Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Mleczarnia do wyburzenia. Moze to Mlekovicie na reke. Tutaj maja ograniczone pole rozbudowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na te rozjazdy.
Ja nie widzę zmian na terenie miasta. Podejrzewam, że W1 usunęli ze względu na Pleszew. W2 zmienili ze względu na Kalisz. Dziwi tylko numeracja W9, dlaczego nie W5?
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Na wcześniejszym etapie konsultacji samorządowych było osiem wariantów od W1 do W8. Zatem wprowadzili W9, żeby nie używać tej samej nazwy do dwóch tras.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 3649
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Do wyburzenia tylko budynek magazynu. Będą mieli dużo czasu na przeniesienie go z drugiej strony mleczarni, w kierunku Częstochowskiej (sensowne wywłaszczenie magazynu musi obejmować też wywłaszczenie działki zastępczej). Na wywłaszczenie całej nieruchomości raczej nie mogą liczyć.
Może ktoś wie, czym w W9 ma być ta odnoga do Szczypiorna. Przejściówka dla pociągów regionalnych, czy jakieś tory odstawcze?
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
https://radiopoznan.fm/informacje/pozos ... o-sieradzaJest nowy wariant przebiegu "szprychy" CPK_PL
nr 9 Sieradz - Poznań. Wariant #W9 to hybryda złożona z odcinków trzech innych przebiegów. To efekt konsultacji CPK w 21 gminach
W9 – to nowy wariant przebiegu szybkiej kolei na trasie Poznań-Sieradz, przedstawiony dziś wielkopolskim samorządom. W piątek Centralny Port Komunikacyjny opublikuje go na swojej stronie internetowej. Wariant W9 jest hybrydą złożoną z odcinków trzech innych wariantów.
Na odcinku od Sieradza do Kalisza hybrydowy wariant 9. idzie po trasie wcześniejszego wariantu nr 1, który praktycznie przestał istnieć i nie jest brany pod uwagę w dalszym procedowaniu. Między Kaliszem a Kotlinem wariant 9. pokrywa się z wariantem nr 3, a od Kotlina do Poznania – idzie po trasie wariantu nr 2. Przy czym, oprócz oczywiście dziewiątki, warianty 2, 3 i 4 nadal są brane pod uwagę.
Nowy, dziewiąty, ma nad nimi tę przewagę, że jest efektem konsultacji przeprowadzonych w 21 gminach, przez które ma iść trasa szybkiej kolei. Michał Kmiecik z CPK podkreśla, że po konsultacjach szerokość planowanego pasa inwestycyjnego w wielu miejscach się zmieniła, a wlot do Kalisza od strony Sieradza został wytyczony inaczej, m.in. na życzenie władz miasta.
Ostateczny, inwestorski wariant przebiegu trasy szybkiej kolei Poznań-Sieradz wyłoniony zostanie w I kwartale nowego roku.
- Załączniki
-
- W9_CPK.jpeg (251.58 KiB) Przejrzano 2089 razy
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
-
- Użytkownik
- Posty: 3649
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Skoro CPK mówi, że to na życzenie władz miasta, to znaczy, że prezydent przekonał się do W1-A. To bardzo dobrze. Pierwsze oznaki tego były widoczne już w kuluarach konsultacji, ale stanowisko nie było jeszcze tak klarowne (pewnie z ostrożności).
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
O wariancie W9:
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 10970
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Robert AB o kolei na tym forum chyba nikt nie wie więcej od ciebie. Mam kilka pytań.
1. Po wybudowaniu linii W9 na Poznań. Kalisz powinien lobbować na połączeniem kolejowym do Konina i dalej do Inowrocławia. Czy według ciebie takie połączenie ma sens ekonomiczny. I czy budowa napotkałaby duże trudności w terenie. I jak byś widział przebieg tej linii.
2. Tu już jest fantastyka. Ale czy kiedykolwiek brałeś pod uwagę budowę linii do węzła w Kutnie? To otworzyłoby dla Kalisza płn. wsch Polskę. Czy w ogóle coś takiego miałoby według ciebie sens?
3. Czy gdybyś miał możliwość to jak byś poprowadził linię na płd od Kalisza? Na Częstochowę, czy Opole.
Jestem totalnym laikiem, a więc wybacz mi jeśli napisałem totalne głupoty. Ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania.
