Niewykluczone, że tak właśnie jest. Malepszak to mentalny poznaniak (pochodzi z Gniezna, ale wykształcił się i ukształtował w Poznaniu). Regionalna polityka Poznania opiera się na pruskiej zasadzie totalnej dominacji jednego ośrodka i od 1938 r. konsekwentnie zmierza do wyeliminowania raz na zawsze Kalisza jako ośrodka choćby subregionalnego. I tak np. gołym okiem widoczne preferencje dla Ostrowa bynajmniej nie wynikają z jakiejś dla niego sympatii. To po prostu dążenie do tego, żeby największym miastem w okolicy została miejscowość pozbawiona samodzielnych ambicji wojewódzkich. Gdyby to się udało, to dążenia Kalisza można by już tylko zbywać wzruszeniem ramion i pytaniem "taka mieścina?". Z tego punktu widzenia Malepszakowi może nie być żal wyrzucenia w błoto kolejnego miliarda czy dwóch.
Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
-
- Użytkownik
- Posty: 3908
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
^^^ Koszt niwelacji wstrząsów to niewielki koszt. Obejmuje on zamontowanie specjalnych mat pod torami.
Poza tym już teraz jest obok towarowa LK14. Częstochowską i Elektryczną przejeżdżają też ciężarówki i fabryka pracuje.
W Sieradzu rozgałęzienie KDP jest koło zakładu Scanfilu w Sieradzu zatrudniającego ponad 1000 mieszkańców. Co więcej jest to zakład produkujący elektronikę, tutaj też potrzeba precyzji; a mimo to nikt nie podnosi larum.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
- Załączniki
-
- image-2.png (609.75 KiB) Przejrzano 744 razy
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 22387.htmlJR: Czy pociągi zjeżdżające do Kalisza i Sieradza, CPK, Jarocina, Pleszewa pojadą też z prędkością 300 km/h, czy wolniej, tak jak zapowiadano - 250 km/h?
PR: Pociągi jadące z prędkością 300 km /h i więcej nie będą miały innych postojów poza CPK, Łodzią, Sieradzem i Kaliszem. Pociągi regioexpress mogą zatrzymywać się dodatkowo w Brzezinach czy na CPK Zachód, a także zjechać do Kępna na linii wrocławskiej czy do Pleszewa lub Jarocina na linii poznańskiej. My stwarzamy takie możliwości, ale o ostatecznej siatce połączeń zdecyduje albo ich organizator, albo przewoźnik.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Kalisz gospodarzem ogólnopolskiego Kongresu TAKdlaCPK 2025
W sobotę, 22 marca, w Kaliszu odbędzie się ogólnopolski Kongres TAKdlaCPK, poświęcony aktualnej sytuacji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego. W wydarzeniu wezmą udział eksperci, przedstawiciele biznesu, administracji publicznej, samorządowcy oraz pasjonaci.
Podczas Kongresu uczestnicy będą dyskutować o realizacji projektu CPK oraz o jego przyszłości. Wybór Kalisza jako miejsca spotkania nie jest przypadkowy – miasto stało się symbolem obywatelskiego zaangażowania w rozwój infrastruktury oraz wyraźnie sprzeciwia się pominięciu go w nowym kształcie Kolei Dużych Prędkości.
Dzień po Kongresie, 23 marca, odbędzie się Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia TAKdlaCPK, podczas którego zostanie wybrany Zarząd oraz omówione będą kierunki dalszej działalności organizacji.
Rejestracja na wydarzenie odbywa się za pośrednictwem strony organizatora kongresu.
W sobotę, 22 marca, w Kaliszu odbędzie się ogólnopolski Kongres TAKdlaCPK, poświęcony aktualnej sytuacji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego. W wydarzeniu wezmą udział eksperci, przedstawiciele biznesu, administracji publicznej, samorządowcy oraz pasjonaci.
Podczas Kongresu uczestnicy będą dyskutować o realizacji projektu CPK oraz o jego przyszłości. Wybór Kalisza jako miejsca spotkania nie jest przypadkowy – miasto stało się symbolem obywatelskiego zaangażowania w rozwój infrastruktury oraz wyraźnie sprzeciwia się pominięciu go w nowym kształcie Kolei Dużych Prędkości.
Dzień po Kongresie, 23 marca, odbędzie się Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia TAKdlaCPK, podczas którego zostanie wybrany Zarząd oraz omówione będą kierunki dalszej działalności organizacji.
