Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 17 maja 2023, o 18:18

barnaba422 pisze:
17 maja 2023, o 16:48
Kalisz byłby największym beneficjentem, gdyby rozwidlenie było w Kaliszu. Sieradz by nie stracił a Kalisz miał połączenie do Wrocławia. A tak tylko namiastka.
Zgodzę się, że brak połączenia do Wrocławia to strata. Jednak myślę, że stacja w mieście jest znacznie bardziej cenna. Sporo krótszy czas dojazdu, gdzie większość mieszkańców będzie mogło dostać się do stacji w około 15 minut na nogach, rowerem, czy transportem publicznym (jeżeli zostanie ogarnięty). Jako, że w Polsce coraz bardziej uaktywnia "syndrom berliński" (moja nazwa robocza), czyli po zupełnym sprywatyzowaniu mieszkalnictwa i wielkim natarciu na największe miasta ceny stają się coraz bardziej nieakceptowalne przez co ludzie szukają tańszych miast, ale z dobrym dojazdem. Na przykład przez to wcześniej strasznie wyludniający się Frankfurt nad Odrą zaczął mieć znacznie stabilniejszą demografię i już tam widać pierwsze oznaki kryzysu demograficznego. Gdyby nie wyburzyli tam całych osiedli to pewnie odnotowałby znaczny wzrost. A ludzie potrafią szukać miejsc znacznie dalej, niż jest Frankfurt. Jestem w stanie się założyć, że po wybudowaniu KDP najbardziej takie zjawisko zaobserwujemy w Kaliszu i Łodzi, która już dzisiaj jest warszawską sypialnią. Dojazd z Kalisza do Łodzi i Poznania to byłoby około 35 minut. Czyli od wyjścia z domu do dojazdu do pracy można zmieścić się w godzinkę. Za to do Warszawy będzie można się zmieścić w mniej, niż dwie godziny. Ktoś powie, że sporo tylko, że podczas jazdy koleją można robić cokolwiek, również pracować.
KDP to też ogromny wzrost potencjału i konkurencyjności lokalnej gospodarki.
kaliszanin2 pisze:
17 maja 2023, o 17:27
To może podpowiem, co opozycja może zrobić z tym CPK w razie przejęcia władzy. Przede wszystkim powinna zauważyć, że szybkie koleje to jest bardzo sensowna alternatywa dla systemu lokalnych portów lotniczych, drogich i trujących. Po drugie zlokalizowanie hubu przesiadkowego tych kolei na zachód od Warszawy, prawie w samym środku Polski, ma sens. Po trzecie lotnisko w tym miejscu to nie jest jakiś dziwaczny Warszawa-Radom, ale uzupełnienie zestawu polskich portów międzynarodowych, które po sprowadzeniu do racjonalnych rozmiarów dla wielu ludzi będzie wygodnym wyborem. Po czwarte niektóre linie są już w fazie zaawansowanego projektowania, a nawet w trakcie procesu inwestycyjnego. Po piąte większość proponowanych linii jest dopiero w powijakach.

