Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 lis 2022, o 18:08

kalen23 pisząc "po starej wyprostowanej linii" miał chyba na myśli odcinek W1 między stacją a Winiarami. Tak to zrozumiałem

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 17 lis 2022, o 18:46

Być może. Jednak zabrzmiało to trochę jakby chcieli prostować LK14. Albo to ja nie umiem czytać ze zrozumieniem.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 19 lis 2022, o 11:07

kalen23 po raz kolejny wrzucił ciekawe informację nt. LK85 dotyczącego naszego miasta.
Tak w ogóle to zwróćcie uwagę na "slajd 2. Kalisz jest nazwany miastem regionalnym.

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 04/page-44

W drugiej części konferencji prezentowano część kolejową. Po raz n-ty powtórzono te same i niezmienne argumenty:

- Polacy mało podróżują koleją w porównaniu do krajów ościennych
- podano parametry nowych linii kolejowych w tym prędkość operacyjna<=250 km/h, napięcie 25kV AC
- podano parę przykładów w śród nich znalazł się Kalisz, Brzeziny, padło też słowo "solidarność"
- podano wyniki symulacji dostępności i skrócenia czasów przejazdów i faktycznie na osi Warszawa-Poznań te skrócenie jest najmniejsze (ok 10%) ale są też inne kierunki, które dużo zyskują

Dodatkowo mówiono o danych, obliczeniach, analizach, symulacjach, prognozach itd

Wyprane slajdy w załączeniu

slajd1.jpeg
slajd1.jpeg (73.73 KiB) Przejrzano 2248 razy
slajd2.jpeg
slajd2.jpeg (76.59 KiB) Przejrzano 2248 razy
slajd3.jpeg
slajd3.jpeg (120.65 KiB) Przejrzano 2248 razy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 19 lis 2022, o 14:45

filip pisze:
19 lis 2022, o 11:07

Tak w ogóle to zwróćcie uwagę na "slajd 2. Kalisz jest nazwany miastem regionalnym.
Słusznie nazwano, ponieważ Kalisz JEST ośrodkiem regionalnym i to formalnie (wg rządowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju do roku 2030). Taki status uzyskał w 2011 ale nic nie jest dane na zawsze. To są koncepcje. O ile łatwiej byłoby je realizować gdyby wszyscy tak postrzegali Kalisz. W przypadku koncepcji przebiegu linii kolejowych także. Widzieli kolej w mieście a nie pod miastem i stację a nie przystanek. Przystanek to jest planowany np. w Brzezinach pod Łodzią...

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 19 lis 2022, o 15:29

filip pisze:
17 lis 2022, o 17:56
jp pisze:
17 lis 2022, o 17:39
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 04/page-43
Wpisy na skyscrapercity nie nastrajają optymistycznie.
Nic nie wiadomo. Trzeba czekać.
Cytując Kalena23 "250 km/h spełnia warunek "nie mniej niż 250 km/h". Zatrzymanie w Kaliszu i Sieradzu dają duży potencjał ludnościowy dla strefy dojazdu 30 i 60 min. Dojazd do stacji będzie po starej wyprostowanej linii."
Czyli, że my nadal tłuklibyśmy się po LK14? Bo nie czaję już.
Bez obaw.
Ja jestem często w kalen23 w kontakcie i powiem Wam, że popiera on, aby szybkie pociągi przejeżdżały przez obecną stację w Kaliszu.
Obaj rozumiemy sytuację w jakiej znajduje się Kalisz.
Ja jestem z Sieradza i dobrze znam historię królewskiego miasta Kalisza i problemów jakich przysporzyła Kaliszowi granica zaborcza z 1815 r. (wzrost znaczenia Ostrowa), czy spalenie Kalisza w 1914 r.
Kalen23 też to rozumie. Tym bardziej, że jego Łomża, stolica ziemi łomżyńskiej (część Mazowsza), znalazła się w woj. podlaskim (a Ostrołęka, która też leży na ziemii łomżyńskiej jest w woj. mazowieckim). Łomża ma podobne problemy jak Kalisz, Białystok zachowuje się podobnie jak Poznań.

