Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 16 gru 2022, o 22:03

Mleczarnia do wyburzenia. Moze to Mlekovicie na reke. Tutaj maja ograniczone pole rozbudowy

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 17 gru 2022, o 08:40

Robert AB pisze:
16 gru 2022, o 20:49
filip pisze:
16 gru 2022, o 17:57
W9 jest świetny, dużo lepsze podejście pod miasto (nie będzie przechodził przez Strefę Dobrzec-Zachód).
Ciekawe, że perony przesunięte są na zachód. Czyżby planowali przeniesienie dworca?
Zwróćcie uwagę na długie rozjazdy na głowicach. To jest powód przesunięcia peronów.
Dworca nie potrzeba przenosić, bo przejście podziemne prowadzące na perony będzie pewnie w końcu peronów od strony dworca.
Rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na te rozjazdy.
Robert AB pisze:
16 gru 2022, o 20:49
No tak, W2 też zmienili. Ciekawe czy warianty W3 i W4 zaliczyły też jakieś zmiany?
Ja nie widzę zmian na terenie miasta. Podejrzewam, że W1 usunęli ze względu na Pleszew. W2 zmienili ze względu na Kalisz. Dziwi tylko numeracja W9, dlaczego nie W5?

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 17 gru 2022, o 15:46

filip pisze:
17 gru 2022, o 08:40
Robert AB pisze:
16 gru 2022, o 20:49
No tak, W2 też zmienili. Ciekawe czy warianty W3 i W4 zaliczyły też jakieś zmiany?
Ja nie widzę zmian na terenie miasta. Podejrzewam, że W1 usunęli ze względu na Pleszew. W2 zmienili ze względu na Kalisz. Dziwi tylko numeracja W9, dlaczego nie W5?
Na wcześniejszym etapie konsultacji samorządowych było osiem wariantów od W1 do W8. Zatem wprowadzili W9, żeby nie używać tej samej nazwy do dwóch tras.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 17 gru 2022, o 16:34

kaczorkalisz pisze:
16 gru 2022, o 22:03
Mleczarnia do wyburzenia. Moze to Mlekovicie na reke.
Do wyburzenia tylko budynek magazynu. Będą mieli dużo czasu na przeniesienie go z drugiej strony mleczarni, w kierunku Częstochowskiej (sensowne wywłaszczenie magazynu musi obejmować też wywłaszczenie działki zastępczej). Na wywłaszczenie całej nieruchomości raczej nie mogą liczyć.
Może ktoś wie, czym w W9 ma być ta odnoga do Szczypiorna. Przejściówka dla pociągów regionalnych, czy jakieś tory odstawcze?

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: satori » 18 gru 2022, o 00:05

Jest nowy wariant przebiegu "szprychy" CPK_PL
nr 9🚄 Sieradz - Poznań. Wariant #W9 to hybryda złożona z odcinków trzech innych przebiegów. To efekt konsultacji CPK w 21 gminach
https://radiopoznan.fm/informacje/pozos ... o-sieradza
W9 – to nowy wariant przebiegu szybkiej kolei na trasie Poznań-Sieradz, przedstawiony dziś wielkopolskim samorządom. W piątek Centralny Port Komunikacyjny opublikuje go na swojej stronie internetowej. Wariant W9 jest hybrydą złożoną z odcinków trzech innych wariantów.
Na odcinku od Sieradza do Kalisza hybrydowy wariant 9. idzie po trasie wcześniejszego wariantu nr 1, który praktycznie przestał istnieć i nie jest brany pod uwagę w dalszym procedowaniu. Między Kaliszem a Kotlinem wariant 9. pokrywa się z wariantem nr 3, a od Kotlina do Poznania – idzie po trasie wariantu nr 2. Przy czym, oprócz oczywiście dziewiątki, warianty 2, 3 i 4 nadal są brane pod uwagę.

Nowy, dziewiąty, ma nad nimi tę przewagę, że jest efektem konsultacji przeprowadzonych w 21 gminach, przez które ma iść trasa szybkiej kolei. Michał Kmiecik z CPK podkreśla, że po konsultacjach szerokość planowanego pasa inwestycyjnego w wielu miejscach się zmieniła, a wlot do Kalisza od strony Sieradza został wytyczony inaczej, m.in. na życzenie władz miasta.

Ostateczny, inwestorski wariant przebiegu trasy szybkiej kolei Poznań-Sieradz wyłoniony zostanie w I kwartale nowego roku.
Załączniki
W9_CPK.jpeg
W9_CPK.jpeg (251.58 KiB) Przejrzano 2024 razy
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 18 gru 2022, o 15:10

Skoro CPK mówi, że to na życzenie władz miasta, to znaczy, że prezydent przekonał się do W1-A. To bardzo dobrze. Pierwsze oznaki tego były widoczne już w kuluarach konsultacji, ale stanowisko nie było jeszcze tak klarowne (pewnie z ostrożności).

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 19 gru 2022, o 21:32

O wariancie W9:
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 19 gru 2022, o 22:20

Robert AB o kolei na tym forum chyba nikt nie wie więcej od ciebie. Mam kilka pytań.
1. Po wybudowaniu linii W9 na Poznań. Kalisz powinien lobbować na połączeniem kolejowym do Konina i dalej do Inowrocławia. Czy według ciebie takie połączenie ma sens ekonomiczny. I czy budowa napotkałaby duże trudności w terenie. I jak byś widział przebieg tej linii.
2. Tu już jest fantastyka. Ale czy kiedykolwiek brałeś pod uwagę budowę linii do węzła w Kutnie? To otworzyłoby dla Kalisza płn. wsch Polskę. Czy w ogóle coś takiego miałoby według ciebie sens?
3. Czy gdybyś miał możliwość to jak byś poprowadził linię na płd od Kalisza? Na Częstochowę, czy Opole.

Jestem totalnym laikiem, a więc wybacz mi jeśli napisałem totalne głupoty. Ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: satori » 19 gru 2022, o 23:13

żadna nowsza informacja - niż to co na tym forum wiemy nie pojawiło w tym materiale...
Robert AB pisze:
19 gru 2022, o 21:32
O wariancie W9:
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 21 gru 2022, o 20:52

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... /page-4361

Poczytajcie sobie. Ten małomiasteczkowy szowinizm lokalny (w sumie to bycie stolicą "wszechpolaków" do czegoś zobowiązuję ;)) wśród poznaniaków jest porażający.
Szczególnie zabawna jest wypowiedź użytkownika johny.f: "Można odwrócić pytanie - dlaczego mieszkańców Kalisza tak boli, że mieszkańcy Poznania, Szczecina czy Gorzowa mogliby jechać szybciej? I nie chodzi tu już o kilka minut. W stosunku do starych projektów 'Y' uwalonych przez Sławomira N. planowany czas przejazdu dla relacji Poznań - Warszawa wydłużył się już z 1h35 do 1h55. 20 minut. A biorąc pod uwagę wszystkie koncepcje dotyczące LK85 - obstawiałbym jednak 2h. Postój w CPK. Postój w Łodzi. Postój w Kaliszu. A do tego trasa przez Kalisz będzie dobre kilkadziesiąt kilometrów dłuższa, niż przez Konin. (...)".
Ja rozumiem, że są racjonalne argumenty, żeby KDP się w Kaliszu zatrzymywało lub nie, ale no szanujmy się.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 27 gru 2022, o 03:17

K-man pisze:
19 gru 2022, o 22:20
Robert AB o kolei na tym forum chyba nikt nie wie więcej od ciebie. Mam kilka pytań.
1. Po wybudowaniu linii W9 na Poznań. Kalisz powinien lobbować na połączeniem kolejowym do Konina i dalej do Inowrocławia. Czy według ciebie takie połączenie ma sens ekonomiczny. I czy budowa napotkałaby duże trudności w terenie. I jak byś widział przebieg tej linii.
2. Tu już jest fantastyka. Ale czy kiedykolwiek brałeś pod uwagę budowę linii do węzła w Kutnie? To otworzyłoby dla Kalisza płn. wsch Polskę. Czy w ogóle coś takiego miałoby według ciebie sens?
3. Czy gdybyś miał możliwość to jak byś poprowadził linię na płd od Kalisza? Na Częstochowę, czy Opole.



