Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 19 sie 2022, o 00:09

kaliszanin2 pisze:
18 sie 2022, o 23:31
ww pisze:
18 sie 2022, o 23:07
kaliszanin2 pisze:
17 sie 2022, o 14:52
(...) więc powinien odrzucić protesty przeciwko W1-W2, nawet gdyby miało go to kosztować stanowisko.
Kaliszanienie2 drogi, ty to na poważnie napisałeś?
Tak naprawdę to uważam, że odrzucenie protestów przeciwko W1/W2 (tj. wydanie opinii, że są to warianty popierane przez miasto) nie tylko nic by go nie kosztowało, ale nawet mogłoby mu trochę poprawić notowania. Tym niemniej w trakcie drugiej kadencji, na którą się zanosi, mógłby się chwalić, że w sprawie fundamentalnej dla Kalisza gotów był ryzykować stanowiskiem.
Też tak uważam. Popierając W1/2 może nawet wzmocnić swoją pozycję. Te warianty, to wielka szansa dla Kalisza. Wystarczy to tylko dobrze wypromować.
Będąc przeciw W1-W2 może nic nie zyskać. Bezpośrednio zainteresowani mogą przecież nie być lojalni podczas wyborów prezydenckich. Poza tym, po odrzuceniu W1/2 pozostaną niezadowoleni z wyboru wariantów 3 i 4. Może to być podobna lub nawet większa grupa.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 19 sie 2022, o 01:14

A jak chcecie przekonać do tego kaliszan. A znając życie będą protesty.

Ludzie będą mówić, że Kalisz dużo nie zyska. Przecież mamy już połączenie z Poznaniem. Co prawda przez Ostrów, ale jednak jest. Po co wydawać mld zł, żeby była w Kaliszu kolei na którą i tak będzie stać niewielu.

A może pojawią się też takie głosy
Gdyby to była linia na Inowrocław to może dałoby się to zrozumieć.

Jeśli ktoś będzie działał na forum w tej sprawie. To musi być gotowy na
podobne pytania. Mam nadzieję panowie, że macie mocne argumenty dla niezdecydowanych.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 19 sie 2022, o 08:28

K-man pytasz jak przekonać kaliszan do kolei w ogóle, czy do W1?
Zacząłbym od tego, że stajemy przed wyborem wariantu przechodzącego przez Kalisz, a nie wyborem miasta przez które ma przebiegać linia. Nawet gdybyśmy chcieli zrezygnować ze stacji, oddać przystanek np. sąsiadom z Ostrowa, to i tak nie unikniemy przebiegu linii przez Kalisz. Ostrów leży na południowy zachód od Kalisza, a więc linia z Poznania do Łodzi/Warszawy przez Ostrów i tak musialaby przebiegać przez Kalisz. Szerokim łukiem nie da się ominąć Kalisza. Raz, że to bez sensu, a dwa linia musiałaby robić absurdalny język.
Jesteśmy więc "skazani" na przebieg przez Kalisz. Pozostaje tylko wybór wariantu. W ten sposób mniej więcej starałabym się tłumaczyć. A co do wariantu, to uważam, że warto poprzeć te, które przebiegają przez stacje, a nie te które stacje omijają. Krótko.

Wszystkie warianty napotkają na niezadowolenie mieszkańców, nie tylko W1 i W2. Czy mieszkańcy np. Szczypiorna, Sulislawic są gorsi od mieszkańców Rypinka? Zawsze ktoś będzie niezadowolony. Trzeba po prostu wybrać wariant najkorzystniejszy. Nie chce na razie wdawać się w szczegóły jak zrobił to ww, bo nie potrafię w tej chwili ocenić na ile pewne pomysły są realne.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 20 sie 2022, o 13:01

Wiadomo coś jak będzie wyglądało wykorzystywanie tych linii w sposób regionalny?
Bo ilość zjazdów do starych linii jest spora więc zakładam że również jakiś ruch regionalny będzie prowadzony przynajmniej na niektórych odcinkach?

Powinien nas tylko i wyłącznie interesować wariant W1 (jest zdecydowanie lepszy dla regionu niż W2)

Dlaczego?
Ponieważ na W1 powinni bezwzględnie również postawić mieszkańcy Pleszewa.

