Północna obwodnica Kalisza - DK12

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 3 lut 2011, o 12:03

JP - WRÓĆ !!!!!!

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 3 lut 2011, o 12:16

sobieray-3 pisze:Nawet mylenie obwodnic tu nic nie zmieni , bo ... ,,Grabarczyk niezastapiony'' !
Nie bardzo rozumiem jakie masz uwagi do ministra Grabarczyka?
Może jakieś konkrety? Bo coś widzę, że chyba nie orientujesz sie za bardzo w infrastrukturze drogowej w Polsce. Tylko bardzo proszę bez ogólników, tylko konkretnie.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 3 lut 2011, o 21:28

Cóż... W pewnych grupach powszechnie wiadomo, że Grabarczyk jest człowiekiem z serii wszystko dla Łodzi i metropolii.

Fakt, że dróg w Polsce buduje się dużo i chwała za to, jednak robi się to:
1. kosztem inwestowania w kolej
2. tam, gdzie droga nie jest koniecznie potrzebna
3. jako obwodnice największych polskich miast, które same poradziłyby sobie z budową takiej drogi.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Nieprzeczytany post autor: satori » 4 lut 2011, o 18:40

"zaczyna mnie to troszkę denerwować!" jak powiedział klasyk!

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 28 lut 2011, o 18:09

g13k

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 4 mar 2011, o 12:01

JP - WRÓĆ !!!!!!

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 4 mar 2011, o 17:15

Bardzo dobrze, że jest szum medialny w sprawie obwodnicy Kalisza. Gorzej, że nie wiadomo o jaką drogę krajową chodzi, nr 12 czy 25 ?
Wiadomo natomiast, że żadna obwodnica Kalisza nie znajdzie się na rządowej liście inwestycji na lata 2011-15, ponieważ nie może się na niej znależć. Przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc do ul.Poznańskiej nie może, ponieważ leży w granicach Kalisza (GDDKiA nie planuje i nie buduje DK w granicach miast na prawach powiatu). Droga poza granicami Kalisza też nie może, bo nie istnieje nawet w formie wizji. Chyba, że za wizję uznamy nasze forumowe pomysły i dyskusje :lol:
Jak można wprowadzić inwestycję drogową do planu, skoro nie wiadomo jak ona ma wyglądać, gdzie przebiegać i ile kosztować ? Jeśli politycy chcą miastu pomóc, to niech zabiegają o jak najszybsze rozpoczęcie prac studialnych nad wytyczeniem korytarza dla nowego śladu drogi krajowej nr 12, poza granicami Kalisza. W tym kierunku należy skierować działania lobbingowe i to jak najszybciej, bo przy tak chaotycznej rozbudowie podkaliskich gmin, za kilka lat dla obwodnicy nie będzie już miejsca !
Z krajową 25 do ul. Poznanskiej Miasto musi się jakoś uporać (np. dofinansowanie unijne). Dalszy odcinek w stronę Kokanina to już wspólny problem Miasta i GDDKiA. I obojętnie jak daleka byłaby to perspektywa, to podobnie jak w przypadku 12, prace studialne należy rozpocząć JAK NAJSZYBCIEJ !

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 4 mar 2011, o 20:04

Rada Miasta powinna powołać komisję komunikacyjną (dorażną, ale z perspektywą kilkuletniej pracy), która zajęłaby się wypracowaniem wizji istotnych dla miasta przedsięwzięć komunikacyjnych, o które trzeba zabiegać na zewnątrz, albo które wymagają porozumienia z innymi samorządami. Komisja powinna rozpoznać możliwości i trudności w tym zakresie, zwłaszcza w takich sprawach jak komplet obwodnic dla dróg krajowych, a w przypadku trasy Kalisz-Ostrów nie tylko przekształcenia jej w dwujezdniową drogę szybkiego tranzytu, ale także dobudowania do niej na całej długości drogi dla ruchu lokalnego i torowiska dla szybkiego tramwaju. I nie należy z góry, w typowo małomiasteczkowy sposób, zakładać, że to są cele nie do zrealizowania. Akurat w związku ze stacją KDP można starać się z dużymi szansami o wielką dotację na taką linię tramwajową. To mogłaby być niepełna, rzecz jasna, ale jakaś jednak rekompensata za dokonane już, niestety, wyprowadzenie KDP z Kalisza.