1. Po wybudowaniu linii W9 na Poznań. Kalisz powinien lobbować na połączeniem kolejowym do Konina i dalej do Inowrocławia. Czy według ciebie takie połączenie ma sens ekonomiczny. I czy budowa napotkałaby duże trudności w terenie. I jak byś widział przebieg tej linii.
2. Tu już jest fantastyka. Ale czy kiedykolwiek brałeś pod uwagę budowę linii do węzła w Kutnie? To otworzyłoby dla Kalisza płn. wsch Polskę. Czy w ogóle coś takiego miałoby według ciebie sens?
3. Czy gdybyś miał możliwość to jak byś poprowadził linię na płd od Kalisza? Na Częstochowę, czy Opole.
Jestem totalnym laikiem, a więc wybacz mi jeśli napisałem totalne głupoty. Ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
żadna nowsza informacja - niż to co na tym forum wiemy nie pojawiło w tym materiale...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... /page-4361
Poczytajcie sobie. Ten małomiasteczkowy szowinizm lokalny (w sumie to bycie stolicą "wszechpolaków" do czegoś zobowiązuję ) wśród poznaniaków jest porażający.
Szczególnie zabawna jest wypowiedź użytkownika johny.f: "Można odwrócić pytanie - dlaczego mieszkańców Kalisza tak boli, że mieszkańcy Poznania, Szczecina czy Gorzowa mogliby jechać szybciej? I nie chodzi tu już o kilka minut. W stosunku do starych projektów 'Y' uwalonych przez Sławomira N. planowany czas przejazdu dla relacji Poznań - Warszawa wydłużył się już z 1h35 do 1h55. 20 minut. A biorąc pod uwagę wszystkie koncepcje dotyczące LK85 - obstawiałbym jednak 2h. Postój w CPK. Postój w Łodzi. Postój w Kaliszu. A do tego trasa przez Kalisz będzie dobre kilkadziesiąt kilometrów dłuższa, niż przez Konin. (...)".
Ja rozumiem, że są racjonalne argumenty, żeby KDP się w Kaliszu zatrzymywało lub nie, ale no szanujmy się.
Poczytajcie sobie. Ten małomiasteczkowy szowinizm lokalny (w sumie to bycie stolicą "wszechpolaków" do czegoś zobowiązuję ) wśród poznaniaków jest porażający.
Szczególnie zabawna jest wypowiedź użytkownika johny.f: "Można odwrócić pytanie - dlaczego mieszkańców Kalisza tak boli, że mieszkańcy Poznania, Szczecina czy Gorzowa mogliby jechać szybciej? I nie chodzi tu już o kilka minut. W stosunku do starych projektów 'Y' uwalonych przez Sławomira N. planowany czas przejazdu dla relacji Poznań - Warszawa wydłużył się już z 1h35 do 1h55. 20 minut. A biorąc pod uwagę wszystkie koncepcje dotyczące LK85 - obstawiałbym jednak 2h. Postój w CPK. Postój w Łodzi. Postój w Kaliszu. A do tego trasa przez Kalisz będzie dobre kilkadziesiąt kilometrów dłuższa, niż przez Konin. (...)".
Ja rozumiem, że są racjonalne argumenty, żeby KDP się w Kaliszu zatrzymywało lub nie, ale no szanujmy się.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
K-man pisze: ↑19 gru 2022, o 22:20Robert AB o kolei na tym forum chyba nikt nie wie więcej od ciebie. Mam kilka pytań.
1. Po wybudowaniu linii W9 na Poznań. Kalisz powinien lobbować na połączeniem kolejowym do Konina i dalej do Inowrocławia. Czy według ciebie takie połączenie ma sens ekonomiczny. I czy budowa napotkałaby duże trudności w terenie. I jak byś widział przebieg tej linii.
2. Tu już jest fantastyka. Ale czy kiedykolwiek brałeś pod uwagę budowę linii do węzła w Kutnie? To otworzyłoby dla Kalisza płn. wsch Polskę. Czy w ogóle coś takiego miałoby według ciebie sens?
3. Czy gdybyś miał możliwość to jak byś poprowadził linię na płd od Kalisza? Na Częstochowę, czy Opole.
Tutaj parę moich przemyśleń. Niech to będzie taki przyczynek do dyskusji o rozwoju sieci kolejowej we wschodniej Wielkopolsce.
