Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 8 wrz 2022, o 21:21

CPK w Kaliszu. Mieszkańcy protestują przeciwko przebiegowi trasy szybkiej kolei przez osiedle Rypinek. ZDJĘCIA
https://kalisz.naszemiasto.pl/cpk-w-kal ... 4VDEc3Mqdk

- Pytanie czy będzie przystanek w Kaliszu na trasie szybkiej kolei, bo jeśli nie ma przystanku to co Kalisz będzie miał z tego, że ta szybka kolej przejedzie przez miasto? Jeżeli nie, to jaki jest sens puszczenia tego wszystkiego w środek osiedla. Nie ważne czy jest to Rypinek, Szczypiorno czy jakiekolwiek inne osiedle – dodaje Radosław Kołaciński, radny Miasta Kalisza.

Ja pi....ole, gdzie ja mieszkam? Przecież Kalisz razem z Łodzią, Sieradzem i Poznaniem jest miastem, w którym te pociągi mają być najczęściej na trasie do Warszawy.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 8 wrz 2022, o 22:06

Taka osoba jak radny chyba powinna być zorientowana? Chyba że specjalnie podpuszcza ludzi... od lat się mówi o przystanku a teraz nagle głupich udają
g13k

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 8 wrz 2022, o 22:22

Specjalnie szczują, bo można kapitał polityczny zbić. To, że miasto i region jak zwykle zostanie z niczym to już w ogóle nieważne.
400 tys. mieszkańców Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej nie będzie mogło korzystać z szybkiej kolei, bo kilkaset ludzi zablokuję inwestycję.
Poczytajcie sobie komentarze pod postem o protestach na Calisii, przecież Ci ludzie zupełnie nie mają pojęcia o kolei. Weźcie sobie popcorn do czytania. Jakby budowali autostradę w tamtym miejscu to wszyscy by klaskali uszami.

Muchasze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 8 mar 2021, o 21:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Muchasze » 8 wrz 2022, o 22:37

filip pisze:
8 wrz 2022, o 21:21
CPK w Kaliszu. Mieszkańcy protestują przeciwko przebiegowi trasy szybkiej kolei przez osiedle Rypinek. ZDJĘCIA
https://kalisz.naszemiasto.pl/cpk-w-kal ... 4VDEc3Mqdk

- Pytanie czy będzie przystanek w Kaliszu na trasie szybkiej kolei, bo jeśli nie ma przystanku to co Kalisz będzie miał z tego, że ta szybka kolej przejedzie przez miasto? Jeżeli nie, to jaki jest sens puszczenia tego wszystkiego w środek osiedla. Nie ważne czy jest to Rypinek, Szczypiorno czy jakiekolwiek inne osiedle – dodaje Radosław Kołaciński, radny Miasta Kalisza.

Ja pi....ole, gdzie ja mieszkam? Przecież Kalisz razem z Łodzią, Sieradzem i Poznaniem jest miastem, w którym te pociągi mają być najczęściej na trasie do Warszawy.
Kołaciński to niech lepiej szpitalu pilnuje a nie wtrącą swój nosek w kolej :D

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: milo » 9 wrz 2022, o 01:18

Na filmach widać osobę, która przemawia do tłumu (organizator protestu?). Tą osobą jest p. Daniel Kaparuk, który za rządów Sapinskiego był chwilowo...naczelnikiem Wydziału Rozbudowy Miasta i Inwestycji.
To tyle, jeżeli ktoś pyta dlaczego jesteśmy w takim miejscu jakim jesteśmy....
https://kalisz.naszemiasto.pl/daniel-ka ... c3-3759993
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 9 wrz 2022, o 03:41

jp pisze:
8 wrz 2022, o 11:46
tomash pisze:
8 wrz 2022, o 11:25
według mnie pójdą standardowo po najmniejszej linii oporu.
Tylko która to linia stwarza najmniejszy opór? Wydaje mi się, że każda dotyka wywlaszczen w podobnej skali.
Chyba, że udałoby się nieco skorygować W1 w taki mniej więcej sposób, to wtedy niebieski wysuwa się na czoło jako najmniej kłopotliwy społecznie
IMG_20220907_100044.jpg
IMG_20220907_100044.jpg (433.85 KiB) Przejrzano 1029 razy

