Północna obwodnica Kalisza - DK12

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Północna obwodnica Kalisza - DK12

Nieprzeczytany post autor: jp » 27 wrz 2009, o 21:44

Nareszcie zaczęto mówić o potrzebie budowy tej drogi. Nie jest jeszcze znany jej dokładny przebieg, ale wiele wskazuje na to, że nowy ślad DK12 znajdzie się w całości lub prawie w całości poza granicami miasta. W związku z tym ciężar finansowania inwestycji spadnie na GDDKiA.

Niech ten wątek posłuży do dyskusji nad przebiegiem obwodnicy. Może nasze pomysły, sugestie staną się inspiracja dla projektantów oraz władz i uda się uniknąć błędów jak w przypadku węzła przy Castoramie.
Przebieg trasy, oraz ilość i rodzaj węzłów będzie miał kolosalne znaczenie dla rozwoju miasta.

Pierwszy pomysł jaki przychodzi mi do głowy, to wyznaczenie węzła na wysokosci ul.Pszennej (planowane przedłużenie Trasy Bursztynowej), zamiast z ul.Warszawską.
Tym sposobem przerzucamy tranzyt z ciasnej i prowadzącej do śródmieścia ul. Warszawskiej na nowy wylot DW470 oraz zyskujemy wiele terenów inwestycyjnych.

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 27 wrz 2009, o 21:53

Jp doskonały pomysł z ul.Przenną. Cały ruch z TB mógłby włączyć się w planowaną obwodnicę północną. Tylko wątpię, by nasze forum czytali (brali sobie do serca wskazówki) projektanci czy inni decydenci podejmujące kluczowe decyzje.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 27 wrz 2009, o 22:13

Świetny topic , bo temat pojawiał sie w innych wątkach a tu można wszystko zebrać.

W którym miejscu Pszenna miałaby się włączyć w "starą" dw 470 ?
Takie rozwiązanie byłoby b.dobre.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 27 wrz 2009, o 22:48

Ta nowa Obwodnica Nord powinna polecie zaraz za granicą miasta tak żeby przeciąć DW 470 albo przed Wojciechówką, albo pomiędzy Wojciechówką i Pólkiem, to wtedy będzie OK dojazd do Stacji Chrusty.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 27 wrz 2009, o 22:54

Tu jest koncepcja trasportowa calej Wielkopolski:
http://wbpp.poznan.pl/plan/plan/200/9.png

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 27 wrz 2009, o 23:00

milo pisze: W którym miejscu Pszenna miałaby się włączyć w "starą" dw 470 ?
Takie rozwiązanie byłoby b.dobre.
Konkretnego miejsca nie potrafię w tej chwili wyznaczyć, to zależy od przebiegu północnej obwodnicy. Na pewno musiałoby to być poza granicą Kalisza. Ideą tego rozwiązania jest bezpośrednie połączenie obwodnicy z TB. Wymaga to jednak wybudowania kawałka nowej DW470 poza granicami miasta. Czy jest to realne, nie wiem, ale władze Kalisza powinny przynajmniej powalczyć. Jeśli się nie uda, to węzeł będzie musiał być z Warszawską, a wtedy szansa, że kiedyś uda się połączyć północną obwodnicę w TB będzie znikoma. Zbyt bliskie odległości między węzłami.

[ Dodano: Nie, 27.09.2009, 22:19 ]
sobieray-3 pisze:Ta nowa Obwodnica Nord powinna polecie zaraz za granicą miasta tak żeby przeciąć DW 470 albo przed Wojciechówką, albo pomiędzy Wojciechówką i Pólkiem, to wtedy będzie OK dojazd do Stacji Chrusty.
Tak byłoby najlepiej. A wyloty za Opatówkiem z jednej strony i gdzieś pomiędzy Kościelną Wsią a Kucharami z drugiej.
A już pełnią szczęścia byłoby przedłużenie DK12 do S11 w okolice Sobótki lub Krzywosądowa. Zyskalibyśmy połączenie z ekspresową 11 do Poznania z pominięciem Gołuchowa i centrum Pleszewa.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 28 wrz 2009, o 00:21

Aha - myśłałem , że gdzieś natrafiłeś na taki plan przedłużenia TB poprzez Pszenną. Zapewne po "przecięciu" obwodnicy musiałaby biec kawałek równolegle do dzisiejszej dw470 i gdzieś w Pólku wejść na stary ślad.

