Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 12 wrz 2024, o 18:49

^ Prezentacja ma błędy. Niektóre informacje wewnątrz niej się wzajemnie wykluczają, np.
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -189973150

Mapa: https://www.skyscrapercity.com/attachme ... g.7875847/
Prezentacja (2024-09-09): https://www.skyscrapercity.com/attachme ... f.7879032/
Prezentacja poprawiona (2024-09-12): https://www.skyscrapercity.com/attachme ... f.7890123/

Prezentacja: https://hrj.gov.pl/wp-content/uploads/2 ... 9.2024.pdf [link z strony CPK/HRJ]


filip pisze:
11 wrz 2024, o 22:15
A żadnego remontu LK14 nie będzie. To bajki, żeby uciszyć głosy protestujące.
Myślę, że w celu uruchomienia P15 mogą zwiększyć prędkość na LK14 między Ostrowem Wlkp. i Krotoszynem, bo tam jest teraz miejscami 80 km/h.

.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2024, o 12:31 przez Robert AB, łącznie zmieniany 2 razy.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 12 wrz 2024, o 21:07

Może powinniście poprosić przedstawiciela Kalisza w parlamencie o interpelację, żeby się dowiedzieć więcej o planowanych pociągach przez Kalisz. Włącznie z regionalnymi ekspresami, które mają być uruchamiane przez województwa.
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -189882305

W tym momencie wiadomo o RE:
RE14 – w relacji Kalisz – Sieradz – Łódź – Brzeziny – Skierniewice, o częstotliwości kursowania co 2 h (tworząc cykl co 1h razem z RE15),
RE15 – w relacji Kalisz – Sieradz – Łódź – Brzeziny – Łowicz, o częstotliwości kursowania co 2 h (tworząc cykl co 1 h razem z RE14).

Może są jeszcze jakieś inne planowane do Kalisza? Te powyżej były z "sieradzkiej" interpelacji.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 16 wrz 2024, o 21:55

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek. Wiceminister rolnictwa zapowiada alternatywne rozwiązania.

Podczas konferencji prasowej w Turkowicach (gm. Turek) wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak poinformował nieoficjalnie, że inwestycja w budowę linii kolejowej Konin - Turek nie zostanie zrealizowana. (...)

– Kolej Konin - Turek nie powstanie – ogłosił Michał Kołodziejczak, także poseł z okręgu konińsko-gnieźnieńskiego. – Podjęte są już rozmowy i starania, by powstała tutaj dobra komunikacja autobusowa. Trwają analizy, jak to najlepiej zrealizować. Wkrótce, razem z burmistrzem Turku, udamy się do Ministerstwa Infrastruktury, aby rozmawiać z odpowiednimi ministrami o koniecznych połączeniach, również z innymi większymi miastami – dodał wiceminister.

Michał Kołodziejczak podkreślił, że budowa linii kolejowej między Koninem a Turkiem, której koszt mógłby sięgnąć nawet dwóch miliardów złotych, nie spełniałaby oczekiwań lokalnej społeczności i nie rozwiązałaby problemów komunikacyjnych regionu. Wskazał, że bardziej elastyczne i ekonomiczne rozwiązania, takie jak rozbudowa komunikacji autobusowej, mogą lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców.

Kontrowersyjny projekt od początku

Projekt budowy linii kolejowej Konin - Turek, ogłoszony przez PiS, od samego początku wzbudzał kontrowersje. Planowana trasa o długości około 38 km miała przebiegać przez miejscowości takie jak Brzeźno, Żychlin, Żdżary, Kiszewy, Tuliszków, Grzymiszew, Imiełków, Słodków i Obrzębin. W marcu odbyły się konsultacje społeczne dotyczące przebiegu linii, a wykonawca dokumentacji został już wybrany.

Jednak w świetle ostatnich informacji, dalsze prace nad realizacją tego projektu zostaną wstrzymane. Jak zaznaczył Michał Kołodziejczak: Chcę uspokoić mieszkańców, że dalsze prace nie będą podejmowane. Musimy poczekać na zamknięcie procedur i niezbędne dokumenty.

Alternatywa w postaci rozbudowy komunikacji autobusowej

Wiceminister zapowiedział, że rozważane są alternatywne rozwiązania mające na celu poprawę komunikacji między Turkiem a Koninem oraz z innymi miastami wojewódzkimi. Wkrótce mają odbyć się spotkania z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury w tej sprawie.