Mapa zbiorcza:
* ciemnozielone strzałki -- niektóre linie planowane w ramach różnych programów CPK, PLK i przez woj. łódzkie;
* jasnozielone strzałki -- niektóre linie do modernizacji
* żółte strzałki -- o tych przebiegach linii się wspomina na forach dyskusyjnych
(alternatywny przebieg dla linii Turek - Łęczyca jest przez Poddębice i Aleksandrów Ł. do Łodzi)
* czerwone strzałki -- moja propozycja dodatkowych linii
* błękitne strzałki -- linia, która powinna zostać przyspieszona wraz ze zwiększeniem przepustowości
Model kolejowy towarowy (grubsze linie oznaczają większy ruch): źródło: Kaczorek i inni (2018) Kolejowy Model Towarowy – Model Ruchu na potrzeby PKP Polskich Linii Kolejowych SA
Model kolejowy pasażerski CPK (grubsze linie oznaczają większy ruch): źródło: https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/kolej/ ... ansportowy
Koncepcja prowadzenia ruchu po liniach CPK:
Linie na ciemnozielono:
LK85 Sieradz - Kalisz - Pleszew -- zaznaczyłem jedynie fragment LK85 przy Kaliszu. Przybliżony przebieg KDP Warszawa - CPK - Łódź - Sieradz - Wrocław został oznaczony na mapie przerywaną czerwoną linią. LK85 ma być przeznaczona wyłącznie do ruchu pasażerskiego; inne linie CPK mają mieć charakter mieszany (pasażersko-towarowy).
LK Konin - Tuliszków - Turek -- planowany w ramach Kolej+
LK Wieluń - Chorzew - Bełchatów - Piotrków Tr. -- ujęty w planach woj. łódzkiego; niektóre fragmenty będą budowane / modernizowane w ramach Kolej+
LK Zgierz - Kutno -- PLK planowała dwutorową przebudowę LK16 w dotychczasowym lub nowym śladzie
LK Płock - Nowy Dwór Mazowiecki -- rozważana przez PLK w ramach rozbudowy WWK (warszawskiego węzła kolejowego)
LK5 CPK - Sochaczew - Płock - Włocławek - Grudziądz - Gdańsk -- ma być budowana w ramach CPK
LK29 Ostrołęka - Łomża - Kolno - Pisz - Orzysz - Giżycko -- planowana przez CPK
LK Ełk - Suwałki - (Litwa) -- planowana przez PLK w ramach Rail Baltica
Linie na jasnozielono:
Linie, które mają być modernozowane przez PLK w ramach programu budowy szprych CPK. Linia z Kalisza do Ostrowa i dalej do Leszna będzie miała duże znaczenie dla Kalisza.
Linia na w kolorze błękitnym:
Jej rozbudowa umożliwiałaby zwiększenie możliwości skomunikowania południowo-wschodniej Wielkopolski z Wrocławiem, czy GOP.
W Kępnie pociągi z LK272 mogłyby wjeżdżać na LK86 lub LK181.
Ciąg Oleśnica - Kępno - Wieluń - Siemkowice - Bełchatów - Piotrków - Tomaszów M. - Radom - Lublin (z alternatywną dobudową odcinka Piotrów - Tomaszów) mógłby być dobry ciąg towarowy w kierunku zachód-wschód omijający od południa Łódź i Warszawę). LK86 w okolicach Wrocławia oraz dalej szprycha w kierunku Wałbrzycha i Czech stanowiłaby dobre wyjście w kierunku Czech.
Linie w kolorze czerwonym:
To moja propozycja uzupełnienia brakujących linii kolejowych stanowiącego korytarz transportowy do Polski płn-wsch i krajów bałtyckich oraz wyjścia na północ z Kalisza w kierunku Konina.
Połączenie Opatówek - Konin razem z planowaną linią do Turku pomogłoby zintegrować kolejowo wschodnią Wielkopolskę. Dzięki temu możliwe byłyby połączenia Kępno - Ostrzeszów - Ostrów Wlkp. - Kalisz - Opatówek - Tuliszków - Konin/Turek.
Analiza obu modeli kolejowych pozwala na stwierdzenie, że LK3 jest szczególnie mocno obciążone ruchem między Warszawą i Kutnem. Zatem odcinek na zachód od Kutna, a w szczególności na odcinku Konin - Kutno ma jeszcze dostępną przepustowość, która może zostać wykorzystana jako część proponowanego korytarza.
