Re: S12
: 9 lis 2015, o 06:54
bedac w opozycji to w kazdym miescie chce sie zbudowac obwodnice i inne wazne panstwowe inwestycje
Przemku zgadza się ale mówię tutaj o tzw. wariancie S8 kolejowym do dziś niema wyznaczonego korytarzu europejskiego w Polsce na odc. Wrocław-Łodź-Warszawa jak wiem najważniejsze składy z Wrocławia do Warszawy śmigają okrężnymi trasami przez Poznań czy Katowice a w planach jest przecież jest planowany taki korytarz tylko brakuje linii kolejowej z Wieruszowa do Sieradza więc może warto by było powalczyć by to własnie nasza linia kolejowa objęła ten standard europejski<Przemek> pisze:Jedna uwaga - Kalisz z Ostrowem powinien BYL walczyc o jak najkrotsza przeprawe z Wroclawia do Warszawy, bo teraz, po wybudowaniu za S8 to juz po przyslowiowych ptakach. Natomiast w kwestii S12 mozna jeszcze duzo zdzialac, dlatego cieszy mnie, ze miasto zaczelo podejmowac kroki w tym celu.
A tak jeszcze a propos S8. O jej przebiegu pisalem juz kilkakrotnie, ale to powtorze raz jeszcze - to jest po prostu skandal. I dobrze Caspress pisze, skoro nagieli przebieg starej 8 dla Sieradza, to co stalo na przeszkodzie aby odgiac droge dla Kalisza.
No chyba na uwzględnienie Twojej koncepcji się nie zanosi, zwłaszcza, że niestety dla nas, bardzo realne jest wybudowanie tego łącznika do Wieruszowa. A to dla nas oznacza jedno - kaplica!Caspress pisze:Przemku zgadza się ale mówię tutaj o tzw. wariancie S8 kolejowym do dziś niema wyznaczonego korytarzu europejskiego w Polsce na odc. Wrocław-Łodź-Warszawa jak wiem najważniejsze składy z Wrocławia do Warszawy śmigają okrężnymi trasami przez Poznań czy Katowice a w planach jest przecież jest planowany taki korytarz tylko brakuje linii kolejowej z Wieruszowa do Sieradza więc może warto by było powalczyć by to własnie nasza linia kolejowa objęła ten standard europejski<Przemek> pisze:Jedna uwaga - Kalisz z Ostrowem powinien BYL walczyc o jak najkrotsza przeprawe z Wroclawia do Warszawy, bo teraz, po wybudowaniu za S8 to juz po przyslowiowych ptakach. Natomiast w kwestii S12 mozna jeszcze duzo zdzialac, dlatego cieszy mnie, ze miasto zaczelo podejmowac kroki w tym celu.
A tak jeszcze a propos S8. O jej przebiegu pisalem juz kilkakrotnie, ale to powtorze raz jeszcze - to jest po prostu skandal. I dobrze Caspress pisze, skoro nagieli przebieg starej 8 dla Sieradza, to co stalo na przeszkodzie aby odgiac droge dla Kalisza.
Ta propozycja już padła w trochę bardziej rozwiniętej wersji (ostatni mój post w tym wątku):Caspress pisze:A co byście powiedzieli na taką poprawę dojazdu do Wrocławia?
kaliszanin2 pisze:S25 Antonin-Zawada (połączenie AKO S-ką z Wrocławiem)
Te 5 km to mógłby być dobry początek S25 Antonin-Zawady. Zacząć można od jednej jezdni i rezerwy na drugą. Wiele S-ek tak się buduje etapami, np. S10. Wygrywając atut AKO powinniśmy jako cel strategiczny postawić realizację trzech ekspresówek: S12 Sieradz-Sobótka, oraz odcinkami już istniejących S25 Wrocław-Konin i S11 Poznań-Kępno. Można dyskutować o tempie dochodzenia do celu i kolejności realizacji, ale jak się nie sformułuje kompleksowego postulatu, co do którego byłby konsensus wszystkich gmin aglomeracji i głównych działających tu sił, to nic się nigdy nie osiągnie poza okazjonalnie rzucanymi ochłapami.Caspress pisze:ten 5km odcinek to te 20km jechało się by ekspresówką no chyba że łącznik byłby o normalnym standardzie to 15KM
Cieszę się że w Kaliszanach nadzieja umiera ostatnia...kaliszanin2 pisze:Te 5 km to mógłby być dobry początek S25 Antonin-Zawady. Zacząć można od jednej jezdni i rezerwy na drugą. Wiele S-ek tak się buduje etapami, np. S10. Wygrywając atut AKO powinniśmy jako cel strategiczny postawić realizację trzech ekspresówek: S12 Sieradz-Sobótka, oraz odcinkami już istniejących S25 Wrocław-Konin i S11 Poznań-Kępno. Można dyskutować o tempie dochodzenia do celu i kolejności realizacji, ale jak się nie sformułuje kompleksowego postulatu, co do którego byłby konsensus wszystkich gmin aglomeracji i głównych działających tu sił, to nic się nigdy nie osiągnie poza okazjonalnie rzucanymi ochłapami.Caspress pisze:ten 5km odcinek to te 20km jechało się by ekspresówką no chyba że łącznik byłby o normalnym standardzie to 15KM
To akurat zasługa poprzedniej ekipy i jeszcze tak będzie przez najbliższe 1-2 lata Tak naprawdę za 3 lata zobaczymy jakie inwestycje drogowe będą robione dzięki PiSowi.Caspress pisze:
Ciekawe co pisory jeszcze wymyślą ale początek ich rządów jest naprawdę dobry przynajmniej jeżeli chodzi o drogi.
Możesz objaśnić twoje stwierdzenie?Piob pisze:To akurat zasługa poprzedniej ekipy i jeszcze tak będzie przez najbliższe 1-2 lata Tak naprawdę za 3 lata zobaczymy jakie inwestycje drogowe będą robione dzięki PiSowi.Caspress pisze:
Ciekawe co pisory jeszcze wymyślą ale początek ich rządów jest naprawdę dobry przynajmniej jeżeli chodzi o drogi.
To że w 4 miesiące rządów PiS nie zdążył zaprojektować, dostać pozwoleń, zagospodarować i pozyskać środków pieniężnych (w tym ogromnych środków z UE) i wybudować tych dróg. I plany na kolejne inwestycje drogowe na najbliższe 2 lata to zasługa poprzedniej władzy.Caspress pisze:Możesz objaśnić twoje stwierdzenie?Piob pisze:To akurat zasługa poprzedniej ekipy i jeszcze tak będzie przez najbliższe 1-2 lata Tak naprawdę za 3 lata zobaczymy jakie inwestycje drogowe będą robione dzięki PiSowi.Caspress pisze:
Ciekawe co pisory jeszcze wymyślą ale początek ich rządów jest naprawdę dobry przynajmniej jeżeli chodzi o drogi.
Po części się jak najbardziej zgadam.To że w 4 miesiące rządów PiS nie zdążył zaprojektować, dostać pozwoleń, zagospodarować i pozyskać środków pieniężnych (w tym ogromnych środków z UE) i wybudować tych dróg. I plany na kolejne inwestycje drogowe na najbliższe 2 lata to zasługa poprzedniej władzy.