Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej dla Kalisza, wariant W1-A

Nieprzeczytany post autor: jp » 12 wrz 2022, o 17:41

ww pisze:
12 wrz 2022, o 05:42
Nie byłeś jedynym, któremu przyśnił się pomysł modyfikacji korytarza W1.
Swoje stanowisko w kwestii proponowanych wariantów wielokrotnie wyrażałem i nadal uważam, że W1/2 są najkorzystniejszymi dla miasta, bez względu na szczegóły.
Jeśli zaś chodzi o pomysł odchylenia W1, to faktycznie na forum wspomniałeś o nim pierwszy. Zanim jednak do tego doszło, rozważałem różne warianty modyfikacji W1 z wykorzystaniem obecnego korytarza i to w wielu wersjach łuków. Powinieneś o tym pamiętać z naszych rozmów. Nie dzieliłem się nimi publicznie, ponieważ byłem sceptyczny co do możliwości ich realizacji. Mój sceptycyzm wynikał z tego, że każda próba ominięcia zabudowań powoduje pogorszenie parametrów. Projektantów obligowały wytyczne. Dlatego właśnie poprowadzono korytarze przez domostwa. Dzieliłem się z Tobą swoimi przemyśleniami i technicznymi informacjami na temat KDP. Nadal jestem ostrożny w ocenie realności tego pomysłu. Uznałem jednak, że skoro ze społecznego punktu widzenia byłby idealnym rozwiązaniem, to warto działać. Dla dobra miasta! Do głowy mi nie przyszło, że możesz czuć się jedynym czy pierwszym autorem pomysłu.
Równie dobrze mógłbym pomysł uznać za swój i też byłoby to zgodne z prawdą, ale nigdy nie miałem takiego zamiaru. Nie zależy mi na tym. Zależy mi tylko na rozwoju miasta, a więc wybraniu najkorzystniejszego rozwiązania. Dlatego pomyślałem, że najlepiej byłoby, gdyby zmodyfikowany wariant stał się oficjalnym stanowiskiem miasta, bo myślę, że wtedy miałby największe szanse.
P.s Przedstawiając pomysł innym, zawsze uściślam, że zrodził się m.in. podczas forumowych dyskusji, podkreślając przy tym, że pierwszym, który go opublikował byłeś Ty.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: milo » 12 wrz 2022, o 20:05

jasiek20 pisze:
12 wrz 2022, o 15:00
Pani chorągiewka, twórczy wpis, widać, że myślenie nie jest jej mocną stroną.
Oooo...to ostrzej niż Pan poseł Kaleta z PIS, który na spotkaniu w Stobnie stwierdził mniej wiecej , że
"Ja też jestem mieszkańcem gminy Godziesze, i ogólnie dobrze rozumiem mieszkańców. Każdy z 4 wariantów ingeruje mocno w zabudowę, to należy zrobić wariant 5 - taki który ingerować nie będzie i pogodzi interesy wszystkich mieszkańców" ( Ciekawe ku...gdzie, chyba pod ziemią).

Więc skoro przedstawiciele partii, którzy powinni bronić swojego projektu nie są w stanie skonfrontować się "w prawdzie" z mieszkańcami i swoimi wyborcami, to cóż.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 12 wrz 2022, o 21:21

Gerwazy pisze:
12 wrz 2022, o 10:59
(...) 3. O ILE DOBRZE ZROZUMIAŁEM, to przy omawianych wariantach (3 i 4) stawać będą pociągi bardziej regionalne a pociągi typowo kdp będą raczej omijać pętle z przystankiem w Kaliszu (wypowiedź przedstawiciela trwała ok 10 min a tej sprawie poświęcił jedno zdanie, przy czym wcale nie była poruszana sprawa wariantu 1 i 2 ) - WIĘC LEPIEJ TĄ KWIESTIE POTWIERDZIĆ (bo może źle zrozumiałem) !!! (...)
mrczeslaw pisze:
12 wrz 2022, o 12:32
W uzupełnieniu do powyższego, pojawił się taki wpis:
No przecież logiczne jest to, że jak będziemy jedynie bocznicą to KDP nie wjedzie, bo to strata czasu. Myślę, że nie odkryli tam niczego specjalnego. Dlatego wygrywa W1 lub zmodyfikowany W1.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej dla Kalisza i przez Kalisz

Nieprzeczytany post autor: ww » 12 wrz 2022, o 23:50

Robert AB pisze:
12 wrz 2022, o 14:14
Dlatego polecam moje rozwiązanie (wariant W1-C), w którym ograniczenie prędkości będzie do 160 km/h, co zwiększy prawdopodobieństwo KDP przez Kalisz (...).

