Sieć tramwajowa w Kaliszu

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6470
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: jasiek20 » 22 wrz 2022, o 13:02

"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 709
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: filip » 22 wrz 2022, o 13:13

Szkoda, że nie u nas. :( Chociaż z drugiej strony miałbym obawy, kto za np. 40 lat by finansował remont skoro tracimy ludność w tempie ekspresowym.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3116
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: kaliszanin2 » 22 wrz 2022, o 13:50

Rzeszów będzie miał finansowanie z programu dla Ściany Wschodniej. Powiaty b. województw kaliskiego, konińskiego i sieradzkiego powinny wystąpić o objęcie tym programem, ponieważ są na poziomie rozwoju Ściany Wschodniej, tymczasem odmawia się im wsparcia, ponieważ to podobno "bogata Wielkopolska". Takie traktowanie to naprawdę niebywały skandal.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1104
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: wollny » 22 wrz 2022, o 14:03

Tu się kłania niewłaściwy podział terytorialny stosowany przy podziale środków UE. I nie chodzi nawet o to, że jesteśmy "pod" Poznaniem, tylko o to że Poznań i powiat poznański jako jeden z głównych ośrodków wzrostu podkręca wskaźniki dla całej Wielkopolski. Po to wyłączono Warszawę z mazowieckiego i tak samo powinno się wyłączyć Poznań/powiat poznański z wielkopolskiego. Ktoś kiedyś wymyślił program Polska Wschodnia, a czym się różnią takie powiaty jak kaliski, sieradzki czy chociażby powiaty w lubuskiem od Polski Wschodniej?
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10317
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: K-man » 22 wrz 2022, o 16:53

Już dawno o tym pisałem. Ale to dotyczy także Wrocławia.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 709
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: filip » 23 wrz 2022, o 18:58

kaliszanin2 pisze:
22 wrz 2022, o 13:50
Rzeszów będzie miał finansowanie z programu dla Ściany Wschodniej. Powiaty b. województw kaliskiego, konińskiego i sieradzkiego powinny wystąpić o objęcie tym programem, ponieważ są na poziomie rozwoju Ściany Wschodniej, tymczasem odmawia się im wsparcia, ponieważ to podobno "bogata Wielkopolska". Takie traktowanie to naprawdę niebywały skandal.
Właśnie zawsze mnie zadziwiało jak to jest, że Kalisz jest kwalifikowany jako dobrze rozwinięty skoro rozwój tego miasta jest na poziomie Chełma albo innego Przemyśla.

filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 709
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: filip » wczoraj, o 16:56

Ostatnio myślałem trochę nad potencjalną linią/siecią tramwajową w naszym mieście. Postanowiłem, że spróbuję wymyślić linię "po francusku", czyli założenia były takie, aby tramwaj jak najbardziej "penetrował" osiedla i place. Podejrzewam, że opcja przez Główny Rynek nie każdemu może się spodobać, ale przez ważne place w innych (często większych) miastach też kursują tramwaje i dodają jakości przestrzeni publicznej.
Wszystko sprawdzone, tramwaj zmieściłby się bez problemu w każdym miejscu na osiedlu nie zabierając dróg i (większości) parkingów.
Co myślicie o takiej koncepcji?

Czerwony kolor to podstawowa trasa, a żółty to wydłużona wersja. Zajezdnia w przypadku wydłużonej wersji znajdowałaby się na wolnej działce w Strefie Ekonomicznej.
Załączniki
pomysł na 1 linie tramwajową.png
pomysł na 1 linie tramwajową.png (970.45 KiB) Przejrzano 104 razy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2316
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: jp » wczoraj, o 18:42

Wyprostowując linię ograniczasz do niej dostęp. Meandrująca dociera do większej liczby pasażerów. Dobrym przykładem jest ul. Wyszyńskiego, gdzie jedna linia/jeden ciąg obsługuje większą część osiedla. Rozproszenie na więcej ciągów w bliskiej odległości musiałoby odbić się na zmniejszeniu częstotliwości. No i trudno wyobrazić sobie dwa tory na Śródmiejskiej czy Zamkowej...

filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 709
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: filip » wczoraj, o 19:11

jp pisze:
wczoraj, o 18:42
Wyprostowując linię ograniczasz do niej dostęp. Meandrująca dociera do większej liczby pasażerów. Dobrym przykładem jest ul. Wyszyńskiego, gdzie jedna linia/jeden ciąg obsługuje większą część osiedla. Rozproszenie na więcej ciągów w bliskiej odległości musiałoby odbić się na zmniejszeniu częstotliwości. (...)
Akurat to jest nieprawda. Linia w mojej formie w odległości 350m do przystanka jest w stanie obsłużyć większość blokowej części osiedla (z wyjątkiem bloków w okolicach Al. Wojska Polskiego). Jeżeli linia leciałaby wzdłuż ulicy to wtedy odcinamy wszystko na południe od Al. Księdza Jerzego Popiełuszki, ale zyskuje część bloków przy Al. Wojska Polskiego. Bilans jest mniej więcej ten sam.
Argument o częstotliwości kursowania słuszny, przynajmniej jeżeli doliczamy autobusy (a raczej powinniśmy).
jp pisze:
wczoraj, o 18:42
(...) No i trudno wyobrazić sobie dwa tory na Śródmiejskiej czy Zamkowej...
A w zasadzie to czemu? Po zlikwidowaniu parkingów miejsca jest wystarczająco. Choć na zwężonej części (tej od Kościuszki do Mostu Kamiennego) Śródmiejskiej rzeczywiście byłby problem i pewnie bez lekkiej przebudowy nie obeszłoby się. No i zostaję jeszcze Most Kamienny, który dałoby się "ogarnąć" gdyby lekko został zwężony chodnik. No niestety bez kompromisów się nie da, ale wartość dodana do przestrzeni byłaby naprawdę duża.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: satori » wczoraj, o 20:38

Tylko dorożki, tramwaje to pociągi a po ciąg niszczą duszę i powodują choroby...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 709
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Sieć tramwajowa w Kaliszu

Post autor: filip » wczoraj, o 20:51

satori pisze:
wczoraj, o 20:38
Tylko dorożki, tramwaje to pociągi a po ciąg niszczą duszę i powodują choroby...
Gdyby było chociaż troszeczkę woli to szansa na finasowanie budowy sieci/linii była niedawno. Można było uzyskać pieniądze z Nowego Ładu na budowę, ale przecież lepiej remontować wiecznie drogi, więc póki co zostają dorożki. :wink:

ODPOWIEDZ