Tutaj parę moich przemyśleń. Niech to będzie taki przyczynek do dyskusji o rozwoju sieci kolejowej we wschodniej Wielkopolsce.


Mapa zbiorcza:
* ciemnozielone strzałki -- niektóre linie planowane w ramach różnych programów CPK, PLK i przez woj. łódzkie;
* jasnozielone strzałki -- niektóre linie do modernizacji
* żółte strzałki -- o tych przebiegach linii się wspomina na forach dyskusyjnych
(alternatywny przebieg dla linii Turek - Łęczyca jest przez Poddębice i Aleksandrów Ł. do Łodzi)
* czerwone strzałki -- moja propozycja dodatkowych linii
* błękitne strzałki -- linia, która powinna zostać przyspieszona wraz ze zwiększeniem przepustowości
Kalisz, dodatkowe LK, 01.jpg
Kalisz, dodatkowe LK, 01.jpg (1.01 MiB) Przejrzano 1375 razy
Kalisz, dodatkowe LK, 01a.jpg
Kalisz, dodatkowe LK, 01a.jpg (932.47 KiB) Przejrzano 1088 razy
Kalisz, dodatkowe LK, 01b.jpg
Kalisz, dodatkowe LK, 01b.jpg (897.99 KiB) Przejrzano 1088 razy

Model kolejowy towarowy (grubsze linie oznaczają większy ruch):
ruch towarowy, model 2015.jpg
ruch towarowy, model 2015.jpg (519.77 KiB) Przejrzano 1412 razy
źródło: Kaczorek i inni (2018) Kolejowy Model Towarowy – Model Ruchu na potrzeby PKP Polskich Linii Kolejowych SA


Model kolejowy pasażerski CPK (grubsze linie oznaczają większy ruch):
ruch pasażerski, modele CPK.jpeg
ruch pasażerski, modele CPK.jpeg (291.18 KiB) Przejrzano 1412 razy
źródło: https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/kolej/ ... ansportowy


Koncepcja prowadzenia ruchu po liniach CPK:
2sXk9kuTURBXy8wODlhYTZmZi1mNDIwLTQ4NTA.jpg
2sXk9kuTURBXy8wODlhYTZmZi1mNDIwLTQ4NTA.jpg (310.83 KiB) Przejrzano 1348 razy



Linie na ciemnozielono:

LK85 Sieradz - Kalisz - Pleszew -- zaznaczyłem jedynie fragment LK85 przy Kaliszu. Przybliżony przebieg KDP Warszawa - CPK - Łódź - Sieradz - Wrocław został oznaczony na mapie przerywaną czerwoną linią. LK85 ma być przeznaczona wyłącznie do ruchu pasażerskiego; inne linie CPK mają mieć charakter mieszany (pasażersko-towarowy).

LK Konin - Tuliszków - Turek -- planowany w ramach Kolej+

LK Wieluń - Chorzew - Bełchatów - Piotrków Tr. -- ujęty w planach woj. łódzkiego; niektóre fragmenty będą budowane / modernizowane w ramach Kolej+

LK Zgierz - Kutno -- PLK planowała dwutorową przebudowę LK16 w dotychczasowym lub nowym śladzie

LK Płock - Nowy Dwór Mazowiecki -- rozważana przez PLK w ramach rozbudowy WWK (warszawskiego węzła kolejowego)

LK5 CPK - Sochaczew - Płock - Włocławek - Grudziądz - Gdańsk -- ma być budowana w ramach CPK

LK29 Ostrołęka - Łomża - Kolno - Pisz - Orzysz - Giżycko -- planowana przez CPK

LK Ełk - Suwałki - (Litwa) -- planowana przez PLK w ramach Rail Baltica




Linie na jasnozielono:
Linie, które mają być modernozowane przez PLK w ramach programu budowy szprych CPK. Linia z Kalisza do Ostrowa i dalej do Leszna będzie miała duże znaczenie dla Kalisza.