Jeśli dobrze rozumiem to, co proponujesz, to sądzę, że wariant W1-C (pomarańczowy) generalnie niczego nie zmienia ani nie rozwiązuje newralgicznego problemu, czyli planu poprowadzenia kolei przez Rypinek i (stary) Zagorzynek. A to jest kluczowa sprawa dla „być albo nie być” kolei przez Kalisz.

Ten newralgiczny problem to plan wyburzenia kilkudziesięciu (być może rzeczywiście „setki”) domów na osiedlu rypinkowskim, zdemolowanie dzielnicy i w konsekwencji spadek wartości nieruchomości w niej położonych (a chodzi tu o cały kwartał między ul. Południową, ul. Tęczową, ul. Świętokrzyską i linią kolejową nr 14). I przeciwko temu ludzie protestują i będą protestować do upadłego (tym bardziej, że atmosferę podkręcają nie tylko lokalni politycy, ale także media, w tym lokalna „Gazeta Wyborcza”, co teoretycznie powinno dziwić najbardziej) i o te właśnie protesty chodzi, bo to one mogą okazać się skuteczne (podobnie jak te w Łodzi i Wrocławiu), a nie chęć szczera zwolenników poprowadzenia kolei przez stację Kalisz, czyli nasza pisanina tutaj. Zatem: jeśli nie unikniemy burzenia osiedla rypinkowskiego, to nie będzie kolei przez stację Kalisz.

Chodzi o całą dzielnicę. W związku z tym „oszczędzenie” kilku domów przy ul. Azaliowej w całej tej sprawie nie gra żadnej roli. Tereny pocegielniane są przekształcone antropogenicznie do tego stopnia, że nie jest ważne, czy „Trójka” zostanie zasypana czy nie.

W sprawie decyzji o poprowadzeniu kolei przez stację Kalisz (lub nie) nie będzie miała wpływu prędkość pociągów na Rypinku, tylko czy pociągi w ogóle przez Rypinek pojadą czy nie.

Wariant W1-A zakłada, że kosztem zmniejszenia prędkości na odcinku przy samym dworcu uniknie się burzenia osiedla rypinkowskiego i że dzięki temu kolej zostanie poprowadzona przez stację Kalisz. Sądzę, że wariant W1-A jest możliwy do realizacji także dlatego, że promień łuku od stacji Winiary do ul. Koralowej pozwala na poruszanie się pociągów przez miasto z dużą prędkością (do 300 km/h), co rekompensowałoby przydworcowe ograniczenie prędkości, i to w obszarze niezabudowanym (co należy chyba uznać za dodatkowy walor, jeśli weźmiemy pod uwagę koszty społeczne). Przebicie kolei przez teren zakładów WSK nie będzie chyba wywoływać protestów kaliszan, a ministerstwa dogadają się między sobą.

Uważam, że jeśli zaangażowanie zwolenników przebiegu kolei przez stację Kalisz ma przynieść jakieś wymierne skutki, to należy posłuchać kaliszanina2 i wspólnie przedstawić projekt zmodyfikowanego wariantu W1 (lub chociaż zarys takiego projektu) na konsultacjach społecznych we środę.
kaliszanin2 pisze:
17 sie 2022, o 16:01
Tu jest pole do działania dla naszego forum - można skrzyknąć się w parę (albo i więcej) osób i zacząć działać, zbierać podpisy, trafić do redakcji prasowych, portali, Telewizji Kalisz, objaśniać wady pozostałych wariantów, próbować skłonić Opatówek do nieodrzucania wariantów W1/W2 albo chociaż jednego z nich. Od razu nawiązać kontakt z władzami miasta (rządzącymi i opozycją) objaśniając cel akcji i zabiegając o zgodę ponad podziałami w tej sprawie. Aktywnie (ale kulturalnie) zwalczać argumenty przeciwników W1/W2. Pytam czy ktoś chciałby w tej sprawie podziałać?
Budowa szybkiej kolei to jest sprawa ogromnej wagi, stokroć ważniejsza niż budowa kolei warszawsko-kaliskiej 120 lat temu, czego zdaje się kompletnie nie rozumieją nie tylko lokalni politycy, ale także sami kaliszanie (i nie chodzi tu o mieszkańców Rypinka, lecz o kaliszan w ogóle).

