PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1223
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Post autor: ww » 15 sty 2010, o 13:09

Ostrowianie już dawno się zorientowali, że budowa szybkiej kolei przez Kalisz plus perspaktywa budowy linii Kalisz-Inowrocław i Kalisz-Pleszew stworzyłaby wielki węzeł w Kaliszu. Dlatego już są przeciwni i będą przeciwni do końca.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1265
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 15 sty 2010, o 13:20

Ten znowu swoje :cry:
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9211
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Post autor: K-man » 15 sty 2010, o 13:23

Lepiej zamiast lini do Poznania przez Pleszew.Zrobic linię do Częstochowy.Wtedy Górny Śląska wraz zach Małopolską miałoby szybkie połącznie z Poznaniem i Szczecinem.Ale to takie gdybanie.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6823
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 15 sty 2010, o 13:30

... tak tylko perspektywa budowy kolei Kalisz - Konin - Inowrocław coraz bardziej się oddala, ale to pewnie za sprawą sectora :) :

http://www.wkonin.pl/go.live.php/PL-H16 ... dztwa.html
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1223
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Post autor: ww » 15 sty 2010, o 13:37

"Ministerstwo infrastruktury przyznaje rację tym argumentom. Jednak od razu przedstawiane są trudności związane z tym przedsięwzięciem." No trudności są od tego, by je pokonywać, a od pokonywania są m.in. panowie posłowie.

STRASZNE jest to, że budową kolei Kalisz-Inowrocław bardziej zajmują się ludzie w Koninie niż w Kaliszu. :roll:

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9211
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Post autor: K-man » 15 sty 2010, o 13:57

Ostatni komatarz najlepszy
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4203
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 15 sty 2010, o 14:07

Sobieray - ta informacja jest na poprzedniej stronie :-)
ww pisze:"Ministerstwo infrastruktury przyznaje rację tym argumentom. Jednak od razu przedstawiane są trudności związane z tym przedsięwzięciem." No trudności są od tego, by je pokonywać, a od pokonywania są m.in. panowie posłowie.

STRASZNE jest to, że budową kolei Kalisz-Inowrocław bardziej zajmują się ludzie w Koninie niż w Kaliszu. :roll:
Chyba od 30 lat nie wybudowano żadnej linii kolejowej , zresztą PRL to też głównie przebudowy i elektryfikacja ( poza CMK i LHS ).

Realnie patrząc - w tym systemie finansowania (większość na drogi ) nie ma na to szans , tym bardziej na linię do Częstochowy czy do Pleszewa.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6823
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 15 sty 2010, o 14:59

... ale sondaże mówią co innego :D :shock: . Pewnie jakaś wrózka z tarota wywróżyła?
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

johnny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2010, o 19:32
Lokalizacja: O2k

Post autor: johnny » 15 sty 2010, o 21:36

a wiecie moze gdzie pójdą te tory? tak dokladnie

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6823
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 15 sty 2010, o 21:56

Teraz - too po śniegu, po śniegu i ... w żyto :).
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9211
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Post autor: K-man » 15 sty 2010, o 23:03

johnny jak wspomniał jż milo szanse są równe zeru, ze to połączenie powstanie.Gdyby władze Kalisza sie tak zaangazowały jak Konin szanse raczej niewiele by wzrosły, ale to mogłoby zblizyc oba miasta do siebie.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6806
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 16 sty 2010, o 23:28

Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Kondzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 16:18
Lokalizacja: Piwonice

Post autor: Kondzior » 17 sty 2010, o 08:25

artykuł bardzo ciekawy , a co do lini Kalisz Konin to w nia nie wierze nawet jakby w Warszawie dawali na nia piniadze to pan Pecherz juz by leciał do Ostrowa i gadał o kolejarskiej tradycji tego miasta i ze przystanek nie ma znaczenia i trzeba go przesunac jak najblizej ostrowa patrz kdp, jak w Kaliszu nie zmieni sie władza i to radykalnie to mozemy zapomniec o jakimkolwiek rozwoju za to w Ostrowie trzymalbym kciuki za ekipe pecherza .