Można też zmodyfikować nieznacznie przebieg LK85 W1 między stacją w Kaliszu i Lasem Winiarskim, tak aby:

* zwiększyć promień łuku (zrobić łuk bardziej łagadnym) na wschód od stacji Kalisz, tak aby możliwa jazda nie z prędkością ok. 120 km/h jak w obecnym projekcie, a z prędkością maksymalną 140-160 km/h
(160 km/h to nieco bardziej standardowa prędkość dla przebiegów KDP przez miasto; tunel KDP zachodni w Łodzi są projektowany na taką prędkość maksymalną; również wiele łącznic do linii KDP jest na taką prędkość;
im mniejsze ograniczenie prędkości w Kaliszu, tym większe prawdopodobieństwo, że wariant niebieski zostanie wybrany;
łuk na zachód od stacji Kalisz już wg obecnego projektu umożliwia v(max) 160 km/h),

* przesunąć przebieg LK85 w okolicy Częstochowskiej o ok. 120 m na północ, aby KDP przechodziła przez Orlik koło szkoły (lepiej przesunąć Orlik i zaoszczędzić któryś dom),

* oszczędzić kilka domów w okolicach łuku na zachód od stacji Kalisz oraz na Azaliowej i Wygon na os. Rypinek i zmniejszyć protesty społeczne,

* uniknąć przejścia przez główną część Jeziora Trójka.


Moja propozycja modyfikacji przebiegu LK85 W1 (niebieski) przez Kalisz oznaczona na pomarańczowo:
LK85 Kalisz, v01.jpg
LK85 Kalisz, v01.jpg (363.69 KiB) Przejrzano 1031 razy
LK85 Kalisz, v01a.jpg
LK85 Kalisz, v01a.jpg (418.38 KiB) Przejrzano 1031 razy

LINKI:
Strona konsultacji:
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/s ... zew-poznan
LK85 W1 – mapa oficjalna:
https://www.cpk.pl/pl/mapa-stes-sieradz ... -wariant-1
LK85 W1 – mapa wyizolowana ze strony:
https://www.arcgis.com/home/webmap/view ... 95,52.4778
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1368
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: wollny » 9 wrz 2022, o 07:49

Wczoraj przejeżdżałem przez Szczytniki w czasie gdy odbywało się spotkanie konsultacyjne. Dwa ogromne banery: CPK - Centralny Przekręt Kasowy. Także chyba będzie więcej takich miejsc jak Rypinek gdzie ludzie będą protestować.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 9 wrz 2022, o 08:39

Protestują niemalże w każdej gminie. To już stały krajobraz.
A im więcej nimbów w okolicy, tym protesty są lepiej zoorganizowane i głośniejsze.
W biednych gminach protesty są najczęściej ciche i nie przebijają się do mediów.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 9 wrz 2022, o 08:42

Doradcy cara też byli przeciwni tej "fanaberii" za jaka uważali kolej w Polsce.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10961
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 9 wrz 2022, o 10:03

Jeden z przykładów jak rozlewanie się miast utrudnia inwestycje.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 9 wrz 2022, o 10:39

"14 września odbędą się konsultacje społeczne dotyczące przebiegu kolei dużych prędkości przez Kalisz. Ze względu na duże zainteresowanie przenosimy je – na Waszą prośbę - do większego obiektu. Rozpoczną się o godzinie 18:00 w hali Ośrodek Sportu, Rehabilitacji i Rekreacji w Kaliszu przy Łódzkiej 29.
Moi Drodzy, nie ulega wątpliwości, że kolej dużych prędkości i jej przystanek w Kaliszu to ogromna szansa i impuls do rozwoju gospodarczego naszego miasta. Jednak każdy z proponowanych przez CPK wariantów ingeruje w zabudowę naszego miasta, zmienia jego układ komunikacyjny i funkcjonalny.
Już w pierwszym etapie konsultacji, w marcu 2020 roku, zaznaczyłem, że sugerujemy przebieg linii kolei dużych prędkości po południowo-zachodniej stronie miasta i odgięcie trasy – w stosunku do propozycji CPK – tak, aby jej przebieg nie powodował konieczności wyburzeń oraz aby nie ograniczał rozwoju osiedla Sulisławice. Według naszej koncepcji przystanek powinien znaleźć się na terenach niezabudowanych, z możliwie łatwym i szybkim dojazdem z terenu Kalisza i całej Aglomeracji.
Zdając sobie sprawę z wielkiej szansy, jaką jest szybka kolej i przystanek w Kaliszu, będę robił wszystko, by niezależnie od wybranego przez CPK wariantu, w trakcie trwania tej inwestycji uszanować interesy wszystkich mieszkańców Kalisza, szczególnie tych, którzy pozostają w jej bezpośrednim oddziaływaniu.
Zachęcam do udziału w konsultacjach!"


Kinastowski- facebook
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 9 wrz 2022, o 10:46

Z takimi kiepskimi prezydentami to może być ciężko, panowie.
Tu wpis z fejsa Pana wf-isty:

"Nie dla konieczności wyburzeń i ograniczaniu rozwoju Osiedli"
Kulawinek-facebook.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

mrczeslaw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 17 lis 2017, o 15:27

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: mrczeslaw » 9 wrz 2022, o 10:55

Wróbelki ćwierkają, że W1 jest nie do przyjęcia w UM
"Nie dla konieczności wyburzeń i ograniczaniu rozwoju Osiedli"
Kulawinek-facebook.
Czy wróbelki w UM Kalisz tak ćwierkają, z uwagi na bezpośrednią bliskość nieruchomośći jednego z wróbelków a dokładnie "wróbla"?

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 9 wrz 2022, o 11:42

mrczeslaw pisze:
9 wrz 2022, o 10:55
Wróbelki ćwierkają, że W1 jest nie do przyjęcia w UM
"Nie dla konieczności wyburzeń i ograniczaniu rozwoju Osiedli"
Kulawinek-facebook.
Czy wróbelki w UM Kalisz tak ćwierkają, z uwagi na bezpośrednią bliskość nieruchomośći jednego z wróbelków a dokładnie "wróbla"?
Poprzednik, mieszkaniec Dobrzeca, wywalił obwodnice do sąsiedniej gminy. Wiadomo jak to się dla niego skończyło.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3624
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 9 wrz 2022, o 13:54

Tylko co z tego, że się skończyło, skoro obwodnicy też nie ma. Prezydent miasta na czele ruchu NIMBY. Dla niego zamiast miasta Kalisz z węzłem kolejowym może być miasteczko Kaliszek ze stacyjką przy bocznicy. Populistyczny bezwstyd i żałosna marność.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 9 wrz 2022, o 20:17

Jeszcze raz przypominam o ankiecie jakby ktoś nie wypełnił: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform

kaliszanin2 pisze:
9 wrz 2022, o 13:54
Tylko co z tego, że się skończyło, skoro obwodnicy też nie ma. Prezydent miasta na czele ruchu NIMBY. Dla niego zamiast miasta Kalisz z węzłem kolejowym może być miasteczko Kaliszek ze stacyjką przy bocznicy. Populistyczny bezwstyd i żałosna marność.
Nic dodać nic ująć.
Czytając komentarze pod profilem prezydenta na fb widać bardzo duże poparcie dla W1. Mam nadzieję, że prezydent wybierze dzięki temu prawidłowy wariant.
jasiek20 pisze:
9 wrz 2022, o 11:42
(...) Poprzednik, mieszkaniec Dobrzeca, wywalił obwodnice do sąsiedniej gminy. Wiadomo jak to się dla niego skończyło.
Słuszna uwaga. Jak ktoś nie wygrał największym osiedlem w Kaliszu to tym bardziej nie wygra skrawkiem tego osiedla.
Robert AB pisze:
9 wrz 2022, o 03:41
jp pisze:
8 wrz 2022, o 11:46
tomash pisze:
8 wrz 2022, o 11:25
według mnie pójdą standardowo po najmniejszej linii oporu.
Tylko która to linia stwarza najmniejszy opór? Wydaje mi się, że każda dotyka wywlaszczen w podobnej skali.
Chyba, że udałoby się nieco skorygować W1 w taki mniej więcej sposób, to wtedy niebieski wysuwa się na czoło jako najmniej kłopotliwy społecznie
IMG_20220907_100044.jpg

Można też zmodyfikować nieznacznie przebieg LK85 W1 między stacją w Kaliszu i Lasem Winiarskim, tak aby: (...)
Podoba mi się zarówna wizja twoja jak i jp. Twoja zdecydowanie nie jest kompromisowa, ale dzięki niej pociągi będą mogły szybciej przyśpieszyć i jest większy potencjał kształtowania nowych linii kolejowych na terenie miasta. Wizja jp jest bardzo kompromisowa. Większość mieszkańców Rypinka i Zagorzynka dzięki niej mogłaby mieszkać gdzie mieszka bez żadnego problemu. Tym bardziej, że KDP jedyny hałas jaki będzie wywoływała to podmuch wiatru. Problemem tej wizji jest przejazd przez miasto, te łuki. Można byłoby pokazać te dwie dodatkowe opcje na spotkaniu konsultacyjnym.
K-man pisze:
9 wrz 2022, o 10:03
Jeden z przykładów jak rozlewanie się miast utrudnia inwestycje.
Zasadniczym problemem jest to, że to było zaplanowane osiedle. To trochę lepiej, niż typowy urban sprawl, ale i tak źle.
Niestety kiedyś zupełnie nie myślano przyszłościowo i teraz mamy taki Majków, Rypinek, Zagorzynek, Chmielnik, Ogrody, Tyniec tak blisko miasta zabudowany w większości domami jednorodzinnymi zamiast z zostawioną przestrzenią pod przyszłą zabudowę miejską.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: milo » 9 wrz 2022, o 21:07

Spotkanie w Stobnie ( gm. Godziesze) bardzo burzliwe. W 99% na NIE dla kolei na terenie gminy, co wprawdzie dla zwolenników wariantów 1 i 2 jest bez znaczenia, ale podobnego NIE można się spodziewać też i w Opatówku.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 9 wrz 2022, o 21:35

filip pisze:
9 wrz 2022, o 20:17
Robert AB pisze:
9 wrz 2022, o 03:41
jp pisze:
8 wrz 2022, o 11:46
Tylko która to linia stwarza najmniejszy opór? Wydaje mi się, że każda dotyka wywlaszczen w podobnej skali.
Chyba, że udałoby się nieco skorygować W1 w taki mniej więcej sposób, to wtedy niebieski wysuwa się na czoło jako najmniej kłopotliwy społecznie
IMG_20220907_100044.jpg
IMG_20220907_100044.jpg (427.64 KiB) Przejrzano 684 razy

Można też zmodyfikować nieznacznie przebieg LK85 W1 między stacją w Kaliszu i Lasem Winiarskim, tak aby:

* zwiększyć promień łuku (zrobić łuk bardziej łagadnym) na wschód od stacji Kalisz, tak aby możliwa jazda nie z prędkością ok. 120 km/h jak w obecnym projekcie, a z prędkością maksymalną 140-160 km/h
(160 km/h to nieco bardziej standardowa prędkość dla przebiegów KDP przez miasto; tunel KDP zachodni w Łodzi są projektowany na taką prędkość maksymalną; również wiele łącznic do linii KDP jest na taką prędkość;
im mniejsze ograniczenie prędkości w Kaliszu, tym większe prawdopodobieństwo, że wariant niebieski zostanie wybrany;
łuk na zachód od stacji Kalisz już wg obecnego projektu umożliwia v(max) 160 km/h),

* przesunąć przebieg LK85 w okolicy Częstochowskiej o ok. 120 m na północ, aby KDP przechodziła przez Orlik koło szkoły (lepiej przesunąć Orlik i zaoszczędzić któryś dom),

* oszczędzić kilka domów w okolicach łuku na zachód od stacji Kalisz oraz na Azaliowej i Wygon na os. Rypinek i zmniejszyć protesty społeczne,

* uniknąć przejścia przez główną część Jeziora Trójka.


Moja propozycja modyfikacji przebiegu LK85 W1 (niebieski) przez Kalisz oznaczona na pomarańczowo:
LK85 Kalisz, v01.jpg
LK85 Kalisz, v01.jpg (363.69 KiB) Przejrzano 685 razy
LK85 Kalisz, v01a.jpg
LK85 Kalisz, v01a.jpg (418.38 KiB) Przejrzano 685 razy

Podoba mi się zarówna wizja twoja jak i jp. Twoja zdecydowanie nie jest kompromisowa, ale dzięki niej pociągi będą mogły szybciej przyśpieszyć i jest większy potencjał kształtowania nowych linii kolejowych na terenie miasta. Wizja jp jest bardzo kompromisowa. Większość mieszkańców Rypinka i Zagorzynka dzięki niej mogłaby mieszkać gdzie mieszka bez żadnego problemu. Tym bardziej, że KDP jedyny hałas jaki będzie wywoływała to podmuch wiatru. Problemem tej wizji jest przejazd przez miasto, te łuki. Można byłoby pokazać te dwie dodatkowe opcje na spotkaniu konsultacyjnym.

Mnie nie będzie na spotkaniu konsultacyjnym. Ale proszę wydrukujcie ją i zaproponujcie przedstawicielom CPK.

Myślę, że też możecie przekonywać władze Kalisza do tego. Być może ktoś w magistracie zajmuje się koordynacją działań w sprawie szybkiej kolei? Pozostają e-maile, FB...

Ja swoją drogą wypełnię formularz konsultacyjny, wyślę do CPK e-maile i umieszczę propozycje przebiegu w wątkach KDP merytoryczny i dla LK85 na Skycrapercity.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 9 wrz 2022, o 22:08

A w Błaszkach konsultacje się nie odbyły:
https://radiolodz.pl/nie-chca-kolei-duz ... -12,90201/
https://nasze.fm/news,42054

W tej miejscowości jest silna organizacja typu "Samoobrona", której członkowie byli też na spotkaniu mieszkańców okolic lotniska CPK. Przez nich do tamtego spotkania też nie doszło.

Choć ten argument o wykluczeniu komunikacyjnym jest trudny do zbicia:
- My chcielibyśmy mieć kolej w Błaszkach, bo mamy dworzec, który stoi zabity deskami od wielu lat. Istnieją tory, których z jakiegoś powodu się nie remontuje, nie daje się szansy mieszkańcom gminy Błaszki wyjścia z wykluczenia komunikacyjnego. I nagle dowiadujemy się, praktycznie z dnia na dzień, że na terenie naszej gminy, przez nasze domy, przez nasze działki, przez nasze firmy i szklarnie mają iść tory kolei szybkich prędkości.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 9 wrz 2022, o 22:29

Robert AB pisze:
9 wrz 2022, o 21:35
filip pisze:
9 wrz 2022, o 20:17
Robert AB pisze:
9 wrz 2022, o 03:41



Można też zmodyfikować nieznacznie przebieg LK85 W1 między stacją w Kaliszu i Lasem Winiarskim, tak aby:

* zwiększyć promień łuku (zrobić łuk bardziej łagadnym) na wschód od stacji Kalisz, tak aby możliwa jazda nie z prędkością ok. 120 km/h jak w obecnym projekcie, a z prędkością maksymalną 140-160 km/h
(160 km/h to nieco bardziej standardowa prędkość dla przebiegów KDP przez miasto; tunel KDP zachodni w Łodzi są projektowany na taką prędkość maksymalną; również wiele łącznic do linii KDP jest na taką prędkość;
im mniejsze ograniczenie prędkości w Kaliszu, tym większe prawdopodobieństwo, że wariant niebieski zostanie wybrany;
łuk na zachód od stacji Kalisz już wg obecnego projektu umożliwia v(max) 160 km/h),

* przesunąć przebieg LK85 w okolicy Częstochowskiej o ok. 120 m na północ, aby KDP przechodziła przez Orlik koło szkoły (lepiej przesunąć Orlik i zaoszczędzić któryś dom),

* oszczędzić kilka domów w okolicach łuku na zachód od stacji Kalisz oraz na Azaliowej i Wygon na os. Rypinek i zmniejszyć protesty społeczne,

* uniknąć przejścia przez główną część Jeziora Trójka.


Moja propozycja modyfikacji przebiegu LK85 W1 (niebieski) przez Kalisz oznaczona na pomarańczowo:
LK85 Kalisz, v01.jpg
LK85 Kalisz, v01a.jpg

Podoba mi się zarówna wizja twoja jak i jp. Twoja zdecydowanie nie jest kompromisowa, ale dzięki niej pociągi będą mogły szybciej przyśpieszyć i jest większy potencjał kształtowania nowych linii kolejowych na terenie miasta. Wizja jp jest bardzo kompromisowa. Większość mieszkańców Rypinka i Zagorzynka dzięki niej mogłaby mieszkać gdzie mieszka bez żadnego problemu. Tym bardziej, że KDP jedyny hałas jaki będzie wywoływała to podmuch wiatru. Problemem tej wizji jest przejazd przez miasto, te łuki. Można byłoby pokazać te dwie dodatkowe opcje na spotkaniu konsultacyjnym.

Mnie nie będzie na spotkaniu konsultacyjnym. Ale proszę wydrukujcie ją i zaproponujcie przedstawicielom CPK.

Myślę, że też możecie przekonywać władze Kalisza do tego. Być może ktoś w magistracie zajmuje się koordynacją działań w sprawie szybkiej kolei? Pozostają e-maile, FB...

Ja swoją drogą wypełnię formularz konsultacyjny, wyślę do CPK e-maile i umieszczę propozycje przebiegu w wątkach KDP merytoryczny i dla LK85 na Skycrapercity.
Jeżeli będę mógł przyjść to wezmę ze sobą koncepcje jp i twoją. Niestety nie wiem, czy nie będę miał wyjazdu w ten dzień.
Jest forumowicz, który jest pewien że będzie i wziąłby ze sobą te pomysły?
Robert AB pisze:
9 wrz 2022, o 22:08
A w Błaszkach konsultacje się nie odbyły:
https://nasze.fm/news,42054

W tej miejscowości jest silna organizacja typu "Samoobrona", której członkowie byli też na spotkaniu mieszkańców okolic lotniska CPK. Przez nich do tamtego spotkania też nie doszło. (...)
Ta kolej to musi być jakiś szatański wynalazek, że protestują nawet w miejscowościach, przez które kolej przechodzić nie będzie.
Robert AB pisze:
9 wrz 2022, o 22:08
(...) Choć ten argument o wykluczeniu komunikacyjnym jest trudny do zbicia:
- My chcielibyśmy mieć kolej w Błaszkach, bo mamy dworzec, który stoi zabity deskami od wielu lat. Istnieją tory, których z jakiegoś powodu się nie remontuje, nie daje się szansy mieszkańcom gminy Błaszki wyjścia z wykluczenia komunikacyjnego. I nagle dowiadujemy się, praktycznie z dnia na dzień, że na terenie naszej gminy, przez nasze domy, przez nasze działki, przez nasze firmy i szklarnie mają iść tory kolei szybkich prędkości.
No i to jest clue dlaczego kolej w Polsce jest do dupy. Nie dość, że istnieją "dziury" pozaborcze, których ludzie nie chcą eliminować, bo straszna kulej i podróże zajmują masę godzin na krótkich odcinkach to na dodatek małe miejscowości takie jak Błaszki, czy nawet sporo większe (np. Jastrzębie-Zdrój) nie mają dostępu do kolei przez co kolej nie stanowi konkurencji albo jest nie dostępna dla mieszkańców takich miejscowości.

Choć teraz sprawdziłem to Błaszki mają jakąś kolej na swoim dworcu, biedne Polregio, ale ogólnie wykluczenie komunikacyjne to poważny problem.

ODPOWIEDZ