Powinny mieć, bo co? Jakieś badania wpływu na BRD, środowisko, hałas? No chyba, że mówisz o przekroju 2x1, ale to raczej bez sensu w tych przypadkach.barnaba422 pisze: ↑30 paź 2024, o 14:32Dlatego ważne arterie : Podmiejska-Stanczukowskiego- Piłsudskiego oraz Szlak Bursztynowy i Sikorskiego u wylotówki powinny mieć po dwie jezdnie. W przypadku remontu zachowują częściową przejezdność.
Remonty dróg miejskich
Re: Remonty dróg miejskich
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7175
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remonty dróg miejskich
Dokładnie tak i to jak najszybciej.barnaba422 pisze: ↑30 paź 2024, o 14:32Dlatego ważne arterie : Podmiejska-Stanczukowskiego- Piłsudskiego oraz Szlak Bursztynowy i Sikorskiego u wylotówki powinny mieć po dwie jezdnie. W przypadku remontu zachowują częściową przejezdność.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Remonty dróg miejskich
Ja jestem jeszcze za trzecim bus- pasem na Podmiejskiej. Nawet bez remontów tam w szczycie się korkuje. Autobusy, a jeździ tam sporo linii KLA i PKS , stoją w sznurze pojazdów tracąc czas. Może pasażerowie przekonali się by się wtedy do komunikacji miejskiej że szybciej ich dowiezie niż własne auto. Osobiście obecnie wolę siedzieć wygodnie we własnym aucie niż cisnąć się w szczycie w autobusie. Takie są fakty.jasiek20 pisze: ↑30 paź 2024, o 18:42Dokładnie tak i to jak najszybciej.barnaba422 pisze: ↑30 paź 2024, o 14:32Dlatego ważne arterie : Podmiejska-Stanczukowskiego- Piłsudskiego oraz Szlak Bursztynowy i Sikorskiego u wylotówki powinny mieć po dwie jezdnie. W przypadku remontu zachowują częściową przejezdność.
Poza tym Rondo Westerplatte powinno być przebudowane na trzy pasmowe. Rozumiem trzeci pas tylko do prawoskrętów. Ci co skręcają w prawo niepotrzebnie blokują jeden z dwóch pasów. Jest tam sporo miejsca więc można ładnie to rozwiązać. Ale ograniczony umysł Gałki na to nie pozwala.
Wreszcie powinna być alternatywna droga np. na oś.Dobrzec na wypadek różnych nieprzewidzianych zdarzeń. Serbinowska jest obecnie oblężona tak że korek zaczyna się już na wyjeździe z Dworcowej. Z drugiej strony od Stańczukowskiego praktycznie jest cały czas ruch żółwia. Może powinno powstać jakieś połączenie Wrocławskiej gdzieś na wysokości zajezdni KLA z al. W.P.
Teraz dla tych co krzyczą o ekologi. Kiedy samochody mniej wydzielają spalin. Jak jadą ruchem w miarę jednostajnym . Czy jak przez wiele minut podjeżdżają kilka metrów hamują i tak dalej.
Re: Remonty dróg miejskich
To prawda, że im ruch jest płynniejszy (nie mylić z szybkim) tym mniejsze emisje. Generalnie tym lepiej i do tego powinno się dążyć. Tylko, że dorzucenie większej ilości pasów nie oznacza płynniejszej jazdy. Bo problem przepustowości to głównie skrzyżowania i przejścia dla pieszych.
Re: Remonty dróg miejskich
Co do skrzyżowań to w kaliskich uwarunkowaniach powinno budować się więcej rond. Oczywiście odpowiednio dobranych pod względem wielkości do obciążenia ruchem i rodzaju dominujących pojazdów. Przykład beznadziejnych rond to Solidarności czy Dobrzeckie i to na drodze krajowej. Duże pojazdy ledwo się tam mieszczą, bardzo spowalniają ruch. Natomiast rondo H.Dawców Krwi dobrze spełnia swoją rolę. Rondo Westerplatte jest duże ale wg. mnie powinno być przebudowane.filip pisze: ↑30 paź 2024, o 20:03To prawda, że im ruch jest płynniejszy (nie mylić z szybkim) tym mniejsze emisje. Generalnie tym lepiej i do tego powinno się dążyć. Tylko, że dorzucenie większej ilości pasów nie oznacza płynniejszej jazdy. Bo problem przepustowości to głównie skrzyżowania i przejścia dla pieszych.
Na przejścia podziemne czy kładki raczej nie ma co liczyć wobec braku kasy. Zmarnowano szansę aby do galerii Amber pod Górnośląską zrobić przejście podziemne. Znacznie by to upłynniło ruch. Co do przejść dla pieszych to obecne przepisy dość namieszały w temacie. Jestem pieszym i kierowcą więc wiem coś na ten temat.
Brakuje jasnych i precyzyjnych przepisów w jakiej odległości od przejścia pieszego kierowca powinien stanąć. Czy na wąskim chodniku jak ktoś idzie przy krawędzi jezdni obok przejścia i za bardzo nie wiadomo czy wejdzie na przejście czy pójdzie prosto też należy stanąć. Ostatnio szedłem chodnikiem. Odebrałem akurat telefon a przejście rozmawiając jest wykroczeniem. Zatrzymałem się obok przejścia ok. 6m jak najdalej od jezdni. Praktycznie już na trawniku na zewnątrz chodnika a i tak jakiś nadgorliwiec się zatrzymał.
Tak samo przechodząc al.W.P. rozdzieloną szerokim trawnikiem samochody często stają na przeciwnym pasie jak jeszcze nie doszedłem do wysepki. Tu Państwo powinno wypracować jasne przepisy wykonawcze.
Re: Remonty dróg miejskich
Obwodnica to jeszcze pieśń przyszłości, nie prędzej niż rok 2030. Wiele ludzi myśli że to już niedługo. Potrzeba działań na teraz bo ta ważna alteria miasta codziennie stoji, właśnie w tym jednym miejscu; przez to wąskie gardło czyli Rondo Dobrzec. Roboty miały ruszyć w tym roku. Oby kolejnego roku nie zmarnowali...
https://kalisz.eska.pl/dobrzecka-sw-mic ... -9GxE.html
https://kalisz.eska.pl/dobrzecka-sw-mic ... -9GxE.html
Re: Remonty dróg miejskich
Prace na Kościuszki wolno się posuwają. W tym tempie to nie wiem czy do Wielkanocy skończą. Pogoda będzie teraz mniej sprzyjająca.
- Załączniki
-
- IMG_20241101_153745.jpg (183.57 KiB) Przejrzano 238 razy
-
- IMG_20241101_153703.jpg (196.19 KiB) Przejrzano 238 razy
-
- IMG_20241101_153608.jpg (173.76 KiB) Przejrzano 238 razy
-
- IMG_20241101_153544.jpg (206.4 KiB) Przejrzano 238 razy
-
- IMG_20241101_153427.jpg (179.52 KiB) Przejrzano 238 razy
-
- IMG_20241101_153344.jpg (189.53 KiB) Przejrzano 238 razy