DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 5 gru 2020, o 20:55

cały czas uważam, że powinna obstawać się przy przedłużeniu łącznika od Castoramy, te dalekie warianty nie wpłyną na ruch samych mieszkańców i ich przemieszczanie się...

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 6 gru 2020, o 12:34

To już jest niestety temat zamknięty i trzeba wybrać mniejsze zło. Wariant przy Gniazdowie jest do przyjęcia, byle węzeł był w formie trąbki. Odległość od strefy inwestycyjnej też nie jest tragiczna.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 6 gru 2020, o 14:46

Wiele będzie zależało jak już wielokrotnie podkreślałem od szczegółowych rozwiazań. Mam tu na mysli nie tylko węzeł skalmierzycki. Wyzwaniem będzie także a może przede wszystkim połączenie 25-tki z 12-tką. Na razie nie znamy nawet koncepcyjnego obejścia Kalisza w ciągu 12tki. Myślę, ze korzystnym rozwiązaniem byłoby poprowadzenie obu dróg wspólnym przebiegiem na odcinku od węzła w rejonie Kokanina do węzła z ul. Poznanską. Dalszy przebieg 12tki w kier. Pleszewa zależałby już od wariantów obejścia Kościelnej Wsi i Gołuchowa. Nadal uważam, że warto pochylić się nad pomysłem skrótu do Sobótki. Dlatego o docelowym przebiegu 12tki i rozwidleniu krajówek na Poznan i Ostrów trzeba myśleć już teraz, przy projektowaniu wezła z ul. Poznańską.

nayem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 21 cze 2018, o 11:13

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: nayem » 6 gru 2020, o 17:48

jp pisze:
6 gru 2020, o 14:46
Na razie nie znamy nawet koncepcyjnego obejścia Kalisza w ciągu 12tki. trzeba myśleć już teraz
Myślenie długoterminowe w Polsce, podaj przykłady :lol:
Chyba tylko przy aferach typu A4 na odcinku K-ce K-ów, gdzie długoletnia umowa zakazała modernizacji alternatywnych szlaków komunikacyjnych.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 7 gru 2020, o 18:56

nayem pisze:
6 gru 2020, o 17:48
Myślenie długoterminowe w Polsce, podaj przykłady :lol:
Proszę bardzo, w Poznaniu istniał zespół złożony z urzędników, który pracował nad projektem kolei dużych prędkości. Efektem jego pracy są dokumenty, które pozwolą w przyszłości przeprowadzić szybką kolej przez Poznań i aglomerację.
Cytat: "Są takie inwestycje, które przygotowuje się przez lata. Planować tego typu inwestycje trzeba często na 20-30 lat do przodu. Przykład autostrady A2 między Poznaniem a Luboniem, której korytarz był wyznaczony w latach 40-tych jest tutaj najbardziej pouczający. Dlatego wszystkie dokumenty dot. Y powinny być już gotowe. Nie możemy dopuścić do tego żeby jakikolwiek potencjalny korytarz przez Poznań był tak zabudowany, że pózniej posłuży to władzom centralnym jako argument żeby w ogóle kolei tej przez Poznań nie prowadzić. Przez 5 lat planiści eksperci i urzędnicy zrobili wszystko co można było zrobić. W oficjalnych dokumentach są rezerwy terenowe. Możemy mówić, że jesteśmy długofalowo zabezpieczeni. Wszystkie opracowania leżą w szufladzie i są gotowe do wykorzystania"
To tylko jeden z przykładów. W Kaliszu też kiedyś myślano długoterminowo. Gdyby nie perspektywiczne myślenie nie byłoby np. Trasy Bursztynowej, której korytarz zabezpieczono jeszcze w połowie ubiegłego wieku.
Szkoda, że tego perspektywicznego myślenia zabrakło w Kaliszu kiedy powstawała koncepcja sieci dróg ekspresowych i autostrad. Pamiętam, że niejedna wpływowa w Kaliszu osoba twierdziła wtedy, że drogi ekspresowe w Polsce to mrzonki na które nie warto tracić czasu. Uważano, że drogi te nie powstaną, gdyż nie będzie na nie pieniędzy. Przypomnę, że chodziło o drogi ekspresowe po których dzisiaj jezdzimy i drogi które są w budowie…
M.in. przez takie myslenie i związane z tym wieloletnie zaniedbania Kalisz jest teraz daleko od szosy.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 8 gru 2020, o 08:50

