Aglomeracja OK? - NO!
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji projektu „Strategii rozwoju ponadlokalnego Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej do 2030 roku”
https://www.kalisz.pl/storage/file/core ... 030-r..pdf
Polecam sobie zerknąć.
W uwagach doczytałem się, że planują port lotniczy w Michałkowie. Nie ukrywam, że pomysł jest ciekawy, ale mam pewne uwagi, o których napiszę w tym wątku ---> viewtopic.php?t=71&start=220
https://www.kalisz.pl/storage/file/core ... 030-r..pdf
Polecam sobie zerknąć.
W uwagach doczytałem się, że planują port lotniczy w Michałkowie. Nie ukrywam, że pomysł jest ciekawy, ale mam pewne uwagi, o których napiszę w tym wątku ---> viewtopic.php?t=71&start=220
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Plan zrównoważonej mobilności miejskiej (SUMP):
http://www.sump.sako-info.pl/
http://www.sump.sako-info.pl/
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Marszałek ostrzega gminę Szczytniki: stracicie środki unijne przez dyskryminację osób LGBT
https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... nijne.html
https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181 ... nijne.html
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Drugi Kongres Aglomeracji: Rozwój miast średnich i małych w centrum dyskusji
Drugi Kongres Aglomeracji odbył się w dniach 5-6 czerwca 2023 roku. Wydarzenie to było poświęcone dyskusji na temat rozwoju aglomeracji, ze szczególnym uwzględnieniem miast średnich i ich otoczenia. Gospodarzem Kongresu było Miasto Kalisz, będące częścią Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. Wzięli w nim udział samorządowcy i eksperci z całej Polski. Organizatorem Kongresu Aglomeracji był z kolei Związek Samorządów Polskich, we współpracy z Fundacją im. Bolesława Pobożnego. ...
...W trakcie Kongresu odbyło się dwanaście paneli dyskusyjny, dwa wykłady merytoryczne oraz szereg wystąpień gości specjalnych, m.in. Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marleny Maląg czy prezesa Związku Samorządów Polskich Adama Ciszkowskiego. – Na wielu podobnych konferencjach rozmawiamy z perspektywy dużo większych ośrodków - mówił prezydent Miasta Kalisza Krystian Kinastowski podczas rozpoczęcia wydarzenia. – Siłą tego Kongresu jest to, że rozmawiamy tutaj o często pomijanych problemach ośrodków średnich i małych, które dla rozwoju naszych województw i krajów są bardzo ważne – argumentował Kinastowski. ...
https://zyciekalisza.pl/artykul/drugi-k ... ji/1444423
Odnoszę wrażenie że poza dyskusjami to niewiele się dzieje w tym temacie. Narastają antagonizmy pomiędzy gminami Z Aglomeracji. Przykładem przebieg obwodnicy czy szybkiej kolei. Brak spójnej komunikacji autobusowej.
Drugi Kongres Aglomeracji odbył się w dniach 5-6 czerwca 2023 roku. Wydarzenie to było poświęcone dyskusji na temat rozwoju aglomeracji, ze szczególnym uwzględnieniem miast średnich i ich otoczenia. Gospodarzem Kongresu było Miasto Kalisz, będące częścią Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. Wzięli w nim udział samorządowcy i eksperci z całej Polski. Organizatorem Kongresu Aglomeracji był z kolei Związek Samorządów Polskich, we współpracy z Fundacją im. Bolesława Pobożnego. ...
...W trakcie Kongresu odbyło się dwanaście paneli dyskusyjny, dwa wykłady merytoryczne oraz szereg wystąpień gości specjalnych, m.in. Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marleny Maląg czy prezesa Związku Samorządów Polskich Adama Ciszkowskiego. – Na wielu podobnych konferencjach rozmawiamy z perspektywy dużo większych ośrodków - mówił prezydent Miasta Kalisza Krystian Kinastowski podczas rozpoczęcia wydarzenia. – Siłą tego Kongresu jest to, że rozmawiamy tutaj o często pomijanych problemach ośrodków średnich i małych, które dla rozwoju naszych województw i krajów są bardzo ważne – argumentował Kinastowski. ...
https://zyciekalisza.pl/artykul/drugi-k ... ji/1444423
Odnoszę wrażenie że poza dyskusjami to niewiele się dzieje w tym temacie. Narastają antagonizmy pomiędzy gminami Z Aglomeracji. Przykładem przebieg obwodnicy czy szybkiej kolei. Brak spójnej komunikacji autobusowej.
