Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 29 gru 2022, o 08:55

Robert AB pisze:
27 gru 2022, o 05:40
filip pisze:
27 gru 2022, o 04:35
Robert AB,
Dla Kalisza najważniejszy jest kierunek Wrocław. To główny kierunek migracji Kaliszan i najszybciej rozwijające się miasto z "trójkąta bermudzkiego".
Obecna LK355/281 ma parametry kolejki górskiej. Podróż do oddalonego o 120 km Wrocławia trwa ponad dwie godziny i to IC (sic!). Koniecznie trzeba wybudować protezę przyśpieszającą podróż do stolicy Dolnego Śląska. Może to być nawet linia magistralna (czyli w polskich warunkach Vmax = 160km/h XD). Potoki się obronią na spokojnie, ostatnio z IC z Wrocławia wysiadło w Kaliszu na oko ze sto osób.

Z Twoim trasowaniem do Wrocławia jest pewien problem: nie uwzględnia ukształtowania terenu, tych "gór", które są między Wielkopolską i Dolnym Śląskiem. Nowa linia powinna iść przez "przełęcze"; najlepiej k. Sycowa.
Linia LK272 koło Ostrzeszowa jest bardzo powyginana z właśnie z powodu tych górek.
Tutaj masz 3 mapy hipsometryczne:
_Wroclaw-Ostrow, hipometryczna1a.jpg
Wroclaw-Ostrow, cieniowanie-hipsometryczna2v1.jpg
Wroclaw-Ostrow, hipometryczna2.jpg


Inny problem to, że północnemu wejściu do Wrocławia brakuje przepustowości; najlepiej wprowadzić ruch z Kalisza do Wrocławia przez LK86 lub LK132.


Propozycja:
Syców.jpg
źródło: https://uwagioprzestrzeni.blogspot.com/ ... owego.html

Wrocław - Ostrów Wlkp.
www.skyscrapercity.com/threads/wielkopo ... -174804457

Kilka możliwych alternatywnych ciągów:

1a. Ciąg Wrocław - Dziadowa Kłoda - nowa linia (przez Syców) - Odolanów - Ostrów Wlkp. (LK86 - nowa linia - LK355 [krótki odcinek tuż przed Ostrowem Wlk.]).
1b. Ciąg Wrocław - Oleśnica - Syców - nowa linia - Odolanów - Ostrów Wlkp. (LK143 - LK181 - nowa linia - LK355 [krótki odcinek tuż przed Ostrowem Wlk.]) (link - zobacz tekst i mapę poniżej).

2a. Ciąg Wrocław - Dziadowa Kłoda - nowa linia (przez Syców) - Przygodzice - Ostrów Wlkp. (LK86 - nowa linia - LK272).
2b. Ciąg Wrocław - Oleśnica - Syców - nowa linia - Przygodzice - Ostrów Wlkp. (LK143 - LK181 - nowa linia - LK272).

3a. Ciąg Wrocław - Kępno - Ostrów Wlkp. (LK86 - LK181 - LK272).
3b. Ciąg Wrocław - Oleśnica - Kępno - Ostrów Wlkp. (LK143 - LK181 - LK272).

4b. Ciąg Wrocław - Oleśnica - Grabowno Wielkie / Bukowice Trzebnickie - nowy odcinek - Odolanów - Ostrów Wlkp. (LK143 - LK281 - nowa linia - LK355 [Odolanów - Ostrów Wlk.]). Nowy dwutorowy odcinek między Grabownem Wielkim (lub Bukowicami Trzebnickimi) i Odolanowem biegnący po prostej.

Powinno się wybrać lepszy i łatwiejszy do wybudowania ciąg i poprowadzić tamtędy pociągi pasażerskie i towarowe. Wzgórza na granicy Dolnego Śląska i Wielkopolski są tutaj pewnym utrudnieniem.
Połączenia z wykorzystaniem LK86 (ciąg 1a lub 2a lub 3a) byłyby szybsze i powinny być preferowane dla szybkich połączeń pasażerskich do Wrocławia. Ciąg 1b lub 2b lub 3b komplementarny do wybranego szybkiego ciągu też powinien zostać wdrożony, co oznacza realizację jednej pary ciągów: 1a+1b lub 2a+2b lub 3a+3b.