Dla niezaznajomionych tematem kolejowego Pleszewa...
Na dzień dzisiejszy istnieje stacja kolejowa Pleszew chodź sama w sobie nie mieści się na terytorium Pleszewa a we wsi Kowalew.
Od stacji do urzędu miasta jest jakieś 4,2 KM pieszo co daje nam jakieś 52 minuty drogi.

Na szczęście istnieje alternatywa w postaci resztki wąskotorówki jakieś 70m dalej od stacji normalnotorowej znajduje się stacja kolejki wąskotorowej (Oczywiście nie jest to złoty środek bo skomunikowanie pociągu jest raczej słabe a prędkości z jaką wąskotorówka pędzi pozostawia wiele do życzenia) Jednak wąskotorówka dowiezie nas do stacji Pleszew Miasto gdzie do urzędu miasta mamy już tylko 600m za ciekawostkę dodam tylko że również przez szlak jest przeprowadzona bocznica kolei o normalnym rozstawie szyn dzięki czemu mamy tam dojść niespotykany widok bo na torze idą 3 szyny
Obrazek

Sam szlak kolejowy na tym się nie kończy ponieważ bocznica idzie dalej przeprowadza nas w sumie przez całą zabudowę Pleszewa.

A w wariacie W1 szprycha bądź zjazd z niej prowadzi właśnie przez ten aktualny szlak wąskotorówki.

Tworząc możliwość dla Pleszewa w końcu stacji kolejowej w normalnej lokalizacji bo tylko 600m od rynku a nie ponad 4,2KM.
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 20 sie 2022, o 13:59

Vocatont pisze:
20 sie 2022, o 13:01
Wiadomo coś jak będzie wyglądało wykorzystywanie tych linii w sposób regionalny? Bo ilość zjazdów do starych linii jest spora więc zakładam że również jakiś ruch regionalny będzie prowadzony przynajmniej na niektórych odcinkach?
Tak, łącznice do istniejących linii mają umożliwić prowadzenie ruchu regionalnych ekspresów na większości odcinków.
Vocatont pisze:
20 sie 2022, o 13:01
Powinien nas tylko i wyłącznie interesować wariant W1 (jest zdecydowanie lepszy dla regionu niż W2)
Na terenie Kalisza W1 i W2 mają identyczny przebieg. Rozbiegają się dopiero na odcinku pleszewskim i na tym odcinku W1 z perspektywy regionu faktycznie wygląda bardzo atrakcyjnie. Umożliwia szybki dojazd z centrum Pleszewa do Kalisza bez konieczności korzystania ze stacji w Kowalewie pod Pleszewem.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 20 sie 2022, o 19:35

kaliszanin2 pisze:
18 sie 2022, o 15:46
Gdyby stara linia została przeniesiona (w celu uproszczenia i usprawnienia ruchu towarowego i lokalnego) także w korytarz W1/W2 (...)
To bardzo dobry pomysł, ale może być problem z jego realizacją i to nie finansowy. Dokładniej to chodzi o chodzi o to, że ciężko będzie zrobić linie 3kV obok 25kV. Chyba, że zostawimy odpowiedni odstęp, ale to pochłonie sporo terenu. No, ale i tak wypadałoby spróbować pogadać o tym z PKP PLK, bo może się mylę.
ww pisze:
18 sie 2022, o 23:07
Weź już przestań pitolić o tym Daraganie, co?
Jedna pani z drugim panem zrobili sieczkę w głowie połowie kaliszan, w tym i tobie, jak widzę. :roll: (...)
Kiedy pisałem o nim oprócz ostatniego wpisu? Nie przypominam sobie. Nie oceniałem tego jaką był postacią i czy to prawdziwe informację, tylko jak jest wspominany i jak zapisał się w głowach Kaliszan.
ww pisze:
18 sie 2022, o 23:07
(...) Sądzę, że takie rozwiązanie umożliwiłoby:
a/ budowę dogodniejszej (i w ogóle możliwej do wybudowania) przeprawy przez dolinę Prosny
b/ ograniczenie wyburzeń w obrębie osiedla rypinkowskiego (które może kiedyś wyładnieje)
c/ ochronę krajobrazu kulturowego doliny Prosny w bezpośrednim sąsiedztwie Zawodzia
d/ łagodniejszą reakcję opinii publicznej, co być może ułatwi wskazanie W1/W2 i jego realizację.