-
- Użytkownik
- Posty: 11087
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Jak widać NS też potrafią dać ciała.
https://rc.fm/news/poludniowa-wielkopol ... tacje.html
https://rc.fm/news/poludniowa-wielkopol ... tacje.html
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7173
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Aglomeracja OK? - NO!
MILIONY DLA AKO
Ponad 200 000 000 złotych otrzymają samorządy Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej w ramach kolejnej edycji ZIT-ów – czyli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Porozumienie w tej sprawie podpisał w pałacu w Lewkowie, w obecności reprezentantów samorządów wchodzących w skład Aglomeracji, marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak.
Podpisane z władzami Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej w Lewkowie porozumienie przewiduje przekazanie specjalnej puli dokładnie 44 231 827, 70 – czyli około 200 000 000 złotych w ramach kolejnej edycji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Do tworzących Aglomerację gmin leżących na terenie powiatu kaliskiego i ostrowskiego oraz gmin Gołuchów i Pleszew trafią pieniądze z budżetu Unii Europejskiej na realizację wspólnych projektów. Te środki mają pomóc rozwiązać kluczowe problemy występujące na terenie Aglomeracji – powiedział radiuCENTRUM marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak.
„Wskazaliśmy na kluczowe zagadnienia związane po pierwsze z transportem zeroemisyjnym. W ramach tego można wyróżnić choćby elementy transportu zbiorowego, jak choćby zakup autobusów zeroemisyjnych, budowę węzłów przesiadkowych lub też budowę ścieżek rowerowych. Drugi obszar to zatrzymywanie wody w obszarach miejskich i podmiejskich. Kolejny obszar to jest uzbrajanie administracji publicznej w możliwości korzystania z e-usług. To wszystko jest obszar tak zwanego Europejskiego Rozwoju Regionalnego, a chcemy również realizować zadania z obszaru Regionalnego Obszaru Społecznego. Tam chcemy, aby realizowano szkolnictwo ogólnokształcące i zawodowe i aby realizowano integrację i aktywizację społeczną seniorów”.
ZIT-y są tak skonstruowane, że samorządy muszą najpierw wyłożyć własne środki na wybrane inwestycje, a samorząd wojewódzki je później refunduje po rozliczeniu projektu.
W porównaniu z poprzednią edycją ZIT-ów do samorządów trafi mniej pieniędzy. Poprzednio było to ponad 69 mln euro, teraz 44 mln - i na nieco innych zasadach. Zwiększy się również, z 15 do 30 % wartości inwestycji, wymagany wkład własny uczestników projektu. Ponadto, samorządy nie będą już mogły startować w innych konkursach na te same zadania.
Mimo tych zmian, to wciąż bardzo znaczące środki przeznaczone na rozwój naszego regionu i pomysłów ze strony samorządów z pewnością nie zabraknie.
rc.fm
- W Kaliszu w zanadrzu mamy sporo projektów. Wśród nich są te związane z błękitno-zieloną infrastrukturą jak dalsza rewitalizacja kaliskiego parku, rozbetonowanie ulicy Górnośląskiej. Chcemy wpisać w ZIT-y także budowę dwóch kładek rowerowych, jedną wzdłuż Szlaku Bursztynowego, drugą wzdłuż mostu kolejowego, które znacząco wpłyną na dostępność sieci ścieżek rowerowych w mieście. Do tego inne zadania, związane chociażby z cyfryzacją i rozwojem szkolnictwa zawodowego - mówi prezydent Krystian Kinastowski.
kalisz.pl
Czyli krótko rzecz biorąc, znacznie mniej kasy, a doszła kolejna pijawka- Pleszew
Ponad 200 000 000 złotych otrzymają samorządy Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej w ramach kolejnej edycji ZIT-ów – czyli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Porozumienie w tej sprawie podpisał w pałacu w Lewkowie, w obecności reprezentantów samorządów wchodzących w skład Aglomeracji, marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak.
Podpisane z władzami Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej w Lewkowie porozumienie przewiduje przekazanie specjalnej puli dokładnie 44 231 827, 70 – czyli około 200 000 000 złotych w ramach kolejnej edycji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Do tworzących Aglomerację gmin leżących na terenie powiatu kaliskiego i ostrowskiego oraz gmin Gołuchów i Pleszew trafią pieniądze z budżetu Unii Europejskiej na realizację wspólnych projektów. Te środki mają pomóc rozwiązać kluczowe problemy występujące na terenie Aglomeracji – powiedział radiuCENTRUM marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak.
„Wskazaliśmy na kluczowe zagadnienia związane po pierwsze z transportem zeroemisyjnym. W ramach tego można wyróżnić choćby elementy transportu zbiorowego, jak choćby zakup autobusów zeroemisyjnych, budowę węzłów przesiadkowych lub też budowę ścieżek rowerowych. Drugi obszar to zatrzymywanie wody w obszarach miejskich i podmiejskich. Kolejny obszar to jest uzbrajanie administracji publicznej w możliwości korzystania z e-usług. To wszystko jest obszar tak zwanego Europejskiego Rozwoju Regionalnego, a chcemy również realizować zadania z obszaru Regionalnego Obszaru Społecznego. Tam chcemy, aby realizowano szkolnictwo ogólnokształcące i zawodowe i aby realizowano integrację i aktywizację społeczną seniorów”.
ZIT-y są tak skonstruowane, że samorządy muszą najpierw wyłożyć własne środki na wybrane inwestycje, a samorząd wojewódzki je później refunduje po rozliczeniu projektu.
W porównaniu z poprzednią edycją ZIT-ów do samorządów trafi mniej pieniędzy. Poprzednio było to ponad 69 mln euro, teraz 44 mln - i na nieco innych zasadach. Zwiększy się również, z 15 do 30 % wartości inwestycji, wymagany wkład własny uczestników projektu. Ponadto, samorządy nie będą już mogły startować w innych konkursach na te same zadania.
Mimo tych zmian, to wciąż bardzo znaczące środki przeznaczone na rozwój naszego regionu i pomysłów ze strony samorządów z pewnością nie zabraknie.
rc.fm
- W Kaliszu w zanadrzu mamy sporo projektów. Wśród nich są te związane z błękitno-zieloną infrastrukturą jak dalsza rewitalizacja kaliskiego parku, rozbetonowanie ulicy Górnośląskiej. Chcemy wpisać w ZIT-y także budowę dwóch kładek rowerowych, jedną wzdłuż Szlaku Bursztynowego, drugą wzdłuż mostu kolejowego, które znacząco wpłyną na dostępność sieci ścieżek rowerowych w mieście. Do tego inne zadania, związane chociażby z cyfryzacją i rozwojem szkolnictwa zawodowego - mówi prezydent Krystian Kinastowski.
kalisz.pl
Czyli krótko rzecz biorąc, znacznie mniej kasy, a doszła kolejna pijawka- Pleszew
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Lewaaaadzga Łuuuunia może robić tylko co w jej mocy, aby trochę cywilizować Tenkraj, ale jednak mentalności tak łatwo zmienić się nie da.
ZIT służą do integracji danego obszaru, są taką quasi-protezą ustawy metropolitalnej/aglomeracyjnej. Oczywiście to mechanizm ułomny, co widać po polskich MOF. Ale nikt nas nie okrada, ani nie jest żadną „pijawką”. Poza tym ZIT jest przeliczane per capita. Jest już nowa perspektywa unijna, w której woj. wielkopolskie jest regionem przejściowym i dostaje mniej pieniędzy. Poznań z obwarzankiem powinny zostać wydzielone na wzór warszawski, wtedy reszta regionu miałaby więcej pieniędzy i lepszy dostęp do nich.
ZIT służą do integracji danego obszaru, są taką quasi-protezą ustawy metropolitalnej/aglomeracyjnej. Oczywiście to mechanizm ułomny, co widać po polskich MOF. Ale nikt nas nie okrada, ani nie jest żadną „pijawką”. Poza tym ZIT jest przeliczane per capita. Jest już nowa perspektywa unijna, w której woj. wielkopolskie jest regionem przejściowym i dostaje mniej pieniędzy. Poznań z obwarzankiem powinny zostać wydzielone na wzór warszawski, wtedy reszta regionu miałaby więcej pieniędzy i lepszy dostęp do nich.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7173
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Aglomeracja OK? - NO!
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 11087
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Wcześniej była sonda przeprowadzona w Kaliszu. I zdecydowana przewaga głosów pozytywnie o Ostrowie. To niestety na odwrót zwłaszcza młode pokolenie. Głupota i chamstwo. Za to zaskoczył mnie pozytwnie podejście do Kalisza starszych osób.
https://calisia.pl/co-ostrowianie-mysla ... zisz,64335
https://calisia.pl/co-ostrowianie-mysla ... zisz,64335
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 11087
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Aglomeracja OK? - NO!
A jak to wygląda w Kaliszu.
https://infostrow.pl/wiadomosci/miasto- ... id,97181,a
https://infostrow.pl/wiadomosci/miasto- ... id,97181,a
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Wybory wybory wybory
EDIT: 14 mln to znowu nie tak dużo. Tytuł jak zwykle clickbaitowy.
EDIT: 14 mln to znowu nie tak dużo. Tytuł jak zwykle clickbaitowy.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7173
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Toruń chce metropolii z Bydgoszczą, Bydgoszcz mówi NIE.
https://tvn24.pl/kujawsko-pomorskie/byd ... HuPJTAlEHA
https://tvn24.pl/kujawsko-pomorskie/byd ... HuPJTAlEHA
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Aglomeracja OK? - NO!
W tekście nie ma mapy z zaznaczonym ośrodkiem według jego hierarchii, więc wklejam.
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Zanim ktoś się oburzy jak to jest, że nas tak sklasyfikowano, a nie inaczej to jest to opracowanie IRMiRu z 2020 roku. Tutaj to opracowanie: https://obserwatorium.miasta.pl/wp-cont ... 932020.pdf
Kryteria klasyfikacji zaczynają się od strony 37.
Wkleję tylko kryteria dot. usług centralnych, ale jest tego więcej, więc polecam przeczytać.
1. Usługi centralne (nierynkowe).
Czarnym zaznaczyłem stan obecny, a czerwonym z 2020 roku. Jak widać odbyła się zmiana - pojawił się UK. Ciekawe jak teraz by wyglądał wynik, może to już by wystarczyło? 2. Usługi centralne (rynkowe) PS. Jeszcze w ramach ciekawostki.
Kryteria klasyfikacji zaczynają się od strony 37.
Wkleję tylko kryteria dot. usług centralnych, ale jest tego więcej, więc polecam przeczytać.
1. Usługi centralne (nierynkowe).
Czarnym zaznaczyłem stan obecny, a czerwonym z 2020 roku. Jak widać odbyła się zmiana - pojawił się UK. Ciekawe jak teraz by wyglądał wynik, może to już by wystarczyło? 2. Usługi centralne (rynkowe) PS. Jeszcze w ramach ciekawostki.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7173
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Koszalin ligę wyżej niż Kalisz
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 11087
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Aglomeracja OK? - NO!
"Wpasowałyby się w przestrzeń swoich województw" Tzn obecnych województw? Czy nowo utworzonych województw?
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Koszalinowi pewnie pomaga to, że jest jedynym większym miastem w dość dużej odległości, więc pewnie lepiej radzą sobie we wskaźniku węzłowości. U nas częścią funkcji dzielimy się z Ostrowem. Ale i tak do Koszalina nam bliżej, który załapał się "na styk", niż do Ostrowa we wartości wskaźnika.
Swoich województw, czyli dolnośląskiego i wielkopolskiego. IRMiR nie podaje zbyt wielu rozwiązań tylko bardziej skupia się na diagnozie stanu obecnego (na 2020 rok).
PS. W przypadku Kalisza widać ogromny spadek tego wskaźnika od 1990 roku (porównując do innych miast widać dużo większy spadek). Wtedy miasto niemal klasyfikowało się na metropolie ponadregionalną!
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Nie takiej dużej, bo w odległości 60 km leży Słupsk.
Koszalin jest po prostu drugim dużym ośrodkiem w Zachodniopomorskim, a ze względu na dość specyficzny układ i położenie Szczecina na zachodnim krańcu województwa, wykształcił się drugi ośrodek będący zapleczem usługowym dla dużej części województwa.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7173
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Radny KO z Ostrowa to ma jednak jaja, widzą to nasi radni? Pewnie nie. Oni własnego zdania nie mają.
"Radny Rafał Konopielko zapowiedział opuszczenie Klubu Radnych Koalicji Obywatelskiej Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego.
W opublikowanym w mediach społecznościowych oświadczeniu radny wskazuje, że taka decyzja „wynika z faktu, że w niektórych kluczowych kwestiach moje osobiste zdanie jest niezgodne z oficjalnym stanowiskiem klubu”. Radny dodał, że „wierzy, że różnorodność opinii jest wartością”, jednakże doszedł do wniosku, że „dalsza działalność w tych ramach nie pozwala mu w pełni realizować swoich przekonań”. Opublikowane oświadczenie nie zawiera konkretnych przykładów „kluczowych kwestii”, w których radny nie zgadzał się ze stanowiskiem klubu.
W wyborach do Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego 42-letni Rafał Konopielko startował z 7. pozycji listy kandydatów Koalicji Obywatelskiej i zdobył 229 głosów."
za rc.fm
"Radny Rafał Konopielko zapowiedział opuszczenie Klubu Radnych Koalicji Obywatelskiej Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego.
W opublikowanym w mediach społecznościowych oświadczeniu radny wskazuje, że taka decyzja „wynika z faktu, że w niektórych kluczowych kwestiach moje osobiste zdanie jest niezgodne z oficjalnym stanowiskiem klubu”. Radny dodał, że „wierzy, że różnorodność opinii jest wartością”, jednakże doszedł do wniosku, że „dalsza działalność w tych ramach nie pozwala mu w pełni realizować swoich przekonań”. Opublikowane oświadczenie nie zawiera konkretnych przykładów „kluczowych kwestii”, w których radny nie zgadzał się ze stanowiskiem klubu.
W wyborach do Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego 42-letni Rafał Konopielko startował z 7. pozycji listy kandydatów Koalicji Obywatelskiej i zdobył 229 głosów."
za rc.fm
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7173
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Aglomeracja OK? - NO!
Nowa kolej połączy te miasta! Koncepcja gotowa
To będzie alternatywa dla coraz droższego transportu drogowego. Nowa sieć komunikacyjna może połączyć miasta i miasteczka w naszym regionie. Trwają prace nad wdrożeniem w życie kolei aglomeracyjnej. Pierwsze pociągi mogą wyjechać na tory już w przyszłym roku.
Z inicjatywą utworzenia kolei aglomeracyjnej kilka lat temu wyszedł prezydent Kalisza Krystian Kinastowski i jednocześnie prezes Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej. Taka kolej łączyłaby m.in. Kalisz, Ostrów Wielkopolski, Odolanów, gminy od granicy z powiatem sieradzkim po granicę z woj. dolnośląskim. A dzisiaj np. atrakcyjnie turystycznie tereny Odolanowa są łatwiej dostępne komunikacyjnie z Dolnego Śląska niż z Kalisza. Pomysł ten jest o tyle realny, że zależy głównie od decyzji tutejszych samorządowców i wsparcia samorządu wielkopolskiego a nie od decyzji rządowych.
Jest tutaj pełna zgoda marszałka województwa wielkopolskiego, jest tabor który można wykorzystać, są dworce, które bardzo często są wyremontowane, a stoją puste i nie służą mieszkańcom do sprawnego, szybkiego i taniego transportu - mówi nam Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza, prezes Stowarzyszenia Aglomeracja Kalisko – Ostrowska.
Jest już gotowa koncepcja dla tej kolei. Po torach całej Aglomeracji może wkrótce jeździć do 20 nowych par nowoczesnych szynobusów obsługujących ruch pasażerski pomiędzy miastami i miasteczkami regionu. Dobrym wzorem dla takiego rozwiązania jest kolej obsługująca Poznań i sąsiadujące miasta czy Łódź i jej Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która zapewnia szybki dojazd do stolicy województwa.
Z Poznania gwiaździście na wszystkie strony województwa wychodzi 9 linii kolejowych w promieniu do 50 km. Dokładamy określoną liczbę pociągów i partycypujemy w ich finansowaniu. Najczęściej podróżuje tam do 25 par pociągów. Chcielibyśmy rozważyć, czy tu, w ramach aglomeracji kalisko-ostrowskiej, nie można by tego modelu powtórzyć. Aglomeracja kalisko-ostrowska jest dużym, ważnym węzłem zarówno pod względem liczby mieszkańców, jak i potencjału gospodarczego i edukacyjnego, który skłania do korzystania z komunikacji publicznej. Chcemy stworzyć sensowną siatkę połączeń – mówił w ubr. zaznacza wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.
Prace nad koleją aglomeracyjną są na tyle zaawansowane, że pierwsze pociągi po nowej siatce połączeń mogą przewozić pasażerów już w przyszłym roku. Prezes Aglomeracji zachęca inne samorządy do udziału w projekcie.