Przypomnijmy, że jeszcze w czerwcu Ministerstwo Infrastruktury, reprezentowane przez rzeczniczkę Annę Szumańską, informowało, że nie planuje zmiany koncepcji obecnej inwestycji Konin - Turek, a jedynie dokonuje przeglądu projektów w ramach programu Kolej Plus.

(...)
https://www.lm.pl/aktualnosci/kolei-kon ... ada-zmiany

.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1917
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 16 wrz 2024, o 21:56

Obwieszczenie z 10 września 2024 r. o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości dla zadań pn. "Budowa linii kolejowej nr 85 na odc. Sieradz-Kalisz-Pleszew" oraz "Budowa linii kolejowej nr 85...

https://www.poznan.uw.gov.pl/obwieszcze ... ia-decyzji
Robert AB pisze:
16 wrz 2024, o 21:55
Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek. Wiceminister rolnictwa zapowiada alternatywne rozwiązania. (ciach)
A to tego nie wiadomo już od dawien dawna?

szymiii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21 sie 2024, o 18:29

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: szymiii » 17 wrz 2024, o 22:46

Chyba w CPK dostali za dużo uwag do HRJ z Kalisza i Ostrowa i sieją propagandę co do tego, ile to Kalisz i Sieradz zyskają na szprysze w takim wydaniu.

https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/lin ... -i-kalisza
LINIA „Y” W KONSULTACJACH HRJ. IMPULS RÓWNIEŻ DLA SIERADZA I KALISZA

Ponad 150 wniosków dotyczących przyszłego rozkładu jazdy wpłynęło do spółki CPK od mieszkańców, samorządowców oraz organizacji społecznych i branżowych w ramach konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ), które rozpoczęły się w ostatnią środę. Wśród nich te dotyczące, leżących na projektowanej linii „Y”, Sieradza i Kalisza. Oba miasta zyskają połączenie z Koleją Dużych Prędkości.

Sieradz znajduje się w miejscu, gdzie linia Kolei Dużych Prędkości będzie się rozgałęziać – z Łodzi w kierunku Wrocławia i Poznania. Linia KDP będzie poprowadzona obrzeżami Sieradza i Kalisza, natomiast do centrów miast prowadzić będą łącznice kolejowe, dzięki którym istniejące stacje staną się nowoczesnymi węzłami przesiadkowymi.

Rozwiązanie sprawdzone w praktyce

Taka organizacja ruchu zapewni optymalne wykorzystanie potencjału Kolei Dużych Prędkości – najszybsze pociągi bez zatrzymań obsłużą największą liczbę pasażerów, ale jednocześnie część pociągów będzie mogła wjechać do mniejszych, ale istotnych ośrodków. Takie rozwiązanie jest typowe dla nowoczesnych systemów kolejowych w Europie. Według tego modelu realizowana jest obsługa kolejowa m.in. hiszpańskiej Saragossy, francuskich Lyonu, Le Mans, Tours, Poitiers czy lotniska Kolonia-Bonn w Niemczech. Najszybsze pociągi poruszają się z maksymalną dopuszczalną prędkością między dużymi miastami zapewniając najkrótsze czasy przejazdu między nimi. Pociągi innej kategorii, nieco wolniejsze, ale też wykorzystujące infrastrukturę KDP, dzięki układowi łącznic wjeżdżają do centrów mniejszych miejscowości, gdzie zatrzymując się na istniejących stacjach kolejowych, zapewniają skomunikowanie z pociągami regionalnymi i lokalną komunikacją. Takie podejście, zgodne z najnowszymi światowymi trendami, CPK zastosowało w Sieradzu i planowane jest ono do wdrożenia również w Kaliszu.

KDP na stacji w Sieradzu

Zgodnie z aktualnymi założeniami, docelowo obsługę Sieradza liniami KDP powinny zapewniać pociągi poruszające się z prędkością do 250 km/h, które zatrzymają się na stacji Sieradz.

Przedmiotem obecnie prowadzonych konsultacji HRJ jest rozkład jazdy pociągów, który wejdzie w życie w 2035 roku, czyli po otwarciu linii Y i obecnie podlega szerokim konsultacjom z podróżnymi, lokalnymi władzami, przewoźnikami i organizacjami branżowymi. Przedstawiony na stronie www.hrj.gov.pl układ komunikacyjny będzie więc podlegał modyfikacjom w odpowiedzi na zgłaszane uwagi. Uwzględni on różnorodne perspektywy – zarówno pasażerów, jak i przewoźników, którzy pociągi będą uruchamiali na własny rachunek ekonomiczny.