No a teraz czas na ciosanie mi kołków na głowie.
a/ przy KDP większe znaczenie, niż koszt (o którym pisałeś) ma czas przejazdu stąd ten duży most jest realny.
b/ szczerze to nie wiem co o tym myśleć. Z jednej strony szkoda mi ludzi, którzy będą się musieli przeprowadzić i dostaną za to jakieś ochłapy (PiS już tą ustawę przepchnął?), ale z drugiej zależy mi na interesie miasta i jak najlepszym czasie przejazdu (twoja trasa trochę wydłuża czas przejazdu przez łuki, ale być może to ja źle sobie wyobraziłem twój pomysł).
c/ dolina może ucierpieć, to fakt. Ale Zawodzie akurat jest odpowiednio daleko (ok. 500-600 metrów), więc nie powinno być widać tej linii.

Imo twój pomysł jest dobry, ale do poprawy LK14, ale pod LK85 (KDP) za dużo zawijasów robi, więc zbyt spowalnia.
jp pisze:
19 sie 2022, o 00:09
kaliszanin2 pisze:
18 sie 2022, o 23:31
ww pisze:
18 sie 2022, o 23:07

Kaliszanienie2 drogi, ty to na poważnie napisałeś?
Tak naprawdę to uważam, że odrzucenie protestów przeciwko W1/W2 (tj. wydanie opinii, że są to warianty popierane przez miasto) nie tylko nic by go nie kosztowało, ale nawet mogłoby mu trochę poprawić notowania. Tym niemniej w trakcie drugiej kadencji, na którą się zanosi, mógłby się chwalić, że w sprawie fundamentalnej dla Kalisza gotów był ryzykować stanowiskiem.
Też tak uważam. Popierając W1/2 może nawet wzmocnić swoją pozycję. Te warianty, to wielka szansa dla Kalisza. Wystarczy to tylko dobrze wypromować.
Będąc przeciw W1-W2 może nic nie zyskać. Bezpośrednio zainteresowani mogą przecież nie być lojalni podczas wyborów prezydenckich. Poza tym, po odrzuceniu W1/2 pozostaną niezadowoleni z wyboru wariantów 3 i 4. Może to być podobna lub nawet większa grupa.
Na SSC W1/W2 (na terenie Kalisza) mają duże poparcie wśród osób niezwiązanych z Kaliszem. Nie popierają go głównie poznaniacy (czemu mnie to nie dziwi). Nie wiem jakby poparcie wyglądało w Kaliszu, ale mam nadzieję, że dobrze.
K-man pisze:
19 sie 2022, o 01:14
(...) Po co wydawać mld zł, żeby była w Kaliszu kolei na którą i tak będzie stać niewielu. (...)
A skąd wiesz ile będą kosztowały bilety (na ICE)? Może będą tanie, żeby generować ruch. Kolej to transport zbiorowy, musi być za odpowiednio niską cenę, bo tu się idzie na masę, a nie na marżę z jednego biletu. Poza tym po KDP będzie też jeździło szybsze regio niż obecnie, więc tanie bilety na pewno będą.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 20 sie 2022, o 22:42

Władze Zamościa lobbują za najdroższym wariantem, czyli 2,5 km estakadą wraz z 5 km tunelem i dworcem podziemnym w środku miasta...

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 20 sie 2022, o 22:55

Mają jaja w Zamościu. Ale tam taki wariant stworzyło PKP PLK, czy Zamość sam taki zaproponował? Zresztą, czy tunel w Łodzi nie jest przypadkiem krótszy?

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3624
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 21 sie 2022, o 10:54

Wybór wariantu sprowadza się do rozstrzygnięcia kwestii:

- Czy Kalisz ma mieć prawdziwy węzeł kolejowy (W1/W2)?

- Czy może lepiej, żeby miał tylko stacyjkę przy bocznicy (W3/W4)?

