DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: K-man » 15 paź 2022, o 20:04

Stanis ma rację. Dodałbym może nawet Monachium. Już kiedyś dwukrotnie z Wrocławia na północ poprzez Kalisz wiodła bardzo ważna droga. To Szlak bursztynowy, a później głównie w średniowieczu szlak Wrocław - Kalisz - Toruń. Wydaję mi się ze to naturalna i jedna najszybszych tras łączących Czechy, Bawarię, czy Austrię z krajami bałtyckimi.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 15 paź 2022, o 20:47

Podziwiam waszą wyobraźnię.
Tylko problem jest taki, że nie ma ani jednego dużego miasta pomiędzy Wrocławiem, a Bydgoszczą na DK25, więc ta droga nie powstanie. Różnica pomiędzy S5, a DK25 to +/- 30km. Czy to jest warte przepalenia takich pieniędzy? W sensie ja wiem, że w naszym kraju na wschodzie (bo czego nie robi się dla swojego elektoratu) popularne jest budowanie autostrad w polach (S16 i S61), ale jesteśmy na zachodzie i tutaj to nie przejdzie. Dużo ważniejsza dla Kalisza jest S12 do Sobótki, która ma znacznie większe szanse powstania, niż rozbudowa DK25 na całej jej długości albo przynajmniej na trasie Wrocław-Bydgoszcz.
K-man pisze:
15 paź 2022, o 20:04
Stanis ma rację. Dodałbym może nawet Monachium. Już kiedyś dwukrotnie z Wrocławia na północ poprzez Kalisz wiodła bardzo ważna droga. To Szlak bursztynowy, a później głównie w średniowieczu szlak Wrocław - Kalisz - Toruń. Wydaję mi się ze to naturalna i jedna najszybszych tras łączących Czechy, Bawarię, czy Austrię z krajami bałtyckimi.
Tylko, że w Średniowieczu, a już w szczególności w Starożytności nie było kolei ani samochodów. To logiczne, że wtedy te kilkadziesiąt kilometrów robiło wielką różnicę.
Rozumiem lokalny patriotyzm, ale trzeba podchodzić do spraw dość realnie, a nie z taką ułańską fantazją. :wink:

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 15 paź 2022, o 21:25

filip pisze:
15 paź 2022, o 20:47
Podziwiam waszą wyobraźnię.
Tylko problem jest taki, że nie ma ani jednego dużego miasta pomiędzy Wrocławiem, a Bydgoszczą na DK25, więc ta droga nie powstanie(...)
Jak to nie ma, a Kalisz? :wink:
filip pisze:
15 paź 2022, o 20:47
Rozumiem lokalny patriotyzm, ale trzeba podchodzić do spraw dość realnie, a nie z taką ułańską fantazją. :wink:
Fantazja fantazją ale Stanis ma rację

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 15 paź 2022, o 22:17

Jeśli nas ponosi ułańska fantazja to może budowa obwodnicy Kalisza to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Długość drogi dzisiaj to nie problem, bo to nie średniowiecze, to z Konina do Wrocławia można dojechać przez Sieradz, w Uniejowie będą się cieszyć a w Kaliszu lamentować, że miasto się nie rozwija. Jak to niema dużych miast na trasie Bydgoszcz Wrocław, a Ostrów to co, nie prawda, ale jak tak będziemy myśleć to będzie prawda.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 paź 2022, o 21:10

