Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Idzie rebranding, teraz będą Nowe Linie Kolejowe i Nowe Lotnisko Krajowe.
-
- Użytkownik
- Posty: 58
- Rejestracja: 5 gru 2022, o 11:40
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Bez rozgałęzienia w Kaliszu burzenie tylu domów jest bez sensu.
-
- Użytkownik
- Posty: 3915
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ilu domów? Wariant W9 wymaga wyburzenia w Kaliszu kilku domów.barnaba422 pisze: ↑10 maja 2024, o 17:33Bez rozgałęzienia w Kaliszu burzenie tylu domów jest bez sensu.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
No i magazynu mleczarni.
Swoją drogą jest przebieg wszystkich wariantów (tj. W2, W3, W4, W9) na tle zabytków na odcinku Sieradz-Kalisz-Pleszew oraz Pleszew-Poznań. Czyli coś się dzieje. Chyba odpadły obwodnic doklejonych do W9 (tj. W91, W92, W93), bo wychodziły absurdalne koszty.
https://www.arcgis.com/apps/mapviewer/i ... 5749ef353f
Swoją drogą jest przebieg wszystkich wariantów (tj. W2, W3, W4, W9) na tle zabytków na odcinku Sieradz-Kalisz-Pleszew oraz Pleszew-Poznań. Czyli coś się dzieje. Chyba odpadły obwodnic doklejonych do W9 (tj. W91, W92, W93), bo wychodziły absurdalne koszty.
https://www.arcgis.com/apps/mapviewer/i ... 5749ef353f
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2024-05-10 224601.png (1.36 MiB) Przejrzano 10290 razy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ponad 10 tysięcy odwiertów. Są konkrety ws. szybkiej kolei.
Na szczeblu centralnym i w kręgach nowej władzy nowych decyzji nie ma, ale procedury ustalone wcześniej są w biegu. Jest zgoda na przeprowadzenie robót geologicznych pod budowę linii kolejowej nr 85 Sieradz – Kalisz – Pleszew, która będzie częścią Kolei Dużych Prędkości. Na wniosek Centralnego Portu Komunikacyjnego, Marszałek Województwa Wielkopolskiego zgodził się na przeprowadzenie ponad 10 tysięcy odwiertów na trasie przebiegu przyszłej kolei.
Marszałek Województwa Wielkopolskiego zatwierdził „Projekt robót geologicznych dla określenia warunków geologiczno – inżynierskich w ramach opracowania Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego (STEŚ) dla projektu nr 00100053 budowa linii kolejowej nr 85 na odc. Sieradz – Kalisz – Pleszew oraz 00100054 budowa linii kolejowej nr 85 na odc. Pleszew – Poznań”. Co to oznacza?
To zgoda na wykonanie 10654 otworów wiertniczych o głębokości od 3 do nawet 30 metrów pod powierzchnią gruntu i wprowadzeniu tam odpowiednich sond. W ten sposób pobrane będą próbki geologiczne, próbki wód podziemnych do badań laboratoryjnych, a na podstawie ich wyników zostanie wydana decyzja czy tym konkretnym torem może przebiegać kolei.
Kiedy dokonane zostaną takie odwierty? Tego jeszcze nie wiadomo. Decyzja należy do wnioskodawcy czyli spółki CPK. Wiadomo, że zgoda na te prace ważna jest do maja 2029.
Odwierty w tak dużej skali dokonane na obszarze czterech powiatów (sieradzki, kaliski, ostrowski, pleszewski) mimo, że służą tylko do badania gruntu już są sporą ingerencją w te tereny i budziły sprzeciw części zainteresowanych stron. Negatywną opinię w tej sprawie przedłożył m.in. Burmistrz Gminy i Miasta Skalmierzyce.
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... kiej-kolei
Na szczeblu centralnym i w kręgach nowej władzy nowych decyzji nie ma, ale procedury ustalone wcześniej są w biegu. Jest zgoda na przeprowadzenie robót geologicznych pod budowę linii kolejowej nr 85 Sieradz – Kalisz – Pleszew, która będzie częścią Kolei Dużych Prędkości. Na wniosek Centralnego Portu Komunikacyjnego, Marszałek Województwa Wielkopolskiego zgodził się na przeprowadzenie ponad 10 tysięcy odwiertów na trasie przebiegu przyszłej kolei.