Ta wyprostowana linia w przypadku Kalisza to nic innego jak obecna stacja, która przecież znajduje się na LK14.
Z kolei w przypadku Sieradza obwodnica jest konieczna, ponieważ (prostowany) odcinek 160 km/h prowadzący do stacji jest znacznie dłuższy. W przypadku Sieradza pociągi nie zatrzymujące się bedą jechać kolejową obwodnicą.

Dlatego cały czas Wam będę powtarzał, aby modyfikacja wariantu W1 pozwalała na największą prędkość przejazdu z najmniejszymi zwolnieniami. Wtedy będzie też duża szansa, że linia KDP będzie przechodzić przez obecną stację.
Wg mnie W1-A niestety nie spełnia tego założenia.
Z kolei W1-C zakłada, że łuk na wschód od stacji będzie miał łagodniejszy łuk, a więc i mniejsze ograniczenia prędkości.
www.skyscrapercity.com/threads/lk-85-kd ... -180804017

Istotne jest też, aby był na stacji 1-2 tory z odpowiednio szeroką skrajnią umożliwiające przejazd pociągów na pełnej prędkości.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 19 lis 2022, o 15:53

jp pisze:
19 lis 2022, o 14:45
filip pisze:
19 lis 2022, o 11:07

Tak w ogóle to zwróćcie uwagę na "slajd 2. Kalisz jest nazwany miastem regionalnym.
Słusznie nazwano, ponieważ Kalisz JEST ośrodkiem regionalnym i to formalnie (wg rządowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju do roku 2030). Taki status uzyskał w 2011 ale nic nie jest dane na zawsze. (...)
No tak, zapomniałem o tym. Gdzieś kiedyś widziałem taki wpis (z którym się utożsamiam); "Kalisz powinien pełnić funkcję ośrodka regionalnego, a nie marginalizowanego subregionalnego", oczywiście mogłem coś pokręcić. Myślę, że tak jest realnie.
jp pisze:
19 lis 2022, o 14:45
(...) To są koncepcje. O ile łatwiej byłoby je realizować gdyby wszyscy tak postrzegali Kalisz. W przypadku koncepcji przebiegu linii kolejowych także. Widzieli kolej w mieście a nie pod miastem i stację a nie przystanek. Przystanek to jest planowany np. w Brzezinach pod Łodzią...
A może oni nie rozumieją co to jest miasto regionalne (np. Kinastowski)? Może myślą, że miasto regionalne to takie, które pełni jakieś funkcję na bardzo małym obszarze i nie wiedzą, że miasto regionalne to też np. Poznań, czy Wrocław? :wink:

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 19 lis 2022, o 16:37

Robert AB pisze:
19 lis 2022, o 15:29
(...) Ja jestem z Sieradza i dobrze znam historię królewskiego miasta Kalisza i problemów jakich przysporzyła Kaliszowi granica zaborcza z 1815 r. (wzrost znaczenia Ostrowa), czy spalenie Kalisza w 1914 r. (...)
A gdyby się utrzymała granica z 1795 do 1918. :P Fajnie by było, naprawdę fajnie. Kalisz pewnie gorzej by się nie rozwijał (ludnościowo), bo i tak był stolicą rejencji. Za to bylibyśmy w zupełnie innym miejscu pod względem cywilizacyjnym, Sieradz zresztą też.
Choć ta Kongresówka też miała swoje zalety, ale na pewno nie cywilizacyjne.
Robert AB pisze:
19 lis 2022, o 15:29
Kalen23 też to rozumie. Tym bardziej, że jego Łomża, stolica ziemi łomżyńskiej (część Mazowsza), znalazła się w woj. podlaskim (a Ostrołęka, która też leży na ziemii łomżyńskiej jest w woj. mazowieckim). Łomża ma podobne problemy jak Kalisz, Białystok zachowuje się podobnie jak Poznań.
Takich miast jest troszeczkę więcej, które mają takie relację ze stolicą województwa. Za to niewiele jest przykładów gdzie są dobre relację pomiędzy miastem wojewódzkim, a drugim/trzecim w województwie.
Akurat to, że nie mamy historycznych granic województw uważam za plus. W Polsce się zbyt wiele pozmieniało (np. granice, siatka przestrzenna), aby je tworzyć historycznie. Za to za złe uważam, że sztucznie województwa nazywa się nazwami regionów.

Swoją drogą to ta "szprycha" nr 3 (idąca przez Łomże) to jakaś zupełna porażka. Przecież taka linia powinna zaczynać się w Ostrowi Mazowieckiej i iść przez Łomże do Ełku włączając się w Rail Baltice. Wtedy mielibyśmy szybszą linię łączącą Warszawę (i resztę kraju oraz Europy) z państwami bałtyckimi, takie kolejowe S61. Bo Suwałki, Ełk będą żenująco skomunikowane z resztą kraju w wersji CPK.
Robert AB pisze:
19 lis 2022, o 15:29
Ta wyprostowana linia w przypadku Kalisza to nic innego jak obecna stacja, która przecież znajduje się na LK14.
Z kolei w przypadku Sieradza obwodnica jest konieczna, ponieważ (prostowany) odcinek 160 km/h prowadzący do stacji jest znacznie dłuższy. W przypadku Sieradza pociągi nie zatrzymujące się bedą jechać kolejową obwodnicą.
Rozumiem.
W Sieradzu jest o tyle dobrze, że nowa linia będzie na tyle blisko, że w razie czego będzie można tam zrobić stację. W Kaliszu stacja wylądowałaby na zupełnym odludziu.
Robert AB pisze:
19 lis 2022, o 15:29
Dlatego cały czas Wam będę powtarzał, aby modyfikacja wariantu W1 pozwalała na największą prędkość przejazdu z najmniejszymi zwolnieniami. Wtedy będzie też duża szansa, że linia KDP będzie przechodzić przez obecną stację.
Wg mnie W1-A niestety nie spełnia tego założenia.
Z kolei W1-C zakłada, że łuk na wschód od stacji będzie miał łagodniejszy łuk, a więc i mniejsze ograniczenia prędkości.
www.skyscrapercity.com/threads/lk-85-kd ... -180804017

Istotne jest też, aby był na stacji 1-2 tory z odpowiednio szeroką skrajnią umożliwiające przejazd pociągów na pełnej prędkości.
To byłoby ciężkie do zrobienia ze względu na bardzo dużą ilość wyburzeń. Widać co się działo na konsultacjach, a co dopiero jakby komuś serio zaczęli burzyć domy (w takiej ilości).

