Remonty dróg miejskich

Czyli to, co jest budowane aktualnie w Kaliszu.
Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1947
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Remonty dróg miejskich

Nieprzeczytany post autor: filip » 30 paź 2024, o 18:00

barnaba422 pisze:
30 paź 2024, o 14:32
Dlatego ważne arterie : Podmiejska-Stanczukowskiego- Piłsudskiego oraz Szlak Bursztynowy i Sikorskiego u wylotówki powinny mieć po dwie jezdnie. W przypadku remontu zachowują częściową przejezdność.
Powinny mieć, bo co? Jakieś badania wpływu na BRD, środowisko, hałas? No chyba, że mówisz o przekroju 2x1, ale to raczej bez sensu w tych przypadkach.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7175
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Remonty dróg miejskich

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 30 paź 2024, o 18:42

barnaba422 pisze:
30 paź 2024, o 14:32
Dlatego ważne arterie : Podmiejska-Stanczukowskiego- Piłsudskiego oraz Szlak Bursztynowy i Sikorskiego u wylotówki powinny mieć po dwie jezdnie. W przypadku remontu zachowują częściową przejezdność.
Dokładnie tak i to jak najszybciej.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3344
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Remonty dróg miejskich

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 30 paź 2024, o 19:12

jasiek20 pisze:
30 paź 2024, o 18:42
barnaba422 pisze:
30 paź 2024, o 14:32
Dlatego ważne arterie : Podmiejska-Stanczukowskiego- Piłsudskiego oraz Szlak Bursztynowy i Sikorskiego u wylotówki powinny mieć po dwie jezdnie. W przypadku remontu zachowują częściową przejezdność.
Dokładnie tak i to jak najszybciej.
Ja jestem jeszcze za trzecim bus- pasem na Podmiejskiej. Nawet bez remontów tam w szczycie się korkuje. Autobusy, a jeździ tam sporo linii KLA i PKS , stoją w sznurze pojazdów tracąc czas. Może pasażerowie przekonali się by się wtedy do komunikacji miejskiej że szybciej ich dowiezie niż własne auto. Osobiście obecnie wolę siedzieć wygodnie we własnym aucie niż cisnąć się w szczycie w autobusie. Takie są fakty.
Poza tym Rondo Westerplatte powinno być przebudowane na trzy pasmowe. Rozumiem trzeci pas tylko do prawoskrętów. Ci co skręcają w prawo niepotrzebnie blokują jeden z dwóch pasów. Jest tam sporo miejsca więc można ładnie to rozwiązać. Ale ograniczony umysł Gałki na to nie pozwala.
Wreszcie powinna być alternatywna droga np. na oś.Dobrzec na wypadek różnych nieprzewidzianych zdarzeń. Serbinowska jest obecnie oblężona tak że korek zaczyna się już na wyjeździe z Dworcowej. Z drugiej strony od Stańczukowskiego praktycznie jest cały czas ruch żółwia. Może powinno powstać jakieś połączenie Wrocławskiej gdzieś na wysokości zajezdni KLA z al. W.P.
Teraz dla tych co krzyczą o ekologi. Kiedy samochody mniej wydzielają spalin. Jak jadą ruchem w miarę jednostajnym . Czy jak przez wiele minut podjeżdżają kilka metrów hamują i tak dalej.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1947
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Remonty dróg miejskich

Nieprzeczytany post autor: filip » 30 paź 2024, o 20:03

Cristof pisze:
30 paź 2024, o 19:12
Teraz dla tych co krzyczą o ekologi. Kiedy samochody mniej wydzielają spalin. Jak jadą ruchem w miarę jednostajnym . Czy jak przez wiele minut podjeżdżają kilka metrów hamują i tak dalej.
To prawda, że im ruch jest płynniejszy (nie mylić z szybkim) tym mniejsze emisje. Generalnie tym lepiej i do tego powinno się dążyć. Tylko, że dorzucenie większej ilości pasów nie oznacza płynniejszej jazdy. Bo problem przepustowości to głównie skrzyżowania i przejścia dla pieszych.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3344
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Remonty dróg miejskich

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 30 paź 2024, o 21:02

filip pisze:
30 paź 2024, o 20:03
Cristof pisze:
30 paź 2024, o 19:12
Teraz dla tych co krzyczą o ekologi. Kiedy samochody mniej wydzielają spalin. Jak jadą ruchem w miarę jednostajnym . Czy jak przez wiele minut podjeżdżają kilka metrów hamują i tak dalej.
To prawda, że im ruch jest płynniejszy (nie mylić z szybkim) tym mniejsze emisje. Generalnie tym lepiej i do tego powinno się dążyć. Tylko, że dorzucenie większej ilości pasów nie oznacza płynniejszej jazdy. Bo problem przepustowości to głównie skrzyżowania i przejścia dla pieszych.
Co do skrzyżowań to w kaliskich uwarunkowaniach powinno budować się więcej rond. Oczywiście odpowiednio dobranych pod względem wielkości do obciążenia ruchem i rodzaju dominujących pojazdów. Przykład beznadziejnych rond to Solidarności czy Dobrzeckie i to na drodze krajowej. Duże pojazdy ledwo się tam mieszczą, bardzo spowalniają ruch. Natomiast rondo H.Dawców Krwi dobrze spełnia swoją rolę. Rondo Westerplatte jest duże ale wg. mnie powinno być przebudowane.
Na przejścia podziemne czy kładki raczej nie ma co liczyć wobec braku kasy. Zmarnowano szansę aby do galerii Amber pod Górnośląską zrobić przejście podziemne. Znacznie by to upłynniło ruch. Co do przejść dla pieszych to obecne przepisy dość namieszały w temacie. Jestem pieszym i kierowcą więc wiem coś na ten temat.
Brakuje jasnych i precyzyjnych przepisów w jakiej odległości od przejścia pieszego kierowca powinien stanąć. Czy na wąskim chodniku jak ktoś idzie przy krawędzi jezdni obok przejścia i za bardzo nie wiadomo czy wejdzie na przejście czy pójdzie prosto też należy stanąć. Ostatnio szedłem chodnikiem. Odebrałem akurat telefon a przejście rozmawiając jest wykroczeniem. Zatrzymałem się obok przejścia ok. 6m jak najdalej od jezdni. Praktycznie już na trawniku na zewnątrz chodnika a i tak jakiś nadgorliwiec się zatrzymał.
Tak samo przechodząc al.W.P. rozdzieloną szerokim trawnikiem samochody często stają na przeciwnym pasie jak jeszcze nie doszedłem do wysepki. Tu Państwo powinno wypracować jasne przepisy wykonawcze.

Jacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 881
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 14:02

Re: Remonty dróg miejskich

Nieprzeczytany post autor: Jacenty » 1 lis 2024, o 11:55

Obwodnica to jeszcze pieśń przyszłości, nie prędzej niż rok 2030. Wiele ludzi myśli że to już niedługo. Potrzeba działań na teraz bo ta ważna alteria miasta codziennie stoji, właśnie w tym jednym miejscu; przez to wąskie gardło czyli Rondo Dobrzec. Roboty miały ruszyć w tym roku. Oby kolejnego roku nie zmarnowali...
https://kalisz.eska.pl/dobrzecka-sw-mic ... -9GxE.html

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3344
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Remonty dróg miejskich

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 1 lis 2024, o 21:40

Prace na Kościuszki wolno się posuwają. W tym tempie to nie wiem czy do Wielkanocy skończą. Pogoda będzie teraz mniej sprzyjająca.
Załączniki
IMG_20241101_153745.jpg
IMG_20241101_153745.jpg (183.57 KiB) Przejrzano 238 razy
IMG_20241101_153703.jpg
IMG_20241101_153703.jpg (196.19 KiB) Przejrzano 238 razy
IMG_20241101_153608.jpg
IMG_20241101_153608.jpg (173.76 KiB) Przejrzano 238 razy
IMG_20241101_153544.jpg
IMG_20241101_153544.jpg (206.4 KiB) Przejrzano 238 razy
IMG_20241101_153427.jpg
IMG_20241101_153427.jpg (179.52 KiB) Przejrzano 238 razy
IMG_20241101_153344.jpg
IMG_20241101_153344.jpg (189.53 KiB) Przejrzano 238 razy

ODPOWIEDZ