PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Gajusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 22 paź 2020, o 18:30

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gajusz » 10 sie 2021, o 17:53

Ciekawe czy śmieci są odbierane sztywno według harmonogramu czy może czekają, żeby się cokolwiek zapełniło. Bo jak np. co tydzień, to przecież te worki robią więcej śmiecia niż ich zawartość... Zgadzam się, że lepiej więcej koszy niż mniej, ale 3 zespoły pojemników na taki obiekt to zastanawiająca liczba.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 1 paź 2021, o 09:54

Darty zjadą z długiej trasy Białystok – Warszawa - Wrocław
Obrazek
ED161 Dart nie będą już obsługiwać bardzo długiej relacji Białystok – Warszawa – Wrocław z kursami do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby. PKP Intercity zastąpi elektryczne zespoły trakcyjne na tej trasie składami wagonowymi.
Od grudniowej zmiany rozkładu jazdy Darty nie będą już kursować w bardzo długiej relacji z Białegostoku do Wrocławia i Jeleniej Góry (w weekendy do Szklarskiej Poręby). Ministerstwo Infrastruktury, w odpowiedzi na interpelację posłanki Pauliny Matysiak, tłumaczy powody takiej decyzji.

– PKP Intercity planuje zmianę zestawień części pociągów obsługiwanych obecnie elektrycznymi zespołami trakcyjnymi na składy wagonowe, co powinno wpłynąć na poprawę dostępności miejsc w pociągach, w szczególności na liniach, które obecnie obsługiwane są w większości elektrycznymi zespołami trakcyjnymi – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. Wiąże się to bezpośrednio z tym, że w ezt Dart i Flirt, a także w spalinowych zespołach trakcyjnych kursujących z Krakowa w Bieszczady, nie można już sprzedawać biletów na nieoznaczone miejsca stojące. Tymczasem w pociągach w tych relacjach, zwłaszcza w weekendy jest tłoczno, a nie ma możliwości wydłużenia ezt o pojedyncze wagony.

– Przykładowe pociągi planowane do zmiany na skład wagonowy od wejścia w życie rocznego rozkładu jazdy edycji 2021/2022 to: - IC Dąbrowska oraz IC Nałkowska relacji Wrocław Gł. - Białystok - Wrocław Gł, nocny IC Karkonosze do Jeleniej Góry przez Legnicę i Węgliniec (o tym pisaliśmy już wcześniej), oraz IC Orzeszkowa rel. Warszawa - Jelenia Góra/ Szklarska Poręba Górna – Warszawa – poinformowało ministerstwo. Nieoficjalnie wiemy, że plan skrócenia relacji ezt, lub zamiany ich na składy wagonowe istnieje także w stosunku do Flirtów w bardzo długich relacjach. Chodzi m.in. o lepsze radzenie sobie z zapychaniem się toalet na długich odcinkach.

Co stanie się z ED161, które zostaną „zwolnione” ze wskazanych relacji? Na jakie inne trasy zostaną zadysponowane? – Na ten moment nie komentujemy założeń rozkładu na sezon 2021/2022. Przedstawimy szczegóły nowego rozkładu w listopadzie – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity.

Przypomnijmy, że trwałość projektu unijnego, dzięki któremu spółka otrzymała pieniądze na 20 sztuk Dartów, już się skończyła i możliwe jest przerzucenie ED161 na inną trasę (m.in. dlatego możliwe są kursy Dartów do Bydgoszczy).

PKP Intercity uruchamia w obecnym rozkładzie jazdy 12 par pociągów ze stolicy do Wrocławia (część z nich dociera do Warszawy z Białegostoku). Kilka z nich omija Warszawę Centralną i Zachodnią i rozpoczynając bieg na stacji Warszawa Gdańska, ze względu na prace toczące się w Warszawie Zachodniej i na linii średnicowej. Aż 9 z 12 pociągów z Warszawy do Wrocławia, według założeń obecnego rozkładu jazdy, miały obsługiwać zespoły trakcyjne Dart. Jednak obecnie, głównie ze względu na konieczność wykonania napraw P4, część z nich zastępowana jest wagonami z lokomotywą, bez wpływu na realizację rozkładu jazdy. Po zmianach zapowiedzianych przez ministerstwo tylko połowa pociągów ze stolicy na Dolny Śląśk pojedzie „na Dartach”.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/da ... DR9tHrcitw
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

matteo94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 183
Rejestracja: 5 paź 2011, o 19:42
Lokalizacja: Dobrzec

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: matteo94 » 14 paź 2021, o 16:18

Polregio łączy siły, znaczy relacje 🤓

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 04903.html
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 22 gru 2021, o 19:08

Nie do końca wiem gdzie o tym napisać jednak na stronie Instytucji Kolejnictwa
Natrafiłem na prezentację Polskiej sieci kolejowej w perspektywie 2040r
http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upl ... 0_roku.pdf

Prezentacja składa się z 36 stron głównie są to zdjęcia map jednak stosunkowo małe więc ciężko o dobrą rozdzielczość

Na stronie nr14 widać budowę sieci Etap 1
Oczywiście przedstawiona jest cała Polska jednak skupiając się na naszym regionie.
W etapie 1 nowe linie zaznaczone są na czerwono.
Ponadto zaznaczone są linie szybkiej kolei ta o dziwo na mapie jest dojść rozbudowana jednak jeżeli chodzi o nasz region.
To KDP skupia się na założeniu pierwotnym, czyli Y w Nowych Skalmierzycach

Jeżeli chodzi o linie zwykłe to w 1 Etapie Kalisz się nie załapał.
A regionalny mamy tutaj połączenie Wielunia z Kluczborkiem oraz z magistralą węglową.
Rozbudowany węzeł Łódzki oraz co ważniejsze z naszej perspektywy linię z Łodzi p. Poddębice,Turek,Konin i dalej do Inowrocławia
Obrazek

W etapie 2 nowe linie pokazane są na żółto jednak bez widocznych linii z etapu 1.

Sieć KDP dalej się rozwija jednak nie w naszym regionie
A jeżeli chodzi o linię zwykłe to dużo tutaj zyskuje Wieluń. Linię do Sieradza, w etapie 1 do węglówki a tutaj w etapie 2 odbicie od tego łącznika do Bełchatowa

Zaś z Kalisza powstaje połączenie z Koninem, Ponadto od Konina powstaje linia biegnąca przez sporawą cześć Polski ponieważ z Konina do Włocławka następnie do Płocka, w okolicach Płońska, przez Ciechanów, aż do linii istniejące w okolicach Ostrołęki a stamtąd już blisko do Łomży czy Białegostoku
Obrazek

Na stronie 16 widać układ docelowy
Obrazek

Widok na układ docelowy samych nowych linii
Obrazek

Można też zobaczyć mapę z komponentem CPK
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: filip » 22 gru 2021, o 19:52

Jeżeli Kalisz zyskałby taki węzeł byłoby cudownie (Jakby jeszcze KDP szło przez nasze miasto). Myślę, że bardzo dobrym dopełnieniem do idealnego węzła byłoby połączenie z Opolem, dużo nie trzeba byłoby kłaść torów.

dybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 527
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 11:23
Lokalizacja: Czaszki/Kaliniec

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: dybek » 14 sty 2022, o 21:22

Mapa, na której można sprawdzić bezpośrednie połączenia z różnych stacji kolejowych.

https://direkt.bahn.guru/

Kalisz nie wygląda imponująco.
Kolory oznaczają czas podróży.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 21 kwie 2022, o 12:38

No to mamy Kolej + z której nic nie wynika dla Kalisza, najbliższe planowane linie kolejowe to Konin - Turek oraz
Chorzew Siemkowice - Wieluń (O tym odcinku nie raz mówiło się przy okazji planów połączenia koleją Kalisza ze Śląskiem.



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: ww » 21 kwie 2022, o 19:29

Vocatont, dzięki za post i mapy.
Do szału mnie doprowadza to pyrkowate planowanie przestrzenne województwa, w którym omnes viae Posnaniam ducunt.
Bezwzględnie potrzebna jest linia kolejowa Wrocław – Ostrów Wlkp. – Kalisz – Konin – Inowrocław (dalej Bydgoszcz – Gdańsk), łącząca południkowo największe miasta wschodniej Wielkopolski, ale w Pyrkowie im to nie po drodze, wolą skomunikować sobie Turek ze stolicą wszystkiego (i z niczym innym).
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: filip » 21 kwie 2022, o 20:11

ww, myślę że nie ma co się oburzać, bo takie były założenia programu Kolej Plus (do czego to oni jeszcze tego plusa nie dodadzą), że są budowane połączenia do stolic województw (eh, modelu polaryzacyjno-dyfuzyjnego ciąg dalszy).
Według mnie idea budowania nowych połączeń kolejowych jest świetna i powinna być kontynuowana, ale jak zwykle w tym kraju jest to robione od d*py strony (jak wszystko). Linia kolejowa, o której mówisz jest potrzebna jako wschodnia rama kolejowa Wielkopolski. Wtedy nawet można byłoby wybudować odnogę do Turku (węzeł w Tuliszkowie) i Turkowi wyszłoby to na lepsze, bo mieliby linie kolejową do Wrocławia, Gdańska i Kalisza. Generalnie powinien powstać plan budowy linii kolejowych na terenie byłego Królestwa Polskiego i zaboru austriackiego jako wyrównanie potencjału kolejowego, a na dawnych terenach niemieckich i dawnej prowincji poznańskiej powinny być wznawiane połączenia kolejowe.

Off-Topic co do tego robienia od d*py strony w naszym pięknym kraju to też podam przykład, w tym przypadku przy budowie dróg szybkiego ruchu. Zamiast zacząć od budowy obwodnic we wszystkich miastach powyżej 100 tysięcy i coraz to mniejszych ośrodkach z czasem (tak zrobili na Litwie, bo pomimo, że niektóre drogi mają to oznaczenie "A" to prawdziwych autostrad to tam za wiele nie ma, w rzeczywistości jest tylko jedna). U nas zaczęto od budowy dróg i do dzisiaj masa miast nie ma pełnych ringów (przykład: Warszawa, Wrocław, Kraków), czy nawet małej obwodnicy (przykład: Kalisz, Płock, Chłem).
Tak samo zapomniano o kolei praktycznie ją uśmiercając podczas, gdy na zachodzie budują masę połączeń kolejowych i wznawiają stare (w Niemczech kolej sama potrafi się utrzymać i nie trzeba jej dotować!).

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 22 kwie 2022, o 10:44

Niestety kolej w Polsce to porażka, wystarczy spojrzeć na liczby przewożonych pasażerów jeszcze w latach 90 PKP biło na głowę koleje w Czechach, Słowacji czy Austrii.
Oczywiście wydawałoby się że jest to naturalne bo w końcu nasz kraj jest o wiele większy, jednak dziś to one przewożą o wiele więcej pasażerów niż my.

To wszystko sprowadza się do biednego stanu infrastruktury kolejowej w Polsce i tworzy błędne przekonanie że kolej to miniona epoka a nie 21 wiek.
Patrząc na ilość połączeń w Kaliszu utwierdza to jeszcze bardziej w przekonaniu.

Niestety Polsce daleko do zachodu, koleje regionalne (osobowe) w Niemczech bardziej przypominają autobus miejski chodzi mi o ich funkcjonowanie i systematyczność w rozkładzie jazdy już nie raz o tym pisałem.
To normalne że dany pociąg osoby w daną stronę odjeżdża co godzinę bądź co dwie godziny, u nas każdy pociąg odjeżdża inaczej.

Niemcy zbudowali nam wspaniała nitkę kolejową my to zaprzepaściliśmy, bo zaczęliśmy udawać ZACHÓD OD DUPY STRONY, tak to fakt że część linii na zachodzie Europy została usunięta jednak nie jest to taka skala jak w Polsce, ponadto tam istnieją alternatywy u nas nie ma żadnej.

Co gorsza mądre głowy zamiast zagospodarować dawne linie kolejowe na przykład po przez budowę ścieżki rowerowej (wiem są takie przypadki w Polsce jednak sporadyczne) to często umożliwiają włączenie danego odcinku kolejowego do działki dzięki czemu staję się ten odcinek częścią posesji i siłą rzeczy kolej dawnym biegiem niemożliwa do odbudowy.

W przypadku Turku, Kalisz powinien zabiegać w ramach programu Kolej + o dodatkowy specjalny program przekształcenia wąskotorówki w kolej normalnotorową (z wyznaczeniem nowego korytarza), dzięki temu umożliwilibyśmy dojazd mieszkańcom Turku i regionu do naszego miasta co za tym idzie i zyskanie potencjalnych studentów.

A tak dalej brniemy w funkcję miasta powiatowego żeby nie powiedzieć że już gminnego.

Z takich aspektów historycznych jak Kalisz posiada różne plany widmo typu linia do Konina czy Częstochowy.
Również Konin posiada taki historyczny węzeł, widmo z planami bez realizacji jest nim przykład linia ,do Turku w wersji docelowej linia miałaby biec przez Uniejów, Poddębice i do Łodzi
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 22 kwie 2022, o 15:28

ww pisze:
21 kwie 2022, o 19:29
Bezwzględnie potrzebna jest linia kolejowa Wrocław – Ostrów Wlkp. – Kalisz – Konin – Inowrocław (dalej Bydgoszcz – Gdańsk), łącząca południkowo największe miasta wschodniej Wielkopolski, ale w Pyrkowie im to nie po drodze, wolą skomunikować sobie Turek ze stolicą wszystkiego (i z niczym innym).
Kalisz-Konin.jpg
Kalisz-Konin.jpg (100.61 KiB) Przejrzano 2743 razy
Z map wynika, że linia do Turku zostanie poprowadzona przez Tuliszków, czyli z Konina ok. 20 km mniej więcej w stronę Kalisza. Inny przebieg wymagałby znacznych wyrębów w lesie, proces inwestycyjny byłby bardzo trudny. Trzeba starać się to wykorzystać i domagać się ok. 40 km linii Kalisz - Tuliszków, którą można by poprowadzić od Opatówka po śladzie wąskotorówki przez Stawiszyn (Petryki) do Zbierska (nie ma problemu z wykupem gruntu) i dopiero od Zbierska do Tuliszkowa nową trasą (za Zbierskiem ślad wąskotorówki zbyt kręty).
W Opatówku na skrzyżowaniu Rogatki z koleją należałoby utworzyć przystanek Opatówek-Rogatka, żeby pociągi Kalisz-Konin jechały bezpośrednio nową linią, bez wjazdu na stację w Opatówku, a pasażerowie do Konina mogli dojechać na ten przystanek zamiast na kaliski dworzec.
Po zbudowaniu tej linii (trzeba załapać się na 11 mld Morawieckiego) całkiem nowego sensu nabrałby postulat linii Konin-Inowrocław, zwłaszcza, że kawałek w tym kierunku istnieje.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: ww » 22 kwie 2022, o 16:49

K2, ale tę linię kolejową do Konina trzeba by wmontować w linię kolejową do Pleszewa. Zatem sądzę, że (gdyby to wszystko nie było tylko patykiem na papierze pisane) linię należałoby poprowadzić równoleżnikowo północnym skrajem Tyńca i tam musiałby być położony dworzec (wtedy dwa dworce w mieście, tak jak to projektowano przy Y). Ergo: trzeba by zaplanować (i wybudować, heh) węzeł kolejowy, który spajałby Y (czy tam „szprychę”) z linią na Inowrocław. No i to by musiała by być linia 160 km/h. Tylko nikt w tym grajdole się tym nie zajmuje (radni zajmują się jakimś brakiem deski w ławce koło teatru, jpdl). (Już widzę jak Klimek palpitacji serca dostaje, że Kalisz jej wynzeł zabiera).

No i jp zaraz tu na mnie naburczy. :(
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2022, o 17:00 przez ww, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 22 kwie 2022, o 16:56

Przedstawiłem najtańszy wariant linii do Konina z najmniejszą liczbą ewentualnych przeszkód. Jasne, że chciałoby się więcej, ale niech ci goście od dziury w ławce starają się chociaż o to, co wydaje się w zasięgu ręki. Jak Morawiecki mówi o dodatkowych 11 mld na kolej, to zgłaszać się od razu, w pierwszej kolejności! I najlepiej do niego samego, choćby na początek listownie (list otwarty?). Chyba powinno mu zależeć na dodatkowej linii Wrocław-[Bydgoszcz-Gdańsk]/[Toruń-Olsztyn].

