Tak też zaczynam omawiać ostatni z wariantów czyli W3.
Wariant którego szprycha najdalej odbiega od Kaliskiego centrum, więc wydawać by się mogło że sieje najmniej wyburzeń...
Jednak czy tak jest? Rzeczywiście główna szprycha nie wymaga żadnego wyburzania domu na Sulisławicach.
Natomiast dużą ilość wyburzeń sieje w osiedlu Szczypiorno oraz łącznica z LK14 przebiega przez środek osiedla Piwonice.
Wariant ten zarazem przecina kilka razy dawne granice zaborcze przez co tuszuje nieco, niesławną historię kraju na mapach.
Zacznę dojść nie typowo bo we wszystkich wariantach raczej pisałem tylko o Kaliszu tutaj jednak zacznę od graniczącej z nami miejscowości Żydów.
Żydów
O ile na Sulisławicach nie dochodzi praktycznie do wyburzeń domów o tyle, nie tak kolorowo wariant traktuje mieszkańców miejscowości Żydów.
Pierw torowiska przebija główną zabudowaną drogę w Żydowie następnie wymaga to budowy przeprawy (Wiaduktu) przez tory przez co znikają kolejne domostwa w tej miejscowości na domiar złego, kawałek dalej zaczynają się rozwidlenia torów do LK14 i znikają kolejne domostwa.
Jeżeli ktoś nie lubi mieszkać w dużych skupiskach ludzkich, niewątpliwie zaciekawi go ul. Polna w Żydowie jeżeli oczywiście wariant ten zostałby zrealizowany, no bo kto by nie chciał mieszkać i być otoczony z 2 stron torami które się zwężają.
Pominę już fakt że na lewym brzegu Prosny z wyburzeniami nadal nieciekawie ponieważ w miejscowości Stobno, torowisko idzie wzdłuż zabudowanej ul. Stobno Szóste.
W ramach tego, standardowo na terenach niezabudowanych przewidziano drogi po 2 stronach torowiska.
Idąc jednak już do Kalisza, pierw omówimy główną szprychę.
Sulisławice
Jak już wcześniej wspomniałem główna szprycha W3 oszczędzi domy w Sulisławicach, wzdłuż torów po 2 stronach torowiska powstaną drogi, które swój koniec będą miały dopiero w os. Szczypiorno droga po lewej stronie droga, będzie wpadać w ul. Radosną a droga po prawej stronie torów w ul. Opłotki
Na Sulisławicach przewidziano 2 przeprawy nad torami w formie wiaduktów, na ul. Lechosławskiej oraz na ul. Pogodnej z tym że na tej drugiej zmieniono troszkę przebieg ul.Pogodnej
Szczypiorno
Idąc linią kolejową, pierw będzie musiało zniknąć trochę domków następnie mamy wiadukt nad ul. Szczypironicką jak mniemam również nad LK14 bo ten jest dojść nieoczywisty według rysunku z mapy.
Następnie linia przebiega przez środek strefy przemysłowej w Szczypiornie doprowadzając do wyburzenia kilku budynków, potem oczywiście wiadukt nad Wrocławską i domy na tej ulicy.
A następnie szprycha idzie wzdłuż ul. 29 Pułku piechoty ingerując w działki domostw, po czym burzy domy na ul. Strażackiej następnie mamy potrójny wiadukt nad DK25 oraz drogami przyległymi do niej.
Z aktualnego wiaduktu nad DK25 na ul. Strażackiej który zakręca do ul. 29 Pułku Piechoty przewidziano drogę prosto wzdłuż torowiska umożliwiając dojazd od tyłu do kościoła Parafia Podwyższenia Krzyża Świętego w Kaliszu, odciąży to ul. 29 Pułku Piechoty od dojeżdżających parafian z Boczkowa
Kawałek za DK25 zbliża się do Szprychy łącznik z LK14 który docelowo do standardu 2 torów powróci dopiero w okolicy Truskowa.
CPK również przewidziało budowę drogi po jednej stronie wzdłuż szprychy przed łącznikiem z LK14 tworząc troszkę taki trójką z bokami linii kolejowych a podstawą DK25, osobiście jednak żałuje bądź mam nadzieje że wraz z aktualizacjami map doczekamy się drogi od wiaduktu na ul. Strażackiej do miejscowości Boczków ponieważ dzisiejsza droga ul. Strażacka łącząca Boczków z Kaliszem nie doczekała się jeszcze nawierzchni asfaltowej, przez mieszkańcy Boczkowa by dojechać do naszego miasta skazani są raczej na jazdę przez Nowe Skalmierzyce lub Biskupice.