Przewidywany obecnie plan postojów może ulec zmianie i docelowo niewykluczona jest obsługa Sieradza również którąś z linii KDP:

Warszawa – Łódź – Poznań – Berlin,
Wrocław – Łódź – CPK – Warszawa – Białystok,
Kraków – Łódź – Kalisz – Poznań – Szczecin,
Warszawa – CPK – Łódź – Poznań – Szczecin,
Jelenia Góra – Wałbrzych – Wrocław – Łódź – CPK – Warszawa – Lublin.
Oprócz tych połączeń, planowane są również przejeżdżające po obwodnicy Sieradza pociągi KDP poruszające się z prędkością 300-320 km/h, które zapewnią najszybsze połączenia między Warszawą a Poznaniem lub Wrocławiem.
Czyli mieszkańcy Sieradza zdążyli już zjeść HRJ za brak jakiegokolwiek szybkiego pociągu. Cóż, okazuje się, że nie dość, że Sieradz nie zyskuje na przeniesieniu rozjazdu, to w sumie wszyscy tracą.
Sieradz może liczyć na gęstą siatkę pociągów różnorodnych kategorii. W horyzoncie roku 2040, gdy zrealizowane zostaną również dalsze inwestycje na sieci kolejowej analizowana lista pociągów: Kolei Dużych Prędkości (KDP), dalekobieżnych konwencjonalnych (P), regionalnych expresów (RE) przedstawia się następująco:

KDP: Zielona Góra – Leszno – Kalisz – Sieradz – Łódź – CPK – Warszawa,
Dalekobieżny w relacji: Wrocław – Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Sieradz – Łódź – Skierniewice – Warszawa – Siedlce – Terespol,
Regionalny expres: w relacji Kalisz – Sieradz – Łódź – Brzeziny – Skierniewice
Regionalny expres: w relacji Kalisz – Sieradz – Łódź – Brzeziny – Łowicz,

Regionalny expres: Sieradz – Wieruszów – Kępno – Syców – Oleśnica – Wrocław.
Uruchomienie regionalnych ekspresów w proponowanej relacji (lub zmodyfikowanej w wyniku konsultacji HRJ) zależne będzie od zapewnienia finansowania przez urzędy marszałkowskie.
Czyli nie wiemy nic nowego ponad to, co dowiedzieliśmy się z interpelacji. No może poza tym zastrzeżeniem, że w sumie to może nawet i RE nie będzie. Więc Sieradz to już w ogóle tylko sobie popatrzy na pociągi...
W ramach prac realizowanych przez CPK stacja kolejowa w Sieradzu zostanie całkowicie przebudowana. Inwestycja będzie podstawą do stworzenia multimodalnego węzła przesiadkowego, w którym pociągi stanowić będą przedłużenie lokalnych środków transportu takich jak autobusy czy samochody. Przygotowywane inwestycje CPK w Sieradzu całkowicie odmienią okolice dworca przekształcając je w nowoczesne centrum przesiadkowe.

Planowana jest integracja dworca kolejowego i autobusowego, a także zwiększenie dostępności do stacji kolejowej od północnej strony miasta, dzięki rozbudowie sieci dróg dojazdowych, parkingów i dróg rowerowych. Powstać ma szerokie przejście podziemne z drogą rowerową będące nowym połączeniem pieszo-rowerowym w mieście.

Ta koncepcja węzła przesiadkowego została wypracowana podczas warsztatu kreatywnego, w którym udział wzięli m.in. przedstawiciele lokalnego samorządu, spółek kolejowych PKP SA i PKP PLK, PKS Sieradz, projektanci linii LK 85 oraz planiści transportu i urbaniści CPK.

