Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1969
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 28 lis 2024, o 12:33

I jak wyglądało to spotkanie? Niestety nie mogłem ani przyjść, ani nawet przesłuchać (dopiero zrobię to pod wieczór.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: satori » 28 lis 2024, o 13:17

Decyzja o obwodnicy to autorska decyzja Ministra "Ekonomiczny rachunek kosztów" Malepszaka i już zapadła z tego co zrozumiałem, poszło do projektowania.

Kalisz nie ma szczęścia do posłanek bo ta z partii umierających przez cpk dzieci czy ojca i syna ze StopCPK (co podburzali ludzi na konsultacjach), dziś apelowała wiele razy o merytoryczną dyskusje nad projektem który jest bardzo dobry dla Kalisza. Umiechala sie też dość ... gdy padały pytania z sali. Inna blondyna czy pęcherz sie nie pojawili.

Malepszak "gospodarny jak poznaniak" ogólnie odpowiadał długo, rozwlekle, z dygresjami, mętnie, wiadomo czemu..

Slajdy przywieźli ale w sumie to pokazali tylko pare. HRJ będą aktualizować, będą jakieś urbanistyczne warsztaty z urzędnikami miasta Kalisza...

Malepszak tyle razy mówił o pieniądzach że mam wrażenie wyjdzie z tego klasyczny produkt polskiego przetargu: tani armani...

Ale wiecie kaliszanie, władza rozmawia, konsultuje się mimo że decyzje o bypassie już podjęła. Imho najwięcej na spotkaniu zyska owa posłanka, tyle lansowania sie ile ona walczy o szybką kolej...
Uprzedzony (bo głupi?) jak liberał
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11111
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 28 lis 2024, o 14:48

Też byłem i mam podobne odczucia. To nie były żadne konsultację, a minister przyjechał chyba tylko, żeby rozwijać wszelkie nadzieję kaliszan. Ten cholerny niedemokratyczny PiS jakoś lepiej robił te konsultację w ludźmi.
Pan minister powiedział ze tu liczy się każdy km i każda złotówka. Wiadomo im dłuższa trasa tym większe koszty budowy. Dlatego brak dla mnie logiki w tym co mówił pan minister. Ponieważ chwilę później powiedział ze pierwszym wariancie Y droga łącząca Wrocław, Kalisz i Warszawę była krótsza od obecnego wariantu. Ale oni do niego już nie wrócą. Nie powiedziano dlaczego, ale dla mnie to debilizm w czystej formie. Nawet jak poszły grube mln na nowe projekty to chyba budowa jest droższa o projektu. A tu tylko słyszymy ze do starego Y nie wracamy i żadnych argumentów.
Okazało się ze mijanka Kalisza da 10 minut, a nie 3 czy 4 jak wcześniej mówiono.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
~Kefas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: 1 lut 2009, o 12:22
Lokalizacja: Czaszki

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: ~Kefas » 28 lis 2024, o 15:17

Czyli konkluzje z tego spotkania są takie, iż kaliszanie nie miejcie złudzeń. Bypass będzie, żadnych konsultacji nie będzie i macie siedzieć cicho. A Posłanka z PL2050 tylko legitymizowała to wykluczenie Kalisza swoim imieniem i nazwiskiem. To się dorobiliśmy Posłów. :)

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1978
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: tomash » 28 lis 2024, o 17:01

TCh:
Niestety, zapadła decyzja: będzie bypass ☹️
Poznańska gospodarność – jaką drogę wybrano?😉
👉 Wariant W9 (bez bypassa) zakładał budowę estakady za 1,2 mld zł. Po niewielkiej korekcie przebiegu w okolicach Mleczarni czas przejazdu wydłużyłby się jedynie o 5 minut (względem bypassa), a wszystkie pociągi nadal przejeżdżałyby przez dworzec w Kaliszu. W wersji z bypassem wszystkie najszybsze pociągi ominą Kalisz.
👉 Bypass oszacowano na 2-3 mld zł. Moim zdaniem tunelowa wersja bypassa jest mało realna z uwagi na ogromne koszty. Dla porównania cały odcinek Sieradz–Poznań ma kosztować 20 mld zł. Ostatecznie skończy się prawdopodobnie na płytkim tunelu albo nasypie kolejowym – znowu przez koszty.
Spółka CPK wybrała jednak opcję z bypassem. 🧐
Alternatywa: stacja podziemna?
W drugiej części spotkania zwróciliśmy uwagę na ciekawą możliwość: budowę stacji podziemnej pod obecnym dworcem PKP. Skoro i tak mamy wydać 2-3 mld zł, to dlaczego nie rozważyć takiego rozwiązania.
Maciej Antczak
Powstanie by-pass, obwodnica kolejowa Kalisza - decyzja zapadła ❌
Gdyby nie nasza dociekliwość, taka byłaby konkluzja spotkania z Piotrem Malepszakiem - wiceministrem odpowiedzialnym za Kolej Dużych Prędkości.
❗❗Jest jednak światełko w tunelu. CPK ma przeanalizować opcję ZBUDOWANIA TUNELU POD OBECNYM KALISKIM DWORCEM. Przedstawiciele spółki obiecali, że się nad tym pochylą❗❗
Ale nawet jeśli to światełko zgaśnie, będziemy walczyć o interes Kalisza. Wszelkimi metodami. Mogę to zagwarantować.
A teraz szczegóły dot. spotkania:
Rozmowa była rzeczowa ze strony Pana Wiceministra Piotra Malepszaka, za co dziękuję. Jeden z przedstawicieli spółki CPK był jednak nastawiony mocno ofensywnie. Mówił, że chcemy zrobić z Kalisza Bizancjum. Że przejazd przez kaliską stację wszystkich pociągów KDP to megalomania (a wydawanie 3 mld zł na tunel pozwalający na omijanie Kalisza już nie...?). Ten sam pan powiedział, że by-pass powstanie i nie ma o czym rozmawiać 🙉
Biorę jednak za dobrą monetę zapowiedź wiceministra Piotra Malepszaka, który z otwartością odniósł się do mojej propozycji, aby zbudować dworzec pod ziemią (najlepiej w okolicach obecnego albo bliżej centrum miasta) i zrealizować tunel KDP pod miastem.
Wówczas wszystkie pociągi przejeżdżałyby przez kaliską stację. Skoro rozważana jest budowa by-passa w tunelu za 3 mld zł to dlaczego nie można by puścić całej linii pod ziemią PRZEZ STACJĘ w Kaliszu?
Wyślę w tym zakresie pytania w ramach dostępu do informacji publicznej, aby przypilnować tej sprawy.
Nawet jeśli ta opcja upadnie, to nadal będziemy walczyć o rezygnację z budowy by-passa. Dlaczego?
W czasie spotkania przedstawiciele spółki sugerowali, że daje on oszczędność 10 minut. Gdy dopytałem, jaka jest oszczędność w porównaniu nie do obecnej pocarskiej serpentyny, ale do wariantu inwestorskiego (który został wypracowany z mieszkańcami) to usłyszałem, że 8 minut. Gdy dopytałem, co jeśli pociąg się nie zatrzyma, usłyszałem, że 6 minut. A nasz ekspert uważa, że byłoby to 5 minut.
Zatem dla 5-8 minut oszczędności wydawać miliardy na by-pass? Absurd.
Za małe sukcesy, które oczywiście są didaskaliami w porównaniu do celu podstawowego, uznać można:
1. Powrót do chęci budowy nowego dworca PKP-PKS, zamiast wykorzystania starego budynku.
2. Chęć dodania do Horyzontalnego Rozkładu Jazdy pociągów z Kalisza do CPK i Warszawy. Tu jednak weźmy poprawkę na to, że rozkłady się zmieniają, a kluczowa jest twarda infrastruktura.
Póki co, mimo światełka w tunelu, pozostajemy z propozycją omijania kaliskiej stacji przez najszybsze pociągi KDP.

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1978
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: tomash » 28 lis 2024, o 17:05

K-man pisze:
28 lis 2024, o 14:48
Okazało się ze mijanka Kalisza da 10 minut, a nie 3 czy 4 jak wcześniej mówiono.
Wszystko zależy od tego, co porównujemy. W drugiej części spotkania zeszliśmy do 6 minut, chociaż po drobnej korekcie, o której wspominał Szymii, czas ten mógłby skrócić się jeszcze o minutę – do 5 minut. Dotyczy to pociągów w wariancie W9, które przejeżdżają przez stację Kalisz bez zatrzymania (przy prędkości ok. 120 km/h w rejonie dworca).

Panowie z Poznania i Warszawy chcieli mówić o 10 minutach, ale po dopytaniu zeszli do 8 minut. Gdy drążyliśmy temat dalej, okazało się, że tak naprawdę mówimy o 6 minutach.

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1969
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 28 lis 2024, o 17:46

Dziękuję za to, że pokrótce opisaliście mi co się działo na spotkaniu. To zmotywowało mnie do szybszego odsłuchania zapisu. ;) Pan ze spółki CPK (najbardziej na prawo przy stoliku, z perspektywy PM), który mówił o Bizancjum (a bardziej to o Bizancjach) to niezły agent. A radny Lasiecki to już w ogóle. :lol: No, ale nie ma co się śmiać, bo efekty dla Kalisza są przykre. Choć ciężko było się spodziewać czegoś innego.
satori pisze:
28 lis 2024, o 13:17
Decyzja o obwodnicy to autorska decyzja Ministra "Ekonomiczny rachunek kosztów" Malepszaka (...)
Czyli zgodnie z moimi przewidywaniami. Odkąd pojawiły się pierwsze przecieki o kaliskim bypassie od razu mówiłem, że to najprawdopodobniej PM jest za to odpowiedzialny.
satori pisze:
28 lis 2024, o 13:17
(...) Inna blondyna czy pęcherz sie nie pojawili.
Niestety, ale z Warszawy jest dość daleko, a i pociągi niezbyt szybkie. :P
K-man pisze:
28 lis 2024, o 14:48
Ponieważ chwilę później powiedział ze pierwszym wariancie Y droga łącząca Wrocław, Kalisz i Warszawę była krótsza od obecnego wariantu. Ale oni do niego już nie wrócą. Nie powiedziano dlaczego, ale dla mnie to debilizm w czystej formie. Nawet jak poszły grube mln na nowe projekty to chyba budowa jest droższa o projektu.
Chodzi o czas. To de facto oznaczałoby wyzerowanie procesu inwestycyjnego, a odnoga wrocławska jest najdalej posunięta w pracach planistycznych. Zresztą Malepszak mówił, że jest to najbardziej priorytetowa linia ze względu na stan obecny i efekty po budowie. I w zasadzie ciężko się tu z nim zgodzić. Pomimo, że osobiście bardzo bym chciał, abyśmy mieli odnogę wrocławską u siebie.
tomash pisze:
28 lis 2024, o 17:01
TCh:
👉 Wariant W9 (bez bypassa) zakładał budowę estakady za 1,2 mld zł. Po niewielkiej korekcie przebiegu w okolicach Mleczarni czas przejazdu wydłużyłby się jedynie o 5 minut (względem bypassa), a wszystkie pociągi nadal przejeżdżałyby przez dworzec w Kaliszu. W wersji z bypassem wszystkie najszybsze pociągi ominą Kalisz.

Alternatywa: stacja podziemna?
W drugiej części spotkania zwróciliśmy uwagę na ciekawą możliwość: budowę stacji podziemnej pod obecnym dworcem PKP. Skoro i tak mamy wydać 2-3 mld zł, to dlaczego nie rozważyć takiego rozwiązania.

Maciej Antczak
❗❗Jest jednak światełko w tunelu. CPK ma przeanalizować opcję ZBUDOWANIA TUNELU POD OBECNYM KALISKIM DWORCEM. Przedstawiciele spółki obiecali, że się nad tym pochylą❗❗
Tę opcję można na starcie odrzucić, to sci-fi. Zapewne nawet nie będę brali jej nawet pod uwagę, bo w kosztach bardzo mocno by przegrała.

A jeżeli chodzi o estakadę to patrząc, że jest ona tak krótka* to bypass w wersji z estakadą będzie znacznie droższy. Więc te trzy miliardy złotych za tunel to i tak pewnie byłoby mało.

*byłem dość łaskawy, więc policzyłem odcinek od dworca z mostem na rzece, ok. trzy kilometry
tomash pisze:
28 lis 2024, o 17:05
K-man pisze:
28 lis 2024, o 14:48
Okazało się ze mijanka Kalisza da 10 minut, a nie 3 czy 4 jak wcześniej mówiono.
Wszystko zależy od tego, co porównujemy. W drugiej części spotkania zeszliśmy do 6 minut, chociaż po drobnej korekcie, o której wspominał Szymii, czas ten mógłby skrócić się jeszcze o minutę – do 5 minut. Dotyczy to pociągów w wariancie W9, które przejeżdżają przez stację Kalisz bez zatrzymania (przy prędkości ok. 120 km/h w rejonie dworca).

Panowie z Poznania i Warszawy chcieli mówić o 10 minutach, ale po dopytaniu zeszli do 8 minut. Gdy drążyliśmy temat dalej, okazało się, że tak naprawdę mówimy o 6 minutach.
Od razu jak K-Man napisał swój post wiedziałem, że to gruba manipulacja i tak naprawdę chodzi im o serpentynę.

A mam jeszcze takie pytanie? Coś później wam jeszcze mówili? Niestety transmisja urwała się w dość losowym momencie.

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 28 lis 2024, o 20:15

To już 19 lat od pierwszego postu na ten temat, prawie połowa mojego życia. Wracając do meritum to co jest pozytywne w tym temacie to mianowicie to, że kaliszanom widać zależy. Widać, że są zmęczeni opluwaniem i marginalizacja naszego miasta. Ja sam zmotywowałem parę osób do aktywności.

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1978
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: tomash » 28 lis 2024, o 22:13

Kondzior1984 pisze:
28 lis 2024, o 20:15
To już 19 lat od pierwszego postu na ten temat, prawie połowa mojego życia. Wracając do meritum to co jest pozytywne w tym temacie to mianowicie to, że kaliszanom widać zależy. Widać, że są zmęczeni opluwaniem i marginalizacja naszego miasta. Ja sam zmotywowałem parę osób do aktywności.
Zastanawiam się co możemy jeszcze zrobić w naszej słusznej sprawie :(
Po dzisiejszym spotkaniu mam wrażenie, że nasi Radni/Parlamentarzyści/Senatorowie to jest inny wymiar i naprawdę mało osób zależy na tak elementarnej kwestii jaka jest szybka kolej.
Powiedzieli że będzie dobrze - okej super wierzymy!

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1978
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: tomash » 28 lis 2024, o 22:51

pozytyw na zakończenie dnia:
https://calisia.pl/minister-malepszak-k ... ecia,69788
ilość komentarzy rozumiejących problem Kalisza i szybkiej kolei. Niestety mały to pozytyw.

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 873
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 29 lis 2024, o 00:49



Interesujący nas moment to 20:54.

Został nam jeszcze Prezydent. Można się powołać na jego słowa i prosić o poparcie.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!

matteo94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 187
Rejestracja: 5 paź 2011, o 19:42
Lokalizacja: Dobrzec

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: matteo94 » 29 lis 2024, o 08:06

Skoro w komisjach będzie omawiana ustawa o CPK i szprychach kolejowych zakładająca ich budowę w niezmienionej formie, to znaczy, że cały projekt by-passa ma jeszcze szansę przepaść?
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1422
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: wollny » 29 lis 2024, o 09:55

Malepszak dużo gadał o pociągach co godzinę do Warszawy itp. ale dobrze rozumiem, że do tego nie potrzebna nam jest budowa KDP? I że pociągi te będą śmigać po zmodernizowanej ale obecnej infrastrukturze?
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2513
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: jp » 30 lis 2024, o 13:15

Z perspektywy czasu coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu jak dobrym pomysłem był W9 i co warto podkreślić, był pomysłem akceptowalnym społecznie i apolitycznym. Zrodził się bowiem w głowach pasjonatów urbanistyki, miłosników Kalisza z nieodżałowanym Aldkiem Wróblewskim na czele.
W9 gwarantował nie tylko najbogatszą ofertę przewozową ale przede wszystkim przebudowę infrastruktury na terenie miasta. Powstałyby m.in. nowe wiadukty w miejscach istniejących przejazdów kol. a obecne wiadykty musiałyby zostać rozbudowane/przedudowane. Linia kol. przestałaby wreszcie dzielić miasto w stopniu takim jak ma to miejsce obecnie. Pomysł budowy bajpasu niestety nie gwarantuje tak kompleksowej przebudowy istniejącej linii jak w przypadku wariantu 9.
Zmierzam do tego, że najważniejsza jest twarda infrastruktur a nie kwestia zapisów ile pociągów ma zatrzymywać się na stacji w Kaliszu. Zapisy można z czasem modyfikować. O ilości połączeń decydować będą w przyszłości przede wszystkim przewoznicy i realia ekonomiczne. Infrastruktura pozostanie. Projekt może otworzyć przed miastem szanse rozwoju (np. W9) albo pozostawić "carski palec" na kolejne 100 lat.
Przestrzegam też przed pomysłami budowania stacji na peryferiach miasta. Głowne stacje powinny znajdować się w centrach miast lub w miejscach do których jak największa rzesza pasażerów może dotrzeć pieszo. Kaliska stacja pomimo sporej odległóści od Gł.Rynku znajduje się w dobrej lokalizacji. W pieszym zasięgu docelowo może być nawet kilkadziesiąt tysięcy mieszkanców. Kalisz powinien mieć jedną głowną stację na której zatrzymuje się wiekszość pociągów. Oby nie stało się coś takiego jak w Zduńskiej Woli. Drugą stację w Zduńskiej Woli Karsznicach zbudowano w latach 30-tych XX w. na linii LK131 (Magistrala Węglowa). Przykładem zle zaprojektowanego węzła jest Łódz, która boryka się z tym problemem do dzisiaj. Dlatego postanowiono wreszcie zintegrować system budując tunel, ktory połączy dworce.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3826
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 30 lis 2024, o 13:43

Wiemy, że W9 to bardzo dobre rozwiązanie. Ale nie z punktu widzenia "panów". Jeden z nich właśnie zaprezentował się w Kaliszu. Że co, Bizancyjum siem zachciewo? Jezcyg cegój! Jakiś Kalisz pseskadzo po drodze? A to siem rozdepce, rozdepce i siem pojedzie!

To nie jest podejście polityczne. To ktoś z chama zrobił pana.

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 1 gru 2024, o 08:58

Tak coś czuję że ta linia w planach pasażerka będzie służyła czemus innemu stąd ta obwodnica z dupy wysrana. A mianowicie będą nią wozili to co wożą teraz od naszych południowo wschodnich sąsiadów.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11111
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: K-man » 1 gru 2024, o 12:20

Maciej Wilk jak był ostatnio w Kalisz miał wielką nadzieję, że Obywatelski Projekt CPK pójdzie do komisji. Aby wytłumaczyć ludziom absurdy w obecnym projekcie. Idealnie byłoby jakby ktoś na komisji przedstawił obliczenia naszego forumowego kolegi Szymiego. Jak kto ma być ze jeden pan z Poznania decyduje o tym co jest dobre dla innego miasta bez jego zgody. Póki łopata nie wbita może jest nadzieja.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
kalafior24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 7 kwie 2009, o 06:23
Lokalizacja: Kalisz - Szczypiorno

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: kalafior24 » 1 gru 2024, o 20:44

Czy ktoś z Państwa dysponuje zmianami na mapie CPK ? chodzi mi o os. Szczypiorno :)
wszyscy mają prawo do szczęścia ale nie wszyscy mają szczęście do prawa ;-)

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 1 gru 2024, o 21:56

Do realizacji szybkiej kolei jeszcze daleka droga, jeszcze nie jedne wybory się odbędą, jeszcze nie jeden poseł dostanie się do koryta, tak jak przy obwodnicy 25, a my wytrwale musimy stać przy W9
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1969
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Nieprzeczytany post autor: filip » 1 gru 2024, o 22:26

kalafior24 pisze:
1 gru 2024, o 20:44
Czy ktoś z Państwa dysponuje zmianami na mapie CPK ? chodzi mi o os. Szczypiorno :)
Tutaj masz, mapa użytkownika satori: https://umap.openstreetmap.fr/pl/map/ka ... 47/18.0579

Nie jest to co prawda mapa idealna, ale mniej więcej będziesz mógł zobaczyć jak ma pójść bypass w wersji, którą podawała spółka CPK w swoich "komunikatach".

ODPOWIEDZ