Linia na w kolorze błękitnym:
Jej rozbudowa umożliwiałaby zwiększenie możliwości skomunikowania południowo-wschodniej Wielkopolski z Wrocławiem, czy GOP.
W Kępnie pociągi z LK272 mogłyby wjeżdżać na LK86 lub LK181.
Ciąg Oleśnica - Kępno - Wieluń - Siemkowice - Bełchatów - Piotrków - Tomaszów M. - Radom - Lublin (z alternatywną dobudową odcinka Piotrów - Tomaszów) mógłby być dobry ciąg towarowy w kierunku zachód-wschód omijający od południa Łódź i Warszawę). LK86 w okolicach Wrocławia oraz dalej szprycha w kierunku Wałbrzycha i Czech stanowiłaby dobre wyjście w kierunku Czech.




Linie w kolorze czerwonym:

To moja propozycja uzupełnienia brakujących linii kolejowych stanowiącego korytarz transportowy do Polski płn-wsch i krajów bałtyckich oraz wyjścia na północ z Kalisza w kierunku Konina.

Połączenie Opatówek - Konin razem z planowaną linią do Turku pomogłoby zintegrować kolejowo wschodnią Wielkopolskę. Dzięki temu możliwe byłyby połączenia Kępno - Ostrzeszów - Ostrów Wlkp. - Kalisz - Opatówek - Tuliszków - Konin/Turek.

Analiza obu modeli kolejowych pozwala na stwierdzenie, że LK3 jest szczególnie mocno obciążone ruchem między Warszawą i Kutnem. Zatem odcinek na zachód od Kutna, a w szczególności na odcinku Konin - Kutno ma jeszcze dostępną przepustowość, która może zostać wykorzystana jako część proponowanego korytarza.

W razie przeciążenia LK3 można rozważyć alternatywne szlaki jak:
Konin - Inowrocław lub
Konin - Włocławek lub
Tuliszków - Turek - Łęczyca - Kutno (ten ostatni jedynie po rozbudowaniu LK16)

Dalszą część szlaku to istniejąca LK33 Kutno - Płock (wymaga modernizacji).

Dalej proponowana obwodnica północnego Mazowsza Płock - Ciechanów - Ostrołęka, a także planowane przez CPK i PLK linie łączące Ostrołękę, Pisz, Orzysz, Ełk, Suwałki i granicę z Litwą.
Alternatywnie ruch z Płocka mogłby być poprowadzony przez Nowy Dwór Mazowiecki i dalej różnymi liniami na północ i wschód od Warszawy.

"Czerwona trasa" mogłaby stanowić część północnej obwodnicy towarowej Łodzi i Warszawy.




.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2022, o 22:31 przez Robert AB, łącznie zmieniany 9 razy.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 27 gru 2022, o 04:35

Robert AB,
Dla Kalisza najważniejszy jest kierunek Wrocław. To główny kierunek migracji Kaliszan i najszybciej rozwijające się miasto z "trójkąta bermudzkiego".
Obecna LK355/281 ma parametry kolejki górskiej. Podróż do oddalonego o 120 km Wrocławia trwa ponad dwie godziny i to IC (sic!). Koniecznie trzeba wybudować protezę przyśpieszającą podróż do stolicy Dolnego Śląska. Może to być nawet linia magistralna (czyli w polskich warunkach Vmax = 160km/h XD). Potoki się obronią na spokojnie, ostatnio z IC z Wrocławia wysiadło w Kaliszu na oko ze sto osób.