Szybkim pociągiem do Kalisza

Na inwestycjach CPK zyskają również mieszkańcy Kalisza. W wyniku realizacji inwestycji kolejowych spółka dąży do tego, żeby w pełnym wariancie rozwoju sieci kolejowej (od 2040 r.) Kalisz był skomunikowany z Warszawą, Poznaniem, Krakowem, Łodzią i lotniskiem CPK pociągami kursującymi po linii KDP.
Znowu nic nowego. Niepokazywanie HRJ na 2040 sprawia, że to jest totalnie niewiarygodne.
Zgodnie z prowadzonymi analizami, obsługę Kalisza liniami KDP powinny zapewniać pociągi poruszające się z prędkością 250 km/h, które zatrzymają się w tym mieście. W perspektywie 2040 r. planowane jest zatrzymywanie się w Kaliszu łącznie dwóch linii KDP:

– w relacji Kraków – Łódź – Poznań – Szczecin,

– w relacji Zielona Góra – Leszno – Ostrów Wlkp. – Kalisz – Sieradz – Łódź – CPK – Warszawa

Oprócz nich planowane są pociągi, poruszające się z prędkością 300-320 km/h, które zapewnią najszybsze połączenia między Warszawą a Poznaniem bez zatrzymywania się w Kaliszu.

Już w horyzoncie 2035 r. będącym obecnie przedmiotem konsultacji HRJ zakładane jest, że w Kaliszu pojawią się pociągi KDP – do Poznania, Łodzi, Krakowa.


Efektem warsztatów planistycznych, które odbyły się w Kaliszu z udziałem m.in. przedstawicieli władz miasta, przewoźników autobusowych, PKP S.A. i PKP PLK, było wypracowanie rozwiązań, które pozwolą na stworzenie multimodalnego węzła przesiadkowego.

Konsultacje w ramach HRJ

Pociągi KDP – podobnie jak w innych krajach europejskich – będą funkcjonowały jako połączenia komercyjne, czyli uruchamiane decyzją danego przewoźnika kolejowego. Ostateczny kształt tras, liczba postojów i prędkość maksymalna będą zależały od poszczególnych przewoźników. W projekcie HRJ przepustowość planowana jest globalnie, biorąc pod uwagę wszystkie rodzaje połączeń. Połączenia komercyjne tworzą spójny system z pozostałymi pociągami (dotowanymi dalekobieżnymi i regionalnymi), dlatego muszą być ze sobą skoordynowane.

Oba miasta – Sieradz i Kalisz – mogą więc zostać bezpośrednio połączone z siecią KDP w przypadku przygotowania przez przewoźników kolejowych takiej oferty. Niezależnie od planów ujętych w HRJ, istnieje możliwość uruchomienia dowolnej trasy, jeśli dany przewoźnik uzna to za uzasadnione.


Znaczącym czynnikiem wpływającym na ujętą w HRJ siatkę połączeń obsługujących zarówno Sieradz jak i Kalisz będzie rozwój istniejącej infrastruktury, w tym m.in. modernizacja linii kolejowej nr 14 na odc. Ostrów Wielkopolski – Leszno – Głogów (i dalej do Zielonej Góry), której modernizacja wraz z elektryfikacją pozwoliłaby stworzyć ciąg komunikacyjny z Zielonej Góry przez Kalisz, Sieradz i Łódź w kierunku Warszawy i CPK po linii KDP. Możliwy termin przeprowadzenia takich prac jest przedmiotem analiz.


Budowa siatki połączeń, które zapewnią odpowiednie skomunikowanie w skali kraju, jest zadaniem realizowanym w ramach projektu Horyzontalnego Rozkładu Jazdy. Jego szeroko zakrojone konsultacje – m.in. z podróżnymi, ale i z władzami samorządowymi, przewoźnikami i organizacjami branżowymi mają na celu wypracowanie ostatecznego kształtu połączeń kolejowych w latach 2031- 2040. Przedstawiony na stronie www.hrj.gov.pl układ komunikacyjny będzie więc podlegał modyfikacjom w odpowiedzi na zgłaszane uwagi. Konsultacje społeczne HRJ rozpoczęły się 10 września i potrwają do 13 października.
Okropne pitu-pitu. Totalnie to niewiarygodny komunikat.

Ja pozwoliłem sobie napisać już w ramach konsultacji. Możecie się oczywiście ze mną nie zgadać, ale jeśli to kogoś zainspiruje to wklejam to, co wysłałem.