Jeśli prez. Kinastowski nie zobaczy, że kaliszanie chcą przebiegu kolei przez miasto i przez stację Kalisz, a co najważniejsze, że kolej można poprowadzić tak, że wyburzenia ograniczy się do kilku (!) domów, to dalej będzie pisać, że według jego koncepcji „przystanek powinien znaleźć się na terenach niezabudowanych, z możliwie łatwym i szybkim dojazdem z terenu Kalisza i całej aglomeracji” („przystanek”, a nie stacja węzłowa z możliwą perspektywą połączenia z Inowrocławiem Rąbinkiem, bo prez. Kinastowski najwyraźniej tkwi w realiach sprzed 10 lat i mówi tak samo jak 10 lat temu mówili politycy Platformy Obywatelskiej; o mitycznej „aglomeracji” strzępić sobie języka nie będę). Przede wszystkim jednak muszą dostrzec to media, bo to one kształtują opinię publiczną, a opinia publiczna kształtuje polityków. Jeśli prez. Kinastwoski jest prezydentem Kalisza, to powinien dbać o interes Kalisza, a nie Ostrowa Wlkp., po prostu (bo prościej już nie można). Może w końcu prez. Kinastowskiemu powie to wprost redakcja „Życia Kalisza” (chociaż sama musiałaby najpierw wyjść z prowincjonalnej dziupli); na kierowaną z Poznania redakcję „Gazety Wyborczej” bym nie liczył.

Dlatego bardzo proszę wszystkich, którzy kochają swoje miasto: zbierzcie się do kupy, idźcie na konsultacje, nie dajcie się zakrzyczeć rypinkowianom i sulisławiczanom, ale wytłumaczcie im, że zmodyfikowany wariant W1 to dla nich (jak nie jednych, to drugich) ratunek, że taki przebieg kolei leży w ich własnym interesie i w interesie wszystkich kaliszan.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej dla Kalisza i przez Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 13 wrz 2022, o 06:34

ww pisze:
12 wrz 2022, o 23:50
Robert AB pisze:
12 wrz 2022, o 14:14
Dlatego polecam moje rozwiązanie (wariant W1-C), w którym ograniczenie prędkości będzie do 160 km/h, co zwiększy prawdopodobieństwo KDP przez Kalisz (...).

Jeśli dobrze rozumiem to, co proponujesz, to sądzę, że wariant W1-C (pomarańczowy) generalnie niczego nie zmienia ani nie rozwiązuje newralgicznego problemu, czyli planu poprowadzenia kolei przez Rypinek i (stary) Zagorzynek. A to jest kluczowa sprawa dla „być albo nie być” kolei przez Kalisz.

Ten newralgiczny problem to plan wyburzenia kilkudziesięciu (być może rzeczywiście „setki”) domów na osiedlu rypinkowskim, zdemolowanie dzielnicy i w konsekwencji spadek wartości nieruchomości w niej położonych (a chodzi tu o cały kwartał między ul. Południową, ul. Tęczową, ul. Świętokrzyską i linią kolejową nr 14). I przeciwko temu ludzie protestują i będą protestować do upadłego (tym bardziej, że atmosferę podkręcają nie tylko lokalni politycy, ale także media, w tym lokalna „Gazeta Wyborcza”, co teoretycznie powinno dziwić najbardziej) i o te właśnie protesty chodzi, bo to one mogą okazać się skuteczne (podobnie jak te w Łodzi i Wrocławiu), a nie chęć szczera zwolenników poprowadzenia kolei przez stację Kalisz, czyli nasza pisanina tutaj. Zatem: jeśli nie unikniemy burzenia osiedla rypinkowskiego, to nie będzie kolei przez stację Kalisz.

Chodzi o całą dzielnicę. W związku z tym „oszczędzenie” kilku domów przy ul. Azaliowej w całej tej sprawie nie gra żadnej roli. Tereny pocegielniane są przekształcone antropogenicznie do tego stopnia, że nie jest ważne, czy „Trójka” zostanie zasypana czy nie.

W sprawie decyzji o poprowadzeniu kolei przez stację Kalisz (lub nie) nie będzie miała wpływu prędkość pociągów na Rypinku, tylko czy pociągi w ogóle przez Rypinek pojadą czy nie.



Aby ograniczyć wpływ na osiedle Zagorzynek (na działki i domy w sąsiedztwie linii) proponuję wkopanie KDP idącego przez to osiedle oraz przez stację Kalisz do płytkiego tunelu. Można zastosować technologię ścian szczelinowych. Tunel może się kończyć zaraz na wschód od ul. Tęczowej.
Stacja i os. Zagorzynek położone jest na wzgórzu, co może ułatwić to zadanie. Rypinek jest już niżej, tam musi być wiadukt/estakada nad Częstochowską.
CPK zdecydowała się na wkopanie linii KDP LK85 (Warszawa - Łódź) do płytkiego tunelu na osiedlu Mileszki w Łodzi (koło Łodzi Widzewa). CPK zrobiła to po protestach mieszkańców łódzkich Mileszek.
Mapa wariantu inwestorskiego dla LK85 Warszawa - Łódź: https://cunited.maps.arcgis.com/apps/Em ... %3C/div%3E
Płytki tunel pod Mileszkami w Łodzi:
LK85 Wawa-Lodz W31_ INW, tunel pod Mileszkami.jpg
LK85 Wawa-Lodz W31_ INW, tunel pod Mileszkami.jpg (348.28 KiB) Przejrzano 1465 razy


Szerokość pasa zajętości terenu dla linii KDP jest mniejsza jeżeli ta linia jest na estakadzie/wiadukcie/moście (w porównaniu z nasypem), a więc takie rozwiązanie powinno być zastosowane przy przejściu przez Rypinek. Tutaj link dla podobnego problemu przy przejściu KDP LK29 przez centrum Łomży:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -178912523
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -176162371
Więcej: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... ?u=1525260
(pierwszy linkowany wpis zawiera przykłady estakad)


Ta setka domów podawana w mediach to jakieś wymysły. Góra 30 domów trzeba byłoby zburzyć.