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: ww » 22 kwie 2022, o 17:09

kaliszanin2 pisze:
22 kwie 2022, o 16:56
Przedstawiłem najtańszy wariant linii do Konina z najmniejszą liczbą ewentualnych przeszkód.
Tak, rozumiem, tylko że tu należy przedstawić projekt sprawnego (a więc szybkiego) połączenia Wrocław – Kalisz – Bydgoszcz, które będzie konkurencje do połączenia Wrocław – Poznań – Bydgoszcz (bez kluczenia przez Opatówki i Tuliszkowy). Jeżeli to nie będzie „magistrala kolejowa” Praga – Wrocław – Gdańsk, nikt w Warszawie łaskawym okiem na to spojrzy.

Poczytajcie, czym się te tuzy intelektu w inkoncepcjach na miasto zajmują: http://kalisz.esesja.pl/interpelacje_i_zapytania
A potem „Życie Kalisza” robi konkurs kto więcej interpelacji złożył. Więc oni je zgłaszają z musu i od czapy.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 22 kwie 2022, o 17:50

Tak jak piszesz ww, linia Wrocław- Ostrów - Kalisz - Inowrocław nie może iść opłotkami. Rację ma też kaliszanin2, należy się zgłaszać, walczyć, przynajmniej próbować.
Gdzieś czytałem, nie pamiętam gdzie, ale konkluzja władz samorządowych była taka, że linia z Konina do Turku nie ma ekonomicznego uzasadnienia i jej budowa nie będzie brana pod uwagę. Byłaby to odnoga ślepa, dość kuriozalne rozwiązanie jak na miasteczko leżące w środku Polski. Dlatego proponuję rozszerzyć koncepcję o wydłużenie linii przez Lisków, Kozminek, Opatówek do Kalisza. Taka linia chyba najbardziej odpowiadałaby kształtowi sieci osadniczej w powiecie kaliskim i mogła ją kształtować, wzmacniać w przyszłości. Jeśli teraz, na etapie koncepcji nikt się nad tym przedłużeniem do Kalisza nie pochyli, to pozostaną tylko warianty koncepcyjne podporządkowane przedłużeniu do Łodzi, bezpośrednio lub przez Sieradz.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: ww » 22 kwie 2022, o 19:04

Jp, nie wykręcaj się sianem, tylko tu trzeba wynzeł obmyślić, żeby powiązać w Kaliszu linie z Wrocławia, Poznania, Łodzi i Bydgoszczy. 8)
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: milo » 22 kwie 2022, o 19:22

Po co nam węzeł kolejowy w Kaliszu skoro już jest tuż obok w Ostrowie czyli w Aglomeracji?
:lol:
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 23 kwie 2022, o 00:18

To może od razu zaczekajmy na CPK wtedy będzie prościej
Obrazek

Jeżeli rozwinęła się już taka dyskusja na temat tej linii, to pozwolę sobie przedstawić dokładne linie kolejowe o których zapominano a niewątpliwie jeżeliby kiedykolwiek ta słynna linia powstała to istniejące fragmenty w większym bądź mniejszym stopniu byłby wykorzystane.
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: milo » 30 lip 2022, o 01:34

Gdzie zajedziemy koleją w czasie 1,2,3,4 lub 5 godzinnej podróży.
https://t.co/6F4dJ80N87
Załączniki
Screenshot_20220730-013355.png
Screenshot_20220730-013355.png (365.49 KiB) Przejrzano 2074 razy
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 30 lip 2022, o 09:29

Tak zwolennicy radykalnego powiększenia terytorium miasta widzą nowe granice Kalisza. Na samych końcach trzeba tylko trochę obrobić, żeby było bardziej równo. A te białe plamy pokolorować. Z Drezna rezygnujemy, nie dostąpi zaszczytu. To zemsta za Preuskera, :lol:

ODPOWIEDZ