Wprowadzenie postoju pociągów linii KDP01 i KDP11 albo KDP33 w Kaliszu. Założenia Ministerstwa wskazują na to, że linie KDP01, KDP11 i KDP33 będą kursowały w ciągu Warszawa – Poznań w takcie 30-minutowym. Nie będzie to jednak prawda ze względu na fakt, że linie: KDP01 i KDP11 będą zatrzymywać się dodatkowo w CPK, a linia KDP33 – nie. W związku z tym wnoszę o niewprowadzanie w błąd co do stałego taktu 30-minutowego na trasie Warszawa – Poznań wg obecnych założeń oraz:
- W W1: Wprowadzenie postoju dla linii KDP01 i KDP11 w Kaliszu (będzie wówczas funkcjonowała linia ultraszybka KDP33 i b. szybka KDP01+11), co pozwoli na skomunikowanie Kalisza szybką koleją z CPK i Warszawą;
- W W2: Wprowadzenie postoju dla linii KDP33 w Kaliszu (wówczas liczba postojów na ciągu KDP01+11 będzie taka sama jak KDP33, zatem KDP01+11 miałoby dodatkowy postój w CPK, a KDP33 w Kaliszu); dzięki takiemu rozwiązaniu będzie faktycznie istniał interwał przyjazdów i odjazdów z/do Poznania i Warszawy;
Należy zwrócić uwagę na fakt, iż część pociągów kursujących z v>=320 km/h będzie zatrzymywało się na odcinku Warszawa – Łódź w CPK, co sprawia, że pociągi na tej trasie tylko na niewielkiej długości (jeśli w ogóle) osiągną prędkość maksymalną. Kalisz leży ok. 110 km od Łodzi i Poznania. Wprowadzenie dodatkowego postoju w dalszym ciągu pozwoli więc – inaczej niż postój w CPK – na osiągnięcie najwyższych prędkości kursowania.
Należy zwrócić uwagę na fakt, że – wbrew podawanym informacjom – obsługa Kalisza tylko linią KDP10 nie będzie stanowić istotnego skoku jakościowego. W zamyśle HRJ Kalisz z Warszawą będzie połączony linią P15, kursującą przez m.in. Sieradz i Skierniewice, zatem dokładnie taką samą trasą jak obecnie. Wobec braku planów remontów na tej trasie, czas przejazdu z Kalisza do Warszawy w dalszym ciągu będzie wynosił ok. 2 godz. 40 min. Od grudnia 2024 roku trasę będzie pokonywać 8 par pociągów IC – nie poprawi się zatem dzięki HRJ znacznie liczba połączeń z Warszawą.

Ad. 1. Poprowadzenie linii komunikacyjnej P15 Wrocław – Terespol na odc. Wrocław – Ostrów Wlkp. przez lk86, st. Oleśnica i lk355 (z pominięciem Milicza). Propozycja prowadzenia ruchu między Wrocławiem a Ostrowem Wlkp. p. Milicz wydłuża czas przejazdu względem obecnej oferty o kwadrans. Prowadzenie pociągów przez przyst. Oleśnica Rataje zamiast trasą przez lk86 i st. Oleśnica zachowuje obecny model obsługi Oleśnicy przez peryferyjny przyst. Ol. Rataje. Przesunięcie linii P15 na lk 86 zwolni przepustowość na ciągu Wr. Główny – Wr. Nadodrze – Oleśnica dla dodatkowych pociągów aglomeracyjnych i pozwoli na prowadzenie ruchu lokalnego w takcie.
Ad. 2a. Podzielenie ciągu linii P15 na dwa: P15a Terespol – Siedlce – Warszawa – Skierniewice – Łódź Kaliska oraz P15b Łódź Widzew – Sieradz – Kalisz – Ostrów Wlkp. – Wrocław. Struktura relacji wskazuje na duże rozdrobnienie (na TOP5 relacji podróżuje wg analizy tylko 1/3 pas.), co więcej – wszystkie TOP5 znajdują się we wschodniej części. Brak więc uzasadnienia dla tworzenia tak długiego, niepowiązanego ze sobą ciągu, zwłaszcza w kontekście KDP między Wrocławiem a Łodzią i Warszawą (oraz postulowanym postojem KDP umożliwiającym odbywanie podróży relacji Kalisz – Warszawa). Ponadto podróż z przesiadką z P15 na pociągi KDP w relacjach z obszaru między Oleśnicą a Kaliszem lub Pabianicami w Łodzi będzie krótsza niż jazda bezpośrednia.
Ad 2b. Przyłączenie linii P15b do linii P20 celem utworzenia ciągu Łódź – Kalisz – Ostrów Wlkp. – Wrocław – Legnica – Görlitz (– Lipsk). Zapewni to przelotowe wykorzystanie st. Wrocław Gł. (trasowanie wg ad. 1) oraz dałoby, szczególnie Łodzi, dodatkowe połączenie międzynarodowe. Nowa P20 lepiej komunikowałoby zagrożony peryferyzacją obszar przygraniczny z Polską Centralną.
Ad. 3. Uruchomienie ciągu P15c co 4 godz. w rel. Radom – Łódź – Krotoszyn – Leszno – Zielona Góra dla zapewnienia skomunikowania poc. dalekobieżnymi Krotoszyna i obsługiwania istotnego ciągu Łódź – Radom.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1917
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 18 wrz 2024, o 18:57

