DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Drogi to akurat każdy rząd lubi budować, więc wątpię żeby się wycofywali z PiSowskich obietnic. Gorzej jak się okazuje z torami kolejowymi (i lotniskami). Ale przecież każdy ma samochód to sobie dojedzie prawda?
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Przecież to nie jest żadna „PiSowska obietnica” tylko inwestycja wpisana jeszcze za rządów PO-PSL, konkretniej Ewy Kopacz.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
No ta konkretnie droga tak, ale były ostatnio pogłoski że mają program obwodnic utrącić.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Obwodnica też była integralną częścią tej inwestycji, ale jakaś mądra (inaczej) głowa postanowiła ją przenieść do programu 100 obwodnic. Jeżeli zlikwidują ten program to zapewne inwestycja wróci tam gdzie powinna i będzie realizowana. Nie wierzę, że ktoś w środku drogi zostawi długi odcinek (ok. 20 km), który będzie szedł przez miasto.
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 8 mar 2024, o 20:26
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Udostępniono 19.01.2024:
Petycja Mieszkańców miejscowości Boczków i Biskupice w sprawie budowy Obwodnicy Miasta Kalisza w ciągu DK25
Data złożenia: 19.01.2023
https://www.gov.pl/web/gddkia/petycja-m ... ciagu-dk25
Petycja Mieszkańców miejscowości Boczków i Biskupice w sprawie budowy Obwodnicy Miasta Kalisza w ciągu DK25
Data złożenia: 19.01.2023
https://www.gov.pl/web/gddkia/petycja-m ... ciagu-dk25
#TAKdlaCPK
***** **
***** **
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 8 mar 2024, o 20:26
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
#TAKdlaCPK
***** **
***** **
-
- Użytkownik
- Posty: 3932
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Fajnie. Komisja zapowiada, że będzie czekać i obserwować. Oczywiście z wielką powagą.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Druga taka droga, która jest przebudowywana w ramach programu budowy dróg, to DK25 na odcinku Ostrów Wielkopolski − Kalisz − Konin, z wyłączeniem obwodnicy Kalisza. Na tym odcinku z dużą intensywnością prowadzone są prace przygotowawcze. Planowane daty oddania do użytkowania to na różnych odcinkach 2028 r. i 2029
https://orka.sejm.gov.pl/zapisy10.nsf/0 ... 036010.pdf
https://orka.sejm.gov.pl/zapisy10.nsf/0 ... 036010.pdf
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9073
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ciekaw jestem tych szczegółów.
Źródło: Fb
Źródło: Fb
- Załączniki
-
- Screenshot_20240523_142618_Facebook.jpg (182.37 KiB) Przejrzano 7548 razy
g13k
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Przecież wysyłałem już jakiś czas temu, że są w budżecie zaplanowane pieniądze na przetargi w formule Zaprojektuj i Zbuduj.
Teraz by ich wypadało cisnąć o S12 Sieradz-Sobótka, tym bardziej, że WKK mówił, że coś się ponoć dzieje w MI i jest to ważna inwestycja dla regionu.
Teraz by ich wypadało cisnąć o S12 Sieradz-Sobótka, tym bardziej, że WKK mówił, że coś się ponoć dzieje w MI i jest to ważna inwestycja dla regionu.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Czyli co droga miała by być w standardzie S?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Standard GP 2x2, coś jak obwodnica Inowrocławia. Jedynie na obwodnicy Kalisza zostanie rezerwa pod trzeci pas na każdej z jezdni, którego pewnie nigdy nie będzie (raczej nie ma szans na takie potoki ruchu), ale będzie można zbudować tam pas awaryjny.
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 8 mar 2024, o 20:26
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ale jakich szczegółów, przecież on nie miał (oprócz wpisania w 2015 do programu dróg, finansowania nie było) i nie ma żadnego wpływu na tą inwestycję, poza biciem piany oczywiście... Finansowanie zapewnił poprzedni rząd, więc co najwyżej mogliby uwalić tą inwestycję, jeśli by chcieli. Ale wiadomo, że będzie się lansował się do końca kadencji w tym temacie...