W razie przeciążenia LK3 można rozważyć alternatywne szlaki jak:
Konin - Inowrocław lub
Konin - Włocławek lub
Tuliszków - Turek - Łęczyca - Kutno (ten ostatni jedynie po rozbudowaniu LK16)
Dalszą część szlaku to istniejąca LK33 Kutno - Płock (wymaga modernizacji).
Dalej proponowana obwodnica północnego Mazowsza Płock - Ciechanów - Ostrołęka, a także planowane przez CPK i PLK linie łączące Ostrołękę, Pisz, Orzysz, Ełk, Suwałki i granicę z Litwą.
Alternatywnie ruch z Płocka mogłby być poprowadzony przez Nowy Dwór Mazowiecki i dalej różnymi liniami na północ i wschód od Warszawy.
"Czerwona trasa" mogłaby stanowić część północnej obwodnicy towarowej Łodzi i Warszawy.
.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2022, o 22:31 przez Robert AB, łącznie zmieniany 9 razy.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Robert AB,
Dla Kalisza najważniejszy jest kierunek Wrocław. To główny kierunek migracji Kaliszan i najszybciej rozwijające się miasto z "trójkąta bermudzkiego".
Obecna LK355/281 ma parametry kolejki górskiej. Podróż do oddalonego o 120 km Wrocławia trwa ponad dwie godziny i to IC (sic!). Koniecznie trzeba wybudować protezę przyśpieszającą podróż do stolicy Dolnego Śląska. Może to być nawet linia magistralna (czyli w polskich warunkach Vmax = 160km/h XD). Potoki się obronią na spokojnie, ostatnio z IC z Wrocławia wysiadło w Kaliszu na oko ze sto osób.
Drugą ważną linią jest linia do Inowrocławia, która da nam dogodne połączenia z Toruniem, Bydgoszczą i Trójmiastem. To też mogłaby być linia magistralna, bo jakby ją sensownie złączyć z przyszłym CMK-Północ to dostaniemy fajne połączenie Trójmiasto-Wrocław.
Powinna ona wychodzić od Kalisza (ciekawe jak to poprowadzić), a nie od Opatówka.
Trzecia linia, która ma sens, ale nie jest aż tak ważna to regionalna linia Opatówek-Turek-Koło. Można byłoby trasować składy po LK3 do Płocka.
Tutaj macie unaocznienie moich fantasmagorii.
Dla Kalisza najważniejszy jest kierunek Wrocław. To główny kierunek migracji Kaliszan i najszybciej rozwijające się miasto z "trójkąta bermudzkiego".
Obecna LK355/281 ma parametry kolejki górskiej. Podróż do oddalonego o 120 km Wrocławia trwa ponad dwie godziny i to IC (sic!). Koniecznie trzeba wybudować protezę przyśpieszającą podróż do stolicy Dolnego Śląska. Może to być nawet linia magistralna (czyli w polskich warunkach Vmax = 160km/h XD). Potoki się obronią na spokojnie, ostatnio z IC z Wrocławia wysiadło w Kaliszu na oko ze sto osób.
Drugą ważną linią jest linia do Inowrocławia, która da nam dogodne połączenia z Toruniem, Bydgoszczą i Trójmiastem. To też mogłaby być linia magistralna, bo jakby ją sensownie złączyć z przyszłym CMK-Północ to dostaniemy fajne połączenie Trójmiasto-Wrocław.
Powinna ona wychodzić od Kalisza (ciekawe jak to poprowadzić), a nie od Opatówka.
Trzecia linia, która ma sens, ale nie jest aż tak ważna to regionalna linia Opatówek-Turek-Koło. Można byłoby trasować składy po LK3 do Płocka.
Tutaj macie unaocznienie moich fantasmagorii.
- Załączniki
-
- dfasfdsdhfsdghbfysdhghfbysdufgb.png (1.17 MiB) Przejrzano 1461 razy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
filip pisze: ↑27 gru 2022, o 04:35Robert AB,
Dla Kalisza najważniejszy jest kierunek Wrocław. To główny kierunek migracji Kaliszan i najszybciej rozwijające się miasto z "trójkąta bermudzkiego".
