DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2521
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 sty 2025, o 14:21

filip pisze:
28 sty 2025, o 13:33
jp pisze:
28 sty 2025, o 11:56
Tak to możesz sobie planować nowe miasto/dzielnicę, jak miałbyś czystą kartkę.
Przerażająca wizja wyludniajacego się Kalisza jest całkiem realna, chociaż nie można wykluczać zmiany tendencji.
Tak to się robi wszędzie tam, gdzie jest to robione zgodnie ze sztuką.
Dokładnie tak, dlatego już jeden stworzony plan nie pozostaję z nami na wieki wieków. Jeżeli sytuacja się zmieni to wtedy zmienia się plan.
Widzę, że się nie rozumiemy. Plany można oczywiście modyfikować ale dokonując zmian nie można ignorować tego co istnieje. Jesli istnieje plan ogólny, które wyznacza drogowe korytarze, to ich zmiana pociągnęłaby ogromne konsekwencje. Takie zmiany przeważnie nie są nawet możliwe do realizacji. Przykład połączenia TB z TS. Ile było krzyku o tę drogę? A każda zmiana w tamtym przypadku, to byłaby zmiana na gorsze. Zaniechanie budowy też nie rozwiązywało problemu. Sródmiejska rama jest potrzebna, tak samo w 100 tys. mieście, jak i w 70-cio, czy 50cio tysięcznym. Można tylko ewentualnie modyfikować przepustowość, rezygnując np. z drugiej jezdni.
A wracając do obwodnicy Skalmierzyc, masz jakiś sensowny pomysł jej przedłuzenia? Uważam, że wybudowanie pozamiejskiej DK25 niewiele zmieni na wahadle Kalisz-Ostrów i największy strumień pojazdów bedzie nadal od Inwestorskiej, czy jak ona tam się teraz nazywa.
Można zaorać obwodnicę Skalmierzyc, zmuszając tym sposobem do wjazdu od ul. Poznańskiej. Będzie mniej asfaltu :lol:

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1451
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: wollny » 28 sty 2025, o 15:14

jp pisze:
28 sty 2025, o 14:21
Zaniechanie budowy też nie rozwiązywało problemu. Sródmiejska rama jest potrzebna, tak samo w 100 tys. mieście, jak i w 70-cio, czy 50cio tysięcznym. Można tylko ewentualnie modyfikować przepustowość, rezygnując np. z drugiej jezdni.
Ta droga nie miałaby charakteru śródmiejskiej ramy, tylko obwodnicy całego miasta, czyli powielałaby funkcje budowanej dk25 poza miastem. Ja wiem, że chcielibyście obwodnicę bardziej włączyć do ruchu wewnątrzmiejskiego, ale do tego służy układ dróg podstawowych - AWP, Podmiejska, Stanczukowskiego, Sikorskiego. Nie ma sensu budowania kolejnej drogi w polu, jak za kilometr (no może trzy) będzie obwodnica.
jp pisze:
28 sty 2025, o 14:21
A wracając do obwodnicy Skalmierzyc, masz jakiś sensowny pomysł jej przedłuzenia? Uważam, że wybudowanie pozamiejskiej DK25 niewiele zmieni na wahadle Kalisz-Ostrów i największy strumień pojazdów bedzie nadal od Inwestorskiej, czy jak ona tam się teraz nazywa. Można zaorać obwodnicę Skalmierzyc, zmuszając tym sposobem do wjazdu od ul. Poznańskiej. Będzie mniej asfaltu :lol:
Ale po co? Jest sensowne zakończenie. Nie przecina się tutaj żadnych dzielnic bo od południa jest dzielnica przemysłowa (mam na myśli AWP). Jedyna opcja, którą widzę to Szapocznikow. I tak osiedle dobrzec już nie będzie dalej rozbudowywane w tym kierunku. Z resztą ten korytarz jest już wyznaczony w MPZP. A ruch ciężarówek można siłą skierować na obwodnicę oznakowaniem, nie będą jeździć po AWP.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2521
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 sty 2025, o 18:11

wollny pisze:
28 sty 2025, o 15:14
jp pisze:
28 sty 2025, o 14:21
Zaniechanie budowy też nie rozwiązywało problemu. Sródmiejska rama jest potrzebna, tak samo w 100 tys. mieście, jak i w 70-cio, czy 50cio tysięcznym. Można tylko ewentualnie modyfikować przepustowość, rezygnując np. z drugiej jezdni.
Ta droga nie miałaby charakteru śródmiejskiej ramy, tylko obwodnicy całego miasta, czyli powielałaby funkcje budowanej dk25 poza miastem. Ja wiem, że chcielibyście obwodnicę bardziej włączyć do ruchu wewnątrzmiejskiego, ale do tego służy układ dróg podstawowych - AWP, Podmiejska, Stanczukowskiego, Sikorskiego. Nie ma sensu budowania kolejnej drogi w polu, jak za kilometr (no może trzy) będzie obwodnica.
Jeżu malusieńki, śródmiejską ramę podałem jako przykład, że przebieg wyznaczony przed laty był jedynym sensownym rozwiązaniem, bez względu na liczbę mieszkańców. To odnośnie modyfikacji planów w zależności od prognoz.
Z obwodnicą Skalmierzyc jest większy problem ale tu też jedynym sensownym rozwiązaniem wydaje się przedłużenie co najmniej do ul. Poznańskiej. Każde inne rozwiązanie, w którym nie przetniemy Krępicy będzie kalekie. Obwodnica Skalmierzyc w założeniach nie miała wprowadzać całego ruchu do centrum Kalisza. Zmiana przebiegu obwodnicy wywróciła wszystko do góry nogami. Doprowadzenie drogi tylko do Szapocznikow /Dobrzeckiej, pozostawia układ w którym jedyną przeprawą przez dolinę Krępicy pozostaje Podmiejska. Jest jak most na Wiśle :wink: Wystarczy spojrzeć na mapę, żeby zorientować się jak niefortunny jest to układ. Sytuację ratuje w tej chwili jedynie brak zagospodarowania terenów w klinie Poznańska, Dobrzecka. W przypadku większych inwestycji mieszkaniowych na tym terenie, komunikacyjny paraliż gwarantowany.
wollny pisze:
27 sty 2025, o 07:22
filip pisze:
26 sty 2025, o 21:22
Nie ukrywam, że to trochę zabawne, że im szybciej miasto się zwija tym więcej nowych pomysłów na kolejne lanie asfaltu.
W tym mieście panuje dyktatura betonu i samochodu. Prognoza ludności na 2050 rok mówi, że będzie tutaj mieszkać 70 327 mieszkańców (i to jest prognoza BARDZO optymistyczna). I będą płacić horrendalne podatki żeby utrzymać drogi, którymi nikt nie będzie jeździć.
Uwielbiam takie frazesy. Panowie, czysta poezja :wink: No to może teraz trochę wysiłku. Które drogi pierwsze do likwidacji?
Może obwodnica Skalmierzyc? Może nawet obeszłoby się bez protestów Gminy NS :lol:
A tak całkiem serio, też nie podoba mi się dyktatura samochodu(tam gdzie ma miejsce) ale na specjalistycznym forum, chciałbym poczytać i podyskutowć o konkretnych pomysłach pasjonatów, rozwiązaniach, które być może nie ujrzały światła. Nie o tym, że jest dyktatura :lol:
Ostatnio zmieniony 28 sty 2025, o 19:23 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1451
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: wollny » 28 sty 2025, o 21:38

jp pisze:
28 sty 2025, o 18:11
Uwielbiam takie frazesy. Panowie, czysta poezja :wink: No to może teraz trochę wysiłku. Które drogi pierwsze do likwidacji?
Może obwodnica Skalmierzyc? Może nawet obeszłoby się bez protestów Gminy NS :lol:
A tak całkiem serio, też nie podoba mi się dyktatura samochodu(tam gdzie ma miejsce) ale na specjalistycznym forum, chciałbym poczytać i podyskutowć o konkretnych pomysłach pasjonatów, rozwiązaniach, które być może nie ujrzały światła. Nie o tym, że jest dyktatura :lol:
Panie kolego, ja wiem że fajnie sobie pośmieszkować, ale nie mówimy żeby zwijać miasto. Wręcz przeciwnie. Budżet już teraz jest napięty jak guma w gaciach i każdą złotówkę trzeba oglądać dwa razy. Więc zdecydowanie lepiej jest wydać tę złotówkę na coś co ma sens w dłuższej perspektywie, zamiast na drogowe fanaberie, które kompletnie nic nie wniosą. Powtórzę - będzie to droga w polu, która poprawi tylko nastrój miłośnikom ładnych map, na których kreski zamykają się w ładne okręgi.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7304
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 28 sty 2025, o 22:20

W momencie, w którym mamy już wytyczony przebieg części obwodnicy Kalisza, trzeba:
1. Rozpocząć procedurę poszerzenia granic miasta o tereny przylegające do niej tj.Boczków, Biskupice i Kościelną Wieś, które już teraz powinny być uwzględniane w tworzeniu planów rozwojowych miasta.
2. Poszerzenie ulicy Poznańskiej od zjazdu z obwodnicy w KW do Ronda Solidarności.
3. Droga od Castoramy powinna, tak jak zakładają wieloletnie plany, być już bezpośrednio włączona w ulice Poznańską.
4. Od Castoramy w drugą stronę powinna być uwzględniona w połączenie z "wewnętrzną obwodnicą" czyli drogą która w zamyśle ma łączyć Księżną Jolanty z Wrocławską.
5. Kolejny etap to łączenie Księżnej Jolanty/Częstochowskiej z Łódzką. W ten sposób mamy zachodnią, wewnętrzną ramę.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2521
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 sty 2025, o 22:38

@wollny. No i znowu frazesy. Teraz do dyktatury samochodu doszedł jeszcze napięty budżet. Był kiedyś taki, który pozwalał na fanaberie? A pretensje o budowanie tej rzekomo niepotrzebnej drogi, to już nie do mnie. Nie naciskam na jej budowę. Napisałem wyraznie, cytat: "nawet w hierarchi inwestycji drogowych nie jest w tej chwili najważniejsza." Broniłem tylko koncepcji. Dlatego też pozwoliłem sobie wtrącić uwagi odnośnie krytykowania sensownie zaplanowanych korytarzy drogowych i starałem się merytorycznie uzasadniać ich istnienie. To, że Kalisza nie stać na realizację wszystkich drogowych inwestycji, to już inna bajka.
W tej chwili droga nie jest niezbędna ale problem pojawi się w przypadku ewentualnego zagospodarowywania klina pomiędzy Dobrzecką a Poznańską. Dlatego korytarz jest sensowny i planowanie takiej drogi powinno być traktowane z całą powagą.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1451
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: wollny » 29 sty 2025, o 07:17

jp pisze:
28 sty 2025, o 22:38
@wollny. No i znowu frazesy. Teraz do dyktatury samochodu doszedł jeszcze napięty budżet. Był kiedyś taki, który pozwalał na fanaberie?
Tylko teraz dochodzi jeszcze perspektywa. Pisałem, że do 2050 zostanie nam 70tys. więc budżet efektywnie nie będzie większy.
jp pisze:
28 sty 2025, o 22:38
A pretensje o budowanie tej rzekomo niepotrzebnej drogi, to już nie do mnie. Nie naciskam na jej budowę. Napisałem wyraznie, cytat: "nawet w hierarchi inwestycji drogowych nie jest w tej chwili najważniejsza." Broniłem tylko koncepcji.
Czyli jakiś tam punkt wspólny jest :wink:
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3440
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 6 lut 2025, o 09:00

Trwają prace przygotowawcze do rozbudowy DK25 na wszystkich odcinkach od Ostrowa Wielkopolskiego, przez Kalisz do Konina. Przeprowadzane będą badania geotechniczne pod przyszłą obwodnicę Kalisza, dlatego technicy będą musieli wejść na prywatne posesje. ...
...Została wydana decyzja Nr 2/2025 na rzecz Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości w celu przeprowadzenia prac przygotowawczych polegających na przeprowadzeniu badań geotechnicznych dla inwestycji pn. „Opracowanie projektowe dla rozbudowy drogi krajowej nr 25 na odcinku Ostrów Wielkopolski - Kalisz - Konin, odcinek B Kokanin-Biskupice Ołoboczne”, której został nadany rygor natychmiastowej wykonalności – informuje Urząd Wojewódzki w Poznaniu. ...
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... konalnosci

Awatar użytkownika
Stig
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2008, o 18:05
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stig » 7 lut 2025, o 22:52

Czy wiadomo co się dzieje z wyborem wykonawcy przebudowy DK25 na odcinku Ostrów Wielkopolski - Biskupice Ołoboczne? W zeszłym roku w październiku otwarto oferty na wykonanie tego odcinka zgłosiło się 7 firm i od tego czasu cisza? Czy pojawiły się może jakieś protesty lub odwołania firm?

lukasszmidt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 8 mar 2024, o 20:26

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: lukasszmidt » 8 lut 2025, o 10:23

Stig pisze:
7 lut 2025, o 22:52
Czy wiadomo co się dzieje z wyborem wykonawcy przebudowy DK25 na odcinku Ostrów Wielkopolski - Biskupice Ołoboczne? W zeszłym roku w październiku otwarto oferty na wykonanie tego odcinka zgłosiło się 7 firm i od tego czasu cisza? Czy pojawiły się może jakieś protesty lub odwołania firm?
Trzeba dołożyć 46 mln i jest wielki problem... Śmiech na sali...
#TAKdlaCPK

***** **

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1886
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 8 lut 2025, o 21:46

moge tylko dodac ze na wysokosci COM40 przy zjazdach z obwodnicy na polach sa powbijane paliki drewniane (geodezyjne? )

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2031
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: filip » 19 lut 2025, o 19:27

Plan zamówień publicznych GDDKiA Poznań 2025.
https://www.gov.pl/web/gddkia-poznan/pzp-poznan-2025-r
Załączniki
Zrzut ekranu 2025-02-19 192617.png
Zrzut ekranu 2025-02-19 192617.png (67.26 KiB) Przejrzano 3866 razy

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 20 lut 2025, o 21:29

hahaha
Przy tej kwocie i długości 18,5km w linii prostej mierzonej to wychodzi 19mln/km wiec cena za kilometr sprzed dobrych 8 lat.... Malo nawet na jedna jezdnie. A obiektów inżynierskich bardzo dużo na tym odcinku... Ale ładny news przed wyborami....
Ostatnio zmieniony 22 lut 2025, o 21:14 przez satori, łącznie zmieniany 1 raz.
Uprzedzony (bo głupi?) jak liberał
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 2056
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: tomash » 22 lut 2025, o 00:38

:|
Załączniki
Zrzut ekranu 2025-02-22 o 00.37.56.png
Zrzut ekranu 2025-02-22 o 00.37.56.png (339.08 KiB) Przejrzano 3612 razy

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

matteo94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 5 paź 2011, o 19:42
Lokalizacja: Dobrzec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: matteo94 » 22 lut 2025, o 09:10

Przynajmniej praktycznie pewna jest obwodnica kolejowa :roll:
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3440
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 26 lut 2025, o 14:14

Opóźnienie na DK25. Termin przetargu PRZESUNIĘTY
Potencjalni wykonawcy mogli składać swoje oferty do 28 lutego. Był to termin przesunięty o 20 dni w porównaniu z pierwotnymi planami. Teraz procedura wydłuża się o kolejne 7 tygodni.
Oferty powinny być złożone za pośrednictwem Platformy w terminie do dnia 17.04.2025 r. do godz. 10:00 – informuje GDDKiA.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie podaje powodu przesunięcia terminu otwarcia kopert, ale już wcześniej informowaliśmy, że na całym odcinku Konin – Kokanin są protesty mieszkańców i ekologów, to wydłuża całą procedurę.
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... rzesuniety

Czyli cała trasa oprotestowana i przesunięte terminy. Czarno to widzę. Władza zadowolona bo nie musi supłać kasy.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11218
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: K-man » 5 mar 2025, o 22:58

Ale niespodzianka "Z uwagi na przewidziane limity finansowe, inne zadania, jak przedmiotowa droga ekspresowa, będą mogły być podjęte po zapewnieniu środków finansowych na ich realizację – konkluduje wiceminister".
https://pomorska.pl/via-pomerania-kiedy ... gSUzUBNgVg
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

lukasszmidt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 8 mar 2024, o 20:26

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: lukasszmidt » 14 mar 2025, o 22:32

Wybór oferty w przetargu:

Zaprojektowanie i rozbudowa drogi krajowej nr 25 na odcinku Biskupice Ołoboczne - Ostrów Wielkopolski

KOBYLARNIA S.A. – Lider Konsorcjum
Kobylarnia, ul. Zakole 1, 86-061 Brzoza
MIRBUD S.A. – Partner Konsorcjum
ul. Unii Europejskiej 18, 96-100 Skierniewice

Cena: 266 767 440,20
Załączniki
Wybór oferty DK25 Biskupice Oł. - Ostrow Wlkp..png
Wybór oferty DK25 Biskupice Oł. - Ostrow Wlkp.
Wybór oferty DK25 Biskupice Oł. - Ostrow Wlkp..png (62.95 KiB) Przejrzano 2905 razy
#TAKdlaCPK

***** **

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 2056
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: tomash » 14 mar 2025, o 22:57

Dzięki za info, nikt jeszcze nie pisał na ten temat, więc pozwoliłem sobie wrzucić na FB

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 19 mar 2025, o 11:12

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i rozbudowa drogi krajowej nr 25 na
odcinku Biskupice Ołoboczne - Ostrów Wielkopolski o długości ok 6,580 km.
6,58km za 267mln zl... to 40,6 mln za kilometr...

Można oszacować ze odcinek BO - Kokanin o długości w linii prostej 18,5km wyszedłby ciut ponad 750mln.... Gdyby nie było doliny Prosny i co najmniej kilku obiektów inżynierskich po drodze :lol: :lol: :lol:
A chcą przeznaczyć...
filip pisze:
19 lut 2025, o 19:27
Plan zamówień publicznych GDDKiA Poznań 2025.
https://www.gov.pl/web/gddkia-poznan/pzp-poznan-2025-r
Obrazek
Cale szczęście ze najlepsi specjaliści zostali zatrudnieni w CPK...
Uprzedzony (bo głupi?) jak liberał
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

ODPOWIEDZ