Marszałek Województwa Wielkopolskiego zatwierdził „Projekt robót geologicznych dla określenia warunków geologiczno – inżynierskich w ramach opracowania Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego (STEŚ) dla projektu nr 00100053 budowa linii kolejowej nr 85 na odc. Sieradz – Kalisz – Pleszew oraz 00100054 budowa linii kolejowej nr 85 na odc. Pleszew – Poznań”. Co to oznacza?
To zgoda na wykonanie 10654 otworów wiertniczych o głębokości od 3 do nawet 30 metrów pod powierzchnią gruntu i wprowadzeniu tam odpowiednich sond. W ten sposób pobrane będą próbki geologiczne, próbki wód podziemnych do badań laboratoryjnych, a na podstawie ich wyników zostanie wydana decyzja czy tym konkretnym torem może przebiegać kolei.
Kiedy dokonane zostaną takie odwierty? Tego jeszcze nie wiadomo. Decyzja należy do wnioskodawcy czyli spółki CPK. Wiadomo, że zgoda na te prace ważna jest do maja 2029.
Odwierty w tak dużej skali dokonane na obszarze czterech powiatów (sieradzki, kaliski, ostrowski, pleszewski) mimo, że służą tylko do badania gruntu już są sporą ingerencją w te tereny i budziły sprzeciw części zainteresowanych stron. Negatywną opinię w tej sprawie przedłożył m.in. Burmistrz Gminy i Miasta Skalmierzyce.
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... kiej-kolei
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Gm. Nowe Skalmierzyce i jej burmistrz to w zasadzie synonim NIMBYizmu.
-
- Użytkownik
- Posty: 58
- Rejestracja: 5 gru 2022, o 11:40
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tylko dawny Y. Inaczej niech nie budują.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Coś czuję, że szykuje się obwodnica Kalisza, ale nie w wersji doklejonej do W9, a w starych wariantach W3/W4. Zresztą mapa, którą ostatnio wysyłałem potwierdzałaby tą tezę.
https://x.com/piotrmalepszak/status/179 ... 35287?s=46
https://x.com/piotrmalepszak/status/179 ... 35287?s=46
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9069
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Kalisz chciał obwodnicy to ją dostanie. Trochę inną, ale obwodnicę 
g13k
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
To znaczy nie brałbym tego za pewnik, ale znając życie to prawdopodobnie zamiast umożliwić przejazd z pełną prędkością pod CPK (10 minut) i zwiększyć prędkość (15-25 minut) to wybiorą wariant z budową obwodnicy Kalisza (5-6 minut).
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Będzie by-pass, a najbliższa stacja KDP w Sieradzu
także ci co nie chcieli dojeżdżać do Nowych Skalmierzyc, to będą dojeżdżać do Sieradza.

Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Przecież Sieradz ma mieć by-pass. Zresztą podpisano umowę na projekt LK85 Sieradz-Poznań, więc zobaczymy w jakim to kierunku pójdzie.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Szybkie pociągi nie będą wjeżdżać do Kalisza. Będą sobie śmigać po Sulisławicach bez żadnego postoju. Do Poznania albo Warszawy tylko przez Sieradz.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 3915
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... -predkosciKolejny krok na drodze do szybkiej kolei w Kaliszu! Nowy zarząd spółki CPK podpisał umowy na przygotowanie projektu dla linii Poznań-Kalisz-Sieradz. Najbliższe lata to uzyskiwanie koniecznych zgód i pozwoleń oraz praca nad dokumentacją. Na przełomie 2026 i 2027 roku złożony zostanie wniosek o pozwolenie na budowę. Jego uzyskanie umożliwi rozpoczęcie prac – napisał Krystian Kinastowski.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Rząd wie, ale na razie nie powie. Znamy kulisy zamieszania w sprawie CPK
https://www.money.pl/gospodarka/rzad-wi ... 0048a.html
Większe zmiany będą dotyczyły linii kolejowych.
- CPK skupi się na unijnej sieci bazowej TEN-T, bo do tego Polska, jako państwo członkowskie, ma swoje zobowiązania do 2030 roku, jest też zapewnione finansowanie z Komisji Europejskiej - mówi nam osoba znająca kulisy prac nad CPK.
Tak zwana "szprycha Y", czyli nowa linia kolejowa dużych prędkości między Warszawą, CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem ma być gotowa w 2035 roku, choć z pewnymi korektami.
Wiceminister Malepszak, który jest za to bezpośrednio odpowiedzialny, chce podwyższać prędkość maksymalną z 250 km/h jak za PiS na 300-350 km/h. Tak więc wszystko będzie zbudowane około cztery lata później niż było wcześniej planowane, ale będą krótsze czasy przejazdu, więc efekt dla pasażera będzie lepszy - twierdzi nasz rozmówca.