W takiej sytuacji radziłbym kontynuować PiSowskie przedsięwzięcie (w wielkim stopniu za unijną kasę), a jednocześnie przeprowadzić miażdżącą krytykę projektu, któremu tylko dzięki fachowemu podejściu opozycji, pardon, teraz już rządu, udało się nadać kształt odpowiadający żywotnym potrzebom naszej ukochanej ojczyzny. Można też grzmieć, że poprzedni rząd, zwłaszcza przez naciski Horały, wymuszał na firmie projektującej nieracjonalne, megalomańskie rozwiązania, natomiast MY polegamy na fachowcach, a nie sterujemy nimi. W rzeczywistości to "nadawanie kształtu" może polegać na drobnych korektach w liniach przewidzianych do najpóźniejszej realizacji. Suweren zachęcony przez TVP w nowym wydaniu i tak uwierzy, że rząd PO/2050/PSL/SLD uchronił Polskę przed wielką katastrofą inwestycyjną.
Zgadzam się. To jest, aż smutne, że ten do cna kołtuński PiS realizuję ambitne, choć skażone wieloma poważnymi wadami przedsięwzięcie, a opozycja, która powinna robić za tą bardziej rozgarniętą nie ma jakiejkolwiek kontroferty. Opozycja powinna wyjść z CPLem, Ygrekiem i CMK-Północ, czyli z tym co przecież już kiedyś było proponowane.
Mnie osobiście bardzo dziwi, że np. taka Lewica, która mocno stawia na usługi publiczne i ekologię nie ma własnej oferty. Przecież oni nieraz mówili o potrzebie rozwoju kolei, w tym budowie KDP. PL2050, która też jest raczej partią ekologiczną nic o tym nie mówi. O Zielonych to nawet nic nie mówię, bo to planktonowa przybudówka PO, więc oni nie mają własnego zdania.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3620
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 17 maja 2023, o 18:44

Partiom aspirującym do władzy zalecałbym założenie komórki, która zajmowałaby się wyłącznie opracowywaniem sposobów dyskontowania poczynań poprzedników na własną korzyść. Wtedy nie trzeba będzie wywracać wszystkiego do góry nogami. To, w przeciwieństwie do odcinania poprzedników toporem, nie jest całkiem głupie.


kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3620
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 25 maja 2023, o 12:33

Rozpoczęcie procesów inwestycyjnych linii Warszawa-Sieradz-Wrocław daje słabą nadzieję, że i linia Sieradz-Kalisz-Poznań zostanie w końcu zbudowana. Z tych względów ta nadzieja jest słaba:
kaliszanin2 pisze:
17 maja 2023, o 17:27
LOOK pisze:
17 maja 2023, o 10:57
Ten temat padnie jak powiązane z nim CPK. To nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego, tylko ambicje lokalne.
Wspólną i NAJWAŻNIEJSZĄ ideologią polskich partii jest NULLIZM: wykorzenić, wyzerować to, co robili poprzednicy, bo to z powodu realizacji przez konkurencję jest Z DEFINICJI złe, bardzo złe albo jeszcze gorsze.
Najłagodniejszą wersją ideologii NULLIZMU jest WYWRACANIODOGÓRYNOGIZM. Jeżeli to on by miał miejsce w rezultacie zmiany władzy, trasy zasadniczo by się nie zmieniły, tylko np. linia Sieradz-Poznań mogłaby być realizowana przed linią Sieradz-Wrocław, co w ostatniej chwili uratowałoby nasz umiłowany kraj przed jakąś potworną, niewyobrażalną klęską, dzisiaj jeszcze nieznaną, ale z pewnością katastrofalną. Trzeba jednak pamiętać, że nawet w obrębie jednego ugrupowania zdarza się NULLIZM w ostrej postaci, z czym już mieliśmy do czynienia.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 25 maja 2023, o 14:29

To nam raczej nie grozi, bo trasa Poznań-Sieradz nie zostałaby szybciej zrealizowana ze względu na to, że proces inwestycyjny w przypadku Wrocław-Warszawa jest nieco do przodu. Zresztą ta druga jest bardziej priorytetowa, bo połączenie Poznań-Warszawa jest niezłe (pomijając to, że teraz LK3 jest rozkopana), a Wrocław-Warszawa beznadziejne.
Jak już to prędzej grozi nam powrót starego Ygreka w Nowych Skalmierzycach w ramach wywracania wszystkiego do góry nogami.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 25 maja 2023, o 15:12

Planowany przebieg LK85 już jest na Open Railway Map! (trzeba przybliżyć) https://www.openrailwaymap.org/

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 25 maja 2023, o 19:53

Kalisz:
www.openrailwaymap.org/?style=standard& ... 49&zoom=16

Kolega kalen23 ze Skyscrapercity w pocie czoła uzupełnia odcinki KPD z Łodzi do Wrocławia i do Poznania.
Wcześniej zrobił też węzeł CPK i większość odcinka LK85 na zachód z przecięciem z LK11.
Naniósł też LK58. Brakuje LK170, ale tutaj jest problem z łatwym pozyskaniem danych ze stron CPK.