Dobry post i słuszne uwagi. Jedynie zmieniłbym takt P15c z 4h na 2h. Cztery pary na dzień to jednak oferta socjalna.
Nie wiem, czy dostali dużo uwag w ramach konsultacji, ale wcześniej była burza na Twitterze. Wtedy wstawili podobną propagandówkę (było wrzucane na forum).

Jeżeli ktoś chce zgłosić swoje uwagi w ramach konsultacji to można to zrobić do 13 października. Ja najpewniej zrobię to w najbliższym czasie. https://hrj.gov.pl/konsultacje/#konsultacje-publiczne

Taka organizacja ruchu zapewni optymalne wykorzystanie potencjału Kolei Dużych Prędkości – najszybsze pociągi bez zatrzymań obsłużą największą liczbę pasażerów, ale jednocześnie część pociągów będzie mogła wjechać do mniejszych, ale istotnych ośrodków. Takie rozwiązanie jest typowe dla nowoczesnych systemów kolejowych w Europie. Według tego modelu realizowana jest obsługa kolejowa m.in. hiszpańskiej Saragossy, francuskich Lyonu, Le Mans, Tours, Poitiers czy lotniska Kolonia-Bonn w Niemczech. Najszybsze pociągi poruszają się z maksymalną dopuszczalną prędkością między dużymi miastami zapewniając najkrótsze czasy przejazdu między nimi. Pociągi innej kategorii, nieco wolniejsze, ale też wykorzystujące infrastrukturę KDP, dzięki układowi łącznic wjeżdżają do centrów mniejszych miejscowości, gdzie zatrzymując się na istniejących stacjach kolejowych, zapewniają skomunikowanie z pociągami regionalnymi i lokalną komunikacją. Takie podejście, zgodne z najnowszymi światowymi trendami, CPK zastosowało w Sieradzu i planowane jest ono do wdrożenia również w Kaliszu.
Generalnie to co mnie nie pokoi od początku to ciągłe powoływanie się na Hiszpanię i Francję (choć częściej na Hiszpanię) w komunikatach Centralnego Portu Komunikacyjnego i wypowiedziach Piotra Malepszaka. Malepszak jeszcze często mówi o komercyjności i o tym, że bilety muszą być drogie. Tylko, że takie podejście spowoduję to, że KDP będzie bardzo drogą zabawką dla mieszkańców kilku dużych miast, którą jeżdżą śmieszne ilości pasażerów. Tak stało się w Hiszpanii, a trochę tego KDP nabudowali (najwięcej w Europie i druga pozycja na świecie, zaraz za Chinami). U nas przy takim podejściu będzie tylko gorzej, bo a) zupełnie inna sieć osadnicza, b) mamy znaaacznie mniejsze miasta (w dodatku bardziej rozlane), c) mniej zamożne społeczeństwo.
A sama Saragossa, na którą powołuję się CPK, to miasto większe od np. Poznania, Wrocławia i Łodzi z bardzo zwartą strukturą przestrzenną (charakterystyczne dla miast hiszpańskich). No i ilość pociągów omijających Saragossę jest niewielka, wręcz śladowa. Kilka par w ciągu dnia.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11060
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 18 wrz 2024, o 21:11

Saragossa toż to miasto bardziej rozlazłe niż taka Łódź. Chyba ja rozumiem coś innego przez zwartą strukturę przestrzenną.