Obecna LK355/281 ma parametry kolejki górskiej. Podróż do oddalonego o 120 km Wrocławia trwa ponad dwie godziny i to IC (sic!). Koniecznie trzeba wybudować protezę przyśpieszającą podróż do stolicy Dolnego Śląska. Może to być nawet linia magistralna (czyli w polskich warunkach Vmax = 160km/h XD). Potoki się obronią na spokojnie, ostatnio z IC z Wrocławia wysiadło w Kaliszu na oko ze sto osób.
Z Twoim trasowaniem do Wrocławia jest pewien problem: nie uwzględnia ukształtowania terenu, tych "gór", które są między Wielkopolską i Dolnym Śląskiem. Nowa linia powinna iść przez "przełęcze"; najlepiej k. Sycowa.
Linia LK272 koło Ostrzeszowa jest bardzo powyginana z właśnie z powodu tych górek.
Tutaj masz 3 mapy hipsometryczne:
Inny problem to, że północnemu wejściu do Wrocławia brakuje przepustowości; najlepiej wprowadzić ruch z Kalisza do Wrocławia przez LK86 lub LK132.
Propozycja: źródło: https://uwagioprzestrzeni.blogspot.com/ ... owego.html
filip pisze: ↑27 gru 2022, o 04:35Drugą ważną linią jest linia do Inowrocławia, która da nam dogodne połączenia z Toruniem, Bydgoszczą i Trójmiastem. To też mogłaby być linia magistralna, bo jakby ją sensownie złączyć z przyszłym CMK-Północ to dostaniemy fajne połączenie Trójmiasto-Wrocław.
Powinna ona wychodzić od Kalisza (ciekawe jak to poprowadzić), a nie od Opatówka.
Trzecia linia, która ma sens, ale nie jest aż tak ważna to regionalna linia Opatówek-Turek-Koło. Można byłoby trasować składy po LK3 do Płocka.
Wyprowadzenie bezpośrednio z Kalisza na północ jest problematyczne, bo trzeba byłoby np. rozkopać Szlak Bursztynowy i być może jeszcze któreś domki przy tej drodze.
O ile LK85 wychodziłby przez tą ulicę jak to wcześniej byłoby proponowane to Twoja propozycja miałaby sens.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2022, o 19:09 przez Robert AB, łącznie zmieniany 1 raz.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tutaj jeszcze takie luźne wstępne propozycje CPK z 2021:
www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/cpk-pr ... 12176.html
Na mapie zaproponowano odcinek (Kalisz) - Opatówek - LK131 - Łęczyca
Źródło: Na mapie zaproponowano odcinek (Kalisz) - Opatówek - LK131 - Łęczyca
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Cześć Panowie. Piszecie o propozycjach nowych linii, ale pytanie, czy jest możliwość przewidzenia potoków ruchu na takiej linii Kalisz-Konin? I jeśli tak, do kogo należy inicjatywa i jakie są pierwsze kroki do budowy takiej linii?
Jak oceniacie realnie możliwości budowy tej linii, skoro generalnie niewiele się buduje nowych linii a jeśli już, to tak jak przy Kolej+, warunkiem jest połączenie z miastem wojewódzkim.
Jak oceniacie realnie możliwości budowy tej linii, skoro generalnie niewiele się buduje nowych linii a jeśli już, to tak jak przy Kolej+, warunkiem jest połączenie z miastem wojewódzkim.
-
- Użytkownik
- Posty: 10970
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Dzięki Robert.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
E tam jakieś góry, nie ma co się przejmować. Zrobi się wielki nasyp, wiadukt lub tunel (a kto bogatemu zabroni?), coś zateguje i będzie.Robert AB pisze: ↑27 gru 2022, o 05:40Z Twoim trasowaniem do Wrocławia jest pewien problem: nie uwzględnia ukształtowania terenu, tych "gór", które są między Wielkopolską i Dolnym Śląskiem. Nowa linia powinna iść przez "przełęcze"; najlepiej k. Sycowa.
Linia LK272 koło Ostrzeszowa jest bardzo powyginana z właśnie z powodu tych górek.
Tutaj masz 3 mapy hipsometryczne:
(tu były mapki Roberta AB)
Inny problem to, że północnemu wejściu do Wrocławia brakuje przepustowości; najlepiej wprowadzić ruch z Kalisza przez LK86 lub LK132.
Tak zupełnie serio to ta moja linia była bardzo ogólna, żeby zobaczyć jak to mniej więcej by miało wyglądać na mapie.