Stanis pisze:
15 paź 2022, o 22:17
Jeśli nas ponosi ułańska fantazja to może budowa obwodnicy Kalisza to wyrzucanie pieniędzy w błoto. (...)
Jest malutka, ale tylko maluteńka różnica pomiędzy budową obwodnicy, a rozbudową drogi do standardu S/GP na ok. 340 km.
Sieć dróg szybkiego ruchu do 2030 roku w większości będzie skończona lub w budowie. Później zapewne będzie uzupełniana fragmentami tam gdzie są potrzebne.
Dlatego tak, to zdecydowania ułańska fantazja, na dodatek z takim lobby politycznym.
Stanis pisze:
15 paź 2022, o 22:17
Długość drogi dzisiaj to nie problem, bo to nie średniowiecze, to z Konina do Wrocławia można dojechać przez Sieradz (...)
Zdecydowanie podanie absurdalnego przykładu to merytoryczny argument. Poza tym ile osób jeździ z Konina do Wrocławia?
Dróg szybkiego ruchu nie buduję się po to, żeby łączyć niewielkie miasta takie jak Kalisz i Konin tylko te największe w kraju i zagranicą. Niestety taka jest prawda.
Nikt nie zbuduję drugiej drogi łączącej Wrocław z Bydgoszczą jeżeli różnica wynosiłaby 30-40km po to, żeby Kalisz miał do niej dostęp. No chyba, że Kalisz byłby 2-3 razy większy to wtedy prawdopodobieństwo się znacznie podnosi.
Stanis pisze:
15 paź 2022, o 22:17
(...) w Uniejowie będą się cieszyć a w Kaliszu lamentować, że miasto się nie rozwija. (...)
Drogi nie mają wielkiego wpływu na rozwój miast. No chyba, że dla kogoś wielki rozwój to montownie i magazyny. To zawsze są miejsca pracy, ale tym nikogo nie zatrzymamy tutaj.Najważniejsze w rozwoju miasta są uczelnie wyższe, bo to one mają wpływ na kreowanie wysokopłatnych miejsc pracy i lokalnych elit oraz są czynnikiem miastotwórczym.
Jeżeli drogi miałyby wpływ na rozwój to takie miasta jak Świebodzin, Ełk, Sieradz, Piotrków Trybunalski, Konin byłyby świetnie rozwinięte.

Podsumowując. Cieszyłbym się jakby taka droga miała powstać, ale trzeba myśleć realnie i najważniejsze dla Kalisza jest S11, DK25 (Ostrów-Kalisz-Konin) i przedłużenie S12 do Sobótki. A już z inwestycji komunikacyjnych to zdecydowanie najważniejsze jest KDP.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: K-man » 16 paź 2022, o 22:32

A ja się będą powtarzał. Drogi jak prawie wszystko inne dają jedynie możliwość rozwoju, a nie gwarancję. Reszta zależy od pracowitości i pomysłowości włodarzy i mieszkańców.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 16 paź 2022, o 22:35

A jakie to wielkie miasta są na trasie S12 Sobótka?
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 paź 2022, o 22:57

K-man pisze:
16 paź 2022, o 22:32
A ja się będą powtarzał. Drogi jak prawie wszystko inne dają jedynie możliwość rozwoju, a nie gwarancję. Reszta zależy od pracowitości i pomysłowości włodarzy i mieszkańców.
Tylko jakie możliwości rozwoju? Czy ktoś kto produkuję procesory będzie patrzał na połączenia drogowe? Pewnie tak, ale w drugiej kolejności. W pierwszej kolejności będzie go interesował potencjał ludzki na miejscu.
Stanis pisze:
16 paź 2022, o 22:35
A jakie to wielkie miasta są na trasie S12 Sobótka?
W zasadzie na całej S12 (jeżeli doliczamy S8 jako dalszy ciąg) oprócz Łodzi to nie ma żadnego dużego miasta. Ale jest to droga łącząca Ukrainę z Polską (E373), więc wielkość miast nie ma wielkiego znaczenia. Ale i tak są dwa sporawe miasta średnie - Lublin i Radom.
Przedłużenie S12 do Sobótki miałaby na celu połączenie tych miast i Ukrainy z S11 i A2 wpinając przy okazji Kalisz do sieci dróg A i S.
Myślę, że to sporo sensowniejszy argument, który łatwiej przepchnąć, niż "bo mje siem nalezy i w sredniowieczu byla tu trasa".

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: K-man » 16 paź 2022, o 23:00

Widzę, że nic nie zrozumiałeś z tym średniowieczem czy TB. Ale nie pierwszy raz i pewnie nie ostatni.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 paź 2022, o 23:11

K-man pisze:
16 paź 2022, o 23:00
Widzę, że nic nie zrozumiałeś z tym średniowieczem czy TB. Ale nie pierwszy raz i pewnie nie ostatni.
To nie jest kwestia rozumienia, ale rachunku ekonomicznego.
Powiedz jak wytłumaczysz komuś w GDDKiA, że tą drogę trzeba wybudować. Powiesz, że kiedyś była tu trasa albo, że to połączenie Wrocławia z Bydgoszczą? Powiedzą ci, że taka trasa już istnieję i jest to S5.
W drogi A i S będzie stopniowo szło coraz mniej pieniędzy, sieć prawdopodobnie będzie gotowa w bliskiej przyszłości i jedyne co będą budowali (o ile to będą robili) to krótkie odcinki, których brakuję. Możliwe, że kiedyś rozbudują DK25 do Oleśnicy, ale na Bydgoszcz to bym nie liczył.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 16 paź 2022, o 23:16

A ja o 25 pisałem jako o drodze łączącej Pragę z Królewcem.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 paź 2022, o 23:24

Sprawdzając na Google Maps różnica wynosi zawrotne 2 km na korzyść Kalisza, a na dodatek Królewiec to Kaliningrad będący częścią państwa, które jest wyłączone z systemu międzynarodowego.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 16 paź 2022, o 23:49

filip chciałbym Ci przypomnieć, że Czesi zrobili referendum i Królewiec włączyli do Czech. Tak więc można uznać go, że jest włączony do systemu miedzynarodowego i w ramach dobro sąsiedzkiej współpracy należy Czechom ułatwić dojazd DK25.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 17 paź 2022, o 00:56

To trzeba było mówić, że chodzi o Kralovec. :wink:
Ja robiłem referendum ws. przyłączenia Poznania do Kalisza. Udało się, wynik wynosił 99,99%. Oficjalnie Kalisz został piątym największym miastem w Polsce. :lol:

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 17 paź 2022, o 14:48

Z wywiadu portalu Calisia.pl z rzecznikiem prasowym oddziału GDDKIA.

"Ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i Buduj na wykonanie dokumentacji projektowej (PB i PW) oraz roboty budowlane, możliwe będzie najwcześniej pod koniec 2024 r., a rozpoczęcie prac na projektem budowlanym w I połowie 2025 r."

Czyli ukończenie raczej rok 2028.

" Aktualnie całkowity koszt inwestycji szacowany jest na poziomie około 1 mld złotych brutto."

Jeżeli dobrze pamiętam, to na samym początku mówiono o kwocie 0,6 mld.

https://calisia.pl/na-jakim-etapie-jest ... rogi,59104
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 17 paź 2022, o 19:42

Podle babsko podpina i lansuje na temacie... Od wysłuchania na żywo jej podłego i parszywego przekazu pod publiczkę na spotkaniu KDP gardze tym babskiem niesamowicie... Gęby pełne frazesów...
I jeszcze to "najbardziej optymalny".... masło maślane... poślica..
Screenshot_20221017-193820.png
Screenshot_20221017-193820.png (419.98 KiB) Przejrzano 1493 razy
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 17 paź 2022, o 20:52

satori pisze:
17 paź 2022, o 19:42
I jeszcze to "najbardziej optymalny".... masło maślane...
Optymalny to najlepszy z możliwych. Nie chodzi więc o żadne masło maślane, tylko o najbardziejszą najlepszość z możliwych. "Najbardziej optymalny" można by ująć jednym słowem jako "przenajlepszy". Wzorce z przedrostkiem "przenaj" istnieją w języku polskim. Widocznie posłanka zainspirowała się.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 24 paź 2022, o 00:11

https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... ej-sprawie
Nie wierzę, z powodu około 400 metrowego odcinka drogi w granicach miasta... Przecież to jest inwestycja rządowa, w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Na realizację Programu rząd przeznaczył 28 mld zł.
Jak była budowana obwodnica Skalmierzyc, Kalisz nie partycypował w kosztach. Pomimo tego, że 1,5 km odcinek powstał w granicach miasta i to wraz z węzłem.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2022, o 00:20 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 24 paź 2022, o 00:20

Uroki naszego pięknego kraju.
Niech jakoś nasi wspaniali parlamentarzyści się wykażą i załatwią finansowanie na te 400 metrów. Przecież to nie jest niewiadomo co.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 24 paź 2022, o 00:30

To niech zostawią 400 metrową przerwę w prawie 20 km odcinku obwodnicy :lol:
A co byłoby w przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 ? Sprawdzał ktoś jak to wygląda w przypadku innych miast na prawach powiatu, które załapały się na program 100 obwodnic?
Już znalazłem. "Obwodnica Legnicy w ciągu DK94 zostanie zrealizowana jako wspólne zadanie gminy Legnica i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na podstawie porozumienia zawartego 11 lutego 2020 r. Związane jest to z przebiegiem obwodnicy na terenie miasta na prawach powiatu..."
Ostatnio zmieniony 24 paź 2022, o 00:43 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