Niestety Open Railway Map zajmuje tydzień, aby dać na większości przybliżeń wprowadzony ślad. Mapy aktualizują się kwadratami, więc mogą być widoczne wyrażne przerwy między fragmentami linii.
Dla LK85 Sieradz-Poznań: okolice Kalisza i powiatu kaliskiego wprowadził z większą dokładnością, uwzględniając wszystkie tory. Reszta jest pokazana z mniejszą dokładnością.
Dla KDP Łódź-Sieradz-Wrocław ktoś wcześniej wprowadzał mocno przybliżony ślad (z odchyłkami do 3 km), ale w większości jest to usunięte - ten ślad jest oznaczony w nazwie jako tymczasowy.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 25 maja 2023, o 21:42

Takie właśnie miałem przeczucie, że to mógł zrobić kalen23.

Już nie ma przerw, jest ładnie. Przydałoby się jeszcze zrobić zjazdy na stare linie.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 25 maja 2023, o 22:38

Tego nie planował robić. Ale możecie go namówić (wiadomość na SSC).
Również możecie poprosić, żeby oznaczył, że są dwa tory na całej długości (dwotor zaznaczony jest tylko w obu powiatach kaliskich).

Zmiany na Open Railway Map wprowadza się przez interfejs OSM, ale jest on dość "upierdliwy". Często są jakieś błędy, niezapamiętywanie zmian (lub nieakceptowanie przez innych).
Jest też problem z tak prozaiczną rzeczą jak usuwanie starych śladów. Wystarczy się pobawić na ORM w okolicach Sieradza; jest tam kilka fragmentów linii (na niektórych przybliżeniach), których nie sposób usunąć.

Jak będziecie oglądać odcinek Łódź - Sieradz - Wrocław, to pewne są tylko te fragmenty, gdzie są zaznaczone dwa tory; głównie w pobliżu węzłów kolejowych. Reszta jest miejscami mocno przybliżona i pewnie kalen23 to wkrótce poprawi.
Również wjazd do Wrocka nie jest wprowadzony na mapie na główny dworzec.
Środkowopolska = ziemia łęczycko-sieradzka (kraina historyczna położona w środkowej Polsce między Wielkopolską, Kujawami, Mazowszem, Małopolską i Śląskiem)

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 19 cze 2023, o 21:24

Zabudowa APO Kolumna na linii kolejowej nr 14 na odc. Łódź Kaliska - Zduńska Wola
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... older=1k5a

Nie mogłem znaleźć wątku o LK14, więc wrzucę tutaj. :D

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 26 cze 2023, o 09:53

Korea National Railway Secures Contract for High-speed Rail Design in Poland
http://www.businesskorea.co.kr/news/art ... xno=116997

"Additionally, the Korea National Railway is also participating in the bidding for the Sieradz-Poznan section (totaling 155 km) of the same project. They were selected as the top-priced bidder in June 2023, which is expected to further solidify their position in the European high-speed railway market."

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 25 lip 2023, o 23:46

Wiemy, jaki los czeka projekt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego po wyborach
www.wnp.pl/logistyka/wiemy-jaki-los-cze ... 735077.amp

Uważam, że to umiarkowanie pozytywne wiadomości. Coś mi się też kojarzy, że Tusk też coś kiedyś mówił, że też jest ja za, ale z pewnymi zmianami. Tylko właśnie nie do końca wiadomo o jakie konkretnie zmiany chodzi. Tak, czy inaczej widać w KO coraz to większe przekonanie do CPK. A to najważniejsze, bo w razie tworzenia rządu przez opozycję to oni będą mieli najwięcej do gadania.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3620
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 26 lip 2023, o 00:06

PO prawdopodobnie wyciąga wnioski z taktyki swoich przeciwników. Sama kiedyś budowała gazoport, tymczasem suweren jest przekonany, że gazoport zbudował Lech Kaczyński, tylko z tego powodu, że finał budowy nastąpił parę miesięcy po utracie władzy przez PO, kiedy zresztą Lech Kaczyński od paru lat już nie żył. Po prostu wielkie budowy dyskontuje ten, kto przecina wstęgę. Ze strony KO byłoby kompletnie irracjonalne, gdyby w razie przejęcia władzy porzuciła zaawansowane projekty i potem z mozołem szykowała coś innego tracąc właśnie prawo do przecięcia wstęgi. Wcześniej już pisałem, że w takiej sytuacji najlepiej czyniąc niewielkie korekty najmniej zaawansowanych projektów wystąpić w roli Wielkiego Korektora, właściwie zbawcy przyszłych budżetów i obrońców ludu. A jakie możliwości gruntowe daje likwidacja lotniska Okęcie! CPK będzie przecież obiektem zastępczym, a nie żadnym hubem przesiadkowym.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: satori » 26 lip 2023, o 00:18

Co to za przepisywanie historii? Gazoport budowali bo musieli... To nie było tak dawno że nie da się wrócić...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: satori » 26 lip 2023, o 00:20

kaliszanin2 pisze:
17 maja 2023, o 18:44
Partiom aspirującym do władzy zalecałbym założenie komórki, która zajmowałaby się wyłącznie opracowywaniem sposobów dyskontowania poczynań poprzedników na własną korzyść. Wtedy nie trzeba będzie wywracać wszystkiego do góry nogami. To, w przeciwieństwie do odcinania poprzedników toporem, nie jest całkiem głupie.
A to jest wypowiedź kompromitująca bo obnażająca moralności na bardzo niskim poziomie....
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 26 lip 2023, o 01:40

kaliszanin2 pisze:
26 lip 2023, o 00:06
CPK będzie przecież obiektem zastępczym, a nie żadnym hubem przesiadkowym.
Tak właściwie to jest możliwe, że jednak stanie się hubem przesiadkowym. Na pewno nie na skalę Heathrow albo Frankfurtu, ale może być znaczącym hubem w skali europejskiej. CPK to będzie ewenement na skalę światową, będą przecinały się w nim najważniejsze w kraju linie KDP, więc skomunikowany w skali krajowej będzie bardzo dobrze. CEE to bardzo szybko rozwijający się region mający spory potencjał ludnościowy i wzrostu. Do tego dojdzie w przyszłości mocno poturbowana (szczególnie demograficznie) Ukraina i (może) demokratyczna Białoruś. Tak naprawdę będziemy jedynym hubem dla tego regionu, bo żadne inne państwo nie ma takiego potencjału demograficznego i gospodarczego jak Polska.

Co ważne to w tym projekcie nie biorą udziału wąsacze z PKP albo o zgrozo jakiś Sasin, czy inny Suski. Tak naprawdę to CPK jest robione przez topkę światowych specjalistów w swojej branży, świadczy też o tym, że koncepcje architektoniczną robił Foster. Horała (lub szerzej PiS) to tylko twarz tego projektu. Jest więc duża szansa, że projekt nie skończy się kolejną Ostrołęką, czy inną Mierzeją tylko dużym sukcesem.
Od strony merytorycznej to tylko można się przyczepić do tych pourywanych linii KDP na wschodzie i tej jednej do Koszalina. Wycinkowe linie KDP nie dadzą dużych różnic w czasie przejazdu, za to są kilkukrotnie droższe w budowie, niż konwencjonalne. Na dodatek są prowadzone do ośrodków, które nie są samodzielnie wygenerować potoków uzasadniających budowę tak drogich odcinków linii (my mamy tego farta, że znajdujemy się po drodze). Tabor do KDP również jest znacznie droższy. Znacznie sensowniej byłoby zrobić 160 km/h.

