kalisz (węzeł Castorama) – Nowe Skalmierzyce (tzw. obwodnica N. Skalmierzyc) straci dotychczasową kategorię i stanie się drogą powiatową lub gminną. – W tej sytuacji możliwe będzie wykonanie połączeń i zjazdów i tym samym uaktywnienie okolicznych terenów, co leży zarówno w interesie Kalisza jak i Nowych Skalmierzyc – podkreśla szef MZDiK.
Dodatkowo, przebieg obwodnicy wg wynikowego wariantu nr 4 (pokrywającego się z wariantem nr 3 i optymalnym dla Miasta Kalisza) wpłynie także korzystnie na zmniejszenie hałasu komunikacyjnego a także poprawę warunków ekologicznych mieszkańców Nowych Skalmierzyc zamieszkałych w niedalekiej odległości od obecnego przebiegu DK nr 25.

życie kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 20 maja 2020, o 12:51

jasiek20 pisze:
20 maja 2020, o 12:41
nad drogą wojewódzką DW nr 442 w m. Pawłówek w kierunku Kokanina
:lol: to jednak bez węzła... chyba cos mu sie pomyliło bo wójt Blizanowa wyraźnie mówi o węźle w Pawłówku...

A nawet gdyby bez węzła to taniej dać DW442 nad projektowana DK25.... co zresztą bylo we wstepnych projektach..
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Radek N.S.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 2 sty 2020, o 21:41

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Radek N.S. » 20 maja 2020, o 17:14

Po oddaniu obwodnicy, istniejące obecnie połączenie Kalisz (węzeł Castorama) – Nowe Skalmierzyce (tzw. obwodnica N. Skalmierzyc) straci dotychczasową kategorię i stanie się drogą powiatową lub gminną. – W tej sytuacji możliwe będzie wykonanie połączeń i zjazdów i tym samym uaktywnienie okolicznych terenów, co leży zarówno w interesie Kalisza jak i Nowych Skalmierzyc – podkreśla szef MZDiK.
No i dwupasmówki Kalisz - Ostrów nie będzie...

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3649
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 20 maja 2020, o 18:00

Radek N.S. pisze:
20 maja 2020, o 17:14
dwupasmówki Kalisz - Ostrów nie będzie...
Taka to i "aglomeracja".

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 20 maja 2020, o 21:24

Planowany jest węzeł na ul. Poznańskiej?
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 20 maja 2020, o 21:27

satori pisze:
20 maja 2020, o 12:51
:lol: to jednak bez węzła... chyba cos mu sie pomyliło bo wójt Blizanowa wyraźnie mówi o węźle w Pawłówku...
Wojt jak wójt ale węzeł w Pawłówku był wyraźnie zaznaczony na projekcie w wariancie 4. ( fotka z Twittera)
rym-ek pisze:
20 maja 2020, o 21:24
Planowany jest węzeł na ul. Poznańskiej?
Oczywiście.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 21 maja 2020, o 06:49

Widzę że Panu Galce leży bardzo na sercu rozwój gminy Nowe Skalmierzyce. I ogólnie powiatu ostrowskiego. Szkoda że Kalisz nie ma takich przyjaciół wśród innych miast

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 21 maja 2020, o 15:26

Cały czas trzeba tylko liczyć na Pana Burmistrza NS, że przeforsuje modyfikację wariantu 4 i przybliży drogę do Gniazdowa, bo to zdecydowanie lepszy wariant, bo zmniejsza koszty budowy (wykorzystuje w większym stopniu Obwodnicę NS i przybliża drogę do Kalisza). Ale najważniejszą sprawą jest przybliżenie drogi do strefy inwestycyjnej, bo można mieć wtedy nadzieję, że tiry nie pojadą przez miasto... Wariant z odbiciem drogi w Ociążu raczej wyklucza odciążenie Al.WP i Podmiejskiej...

PS. Pan G. kłamie w tej sprawie, ale to zresztą jak zawsze...

ODPOWIEDZ