Schemat przedstawiający połączenie Wrocław - Ostrów Wlkp. wg wariantu 1a + 1b
schemat w lepszej jakości: https://www.skyscrapercity.com/attachme ... g.4366173/
(czerwony -- LK86 + fragment LK85; na postawie https://www.cpk.pl/pl/wariant-inwestorski )
(na schemacie widoczne są też istniejące linie kolejowe)
(niebieski -- nowa linia w wariancie 1a+1b; linia ta rozgałęzia się w południowej części, aby połączyć się z LK181 i LK86)
Kalisz-OstrówW-Wrocław, v03.jpg
Kalisz-OstrówW-Wrocław, v03.jpg (790.04 KiB) Przejrzano 1430 razy
Kalisz-OstrówW-Wrocław, v03b.jpg
Kalisz-OstrówW-Wrocław, v03b.jpg (1.09 MiB) Przejrzano 1430 razy

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 2 sty 2023, o 22:44

^^^
Dotyczy rozwiązania 3a+3b - Kalisz może korzystać z niego już niebawem, tylko trzeba domagać się poprawnych i pełnych prac w Kępnie:
Dzisiaj PLK ogłosiła przetarg na rewitalizację wraz z elektryfikacją LK 181 na odcinku Oleśnica - Kępno. Nie ma w nim LK 814 (łącznicy).
Czyli CPK nie zaprojektowała szybkich łącznic LK 86 <-> LK 272, a PLK zostawi niezelektryfikowaną (i nie wyremontowaną) łącznicę LK 181 <-> LK 272 (LK 814).
Dzięki naszym 2 kochanym spółkom, jazda LK 86 <-> LK 272 (Wrocław <-> Ostrów) tylko ze zmianą czoła w Kępnie.

A zatem na trasie Wrocław - Ostrów - Kalisz zostanie stara, częściowo jednotorowa trasa (LK 355), albo zmiana czoła w Kępnie :)
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -181844967
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -181837620

https://www.nakolei.pl/plk-z-przetargie ... -do-kepna/
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 63/details


Proponuję akcję mającą na celu nakłonienie PLK do dodatkowej:
* elektryfikacji krótkiego łącznika LK814, dzieki któremu będzie możliwa jazda z Kalisza/Ostrowa Wlkp. do Oleśnicy/Wrocławia bez zmiany czoła pociągu,
* wydłużenia/przesunięcia peronów na LK181 w kierunku zachodnim, tak aby możliwe było zatrzymanie się pociągu pasażerskiego relacji Kalisz/Ostrów Wlkp. - Oleśnica/Wrocław na stacji w Kępnie.

Proponuję informowanie o łatwym do rozwiązania problemie władz miast Kalisza, Ostrowa Wlkp., Ostrzeszowa, Kępna, posłów oraz petycje w PLK (e-mail: [email protected]).


Stacja w Kępnie:
https://www.openrailwaymap.org/?style=s ... 36&zoom=15

na niebiesko oznaczono odcinki zelektryfikowane 3kV DC, na czarno -- niezelektryfikowane:
Kępno, obecny, 3kV - niebieski, niezelekt - czarny.jpg
Kępno, obecny, 3kV - niebieski, niezelekt - czarny.jpg (648.41 KiB) Przejrzano 1262 razy

numery linii:
2.jpg
2.jpg (749.84 KiB) Przejrzano 1234 razy

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 3 sty 2023, o 20:29

^^^
Wpisy na Skyscrapercity w wątkach o LK86 i o LK181:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -181858137
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -181849406

Radzę działać, aby zwiększyć możliwości transportowe z Kalisza do Wrocławia.

andre
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 7 sie 2006, o 19:08
Lokalizacja: majkow

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: andre » 13 sty 2023, o 09:14

Nawet gdyby były jakieś przymiarki do szybkiej kolei przez Kalisz , to zawsze to będą tylko przymiarki czy jak kto woli obietnice przedwyborcze !!! Temat istnieje od 2005 roku , i pojawia się tylko na papierze i to zawsze rok przed wyborami. A słuchając teraz , że bilet II-klasy np. z Karkowa do Warszawy od stycznia 2023 roku kosztuje 199 złotych od jednej osoby i to tylko w jedną stronę, można przypuszczać że z Kalisza do Warszawy będzie kosztował tyle samo bo i odległość zbliżona !!! Kto będzie tym jeździł ???

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: satori » 13 sty 2023, o 09:53

Bardzo skąpy w merytorykę ten wpis. Proponuje się mocniej zastanawiać następnym razem. Istnieje coś takiego jak wartość pieniądza w czasie o czym Pani/Pan zapomina albo nie wie.
Zjawiska ekonomiczne jak inflacja są przejściowe a inwestycje są często na dziesięciolecia a tak znaczące jak CPK jestem pewien że permanentnie zmienią układ komunikacji w Polsce i europie wschodniej.

Taka rada: jak się kupuje bilet w dniu wyjazdu to tak, płaci się więcej czyli te 199zł ale jak się kupuje dziś, 13 stycznia bilet z wyprzedzeniem 3 dni na 16 stycznia to ową trasę można już przejechać za 139zł. EIP to Express InterCity Premium

Polecam książki o rozwijaniu umiejętności krytycznego myślenia i nie przyjmować wszystkiego jak leci.... niestety ale 84% Polaków nie weryfikuje informacji w drugim źródle link do danych
Screenshot 2023-01-13 at 09.47.13.png
Screenshot 2023-01-13 at 09.47.13.png (76.35 KiB) Przejrzano 957 razy
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

andre
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 7 sie 2006, o 19:08
Lokalizacja: majkow

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: andre » 15 sty 2023, o 13:05

Czyli jak przeczytam te mądre książki " o rozwijaniu umiejętności krytycznego myślenia " to dojdę do wniosku, że inflacja za parę lat zostanie zgaszona, a wtedy ceny na wszystko powrócą do tych sprzed inflacji ??? Tylko zrozum , mam firmę prywatną i nie łapię się na żadną rządową rewaloryzacje !!! Tylko nie pisz mi że mogę podnieść ceny swoich usług, bo nie mogę tyle co bym chciał.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: satori » 15 sty 2023, o 18:46

andre pisze:
15 sty 2023, o 13:05
Czyli jak przeczytam te mądre książki " o rozwijaniu umiejętności krytycznego myślenia " to dojdę do wniosku, że inflacja za parę lat zostanie zgaszona, a wtedy ceny na wszystko powrócą do tych sprzed inflacji ??? Tylko zrozum , mam firmę prywatną i nie łapię się na żadną rządową rewaloryzacje !!! Tylko nie pisz mi że mogę podnieść ceny swoich usług, bo nie mogę tyle co bym chciał.
Książki m.in. te o krytycznym myśleniu (ale też wiele innych) nie zaszkodzą a mogą pomóc, poszerzyć horyzonty, wychwycić błędy w rozumowaniu, poznać inne perspektywy czy też zrozumieć ewolucyjne i biologiczne źródła zachowań w tym błędów.

W temacie inflacji to mylisz spadek inflacji (dezinfację) z deflacją której skutkiem może być (ale nie musi) obniżenie cen. Także w pytaniu które zadałeś jest błąd "inflacja za parę lat zostanie zgaszona, a wtedy ceny na wszystko powrócą do tych sprzed inflacji???". Nie, ceny nie powrócą. Chyba że po okresie deflacji (na co się nie zanosi w globalnej gospodarce, chyba że nastąpi nieznanej nam z historii wielkości kryzys).

Ceny, poza regulowanymi, ustala rynek więc to z rynkiem się zmagasz jeśli chodzi o ceny twoich towarów/usług.

Na koniec taka ciekawostka / strawa na głowy. Ceny mogą się zatrzymać a i tak jeszcze przez rok będziemy słyszeć o wzroście cen bo taki wskaźnik (rok do roku) króluje w mediach.
Załączniki
rdr.png
rdr.png (370.11 KiB) Przejrzano 772 razy
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 16 sty 2023, o 22:12

Wracając do niekompletnej linii Oleśnica – Kępno – Wieluń – Bełchatów – Kalisz i jeszcze nie istniejącej linii Kalisz – Konin.
Pisałem wcześniej, żebyśmy obserwowali co dzieje się z tą pierwszą linią, żeby móc urzeczywistnić tą drugą.



Linia Oleśnica – Kępno – Wieluń – (LK131) – Bełchatów – Kalisz

Odcinek Oleśnica – Kępno będzie remontowany przez PLK. Rozpisali przetarg na projekt, remont i elektryfikację.
Odcinek Kępno – Wieluń istnieje w wersji jednotorowej zelektryfikowanej.
Odcinek Wieluń - linia LK131 (Chorzew Siemkowice) - PLK rozpisałała przetarg na projekt w ramach Kolej+.
Odcinek LK24 - PLK rozpisałała przetarg w ramach Kolej+.

Województwo łódzkie nie czeka i zamierza ogłosić niebawem przetarg na studium wykonalności ostatniego brakującego odcinka łączącego LK24 i LK131:
1673880051523.jpg
1673880051523.jpg (24.12 KiB) Przejrzano 688 razy
https://bip.lodzkie.pl/ogloszenia/zamow ... %B3dzkiego

www.skyscrapercity.com/threads/lk-181-2 ... -182038021



Linia Kalisz – Konin

Odcinek z Konina do Tuliszkowa powstanie w ramach Kolej+.
Czas, aby wymusić na województwie wielkopolskim działania w kierunku łącznika między LK14 w okolicach Kalisza i Tuliszkowem.
Proponuję działania lobbujące na władze Kalisza, Ostrowa Wlkp., Konina i województwa.
Województwo łódzkie miało całą linię LK181 + łączniki + LK24 w planach od minimum 10 lat.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1709
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: ww » 17 sty 2023, o 01:17

andre pisze:
13 sty 2023, o 09:14
Kto będzie tym jeździł ???
A kto w 1902 jeździł koleją warszawsko-kaliską, robotnice z fabryki Repphana?
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

andre
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 7 sie 2006, o 19:08
Lokalizacja: majkow

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: andre » 17 sty 2023, o 15:43

ww - A czym miały jeździć ? Bicyklami czy może mobilami których pierwsze prototypy powstały 1886 roku , a w Polsce pojawiły się grubo po 1900 roku!!!

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2893
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Cristof » 19 sty 2023, o 09:37

ww pisze:
17 sty 2023, o 01:17
andre pisze:
13 sty 2023, o 09:14
Kto będzie tym jeździł ???
A kto w 1902 jeździł koleją warszawsko-kaliską, robotnice z fabryki Repphana?
Rekordzistka dojazdów do pracy. Kobieta pokonuje ponad 1500 km
Prasa zaznacza, że 29-letnia mieszkanka Neapolu jest niewątpliwie jedną z absolutnych rekordzistek, jeśli chodzi o długość dojazdu do pracy. A wszystko to, dodaje, za pensję w wysokości 1165 euro miesięcznie, czyli poniżej średniej krajowej. Kobieta pracuje bowiem w szkole jako woźna.
W swoim neapolitańskim domu wstaje o godzinie 3:30 i o godzinie 5 wsiada do pociągu dużych prędkości jadącego do Mediolanu. Jedzie nim 5 godzin. Pracuje od 10:30 do 17. Następnie wraca do domu.

Czytaj więcej na https://wydarzenia.interia.pl/zagranica ... gn=firefox

To mi przypomina scenkę z filmu "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz" - Stanisława Barei.

andre
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 7 sie 2006, o 19:08
Lokalizacja: majkow

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: andre » 21 sty 2023, o 08:22

Bilet PKP na pociąg z polskiego Rybnika do czeskiego Bohumina kosztuje 94 złote !!! Bilet kupiony w czeskim Bohuminie na ten sam w 100% pociąg do Rybnika kosztuje 24 złote !!!
Czego nie rozumiecie !!!

Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Post autor: Robert AB » 24 sty 2023, o 20:34

Robert AB pisze:
2 sty 2023, o 22:44
^^^
Dotyczy rozwiązania 3a+3b - Kalisz może korzystać z niego już niebawem, tylko trzeba domagać się poprawnych i pełnych prac w Kępnie:
Dzisiaj PLK ogłosiła przetarg na rewitalizację wraz z elektryfikacją LK 181 na odcinku Oleśnica - Kępno. Nie ma w nim LK 814 (łącznicy).
Czyli CPK nie zaprojektowała szybkich łącznic LK 86 <-> LK 272, a PLK zostawi niezelektryfikowaną (i nie wyremontowaną) łącznicę LK 181 <-> LK 272 (LK 814).
Dzięki naszym 2 kochanym spółkom, jazda LK 86 <-> LK 272 (Wrocław <-> Ostrów) tylko ze zmianą czoła w Kępnie.

A zatem na trasie Wrocław - Ostrów - Kalisz zostanie stara, częściowo jednotorowa trasa (LK 355), albo zmiana czoła w Kępnie :)
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -181844967
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -181837620

https://www.nakolei.pl/plk-z-przetargie ... -do-kepna/
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 63/details


Proponuję akcję mającą na celu nakłonienie PLK do dodatkowej:
* elektryfikacji krótkiego łącznika LK814, dzieki któremu będzie możliwa jazda z Kalisza/Ostrowa Wlkp. do Oleśnicy/Wrocławia bez zmiany czoła pociągu,
* wydłużenia/przesunięcia peronów na LK181 w kierunku zachodnim, tak aby możliwe było zatrzymanie się pociągu pasażerskiego relacji Kalisz/Ostrów Wlkp. - Oleśnica/Wrocław na stacji w Kępnie.

Proponuję informowanie o łatwym do rozwiązania problemie władz miast Kalisza, Ostrowa Wlkp., Ostrzeszowa, Kępna, posłów oraz petycje w PLK (e-mail: [email protected]).


