Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Może trzeba po prostu:
* zgodzić się na nowy układ torowy proponowany przez CPK,
* wymusić budowę nowej głównej stacji na miejscu przecięcia LK85 i LK14 na północ od Szczypiorna i Sulisławic Kolonii, ta stacja mogłaby mieć układ piętrowy jak w Kępnie i mieć dojazd z ul. Wrocławskiej
* przekształcić dotychczasową stację w drugorzędną
* w nowym układzie dalej byłoby można korzystać z LK14 jak teraz, dodatkowo będą łącznice między LK85 i LK14.
Pociąg jadący LK85 zatrzymałby się na nowej głównej stacji na poziomie z torami LK85 na północ od Szczypiorna.
Przyspieszony pociąg jadący LK85 z Łodzi do Ostrowa Wlkp. i dalej zjechałby w Kaliszu z LK85 łącznicą na LK14, zatrzymał na nowej głównej stacji na poziomie z torami LK14 (na północ od Szczypiorna) i jechał dalej do Ostrowa Wlkp.
Pociągi lokalne zatrzymałyby się również na dotychczasowej stacji.
https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/m ... 0x1698.png
.
* zgodzić się na nowy układ torowy proponowany przez CPK,
* wymusić budowę nowej głównej stacji na miejscu przecięcia LK85 i LK14 na północ od Szczypiorna i Sulisławic Kolonii, ta stacja mogłaby mieć układ piętrowy jak w Kępnie i mieć dojazd z ul. Wrocławskiej
* przekształcić dotychczasową stację w drugorzędną
* w nowym układzie dalej byłoby można korzystać z LK14 jak teraz, dodatkowo będą łącznice między LK85 i LK14.
Pociąg jadący LK85 zatrzymałby się na nowej głównej stacji na poziomie z torami LK85 na północ od Szczypiorna.
Przyspieszony pociąg jadący LK85 z Łodzi do Ostrowa Wlkp. i dalej zjechałby w Kaliszu z LK85 łącznicą na LK14, zatrzymał na nowej głównej stacji na poziomie z torami LK14 (na północ od Szczypiorna) i jechał dalej do Ostrowa Wlkp.
Pociągi lokalne zatrzymałyby się również na dotychczasowej stacji.
https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/m ... 0x1698.png
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
W sensie, że w ramach "skracania czasu przejazdu" (dla Pyrkowa) zmienią na przebieg przez Ostrów co wymuszałoby zmianę czoła i wydłużenie trasy albo ogromne wydłużenie trasy? Totalny idiotyzm.e_pepe pisze: ↑2 paź 2024, o 09:03Tak sobie myślę, że nie pozostaje nam nic innego jak, blokowanie tego bypass-u poprzez protesty na terenach poprzez, które planują, że będzie przebiegać i nie dopuścić do jego powstania (mógłby się w to włączyć sam prezydent Kinastowski, który zbił by na tym parę plusów). Choć z drugiej czuję, że jak my to zablokujemy to będą mogli wtedy powiedzieć: "dobra nie chcecie - to przenosimy szybka kolej na teren Ostrowa".
Jakiekolwiek "blokowanie bypassa" jest o tyle łatwiejsze, że najprawdopodobniej będzie wykonywany on oddzielnie. Tak przynajmniej wynika z komunikatu CPK.
Swoją drogą, najprawdopodobniej jest to obwodnica z wariantu W91 (wygląda najbardziej podobnie), a więc przez miasto będzie przechodził gigantyczny wiadukt.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Pomysł z nowym dworcem w Szczypiornie mi się osobiście podoba, ale warunek musi być taki, że w ramach tego rozwiązania wybudują nam linię tramwajową od Wzgórz Kalisza przez centrum miasta do samego nowego dworca. Wtedy to ma sens.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Takie rozwiązanie miałoby sens tylko i wyłącznie wtedy, gdybyśmy dyskutowali o zupełnie innej ofercie. Dla jednego pociągu takie rozwiązanie nie ma sensu, to tylko utrudnienie dla mieszkańców.
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 gru 2022, o 11:40
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
KDP bez rozgałęzienia w Kaliszu jest dla miasta kadłubkiem. Potrzebujemy połączenis z Wrocławiem bardziej niż z Warszawą.