nayem pisze:
6 gru 2020, o 17:48
jp pisze:
6 gru 2020, o 14:46
Na razie nie znamy nawet koncepcyjnego obejścia Kalisza w ciągu 12tki. trzeba myśleć już teraz
Myślenie długoterminowe w Polsce, podaj przykłady :lol:
Chyba tylko przy aferach typu A4 na odcinku K-ce K-ów, gdzie długoletnia umowa zakazała modernizacji alternatywnych szlaków komunikacyjnych.
nayem Ty to pracujesz w GDDKiA że masz info że takich planów nie ma? Czy wróż Maciej Ci przekazał takie info? A może w urzędzie marszałkowskim w poznaniu gdzie pracuje się nad planami dla województwa i szerzej bo drogi wychodzą za granice województwa?
Jak by co to tak, 12 będzie w przyszłości włączona w Kokaninie. Być może nawet gdzieś za Opatówkiem w okolicach Józefowa / Marchwacza by łączyła się z istniejącą drogą...
Załączniki
nie wiemy że nie wiemy.jpg
nie wiemy że nie wiemy.jpg (38.62 KiB) Przejrzano 2152 razy
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 9 gru 2020, o 11:52

Ja już nie wiem w czyim interesie rządzi Kinastowski... dramat!
Niech najlepiej te drogę dać pod Leszno...


"Nadal nie ma kompromisu ws. przebiegu kaliskiej obwodnicy. Prezydent Kalisza nie zgadza się na wariant S forsowany przez burmistrza Nowych Skalmierzyc. Ten rozpoczyna się na węźle z drogą krajową nr 12, przebiega przez południe od Kościelnej Wsi, a następnie między Biskupicami, przez Dobrzec, by ominąć wsie Boczków i Gniazdów od strony wschodniej. Wariant Z preferowany przez kaliskie władze w całości omija Dobrzec i przebiega między Biskupicami a Trkusowem.

"My jesteśmy za tym, aby tę inwestycję realizować zgodnie z tym wcześniejszym wariantem, który wg tej oceny wielokryterialnej wypadł najlepiej. Myślę, że ta propozycja z tym 'odgięciem' w kierunku Kalisza ona może powodować przynajmniej pewne problemy - chociażby pewne przesunięcia w harmonogramie całej inwestycji" - mówił podczas wtorkowego spotkania informacyjnego prezydent Kalisza, Krystian Kinastowski.


Jerzy Walczak, burmistrz Nowych Skalmierzyc zaznacza, że żadna decyzja jeszcze nie zapadła i dodał, że jego propozycja będzie tańsza, ponieważ korzysta już z istniejącej infrastruktury:

"Ja oczywiście z tym wariantem byłem u prezydenta Kinastowskiego już w kwietniu. Wtedy prezydent był bardzo przychylny i przyznał, że to jest dobry pomysł. Jednak zaznaczył, że proces inwestycyjny wydłużyłby się o 2 lata. Takie słowa padły. Mam informacje od pana dyrektora Napierały ( regionalny dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu - red.) , że jeżeli byłby brany pod uwagę mój proponowany wariant i został zatwierdzony, to maksymalne wydłużenie tego procesu to jest pół roku".


Obwodnica Kalisza będzie drogą dwujezdniową z ewentualną możliwością wybudowania dodatkowego pasa. Koszt realizacji programu budowy 100 obwodnic to 28 000 000 000 złotych. Koszt budowy kaliskiej trasy będzie znany po ogłoszeniu przetargu i wyłonieniu wykonawcy."


rc.fm
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 9 gru 2020, o 12:01

Ja mam dla prezydenta jeszcze lepszy pomysł zrobić linie prosta między ostrowem a Koninem i tam budować 🤣 w ten sposób zachowa się status największego miasta nie posiadającego połączenia z droga kategorii S ani obwodnicy a ostrow będzie zadowolony a to dla władz naszego miasta od czasów Pęcherza jest priorytet może Pan Kinastowski też jak poprzednik dostanie łańcuch zasłużony dla ostrwa