Moja poprawiona propozycja wariantu W1-C:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Można zmodyfikować nieznacznie przebieg LK85 W1 między stacją w Kaliszu i Lasem Winiarskim, tak aby:

* zwiększyć promień łuku (zrobić łuk bardziej łagadnym) na wschód od stacji Kalisz, tak aby możliwa jazda nie z prędkością ok. 120 km/h jak w obecnym projekcie, a z prędkością maksymalną 140-160 km/h
(160 km/h to nieco bardziej standardowa prędkość dla przebiegów KDP przez miasto; tunel KDP zachodni w Łodzi są projektowany na taką prędkość maksymalną; również wiele łącznic do linii KDP jest na taką prędkość;
im mniejsze ograniczenie prędkości w Kaliszu, tym większe prawdopodobieństwo, że wariant niebieski zostanie wybrany;
łuk na zachód od stacji Kalisz już wg obecnego projektu umożliwia v(max) 160 km/h),

* przesunąć przebieg LK85 w okolicy Częstochowskiej o ok. 120 m na północ, aby KDP przechodziła przez Orlik koło szkoły (lepiej przesunąć Orlik i zaoszczędzić któryś dom),

* przez opisaną tutaj zmianę położenia oszczędzić kilka domów w okolicach łuku na zachód od stacji Kalisz oraz na Azaliowej i Wygon na os. Rypinek i zmniejszyć protesty społeczne,

* aby dodatkowo ograniczyć wpływ na osiedle Zagorzynek można wkopać linię KDP LK85 idącą przez to osiedle oraz przez stację Kalisz do płytkiego tunelu, np. w technologii ścian szczelinowych. Tunel może się kończyć zaraz na wschód od ul. Tęczowej.
Stacja i os. Zagorzynek położone jest na wzgórzu, co może ułatwić to zadanie. Rypinek jest już niżej, tam musi być wiadukt/estakada nad Częstochowską,

* szerokość pasa zajętości terenu dla linii KDP jest mniejsza jeżeli ta linia jest na estakadzie/wiadukcie/moście (w porównaniu z nasypem), a więc takie rozwiązanie powinno być zastosowane przy przejściu przez Rypinek,

* uniknąć przejścia przez główną część Jeziora Trójka.


Moja propozycja modyfikacji przebiegu LK85 W1 (niebieski) przez Kalisz oznaczona na pomarańczowo:
LK85 Kalisz, v01.jpg
LK85 Kalisz, v01.jpg (363.69 KiB) Przejrzano 1482 razy
LK85 Kalisz, v01a.jpg
LK85 Kalisz, v01a.jpg (418.38 KiB) Przejrzano 1482 razy



LINKI:
Strona konsultacji:
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/s ... zew-poznan
LK85 W1 – mapa oficjalna:
https://www.cpk.pl/pl/mapa-stes-sieradz ... -wariant-1
LK85 W1 – mapa wyizolowana ze strony:
https://www.arcgis.com/home/webmap/view ... 95,52.4778
----------------------------------------------------------------------------------------------------











ww pisze:
12 wrz 2022, o 23:50
Wariant W1-A zakłada, że kosztem zmniejszenia prędkości na odcinku przy samym dworcu uniknie się burzenia osiedla rypinkowskiego i że dzięki temu kolej zostanie poprowadzona przez stację Kalisz. Sądzę, że wariant W1-A jest możliwy do realizacji także dlatego, że promień łuku od stacji Winiary do ul. Koralowej pozwala na poruszanie się pociągów przez miasto z dużą prędkością (do 300 km/h), co rekompensowałoby przydworcowe ograniczenie prędkości, i to w obszarze niezabudowanym (co należy chyba uznać za dodatkowy walor, jeśli weźmiemy pod uwagę koszty społeczne). Przebicie kolei przez teren zakładów WSK nie będzie chyba wywoływać protestów kaliszan, a ministerstwa dogadają się między sobą.



Masz dobre intencje, ale niestety nie da się pogodzić ognia i wody.

Nawet jak łuk od Winiar do Koralowej będzie pozwalał na jazdę z prędkością 1000 km/h to nic nie pomoże.