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 gru 2022, o 11:40
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Mamy blisko trzy lotniska. CPK za dziesiątki miliardów złotych jak kwiatek przy korzuchu. Leczy kompleksy głównie tych , którzy nigdy nie pojadą KDP ani nie polecą z CPK.
-
- Użytkownik
- Posty: 3789
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Kaliska organizacja PO, potrącona ostatnio przez zarząd województwa wielkopolskiego, co jest oznaką niezadowolenia władz Platformy, ma teraz niepowtarzalną szansę wykazania się troską o swoje miasto oraz (pierwszy raz w dziejach, no, może półtora raza licząc witczakówkę) sprawczością polityczną. Co może zrobić?
1. Wiadomo, że KO nie wystąpi jawnie przeciwko bypassowi KDP. Może jednak zaproponować nieinwazyjny wariant bypassa, tj. przebieg KDP przez Kalisz wg W9 (łącznie z towarzyszącymi inwestycjami), a zamiast bypassa obwodnicę KDP na północ od miasta. Z zachowaniem łuków dla prędkości >300 km/h taka obwodnica musiałaby odchodzić na północ pomiędzy Szczytnikami a Opatówkiem i powracać do przebiegu W9 w okolicach Gołuchowa. Większe koszty można by obniżyć dzięki uniknięciu bardzo drogich wywłaszczeń w Kaliszu oraz łącząc korytarz KDP z północną obwodnicą S12 Kalisza i Opatówka aż do skrzyżowania z DK25, poprzez które S12 byłaby wyprowadzona do węzła DK25 Poznańska i dalej do Sobótki. Koszty nie są zresztą sprawą najważniejszą, to jest perspektywa wielu lat. Gwarancją wykonalności takiego rozwiązania (skądinąd dyskutowanego już przez innych) powinno być przyjęcie właściwej kolejności - najpierw W9, potem ewentualnie obwodnica kolejowa (korytarz dla niej i S12 można zarezerwować od razu).
2. Life is brutal, więc coś za coś - za takie rozwiązanie kaliska PO mogłaby domagać się w kuluarach zmiany kaliskiej koalicji na KK/KO/TD (2050 dla poprawy szans zabiegów u koalicji rządzącej). Praktycznie przewodniczący rady i wiceprezydent dla KO (dla jednego z obecnych wiceprezydentów godna posada państwowa). Kalisz wart jest mszy, więc prezydent Kinastowski pewnie mógłby wystąpić jako ratujący prawdziwe KDP dla Kalisza, a po zakończeniu kadencji jako kandydat na posła TD. To by jednak wymagało ze strony PO poważnej oferty, wykazania się, że może być siłą sprawczą, a nie tylko grupką partyjnych klakierów. Alternatywą dla takiej postawy jest prawdopodobnie przejęcie rządów w kaliskiej PO przez frakcję ostrowską Urbaniak/Pawliczak. Jeśli poseł Witczak tego nie chce, to niech zabiera się do roboty.
1. Wiadomo, że KO nie wystąpi jawnie przeciwko bypassowi KDP. Może jednak zaproponować nieinwazyjny wariant bypassa, tj. przebieg KDP przez Kalisz wg W9 (łącznie z towarzyszącymi inwestycjami), a zamiast bypassa obwodnicę KDP na północ od miasta. Z zachowaniem łuków dla prędkości >300 km/h taka obwodnica musiałaby odchodzić na północ pomiędzy Szczytnikami a Opatówkiem i powracać do przebiegu W9 w okolicach Gołuchowa. Większe koszty można by obniżyć dzięki uniknięciu bardzo drogich wywłaszczeń w Kaliszu oraz łącząc korytarz KDP z północną obwodnicą S12 Kalisza i Opatówka aż do skrzyżowania z DK25, poprzez które S12 byłaby wyprowadzona do węzła DK25 Poznańska i dalej do Sobótki. Koszty nie są zresztą sprawą najważniejszą, to jest perspektywa wielu lat. Gwarancją wykonalności takiego rozwiązania (skądinąd dyskutowanego już przez innych) powinno być przyjęcie właściwej kolejności - najpierw W9, potem ewentualnie obwodnica kolejowa (korytarz dla niej i S12 można zarezerwować od razu).
2. Life is brutal, więc coś za coś - za takie rozwiązanie kaliska PO mogłaby domagać się w kuluarach zmiany kaliskiej koalicji na KK/KO/TD (2050 dla poprawy szans zabiegów u koalicji rządzącej). Praktycznie przewodniczący rady i wiceprezydent dla KO (dla jednego z obecnych wiceprezydentów godna posada państwowa). Kalisz wart jest mszy, więc prezydent Kinastowski pewnie mógłby wystąpić jako ratujący prawdziwe KDP dla Kalisza, a po zakończeniu kadencji jako kandydat na posła TD. To by jednak wymagało ze strony PO poważnej oferty, wykazania się, że może być siłą sprawczą, a nie tylko grupką partyjnych klakierów. Alternatywą dla takiej postawy jest prawdopodobnie przejęcie rządów w kaliskiej PO przez frakcję ostrowską Urbaniak/Pawliczak. Jeśli poseł Witczak tego nie chce, to niech zabiera się do roboty.
-
- Użytkownik
- Posty: 11069
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Porównujesz trzy małe regionalne lotniska do kolosa CPK? Chyba żartujesz. CPK miało też w dużej mierze zając się przewozem towarów, które teraz obsługują duże niemieckie lotniska.barnaba422 pisze: ↑2 paź 2024, o 17:52Mamy blisko trzy lotniska. CPK za dziesiątki miliardów złotych jak kwiatek przy korzuchu. Leczy kompleksy głównie tych , którzy nigdy nie pojadą KDP ani nie polecą z CPK.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Nie jestem inżynierem budownictwa kolejowego ale na chłopski rozum, wydaje mi się że lokalizacja hipotetycznego nowego dworca, przy tym układzie mogła by znajdować się albo w Boczkowie albo w Lesie Winiarskim.
Hipotetyczny, jeżeli to wykonalne, dworzec na skrzyżowaniu na terenie Kalisza, to wystarczy dobudowa bocznicy w stronę OW by cały odcinek od rzeki do tego dworca, starą trasą pkp przez miasto, mógł zostać "uśmiercony".
Obecna koncepcja to taka opcja "po taniości".
Hipotetyczny, jeżeli to wykonalne, dworzec na skrzyżowaniu na terenie Kalisza, to wystarczy dobudowa bocznicy w stronę OW by cały odcinek od rzeki do tego dworca, starą trasą pkp przez miasto, mógł zostać "uśmiercony".
Obecna koncepcja to taka opcja "po taniości".
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
^^
Zlikwidowanie starej stacji oraz śladu LK14 między Lasem WIniarskim i Ociążem.
Nowy ślad LK14 od Lasu Winiarskiego do Boczkowa równolegle do LK14 i odejście LK14 od Boczkowa w kierunku Ociąża.
Nowa jednopoziomowa stacja główna (pasażerska) dla LK85 i LK14 położona w jednym z tych miejsc:
(1) między Boczkowem i DK25
(2) na północ od Szczypiorna
(3) na południe od Zagorzynka i Rypinka.
Druga lokalna stacja (pasażerska i towarowa) dla LK14 mogłaby być w dodatkowym miejscu.
Jeżeli główna stacja byłaby (1) lub (2) to dodatkowa mogłaby być w miejscu (3).
Jeżeli główna stacja byłaby (3) to dodatkowa mogłaby być w lokalizacji (1) lub (2).
.
Zlikwidowanie starej stacji oraz śladu LK14 między Lasem WIniarskim i Ociążem.
Nowy ślad LK14 od Lasu Winiarskiego do Boczkowa równolegle do LK14 i odejście LK14 od Boczkowa w kierunku Ociąża.
Nowa jednopoziomowa stacja główna (pasażerska) dla LK85 i LK14 położona w jednym z tych miejsc:
(1) między Boczkowem i DK25
(2) na północ od Szczypiorna
(3) na południe od Zagorzynka i Rypinka.
Druga lokalna stacja (pasażerska i towarowa) dla LK14 mogłaby być w dodatkowym miejscu.
Jeżeli główna stacja byłaby (1) lub (2) to dodatkowa mogłaby być w miejscu (3).
Jeżeli główna stacja byłaby (3) to dodatkowa mogłaby być w lokalizacji (1) lub (2).
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Twierdzenie, że po wybudowaniu obwodnicy kolejowej Kalisza, miasto będzie jednym z tych które na KDP zyska najwięcej, w trosce o dobro stolicy województwa należy pobudować obwodnice kolejową Poznania. A co będę szczodry dla Poznania niech też mają duże szanse na rozwój, przy okazji skróci się czas przejazdu o kilka minut z Warszawy do Berlina.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jak uśmiechnięte przygłupy tego nie odkręcą to nie widzę dla nich przyszłości w naszym regionie.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7160
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
I tak ludzie na nich zagłosują mimo, że ewidentnie przyczyniają się do degradacji roli naszego regionu.
Ludzie narzekają na sytuacje w szpitalu, a tymczasem pan Kołaciński kolejny raz uzyskuje mandat radnego. Jak?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 11069
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Dokładnie dla mnie do nie do pojęcia. Głupota ludzka nie zna granic.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Traktowanie naszego regionu przez wszystkie opcje polityczne jest zbliżone*, ergo ludzie patrzą, które postulaty (centralne) bardziej im się podobają.
*Trzymając się w temacie wątku, trzy warianty (W91, W92, W93) obwodnic Kalisza były przygotowane jeszcze za Horały.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Teraz z perspektywy czasu:
Jak uporządkowalibyście warianty KDP od najlepszej do najgorszej dla Kalisza?
Myślę, że możemy ocenić oddzielnie warianty z obwodnicą i bez:
* warianty bez obwodnicy: W1/W2, W9 (pierwszy wariant inwestorski)
* warianty z obwodnicą: W3, W4, W91, W92, W93, W91a (drugi wariant inwestorski, modyfikacja W91)
Istotnym elementem jest tutaj czynnik wpływu na zabudowę.
Linki do map:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -179959281
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -180502958
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -180804017
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183515719
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183676817
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -186298259
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -190234601
Więcej:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... ?u=1525260
.
Jak uporządkowalibyście warianty KDP od najlepszej do najgorszej dla Kalisza?
Myślę, że możemy ocenić oddzielnie warianty z obwodnicą i bez:
* warianty bez obwodnicy: W1/W2, W9 (pierwszy wariant inwestorski)
* warianty z obwodnicą: W3, W4, W91, W92, W93, W91a (drugi wariant inwestorski, modyfikacja W91)
Istotnym elementem jest tutaj czynnik wpływu na zabudowę.
Linki do map:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -179959281
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -180502958
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -180804017
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183515719
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183676817
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -186298259
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -190234601
Więcej:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... ?u=1525260
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 3789
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Rozpieprzanie miasta, bo pan posener jedzie, to jest jakaś masakryczna paranoja.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Robert AB pisze: ↑4 paź 2024, o 12:40Teraz z perspektywy czasu:
Jak uporządkowalibyście warianty KDP od najlepszej do najgorszej dla Kalisza?
Myślę, że możemy ocenić oddzielnie warianty z obwodnicą i bez:
* warianty bez obwodnicy: W1/W2, W9 (pierwszy wariant inwestorski)
* warianty z obwodnicą: W3, W4, W91, W92, W93, W91a (drugi wariant inwestorski, modyfikacja W91)
Istotnym elementem jest tutaj czynnik wpływu na zabudowę.
Linki do map:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -179959281
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -180502958
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -180804017
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183515719
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183676817
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -186298259
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -190234601
Więcej:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... ?u=1525260
(1)
Mój ranking dla wariantów z kaliską obwodnicą KDP, od najlepszych (najmniej niekorzystnie oddziaływujących na Kalisz) do najgorszych:
91/91a/92 >> W3 > W4
W4 przecina rozwijającą się mieszkaniówkę miasta na pół przechodząc przez środek Sulisławic i Sulisławic-Kolonii.
W3 też przecina przyszłe kaliskie osiedla domków, ale mniej.
https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/m ... 0x1698.png
W91a przechodzi między strefami/osiedlami i przecina najmniej. Przechodzi na południe od Rypinka, Zagorzynka i strefy przemysłowej przy LK14/Obozowej/Metalowców. Oddziela tą strefę przemysłową od obu Sulisławic.
Teraz strefa przemysłowa nie wykorzystuje jeszcze całego obszaru aż do rzeczki Piwonii, więc miasto i firmy będą mieli czas na zmianę własności, aby tereny danych firm były skonsolidowane.
(2)
Z drugiej strony W91a ma dość pokrętne wejście do Kalisza od strony wschodniej.
https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/m ... 0x1698.png
Może łącznice powinny być na południe w okolicach Częstochowskiej na południe od Rypinka?
Dzięki temu pociągi miałyby do pokonania ~2,3 km po łuku między rz. Prosną i ul. Budowlanych, zamiast ~3,8 km. A więc ~1,5 km mniej.
W91a (propozycja CPK) (~3,8 km) Propozycja zmiany wschodniego wejścia do stacji Kalisz (~2,3 km):
Może to jest najlepszy moment na likwidację pogibasów LK14 między Lasem Winiarskim i Zagorzynkiem?
LK14 mogłoby iść razem między Lasem Winiarskim i Częstochowską, a następnie od Częstochowskiej odbijać razem z łącznicą KDP w kierunku obecnego ciągu LK14 na Zagorzynku.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
https://pro.rp.pl/raporty-ekonomiczne/a ... zych-miast
Ma ktoś dostęp, czy to jest ta sama propaganda co w komunikatach CPK?
Ma ktoś dostęp, czy to jest ta sama propaganda co w komunikatach CPK?
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Komentarz na FB Szymona na FB nakolei.pl. W 100% trafny.
1) Wjazd do miasta z prędkością 80-90 km/h po serpentynie, która miała być zlikwidowana według wybranego już wariantu inwestorskiego - celowe działanie mające na celu sztuczne poprawie efektów przy zestawieniu wariantu z by-passem względem nowego wariantu bez by-passa,
2) wg HRJ 2035 zatrzymywanie w mieście tylko 20% pociągów - spośród kursujących po obszarze miasta: przejeżdżających co 30’ pociągów Warszawa - Poznań - Szczecin/Berlin i kursujących co 120’ pociągów Kraków - Szczecin, zatrzymywać będą się tylko w tej ostatniej relacji,
3) brak bezpośredniego połączenia z Warszawą, Sieradzem i CPK po szprysze wg HRJ 2035, jakieś mgliste zapewnienia o takich połączeniach w HRJ 2040 o ile LK14 będzie zmodernizowana na 160 i zelektryfikowana przy braku takich planów na poziomie centralnym - mapka jest więc zmanipulowana, bo żadne pociągi po KDP do Sieradza i Warszawy kursować z Kalisza nie będą,
4) mimo że linia kolejowa do Warszawy przebiegać będzie przez miasto, a czas przejazdu w relacji Kalisz - Warszawa mógłby wynosić 1:30, ruch będzie prowadzony przez m.in. LK14 - czas przejazdu do Warszawy będzie trwać +/- tak jak teraz, tj. 2:45,
5) podawanie braku konieczności budowy mostu na Prośnie jako argumentu za by-passem przy przemilczeniu faktu, że by-pass też musi pokonywać rzekę. I zrobi to albo mostem, albo tunelem (długim na obszarze miasta na ok. 6 km),
6) ogłoszony jako wariant inwestorski W9 został zaakceptowany społecznie, w przypadku by-passa zebrano 3500 podpisów przeciw wariantowi z by-passem z trasowaniem innym niż wg W9,
7) spółka podnosi argument o mniejszym zakresie robót o 2,2 km linii kolejowej podczas gdy - w zamian za brak budowy 2,2 km linii w ramach W9 - konieczne będzie wybudowanie ponad 7 km by-passa.
Takich manipulacji i niedopowiedzeń, jakich dopuszcza się teraz CPK w tej sprawie jest masakrycznie dużo. Szkoda, że dziennikarze różnych mediów robią tylko kopiuj-wklej tej zmanipulowanej przez biuro prasowe CPK sieczki i nie zgłębiają tematu.
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy