Obecnie dla większości mieszkańców raczej nie.
W przyszłości dlaczego nie?
Nie wiem ile teraz będzie kosztowała obecna sieć, ale na pewno trochę trzeba będzie dołożyć.jp pisze: ↑9 paź 2022, o 18:34(…) Przychody z biletów w Kaliszu to niecałe 3 mln. Koszt 20 ? W przyszłym roku koszt wozokilometra z pewnością będzie dużo wiekszy. Ile trzeba by dołożyć, tzn. w jak dużym stopniu rozbudować sieć i zwiększyć czestotliwość żeby komunikacja miejska była pierwszym wyborem? (…)
Po starych cenach to pewnie z co najmniej 10 milionów, aby wzmocnić pewne ciągi komunikacyjne i stworzyć nowe. Jednak myślę, że z wielu względów warto dołożyć.
Da się zrobić dobry zbiorkom skoro w o połowe większym Salzburgu same trolejbusy przewożą, aż 40 mln pasażerów rocznie i regularnie rośnie ta liczba. Za to w Kaliszu od lat leci na łeb (obecnie chyba wynosi 4,8mln).
W mniejszym od Kalisza St. Gallen też zbiorkom jest bardzo dobrze rozwinięty. W obu miastach kursują trolejbusy. Warto dodać, że w tych miastach zbiorkom jest bardzo uprzywilejowany.
Co prawda są to miasta z zamożniejszych państw, więc budżety zapewne mają większe, ale koszty utrzymania też są większe.
Właściwie to jako tako jest. Osią jest Górnośląska, później trochę odbija na Dobrzec i Widok.
No nie mieliśmy jakiegoś specjalnego szczęścia do planowania miasta, więc jest jak jest. Zawsze mogło być znacznie gorzej.
Patrząc na podejście do niego wszystkich prezydentów to będzie się intensywnie zwijał.