Za Wikipedią
Saragossa powierzchnia 973,78 km², ludność 661 108

Łódź powierzchnia 293,25 km². ludność 652 015

Wrocław powierzchnia 292,81 km² ludność 673 743
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1917
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 18 wrz 2024, o 21:42

Kordoba ma jeszcze większą powierzchnię, a to miasto o populacji Lublina. Nie w tym rzecz. Miasta w silnie wyludnionych regionach hiszpańskich mają rozległe granice administracyjne. Podobnie jest np. w Szwecji. Gmina Uppsala, o populacji Gdyni, ma powierzchnię zbliżoną do Luksemburga, oczywiście mówię o państwie. Tylko, że tam kilometrami nie ma żadnych zabudowań, zwykłe pustkowie. Zabudowa jest skupiona w małym fragmencie gminy. Struktura urbanistyczna miast hiszpańskich jest zbliżona do miast XIX-wiecznych, mimo że największy rozwój miast hiszpańskich przypada na drugą połowę XX wieku, kiedy panował powojenny modernizm. Czyli jest bardzo gęsto i zwarto, wszystko jest oparte na kwartale oraz pierzei, bez wieżowców, ale też ze śladowymi ilościami zabudowy jednorodzinnej (wolnostojącej lub szeregowej).

PS. Masz nieaktualne dane dot. populacji Saragossy, w 2023 roku mieli już ponad 682 tys. mieszkańców.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7160
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 26 wrz 2024, o 15:09

Widzę na esesji, że radni PO mają gdzieś interes Kalisza jeśli chodzi o tę inwestycję.
Załączniki
Screenshot_20240926-151335_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240926-151335_Samsung Internet.jpg (120.74 KiB) Przejrzano 1197 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1954
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: tomash » 26 wrz 2024, o 15:36

Uchwała była przedstawiana na większości komisji. Radni Platformy Obywatelskiej wstrzymywali się od głosu, nie zgłaszając żadnych uwag, mimo że byli zaznajomieni z treścią uchwały. Dzisiaj zaprezentowali swoją wersję, prawdopodobnie opracowaną w Poznaniu lub Warszawie, w której w skrócie stwierdzają, że 'będzie dobrze'.
Prezydent dodał również, że tydzień temu otrzymał pismo informujące, że zamiast budowy nowego dworca, zostanie przebudowany obecny. Czyli powracamy do projektu Kalisz powiatowy.
Załączniki
Zrzut ekranu 2024-09-26 o 10.51.52.png
Zrzut ekranu 2024-09-26 o 10.51.52.png (158.24 KiB) Przejrzano 1188 razy

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

alco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 12 lis 2022, o 06:14

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: alco » 26 wrz 2024, o 16:02

Niczego lepszego nie można oczekiwać od PO. To jest partia jednego człowieka. Reszta to miernoty które zrobią wszystko dla kilku srebrników. Sami nie mają żadnych poglądów. Wczoraj cpk bylo niedobre dziś dobre jutro może znów niedobre . Wczoraj Putin był nieszkodliwy dziś jest szkodliwy za 5 lat będzie pewnie znów ok. To jest państwo z kartonu które popierają ludzie z wypranymi mózgami i kryminaliści.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1408
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: wollny » 27 wrz 2024, o 08:04

Jesteśmy na forum, które jest pewnego rodzaju bańką informacyjną i wątpię czy jest 100% poparcia dla KDP takiego jakie jest tutaj przedstawiane. Platforma szła do wyborów pod hasłem zmiany przebiegu KDP na takie, które "omija większość zabudowań" i teraz doły partyjne i lokalni posłowie muszą tej decyzji bronić. O ile taki Tusk czy inny Paszyk raczej nie odczują od ludzi ewentualnego wkurzenia, to doły partyjne już tak.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 27 wrz 2024, o 12:09

W Sieradzu PO też wykonuje dziwne ruchy.
(W Sieradzu prezydent miasta Osiewała jest z PiS, a przewodniczący rady Pabich jest z PO)

Ostatnie 60 sekund:


Radni PO mówili o tajemniczej konferencji prasowej z udziałem "osób decyzyjnych". Lasek?



Wcześniejsza informacja z UM Sieradz o spotkaniu komisji sejmowej w Sieradzu:
https://sieradz.eu/o-cpk-w-sieradzu
https://nasze.fm/news,48071
(Lasek był zapraszany, ale się nie pojawił.)

