DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 1 sie 2022, o 10:07

tylko wariant miejski ma sens i to stanowi problem ze wiekszosc z ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 1 sie 2022, o 10:51

Tylko wariant poza miejski ma sens, wariant miejski będzie dzielił miasto jak mur berliński. Obwodnica ma nie służyć mieszkańcom danej miejscowości, jedynie wyprowadzać ruch tranzytowy. Obwodnica drogi 25 będzie naturalną granicą miasta. Oglądanie przejeżdżających samochodów na drodze to wątpliwa atrakcja. Minęły te czasy jak samochód jechał przez wieś to wszyscy mieszkańcy siedzieli w oknach.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 1 sie 2022, o 18:04

Stanis pisze:
1 sie 2022, o 10:51
Tylko wariant poza miejski ma sens, wariant miejski będzie dzielił miasto jak mur berliński. Obwodnica ma nie służyć mieszkańcom danej miejscowości, jedynie wyprowadzać ruch tranzytowy. Obwodnica drogi 25 będzie naturalną granicą miasta...
Jakież to szczęście, że nie mamy obwodnicy i oby nigdy nie powstała i nie dzieliła :wink: Wszystkie miasta murem podzielone, tylko Kalisz jakimś cudem jeszcze się trzyma ;-) Mamy już mur od północy w postaci A2. Od zachodu jesteśmy odgrodzeni murem S11. Ostrów można jeszcze przeboleć ale Kościelną Wieś, Gołuchów, Kuchary, Kucharki i inne garnki ? Skoro obwodnica ma być murem, to po co się ograniczać?

Stanis ja podzielam Twoje obawy, ale nie potrafię się powstrzymać od ironii, kiedy widzę takie kwiatki jak: "tylko poza miastem", albo "tylko przez miasto". Podziwiam ludzi którzy z taką łatwością ferują wyroki. To nie jest przytyk do Ciebie, ale ogólnie. Wykorzystałem tylko nieładnie okazję żeby znowu coś napisać ;-)
Tak jak wspomniałem, podzielam Twoje obawy. W mieście, które nie potrafi sobie poradzić z linią kolejową (wiadukt z prawdziwego zdarzenia powstał dopiero po ponad 100 latach od uruchomienia kolei) można mieć obawy.
Wyjebmy obwodnicę poza miasto. Ludzie będą zadowoleni a my przy okazji pozbędziemy się problemu, pomyślano kiedyś w Ratuszu i tak powstał wariant nr 3 :-)
Żartowałem, przecież koncepcję przebiegu opracowali specjaliści z GDDKiA. To nic, że na jednym ze spotkań konsultacyjnych jakiś przedstawiciel Generalnej nie potrafił mi odpowiedzieć w jaki sposób rozwiązać problem węzła w Skalmierzycach (w wariancie 3 wspólny dla Kalisza i NS) Ostatecznie stwierdził, że przecież węzeł już jest i taki będzie musiał wystarczyć! Od razu przypomniałem sobie jak jezdziło się do Ostrowa kiedy nie było jeszcze obwodnicy Skalmierzyc i pomyślałem: historia zatoczy koło?

Ze strony GDDKiA: Podstawowym celem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza granice Kalisza. Obwodnica powinna też poprawić warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego oraz ułatwić ruch aglomeracyjny. Z badań GDDKiA wynika też, że główny ruch na odcinku Ostrów Wielkopolski - Konin odbywa się między Kaliszem i Ostrowem Wielkopolskim (ok. 80%). Priorytetem powinno wiec być jak najlepsze, najszybsze i najbezpieczniejsze skomunikowanie obu miast. Najlepiej służyłaby temu rozbudowa istniejącej obwodnicy.
Propozycja modyfikacji wariantu pozamiejskiego, wykorzystująca w połowie istniejącą obwodnicę też wydaje się sensowna i korzystna dla Kalisza jak i gminy NS.