Jak zawsze powtarzam, ten projekt będzie dla nas gamechangerem.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3620
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 27 lip 2023, o 15:10

satori pisze:
26 lip 2023, o 00:20
kaliszanin2 pisze:
17 maja 2023, o 18:44
Partiom aspirującym do władzy zalecałbym założenie komórki, która zajmowałaby się wyłącznie opracowywaniem sposobów dyskontowania poczynań poprzedników na własną korzyść. Wtedy nie trzeba będzie wywracać wszystkiego do góry nogami. To, w przeciwieństwie do odcinania poprzedników toporem, nie jest całkiem głupie.
A to jest wypowiedź kompromitująca bo obnażająca moralności na bardzo niskim poziomie....
Co jest niemoralne? Próba zapobieżenia ogromnie kosztownej utracie ciągłości procesów inwestycyjnych i procedur zarządzania po każdym dojściu do władzy nowych/starych zadufków? Partie nie są moralne, kierują się w pierwszej kolejności chęcią zdobycia albo zachowania władzy, często za wszelką cenę. Jeśli uważasz, że to zmienisz, to powodzenia! Tymczasem niekiedy prawo zadufka działa nawet w przypadku zmian na stanowiskach wewnątrz tego samego ugrupowania, a doświadczenie uczy, że partie "bezpartyjne" są jeszcze dużo gorsze, bo ich odpowiedzialność przed elektoratem jest iluzoryczna, często stają się "nowymi bezpartyjnymi". Uważam więc, że najlepiej przekonać je, że zbyt wielkie rewolucje niespecjalnie się opłacają, a nawet mogą szkodzić (utrata prawa do wstęgi). Wtedy nie będzie takich wolt jak likwidacja przez Nowaka inicjatywy Grabarczyka ws. KDP albo nieszczęsna likwidacja gimnazjów przez Zalewską z "uzasadnieniem" brzmiącym "a bo tak!".
satori pisze:
26 lip 2023, o 00:18
Co to za przepisywanie historii? Gazoport budowali bo musieli... To nie było tak dawno że nie da się wrócić...
Niczego nie musieli, nie takie rzeczy stopowano z powodu ego następcy. Skorzystali z pomysłu, ale mogli np. zmienić lokalizację argumentując, że spór o głębokość zanurzenia gazociągów będzie przeciągał prace. Całość procesu inwestycyjnego wykonała administracja platformiana. Budowa zaczęła się w 2011 roku, a gazoport został oddany do użytku w 2015, jeszcze przez Kopaczową, chociaż pierwszy ładunek dotarł już za rządów PiS. PiS ma lepsze powody do medali niż próba zdyskontowania budowy gazoportu - pod jego rządami powstał Balic Pipe ostatecznie uwalniając nas od ruskiego gazu.


Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8992
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 30 lip 2023, o 14:08

No i to nas ominęło. Ciekawe na ile zmieni się otoczenie kaliskiego dworca i czy w ogóle?
g13k

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 30 lip 2023, o 14:41

Chyba nie tylko nas, tylko w Sieradzu ogłoszono budowę węzła przesiadkowego.
Według mnie zmiana będzie bardzo widoczna, już sama przebudowa stacji i budowa tunelu będzie zmieniała bardzo otoczenie. Niewiadomo czy nie planują też jakieś przebudowy dworca. Fajne by było coś na wzór obecnej przebudowy dworca w Wilnie, ale to niemożliwe.
A to jak będzie prezentowało się już samo miejsce przed dworcem zależy od samorządu. Może zostać tam obecne parkingowisko, a można też zrobić ładny, zielony plac, który będzie dawał dobre pierwsze wrażenie.

ODPOWIEDZ