Uważam ze budowa szerokiej drogi to dobry pomysł. Dziś może trochę na wyrost ale co będzie za naście lat nikt nie wie. Późniejsze rozbudowy czy poszerzenia napotykają trudności i są zawsze oprotestowywane. Budowa jest uzasadniona bo tej części kraju brakuje dobrych dróg nad morze. Budowa S11 przynajmniej w kierunku północnym idzie opieszale. Jeżeli ta droga ma być strategiczna to Rząd powinien ostro walczyć o dofinansowanie Unii. Można na niej wyznaczyć kilka autostradowych lotnisk służących rozśrodkowaniu naszego skąpego lotnictwa. Czytałem że samoloty wojskowe na Ukrainie nigdy nie wracają do miejsc startu tylko lądują na improwizowanych lądowiskach. To też mógłby być argument za dofinansowaniem Unii.kaliszanin2 pisze: ↑5 lip 2025, o 00:03Wojskowi twierdzą, że potrzebują 2x2 z szerokim pasem awaryjnym. Taką drogę podobno trudniej zablokować.
DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Cristof pisze: ↑5 lip 2025, o 08:08Uważam ze budowa szerokiej drogi to dobry pomysł. Dziś może trochę na wyrost ale co będzie za naście lat nikt nie wie. Późniejsze rozbudowy czy poszerzenia napotykają trudności i są zawsze oprotestowywane. Budowa jest uzasadniona bo tej części kraju brakuje dobrych dróg nad morze. Budowa S11 przynajmniej w kierunku północnym idzie opieszale. Jeżeli ta droga ma być strategiczna to Rząd powinien ostro walczyć o dofinansowanie Unii. Można na niej wyznaczyć kilka autostradowych lotnisk służących rozśrodkowaniu naszego skąpego lotnictwa. Czytałem że samoloty wojskowe na Ukrainie nigdy nie wracają do miejsc startu tylko lądują na improwizowanych lądowiskach. To też mógłby być argument za dofinansowaniem Unii.kaliszanin2 pisze: ↑5 lip 2025, o 00:03Wojskowi twierdzą, że potrzebują 2x2 z szerokim pasem awaryjnym. Taką drogę podobno trudniej zablokować.
W celu pozyskania autostradowych lotnisk można poszerzyć 1x1 w kilku lokalizacjach wybranych przez wojsko. Ale cała droga nie musi być taka szeroka, lepiej już wybudować za te pieniądze jakąś dodatkową drogę, to tylko zwiększy możliwości. Hamerykanie przyzwyczaili się do szerokich autostrad, więc mają dziwne wymagania. Ale tutaj trzeba zrobić to rozsądnie, a nie szastać pieniędzmi.
Za te pieniądze wolałbym, aby zbudować dodatkowe linie kolejowe. One na Ukrainie są bardziej przydatne niż drogi. LK Kalisz-Konin czeka na wybudowanie.
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=73561623
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962