Drugą ważną linią jest linia do Inowrocławia, która da nam dogodne połączenia z Toruniem, Bydgoszczą i Trójmiastem. To też mogłaby być linia magistralna, bo jakby ją sensownie złączyć z przyszłym CMK-Północ to dostaniemy fajne połączenie Trójmiasto-Wrocław.
Powinna ona wychodzić od Kalisza (ciekawe jak to poprowadzić), a nie od Opatówka.

Trzecia linia, która ma sens, ale nie jest aż tak ważna to regionalna linia Opatówek-Turek-Koło. Można byłoby trasować składy po LK3 do Płocka.

Tutaj macie unaocznienie moich fantasmagorii.
Załączniki
dfasfdsdhfsdghbfysdhghfbysdufgb.png
dfasfdsdhfsdghbfysdhghfbysdufgb.png (1.17 MiB) Przejrzano 1396 razy

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 27 gru 2022, o 05:40

filip pisze:
27 gru 2022, o 04:35
Robert AB,
Dla Kalisza najważniejszy jest kierunek Wrocław. To główny kierunek migracji Kaliszan i najszybciej rozwijające się miasto z "trójkąta bermudzkiego".
Obecna LK355/281 ma parametry kolejki górskiej. Podróż do oddalonego o 120 km Wrocławia trwa ponad dwie godziny i to IC (sic!). Koniecznie trzeba wybudować protezę przyśpieszającą podróż do stolicy Dolnego Śląska. Może to być nawet linia magistralna (czyli w polskich warunkach Vmax = 160km/h XD). Potoki się obronią na spokojnie, ostatnio z IC z Wrocławia wysiadło w Kaliszu na oko ze sto osób.

Z Twoim trasowaniem do Wrocławia jest pewien problem: nie uwzględnia ukształtowania terenu, tych "gór", które są między Wielkopolską i Dolnym Śląskiem. Nowa linia powinna iść przez "przełęcze"; najlepiej k. Sycowa.
Linia LK272 koło Ostrzeszowa jest bardzo powyginana z właśnie z powodu tych górek.
Tutaj masz 3 mapy hipsometryczne:
_Wroclaw-Ostrow, hipometryczna1a.jpg
_Wroclaw-Ostrow, hipometryczna1a.jpg (716.39 KiB) Przejrzano 1366 razy
Wroclaw-Ostrow, cieniowanie-hipsometryczna2v1.jpg
Wroclaw-Ostrow, cieniowanie-hipsometryczna2v1.jpg (708.97 KiB) Przejrzano 1366 razy
Wroclaw-Ostrow, hipometryczna2.jpg
Wroclaw-Ostrow, hipometryczna2.jpg (655 KiB) Przejrzano 1366 razy

Inny problem to, że północnemu wejściu do Wrocławia brakuje przepustowości; najlepiej wprowadzić ruch z Kalisza do Wrocławia przez LK86 lub LK132.


Propozycja:
Syców.jpg
Syców.jpg (294.77 KiB) Przejrzano 1366 razy
źródło: https://uwagioprzestrzeni.blogspot.com/ ... owego.html



filip pisze:
27 gru 2022, o 04:35
Drugą ważną linią jest linia do Inowrocławia, która da nam dogodne połączenia z Toruniem, Bydgoszczą i Trójmiastem. To też mogłaby być linia magistralna, bo jakby ją sensownie złączyć z przyszłym CMK-Północ to dostaniemy fajne połączenie Trójmiasto-Wrocław.
Powinna ona wychodzić od Kalisza (ciekawe jak to poprowadzić), a nie od Opatówka.

Trzecia linia, która ma sens, ale nie jest aż tak ważna to regionalna linia Opatówek-Turek-Koło. Można byłoby trasować składy po LK3 do Płocka.

