II odcinek Trasy Bursztynowej
Gumiś gorsza sprawa jest z wjazdem w ul.Podmiejską z ul.Górnośląskiej. Jechałem samochodem w różnych godzinach ( poza szczytem).Tworzą się gigantyczne korki nawet takie sięgające budynku PKO BP. Wczesniej pisaliście na temat pasa prawo-skrętu w Podmiejską. Uważam , że jest on niezbędny. Jak trafisz jeszcze 2 autobusy KLA to poczekasz nawet 5 zmian świateł.
Zrobili mega szerokie chodniki, a można było zrobić prawo-skręt.
Wyobrażcie sobie taki obrazek:
- włączone światła na TB
- otwarte rogatki bo właśnie wjechał pociąg
- ruch od obozowej i większość skręcających w Podmiejską
Na szczęście bardzo rzadko tam jeżdże
Zrobili mega szerokie chodniki, a można było zrobić prawo-skręt.
Wyobrażcie sobie taki obrazek:
- włączone światła na TB
- otwarte rogatki bo właśnie wjechał pociąg
- ruch od obozowej i większość skręcających w Podmiejską
Na szczęście bardzo rzadko tam jeżdże
Marek wiem o czym piszesz mieszkam kilkanascie metrów od tego skrzyżowania i dla mnie jest męką jak jade na parking pod blokiem,często wybierałem wariant powrotu przez AWP i lepiej na tym wychodziłem.Ale co tam ważniejsze są mega szerokie chodniki aby uspokoić ruch no nie???I teraz wychodzi to uspokajanie ruchu sam masz przykład po sobie.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Związek jest taki , że tam przecież też zrobili szeroko i jest opisywany wcześniej problem przy zamkniętym przejeżdzie . Jedyny plus to ścieżka rowerowa.
[ Dodano: Pią, 26.09.2008, 21:44 ]
Chyba boją się włączyć sygnalizacje świetlną bo będzie jeszcze gorzej przy zamkniętych rogatkach.
[ Dodano: Pią, 26.09.2008, 21:44 ]
Oznakowanie jest, ale jak jedziesz 1 pasem, z którego za chwilę robią się 2 + kilka zakrętów to zaczynasz się zastanawiać dokąd ta droga prowadzi.Gumiś pisze:I chyba tutaj tkwi problem,nie wiedzą jak mają jechać.Ale jak wygląda sprawa oznakowania pionowego na tym odcinku???Jest oznakowane jak się należy czy trzeba się domyslać jak jechać???
Chyba boją się włączyć sygnalizacje świetlną bo będzie jeszcze gorzej przy zamkniętych rogatkach.
To wszystko się uspokoi jak wybudują odcinek na Zachodniej myślę że te korki się rozładują.
[ Dodano: Sob, 27.09.2008, 0:17 ]
Eh znalazłem dziś ciekawy artykuł jak się w Polsce tworzy buble drogowe,nijak to ma się chyba do naszej obwodnicy ale ukazuje całą prawde o polskim budownictwie,zresztą osądżcie sami.
[ Dodano: Sob, 27.09.2008, 0:18 ]
http://www.onet.tv/28962,4451,1,3994609 ... wideo.html
[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 23:06 ]
Etap III (2009-2010 r.)
Etap III rozpocznie się w 2009 r. Trasa Bursztynowa poprowadzona wtedy będzie od ulicy Częstochowskiej do ul. Górnośląskiej. Odcinek ten będzie dwujezdniowy. Wyburzone zostaną wszystkie budynki stojące na drodze Trasy Bursztynowej. Powstaną wtedy:
* chodniki i ścieżki rowerowe
* przejście podziemne do Parku Przyjażni
* kanalizacja deszczowa
* zatoki autobusowe
* ronda z ulicą Częstochowską, Polną i Kresową
Etap ten zakończy się najprawdopodobniej w II połowie 2010 r.
[ Dodano: Sro, 08.10.2008, 12:29 ]
Niebezpieczny znak drogowy
Niebezpieczny znak drogowy
Rozbity samochód i ścięty znak drogowy – to efekty ,,uspokajania ruchu drogowego w Kaliszu’’, zaobserwowane przez ,,Życie Kalisza’’ w poniedziałkowy wieczór
Kierowca fiata seicento, w drodze z Zagorzynka do dworca PKP nie jechał wcale szybko. Skręcając w lewo nie zauważył niedoświetlonego znaku drogowego, postawionego na środku dotychczasowej drogi. Podczas przebudowy ulicy Dworcowej drogowcy zaprojektowali tutaj wysepkę, a na niej znak. Na efekty ich działań długo nie trzeba było czekać. Są widoczne na zdjęciu.
Ciekawe, czy w tym przypadku urzędnicy Zarządu Dróg Miejskich będą konsekwentni – dotychczas w miejscach, gdzie dochodziło do kolizji czy wypadków ustawiali sygnalizację świetlną, znaki drogowe, czy tzw. leżących policjantów, by nie dopuścić do ponownej kolizyjnej sytuacji. Zgodnie z tą logiką, a także powołując się na tzw. uspokojenie ruchu i wyeliminowanie sytuacji kolizyjnych należałoby usunąć złamany znak drogowy i nigdy więcej nie stawiać go w tym miejscu. (q)
[ Dodano: Sob, 27.09.2008, 0:17 ]
Eh znalazłem dziś ciekawy artykuł jak się w Polsce tworzy buble drogowe,nijak to ma się chyba do naszej obwodnicy ale ukazuje całą prawde o polskim budownictwie,zresztą osądżcie sami.
[ Dodano: Sob, 27.09.2008, 0:18 ]
http://www.onet.tv/28962,4451,1,3994609 ... wideo.html
[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 23:06 ]
Etap III (2009-2010 r.)
Etap III rozpocznie się w 2009 r. Trasa Bursztynowa poprowadzona wtedy będzie od ulicy Częstochowskiej do ul. Górnośląskiej. Odcinek ten będzie dwujezdniowy. Wyburzone zostaną wszystkie budynki stojące na drodze Trasy Bursztynowej. Powstaną wtedy:
* chodniki i ścieżki rowerowe
* przejście podziemne do Parku Przyjażni
* kanalizacja deszczowa
* zatoki autobusowe
* ronda z ulicą Częstochowską, Polną i Kresową
Etap ten zakończy się najprawdopodobniej w II połowie 2010 r.
[ Dodano: Sro, 08.10.2008, 12:29 ]
Niebezpieczny znak drogowy
Niebezpieczny znak drogowy
Rozbity samochód i ścięty znak drogowy – to efekty ,,uspokajania ruchu drogowego w Kaliszu’’, zaobserwowane przez ,,Życie Kalisza’’ w poniedziałkowy wieczór
Kierowca fiata seicento, w drodze z Zagorzynka do dworca PKP nie jechał wcale szybko. Skręcając w lewo nie zauważył niedoświetlonego znaku drogowego, postawionego na środku dotychczasowej drogi. Podczas przebudowy ulicy Dworcowej drogowcy zaprojektowali tutaj wysepkę, a na niej znak. Na efekty ich działań długo nie trzeba było czekać. Są widoczne na zdjęciu.
Ciekawe, czy w tym przypadku urzędnicy Zarządu Dróg Miejskich będą konsekwentni – dotychczas w miejscach, gdzie dochodziło do kolizji czy wypadków ustawiali sygnalizację świetlną, znaki drogowe, czy tzw. leżących policjantów, by nie dopuścić do ponownej kolizyjnej sytuacji. Zgodnie z tą logiką, a także powołując się na tzw. uspokojenie ruchu i wyeliminowanie sytuacji kolizyjnych należałoby usunąć złamany znak drogowy i nigdy więcej nie stawiać go w tym miejscu. (q)
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Parkingi na Dworcowej już w pełni zajęte.Zobaczcie sami.
Jak widać na zdjęciu nr 2 trwa nasadzanie krzewów.
Parking od drugiej strony
Wyjazd na ul.Dworcową od strony ul.Ostrowskiej
Wzdłuż ulicy rosną już drzewka.
Tymczasowe zwężenia - pewnie długo będą tak stały.
Można domniemywać, że powstały po to aby nikt zbyt daleko się nie zapędził , bo Trasa Bursztynowa jest krótka na dzień dzisiejszy.
Jak widać na zdjęciu nr 2 trwa nasadzanie krzewów.
Parking od drugiej strony
Wyjazd na ul.Dworcową od strony ul.Ostrowskiej
Wzdłuż ulicy rosną już drzewka.
Tymczasowe zwężenia - pewnie długo będą tak stały.
Można domniemywać, że powstały po to aby nikt zbyt daleko się nie zapędził , bo Trasa Bursztynowa jest krótka na dzień dzisiejszy.
Dla wprawnego kierowcy to nie jest problem,kwestia wprawy i wyczucia obrysu samochodu dla Mirka konkretnie zestawu.
[ Dodano: Pon, 27.10.2008, 8:07 ]
Obiecane zdjęcia dla porównania.
Przed remontem...
Po zakończeniu remontu.
[ Dodano: Pon, 27.10.2008, 8:07 ]
Obiecane zdjęcia dla porównania.
Przed remontem...
Po zakończeniu remontu.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Tak działają od kilku dni,i co gorsza jak zaczęły działać to zaczęły się robić korki,dziwne ale prawdziwe.Jak nie działały to ruch był bardziej dużo płynny było widać przejaw uprzejmości jednych kierowców wobec drugich.Wyjeżdżający z Dworcowej mogli liczyć na to że ktoś ich wpuści.A tak na koniec fotki zrobione w nocy.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Prywatny zbuduje lepiej
Miasto chce poprawić drogowego bubla
Problem braku prawoskrętu w kierunku dworca PKP od strony nowego skrzyżowania Górnośląskiej z Dworcową władze Kalisza planują rozwiązać cudzymi rękami. Może wreszcie będzie dobrze
Po kilku miesiącach od od
dania do użytku skrzyżowania, którego budowa trwała ponad rok, wiceprezydent Daniel Sztandera przyznaje, że projektant popełnił błąd, nie uwzględniając dodatkowego pasa ruchu w obrębie zjazdu z ul. Górnośląskiej w Dworcową, co powoduje tworzenie się korków. – Jest to pewien problem, który z pewnością powinien zostać rozwiązany najpóżniej równolegle z realizacją dalszego odcinka Trasy Bursztynowej, ponieważ po oddaniu całej Trasy wzrośnie liczba pojazdów zmierzających w kierunku dworca PKP – zauważa wiceprezydent. Jak z tego wybrnąć? D. Sztandera zwrócił uwagę, że tuż obok, na terenie po dzisiejszym dworcu PKS, powstać ma centrum handlowe. Przy okazji budowy centrum, na koszt jego właściciela, powstaną drogi dojazdowe, a więc będzie też możliwość uzupełnienia brakującego prawoskrętu. – Inwestor planowanego obiektu jest żywotnie zainteresowany jego jak najszerszą obsługą komunikacyjną, zarówno od strony ul. Górnośląskiej, jak i od Podmiejskiej i zwłaszcza Dworcowej. Takie rozmowy miały już miejsce z projektantem nowego obiektu i nasza propozycja została przez niego zaakceptowana – wyjaśnia D. Sztandera. (kord)
ŻK
Miasto chce poprawić drogowego bubla
Problem braku prawoskrętu w kierunku dworca PKP od strony nowego skrzyżowania Górnośląskiej z Dworcową władze Kalisza planują rozwiązać cudzymi rękami. Może wreszcie będzie dobrze
Po kilku miesiącach od od
dania do użytku skrzyżowania, którego budowa trwała ponad rok, wiceprezydent Daniel Sztandera przyznaje, że projektant popełnił błąd, nie uwzględniając dodatkowego pasa ruchu w obrębie zjazdu z ul. Górnośląskiej w Dworcową, co powoduje tworzenie się korków. – Jest to pewien problem, który z pewnością powinien zostać rozwiązany najpóżniej równolegle z realizacją dalszego odcinka Trasy Bursztynowej, ponieważ po oddaniu całej Trasy wzrośnie liczba pojazdów zmierzających w kierunku dworca PKP – zauważa wiceprezydent. Jak z tego wybrnąć? D. Sztandera zwrócił uwagę, że tuż obok, na terenie po dzisiejszym dworcu PKS, powstać ma centrum handlowe. Przy okazji budowy centrum, na koszt jego właściciela, powstaną drogi dojazdowe, a więc będzie też możliwość uzupełnienia brakującego prawoskrętu. – Inwestor planowanego obiektu jest żywotnie zainteresowany jego jak najszerszą obsługą komunikacyjną, zarówno od strony ul. Górnośląskiej, jak i od Podmiejskiej i zwłaszcza Dworcowej. Takie rozmowy miały już miejsce z projektantem nowego obiektu i nasza propozycja została przez niego zaakceptowana – wyjaśnia D. Sztandera. (kord)
ŻK
Andrzej
Tak a szczególnie dobrze widać te korki z kamery na dworcowej wieży.
Mała uwaga kamera ta co jakiś czas zmienia położenie raz jest skierowana na przejazd raz na dworzec.
http://www.echokalisza.pl/kamery.html#goratop
Mała uwaga kamera ta co jakiś czas zmienia położenie raz jest skierowana na przejazd raz na dworzec.
http://www.echokalisza.pl/kamery.html#goratop
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Dzisiaj na tym skrzyżowaniu była kolejna kolizja tir z naczepa zderzył się autobusem kla
Skręcając w lewo z Trasy Bursztynowej w ul. Górnośląską promień skrętu jest żle za projektowany , tir skręcający z naczepa w lewo zajeżdża drogę na lewym pasie tym którzy też skręcają w lewo , chyba mam takie szczęście że raz w tygodniu widzę tira stojącego na ul. Górnośląskiej i inne auto które się stuknęły .
Chyba te skrzyżowanie czeka przebudowa jeżeli tam często będzie dochodzić do kolizji
Skręcając w lewo z Trasy Bursztynowej w ul. Górnośląską promień skrętu jest żle za projektowany , tir skręcający z naczepa w lewo zajeżdża drogę na lewym pasie tym którzy też skręcają w lewo , chyba mam takie szczęście że raz w tygodniu widzę tira stojącego na ul. Górnośląskiej i inne auto które się stuknęły .
Chyba te skrzyżowanie czeka przebudowa jeżeli tam często będzie dochodzić do kolizji
Andrzej
nie tylko dla TIR'ów jest żle wyprofilowane...nawet osobówki skręcają zbyt "płytko" z prawego pasa w lewo. dziś miałem taką sytuację kiedy na lewym pasie mało nie przytarł mnie koleś jadący na pasie prawym
mało któremu kierowcy chce się dojeżdżać prawie do końca i skręcać o 90 stopni w lewo
mało któremu kierowcy chce się dojeżdżać prawie do końca i skręcać o 90 stopni w lewo
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany