Miasta podobne do Kalisza wielkością, a także układem politycznym, na ogół radziły i radzą sobie lepiej albo dużo lepiej niż nasze miasto, i za rządów Platformy, i za PiSu. A ponieważ Platforma nigdy nie była w Kaliszu główną siłą rządzącą, to nie jest to jej wina, tylko tych, którzy grali tu pierwsze skrzypce. W tym kontekście Twoje fobie są bez znaczenia.
Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
-
- Użytkownik
- Posty: 3910
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
kaliszanin2 pisze: ↑27 cze 2024, o 22:22Miasta podobne do Kalisza wielkością, a także układem politycznym, na ogół radziły i radzą sobie lepiej albo dużo lepiej niż nasze miasto, i za rządów Platformy, i za PiSu. A ponieważ Platforma nigdy nie była w Kaliszu główną siłą rządzącą, to nie jest to jej wina, tylko tych, którzy grali tu pierwsze skrzypce. W tym kontekście Twoje fobie są bez znaczenia.
Zlikwidowanie województwa kaliskiego to nie są fobie. A zrobili to ludzie z PO(Kiedyś to się nazywało UD i KLD a później UW). Proszę sobie sprawdzić i przeliczyć ile pieniędzy z budżetu woj. Wielkopolskiego w przeliczeniu na mieszkańca zostaje w Poznaniu a ile w reszcie województwa. Za te pieniądze zbudowano w Poznaniu m.in. nikomu nie potrzebny Zamek.kaliszanin2 pisze: ↑27 cze 2024, o 22:22Miasta podobne do Kalisza wielkością, a także układem politycznym, na ogół radziły i radzą sobie lepiej albo dużo lepiej niż nasze miasto, i za rządów Platformy, i za PiSu. A ponieważ Platforma nigdy nie była w Kaliszu główną siłą rządzącą, to nie jest to jej wina, tylko tych, którzy grali tu pierwsze skrzypce. W tym kontekście Twoje fobie są bez znaczenia.
-
- Użytkownik
- Posty: 3910
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Odpowiadasz nie na temat. Warunki (raz lepsze, raz gorsze) są mniej więcej takie same dla wszystkich miast podobnych do Kalisza. To, że Kalisz, przez dziesięciolecia nie rządzony przez Platformę (z wyjątkiem czterech lat, kiedy była koalicjantem, he, he, podrzędnym wobec lokalnego stowarzyszenia), a więc z takimi władzami, jakie lubisz, radzi sobie gorzej niż inne miasta, to nie jest wina Platformy, tylko tych Twoich ulubieńców zarządzających miastem.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Moich ulubieńcow?? Chyba żartujesz. Kalisz ma takiego samego pecha do prezydentów jak i do parlamentarzystów.kaliszanin2 pisze: ↑28 cze 2024, o 14:03Odpowiadasz nie na temat. Warunki (raz lepsze, raz gorsze) są mniej więcej takie same dla wszystkich miast podobnych do Kalisza. To, że Kalisz, przez dziesięciolecia nie rządzony przez Platformę (z wyjątkiem czterech lat, kiedy była koalicjantem, he, he, podrzędnym wobec lokalnego stowarzyszenia), a więc z takimi władzami, jakie lubisz, radzi sobie gorzej niż inne miasta, to nie jest wina Platformy, tylko tych Twoich ulubieńców zarządzających miastem.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Żeby polski polityk (a nasz regionalny to już w ogóle) ruszył dupę musi czuć, że zyska na tym albo straci na bierności. Jak poczuję zagrożenie dla stołka to wtedy zrobi wszystko.kaliszanin2 pisze: ↑26 cze 2024, o 16:38Potrzebne jest minimalne uzgodnienie przez kaliskie środowiska polityczne stanowisk ws. przebiegu KDP przez Kalisz Takie zbliżenia chociaż rzadko, to już się zdarzały. Dobrym przykładem są działania na rzecz powołania Uniwersytetu Kaliskiego. Kiedy podejmowane były działania w celu przekształcenia PWSZ w Akademię Kaliską, to były różnice w kwestii sposobów działania. Środowiska powiązane z PiS wybrały drogę na skróty, czyli decyzję ministerialną, inni z obawy o możliwość jej podważenia proponowali regulację ustawową. Istotny był jednak wspólny pogląd o potrzebie przekształcenia. Wspólne wyartykułowanie potrzeby ukształtowania kaliskiej uczelni jako akademickiej z pewnością bardzo pomogło w prawie jednomyślnym uchwaleniu przez Sejm ustawy o UK.