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 19 lis 2022, o 22:38

Robert AB pisze:
19 lis 2022, o 15:29
(...)Dlatego cały czas Wam będę powtarzał, aby modyfikacja wariantu W1 pozwalała na największą prędkość przejazdu z najmniejszymi zwolnieniami. Wtedy będzie też duża szansa, że linia KDP będzie przechodzić przez obecną stację.
Wg mnie W1-A niestety nie spełnia tego założenia.
Z kolei W1-C zakłada, że łuk na wschód od stacji będzie miał łagodniejszy łuk, a więc i mniejsze ograniczenia prędkości. (...)
Robert, ale zdajesz sobie sprawę z tego, że W1 jest społecznie nieakceptowalny? Podobnie jak pozostałe, z uwagi na skalę ingerencji w tereny zabudowy mieszkaniowej. Prezydent dodał do tego jeszcze infrastrukturę drogową oraz niezgodność z założeniami Studium.
I właśnie Studium, miejscowym planom oraz drogom chciałbym poświęcić parę zdań. W budżecie na przyszły rok znalazła się inwestycja drogowa, której źródłem finansowania jest Polski Ład. Chodzi o budowę połączenia ul. Księżnej Jolanty z Budowlanych. Część tej inwestycji stanowi fragment przyszłej południowej obwodnicy. Chodzi o przyszłe połączenie ul. Księżnej Jolanty z Piwonicką poprzez wiadukt nad torami. Połączenie to koliduje z W3 i W4. W miejscu skrzyżowania przyszłej drogi z linią kolejową, jeden tor łącznicy KDP przebiega nad konwencjonalną linią. Rezygnacja z "bezkolizyjnej" łącznicy chyba raczej nie wchodzi w grę? Wiązałoby się to ze spowolnieniem przejazdu a chodzi przecież o to, żeby szybkie pociągi mogły wjeżdżać na stację w Kaliszu.
W1, W2 czy W1C nie kolidują z nową drogą ale oznaczają wyburzenie kilkudziesięciu domów zwartego osiedla.
Pozostaje więc W1A, ale uwaga! tutaj linia kolejowa też musiałaby przeciąć planowaną drogę, w okolicy skrzyżowania Polnej z Budowlanych. Linia KDP musiałaby więc biec po estakadzie. Estakada byłaby też prawdopodobnie konieczna po śladzie obecnego torowiska, w celu ograniczenia szerokości pasa inwestycyjnego. Na szeroki nasyp nie ma miejsca.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: ww » 20 lis 2022, o 00:36

filip pisze:
19 lis 2022, o 11:07
Wyprane slajdy w załączeniu
Jakoś w Warszawie widzą Kalisz jako główny ośrodek regionalny, tylko w Kaliszu nie widzą. W żaden sposób pojąć tego nie mogę.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 20 lis 2022, o 01:13

ww pisze:
20 lis 2022, o 00:36
filip pisze:
19 lis 2022, o 11:07
Wyprane slajdy w załączeniu
Jakoś w Warszawie widzą Kalisz jako główny ośrodek regionalny(...)
Mogliby jeszcze to ucieleśnić po przez utworzenie woj. kaliskiego (wschodniowielkopolskiego, środkowopolskiego). :wink:
ww pisze:
20 lis 2022, o 00:36
(...) tylko w Kaliszu nie widzą. W żaden sposób pojąć tego nie mogę.
Bo w tym Kaliszu nie czytają, nie interesują się (przynajmniej osoby decyzyjne). A przecież można byłoby próbować prowadzić politykę regionalną poprzez rozmowy z samorządowcami (tych łatwo byłoby przekonać, bo pieniądze z UE), zintegrować transportowo powiaty i gminy mające wchodzić w skład nowego województwa, starać się budować tożsamość regionalną. Ale pewnie niedasię.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 20 lis 2022, o 19:01