Nie jestem ześwirowanym przeciwnikiem ani zwolennikiem żadnego z wariantów. Próbuję tylko szukać optymalnych rozwiązań. Na dobrą sprawę przebieg każdego z wariantów można ośmieszyć bądz uzasadnić. Wszystko zależy od tego jakie priorytety przyjmiemy.
Przypomnę tylko, że w wariancie trzecim, czyli wcześniej preferowanym i forsowanym przez polityków, nowa droga na długim odcinku biegnie równolegle do istniejącej obwodnicy Skalmierzyc, a odległość między węzłami wynosiłaby aż 10 km! Tak tyle jest między węzłem w Skalmierzycach a Kościelną Wsią. To taka obwodnica obwodnicy :lol: Już samo to dyskwalifikuje koncepcję, ale...
Można oczywiście wyobrazić sobie w przyszłości węzły na tym odcinku. Można też uruchomić fantazję i wyobrazić sobie obecną obwodnicę Skalmierzyc w przyszłości, jako centralną drogę miejską w Kaliszoskalmierzycach, zabudowaną po obu stronach. Tylko czy to jest słuszna wizja przyszłości? A co z terazniejszością?

Będąc prezydentem chyba zaryzykowałbym wariant miejski i dążył do jak najkorzystniejszych rozwiązań dla Kalisza i zespołu miejskiego na tym odcinku. W ten sposób można by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Wyrzucić z ulic miasta daleki tranzyt DK25 plus pozyskać potężną infrastrukturę w postaci przedłużenia obwodnicy Skalmierzyc aż na północ miasta. Wybierając wariant pozamiejski tracimy tę szansę bezpowrotnie, bo miasta nie będzie stać na przedłużenie obwodnicy do Poznańskiej jeszcze długo, a dalej przez Prosnę prawdopodobnie nigdy. Prawdopodobnie nie będzie też takiej potrzeby...

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1368
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: wollny » 2 sie 2022, o 08:44

Pytanie pomocnicze: czy dobry humor mieszkańców Dobrzeca to nie był/jest tylko pretekst? Czy jak zwykle nie rozbija się o kasę i późniejsze utrzymanie drogi? (pytam, bo nie wiem - tylko jakieś zasłyszane opinie)
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 2 sie 2022, o 09:56

Też słyszałem o argumencie z utrzymaniem drogi. Można drogę podnieść do kategorii S. Wtedy utrzymanie przechodzi na Generalna. Poza tym przedłużenie obw. Skalmierzyc, które powinno kiedyś powstac też trzeba będzie utrzymywac. No i część istniejącej obwodnicy Skalmierzyc , która leży w granicach Kalisza...

Wybrano w końcu już ten wariant? Jeśli nie zostanie wybrany ten zmodyfikowany zgonie z propozycja burmistrza, to obstawiam kolejnych kilka lat "poślizgu" ze względu na protesty.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 9 sie 2022, o 20:12

marekchelsea pisze:
1 sie 2022, o 09:55
Tu chodzi o tranzyt i strefę ekonomiczną przy Inwestorskiej, te kilka km dla tirów robi dużą różnicę, bo nie pojadą przez Al. WP i Podmiejską, odciążą miasto. Ta obwodnica nie będzie dla kaliszan, ale dla tranzytu.
Nie rozumiem.... Patrzę na mapę i widzę że:
z Inwestorskiej przez AWP, Podmiejska, Poznańską do węzła na Poznańskiej jest 7km i masa świateł, przejść dla pieszych...
z Inwestorskiej do węzła Gniazdów w wariancie NS jest 3,85km
z Inwestorskiej do węzła Ostrowska/Correct w wariancie nr 3 jest 6,90km to jest 3,05km więcej ALE bez świateł, przejść dla pieszych....
Link do mapy w stopce, jest tam "maliarka"...
Załączniki
Screenshot 2022-08-09 at 19.55.36.png
Screenshot 2022-08-09 at 19.55.36.png (379.37 KiB) Przejrzano 2317 razy
Screenshot 2022-08-09 at 19.55.49.png
Screenshot 2022-08-09 at 19.55.49.png (654.32 KiB) Przejrzano 2317 razy
Screenshot 2022-08-09 at 20.02.49.png
Screenshot 2022-08-09 at 20.02.49.png (707.01 KiB) Przejrzano 2317 razy
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 9 sie 2022, o 22:11

Satori
z Inwestorskiej do węzła na Poznańskiej przez AWP, Podmiejską, Poznańską jest 7 km
z Inwestorskiej do węzła na Poznańskiej przez węzeł w Skalmierzycach (wariant nr 3) jest 17 km

Raczej nikt nie będzie nadkładał 10 km. W związku z tym, po wybudowaniu obwodnicy w wariancie nr 3, do strefy przemysłowej (mam nadzieję, że liczymy na dalszy rozwój strefy?) tiry ze wszystkich kierunków poza ostrowskim nadal będą jezdziły przez miasto!

W przypadku wyboru wariantu "burmistrzowego", z Inwestorskiej do węzła na Poznańskiej przez węzeł w Gniazdowie będzie 10,5 km. W tym przypadku można liczyć, że niektórzy, może nawet większość, ze względu na płynniejszą jazdę zdecyduje się nadłożyć 3,5 km

Ps. Wiesz może który wariant w końcu zostanie wybrany? Albo inaczej zadam pytanie, wybór którego jest najbardziej prawdopodobny?

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1368
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: wollny » 11 sie 2022, o 00:03

jp pisze:
9 sie 2022, o 22:11
Raczej nikt nie będzie nadkładał 10 km. W związku z tym, po wybudowaniu obwodnicy w wariancie nr 3, do strefy przemysłowej (mam nadzieję, że liczymy na dalszy rozwój strefy?) tiry ze wszystkich kierunków poza ostrowskim nadal będą jezdziły przez miasto!
Istnieje jeszcze coś takiego jak znak B-5. I tylko od ZDM będzie zależało czy odpowiednio zorganizują ruch.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 11 sie 2022, o 01:20

wollny pisze:
11 sie 2022, o 00:03
Istnieje jeszcze coś takiego jak znak B-5. I tylko od ZDM będzie zależało czy odpowiednio zorganizują ruch.
Naprawdę chciałbyś zorganizować ruch w ten sposób, żeby do Kalisza można było wjechać tylko od strony Ostrowa?

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: K-man » 16 sie 2022, o 21:56

Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 sie 2022, o 22:47

Ciekawe kiedy oddadzą całą DK25 2x2 Ostrów Wlkp. - Konin i S11, chociaż na odcinku Katowice-Poznań. Te dwie drogi są strategiczne dla Kalisza i całego regionu. Zobaczcie jaki boom inwestycyjny (magazyny/fabryki) mają w Bydgoszczy jak im S5 dociągnęli. Nie są to może najbardziej płatne i prorozwojowe miejsca pracy, ale są. Im więcej miejsc pracy tym lepsze zarobki. Jeszcze jakby S12 nam dociągnęli do Sobótki to byłoby wspaniale jeżeli chodzi o infrastrukturę drogową, ale na to nie liczę.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 17 sie 2022, o 09:47

Jak nie zaczniemy mówić o DK25 jako drodze łączącej Bydgoszcz z Wrocławiem to na zwiększenie inwestycji w Kaliszu nie mamy co liczyć. Przeglądając forum, traktowanie 25 jako drogi dojazdowej do Ostrowa to raczej zostanie ona zdegradowana do ścieżki rowerowej. Kalisz podobno jest potęgą w skali kraju w budowie ścieżek rowerowych. Trzymajmy tak dalej, ciekawe jak daleko na tych rowerkach dojedziemy.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 17 sie 2022, o 10:24

Stanis pisze:
17 sie 2022, o 09:47
(...) Kalisz podobno jest potęgą w skali kraju w budowie ścieżek rowerowych. Trzymajmy tak dalej, ciekawe jak daleko na tych rowerkach dojedziemy.
Skąd ty te głupotki wytrzasnąłeś? Kalisz to miasto nadzwyczaj nieprzyjazne dla rowerzystów i pieszych, a bardzo przyjazne dla kierowców. Praktycznie wszędzie można wjechać samochodem w mieście, parkingów jest dużo i w większości są darmowe, a jak są płatne to za marne grosze.
Poza tym widzę, że u niektórych mentalności z paleolitu nie da się naprawić. :lol: Rower w bardziej cywilizowanych państwach i miastach to zwykły środek transportu. No, ale w Polsce mniej więcej wygląda to tak: "nie wygłupiaj się, zostaw ten rower i kup se samochód".