Przedłużenie DK 12 do S11 ( węzeł Sobótka na mapie z linka sectora ) - świetna sprawa , niestety brak w planach... Natomiast obwodnica Pleszewa pozwoli ominąć Pleszew jadąc dk12 na s11.

Ta koncepcja z linka sectora jest cokolwiek nieaktualna - wylot na zachodzie przewiduje się obecnie na zachód od KW a w koncepcji jest coś innego - współny bieg z obwodnicą na dk25. Tak samo odcinek pomiędzy Opatówkiem a Kaliszem nie powinien iść po starym śladzie.

[ Dodano: Nie, 27.09.2009, 23:32 ]
I wreszcie obejście Opatówka - w koncepcji od południa podczas gdy tu :
viewtopic.php?t=929&postdays=0&postorder=asc&start=220 ( mapka szymkalisz )
obwodnica biegnie na północ od Opatówka.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Północna obwodnica

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 28 wrz 2009, o 08:32

LUK -kto wie co te osoby będą czytały przed wyborami? Może...
JP - WRÓĆ !!!!!!

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 28 wrz 2009, o 17:18

Moim zdaniem miasto nie powinno przejmowac się w wielki sposób obwodnicą zewnętrzną tylko wewnętrzną. Zauważmy, że to co będzie obw. wewn. na Dobrzecu, stanie się obwodnicą zewnętrzną na Majkowie, Winiarach itp. Moim zdaniem obwodnice zewnętrzne są przereklamowane. Lepiej jest wybudowac obwodnicę wewnętrzną (10 km) o przekroju 2x2, w skrajnych przypadkach - 2x3, a nie zewnętrzną 1x2 o długości 20 km z rezerwą na 2. jezdnię. Uciekanie do obwodnic zewnętrznych jest chore w przypadku, w którym obwodnica będzie miała więcej jak 5-7 kilometrów.
To jest wstępny porjekt obwodnicy pokazany przez województwo i miasto:
Obrazek

A to mój projekt:
Obrazek

Nie przejmowac się kolorkami i drogą idącą przez las - zmieniłem koncepcję! Może w najbliższym czasie ją poprawię.

W każdym razie mój projekt wzmacnia północ i odciąża inne dzielnice. Oprócz tego dużo dróg wspomagających, aczkolwiek warto dodac, że ta mapka z takim układem nie wyklucza budowy ewentualnej obwodnicy zewn.
Jeżeli będzie potrzeba to obwodnica Nw. Skalmierzyc do największego ronda turbinowego na świecie (Skrzyżowanie na Majkowie, przedłużenie TB i O. Wewn., nowy wyjazd na Wrześnię i Konin) - można zrobic 2x3.

[ Dodano: Pon, 28.09.2009, 16:20 ]
na w/w odcinku droga spełniałaby wymagania na S-kę, i miałaby w niektórych miejscach (Dobrzec do ronda wielkiego) bardzo szeroki pas zieleni - proponowany od 10 do 15 metrów

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Re: Północna obwodnica

Nieprzeczytany post autor: LUK » 28 wrz 2009, o 18:00

Piekarz pisze:LUK -kto wie co te osoby będą czytały przed wyborami? Może...
Hehe dobrze napisałeś "czytały", a nie robiły.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Północna obwodnica Kalisza

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 28 wrz 2009, o 19:58

jp pisze:(...) pomysł jaki przychodzi mi do głowy, to wyznaczenie węzła na wysokosci ul.Pszennej (planowane przedłużenie Trasy Bursztynowej), zamiast z ul.Warszawską. (...)
Pszenna rzeczywiście nie powinna się kończyć na zakręcie Trasy Bursztynowej, tylko mieć przedłuzenie do Warszawskiej. Myślę jednak, że wylot tego przedłużenia powinien wypadać w okolicy węzła na Warszawskiej. Natomiast oprócz tego należy zbudować ul. Pieszą jako odgałęzienie Pszennej ciągnąc ją do Rożdżał i wyprowadzając tam do drogi prowadzącej prosto do Kożminka i Liskowa, które dzięki temu miałyby połączenie z Kaliszem krótsze od obecnych o 5 km! Musiałby przy tym powstać dodatkowy węzeł z Obwodnicą Północną spełniający jednocześnie rolę mostu przez Swędrnię, który dla obwodnicy i tak trzeba zbudować, ale raczej nie będzie się go budować dla samej drogi do Kożminka. Byłoby to jednocześnie skrócenie o kilka kilometrów drogi do Poddębic, przez tamę Jeziorska.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 15 paź 2009, o 23:05

Wszelkie przedłużenia Pszennej , Pieszej a może i sama obwodnica mogą ulec prawom Natury , tej 2000 ;-).
W tej sytuacji nie ma sensu ten węzeł na Pszennej i musi być na dw470.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 16 paź 2009, o 21:24

milo pisze:Wszelkie przedłużenia Pszennej , Pieszej a może i sama obwodnica mogą ulec prawom Natury , tej 2000 ;-).(...)
Ze względu na przedmiot ochrony akurat tego obszaru prawdopodobnie do pogodzenia z Naturą 2000 byłby most wiszący (dość kosztowny) nad doliną bez zjazdów do samej doliny.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 16 paź 2009, o 21:38

Dyskusja nam tutaj schodzi na nature2000 i ograniczenia z nią zwiazane. Nie wiem czy mi się dobrze wydaje ale N2000 chroni poszczególne gatunki roślin i zwierząt a nie sam krajobraz , ukształtowanie terenu itp. Skoro tu mamy 2 gatunki ryb podlegające ochronie to należy tak budować by nie zakłócić im warunków życia. Wystarczy więc sam most nad rzeką a nie całą doliną ( rybki żyją przecież w rzece a nie w całej dolinie rzeki , na lądzie ).
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 16 paź 2009, o 22:02

... 714 taksonów - gatunkóe roślin chronionych , w tym 19 - ściśle.
Pozdrawiam.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Kondzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 16:18
Lokalizacja: Piwonice

Nieprzeczytany post autor: Kondzior » 14 lis 2009, o 16:23

troche nie na temat czy ta poznańska mapka jest aktualna? ps . w niej rozgałęzienie szybkiej koleji jest na północ od Kalisza

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 14 lis 2009, o 16:43

sobieray-3 pisze:... 714 taksonów - gatunkóe roślin chronionych , w tym 19 - ściśle.
Pozdrawiam.
Sugerujesz , że to jest w dolinie Swędrni ? Nie chce mi się wierzyć...

Kondzior - ta mapka jest póki co aktualna co nie znaczy , że nie można jej zmienić w przyszłości...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Kondzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 16:18
Lokalizacja: Piwonice

Nieprzeczytany post autor: Kondzior » 14 lis 2009, o 16:46

no niestety Milo masz racje a przy pomocy władz Kalisza zmiany oczywiscie na niekozysc sa bardzo realne ps . sorry za post nie na temat

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 14 lis 2009, o 16:56

Strategia to jest tylko taki poglądowy szkic.
Zauważ np. , ze obwodnica północna Kalisza przebiega tu na południe od Opatówka , by koło wiaduktu przeciąć 12 i biec dalej na północ od obecnego przebiegu 12. Na mapkach kaliskich prezentowanych w ZDM obwodnica biegnie na północ od Opatówka.

Co do KDP to zmieniano ją , bo poprzednia strategia przewidywała jej przebieg w korytarzu A2.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 17 lis 2009, o 10:38

Tak milo Dolina Swędrni o nasz przyrodniczy skarb.Dolina Prosny wcale nie jest gorsza.I dlatego z tak wielkim smutkiemwidzę jak się je niszczy przez budowę tam, oraz zabudowując domkami.Wiele z tych gatunków może wyginąć na terenie Kalisz czy powiatu bezpowrotnie.A przecież domek można wybudować sobie gdzie indziej, a nie w środku dzikich i naturalnych terenów.Tak aby przyszłe pokolenia też miały sznasę zobaczyć piękno przyrody Ziemi Kaliskiej.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

ODPOWIEDZ