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1265
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 17 sty 2010, o 12:00

Kendzior, może się mylę, ale na podstawie Twojej wypowiedzi można wywnioskować, że myślisz iż hipotetyczna linia Kalisz - Konin miała by swój początek w Kaliszu i nie była połączona z obecna linia kolejowa?


Obrazek

PKP - Czy Wielkopolska znajdzie się na trasie przyszłej magistrali?

Fundacja Edukacji i Nauki proponuje budowę linii kolejowej Kalisz – Inowrocław. W ten sposób powstałaby magistrala łącząca Opole i Górny Śląsk z Trójmiastem. Dzięki temu mieszkańcy południowo-zachodniej Polski uzyskaliby szybsze połączenie z Warszawą przez Konin. Inicjatywę tę już poparły samorządy.

Tereny, przez które miałaby przebiegać linia, leżą na dawnym styku zaborów pruskiego i rosyjskiego. Z tego powodu sto lat temu, w okresie kolejowego boomu, nie wybudowano tam torowiska, choć zapewne przesłanki ku temu były. Po odzyskaniu niepodległości nie podjęto tematu. Teraz wróciła do niego Fundacja Edukacji i Nauki z Ostrowa Wlkp.

– Wszystkie dyskusje na temat głównych połączeń kolejowych koncentrują się na linii Wschód – Zachód – mówi prezes fundacji Jerzy Mazurek. – Dla równowagi komunikacyjnej należy uruchomić połączenie Opole – Gdańsk. Brakuje około 120 km torów, ale już realizacja pierwszego odcinka Kalisz – Konin ułatwiłaby dojazd z naszego regionu do Berlina i Warszawy – dodaje Jerzy Mazurek, który krytykuje szeroko dyskutowany projekt Y, czyli szybką kolej z Warszawy do Poznania i Wrocławia. Dubluje on bowiem istniejące, szybkie połączenia Warszawy z Poznaniem przez Konin. Poza tym jego koszty są ogromne.

– Sugestie budowy tunelu łączącego dworce Łódż Fabryczna i Łódż Kaliska za miliard złotych to klasyczny przykład nieliczenia się z wydawaniem publicznych pieniędzy. 50-kilometrowy odcinek z podwójną nitką z Kalisza do Konina to wydatek około 500 mln zł. To niewiele, zważywszy, że Unia daje nam 4 mld euro na infrastrukturę drogową i kolejową – wylicza Mazurek.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, o 12:20 przez sector-ostrow, łącznie zmieniany 1 raz.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6823
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 17 sty 2010, o 12:18

Masz rację sector - wszystkie drogi prowadzą do ...O s t r o w o tymbardziej, że UM wydajew kasę na zakup noiwych ,,kibli "
Kupimy 22 pociągi. Za 1,5 roku na torach!


Jest szansa, że już w przyszłym roku na wielkopolskie tory wyjadą nowe pociągi. W ciągu dwóch najbliższych tygodni urząd marszałkowski ogłosi przetarg na zakup tzw. elektrycznych zestawów trakcyjnych. Będą to największe od lat kolejowe zakupy w Polsce.



Samorząd ma do wydania prawie 150 milionów euro - czyli około pół miliarda złotych - połowa z tej kwoty to pieniądze unijne. Zdaniem marszałka Wojciecha Jankowiaka będzie można za to kupić co najmniej 22 nowoczesne pociągi. Ile dokładnie - będzie wiadomo po rozstrzygnięciu przetargu.

Jeszcze w tym roku powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą, który pierwsze pojazdy powinien wyprodukować po 12 miesiącach. Tak więc - optymistycznie - pierwsze zestawy pojawią się na torach w połowie przyszłego roku.
żródło ; http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=39154

Ja sie będę cieszył, jak jedna para będzie obsługiwała relację Piła - Poznań - Kalisz - Łódż Kaliska.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1265
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 17 sty 2010, o 12:30

sobieray-3 pisze:Ja sie będę cieszył, jak jedna para będzie obsługiwała relację Piła - Poznań - Kalisz - Łódż Kaliska.
Masz na myśli ninię kolejową Poznań - Pierzchno - Sulęcinek - Biniew - Sędzice - Chechło - Łódż ?