#TAKdlaCPK
***** **
***** **
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Szczegóły będą po wyborach, takie, że pinindzy niema i nie będzie
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9073
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Takie szczegóły.
https://calisia.pl/w-przyszlym-roku-ma- ... kiem,67266Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała plan zamówień publicznych na 2024 r. Wśród nich znalazła się rozbudowa drogi krajowej nr 25 na odcinku Konin – Zbiersk. 25-kilometrowa inwestycja podzielona została na dwie części: Konin – Rychwał (do drogi powiatowej) oraz Rychwał – Zbiersk. Według planów GDDKiA przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi ogłoszony ma zostać w czwartym kwartale bieżącego roku.
g13k
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
W Planie Zamówień Publicznych jest tak, ma być cała droga (bez obwodnicy Kalisza):
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 8 mar 2024, o 20:26
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
27 maja 2024 wydano decyzję środowiskową dla bezkolizyjnej DK25 2x2 Konin - Kokanin.
Długość: 42,745 km
Klasa: GP
Wariant: W5
Liczba nowych węzłów: 5
https://www.gov.pl/web/rdos-poznan/obwi ... ---kokanin
Długość: 42,745 km
Klasa: GP
Wariant: W5
Liczba nowych węzłów: 5
https://www.gov.pl/web/rdos-poznan/obwi ... ---kokanin
#TAKdlaCPK
***** **
***** **
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Znamy przebieg DK25 na odcinku Konin – Kokanin
https://www.gov.pl/web/gddkia-poznan/zn ... n--kokanin
Wybór wariantu
Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne wariant nr 5 uzyskał najwyższą liczbę punktów i został wskazany jako najkorzystniejszy.
Na początkowym odcinku o długości około 5 km wariant piąty nawiązuje do obecnego przebiegu DK25. Następnie trasa biegnie nowym śladem, przebiegając na zmianę po wschodniej i zachodniej stronie istniejącej drogi krajowej. Połączenie z istniejącą siecią drogową zaplanowano poprzez bezkolizyjne węzły drogowe. Całkowita długość tego wariantu to 43 km.
Opis inwestycji
W ramach przedsięwzięcia planujemy m.in. rozbudowę drogi krajowej polegającą na dostosowaniu jej do parametrów drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym wraz z zapewnieniem obejścia Rychwału i Stawiszyna oraz licznych wiosek. Powstanie sześć węzłów drogowych, dwupoziomowe skrzyżowania, dodatkowe jezdnie zapewniające dojazd do nieruchomości, a kolidujące z nową trasą istniejące drogi zostaną przebudowane. Powstaną obiekty inżynierskie w ciągu i nad drogą – wiadukty, mosty, przejścia dla zwierząt oraz przepusty. Zbudowany zostanie system odwodnienia pasa drogowego, urządzenia ochrony środowiska, oświetlenie drogowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu i kanały technologiczne.
DK25 w Wielkopolsce
Rozbudowa drogi krajowej nr 25 na odcinku Konin – Kalisz – Ostrów Wielkopolski to m.in. dostosowanie jej do parametrów drogi klasy GP o przekroju dwujezdniowym. Rozbudowa planowana w większości po nowym śladzie, zapewni obejście miejscowości, przez które aktualnie przebiega DK25. Odcinek o długości około 68 km został podzielony na trzy pododcinki: Konin – Kokanin, Kokanin – Biskupice Ołoboczne (tj. obwodnica Kalisza) oraz Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski.
23 marca 2023 r. do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu złożyliśmy wniosek o wydanie DŚU dla obwodnicy Kalisza (odc. Kokanin – Biskupice Ołoboczne). Postępowanie administracyjne zakończy się wydaniem decyzji, która ostatecznie zatwierdzi jej przebieg. Obecnie trwają prace geologiczne celem wykonania dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, niezbędnej do określenia warunków posadowienia obiektów budowlanych. Po wykonaniu tej dokumentacji możliwe będzie ogłoszenie postępowania przetargowego na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj (P&B).
Dla odcinka Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski uzyskaliśmy już DŚU. Obecnie opracowujemy materiały przetargowe, aby w III kwartale br. ogłosić postępowanie przetargowe na realizację w systemie P&B.
https://www.gov.pl/web/gddkia-poznan/zn ... n--kokanin
Wybór wariantu
Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne wariant nr 5 uzyskał najwyższą liczbę punktów i został wskazany jako najkorzystniejszy.
Na początkowym odcinku o długości około 5 km wariant piąty nawiązuje do obecnego przebiegu DK25. Następnie trasa biegnie nowym śladem, przebiegając na zmianę po wschodniej i zachodniej stronie istniejącej drogi krajowej. Połączenie z istniejącą siecią drogową zaplanowano poprzez bezkolizyjne węzły drogowe. Całkowita długość tego wariantu to 43 km.
Opis inwestycji
W ramach przedsięwzięcia planujemy m.in. rozbudowę drogi krajowej polegającą na dostosowaniu jej do parametrów drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym wraz z zapewnieniem obejścia Rychwału i Stawiszyna oraz licznych wiosek. Powstanie sześć węzłów drogowych, dwupoziomowe skrzyżowania, dodatkowe jezdnie zapewniające dojazd do nieruchomości, a kolidujące z nową trasą istniejące drogi zostaną przebudowane. Powstaną obiekty inżynierskie w ciągu i nad drogą – wiadukty, mosty, przejścia dla zwierząt oraz przepusty. Zbudowany zostanie system odwodnienia pasa drogowego, urządzenia ochrony środowiska, oświetlenie drogowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu i kanały technologiczne.
DK25 w Wielkopolsce
Rozbudowa drogi krajowej nr 25 na odcinku Konin – Kalisz – Ostrów Wielkopolski to m.in. dostosowanie jej do parametrów drogi klasy GP o przekroju dwujezdniowym. Rozbudowa planowana w większości po nowym śladzie, zapewni obejście miejscowości, przez które aktualnie przebiega DK25. Odcinek o długości około 68 km został podzielony na trzy pododcinki: Konin – Kokanin, Kokanin – Biskupice Ołoboczne (tj. obwodnica Kalisza) oraz Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski.
23 marca 2023 r. do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu złożyliśmy wniosek o wydanie DŚU dla obwodnicy Kalisza (odc. Kokanin – Biskupice Ołoboczne). Postępowanie administracyjne zakończy się wydaniem decyzji, która ostatecznie zatwierdzi jej przebieg. Obecnie trwają prace geologiczne celem wykonania dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, niezbędnej do określenia warunków posadowienia obiektów budowlanych. Po wykonaniu tej dokumentacji możliwe będzie ogłoszenie postępowania przetargowego na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj (P&B).
Dla odcinka Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski uzyskaliśmy już DŚU. Obecnie opracowujemy materiały przetargowe, aby w III kwartale br. ogłosić postępowanie przetargowe na realizację w systemie P&B.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2024-06-26 o 00.20.31.png (397.68 KiB) Przejrzano 5737 razy
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Co z budową trasy Via Pomerania? „Potrzebny szybki szlak dla wojsk”
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 91953.html
Brana pod uwagę jest nowa trasa kategorii "S" Bydgoszcz-Ustka. Może to dobry moment, aby powalczyć o odcinek Bydgoszcz-Konin oraz S8-S11 (Zawada-Antonin/Ostrzeszów) co dawałoby pełen południkowy ciąg? Gdyby jeszcze wybudować krótki odcinek Inowrocław-Toruń, który ruchowo się broni to taka trasa mogłaby potencjalnie odciążać S5. Za to my byśmy zyskali ogólnokrajowe połączenie drogowe.
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 91953.html
Brana pod uwagę jest nowa trasa kategorii "S" Bydgoszcz-Ustka. Może to dobry moment, aby powalczyć o odcinek Bydgoszcz-Konin oraz S8-S11 (Zawada-Antonin/Ostrzeszów) co dawałoby pełen południkowy ciąg? Gdyby jeszcze wybudować krótki odcinek Inowrocław-Toruń, który ruchowo się broni to taka trasa mogłaby potencjalnie odciążać S5. Za to my byśmy zyskali ogólnokrajowe połączenie drogowe.