https://zyciekalisza.pl/artykul/list-ot ... w-n1664838Z niepokojem odbieramy informacje prasowe o budowie baypassa przez Kalisz
w ramach budowy kolei dużych prędkości. Baypass ma przecinać południowe tereny naszego
miasta i biec wzdłuż ulicy Elektrycznej. Pomysł ten jest tak nieracjonalny, że wydaje się
niemożliwy. Niemniej jednak chcielibyśmy wyrazić swoje stanowisko w tej sprawie,
przedstawiając argumenty merytoryczne przeciwko takiemu rozwiązaniu. Nie były
prowadzone żadne konsultacje społeczne w tej kwestii.
Wielu z nas jest mieszkańcami ulicy Elektrycznej od pokoleń. Mieszkali na niej
elektrycy z rodzinami zatrudnieni w pobliskiej elektrociepłowni Piwonice już od czasów
II wojny światowej. Tradycja ta była kontynuowana w kolejnych pokoleniach.
Jest to jedna z tych ulic w naszym mieście, gdzie funkcjonują jeszcze silne więzi
sąsiedzkie. Przyjaźnili się nasi pradziadkowie, dziadkowie, rodzice, teraz my i nasze dzieci.
Każdy z nas stworzył tu swoje domowe zacisze otoczone niewielką enklawą zieleni.
Wspólnie z sąsiadami obchodzimy ważne wydarzenia w naszym życiu, pomagamy sobie
wzajemnie. Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy kaliszanami. Realizacja tego projektu
zniszczy wielopokoleniowe więzi, nasze domy rozbudowywane i modernizowane przez kilka
pokoleń. To dorobek życia naszych rodziców i dziadków, o który dbamy z miłości do nich.
Co nam wtedy pozostanie? Wyjechać z Kalisza ... Trudno byłoby mieszkać w mieście, w
którym odebrano ci dom, budowany od pokoleń.
Ulica Elektryczna to droga dojazdowa do najlepiej prosperujących i rozwijających się
zakładów w Kaliszu: Pratt & Whitney, Kraus Folie, Formelana i kilku innych. Z pewnością i te
zakłady będą protestować przeciwko temu nieuzasadnionemu ekonomicznie i społecznie
przedsięwzięciu. Dlaczego mają one ponosić koszty powstania baypassu, zamiast
inwestować w rozwój własnej firmy...
Oczywiście problem nie dotyczy tylko ulicy Elektrycznej, jej mieszkańców
i zlokalizowanych w jej pobliżu zakładów przemysłowych, ale pozostałej południowej części
Kalisza, w tym w szczególności Sulisławic, a ostatecznie budowa baypassu uderza w cały
Kalisz dzieląc go na pół. Widać to gołym okiem, bez głębszych analiz ekonomicznych
i społecznych. Łamana jest konstytucyjna zasada proporcjonalności, zgodnie z którą
podejmowane działania powinny być adekwatne dla osiągnięcia zakładanych celów. Patrząc
obiektywnie w przypadku Kalisza budowa baypassu ogranicza w sposób nieuzasadniony
prawo własności i wolności działalności gospodarczej. Zasadę proporcjonalności wiąże się
z miarkowaniem działań władzy publicznej po to, aby ewentualna ingerencja w sferę
gwarantowanych konstytucyjnie praw i wolności była odpowiednia (proporcjonalna)
do zakładanego celu rozumianego jako szeroko pojęty interes publiczny. W przypadku
budowy bypassu przez Kalisz ingerencja w sferę praw i wolności zdecydowanie przewyższa
korzyści. Jaką korzyść ze skrócenia czasu przejazdu z Poznania do Warszawy, czy Łodzi o
kilka minut będzie miał mieszkaniec Kalisza? W wyniku budowy baypassu nie ulegną
poprawie najbardziej pożądane społecznie lokalne i regionalne połączenia. A w efekcie
podjętych działań istnieje poważne ryzyko związane ze zmniejszeniem się liczby
mieszkańców miasta i prowadzących w Kaliszu działalność gospodarczą podmiotów. Można
przyjąć, że w skutek związanych z budową baypassu utrudnień w prowadzeniu działalności
gospodarczej, wyburzeń domów, ponad stutysięczny niegdyś Kalisz będzie się wciąż kurczył
w zastraszającym tempie. Nie będzie przyjaznym miejscem ani do życia, ani do pracy.
Dlaczego nie rozważa się budowy stacji kolei dużych prędkości łącznie dla
Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej miedzy tymi miastami... Budowa kolei poza tkanką
miejską jest zdecydowanie mniej kosztowna a dodatkowo zdecydowanie bardziej korzystna
dla całej aglomeracji.