Dzięki za to, że powiedziałeś z tymi górami, bo tego akurat nie uwzględniłem i dalej "na pałę" rysowałbym te kreski przez Twardogórę.
Zawsze można pruć domy jednorodzinne.Robert AB pisze: ↑27 gru 2022, o 05:40Wyprowadzenie bezpośrednio z Kalisza na północ jest problematyczne, bo trzeba byłoby np. rozkopać Szlak Bursztynowy i być może jeszcze któreś domki przy tej drodze.
O ile LK85 wychodziłby przez tą ulicę jak to wcześniej byłoby proponowane to Twoja propozycja miałaby sens.
W sumie rozkopanie Szlaku Bursztynowego i zrobienie płytkiego tunelu to chyba najmniej inwazyjny pomysł, ale kosztowny. Prowadząc linię z Opatówka zrobimy z tej linii regionalną, a potencjał jest na coś nieco szybszego.
-
- Użytkownik
- Posty: 3649
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Linia z Opatówka do Tuliszkowa jest całkiem spoko. Alternatywą jest wyprowadzenie torów obok przyszłej linii CPK do Poznania, za Biskupicami przed skrzyżowaniem z obwodnicą DK25 skręt w prawo i dalej mniej więcej wzdłuż DK25 do Konina. O pruciu Szlaku Bursztynowego od razu można zapomnieć, a mimo to i tak poprowadzenie linii opisaną drogą byłoby dużo trudniejsze niż wytyczenie odcinka Opatówek (Helena) - Tuliszków.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Wyprowadzenie linii za Biskupice wiązałoby się z koniecznością budowy również kolejowego łącznika południowego, tak jak to wcześniej proponowałem przy okazji oceny przebiegu LK85 przez Kalisz.kaliszanin2 pisze: ↑27 gru 2022, o 19:36Linia z Opatówka do Tuliszkowa jest całkiem spoko. Alternatywą jest wyprowadzenie torów obok przyszłej linii CPK do Poznania, za Biskupicami przed skrzyżowaniem z obwodnicą DK25 skręt w prawo i dalej mniej więcej wzdłuż DK25 do Konina. O pruciu Szlaku Bursztynowego od razu można zapomnieć, a mimo to i tak poprowadzenie linii opisaną drogą byłoby dużo trudniejsze niż wytyczenie odcinka Opatówek (Helena) - Tuliszków.
W przeciwnym razie pociągi z Ostrowa W. do Konina musiałyby zmieniać kierunek jazdy w Kaliszu, albo... omijać Kalisz.
O ile takie coś byłoby korzystne w przypadku pociągów towarowych, to raczej już nie w przypadku pociągów osobowych.
Nie spodziewam się na tej trasie Ostrów W. - Kalisz - Konin jakiś olbrzymich potoków pasażerskich. Ta linia i tak będzie miała głównie charakter towarowy.filip pisze: ↑27 gru 2022, o 15:28Zawsze można pruć domy jednorodzinne.Robert AB pisze: ↑27 gru 2022, o 05:40Wyprowadzenie bezpośrednio z Kalisza na północ jest problematyczne, bo trzeba byłoby np. rozkopać Szlak Bursztynowy i być może jeszcze któreś domki przy tej drodze.
O ile LK85 wychodziłby przez tą ulicę jak to wcześniej byłoby proponowane to Twoja propozycja miałaby sens.
W sumie rozkopanie Szlaku Bursztynowego i zrobienie płytkiego tunelu to chyba najmniej inwazyjny pomysł, ale kosztowny. Prowadząc linię z Opatówka zrobimy z tej linii regionalną, a potencjał jest na coś nieco szybszego.
Przy okazji jest możliwość lepszego powiązania transportowego Opatówka do Kalisza.
Myślę, że ta linia byłaby głównie o charakterze towarowym.majk067 pisze: ↑27 gru 2022, o 11:26Cześć Panowie. Piszecie o propozycjach nowych linii, ale pytanie, czy jest możliwość przewidzenia potoków ruchu na takiej linii Kalisz-Konin? I jeśli tak, do kogo należy inicjatywa i jakie są pierwsze kroki do budowy takiej linii?
Jak oceniacie realnie możliwości budowy tej linii, skoro generalnie niewiele się buduje nowych linii a jeśli już, to tak jak przy Kolej+, warunkiem jest połączenie z miastem wojewódzkim.