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 21 sie 2022, o 13:10

Przeniosłem W1 na zdjęcia lotnicze
Załączniki
1.png
1.png (665.43 KiB) Przejrzano 1291 razy
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 26 sie 2022, o 07:38

Wariant W1 jest zdecydowanie najlepszy dla Kalisza, dla Pleszewa oraz samorządów między Kaliszem i Sieradzem ze względu korzystniejsze trasowanie i na mniejsze poszatkowanie terenu.
06-gmina-opatowek.png
06-gmina-opatowek.png (669.71 KiB) Przejrzano 986 razy
08-miasto-kalisz.png
08-miasto-kalisz.png (761.04 KiB) Przejrzano 986 razy
11-gmina-pleszew.png
11-gmina-pleszew.png (685.07 KiB) Przejrzano 986 razy
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Myślę, żeby AKO, Kalisz, Ostrów Wlkp. i inne samorządy w okolicy starały się o to, aby wprowadzono drobne korekty do W1:
* linia LK14 między stacją w Kaliszu i granicą z gm. Opatówek powinna być wyprostowana i iść razem z LK85 jako linia czterotorowa w układzie 2 (LK85) +2 (LK14);
* powinny powstać łącznice kolejowe w Kaliszu i okolicach umożliwiające jazdę pociągiem relacji Poznań - Kalisz - Ostrów Wlkp. - Kępno i odwrotnej po liniach LK85, LK14 i LK272; mogłyby to być szybkie pociągi aglomeracyjne Kolei Wielkopolskich lub pociągi dalekobieżne wykorzystujące wspomniany fragment trasy;
* rozejście się LK14 i LK85 pośrodku gm. Wróblew (pomiędzy Sędzicami i Kobierzyckiem) powinien być zlikwidowany; obie linie powinny iść razem,
* linia LK85 powinna przechodzić na północ od Szczytnik (między Szczytnikami i Opatówkiem), aby uniknąć zbędnego meandrowania;
* linia LK14 między Kaliszem i ul. Uniejowską w Sieradzu (lub LK14 po wyjściu ze stacji w Zduńskiej Woli w kierunku Sieradza) powinna być razem z LK85 zasilana 2x25 kV AC; stacje w Kaliszu i Sieradzu powinny być węzłami z zasilaniem 2x25 kV AC; takie rozwiazanie ułatwiałoby bliższe poprowadzenie torów LK85 i LK14, bo nie byłoby negatywnego oddziaływania zasilania prądem zmiennym 2x25 kV i stałym 3 kV.

Powinna być też możliwość jazdy w relacji: Warszawa -(LK85) - Kalisz - (LK14) - Ostrów Wlkp. - (LK272) Kępno - (LK181) - (LK86) - Wrocław. Aby to było możliwe:
* brakujące łącznice powinny zostać zaplanowane i wybudowane na tej trasie;
* LK272 między Ostrowem Wlkp. i Kępnem powinna być przyspieszona do 160 km/h; jeżeli jest niewystarczająca przepustowość LK272 to powinny być może dodane dodatkowe stacje, gdzie pociągi mogłyby się wyprzedzać;
* perony w Kępnie na LK181 powinny być wydłużone na zachód tak aby dzięki nim można było obsłużyć pociągi jadące LK272 (północ) na LK181 (zachód) i ze zjazdem za miastem Kępno na LK86.
stacja w Kepnie, trzeba wydluzyc peron na zachod.jpg
stacja w Kepnie, trzeba wydluzyc peron na zachod.jpg (251.11 KiB) Przejrzano 986 razy
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
W1 też jest korzystny dla Pleszewa.
Na dzień dzisiejszy istnieje stacja kolejowa Pleszew chodź sama w sobie nie mieści się na obszarze Pleszewa a we wsi Kowalew. Od stacji do urzędu miasta jest jakieś 4,2 km. Obecnie istnieje niezbyt doskonała alternatywa w postaci resztki wąskotorówki. Jakieś 70 m dalej od stacji normalnotorowej znajduje się stacja kolejki wąskotorowej. Wąskotorówka dowiezie nas do stacji Pleszew Miasto gdzie do urzędu miasta mamy już tylko 600 m.
CPK planuje wybudowanie przez Pleszew łącznicy między LK85 i LK272 z wykorzystaniem śladu tej wąskotorówki i bocznicy kolejowej. To pozwoli na uruchomienie stacji kolei normalnotorowej w Pleszewie i relacje Poznań - Pleszew - Kalisz. Zamiast stacji wąskotorowej będzie normalnotorowa i nie trzeba będzie dojeżdżać do Kowalewa.
Pleszew teraz.jpg
Pleszew teraz.jpg (258.38 KiB) Przejrzano 983 razy
Ostatnio zmieniony 26 sie 2022, o 14:14 przez Robert AB, łącznie zmieniany 1 raz.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 26 sie 2022, o 10:31