Przedstawiając powyższe, prosimy o podjęcie działań w celu ochrony interesu
lokalnego naszej społeczności, w tym mieszkańców ulicy Elektrycznej w Kaliszu. Nadal
chcemy tu żyć i pracować.
List podpisało 39 mieszkańców ul. Elektrycznej:
Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
List otwarty mieszkańców ulicy Elektrycznej w Kaliszu do władz Miasta Kalisza:
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
-
- Użytkownik
- Posty: 11166
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Dworze między miastami JPRD jakby nie mogli poprzeć wariantu W9.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Rada Osiedla Piwonice:
- Załączniki
-
- 462570997_953662369646589_498400151218622123_n.jpg (85.94 KiB) Przejrzano 1729 razy
-
- 467471729_545379518499002_7551784164945414303_n.jpg (56.38 KiB) Przejrzano 1729 razy
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Elektryczna - geodeci działają...
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2025-01-23 o 13.47.20.png (784.84 KiB) Przejrzano 1725 razy
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tymczasem mieszkaniec owego osiedla...
- Załączniki
-
- Screenshot_2025-01-25-22-47-33-706_com.google.android.apps.maps.jpg (369.81 KiB) Przejrzano 1572 razy
Co to jest nic?
Pół litra na dwóch!
Pół litra na dwóch!

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Niedługo konsultacje w woj. wielkopolskim. Warto postarać się o rozbudowę kaliskiego węzła kolejowego. Trzeba zadbać o to, aby stacja w Kaliszu miała odpowiednią przepustowość, LK14 w Kaliszu (między stacją i rzeką Prosną) była wyprostowana, należy się też upomnieć o linię Kalisz – Konin.
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/kon ... a-podlasiu
https://www.skyscrapercity.com/attachme ... g.8642025/
https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/z ... 0x1255.png
.
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/kon ... a-podlasiu
https://www.skyscrapercity.com/attachme ... g.8642025/
https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/z ... 0x1255.png
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7238
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Koleje Dużych Prędkości dla Kalisza - W9 czy by-pass? Postulaty Jan Mosińskiego w Sejmie RP. Mieszkańcy i politycy w obronie wariantu W9 - głos dla rozwoju Kalisza.
Wraca temat Kolei Dużych Prędkości dla Kalisza. Jak wynika z korespondencji zarządu CPK – powiadomił on, że składa wnioski do Projektu Ogólnego Miasta Kalisza.
Z tych wniosków wynika jedno: Nie ma miejsca dla wariantu W9, a więc nie ma miejsca dla głosu kaliszan. A przecież wariant W9 to efekt konsultacji społecznych. Trudnych, ale jednak zakończonych sukcesem. W to miejsce proponuje się szaleństwo pod tytułem by-pass, wspierany przez polityków, posłów koalicji 13 grudnia.
Uważam, że by-pass jest szkodliwy dla miasta Kalisza, dzielący go na pół i uniemożliwiający realizacji inwestycji tych gospodarczych i też mieszkaniowych.
Temu szaleństwu trzeba postawić tamę i dlatego podejmę interwencję na najbliższym posiedzeniu Sejmu RP, mówiąc STOP by-passom, a TAK dla wariantu W9, bo jest to głos nie tylko mieszkańców Kalisza, ale też głos mieszkańców Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej.
życie kalisza
Wraca temat Kolei Dużych Prędkości dla Kalisza. Jak wynika z korespondencji zarządu CPK – powiadomił on, że składa wnioski do Projektu Ogólnego Miasta Kalisza.
Z tych wniosków wynika jedno: Nie ma miejsca dla wariantu W9, a więc nie ma miejsca dla głosu kaliszan. A przecież wariant W9 to efekt konsultacji społecznych. Trudnych, ale jednak zakończonych sukcesem. W to miejsce proponuje się szaleństwo pod tytułem by-pass, wspierany przez polityków, posłów koalicji 13 grudnia.
Uważam, że by-pass jest szkodliwy dla miasta Kalisza, dzielący go na pół i uniemożliwiający realizacji inwestycji tych gospodarczych i też mieszkaniowych.
Temu szaleństwu trzeba postawić tamę i dlatego podejmę interwencję na najbliższym posiedzeniu Sejmu RP, mówiąc STOP by-passom, a TAK dla wariantu W9, bo jest to głos nie tylko mieszkańców Kalisza, ale też głos mieszkańców Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej.