Pociągów pasażerskich nie spodziewam się tutaj jakoś dużo. Może trochę pociągów regionalnych, takich jak Ostrów W. - Leszno oraz może pojedyńczy pociąg PKP IC.
Ruch na tej linii będzie większy, jeżeli będzie ona częścią większej całości, aby znalazł się na niej ruch tranzytowy. Rewitalizacja LK14 od Kalisza na zachód, lepsze wyjście z Kalisza/Ostrowa do Wrocławia, czy propozycje linii Konin-Inowrocław oraz północnej towarowej obwodnicy Łodzi i Warszawy (mój wcześniejszy wpis) mają na celu zwiększenie tranzytu. Podobnie będzie z ciągiem Oleśnica - Kępno - Wieluń - Chorzew Siemkowice - Bełchatów - Piotrków Tr. - Tomaszów Niemazowiecki - Radom - Lublin po jego uzupełnieniu o brakujące elementy.
Trzeba by się postarać, aby linia Kalisz - Konin znalazła się w planach transportowych województwa wielkopolskiego. Trzeba przekonywać do niej władze Kalisza, Ostrowa W. i Konina. Trzeba przekonywać posłów PiS i PO.
Linia Wieluń - Chorzew Siemkowice - Bełchatów - Piotrków Tr. jest w planach woj. łódzkiego od lat. Teraz są przymiarki do realizacji odcinków Wieluń - Chorzew Siemkowice oraz Bełchatów - Piotrków Tr. w ramach Kolej+ z uwagi na to, że te odcinki będą łączyć Wieluń i Bełchatów ze stolicą województwa łęczycko-sieradzkiego.
Na łącznik Chorzew Siemowice - Bełchatów pewnie poczekamy trochę dłużej, ale podejrzewam, że są już zakulisowe działania do tego, aby PLK się tym zajęła niezależnie od programu Kolej+. Podobnie jak z LK181 Oleśnica - Kępno, gdzie początkowo miał być ten odcinek w programie Kolej+, a ostatecznie zajmnie się tym PLK poza tym programem:
www.skyscrapercity.com/threads/lk-181-2 ... ?u=1525260
Dlatego śledźcie postępy prac nad ciągiem Oleśnica - Kępno - Wieluń - Chorzew Siemkowice - Bełchatów - Piotrków Tr., bo to jest niejako wyznacznikiem tego co jest możliwe również w przypadku ciągów, którego odcinkiem ma być odcinek Kalisz - Konin. Po programie Kolej+ będzie pewnie następny uzupełniający w stylu Kolej Interregio+, który byłby ukierunkowany na lepszą integrację transportową Polski z nastawieniem na jak największe skrócenie czasu podróży między regionami kraju, największy ruch tranzytowy, na terminale przeładunkowe i bocznice kolejowe -- tutaj z powodzeniem modernizacja dwutorowa LK Zgierz - Kutno oraz budowa LK Kalisz - Konin mogła zostać rozważona.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
kraina historyczna położona w środkowej Polsce
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 3649
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Pociągi typu DART i podobne mogą dość łatwo zmieniać kierunek jazdy. W drodze do Płocka (a w przyszłości dalej do Ciechanowa i Ostrołęki trzeba też zmieniać kierunek jazdy w Kutnie.Robert AB pisze: ↑27 gru 2022, o 21:04Wyprowadzenie linii za Biskupice wiązałoby się z koniecznością budowy również kolejowego łącznika południowego, tak jak to wcześniej proponowałem przy okazji oceny przebiegu LK85 przez Kalisz.
W przeciwnym razie pociągi z Ostrowa W. do Konina musiałyby zmieniać kierunek jazdy w Kaliszu, albo... omijać Kalisz.
(...)
Trzeba by się postarać, aby linia Kalisz - Konin znalazła się w planach transportowych województwa wielkopolskiego. Trzeba przekonywać do niej władze Kalisza, Ostrowa W. i Konina. Trzeba przekonywać posłów PiS i PO.
Wątpię, żeby na początek dało się wpisać coś innego niż linia Opatówek - Tuliszków. Na akceptację czegoś takiego można liczyć, bo jest to niejako usprawiedliwienie takiego sobie (powiedzmy) pomysłu trochę dziwnej linii Konin-Turek. Nawet jak się ma wielkie marzenia, to jednak trzeba trochę chodzić po ziemi.