jp pisze:
19 lis 2022, o 22:38
Robert AB pisze:
19 lis 2022, o 15:29
(...)Dlatego cały czas Wam będę powtarzał, aby modyfikacja wariantu W1 pozwalała na największą prędkość przejazdu z najmniejszymi zwolnieniami. Wtedy będzie też duża szansa, że linia KDP będzie przechodzić przez obecną stację.
Wg mnie W1-A niestety nie spełnia tego założenia.
Z kolei W1-C zakłada, że łuk na wschód od stacji będzie miał łagodniejszy łuk, a więc i mniejsze ograniczenia prędkości. (...)
Robert, ale zdajesz sobie sprawę z tego, że W1 jest społecznie nieakceptowalny? Podobnie jak pozostałe, z uwagi na skalę ingerencji w tereny zabudowy mieszkaniowej. Prezydent dodał do tego jeszcze infrastrukturę drogową oraz niezgodność z założeniami Studium.
I właśnie Studium, miejscowym planom oraz drogom chciałbym poświęcić parę zdań. W budżecie na przyszły rok znalazła się inwestycja drogowa, której źródłem finansowania jest Polski Ład. Chodzi o budowę połączenia ul. Księżnej Jolanty z Budowlanych. Część tej inwestycji stanowi fragment przyszłej południowej obwodnicy. Chodzi o przyszłe połączenie ul. Księżnej Jolanty z Piwonicką poprzez wiadukt nad torami. Połączenie to koliduje z W3 i W4. W miejscu skrzyżowania przyszłej drogi z linią kolejową, jeden tor łącznicy KDP przebiega nad konwencjonalną linią. Rezygnacja z "bezkolizyjnej" łącznicy chyba raczej nie wchodzi w grę? Wiązałoby się to ze spowolnieniem przejazdu a chodzi przecież o to, żeby szybkie pociągi mogły wjeżdżać na stację w Kaliszu.
W1, W2 czy W1C nie kolidują z nową drogą ale oznaczają wyburzenie kilkudziesięciu domów zwartego osiedla.
Pozostaje więc W1A, ale uwaga! tutaj linia kolejowa też musiałaby przeciąć planowaną drogę, w okolicy skrzyżowania Polnej z Budowlanych. Linia KDP musiałaby więc biec po estakadzie. Estakada byłaby też prawdopodobnie konieczna po śladzie obecnego torowiska, w celu ograniczenia szerokości pasa inwestycyjnego. Na szeroki nasyp nie ma miejsca.

http://www.skyscrapercity.com/threads/l ... -180804017

W1-C zakłada mniej wyburzeń koło między stacją i Prosną niż W1/W2.
Poza tym w mojej propozycji opisuję, aby część trasy w płytkim tunelu między stacją i zachodnim skrajem doliny (również pod Częstochowską) oraz na niskim wale między oboma skrajami doliny (i oczywiście moście nad Prosną).
Płytki tunel oznacza, że poza wyburzonymi domami w przebiegu linii nie będzie negatywnego wpływu na inne domy, poza okresem budowy metodą ścian szczelinowych.
Po zbudowaniu tunelu ten obszar będzie można wykorzystać jako drogę rowerową lub inaczej wg potrzeb mieszkańców.

Z drugiej strony miasto powinno dodatkowo pomóc mieszkańcom, którzy musieliby zostać wysiedleni.
Może miasto powinno namówić CPK na odbudowę ich domów, na którymś osiedlu domków w pobliżu?
CPK oferuje mieszkańcom z okolic lotniska możliwość przesiedleń, podobny program ma być wkrótce zaimplementowany w części kolejowej:
https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/trans ... RCH&info=T
Najgorzej jak się będzie czekać z założonymi rękoma.

Pamiętajcie, że w CPK na pewno się ścierają różne wizje LK85. Jedna preferująca możliwość bezpośredniej obsługi takich miast jak Kalisz (W1/W2) i druga preferująca obwodnice kolejowe, gdzie to tylko możliwe (W3/W4). Kiedyś dyskutowano, czy takiej kolejowej obwodnicy KDP nie wybudować koło... Łodzi. Więc wszystko jest możliwe. Kręty W1-A może zniechęcić zbyt dużą grupę ludzi.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 21 lis 2022, o 00:05

Najlepszy byłby tunel, ale przeszkodą są koszty. Z kolei płytki tunel i ściany szczelinowe nie rozwiązują do końca problemu wyburzeń, tylko go nieco minimalizują, podobnie jak estakady.
Poza tym zgadzam się z RobertemAB.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 21 lis 2022, o 21:58

Typowy tunel (metodą TBM) musiałby się zaczynać na płd-zach. od stacji Kalisz i kończyć przy zachodniej skarpie doliny Prosny.
Jak możecie sobie wyobrazić to byłyby olbrzymie koszty potrzebne na budowę tego tunelu i stacji podziemnej.
Tunel utrudniałby też wymianę pociągów między liniami LK85 i LK14 i ograniczałby użyteczność węzła kolejowego w Kaliszu.
Zresztą taki układ już w CPK prawdopodobnie analizowali i taki wariant odpadł w przedbiegach.