Oho, zaczyna się.
Załączniki
Screenshot_20220826-103028_Facebook.jpg
Screenshot_20220826-103028_Facebook.jpg (156.81 KiB) Przejrzano 944 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3624
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 26 sie 2022, o 13:17

Znacy krowy nie bedom sie niesły. W Kalisu.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 26 sie 2022, o 13:46

Przez takich ludzi to miasto kiedyś wywróci się na twarz.
Trzeba iść na te konsultacje, bo tacy ludzie co nie mają ze sobą robić jeszcze przepchną te idiotyczne warianty.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 26 sie 2022, o 13:59

Na nimbusiów trzeba uważać.


Przez nich KDP nie wychodzi z Łodzi w kierunku Kalisza najkrótszą, najmniej skomplikowaną i najtańszą trasą; zamiast tego będzie przechodzić pod Retkinią. Na Złotnie w Łodzi i na Srebrnej w Konstantynowie urządzili sobie protesty i się prosty wariant skończył. Ale największy "udział" w tym miał poseł PO Joński, który... mieszka na Złotnie.
https://dzienniklodzki.pl/przeciw-plano ... 1-14803258

Po wschodniej stronie Łodzi na Mileszkach też nabroili. CPK musiało się zdecydować na 2-km tunel.


A tutaj skowyt z Mikołowa:
Największy polski ogród botaniczny zagrożony przez CPK. "Zniszczą przyrodę, a 250 tys. osób zrobią bezdomnymi''

50 mln zł inwestycji, szansa na europejską przyszłość, ponad setka chronionych gatunków roślin i zwierząt. CPK może przekreślić przyszłość Śląskiego Ogrodu Botanicznego. I mieszkańców Mikołowa. ''Pytaliśmy w gminach, nie ma miejsc dla wysiedlonych. Pójdą pod most?'', ''Co ze starszymi? Przecież nie dostaną kredytu'' - mówią na Śląsku. Oto kolejne #EkoŚledztwo Gazeta.pl.
  • Tory CPK mogą przeciąć 400 hektarów wąwozów i starodrzewi, gdzie rosną drzewa o wymiarach pomników przyrody.
    Teren ma w przyszłości zostać przyłączony do największego ogrodu botanicznego w Polsce. To dom dla ponad 100 chronionych gatunków roślin i zwierząt.
  • Kolej wpłynie też na przyrodę samego ogrodu - pociągi mają jechać z prędkością ponad 200 km/godz zaledwie 200 metrów od jego płotu.
  • To kolejny plan uderzający w cenną przyrodę wysoce zurbanizowanego Śląska - niedaleko od Mikołowa kolej CPK może zniszczyć "zielone płuca Śląska", czyli Pojezierze Palowickie.
  • "Dołączymy do 250 tys. bezdomnych, którzy stracą swoje gospodarstwa. To może stać się niedługo. O to walczyliśmy po odzyskaniu niepodległości?" - pytają mieszkańcy Mikołowa.
(...)
https://next.gazeta.pl/next/7,172392,28 ... szcza.html

Najzabawniejsze jest to, że tam gdzie jest planowane KDP ogrodu botanicznego nie ma. Ale planują go utworzyć tam, żeby zablokować budowę LK170.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2022, o 14:27 przez Robert AB, łącznie zmieniany 2 razy.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 26 sie 2022, o 14:10