Problem polega w bardzo długim czasie potrzebnym na rozpędzanie pociągów KDP. Zobacz poniżej wykres dla pociągów TGV (czyli rodzaju KDP; linia czerwona).
TGV potrzebuje 10 km na zwiększenie prędkości z 0 do 250 km/h.
TGV potrzebuje 9 km na zwiększenie prędkości ze 100 do 250 km/h.
TGV potrzebuje 6 km na zwiększenie prędkości ze 160 do 250 km/h.
Do czasu rozpędzania dodajcie jeszcze czas hamowania.
Im bardziej zwiększymy prędkość minimalną przejazdu, tym mniej czasu potrzebne na rozpędzenie się.

Dochodzi do tego jeszcze druga ważna kwestia: im mniej ograniczymy prędkość, tym szybciej przejedzie pociąg.
Lr5gNqI.jpg
Lr5gNqI.jpg (193.33 KiB) Przejrzano 1482 razy










ww pisze:
12 wrz 2022, o 23:50
Uważam, że jeśli zaangażowanie zwolenników przebiegu kolei przez stację Kalisz ma przynieść jakieś wymierne skutki, to należy posłuchać kaliszanina2 i wspólnie przedstawić projekt zmodyfikowanego wariantu W1 (lub chociaż zarys takiego projektu) na konsultacjach społecznych we środę.



Można też przedstawić dwa warianty, jeden umożliwiający przejazd przez stację Kalisz z większą prędkością (W1-C lub podobny) i drugi umożliwiający zaoszczędzenie jak największej liczby domów (W1-A, W1-B, W1-D lub podobny).
I niech zrobią dla obu wariantów studia porównawcze, niech wezmą te warianty do swoich wielokryterialnych analiz. Niech sobie wybiorą to co im najbardziej pasuje.








.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2022, o 09:10 przez Robert AB, łącznie zmieniany 3 razy.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 13 wrz 2022, o 07:24

Przykłady estakad kolejowych pokazywanych na prezentacji CPK dla Łomży.
Mogą mieć również zastosowanie w Kaliszu-Rypinku i w dolinie Prosny. Zaletą estakad jest to, że szerokość pasa KDP jest mały, w porównaniu z przekopem, czy linii na nasypie kolejowym.
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 9178912523

Więcej o KDP:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -177787962

220603125218.jpg
220603125218.jpg (213.59 KiB) Przejrzano 1452 razy
220603125737.jpg
220603125737.jpg (170.78 KiB) Przejrzano 1452 razy
220603125733.jpg
220603125733.jpg (154.25 KiB) Przejrzano 1452 razy
220603125811.jpg
220603125811.jpg (175.07 KiB) Przejrzano 1452 razy
220603125817.jpg
220603125817.jpg (237.58 KiB) Przejrzano 1452 razy
220603125821.jpg
220603125821.jpg (234.12 KiB) Przejrzano 1452 razy
220603125826.jpg
220603125826.jpg (221.89 KiB) Przejrzano 1452 razy
220603125830.jpg
220603125830.jpg (136.01 KiB) Przejrzano 1452 razy
220603125837.jpg
220603125837.jpg (213.13 KiB) Przejrzano 1452 razy
220603125833.jpg
220603125833.jpg (129.33 KiB) Przejrzano 1452 razy
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 13 wrz 2022, o 08:32

Oczywiście że jedynym słusznym wyborem jest estakada, te w Polsce może po za ta w Krakowie nie wiem czy są dobrym przykładem, oczywiście zajmują mało miejsca jak każda inna estakada jednak są to jeszcze estakady które powstawały za Prusaków, te nowoczesne zdecydowanie się różnią może style i wyglądem są o wiele gorsze mniej ciekawe, jednak posiadają ścianki boczne czy tam panele który wyciszają niechciane hałasy.

Akurat jeżeli chodzi o współczesne estakady wbite w tkankę miejską to polecam wycieczkę mapami google do Japonii, tam szybka kolej jest w całym kraju (na mapach google zaznaczona inaczej) estakady/tunele idą praktycznie przez cały kraj w tym przez wielkie aglomeracje których w Polsce nie uświadczymy
Obrazek

I jest to standardowy widok widok szybkiej kolei w miastach w Japonii , sąsiad jeszcze może przygarnie część ogródka sąsiada.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: faust » 13 wrz 2022, o 10:49

Miło by się czytało o Państwa propozycjach gdyby nie to, że przedstawiono cztery warianty i najlepszy jest niebieski. Jakiekolwiek wnioski o poprawki, zmiany (nawet zasadne) mogą doprowadzić do sytuacji, że linia powstanie poza Kaliszem. Wychodzi jak zwykle, gdzie trzech Polaków tam cztery zdania i każdy uważa, iż ma rację. Trzeba poprzeć przedstawiony wariant w całości, a nie bawić się w poprawki.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 13 wrz 2022, o 10:59