Również w Łodzi mieszkańcy Mileszek (koło Ł. Widzew) domagali się od CPK wybudowania tunelu (TBM). Zamiast tego otrzymają płytki tunel.

A więc na typowy tunel nie ma co w Kaliszu również liczyć ze względu na koszty. Pozostaje płytki tunel lub estakada.
Wydaje mi się, że płytki tunel (między płn-wsch krańcem stacji i skarpą doliny) byłby lepszym rozwiązaniem niż estakada, że względu na mniejsze oddziaływanie na otoczenie. Estakada na Częstochowskiej i na skarpie wymuszałaby bardzo wysoką budowlę (tory na 22-25 m wysokoścj) przy przejściu przez dolinę.

Przy wyborze odpowiedniego rozwiązania należy brać pod uwagę kształt węzła kolejowego, ilość wolnego miejsca i warunki geograficzne, włącznie z wysokościami terenu.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3258
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 22 lis 2022, o 09:31

Robert AB pisze:
21 lis 2022, o 21:58
A więc na typowy tunel nie ma co w Kaliszu również liczyć ze względu na koszty. Pozostaje płytki tunel lub estakada.
Wydaje mi się, że płytki tunel (między płn-wsch krańcem stacji i skarpą doliny) byłby lepszym rozwiązaniem niż estakada, że względu na mniejsze oddziaływanie na otoczenie.
Tylko płytki tunel jeśli się nie mylę jest budowany metodą odkrywkową. Wyburzenia więc pozostają . Jest natomiast mniejsza uciążliwość podczas eksploatacji.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 22 lis 2022, o 19:52

Cristof pisze:
22 lis 2022, o 09:31
Robert AB pisze:
21 lis 2022, o 21:58
A więc na typowy tunel nie ma co w Kaliszu również liczyć ze względu na koszty. Pozostaje płytki tunel lub estakada.
Wydaje mi się, że płytki tunel (między płn-wsch krańcem stacji i skarpą doliny) byłby lepszym rozwiązaniem niż estakada, że względu na mniejsze oddziaływanie na otoczenie.
Tylko płytki tunel jeśli się nie mylę jest budowany metodą odkrywkową. Wyburzenia więc pozostają . Jest natomiast mniejsza uciążliwość podczas eksploatacji.
Jeżeli wybierze się metodę szczelinową budowy tunelu to najpierw buduje się ściany szczelinowe, a później wybiera grunt spomiędzy ścian bez potrzeby wychodzenia poza teren budowanego tunelu, co oznacza mniejszą ingerencję w teren dookoła. Prawdopodobnie tą metodą będzie też budowany tunel przez Mileszki w Łodzi.
Co więcej wystarczy spojrzeć jak buduje się wanny zjazdowe do tunelu aglomeracyjnego w Łodzi i przystanek Śródmieście w Łodzi. Przystanek budowany jest przy śródmiejskiej zabudowie dookoła, budowa tunelu w Kaliszu (między płn. krańcem stacji i skarpą przy dolinie Prosny) byłaby dużo prostsza.
Wątek o tunelach w Łodzi: www.skyscrapercity.com/threads/LODZ-tun ... c.1483922/

Budowa estakady może być nieco bardziej inwazyjna przez konieczność zajętości terenu z boków budowanego obiektu. Co więcej estakada zasłania widoki. Jest to szczególnie istotne w pobliżu historycznego grodu na Zawodziu, żeby nie psuć krajobrazu.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 23 lis 2022, o 22:42

https://calisia.pl/wladyslaw-kosiniak-k ... ideo,59629
Nie wiem czy jest sens zaśmiecać wątek jakimiś PSLami, ale ta partia prawie zawsze przy korycie. A ten cytat jest bardzo wymowny:
(...)"pieniądze z projektu Kolei Dużych Prędkości powinny zostać przekazane na modernizację już istniejącego zaplecza kolejowego m.in. Kolei Wielkopolskich(...)."
Ten komentarz też jest bardzo obrazowy: "Należy zlikwidować stacje w Kaliszu a budynek przeznaczyć na świetlice, np. dla ludzi o poglądach agrarnych albo siedzibę sołectwa. Po co w takiej mieścinie jak Kalisz kolej? Wystarczy PKS do najbliższego większego miasta. PSL ale ty mnie zaimponowałeś ;-)"