W sprawie KDP należałoby od wszystkich kaliskich sił politycznych oczekiwać jednoznacznej deklaracji o poparciu przebiegu KDP przez Kalisz w wariancie W9 jako wywalczonym przez kaliską społeczność. Trzeba przypomnieć, że wziął się on z postulatów wyartykułowanych przez środowiska pozapolityczne, do których przychyliły się po szerokiej dyskusji i konsultacjach najpierw władze Kalisza, potem projektanci KDP, następnie zgodziły się nań władze spółki CPK, a wreszcie milcząco, nie podnosząc głosu sprzeciwu, zaakceptowały W9 wszystkie kaliskie organizacje partii politycznych.
Nie wystarczy jednak milcząco oczekiwać na pożądany bieg zdarzeń. Jeśli chcemy uniknąć rozwiązań niszczących dla miasta, to kaliskie środowiska polityczne powinny jednoznacznie wskazać (wspólnie albo każde z osobna) wariant W9 jako pożądany i wywalczony przez społeczność kaliską oraz należny Kaliszowi jako centrum trzystutysięcznej aglomeracji. Mamy prawo domagać się tego od nich. Jedenaście lat to bardzo niewiele w porównaniu np. z dziesięcioleciami oczekiwań na realizację miejskiej ramy komunikacyjnej. Nie pozwólmy się znowu upupić. Jeśli kaliscy politycy tego nie dopilnują, to niech idą kury szczać prowadzać.

PS. Myślę, że ryzyko pójścia przez jedno z wymienionych osiedli jest wysokie. Z ciekawości wszedłem sobie na Arcgisa i pojawiło się coś takiego na stronce BBF (15 maj 2024). Jeszcze wcześniej było to w kontekście przebiegu na tle zabytków. Wcześniej brano pod uwagę tylko jeden wariant.
https://www.arcgis.com/apps/mapviewer/i ... 87153340fb
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ważny głos w sprawie.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
No no, na komisji sejmowej też to mówiła.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 3910
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Niech p. poseł opowie się konkretnie za wariantem W9, czyli stacją KDP na kaliskim dworcu, ponieważ można się powoływać na to, że jest to wariant WYWALCZONY przez społeczność kaliską (a przez władze miasta tylko zaakceptowany i poparty), przypomnieć ten fakt ministrowi infrastruktury. Oparcie się na tym wariancie daje możliwość użycia argumentu "kto daje i odbiera, ten się w piekle poniewiera", czyli ostrego straszenia rządzących bardzo poważnymi stratami wizerunkowymi w Kaliszu i okolicy, co może ważyć np. w wyborach prezydenckich, kiedy będzie się liczył dosłownie każdy głos - kilkadziesiąt tysięcy może zdecydować. Taka perspektywa na nieco większą skalę przesądziła przecież o zdecydowaniu się przez rząd na realizację CPK. Platforma musi sobie uświadomić, że nawet w Kaliszu nie ma już głosów za darmo!
Tymczasem brak stacji KDP w Kaliszu to propozycja dla "wieśniaków" z naszego miasta (i nie tylko, z całej aglomeracji, ostrowiacy też przyjadą), żeby w przyszłości mogli z otwartą gębą stojąc za ogrodzeniem toru podziwiać:
Ooo, jadooo, ooo, pan posener jedzieee, ooo, jak szybkooo!
I pan warschauer jedzie, i pan lodzermensch.
A pan breslauer i pani breslauerowa to jeszcze szybciej, na skróty.
A jak zrobio tak, że bedzie jeszcze bardziej szybko, to i pan berliner pojedzie nach Warschau, aż sie bedzie kurzyło.
I potem zachwycony wieśniak kaliski uda się na drugą stronę torów, żeby koniecznie podzielić się wspaniałymi wrażeniami ze szwagrem, który akurat miał złą zmianę i nie mógł napawać się zachwycającym spektaklem osobiście. W linii prostej to jakieś trzysta metrów, ale teraz CPK tak uatrakcyjniło okolicę, że jedzie się tylko 10 km do przejazdu nad torami i w tym czasie można podziwiać kolejne pociągi.
Tymczasem brak stacji KDP w Kaliszu to propozycja dla "wieśniaków" z naszego miasta (i nie tylko, z całej aglomeracji, ostrowiacy też przyjadą), żeby w przyszłości mogli z otwartą gębą stojąc za ogrodzeniem toru podziwiać:
Ooo, jadooo, ooo, pan posener jedzieee, ooo, jak szybkooo!