Wyprowadzenie bezpośrednio z Kalisza na północ jest problematyczne, bo trzeba byłoby np. rozkopać Szlak Bursztynowy i być może jeszcze któreś domki przy tej drodze.
O ile LK85 wychodziłby przez tą ulicę jak to wcześniej byłoby proponowane to Twoja propozycja miałaby sens.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2022, o 19:09 przez Robert AB, łącznie zmieniany 1 raz.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 27 gru 2022, o 06:03

Tutaj jeszcze takie luźne wstępne propozycje CPK z 2021:
20210809182521mapa2mala.jpg
20210809182521mapa2mala.jpg (200.61 KiB) Przejrzano 1340 razy
Źródło: www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/cpk-pr ... 12176.html

Na mapie zaproponowano odcinek (Kalisz) - Opatówek - LK131 - Łęczyca
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

majk067
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 27 gru 2018, o 15:31
GG: 0

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: majk067 » 27 gru 2022, o 11:26

Cześć Panowie. Piszecie o propozycjach nowych linii, ale pytanie, czy jest możliwość przewidzenia potoków ruchu na takiej linii Kalisz-Konin? I jeśli tak, do kogo należy inicjatywa i jakie są pierwsze kroki do budowy takiej linii?
Jak oceniacie realnie możliwości budowy tej linii, skoro generalnie niewiele się buduje nowych linii a jeśli już, to tak jak przy Kolej+, warunkiem jest połączenie z miastem wojewódzkim.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 27 gru 2022, o 11:54

Dzięki Robert.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1745
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 27 gru 2022, o 15:28

Robert AB pisze:
27 gru 2022, o 05:40
Z Twoim trasowaniem do Wrocławia jest pewien problem: nie uwzględnia ukształtowania terenu, tych "gór", które są między Wielkopolską i Dolnym Śląskiem. Nowa linia powinna iść przez "przełęcze"; najlepiej k. Sycowa.
Linia LK272 koło Ostrzeszowa jest bardzo powyginana z właśnie z powodu tych górek.
Tutaj masz 3 mapy hipsometryczne:
(tu były mapki Roberta AB)

Inny problem to, że północnemu wejściu do Wrocławia brakuje przepustowości; najlepiej wprowadzić ruch z Kalisza przez LK86 lub LK132.
E tam jakieś góry, nie ma co się przejmować. Zrobi się wielki nasyp, wiadukt lub tunel (a kto bogatemu zabroni?), coś zateguje i będzie.

Tak zupełnie serio to ta moja linia była bardzo ogólna, żeby zobaczyć jak to mniej więcej by miało wyglądać na mapie.
Dzięki za to, że powiedziałeś z tymi górami, bo tego akurat nie uwzględniłem i dalej "na pałę" rysowałbym te kreski przez Twardogórę.
Robert AB pisze:
27 gru 2022, o 05:40
Wyprowadzenie bezpośrednio z Kalisza na północ jest problematyczne, bo trzeba byłoby np. rozkopać Szlak Bursztynowy i być może jeszcze któreś domki przy tej drodze.
O ile LK85 wychodziłby przez tą ulicę jak to wcześniej byłoby proponowane to Twoja propozycja miałaby sens.
Zawsze można pruć domy jednorodzinne. 8)
W sumie rozkopanie Szlaku Bursztynowego i zrobienie płytkiego tunelu to chyba najmniej inwazyjny pomysł, ale kosztowny. Prowadząc linię z Opatówka zrobimy z tej linii regionalną, a potencjał jest na coś nieco szybszego.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 27 gru 2022, o 19:36

filip pisze:
27 gru 2022, o 15:28
Prowadząc linię z Opatówka zrobimy z tej linii regionalną, a potencjał jest na coś nieco szybszego.
Linia z Opatówka do Tuliszkowa jest całkiem spoko. Alternatywą jest wyprowadzenie torów obok przyszłej linii CPK do Poznania, za Biskupicami przed skrzyżowaniem z obwodnicą DK25 skręt w prawo i dalej mniej więcej wzdłuż DK25 do Konina. O pruciu Szlaku Bursztynowego od razu można zapomnieć, a mimo to i tak poprowadzenie linii opisaną drogą byłoby dużo trudniejsze niż wytyczenie odcinka Opatówek (Helena) - Tuliszków.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 27 gru 2022, o 21:04

kaliszanin2 pisze:
27 gru 2022, o 19:36
filip pisze:
27 gru 2022, o 15:28
Prowadząc linię z Opatówka zrobimy z tej linii regionalną, a potencjał jest na coś nieco szybszego.
Linia z Opatówka do Tuliszkowa jest całkiem spoko. Alternatywą jest wyprowadzenie torów obok przyszłej linii CPK do Poznania, za Biskupicami przed skrzyżowaniem z obwodnicą DK25 skręt w prawo i dalej mniej więcej wzdłuż DK25 do Konina. O pruciu Szlaku Bursztynowego od razu można zapomnieć, a mimo to i tak poprowadzenie linii opisaną drogą byłoby dużo trudniejsze niż wytyczenie odcinka Opatówek (Helena) - Tuliszków.
Wyprowadzenie linii za Biskupice wiązałoby się z koniecznością budowy również kolejowego łącznika południowego, tak jak to wcześniej proponowałem przy okazji oceny przebiegu LK85 przez Kalisz.
W przeciwnym razie pociągi z Ostrowa W. do Konina musiałyby zmieniać kierunek jazdy w Kaliszu, albo... omijać Kalisz.
O ile takie coś byłoby korzystne w przypadku pociągów towarowych, to raczej już nie w przypadku pociągów osobowych.



filip pisze:
27 gru 2022, o 15:28
Robert AB pisze:
27 gru 2022, o 05:40
Wyprowadzenie bezpośrednio z Kalisza na północ jest problematyczne, bo trzeba byłoby np. rozkopać Szlak Bursztynowy i być może jeszcze któreś domki przy tej drodze.
O ile LK85 wychodziłby przez tą ulicę jak to wcześniej byłoby proponowane to Twoja propozycja miałaby sens.
Zawsze można pruć domy jednorodzinne. 8)
W sumie rozkopanie Szlaku Bursztynowego i zrobienie płytkiego tunelu to chyba najmniej inwazyjny pomysł, ale kosztowny. Prowadząc linię z Opatówka zrobimy z tej linii regionalną, a potencjał jest na coś nieco szybszego.
Nie spodziewam się na tej trasie Ostrów W. - Kalisz - Konin jakiś olbrzymich potoków pasażerskich. Ta linia i tak będzie miała głównie charakter towarowy.
Przy okazji jest możliwość lepszego powiązania transportowego Opatówka do Kalisza.



majk067 pisze:
27 gru 2022, o 11:26
Cześć Panowie. Piszecie o propozycjach nowych linii, ale pytanie, czy jest możliwość przewidzenia potoków ruchu na takiej linii Kalisz-Konin? I jeśli tak, do kogo należy inicjatywa i jakie są pierwsze kroki do budowy takiej linii?
Jak oceniacie realnie możliwości budowy tej linii, skoro generalnie niewiele się buduje nowych linii a jeśli już, to tak jak przy Kolej+, warunkiem jest połączenie z miastem wojewódzkim.
Myślę, że ta linia byłaby głównie o charakterze towarowym.
Pociągów pasażerskich nie spodziewam się tutaj jakoś dużo. Może trochę pociągów regionalnych, takich jak Ostrów W. - Leszno oraz może pojedyńczy pociąg PKP IC.
Ruch na tej linii będzie większy, jeżeli będzie ona częścią większej całości, aby znalazł się na niej ruch tranzytowy. Rewitalizacja LK14 od Kalisza na zachód, lepsze wyjście z Kalisza/Ostrowa do Wrocławia, czy propozycje linii Konin-Inowrocław oraz północnej towarowej obwodnicy Łodzi i Warszawy (mój wcześniejszy wpis) mają na celu zwiększenie tranzytu. Podobnie będzie z ciągiem Oleśnica - Kępno - Wieluń - Chorzew Siemkowice - Bełchatów - Piotrków Tr. - Tomaszów Niemazowiecki - Radom - Lublin po jego uzupełnieniu o brakujące elementy.

