DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Na OpenStreetMap (podobnie jak ostatnio dalszy ciąg Szlaku Bursztynowego) pojawił się przebieg obwodnicy na odc. od Boczkowa do Kościelnej Wsi. Na jakiej podstawie oni bazują z tym wszystkim? Z tych samych danych mapowych zaciąga Yanosik - też już widać przebiegi.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Koleś łamie regulamin OpenStreetMap... oznacza jako droga w budowie coś co nawet administracyjnie nie ma zatwierdzonego przebiegu... I tak przy wielu miastach.. Nie ma sie tym co sugerować..
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jeżeli ta trasa wyglądałaby tak jak na OpenStreetMap to mielibyśmy ciekawy węzeł w okolicach Nowych Skalmierzyc. Nie widziałem takiego w Polsce.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Masz na myśli ten węzeł z OpenStreetMap? Przecież to jest trąbka, najczęściej spotykane bezkolizyjne połączenie dwóch dróg. Była jeszcze wersja z rondem, ale to były przykładowe propozycje z konsultacji społecznych z końca 2020 roku. Nie wiem jak ostatecznie będzie wyglądał ten węzeł.
- Załączniki
-
- IMG_20221001_225042.jpg (279.04 KiB) Przejrzano 2137 razy
-
- IMG_20221001_224511.jpg (239.58 KiB) Przejrzano 2137 razy
-
- IMG_20221001_224814.jpg (276.22 KiB) Przejrzano 2137 razy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
A rzeczywiście, to jest trąbka. Ale ma jakiś inny kształt, jakby rozciągnięta była.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Najczęściej stosuje się podejście drogi podrzędnej zbliżone do kąta prostego. W tym przypadku drogą podrzędną jest obecna obwodnica Skalmierzyc. Jest jednak wielce prawdopodobne, że natężenie ruchu będzie na niej większe niż na odcinku DK do Kościelnej Wsi, więc stąd to rozciągnięcie
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Patrząc na te mapki, to zastanawiam się czy projektant jest po ASP czy po architekturze.
A swoją drogą czy nie można przedstawiać map według przyjętych światowych zasad w Polsce też północ u góry południe na dole wschód po prawej zachód po lewej. Czy mapy dotyczące Kalisza muszą być widziane od strony Poznania.
A swoją drogą czy nie można przedstawiać map według przyjętych światowych zasad w Polsce też północ u góry południe na dole wschód po prawej zachód po lewej. Czy mapy dotyczące Kalisza muszą być widziane od strony Poznania.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Dzięki za wytłumaczenie.jp pisze: ↑1 paź 2022, o 23:36Najczęściej stosuje się podejście drogi podrzędnej zbliżone do kąta prostego. W tym przypadku drogą podrzędną jest obecna obwodnica Skalmierzyc. Jest jednak wielce prawdopodobne, że natężenie ruchu będzie na niej większe niż na odcinku DK do Kościelnej Wsi, więc stąd to rozciągnięcie
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Stanis, to są plany sytuacyjne, opracowane przez Transprojekt Gdański, które były przedmiotem akcji informacyjnej podczas konsultacji społecznych w grudniu 2020 roku.
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/fron ... A-cz.2.pdf
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/fron ... B-cz.2.pdf
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/fron ... A-cz.2.pdf
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/fron ... B-cz.2.pdf
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/fron ... A-cz.2.pdf
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/fron ... B-cz.2.pdf
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/fron ... A-cz.2.pdf
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/fron ... B-cz.2.pdf
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Trochę paranoja wchodzi Panu... To nie mapa tylko screenshoty z PDFa z mapą dużego obszaru a PDF można sobie obracać o wielokrotność 90%... Także transprojekt gdański robiący opracowanie zrobił zgodnie ze sztuką tylko dalsze powielanie i przetwarzanie nie trzyma się zasad... A poza tym to w zależności od pochodzenia, typu i skali mapy są różne patenty na orientację mapy... Temat szeroki..Stanis pisze: ↑2 paź 2022, o 12:08Patrząc na te mapki, to zastanawiam się czy projektant jest po ASP czy po architekturze.
A swoją drogą czy nie można przedstawiać map według przyjętych światowych zasad w Polsce też północ u góry południe na dole wschód po prawej zachód po lewej. Czy mapy dotyczące Kalisza muszą być widziane od strony Poznania.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
satori pewnie masz racje ja się na tym nie znam ale ja jako odbiorca chciałbym mieć to przedstawione w czytelny sposób. Coś mi się wydaje, że po odwróceniu, strony będziemy mieli dobre tylko napisy do góry nogami. Według mojego odczucia te wykresy są przedstawione, chceta to mata, jak przyjdzie co do czego to się coś wymyśli i inwestycja zostanie odsunięta, a za te opracowania i tak zapłacicie.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Całkiem zabawne, że o interes Miasta Kalisz bardziej dba Burmistrz Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce. Ale dobrze, że to ten wariant przeszedł.
A rok 2026 jest nierealny. W ciągu 3,5-4 lat wydać decyzję środowiskową, zrobić projekt, ogłosić przetarg, wybudować i oddać?
Myślę, że jak już to to pierwsza połowa 2027. Ciekawe kiedy cały przebieg na trasie Ostrów-Konin, choć ważniejszy jest odcinek do Ostrowa.
A rok 2026 jest nierealny. W ciągu 3,5-4 lat wydać decyzję środowiskową, zrobić projekt, ogłosić przetarg, wybudować i oddać?
Myślę, że jak już to to pierwsza połowa 2027. Ciekawe kiedy cały przebieg na trasie Ostrów-Konin, choć ważniejszy jest odcinek do Ostrowa.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jak ma się słabą władze to inni decydują o naszym losie.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Dobrze, że wreszcie odbyło się posiedzenie KOPI. Teraz tylko czekać na złożenie wniosku o DŚU.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Im później powstanie obwodnica Kalisza tym dla Ostrowa lepiej. Drogi ekspresowe przyciągają inwestorów. Skalmierzyce jak i cały powiat Ostrowski mają pewnie odgórny przykaz że trzeba blokować i tyle. Nie ważne że same Skalmierzyce na tym skorzystają bo wystarczy przedłużyć drogę Inwestorską i zainwestować trochę grosza żeby gmina mogła korzystać. Mają Coma i myślą że złapali kurę za ogon. Proinwestycyjny wójt będzie inwestował żeby mógł bardziej korzystać. Cieszę się że Kalisz mimo tego że nie posiada drogi S radzi sobie nieźle. Mamy fajną strefę która potrafiła "wydrzeć" Skalmierzycą niezłą inwrstycje(Leviat) i ciągle się będzie rozwijać bo jedne inwestycje pociągają za sobą kolejne. A Skalmierzyce inwestując tuż obok mogłyby przyciągać inwestorów. A tak przepychają koleją sprawę obwodnicy w nieskończoność
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Znowu bicie piany przez posłankę Pawliczak czy nasze władze odrzucają wybrany wariant?
https://zyciekalisza.pl/artykul/karolin ... ak/1361838
PS: do nazwy wątku dodałbym - oraz obwodnica Kalisza
https://zyciekalisza.pl/artykul/karolin ... ak/1361838
PS: do nazwy wątku dodałbym - oraz obwodnica Kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wypracowali kompromis i został wybrany przez GDDKiA. To lepiej jakby w nieskończoność trwały protesty przy procedowaniu DŚU?Wasyl81 pisze: ↑12 paź 2022, o 20:37Im później powstanie obwodnica Kalisza tym dla Ostrowa lepiej. Drogi ekspresowe przyciągają inwestorów. Skalmierzyce jak i cały powiat Ostrowski mają pewnie odgórny przykaz że trzeba blokować i tyle. Nie ważne że same Skalmierzyce na tym skorzystają bo wystarczy przedłużyć drogę Inwestorską i zainwestować trochę grosza żeby gmina mogła korzystać. Mają Coma i myślą że złapali kurę za ogon. Proinwestycyjny wójt będzie inwestował żeby mógł bardziej korzystać. Cieszę się że Kalisz mimo tego że nie posiada drogi S radzi sobie nieźle. Mamy fajną strefę która potrafiła "wydrzeć" Skalmierzycą niezłą inwrstycje(Leviat) i ciągle się będzie rozwijać bo jedne inwestycje pociągają za sobą kolejne. A Skalmierzyce inwestując tuż obok mogłyby przyciągać inwestorów. A tak przepychają koleją sprawę obwodnicy w nieskończoność
Już nie mówiąc o tym, że ten wariant jest dla Kalisza dobry, bo zbliża obwodnicę do strefy ekonomicznej. Kto wracałby z Ociąża tyle km tirem...?
-
- Użytkownik
- Posty: 3657
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Przestańcie pisać o 25 jak o drodze lokalnej, bo jeszcze asfalt usuną i żwirówkę zrobią. Wysuwanie argumentów, że ruch zaczyna się dopiero od Kalisza na Ostrów, no bo kto z Bydgoszczy do Wrocławia będzie jechał DK 25 przepychając się przez wąskie ulice Konina i Kalisza, mając do dyspozycji drogę dalszą ale wygodną przez Poznań. Ludzie to przecież istoty rozumne, gdyby 25 miała kategorie S to ruch zostanie skierowany na tą drogę i jaka oszczędność paliwa i czasu. O DK 25 należy mówić i pisać jak o drodze łączącej Pragę z Królewcem.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.