Rejestracja na wydarzenie odbywa się za pośrednictwem strony organizatora kongresu.
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2025-03-12 o 22.15.55.png (344.43 KiB) Przejrzano 254 razy
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Sławomir Mentzen również przeciwny budowie bypassa
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Do Poznania obwodnicą, a do Kalisza łącznicą. Rozwiązania znane z Francji, Hiszpanii i Włoch
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/do- ... L5eRmF11Yw
Nowe założenia ucieszą pasażerów: czas przejazdu wyniesie zaledwie1 godz. 38 minut dla najszybszego pociągu z zatrzymaniem wyłącznie w Łodzi Fabrycznej. Z czego wynika aż 27 minut przyspieszenia? Po pierwsze, wyłącznie dzięki zwiększeniu prędkości maksymalnej do 320 km/h czas przejazdu skróci się o 15 minut. Po drugie, brak postoju dla najszybszych pociągów KDP na stacji CPK pozwoli na zaoszczędzenie dodatkowych 8 minut względem trasy ze STEŚ. Po trzecie, wykorzystanie przez najszybsze pociągi kolejowej obwodnicy Kalisza daje kolejne 4 minuty. ¯\_(ツ)_/¯
Mieszkańcy Kalisza będą beneficjentami nowej infrastruktury. Kolejną korzyścią dla nich mogą być pociągi Regioekspres do Poznania np. do codziennych dojazdów do pracy i szkoły. Zakładany czas przejazdu takiego pociągu między Kaliszem a Poznaniem to ok. 60 minut. Dla porównania: dziś taka podróż trwa co najmniej 90 minut najszybszym pociągiem dalekobieżnym.
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/do- ... L5eRmF11Yw
Nowe założenia ucieszą pasażerów: czas przejazdu wyniesie zaledwie1 godz. 38 minut dla najszybszego pociągu z zatrzymaniem wyłącznie w Łodzi Fabrycznej. Z czego wynika aż 27 minut przyspieszenia? Po pierwsze, wyłącznie dzięki zwiększeniu prędkości maksymalnej do 320 km/h czas przejazdu skróci się o 15 minut. Po drugie, brak postoju dla najszybszych pociągów KDP na stacji CPK pozwoli na zaoszczędzenie dodatkowych 8 minut względem trasy ze STEŚ. Po trzecie, wykorzystanie przez najszybsze pociągi kolejowej obwodnicy Kalisza daje kolejne 4 minuty. ¯\_(ツ)_/¯
Mieszkańcy Kalisza będą beneficjentami nowej infrastruktury. Kolejną korzyścią dla nich mogą być pociągi Regioekspres do Poznania np. do codziennych dojazdów do pracy i szkoły. Zakładany czas przejazdu takiego pociągu między Kaliszem a Poznaniem to ok. 60 minut. Dla porównania: dziś taka podróż trwa co najmniej 90 minut najszybszym pociągiem dalekobieżnym.
-
- Użytkownik
- Posty: 3908
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ciekawe, co poza kłapaniem dziobem robią w sprawie W9 takie tuzy jak posłowie Mosiński i Kaleta. Poparcie dla tego wariantu deklaruje TD i przynajmniej część Lewicy, których umowa koalicyjna nie zobowiązuje do popierania bypassu. W takiej sytuacji prosiłoby się, żeby wspomniane tuzy zabrały się za sporządzenie projektu incydentalnej ustawy, która zobowiązywałaby rząd do wyboru przebiegu linii "Y" przez Kalisz w wariancie W9. Byłby to test sprawdzający intencje marszałka Hołowni, który, przypuszczam, wypadłby dla niego pozytywnie. Oczywiście koalicja rządowa z powodu głosowania przez TD za W9 ze stuprocentową pewnością się nie rozleci. Być może tylko to zniechęca pp. posłów od podjęcia działań, mam nadzieję, że nie ta sama pasywność co ws. S12.
Podpowiem jeszcze: gdyby TD nie chciała jednak aż tak się postawić Laskowi i Malepszakowi, to istnieją formy słabsze, np. rezolucja Sejmu.
Podpowiem jeszcze: gdyby TD nie chciała jednak aż tak się postawić Laskowi i Malepszakowi, to istnieją formy słabsze, np. rezolucja Sejmu.