Przechodzimy teraz do omówienia łączników z LK14
Peryferia Piwonic
Na peryferiach Piwonic niedojdzie do większych wyburzeń, korekcie ulegnie łuk DW450 który będzie jeszcze bardziej wypukły jednak to poświęci 3 domostwa, będziemy mieli 3 nowe wiadukty nad DW450 w stosunkowo bliskiej odległości.
Mieszkańcy Sulisławic zyskają nowy dojazd do DW450 oczywiście, z myślą o tych jeżdżących poza miasto a nie w stronę Kalisza.
Część ul. Romańskiej stanie się ślepą uliczką, ponieważ CPK przewidziało przeprawę przez ul. Romańskiej jednak nie w aktualnym korytarzu.
Ponadto od ul. Romańskiej do ul. Celtyckiej powstanie droga przy torach od strony DW450 oraz wiadukt dla podróżujących ul. Celtycką
Wyburzanie na Piwonicach
Tak jak już mówiłem wariant W4 również przebiega przez os. Piwonice jednak stosunkowo po granicy jej zabudowy, w W3 jest inaczej i przecina on to osiedle bardziej w centrum, przez co sporo domostw najzwyczajniej zniknie
Najwięcej domów zniknie na ul. Dalmackiej która jest cała zabudowana znikną przynajmniej po jednej stronie.
Myślę że dobrze widać jakie inne domy znikną tak że nie będę się tu teraz rozwodził , w centrum Piwonic przewidziano 2 wiadukty, jeden wcześniej wspomniany na ul. Celtyckiej a kolejny na ul. Rodowej ponadto przewidziano po jednej stronie wzdłuż torów drogę łącząca ul. Celtycką z ul. Słowiańską od Słowiańskiej do ul. Rodowej drogi miałby iść z 2 stron z czego jedna to już istnieją ul.Dalmacka jednak nie wiem czy dziś istnieje tam nawierzchnia utwardzona.
Omawiając ten wariant dalej, tutaj można powiedzieć że kiedy torowisko od szprychy połączy się z LK14 podobnie jest jak w warcie W4, tylko wariant W4 jakby obejmował tereny nieco bardziej oddalone.
Czyli w wariancie W3 mamy drogę od ul. Rodowej do ul. Piwonickiej taką nieformalną dzisiejszą ul. Torową
Mamy również takie samo połączenie ul. Piwonickiej z Torową oraz Karpacką
Po 2 stronie torów od Budowlanych mamy zaprojektowaną dzisiejszą polną drogę ul. Krzywą do ul. Sierdzana (W wariancie W3 drogę przewiduje się kawałek dalej bo do ul. Księżnej Jolanty
Ponadto zamiast aktualnego przejazdu kolejowego na Zagorzynku, przewiduje się wiadukt między ul. Torową a ul. Krzywą za mleczarnią
Trochę więcej o tym rozwodziłem się omawiając wariant W4 oraz macie tam screena jak to wygląda
Dalej jest identycznie jak w W4 czyli nowy wiadukt nad ul. Kresową oraz burzenie garaży od strony Zagorzynka, to akurat przewiduje się w każdym z wariantów.
No i wspólny odcinek każdego z wariantów czyli brak aktualnego przejazdu na ul. Dworcowej, stworzenie nowej przeprawy ze środka ul. Obozowej do Wrocławskiej tutaj screeny oraz mój wywód o brak połączenia Podmiejskiej z Piwonicką znajdziecie w omawianiu wariantu W1/W2.
Dalej mamy wiadukt nad ul. Zachodnią wygląda identycznie jak w warrancie W4, jednak w wariancie W1/W2 wspomina o braku konsultacji bądź braku planów w każdym z wariantów nad przebiciem Al. Wojska Polskiego do ul. Zachodniej
Odcinek od Zachodniej
Stosunkowo podobny do wariantu W4 jednak w wariancie W3 ,najdalej względem centrum Kalisza położone jest odbicie od LK14 oczywiście przewidziano wiadukt nad ul. Wrocławską oraz DK25 w wypadku tego 1 wiaduktu wymagane są wyburzenia.
Ponadto przewidziano również drogę w bliskiej okolicy ul. Wrocławskiej do ul. Tylnej
Myślę że to tyle z omawiania wariantów, może stworze jeszcze post podsumowywujący, jedyna jeszcze uwaga jest taka że w przypadku wariantu W1,W2,W4 przewidziana jest obwodnica drogowa miejscowości Biskupice natomiast w wariancie W3 jej niema ponieważ tutaj torowisko przebiega przez miejscowość Boczków