- Zresztą wszystko w założeniu jest projektowane na wyższą prędkość. Chodzi o promień łuków, dlatego wcześniej były duże protesty społeczne, bo mieszkańcy mówili, że po co rządzący chcą robić łuki na 350 km/h, kiedy pociągi będą jeździły 250 km/h - dodaje.
Obawiam się, że plany Malepszaka wskazują na przejście z modelu hiszpańsko-niemieckiego, na bardziej francuski, czyli dużo szybciej, ale z omijaniem wszystkiego po drodze czego skutkiem będzie licha oferta i obwodnica.
https://www.money.pl/gospodarka/rzad-wi ... 0048a.html
Większe zmiany będą dotyczyły linii kolejowych.
- CPK skupi się na unijnej sieci bazowej TEN-T, bo do tego Polska, jako państwo członkowskie, ma swoje zobowiązania do 2030 roku, jest też zapewnione finansowanie z Komisji Europejskiej - mówi nam osoba znająca kulisy prac nad CPK.
Tak zwana "szprycha Y", czyli nowa linia kolejowa dużych prędkości między Warszawą, CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem ma być gotowa w 2035 roku, choć z pewnymi korektami.
Wiceminister Malepszak, który jest za to bezpośrednio odpowiedzialny, chce podwyższać prędkość maksymalną z 250 km/h jak za PiS na 300-350 km/h. Tak więc wszystko będzie zbudowane około cztery lata później niż było wcześniej planowane, ale będą krótsze czasy przejazdu, więc efekt dla pasażera będzie lepszy - twierdzi nasz rozmówca.
- Zresztą wszystko w założeniu jest projektowane na wyższą prędkość. Chodzi o promień łuków, dlatego wcześniej były duże protesty społeczne, bo mieszkańcy mówili, że po co rządzący chcą robić łuki na 350 km/h, kiedy pociągi będą jeździły 250 km/h - dodaje.
Obawiam się, że plany Malepszaka wskazują na przejście z modelu hiszpańsko-niemieckiego, na bardziej francuski, czyli dużo szybciej, ale z omijaniem wszystkiego po drodze czego skutkiem będzie licha oferta i obwodnica.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Co dalej z CPK? Rząd w tym tygodniu pokaże koncepcję nowego lotniska
https://www.rp.pl/polityka/art40688131- ... o-lotniska
Prawdopodobnie wtedy dowiemy się co z przebiegiem przez Kalisz.
https://www.rp.pl/polityka/art40688131- ... o-lotniska
Prawdopodobnie wtedy dowiemy się co z przebiegiem przez Kalisz.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
mistrzowie... jprd... ta obsuwa była dla silniczków czy zachodnich sąsiadów? nie wiem co gorsze... a tymczasem...
https://x.com/sjanus_pl/status/1805683691881951514
https://x.com/ABanucha/status/1805682250874601587
https://x.com/sjanus_pl/status/1805683691881951514
https://x.com/ABanucha/status/1805682250874601587
Ostatnio zmieniony 26 cze 2024, o 07:27 przez satori, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ktoś Janusa bierze jeszcze na serio? Wystarczy wejść w cytowanego tweeta, żeby dowiedzieć się, że przez następną dekadę planują wydać miliard dolarów. To są waciki biorąc pod uwagę planowane koszty na CPK w obecnej koncepcji (bez części kolejowej, która stanowi zdecydowaną większość kosztów).
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Takie realne skupiska, że Kalisz ominie i będzie się zatrzymywać (o ile w ogóle) w Sieradzu i Poznaniu. Swoją drogą ciekawa metamorfoza, od "zbudujemy koleje, ale lotnisko nie" do "zbudujemy lotnisko, ale koleje nie"D.Tusk pisze:W naszym projekcie koleje nie będą budowane od nowa, żeby się łączyć w Baranowie - oświadczył Tusk dodając, że taka koncepcja oznacza też ograniczenie skali wywłaszczeń pod nowe linie kolejowe. Jak dodał, zamiast tego rząd proponuje połączenia kolejami wszystkich dużych polskich miast. Koleje, które proponujemy to połączenia polskich miast między sobą, to relatywnie gęsta sieć łącząca realne skupiska ludzi i obsługująca realne potoki pasażerów - stwierdził szef rządu.

Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jeszcze jeden "smaczek" dla Kalisza
Odcinek z Sieradza po Poznania powstanie do 2035.