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 9 gru 2020, o 18:37

Mam tak oto hipotezę: być może KK zabezpiecza teren pod tory lub/i stacje KDP (i inwestycje towarzyszące) które miałby przebiegać właśnie w rejonie węzła proponowanego przez burmistrza NS. Jeśli tamten teren zabudują węzłem to nie wiem jak by miało wyglądać obejście KDP w rejonie Kalisza...
Mapka: DK25 Wariant 5 ZOPI oraz inne
Ostatnio zmieniony 17 gru 2020, o 11:28 przez satori, łącznie zmieniany 5 razy.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 9 gru 2020, o 18:58

Kondzior Dlaczego Ostrów miałby być zadowolony z drogi która omija Kalisz? Ostrowianie też chcieliby jak najszybciej i jak najbezpieczniej poruszać się między naszymi miastami. Mieszkańcom obu miast powinno na tym zależeć, a szczególnie tym dojeżdżającym do pracy.
Ostatnio zmieniony 9 gru 2020, o 19:32 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 9 gru 2020, o 19:11

Odpowiedź jest bardzo prosta, wedlug ostrwiam wszystko co dobre dla Kalisza doprowadza ich do wściekłości, pamiętasz jaka złość wywołało samo wpisanie Kalisza do programu 100 obwodnic albo stacja kdp w Kaliszu, im nie zależy żeby było wygodnie tylko zależy żeby było dla Kalisza źle ot taka tam mentalność panuje od zawsze naprawdę nie chce mi się mnożyć przykładów ale zawsze jak mogą zadziałać wbrew interesom Kalisza to tak robią nawet jeśli temat ich nie dotyczy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 9 gru 2020, o 19:18

satori pisze:
9 gru 2020, o 18:37
Mam tak oto hipotezę: być może KK zabezpiecza teren pod tory lub/i stacje KDP (i inwestycje towarzyszące) które miałby przebiegać właśnie w rejonie węzła proponowanego przez burmistrza NS. Jeśli tamten teren zabudują węzłem to nie wiem jak by miało wyglądać obejście KDP w rejonie Kalisza... Spróbuje wrzucic te przebiegi na jedna mapke.
Też o tym myślałem, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne. Nie sądzę żeby akurat węzeł przeszkadzał w przeprowadzeniu KDP. Nie potrafię zrozumieć intencji KK, ale uważam go za rozsądnego więc jakiś powód musi mieć.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5006
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 9 gru 2020, o 23:46

Pamiętajmy że mnóstwo Ostrowian pracuje w Kaliszu, ponadto przez Kalisz jeżdżą na wschód do Łodzi czy Warszawy.

To w kontekście czy węzeł blokuje CPK
Obrazek
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 9 gru 2020, o 23:55

Już kiedyś to pisałem, ale powtórzę. W kwestii obwodnicy możemy liczyć tylko na upór Pana Walczaka i rozsądek dyrektora Napierały, bo jak widać nasze władze interesuje co innego... Jeszcze do tego kłamią i wprowadzają w błąd.

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 10 gru 2020, o 04:04

Ten upór jest bardzo podobny z uporem jaki wykazywała ekipa Pęcherza w wypychanie kdp również w tą okolice może coś się za tym kryje innego?

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 gru 2020, o 09:13

Nie doszukiwałbym się w tym aż tak głębokiej ideologii. Pewnie chce żeby obwodnica była oddana przed końcem jego drugiej kadencji. Wtedy będzie wielki sukces i spokojnie będzie można namaścić swojego następcę.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Michaaal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 8 lis 2017, o 18:24

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Michaaal » 11 gru 2020, o 15:32


https://kromon.pl//
[email protected]
Naprawa i produkcja węży hydrauliki siłowej, zawory, pompy, siłowniki i wiele więcej

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 11 gru 2020, o 15:41

Proponuję forumowiczom wypełnić tę ankietę i poprzeć wariant korzystny dla Kalisza, czyli wariant zaproponowany przez Burmistrza Nowych Skalmierzyc. Ja swoją ankietę już przesłałem.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 11 gru 2020, o 17:24

Wg informacji podanej przez przedstawicieli GDDKiA na wtorkowym spotkaniu informacyjnym, ankiety mieszkańców Kalisza nie będą brane pod uwagę. Było to spotkanie dla mieszkańców gmin przez które ma przebiegać trasa i tylko ankiety mieszkańców tych miejscowości będą uwzględniane.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 11 gru 2020, o 17:40

Ooo.
Zabezpieczono się przed zalewem ankiet ze strony zwolenników miłościwie nam panujących władz Kalisza.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

ODPOWIEDZ