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 23 lis 2022, o 23:49

jp pisze:
23 lis 2022, o 22:42
https://calisia.pl/wladyslaw-kosiniak-k ... ideo,59629
Nie wiem czy jest sens zaśmiecać wątek jakimiś PSLami, ale ta partia prawie zawsze przy korycie.
Nie ma sensu. PSL to margines, który już się wystarczająco skompromitował przez całą III RP, nie róbmy im większego wstydu (choć oni sobie samemu go robią).
jp pisze:
23 lis 2022, o 22:42
A ten cytat jest bardzo wymowny:
(...)"pieniądze z projektu Kolei Dużych Prędkości powinny zostać przekazane na modernizację już istniejącego zaplecza kolejowego m.in. Kolei Wielkopolskich(...)."
Heh, to lepiej posłuchaj sobie całej konferencji. Ten chadecko-agarny twór nie ma zupełnie pojęcia o czym mówi.
jp pisze:
23 lis 2022, o 22:42
Ten komentarz też jest bardzo obrazowy: "Należy zlikwidować stacje w Kaliszu a budynek przeznaczyć na świetlice, np. dla ludzi o poglądach agrarnych albo siedzibę sołectwa. Po co w takiej mieścinie jak Kalisz kolej? Wystarczy PKS do najbliższego większego miasta. PSL ale ty mnie zaimponowałeś ;-)"

Bo to jest myślenie PSL. Najbardziej mnie bawiło, że oni nieironicznie mówili, że Kaliszowi jest potrzebna kolej regionalna, żeby dojechać do Poznania do szkoły, pracy etc. Jakby w ogóle nie wiedzieli jakiej wielkości jest Kalisz, gdzie się znajduję i jaka jest sytuacja.
Zresztą to pieprzenie o kolei regionalnej przez ludzi (nie żebym się śmiał, bo to też jest ważne) doprowadziło do tego, że PO wycofało się z KDP. Co z tego wyszło? Nie mamy ani KDP, ani kolei regionalnej. Świetnie, a sieć drogowa już odskoczyła co najmniej 20 lat do przodu.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3621
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 24 lis 2022, o 22:59

jp pisze:
23 lis 2022, o 22:42
PSL...(...)"pieniądze z projektu Kolei Dużych Prędkości powinny zostać przekazane na modernizację już istniejącego zaplecza kolejowego m.in. Kolei Wielkopolskich(...)."
Innymi słowy za***** Kalisz, rzucić na Nasz Posen.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: ww » 26 lis 2022, o 05:03

Cytuję Kosiniaka-Kamysza, dosłownie: „Nie ma rozwoju dawnych miast wojewódzkich przez to, że nie ma pekaesów, które zostały zlikwidowane i nie zostały odtworzone”. Ludzie, czemu on takie kocopoły wygaduje? :roll:
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3621
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 26 lis 2022, o 13:31

ww pisze:
26 lis 2022, o 05:03
Kosiniaka-Kamysza, (...). Ludzie, czemu on takie kocopoły wygaduje?
Żeby być "ważnym" wodzem, to on MUSI chociaż trochę różnić się od innych. A że repertuar tego, co jest w polityce do powiedzenia mądrego, jest ograniczony (to w istocie dość proste sprawy) i wobec tego zazwyczaj już wyczerpany przez innych, bardziej sprawnych i rozgarniętych, to jemu zostają już tylko bzdury do wygadywania. Tylko od wygadywania bzdur są inni mistrzowie, więc i tak pozostaje na marginesie.

ODPOWIEDZ