Taka komisja mogłaby być terenem w miarę spokojnej współpracy wszystkich klubów radnych. To nie jest materia, w której można liczyć na szybkie, łatwe sukcesy, więc używając jej w kampaniach można się bardzo ośmieszyć, co powinno powściągać zapędy propagandowe. Już na wejściu inicjatywa powołania komisji powinna być, jeszcze przed formalnym zgłoszeniem wniosku, uzgodniona pomiędzy koalicją a opozycją. W miarę rozpoznawania terenu kolejne wnioski komisji powinny być uwzględniane w strategii rozwoju, a także stanowić wytyczne dla różnych działań zarządu. Jeśli Rada chce mieć te obwodnice, to niech tego pilnuje. Zarząd zawsze będzie najwięcej energii poświęcał sprawom dorażnym i kolejnym wyborom, a nie strategii.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 4 mar 2011, o 21:20

Jp napisał smutną prawdę.
Najpierw trzeba zacząć od STES-ia czyli studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.
Cały schemat działań do momentu oddania drogi do użytku można sobie obejrzeć pod tym linkiem.
http://www.oos.pl/pliki/File/prezentacja/schemat.html

Na razie obwodnice są ujęte w studium zagospodarowania wlkp....i nic więcej nie ma.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 18 mar 2011, o 11:09

Drogi i koleje rozwijają się wolniej

Korespondencja między parlamentarzystami a Ministerstwem Infrastruktury w sprawie budowy i modernizacji dróg i linii kolejowych ujawnia rzeczywisty stan infrastruktury w naszym kraju i prawdę o szansach jej rozwoju. W tym miejscu przyjrzyjmy się tylko kilku problemom związanym z Kaliszem i naszą częścią Wielkopolski

Informacje na temat rządo-
wych planów budowy obwodnic, jakie do nas docierają, pochodzą zwykle z wypowiedzi parlamentarzystów na konferencjach prasowych, a więc niejako z drugiej ręki. Tym razem, za sprawą posła Józefa Rackiego, dysponujemy wypowiedziami przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury. Nie musimy już więc spekulować, jak duże są szanse szybkiej budowy drogi ekspresowej S-11. Nie ma żadnych.

Jasność
w sprawie obwodnic
Wprawdzie gdzieniegdzie rozpoczną się prace przy budowie obwodnic w ciągu tej drogi, ale i one znacznie opóżnią się w stosunku do pierwotnych zamierzeń. Jedną z kluczowych w naszym regionie jest zachodnia obwodnica Poznania, obsługująca zarówno S-11 (z Kołobrzegu na Górny Śląsk), jak i S-5 (w kierunku Leszna i Wrocławia). Realizacja tego zadania rozpocząć się ma przed rokiem 2013, jednak tylko w części; jego szybkie ukończenie uzależnione będzie od tego, czy wynikną oszczędności w przetargach na inne zadania drogowe. To samo dotyczy drugiego etapu budowy obwodnicy Ostrowa Wlkp., a także obwodnicy Kożmina Wlkp.
Zła wiadomość dotyczy obwodnicy Jarocina. To jedno z najwęższych gardeł na komunikacyjnej mapie kraju. Mimo to drogowcy zajmą się nim dopiero po roku 2013. Kompletnej obwodnicy nieprędko doczeka się też Kępno, choć w najbliższych latach w tym rejonie będą trwały prace wokół drogi krajowej nr 8 i związanego z nią węzła komunikacyjnego. Obwodnice Jaraczewa, Gostynia, Ujścia i Turku w ogóle nie znalazły się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Wiceminister Radosław Stępień pociesza, że w przyszłym roku zostanie przeprowadzona jego aktualizacja i wtedy być może uda się powiększyć go o dodatkowe zadania. O które? R. Stępień odpowiada, że podstawą aktualizacji będą załączniki nr 2 i 3. Są w nich m.in. obwodnice Kępna i Jarocina. Aby jednak mogła ruszyć ich budowa, musi być znana wielkość wsparcia projektów drogowych przez UE, co dotyczyło już będzie perspektywy finansowej na lata 2014-2020.
Jeśli chodzi o nieistniejącą obwodnicę Kalisza, pytanie o nią wciąż powinno być kierowane do władz miasta, a nie do Ministerstwa Infrastruktury czy kaliskich parlamentarzystów. Wynika to choćby z faktu, że Kalisz jest miastem na prawach powiatu i że w związku z tym budowa dróg w jego obrębie jest zadaniem samorządu. W tej chwili wciąż brakuje nam bezpośredniego połączenia węzła drogowego przy al. Wojska Polskiego (obwodnica Nowych Skalmierzyc) z ul. Poznańską. W tym roku gotowy ma być zaledwie projekt tej nowej drogi. Jej wyprowadzenie poza ul. Poznańską w kierunku Kokanina, do granic miasta, będzie dopiero dziełem następnych lat. Opracowanie planów przebiegu północnej obwodnicy Kalisza poza Kaliszem, w kierunku Opatówka, to zadanie jeszcze bardziej odległe, choć nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy – wspólnie z sąsiednimi samorządami – przystąpili do niego już teraz. Konsekwentnie namawiają do tego senator Piotr Kaleta i poseł Adam Rogacki z Kalisza. Z kolei poseł Józef Racki lobbuje za taką zmianą przepisów, aby Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zajęła się budową obwodnic na całej ich długości, co miałoby dotyczyć także miast na prawach powiatu. Jak twierdzi, pomysł ten spotkał się już z zainteresowaniem w Ministerstwie Infrastruktury. Wydaje się jednak, że w przypadku północnej obwodnicy Kalisza nie możemy mówić o rozpoczęciu budowy wcześniej niż w perspektywie finansowej 2014-2020. A przecież to nie wszystko. Naszemu miastu potrzebna jest także obwodnica południowa, o której jeszcze nawet nie rozmawiamy.