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1368
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: wollny » 18 sie 2022, o 01:35

jp pisze:
11 sie 2022, o 01:20
wollny pisze:
11 sie 2022, o 00:03
Istnieje jeszcze coś takiego jak znak B-5. I tylko od ZDM będzie zależało czy odpowiednio zorganizują ruch.
Naprawdę chciałbyś zorganizować ruch w ten sposób, żeby do Kalisza można było wjechać tylko od strony Ostrowa?
Podałem tylko jedno z możliwych rozwiązań dla newralgicznych ulic. Jedna obwodnica nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych (wbrew głoszonym przez niektórych teoriom). Ale jeśli ktoś miałby jechać na północ z Dobrzeca to znakiem B-5 można go przymusić żeby nadrobił te 10km.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 18 sie 2022, o 02:04

wollny pisze:
18 sie 2022, o 01:35
(...) Jedna obwodnica nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych (wbrew głoszonym przez niektórych teoriom). (...)
Tak naprawdę to Kalisz jest jednym z nielicznych miast tej wielkości, które potrzebuję pełnego ringu pozamiejskiego. DK25 i S/DK12 obowiązkowo 2x2 bo ruchem się obroni ta droga i łącznik południowy w przekroju 2x1. To powinno dać nam spokój z ruchem tranzytowym. Za to na terenie miejskim trzeba znacząco rozbudować zbiorkom i pokusić się nawet o tramwaj (myślę, że UE bez problemu da na tramy, bo akurat to ich ulubiony środek transportu miejskiego), promować UTO i rowery. Jeżeli będzie potrzeba i uda się zdobyć pieniądze to można wybudować pełną 2-gą ramę komunikacyjną. Inaczej to będzie katastrofa finansowa, ekologiczna (jakość powietrza w mieście) i estetyczna dla miasta.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 18 sie 2022, o 17:03

wollny pisze:
18 sie 2022, o 01:35
jp pisze:
11 sie 2022, o 01:20
wollny pisze:
11 sie 2022, o 00:03
Istnieje jeszcze coś takiego jak znak B-5. I tylko od ZDM będzie zależało czy odpowiednio zorganizują ruch.
Naprawdę chciałbyś zorganizować ruch w ten sposób, żeby do Kalisza można było wjechać tylko od strony Ostrowa?
Podałem tylko jedno z możliwych rozwiązań dla newralgicznych ulic. Jedna obwodnica nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych (wbrew głoszonym przez niektórych teoriom). Ale jeśli ktoś miałby jechać na północ z Dobrzeca to znakiem B-5 można go przymusić żeby nadrobił te 10km.
Nie, nie przekonują mnie takie ograniczenia. Mogłoby to zniechęcać do lokowania niektórych firm w strefie Dobrzec na rzecz Ostrowa. No bo skoro chcąc dostać lub wydostać się ze strefy w Kalisza i tak zawsze trzeba byłoby jechać 10 km w kier. Ostrowa...

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 26 sie 2022, o 18:14

"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 26 sie 2022, o 23:55

- Dla obwodnicy Kalisza trwają prace studialne na etapie studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe (STEŚ). W dniu 28 kwietnia br. odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI), podczas którego wyłoniono wariant 6 przebiegu inwestycji, jako preferowany do dalszych analiz i ponownej oceny podczas posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), planowanego jeszcze w trzecim kwartale bieżącego roku – poinformowała nas Alina Cieślak z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Tutaj już o tym pisali ;)

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 4 wrz 2022, o 08:38

Odnowa jednego z wiaduktów obwodnicy Skalmierzyc
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 30 wrz 2022, o 09:59

Trwa posiedzenie KOPI dla rozbudowy DK25 na odcinku Ostrów Wlkp. – Kalisz - Konin”, odc. B. Kokanin - Biskupice Ołoboczne (obwodnica Kalisza)
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

ODPOWIEDZ