Czyżby linia już omijała Ostrów?
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Kondzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 16:18
Lokalizacja: Piwonice

Post autor: Kondzior » 17 sty 2010, o 12:39

sekator czy jak ci tam ty komediancie od godnosci marketow i takich tam jakby ci to wytłumaczyc zebys zrozumiał "że myślisz iż hipotetyczna linia Kalisz - Konin miała by swój początek w Kaliszu i nie była połączona z obecna linia kolejowa? " czy ja tak napisałem ? czy to twoje urojenia o ponadlokalnym spisku antyostrowskim podsuneły ci taka hipiteze ? chodziło mi ze jakby miała by powstac taka linia to pomagier waszego prezydenta Pecherz zrobiłby wszystko co w jego mocy zeby linia szła nie do kalisza tylko jak najblizej ostrowa lub samego ostrowa. Z dotychczasowej postawy naszego (waszego) prezydenta wysnułem takie wnioski raczej słuszne z czego możecie sie w ostrowie tylko cieszyc. Ps. juz powstał plakat o ostrwskiej godnosci?

[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 12:42 ]
– Sugestie budowy tunelu łączącego dworce Łódż Fabryczna i Łódż Kaliska za miliard złotych to klasyczny przykład nieliczenia się z wydawaniem publicznych pieniędzy.
jak ta wypowiedz ma sie do propozycji stacji pod Skalmierzycami ? lub śliwnikach ktora lokalizacje zeby osiagnac trzebaby było rozwalic układ komunikacyjny południa Kalisza a to sa koszta .

[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 12:53 ]
z wypowiedzi pana Mazurka można wywnioskowac iż linie kdp nawet przy nieocenionej pomocy władz Kalisza cieżko bedzie przesunąc blisko Ostrwa wiec lepiej zeby jej nie było ,natomiast z linia ( na razie Kalisz Konin , pewnie potem ostrow Konin) może pójdzie łatwiej ( gadka pecherza o kolejarskiej tradycji , aglomeracji , o baraku znaczenia lokalizacji i takie głupoty z jakich pan pecherz słynie)

[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 12:55 ]
o podejsciu nie wazne gdzie byle tylko nie w Kaliszu to juz ładne pare lat temu pisału ostrwskie gazety i twoje ziomki z Ostrowa sieratorze czy jak ci tam plakaciarzu

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4203
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 17 sty 2010, o 13:46

sector-ostrow pisze:Kendzior, może się mylę, ale na podstawie Twojej wypowiedzi można wywnioskować, że myślisz iż hipotetyczna linia Kalisz - Konin miała by swój początek w Kaliszu i nie była połączona z obecna linia kolejowa?
Jest gdzieś dokładniejsze trasowanie tej linii ? Jak ta linia miałaby przejść przez Kalisz z obecnym usytuowaniem dworca ?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1265
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 17 sty 2010, o 13:53

Też właśnie szukam, ale nie znalazłem. Prawdopodobnie nie da się zrealzować tego pomysłu, uwzględniając przed rozgałęzieniem obecny dworzec w Kaliszu.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4203
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 17 sty 2010, o 14:04

Jest to możliwe. Rozgałęzienie - w okolicach wiaduktu w Opatówku co byłoby mało kosztowne , ale żle wpłynęło na czas przejazdu do Konina.
Inaczej to ta linia przechodziłaby przez zachodnią cześć Kalisza z małym przystankiem ( albo i nie nawet ).

Jeżeli ten projekt istnieje w tak niedopracowanej przez Ostrów formie , to ja się nie dziwię reakcji PLK ; podane wyliczenie 500 mln ( 10 mln za km ) to też są jakieś mrzonki.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

ODPOWIEDZ