Kilka postów wcześniej (tym z mapami) podałem kilka propozycji, żeby usprawnić węzeł kolejowy w Kaliszu.
Najbardziej kluczową propozycją jest to:
powinny powstać łącznice kolejowe w Kaliszu i okolicach umożliwiające jazdę pociągiem relacji Poznań - Kalisz - Ostrów Wlkp. - Kępno i odwrotnej po liniach LK85, LK14 i LK272; mogłyby to być szybkie pociągi aglomeracyjne Kolei Wielkopolskich lub pociągi dalekobieżne wykorzystujące wspomniany fragment trasy
Nawet jeżeli województwo nie puści tą trasą pociągów Kolei Wielkopolskich, to zawsze jest szansa, że PKP IC puści przez Kalisz pociągi relacji przez Poznań i Ostrów Wlkp.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 26 sie 2022, o 14:20

Polecam Wam ten wątek na Skyscrapercity:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... n.2287704/
Znajdziecie tutaj dużo informacji na temat planowanej linii KDP LK85.

I jeszcze mały wykazik:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -177787962
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 26 sie 2022, o 14:52

Można liczyć na jakieś forumowe lobby na spotkaniu konsultacyjnym?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 26 sie 2022, o 15:13

Pojedyńczy ludzie raczej nie mają za wiele wpływu na decyzje.

Z doświadczenia wiem, że najlepiej jest się kontaktować z przedstawicielami miasta.
Pewnie ktoś w Urzędzie Miasta Kalisza został wyznaczony do kontaktowania się z CPK.
Trzeba im wytłumaczyć wszystkie pozytywy W1.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 26 sie 2022, o 15:42

Jeśli idzie o ukształtowanie terenu dla W1/W2 to:
przejście przez Lubelską - 113 m n.p.m.
skraj Lasu Winiarskiego - 107
Prosna - 102
ul. Wygon - 104
ul. Rusałki - 116
ul. Częstochowska - 118
zb. Trojka - 116
ul. Polna/ul. Tęczowa - 128
ul. Kresowa - 130
Dworzec - 138

Między Lasem a Częstochowską będzie musiał być poprowadzony nasyp+most, może estakada, mająca bliżej Rypinka kilkanaście metrów wysokości. Nie zdziwiłbym się, gdyby Częstochowska też była wzięta górą - jesteśmy na wysokości wtedy około 124 metrów i mamy dodatkowych kilka metrów do estakady. Więc od tego miejsca do dworca pozostaje nam na niecałych 2 km pokonanie wysokości kilkunastu metrów. Dużo - nie dużo. Raczej problematyczne by było prowadzenie ruchu towarowego po tak sprofilowanej linii więc starym śladem linia kolejowa by zostać musiała. (w przypadku, gdyby Częstochowska nie była brana górą). Pytanie otwarte dotyczy tego czy w trakcie trasowania nie założono, że stacja Kalisz będzie obniżona względem stanu obecnego i czy np. z obecnego peronu nie oglądalibyśmy dachów pociągów. To z kolei wymagałoby przebudowy LK14.

Co się tyczy łuków - one są dość ciasne na podejściu do stacji, co pozwala wnioskować, że pociągi będą po nich mogły jechać 120-160 km/h maksymalnie. Więc w W1/W2 wszystko będzie musiało zwolnić. I to jest fajny argument za zatrzymywaniem wszystkich pociągów. Ciekaw jestem co powiedzą na konsultacjach - w uwalonym wariancie przebiegu przez Św. Katarzynę pod Wrocławiem zakładało się poprowadzenie linii kolejowej wysoką na 20 metrów estakadą. Układ torowy nowej stacji Kalisz będzie pewnie taki, że wydzielone zostaną 2 tory przelotowe (jednak) i dobudowane będą po bokach tory z krawędziami peronowymi. Jednocześnie widzę tu w takiej stacji zasilanie 3kV DC - na te prędkości więcej nie trzeba, a i nie wprowadzałoby to chaosu dla kolei regionalnej.

To, o co bym walczył to o łącznicę dla poc. pas. w Lesie Winiarskim.

Całym sercem kibicuję W1/W2.

ODPOWIEDZ