Mamy już koncepcję kolei aglomeracyjnej, wiemy jak ta kolej mogłaby poruszać się po terenie Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej z wykorzystaniem istniejącej już infrastruktury. Wiemy również ile by to kosztowało konkretne samorządy, bo tylko przy pełnej zgodzie, gdy wszystkie samorządy zrzucą się na funkcjonowanie tej kolei, zacznie ona po Kaliszu i po aglomeracji jeździć i stanie się realną alternatywą dla samochodów i dla innego rodzaju komunikacji publicznej – mówi nam Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza, prezes Stowarzyszenia Aglomeracja Kalisko – Ostrowska.
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... cja-gotowa
No oby. Tylko przydałoby się od razu zawalczyć o linię do Konina/Turku oraz o dodatkowe przystanki w Kaliszu, np. w Piwonicach.
To będzie alternatywa dla coraz droższego transportu drogowego. Nowa sieć komunikacyjna może połączyć miasta i miasteczka w naszym regionie. Trwają prace nad wdrożeniem w życie kolei aglomeracyjnej. Pierwsze pociągi mogą wyjechać na tory już w przyszłym roku.
Z inicjatywą utworzenia kolei aglomeracyjnej kilka lat temu wyszedł prezydent Kalisza Krystian Kinastowski i jednocześnie prezes Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej. Taka kolej łączyłaby m.in. Kalisz, Ostrów Wielkopolski, Odolanów, gminy od granicy z powiatem sieradzkim po granicę z woj. dolnośląskim. A dzisiaj np. atrakcyjnie turystycznie tereny Odolanowa są łatwiej dostępne komunikacyjnie z Dolnego Śląska niż z Kalisza. Pomysł ten jest o tyle realny, że zależy głównie od decyzji tutejszych samorządowców i wsparcia samorządu wielkopolskiego a nie od decyzji rządowych.
Jest tutaj pełna zgoda marszałka województwa wielkopolskiego, jest tabor który można wykorzystać, są dworce, które bardzo często są wyremontowane, a stoją puste i nie służą mieszkańcom do sprawnego, szybkiego i taniego transportu - mówi nam Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza, prezes Stowarzyszenia Aglomeracja Kalisko – Ostrowska.
Jest już gotowa koncepcja dla tej kolei. Po torach całej Aglomeracji może wkrótce jeździć do 20 nowych par nowoczesnych szynobusów obsługujących ruch pasażerski pomiędzy miastami i miasteczkami regionu. Dobrym wzorem dla takiego rozwiązania jest kolej obsługująca Poznań i sąsiadujące miasta czy Łódź i jej Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która zapewnia szybki dojazd do stolicy województwa.
Z Poznania gwiaździście na wszystkie strony województwa wychodzi 9 linii kolejowych w promieniu do 50 km. Dokładamy określoną liczbę pociągów i partycypujemy w ich finansowaniu. Najczęściej podróżuje tam do 25 par pociągów. Chcielibyśmy rozważyć, czy tu, w ramach aglomeracji kalisko-ostrowskiej, nie można by tego modelu powtórzyć. Aglomeracja kalisko-ostrowska jest dużym, ważnym węzłem zarówno pod względem liczby mieszkańców, jak i potencjału gospodarczego i edukacyjnego, który skłania do korzystania z komunikacji publicznej. Chcemy stworzyć sensowną siatkę połączeń – mówił w ubr. zaznacza wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.
Prace nad koleją aglomeracyjną są na tyle zaawansowane, że pierwsze pociągi po nowej siatce połączeń mogą przewozić pasażerów już w przyszłym roku. Prezes Aglomeracji zachęca inne samorządy do udziału w projekcie.
Mamy już koncepcję kolei aglomeracyjnej, wiemy jak ta kolej mogłaby poruszać się po terenie Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej z wykorzystaniem istniejącej już infrastruktury. Wiemy również ile by to kosztowało konkretne samorządy, bo tylko przy pełnej zgodzie, gdy wszystkie samorządy zrzucą się na funkcjonowanie tej kolei, zacznie ona po Kaliszu i po aglomeracji jeździć i stanie się realną alternatywą dla samochodów i dla innego rodzaju komunikacji publicznej – mówi nam Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza, prezes Stowarzyszenia Aglomeracja Kalisko – Ostrowska.
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... cja-gotowa
No oby. Tylko przydałoby się od razu zawalczyć o linię do Konina/Turku oraz o dodatkowe przystanki w Kaliszu, np. w Piwonicach.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln