Według mnie pierw to trzeba zastanowić się dlaczego taki problem jest a później go próbować rozwiązać.
Jak chcieć mniej samochodów w Kaliszu skoro każda alternatywę dla nich się usuwa?
Samochodów przybywa? A PKS ubywa?
Ja i tak osobiście jestem zdziwiony że ruch samochodowy w Kaliszu jest taki mały, niby samochodów przybywa ale tak jakby ludzi, nie było na nie stać i tylko stoją.
Przez lata usuwano komunikację zbiorczą, a teraz wielki płacz.
Nie chcieli inwestować w autobusy to niech teraz inwestują miliardy w drogi.
Swoją droga to też jakiś absurd w latach 70 zrobili AWP(Obwodnice) natężenie samochodów kilkanaście razy mniejsze a ma standardy 2x2.
Teraz niby jesteśmy w topce z ilością samochodów na mieszkańca a mamy pseudo obwodnice w mieście i to nawet nie o standardach 2x2.
Ja osobiście jestem na prawdę za alternatywami dla samochodów ale trzeba to robić z głową a nie jak jest to robione teraz.
Bo teraz to się raczej walczy z kierowcami a nie tworzy się dla nich alternatywy.
Stworzono kontrapas na śródmiejskiej co on dał?
- Więcej smogu, więcej spalin, większe zanieczyszczenie większe korki to jest naprawdę alternatywa?
Pieniądze w błoto bo przecież pierw likwidacje progów a teraz jak wiemy wraz z remontem drogi ma zniknąć kontrapas.
Gdyby robiono takie rewolucje w kontekście samochodów to już byśmy mieli drogi 3x3 w Kaliszu
Ja jestem jak najbardziej za rowerami niech budują ścieżki rowerowe ale pierw to trzeba naprawdę wypromować ten środek transportu, wyrównać troszkę proporcję między ilością rowerów a samochodów.
A nie korkować miasto.
Dlaczego powstało coś takiego jak kontrapas na śródmiejskiej.
A nie potrafią połączyć ścieżki rowerowej na Młynarskiej z rondem Westerplatte?
Jak wiemy na rondzie Westerplatte mamy główną sieć ścieżek rowerowych.
Następnie stworzono ścieżkę rowerową na młynarskiej pamiętam to jak dziś, kolejna ścieżka z
znikąd do donikąd.
Następnie w ramach projektu "Centrum Sterowania Ruchem" zmodernizowano skrzyżowanie AWP z Serbinowską wtedy też w okolicach przejścia dla pieszych na AWP powstała ścieżka rowerowa aż do przystanku Supersam.
Potem powstała Kalinka no i wydłużyła ścieżkę na Młynarskiej w okolice skrzyżowania z AWP.
No i jakiś czas temu dodano oznaczenia na chodniku od przystanku Supersam do ronda że jest tam ścieżka rowerowa
No na prawdę świetnie w centrum stać ich na przebudowanie całej ulicy pod kontrapas a tutaj nie stać ich na przebudowę 70m chodnika.
No ale dobra bo będzie że się czepiam
Jednak w całej tej układance nadal brakuje ścieżki rowerowej czy tam przejścia (przejazdu) na skrzyżowaniu przez ulicę Serbinowską
To jest dopiero
ciężka cywilizacyjna patologia
Dlaczego w ramach:
-Centrum Sterowania Ruchem
-Przebudowy infrastruktury pod Kalinkę
-Modernizacje AWP od Skrzyżowania od Serbinowskiej do Staszica
Nikt nie przewidział tego przejścia/przejazdu
Jeżeliby iść dalej (Co prawda nie znam docelowego planu ścieżek rowerowych w Kaliszu)
Ale dlaczego w ramach Kalinki nie zlecili wybudowania ścieżki rowerowej wzdłuż AWP?
Następnie dalej dlaczego w ramach modernizacji AWP od Serbinowskiej do Staszica nie wybudowano ścieżki rowerowej chociaż do skrzyżowania z Widokiem bo przecież tam jest dużo miejsca i spokojnie by się zmieściła.
O PKSie niema co mówić bo jak wiemy umiera choć w ramach ZCP buduje się na dworcu kolejne stanowiska
A w KLA po za taborem to od 1995r nic się nie zmieniło
Chociaż nie, kiedyś było lepiej bo by dojechać chociażby na Szałe nie musiałem jechać przez Centrum z osiedla Widok.
Sytuacja z życia wzięta
Kilka lat temu, upał ponad 30 stopni z Amber chciałem dostać się pod WSK patrze podjeżdża magiczna 7 badam rozkład jazdy widzę że śmiga przez Częstochowska a więc pasuje, wsiadam w ten magiczny wehikuł czasu (Volvo) przypominam ponad 30 stopni brak klimy jakby tego było mało na następnym przystanku wsiada bezdomny.
Ale to już nie o to chodzi oczywiście musieliśmy zwiedzić kaliskie centrum autobusem no i dobra po około 15 minutach w tych fajnych warunkach przejeżdżamy pod wiaduktem na Kresowej czyli praktycznie znajduję się tam gdzie wsiadłem pieszo z Amber na Kresową bym doszedł szybciej
No i jak to ma zachęcić do podróżowania autobusami?
Generalnie to mam wrażenie że ten cały problem z samochodami skupiacie tylko na centrum chodź to problem przecież całego miasta.
Tutaj zgadzam się w 100% z Pawłem
Powiedz to mieszkańcom centrum
Trzeba mieć je gdzie "wyrzucić".To nie jest takie proste.
Pierw trzeba jakiś alternatyw.
No chyba że chcemy już totalnie pustą starówkę i robimy z tego rezerwat jak na zawodziu.
Chociaż powiem wam ostatnio jak byłem w centrum to mam wrażenie że troszkę populacji tam przebyło oczywiście Ukraińskiej.
W pierwszej kolejności trzeba stworzyć sensowną komunikacje miejską a nie taką jak jest teraz.
Jeżeli jesteśmy przy centrum to przecież od lat piszemy że jest problem z komunikacją w centrum
viewtopic.php?f=6&t=2692&start=40
Jednak żadna władza Kaliska nie próbowała rozwiązać tego problemu, zamiast coś wymyślić wolą stękać że mamy smog i samochody
Mi to już ręce opadają za komuny to podobno budowano tak że nie wyglądało ale było funkcjonalne.
Teraz ani nie jest coś ładne ani funkcjonalne patrząc na kontrapasy czy centra przesiadkowe
Z centrum bym wyrzucił wszystkie samochody
To dopiero będzie miasto widmo tak wygląda nasza starówka nocą.
Foto z 2 Maja okolice godziny 00:00 mnóstwo imprezowiczów
Normalnie więcej ludzi spotkałem na osiedlu Widok o 3 rano niż w naszym pięknym imprezowym kulturowym centrum.
Do jednego gościa podchodzimy gdzie tu można się pobawić czy też napić.
Powiedział tak w Kaliszu to tylko rozgrzewka.
Najlepiej do północy posiedzieć w Warce i tutaj są 2 opcje.
Pierwsza jest taka że po Warce lecicie do Kaliszforni tam wzywacie sobie Taxi tak żeby było o 2 i jedziecie na dworzec wsiadacie w pociąg Karkonosze i wysiadacie w Ostrowie i tam idziecie się bawić się dalej.
2 Opcja jest taka że jakoś po 1:10 macie nocny jedziecie pod amber idziecie do nocnego na dworcowej tam się czym zaopatrujecie i czekacie godzinkę za pociągiem do Ostrowa