Stacja w Kępnie:
https://www.openrailwaymap.org/?style=s ... 36&zoom=15

na niebiesko oznaczono odcinki zelektryfikowane 3kV DC, na czarno -- niezelektryfikowane:
Kępno, obecny, 3kV - niebieski, niezelekt - czarny.jpg


numery linii:
2.jpg


Dalsze wieści odnośnie łącznicy LK814 w Kępnie, która mogłaby umożliwić przejazdy kolejowe z Kalisza do Wrocławia przez Kępno:

www.skyscrapercity.com/threads/lk-181-2 ... -182154419
www.skyscrapercity.com/threads/lk-86-27 ... -181858137


Wysłałem listy do Rynku Kolejowego, PLK, CPK, kilku urzędów miejskich z płd.-wsch. Wielkopolski z powyższą propozycją.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Linia 181: Zakres rewitalizacji może być szerszy
2023-01-24

(...) O planach rewitalizacji 47-kilometrowego odcinka Kępno – Oleśnica pisaliśmy na początku stycznia. Przypomnijmy: prace mają objąć wymianę nawierzchni toru wraz z elektryfikacją, budowę mijanek Jemielna Oleśnicka, Syców i Bralin, nowe perony na przystankach Bralin, Perzów, Gęsia Górka, Syców, Stradomia, Jemielna Oleśnicka, Poniatowice i Cieśle, a także modernizację przejazdów i urządzeń sterowania ruchem.

Zdaniem Czytelnika, który skontaktował się z nami, zakres przedsięwzięcia należałoby jednak rozszerzyć. – Projekt powinien również obejmować elektryfikację krótkiego łącznika LK814 Hanulin – Kępno, dzięki któremu będzie możliwa jazda z Kalisza i Ostrowa Wlkp. do Oleśnicy i Wrocławia [przez Kępno] bez zmiany czoła pociągu. Dodatkowo zasilanie w części LK181 w okolicach Kępna będzie właśnie z Hanulina – przekonuje autor listu. Jego drugi postulat to nieznaczne wydłużenie lub przesunięcie peronów linii 181 w kierunku zachodnim. Jego zdaniem mogłoby to umożliwić zatrzymanie się pociągu pasażerskiego z Ostrowa do Oleśnicy na stacji w Kępnie bez zmiany czoła (której wymagałaby jazda takiego pociągu łącznicą 812).

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK przypomina, że głównym celem zadania jest samo przystosowanie odcinka Kępno – Oleśnica do przywrócenia przewozów pasażerskich. Mimo to elektryfikacja łącznicy 814 nie jest wykluczona. – Prowadzone są działania w sprawie rozszerzenia zakresu zadania (prawo opcji) o elektryfikację oraz przebudowę nawierzchni kolejowej na łącznicy Kępno – Hanulin (linia nr 814) – informuje nasz rozmówca.

Nie należy natomiast mieć nadziei na wydłużenie istniejącego lub budowę nowego peronu za zjazdem z łącznicy. – Ze względu na brak technicznych możliwości wydłużenia peronów na stacji Kępno zapewnienie obsługi ruchu pasażerskiego w relacji Kalisz/Ostrów Wlkp. – Oleśnica/Wrocław wymagałoby budowy nowego peronu w odległości ok. 500 m od istniejących peronów (za przejazdem kolejowo-drogowym). Planowane zadanie nie przewiduje takiego rozwiązania – podkreśla Śledziński.

Rewitalizacja i elektryfikacja linii 181 na odcinku Kępno – Oleśnica będzie realizowana w formule „projektuj i buduj”. (...)
www.rynek-kolejowy.pl/mobile/linia-181- ... 11685.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rynek Kolejowy najwidoczniej zadziałał i uzyskali częściowo pozytywną odpowiedź z PLK; możliwe, że działania urzędów też zrobiły swoje.
Miejmy nadzieję, że PLK pójdzie za ciosem i zrealizuje remont i elektryfikację LK814.

Co do wydłużenia peronu (drugi postulat). PLK twierdzi, że "się nie da".
Myślę, że jeszcze można alternatywnie rozważyć budowę peronu przy łącznicy LK814, tak aby cały peron zmieścił się na wschód od przejazdu z Poznańską/Solidarności. Jest tam wystarczająco miejsca. Dodatkowy peron w Kępnie byłby odrobinę oddalony od reszty stacji na podobnej zasadzie jak peron 9 na Warszawie Zachodniej.

Ja zamierzam dalej działać w temacie i proponować rozwiązanie alternatywne dla peronu. Proponuję, aby zainteresowani zrobili to samo. W grupie siła.
2.jpg
2.jpg (178.6 KiB) Przejrzano 159 razy

ODPOWIEDZ