I dodatkowe informacje prasowe:
https://radiolodz.pl/zespol-parlamentar ... dz,430054/ (Pabich jest z PO)
https://sieradz.naszemiasto.pl/sieradz- ... c1-9796263

Tego samego dnia CPK wypuściło taki komunikat jako reakcja na to spotkanie komisji sejmowej:
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/lin ... -i-kalisza
cytowana wcześniej na tym forum:
szymiii pisze:
17 wrz 2024, o 22:46
Chyba w CPK dostali za dużo uwag do HRJ z Kalisza i Ostrowa i sieją propagandę co do tego, ile to Kalisz i Sieradz zyskają na szprysze w takim wydaniu.
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/lin ... -i-kalisza
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3786
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 27 wrz 2024, o 14:34

Wstrzymanie się od głosu przez kaliskich radnych KO to jest jakaś demonstracja wobec góry partyjnej, ale tchórzliwie słaba, ledwie cichutkie popiskiwanie. Widać, jak to jest dla nich niewygodne, ale nic nie zrobią.

Awatar użytkownika
Robert AB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 12 maja 2022, o 17:48

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Robert AB » 28 wrz 2024, o 01:10

tomash pisze:
26 wrz 2024, o 15:36
Uchwała była przedstawiana na większości komisji. Radni Platformy Obywatelskiej wstrzymywali się od głosu, nie zgłaszając żadnych uwag, mimo że byli zaznajomieni z treścią uchwały. Dzisiaj zaprezentowali swoją wersję, prawdopodobnie opracowaną w Poznaniu lub Warszawie, w której w skrócie stwierdzają, że 'będzie dobrze'.
W Sieradzu, rada nawet nie wydała nawet oświadczenia, bo PO ma teraz większość i radni PO nie pozwolili na to.
Za to zapowiedzieli oficjalną konferencję prasową z udziałem "decyzyjnych osób", która będzie pewnie dotyczyła nie tylko Sieradza, ale i Kalisza.


tomash pisze:
26 wrz 2024, o 15:36
Prezydent dodał również, że tydzień temu otrzymał pismo informujące, że zamiast budowy nowego dworca, zostanie przebudowany obecny. Czyli powracamy do projektu Kalisz powiatowy.
Kilka tygodni wcześniej CPK zapowiadało, że nie będzie żadnych zmian na stacjach w Kaliszu i w Sieradzu w stosunku do planów z 2023 r. A teraz kombinują z kaliskim dworcem.

Ciekawe, czy poza budową nowego dworca w Kaliszu nie zrezygnowali z czegoś więcej.
Obecny dworzec w Kaliszu był budowany w czasach, kiedy miasto pełniło rolę miasta gubernianego (~wojewódzkiego), więc chyba nie jest tak źle. Ważne, żeby stacja i układ torowy miały odpowiednią wielkość.

Ciekawe, czy jakieś zmiany będą w Sieradzu.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623

KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1954
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: tomash » 29 wrz 2024, o 22:24

🧐🎯🎯🎯 Już jutro (poniedziałek) o godzinie 11 przed kaliskim Ratuszem odbędzie się konferencja prasowa podsumowująca zbiórkę podpisów pod petycją dotyczącą Kolei Dużych Prędkości dla Kalisza. 🚅🚅🚅
Zachęcamy do udziału wszystkich, którym nie podobają się najnowsze pomysły związane z marginalizowaniem naszego miasta.
3.5 tys podpisów. Walka trwa.

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1917
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 1 paź 2024, o 18:58

tomash pisze:
29 wrz 2024, o 22:24
Walka trwa.
Chyba walka przegrana (już oficjalnie).
IMG_4011.jpeg
IMG_4011.jpeg (180.52 KiB) Przejrzano 335 razy
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/kalisz-zyska-na-kdp

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11060
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 1 paź 2024, o 21:48

Wydymani jak zwykle. Dziękujemy PO.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

e_pepe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 cze 2021, o 13:05
GG: 0

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: e_pepe » wczoraj, o 09:03

Tak sobie myślę, że nie pozostaje nam nic innego jak, blokowanie tego bypass-u poprzez protesty na terenach poprzez, które planują, że będzie przebiegać i nie dopuścić do jego powstania (mógłby się w to włączyć sam prezydent Kinastowski, który zbił by na tym parę plusów). Choć z drugiej czuję, że jak my to zablokujemy to będą mogli wtedy powiedzieć: "dobra nie chcecie - to przenosimy szybka kolej na teren Ostrowa".
Ostatnio zmieniony 2 paź 2024, o 11:15 przez e_pepe, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7160
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » wczoraj, o 09:14

Ja uważam, że ten projekt jest dla miasta tak istotny, że nie wolno odpuszczać. Trzeba lobbować, protestować.
To politycy są dla nas, nie my dla nich.
Nie można składać broni.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

ODPOWIEDZ