życie kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 11166
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Czy pan Lasek znów nie kłamie. Pamiętam, ze rzeczywiście była mowa o wyburzeniu starych magazynów mleczarni. Ale żeby WSK przestała istnieć?
" Zwiększenie parametrów prędkości dla wariantu W9 w Kaliszu, wiązałoby się z dużą ingerencją w zakład Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL Kalisz oraz w mleczarnię Mlekovita. W konsekwencji ww. przedsiębiorstwa przestałyby istnieć – pisze Maciej Lasek".
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... ty-decyzje
" Zwiększenie parametrów prędkości dla wariantu W9 w Kaliszu, wiązałoby się z dużą ingerencją w zakład Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL Kalisz oraz w mleczarnię Mlekovita. W konsekwencji ww. przedsiębiorstwa przestałyby istnieć – pisze Maciej Lasek".
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... ty-decyzje
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Czy w ramach odszkodowania można wybudować im NOWE budynki w innym miejscu? Czy Pan Lasek jeszcze na to nie wpadł? Widocznie jest to bardziej skomplikowane niż budowa lotniska.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Chyba jest za trudne.
Inwestor powinien wybudować lub zakupić dom w zaakceptowanej przez mieszkańców lokalizacji i przenieść mieszkańców przejmowanych domów.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7238
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Karolina Pawliczak i Barbara Oliwiecka PRZECIWKO projektowi ustawy #TAKdlaCPK
Kaliskie parlamentarzystki Karolina Pawliczak i Barbara Oliwiecka zagłosowały ZA odrzuceniem projektu ustawy o zobowiązaniu władz publicznych do realizacji inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego.
https://latarnikkaliski.pl/karolina-paw ... takdlacpk/
Kaliskie parlamentarzystki Karolina Pawliczak i Barbara Oliwiecka zagłosowały ZA odrzuceniem projektu ustawy o zobowiązaniu władz publicznych do realizacji inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego.
https://latarnikkaliski.pl/karolina-paw ... takdlacpk/
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
KOLEJOWA LINIA „Y” CORAZ BLIŻEJ. JEST WNIOSEK O DECYZJĘ ŚRODOWISKOWĄ DLA ODCINKA SIERADZ – PLESZEW
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/kol ... dz-pleszew
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/kol ... dz-pleszew
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -192023174filip pisze: ↑7 lut 2025, o 23:59KOLEJOWA LINIA „Y” CORAZ BLIŻEJ. JEST WNIOSEK O DECYZJĘ ŚRODOWISKOWĄ DLA ODCINKA SIERADZ – PLESZEW
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/kol ... dz-pleszew
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -192018393
+ dyskusja pod tymi wpisami
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
jaką załganą gnidą trzeba być...
- Załączniki
-
- wyborcze gnidy.jpg (224.44 KiB) Przejrzano 597 razy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Pool taborowy CPK. Umowa na biznesplan podpisana
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/poo ... -podpisana
Spółka taborowa CPK ma pozyskać tabor trzech kategorii:
InterCity KDP (maksymalna prędkość eksploatacyjna >300 km/h) – do obsługi połączeń między aglomeracjami,
Aero Express (max. prędkość eksploatacyjna: 200 km/h) – dwusystemowy tabor konwencjonalny, z dostosowanym wnętrzem do potrzeb pasażerów lotniska (do obsługi połączenia Warszawy i Łodzi z CPK),
InterRegio (max. prędkość eksploatacyjna: 200 km/h) – dwusystemowy tabor konwencjonalny dla połączeń międzyregionalnych na potrzeby zainteresowanych urzędów marszałkowskich lub ich operatorów
Już widzę jak Kalisz "zobaczy" te wolniejsze pociągi. Jedynie jak marszałek się zlituję to puści jakieś alibipociągi.
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/poo ... -podpisana
Spółka taborowa CPK ma pozyskać tabor trzech kategorii:
InterCity KDP (maksymalna prędkość eksploatacyjna >300 km/h) – do obsługi połączeń między aglomeracjami,
Aero Express (max. prędkość eksploatacyjna: 200 km/h) – dwusystemowy tabor konwencjonalny, z dostosowanym wnętrzem do potrzeb pasażerów lotniska (do obsługi połączenia Warszawy i Łodzi z CPK),
InterRegio (max. prędkość eksploatacyjna: 200 km/h) – dwusystemowy tabor konwencjonalny dla połączeń międzyregionalnych na potrzeby zainteresowanych urzędów marszałkowskich lub ich operatorów
Już widzę jak Kalisz "zobaczy" te wolniejsze pociągi. Jedynie jak marszałek się zlituję to puści jakieś alibipociągi.