Na ostrowskich portalach/forach już radocha. Tylko czekać aż Pani Klimek zaproponuje przystanek kolei w Ostrowie. W ramach aglomeracji oczywiście.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: faust » 13 wrz 2022, o 11:04

Jutro spotkanie z mieszkańcami przy Łódzkiej, ale dziś o 17 spotkanie w sprawie strategii miasta na kolejne lata. Spotkanie bardziej kameralne, ja się wybieram, powinien być prezydent i wówczas można go o to spytać także. Spotkanie jest w Akceleratorze.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 13 wrz 2022, o 12:38

Też uważam, że wariant niebieski jest najkorzystniejszy dla Kalisza. Nie rozumie dlaczego zaprojektowano łuk na skraju lasu winiarskiego. Przesuwając tory w lesie bardziej na północ ten łuk będzie zlikwidowany. Ten łuk to chyba tylko po to by wyrzucić kolej z Kalisza.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 13 wrz 2022, o 20:07

Niby tak, ale będzie zbyt duży opór społeczny przeciwko temu, więc to i tak nie wyjdzie. Więc trzeba zaproponować jakiś kompromis w tej sytuacji. Poza tym po zrobieniu łuku na Rypinku kolej przez bardzo długi odcinek będzie jechała linią prostą, a w zwykłym W1/W2 będzie łuk niedaleko lasu Winiarskiego.


Artykuł na Latarniku Kaliskim:
https://latarnikkaliski.pl/antczak-kali ... qt8mBXGJnI

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: satori » 13 wrz 2022, o 20:18

Czy ktoś z tu obecnych zamierza jutro przedstawić modyfikacje wariantów?
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

mrczeslaw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 17 lis 2017, o 15:27

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: mrczeslaw » 13 wrz 2022, o 20:46

Zauważyłem że na koncepacjach zostały wprowadzone poprawki względem wersji z przed kilku dni. Porawki dotyczą układu drogowego.
Czy tylko ja to zauważyłem, czy mi się wydawało, czy może ktoś jeszcze ma taie wrażenie?

Niestety nię mogę juto być na spotkaniu ale mam kilka pytań , które uda się zadać:
1. Ma się rozumieć że tereny przejęte pod inwestycję będą terenami zamkniętymi w rozumieniu ustawy o terenach zamkniętych. Czy to prawda?
2. Kto będzie zarządzał tymi terenami? Spółka PKP czy CPK? Czy będzie taki bałagan jak na terenach kolejowych tzn. każda spółka od czegośc innego (PKP Nieruchomości, PKP Enrgetyka, PKP Polskie Linie Kolejowe itd.)
3. Jaka będzie budowana infrastruktura towarzysząca po za dorgami np. sieć telekomunikacyjna. Jeżeli w ogółe dorgi nie będą budowane przez samorządy, a nie przez CPK. A o sieci telekomunikacyjnej nikt nie pomyślał i będzie budowana za X lat za dużo większe pieniądze.
4. Wyjaśnienie kto będzie budował bariery dzwiękochłonne. Czy to prawda że ich budowa po okresie badań nie będzie po stornie CPK.
5. O co chodzi z tym przejazdem w wariancie 3 pomiędzy ul. Sieradzana i ul. Budowlanych? Dlaczego nie jest zachowana ciągłość ul. Budowlanych lun Księżnej Jolanty i Piwonickiej? Zawsze myślałem że tam będzie odwodnica śródmiejska od ul. Częstochowskiej przez ul. Piwonicką , do ul. Obozowej i dalej do Wrocławskiej
6. Czy budowa W-3 i W-4 nie przyblokuje na lata ewntualnej budowy półudniowej obwodnicy. Nigdzie nie jest uwzględniona taka ewentualność. Ponieważ przejśce np. przez autostrasę jest bardzo problematycznym (kosztownym i czasochłonnym) przedsięwzięciem, tutaj może być podobnie.

Może komuś spodobają się te pytania i uda mu się je zdać

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 13 wrz 2022, o 22:20

Miałem możliwość obserwowania przez prawie rok nanoszonych zmian dla:
* LK85 Warszawa - CPK - Łódź
* LK85/LK86 Łódź - Sieradz - Kępno - Wrocław
* LK267/268 Żarów - Świdnica - Wałbrzych - granica
* LK29 Ostrołęka - Łomża - Giżycko
i innych linii.

Mapy będą miały nanoszone zmiany i uszczegółowienia jeszcze przez minimum 6 miesięcy.

Na razie nie przejmowałbym się rozkładem skrzyżowań wielopoziomowych, dróg pomocniczych i innych. To będą doszlifowywać przez następne miesiące.
Teraz będzie eliminowany jeden wariant.

Za kilka miesięcy będzie II etap STEŚ z trzema wariantami i na tym etapie powinno być wystarczająco szczegółów odnośnie rozwiązań technicznych. I wtedy będzie najlepszy moment na propozycje skrzyżowań wielopoziomowych, dróg pomocniczych, itd.

Po tym będzie wybór wariantu inwestorskiego i czasami będzie to jeden z wariantów z II etapu, lub jakaś modyfikacja, któregoś.


Przykładowe mapy

Mapa z wariantem inwestorskim dla LK85 Warszawa - CPK- Łódź (bez węzła CPK):
https://cunited.maps.arcgis.com/apps/Em ... %3C/div%3E

https://sway.office.com/KJBqEFc7ydePFFDM


Mapa z wariantem inwestorskim dla węzła kolejowego CPK:
https://giscpk.maps.arcgis.com/apps/Emb ... heme=light

https://www.cpk.pl/pl/lokalizacja


Wariant W51 dla LK85/LK86 Łódź - Sieradz - Kępno - Wrocław (jeszcze nie ma mapy dla wariantu inwestorskiego):
https://www.cpk.pl/pl/wariant-i-w51


Mapa dla LK85 w Kaliszu będzie jeszcze uszczegółowiana.
Porównajcie szczegółowość mapy dla KDP przez Kalisz z powyższymi mapami, żeby przekonać się ile jeszcze pracy przez CPK i wykonawcą STEŚ.



Polecam obejrzenie archiwalnych nagrań wideo z różnych spotkań konsultacyjnych.
Brzeziny: www.youtube.com/watch?v=jtYEjdfs4SM
Łomża: www.youtube.com/watch?v=v6ag8d9gY6Q&t=7792s
i wielu innych.
Linki do konsultacji często umieszczałem ja lub inni na Skycrapercity.

Można zapoznać się z tematem na Skycrapercity na wątkach KDP merytoryczny, LK85, LK86 i innych.
Wykaz wątków tutaj: www.skyscrapercity.com/threads/polska-K ... -177787962
Wątki dla LK85 i LK86 możesz przejrzeć od początku. Tam jest dużo pytań i odpowiedzi. Specjalnie Wam to podaję, żebyście nie odkrywali Ameryki na nowo.

Strona CPK z konsultacjami:
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/k ... kolejowych
Wiele odpowiedzi na pytania znajdziesz na różnych podstronach dla poszczególnych linii kolejowych.

Świetny artykuł: https://biznesalert.pl/pociagi-koleje-m ... nergetyka/

CPK będzie wszystko budować (drogi, sieci). Zobacz wideo z konsultacji z Łomży.

CPK rozmawia z GDDKiA i innymi instytucjami na temat obwodnic, sieci. W Brzezinach konsultowali przebieg projektowanej obwodnicy. W Łomży przebieg drogi szybkiego ruchu. Itd.

Takie pytania możesz też wrzucać w Skycrapercity w wątku KDP merytoryczny, albo dla LK85.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 13 wrz 2022, o 22:36

filip pisze:
13 wrz 2022, o 20:07
Stanis pisze:
13 wrz 2022, o 12:38
Też uważam, że wariant niebieski jest najkorzystniejszy dla Kalisza. Nie rozumie dlaczego zaprojektowano łuk na skraju lasu winiarskiego. Przesuwając tory w lesie bardziej na północ ten łuk będzie zlikwidowany. Ten łuk to chyba tylko po to by wyrzucić kolej z Kalisza.
Niby tak, ale będzie zbyt duży opór społeczny przeciwko temu, więc to i tak nie wyjdzie. Więc trzeba zaproponować jakiś kompromis w tej sytuacji. Poza tym po zrobieniu łuku na Rypinku kolej przez bardzo długi odcinek będzie jechała linią prostą, a w zwykłym W1/W2 będzie łuk niedaleko lasu Winiarskiego.
Łuk w okolicach Lasu Winiarskiego jest łagodny. Nie przejmowałbym się nim.
Ale trzeba koniecznie wyłagodzić zagorzyński łuk na wschód od stacji Kalisz.
Propozycja W1-C jest jedną z możliwości.


filip pisze:
13 wrz 2022, o 20:07
Artykuł na Latarniku Kaliskim:
https://latarnikkaliski.pl/antczak-kali ... predkosci/


Świetny artykuł!
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 14 wrz 2022, o 06:52

Robert AB pisze:
13 wrz 2022, o 22:36
filip pisze:
13 wrz 2022, o 20:07
Stanis pisze:
13 wrz 2022, o 12:38
Też uważam, że wariant niebieski jest najkorzystniejszy dla Kalisza. Nie rozumie dlaczego zaprojektowano łuk na skraju lasu winiarskiego. Przesuwając tory w lesie bardziej na północ ten łuk będzie zlikwidowany. Ten łuk to chyba tylko po to by wyrzucić kolej z Kalisza.
Niby tak, ale będzie zbyt duży opór społeczny przeciwko temu, więc to i tak nie wyjdzie. Więc trzeba zaproponować jakiś kompromis w tej sytuacji. Poza tym po zrobieniu łuku na Rypinku kolej przez bardzo długi odcinek będzie jechała linią prostą, a w zwykłym W1/W2 będzie łuk niedaleko lasu Winiarskiego.
Łuk w okolicach Lasu Winiarskiego jest łagodny. Nie przejmowałbym się nim.
Ale trzeba koniecznie wyłagodzić zagorzyński łuk na wschód od stacji Kalisz.
Propozycja W1-C jest jedną z możliwości.


Dla pełniejszego zrozumienia grafika kalen23 z SSC:
legenda.jpg
legenda.jpg (96.96 KiB) Przejrzano 1064 razy

Na łukach też można jechać szybko. Im łuk o większym promieniu tym szybciej można jechać.
Łuk po zachodniej stronie Lasu Winiarskiego dość duży promień, dzięki temu nie powinno być jakiegoś ograniczenia prędkości w tym miejscu.

Kolory na grafice powyżej były zastosowane przez kalen23 w jego analizach różnych częściach projektowanej sieci KDP.
Przykład dla zachodniego wyjazdu z Łodzi: www.skyscrapercity.com/threads/LODZ-tun ... -180199270

We wpisie powyżej są też linki do analiz kalen23 dla innych linii.

Przykładowa grafika z jego wpisów:
LK85_W34_2.jpg
LK85_W34_2.jpg (131.3 KiB) Przejrzano 1060 razy

Dlatego jest takie ważne, aby przejście przez Kalisz miało możliwie łagodne łuki (=łuki o dużych promieniach).
Ważne jest też, aby w miejscach wrażliwych (gdzie są domy, inne cenne lokalizacje) były estakady, dzięki którym SZEROKOŚĆ zajętości terenu pod linię jest znacznie MNIEJSZA.
Szerokość pasa zajętości jest szczególnie duża w miejscu wysokich nasypów kolejowych lub wkopów. Dlatego zastosowanie estakad i płytkich tuneli może pomóc.

Przypominam też, że kaliska stacja i Zagorzynek jest na górce wiec można rozważyć tutaj płytki tunel.
Z kolei estakada w miejscu przejścia przez Częstochowską i Rypinek, żeby nie trzeba było burzyć dużo domów.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: satori » 14 wrz 2022, o 09:38

Obawiam się że forumowi projektanci zapominają o płaszczyźnie poziomej torów i tym że jedna z drugiej nie może przejść na krótkim odcinku. Pociąg by się musiał poruszać jak saneczki bobslejowe w rynnie. Pociągi w rynnach nie jeżdżą.

Na oko to tam jest max 315 metrów na zmianę przechylenia pociągu z górowania prawych kół nad lewymi (łuk w prawo) do górowania kół lewych nad prawymi (łuk w lewo). Ile ma skład długości?

Obrazek
Obrazek
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 14 wrz 2022, o 09:56

faust pisze:
13 wrz 2022, o 11:04
Jutro spotkanie z mieszkańcami przy Łódzkiej, ale dziś o 17 spotkanie w sprawie strategii miasta na kolejne lata. Spotkanie bardziej kameralne, ja się wybieram, powinien być prezydent i wówczas można go o to spytać także. Spotkanie jest w Akceleratorze.
Udało się porozmawiać z prezydentem?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 14 wrz 2022, o 10:01

satori pisze:
14 wrz 2022, o 09:38
Obawiam się że forumowi projektanci zapominają o płaszczyźnie poziomej torów i tym że jedna z drugiej nie może przejść na krótkim odcinku. Pociąg by się musiał poruszać jak saneczki bobslejowe w rynnie. Pociągi w rynnach nie jeżdżą.

Na oko to tam jest max 315 metrów na zmianę przechylenia pociągu z górowania prawych kół nad lewymi (łuk w prawo) do górowania kół lewych nad prawymi (łuk w lewo). Ile ma skład długości?

Obrazek
Obrazek



Masz rację, warianty W1-A, W1-B i W1-D mogą mieć z tym problem.

Jest jeszcze wariant W1-C (oznaczony na pomarańczowo), który nie ma tego problemu. Jest pojedyńczy długi łagodny łuk.
LK85 Kalisz, v01.jpg
LK85 Kalisz, v01.jpg (363.69 KiB) Przejrzano 992 razy
LK85 Kalisz, v01a.jpg
LK85 Kalisz, v01a.jpg (418.38 KiB) Przejrzano 992 razy
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

ODPOWIEDZ