I pan warschauer jedzie, i pan lodzermensch.
A pan breslauer i pani breslauerowa to jeszcze szybciej, na skróty.
A jak zrobio tak, że bedzie jeszcze bardziej szybko, to i pan berliner pojedzie nach Warschau, aż sie bedzie kurzyło.
I potem zachwycony wieśniak kaliski uda się na drugą stronę torów, żeby koniecznie podzielić się wspaniałymi wrażeniami ze szwagrem, który akurat miał złą zmianę i nie mógł napawać się zachwycającym spektaklem osobiście. W linii prostej to jakieś trzysta metrów, ale teraz CPK tak uatrakcyjniło okolicę, że jedzie się tylko 10 km do przejazdu nad torami i w tym czasie można podziwiać kolejne pociągi.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Na jakiej, mógłbyś podlinkować?
To oczywiste, że stracą. Najpierw w prezydenckich, a później w parlamentarnych. A to można byłoby przecież nieźle sprzedać regionalnie. No chyba, że im nie zależy na dobrych wynikach tutaj.kaliszanin2 pisze: ↑1 lip 2024, o 13:26Niech p. poseł opowie się konkretnie za wariantem W9, czyli stacją KDP na kaliskim dworcu, ponieważ można się powoływać na to, że jest to wariant WYWALCZONY przez społeczność kaliską (a przez władze miasta tylko zaakceptowany i poparty), przypomnieć ten fakt ministrowi infrastruktury. Oparcie się na tym wariancie daje możliwość użycia argumentu "kto daje i odbiera, ten się w piekle poniewiera", czyli ostrego straszenia rządzących bardzo poważnymi stratami wizerunkowymi w Kaliszu i okolicy, co może ważyć np. w wyborach prezydenckich, kiedy będzie się liczył dosłownie każdy głos - kilkadziesiąt tysięcy może zdecydować. Taka perspektywa na nieco większą skalę przesądziła przecież o zdecydowaniu się przez rząd na realizację CPK. Platforma musi sobie uświadomić, że nawet w Kaliszu nie ma już głosów za darmo!
Swoją drogą przypominam - piszcie do posłów (jak komuś się chce to można nawet do prezydenta i radnych), żeby zajęli się tą sprawą. Jak będą widzieli większy ruch to są większe szanse na to, że faktycznie się postarają, aby utrzymać przebieg przez Kalisz.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 58
- Rejestracja: 5 gru 2022, o 11:40
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tak, piszcie ale o stary Ygrek z rozwidleniem w Kaliszu. Wyburzenia dla jednej linii są zbyt dużym kosztem dla mieszkańców. Linia do Poznania je rekompensuje.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
A, o tej mówisz. Chyba nawet ją tu kiedyś wysyłałem. Ale tutaj to chyba posłanka Pawliczak mówiła o tym.
Jakbyś czytał wątek to byś wiedział, że wyburzenia będą śladowe, jeżeli zostanie utrzymany wariant W9, o który musimy walczyć, a linii do Wrocławia nie będzie, ponieważ jest to najważniejsza do wybudowania linia w Polsce i nie ma już szans na kilkuletnie opóźnienie jej oddania.barnaba422 pisze: ↑2 lip 2024, o 16:08Tak, piszcie ale o stary Ygrek z rozwidleniem w Kaliszu. Wyburzenia dla jednej linii są zbyt dużym kosztem dla mieszkańców. Linia do Poznania je rekompensuje.
Swoją drogą dzisiaj na stronie CPK data oddania odcinku Sieradz-Poznań została ustalona na 2033 rok, to skrócenie o 2 lata względem tego co mówił Malepszak na konferencji.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Na której stronie CPK to znalazłeś? Możesz podać link?
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Pawliczakowa i Oliwiecka też.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
https://www.cpk.pl/pl/inwestycje-kolejowe-cpk
Priorytetem inwestycji kolejowych CPK pozostaje tzw. igrek (linia KDP “Y”), łączący Warszawę oraz Łódź z Poznaniem i Wrocławiem, na którym pociągi będą osiągać prędkość 300-320 km/h. Cały 480-kilometrowy projekt będzie budowany etapami. Jako pierwszy, wraz z uruchomieniem nowego lotniska centralnego 37 km od Warszawy w 2032 roku, zostanie oddany do użytkowania odcinek Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław. W 2033 roku zostanie zakończona budowa całej linii, uzupełniona o połączenie do Poznania.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
^^^ Dzięki.
Do tego ma dojść jeszcze LK5, wg zapowiedzi Malepszaka do 2040.
Chciałoby się, żeby do kolei rząd przywiązywał taką samą wagę, co do dróg.
Drugi łuk położony na zachód od stacji ma mieć większy promień łuku od tego na wschód od stacji.
.
Do tego ma dojść jeszcze LK5, wg zapowiedzi Malepszaka do 2040.
Chciałoby się, żeby do kolei rząd przywiązywał taką samą wagę, co do dróg.
Jeszcze można wykorzystać ten wariant z tunelem między stacją Kalisz i zachodnią skarpą doliny Prosny (podul. Krzywą i Zieloną między stacją i parkiem oraz pod ul. Częstochowską). Dzięki temu można by zwiększyć promień łuku i prędkość dla pociągów, które musiałyby przejechać przez Kalisz bez zatrzymanki.filip pisze: ↑2 lip 2024, o 16:41A, o tej mówisz. Chyba nawet ją tu kiedyś wysyłałem. Ale tutaj to chyba posłanka Pawliczak mówiła o tym.
Jakbyś czytał wątek to byś wiedział, że wyburzenia będą śladowe, jeżeli zostanie utrzymany wariant W9, o który musimy walczyć, a linii do Wrocławia nie będzie, ponieważ jest to najważniejsza do wybudowania linia w Polsce i nie ma już szans na kilkuletnie opóźnienie jej oddania.barnaba422 pisze: ↑2 lip 2024, o 16:08Tak, piszcie ale o stary Ygrek z rozwidleniem w Kaliszu. Wyburzenia dla jednej linii są zbyt dużym kosztem dla mieszkańców. Linia do Poznania je rekompensuje.
Drugi łuk położony na zachód od stacji ma mieć większy promień łuku od tego na wschód od stacji.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Imho kompletny bezsens. 2 mld zł za kilka kilometrów z zyskiem czasowym na poziomie 5 minut.Robert AB pisze: ↑3 lip 2024, o 16:21Jeszcze można wykorzystać ten wariant z tunelem między stacją Kalisz i zachodnią skarpą doliny Prosny (podul. Krzywą i Zieloną między stacją i parkiem oraz pod ul. Częstochowską). Dzięki temu można by zwiększyć promień łuku i prędkość dla pociągów, które musiałyby przejechać przez Kalisz bez zatrzymanki.
Drugi łuk położony na zachód od stacji ma mieć większy promień łuku od tego na wschód od stacji.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Moja propozycja to tunel o długości 1,2 km, a nie 4 km jak w wariantach 9xfilip pisze: ↑3 lip 2024, o 17:51Imho kompletny bezsens. 2 mld zł za kilka kilometrów z zyskiem czasowym na poziomie 5 minut.Robert AB pisze: ↑3 lip 2024, o 16:21Jeszcze można wykorzystać ten wariant z tunelem między stacją Kalisz i zachodnią skarpą doliny Prosny (podul. Krzywą i Zieloną między stacją i parkiem oraz pod ul. Częstochowską). Dzięki temu można by zwiększyć promień łuku i prędkość dla pociągów, które musiałyby przejechać przez Kalisz bez zatrzymanki.
Drugi łuk położony na zachód od stacji ma mieć większy promień łuku od tego na wschód od stacji.
Tanią alternatywą są warianty 3 i 4, ale one powodują dzielenie miasta.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tunel pod Kaliszem pod Kolej Dużych Prędkości spowoduje, że Kalisz będzie omijany przez znacznie więcej pociągów niż w sytuacji, kiedy byłby W9. Jak ty widzisz ten tunel? Że zwykła kolej idzie tym łukiem, co jest teraz, i ewentualnie idzie tam parę szybkich pociągów, a reszta leci tunelem?
To byłaby katastrofa dla Kalisza. Stracimy de facto dostęp do KDP.
To byłaby katastrofa dla Kalisza. Stracimy de facto dostęp do KDP.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Koalicja 13-grudnia zbuduje LK85 z obwodnicą w Kaliszu, czy tego chcemy, czy nie.
Warto się zastanowić, czy chcemy KDP wg wariantu W3/W4 (dzielącego Kalisz na pół), czy z 1,2-km tunelem po wschodniej stronie miasta.
.
Warto się zastanowić, czy chcemy KDP wg wariantu W3/W4 (dzielącego Kalisz na pół), czy z 1,2-km tunelem po wschodniej stronie miasta.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962