Budowa CPK. Perony kolei dużych prędkości w Kaliszu kilkaset metrów od dworcaVocatont pisze: ↑13 lis 2023, o 10:43Gdyby mieli zbudować nowy dworzec + centrum przesiadkowe to zapewne będzie to wiązało się z kilkoma wyburzeniami w tej okolicy
Budynek serwisowy PKP, Poczta Polska oraz słynny barak socjalny.
No chyba że dworzec znajdowałby się jeszcze bardziej na zachód, jednak wtedy zanika główny plus, możliwości stworzenia dworca kolejowego vis-a-vis autobusowego.
Jak dla mnie sama lokalizacja zdecydowanie gorsza, oddalona od Górnośląskiej, Szlaku Bursztynowego, co za tym idzie jeszcze dalej od centrum,
Główną drogą dojazdową do dworca, byłaby ta która, aktualnie znajduje się za dworcem autobusowym?
Oddalenie dworca na zachód wiązałoby się też z oddaleniem dworca od głównego szlaku komunikacji miejskiej bądź wydłużeniem linii autobusowych tak by obsługiwały dworzec.
Tak że autobusy musiałby zacząć kursować dalej prosto Podmiejską następnie skręcać w ul. Miast Partnerskich następnie Dworcową i Trasę Bursztynową by wrócić na Górnośląską.
I to jeszcze w tej optymistycznej wersji bo gorzej jakby ten dworzec rzeczywiście z tym centrum przesiadkowym tam powstał a autobusy miejskie by miały na nie wjeżdżać wtedy od Podmiejskiej skręcamy we Wrocławską pierwsze światła w prawo i jedziemy za dworce autbusowym.
https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... kaset.html
Wynika z tego, że jednak jakieś plany są. Tylko nie wiadomo konkretnie gdzie to miałoby być. Ja myślałem o podobnym miejscu do tego, które opisywałeś. Mniej więcej tam gdzie stoi barak. Jednak patrząc na te dość niewyraźne zdjęcia (są na Wyborczej jak klikniesz w zdjęcie) można wyciągnąć wniosek, że dworzec mógłby być znacznie dalej od tego obecnego. Choć nie wiadomo, czy to budynek dworca, czy coś innego. Wydaję się dość mały.- Rozwiązaniem przesunięcia peronów jest budowa jednego, wspólnego dworca: kolejowego i autobusowego. Mogłyby to być dwa osobne budynki, ale połączone, tak by przesiadki były dogodne dla pasażerów. Będą tam też przejścia podziemne - mówi "Wyborczej" Marlena Salamon z wydziału strategii i rozwoju Urzędu Miasta.
Nowy dworzec ma powstać wraz z nowym multimodalnym węzłem przesiadkowym.
Wiem gdzie jest, zostawiałem tam rower nieraz. Tam jest kilka stojaków + wiata (tu akurat mocny plus), to nie jest żaden parking rowerowy.