Trzeba by się postarać, aby linia Kalisz - Konin znalazła się w planach transportowych województwa wielkopolskiego. Trzeba przekonywać do niej władze Kalisza, Ostrowa W. i Konina. Trzeba przekonywać posłów PiS i PO.
Linia Wieluń - Chorzew Siemkowice - Bełchatów - Piotrków Tr. jest w planach woj. łódzkiego od lat. Teraz są przymiarki do realizacji odcinków Wieluń - Chorzew Siemkowice oraz Bełchatów - Piotrków Tr. w ramach Kolej+ z uwagi na to, że te odcinki będą łączyć Wieluń i Bełchatów ze stolicą województwa łęczycko-sieradzkiego.
Na łącznik Chorzew Siemowice - Bełchatów pewnie poczekamy trochę dłużej, ale podejrzewam, że są już zakulisowe działania do tego, aby PLK się tym zajęła niezależnie od programu Kolej+. Podobnie jak z LK181 Oleśnica - Kępno, gdzie początkowo miał być ten odcinek w programie Kolej+, a ostatecznie zajmnie się tym PLK poza tym programem:
www.skyscrapercity.com/threads/lk-181-2 ... ?u=1525260
Dlatego śledźcie postępy prac nad ciągiem Oleśnica - Kępno - Wieluń - Chorzew Siemkowice - Bełchatów - Piotrków Tr., bo to jest niejako wyznacznikiem tego co jest możliwe również w przypadku ciągów, którego odcinkiem ma być odcinek Kalisz - Konin. Po programie Kolej+ będzie pewnie następny uzupełniający w stylu Kolej Interregio+, który byłby ukierunkowany na lepszą integrację transportową Polski z nastawieniem na jak największe skrócenie czasu podróży między regionami kraju, największy ruch tranzytowy, na terminale przeładunkowe i bocznice kolejowe :) -- tutaj z powodzeniem modernizacja dwutorowa LK Zgierz - Kutno oraz budowa LK Kalisz - Konin mogła zostać rozważona.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 27 gru 2022, o 23:24

Robert AB pisze:
27 gru 2022, o 21:04
Wyprowadzenie linii za Biskupice wiązałoby się z koniecznością budowy również kolejowego łącznika południowego, tak jak to wcześniej proponowałem przy okazji oceny przebiegu LK85 przez Kalisz.
W przeciwnym razie pociągi z Ostrowa W. do Konina musiałyby zmieniać kierunek jazdy w Kaliszu, albo... omijać Kalisz.
(...)
Trzeba by się postarać, aby linia Kalisz - Konin znalazła się w planach transportowych województwa wielkopolskiego. Trzeba przekonywać do niej władze Kalisza, Ostrowa W. i Konina. Trzeba przekonywać posłów PiS i PO.
Pociągi typu DART i podobne mogą dość łatwo zmieniać kierunek jazdy. W drodze do Płocka (a w przyszłości dalej do Ciechanowa i Ostrołęki trzeba też zmieniać kierunek jazdy w Kutnie.
Wątpię, żeby na początek dało się wpisać coś innego niż linia Opatówek - Tuliszków. Na akceptację czegoś takiego można liczyć, bo jest to niejako usprawiedliwienie takiego sobie (powiedzmy) pomysłu trochę dziwnej linii Konin-Turek. Nawet jak się ma wielkie marzenia, to jednak trzeba trochę chodzić po ziemi.

ODPOWIEDZ