Więcej w Życiu Kalisza

http://www.zyciekalisza.pl/?str=116&id=95027
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 18 mar 2011, o 12:42

Jedną z kluczowych w naszym regionie jest zachodnia obwodnica Poznania, obsługująca zarówno S-11 (z Kołobrzegu na Górny Śląsk), jak i S-5 (w kierunku Leszna i Wrocławia). Realizacja tego zadania rozpocząć się ma przed rokiem 2013, jednak tylko w części; jego szybkie ukończenie uzależnione będzie od tego, czy wynikną oszczędności w przetargach na inne zadania drogowe.
Co za brednie. Budowa zachodniej obwodnicy Poznania trwa już ponad rok i wiele jest już zrobione. Nie rozpoczęty jest tylko ostatni, kilkukilometrowy jej fragment, ale przetarg na jego budowę nie został przerwany i z pewnością niebawem budowa się rozpocznie. W ostatnim tygodniu GDDKiA zakończyła przetargi kilku ważnych inwestycji drogowych w kraju wybierając wykkonawców i już z nich są bardzo duże oszczędności sięgające ponad 1 mld złotych. Przeszacowania cenowe w stosunku do najkorzystniejszych ofert sięgaja 50%!
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 29 mar 2011, o 23:16

Mam pytanie do bardziej zorientowanych jak wiadomo miasta na prawach powiatu powinny same budować obwodnice na terenie miasta powiatu czy jakieś miasto taką obwodnicę buduję? Czy też obwodnice budowane bądż planowane do budowy to są wyłącznie drogi ekspresowe, co oznacza, że buduję je Generalna Dyrekcja?

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 30 mar 2011, o 00:12

Nie szukając daleko, Konin jest przykładem miasta na prawach powiatu, które wybudowało fragment drogi krajowej nr 25. Inwestycja była częściowo finansowana ze środków unijnych.

Jeśli chodzi o północną obwodnicę Kalisza (DK 12), której poświęcony jest ten wątek, to powinna przebiegać w całości, lub prawie w całości poza granicami Kalisza. Jest to oczywiście moje zdanie, bo przecież nie ma jeszcze nawet studium techniczno-ekonomiczno-srodowiskowego.

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 30 mar 2011, o 07:44

Wiem, że kilka lat temu Piła budowała dosyć dużo obwodnic.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 30 mar 2011, o 08:03

Piła nie jest miastem na prawach powiatu, więc wszystkie krajówki budowała jej GDDKiA.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 30 mar 2011, o 18:10

Płock podpisywał umowy z GDDKiA, że oni budują w granicach, a poza nimi - GDDKiA.
http://inwestycje.plock.eu/index.php/obwodnica-polnocna
http://inwestycje.plock.eu/index.php/ob ... -zachodnia

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 30 mar 2011, o 20:24

jp pisze:(...)Jeśli chodzi o północną obwodnicę Kalisza (DK 12), (...) to powinna przebiegać w całości, lub prawie w całości poza granicami Kalisza. (...)
Najlepiej żeby jako droga kategorii S mijała Opatówek i Kalisz od północy łącząc się w okolicy Sobótki z S-11.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 30 mar 2011, o 23:48

Płock ma Orlen, który jest żyłą złota dla tego miasta Konin ma elektrownie, kopalnie, hutę dodatkowo Konin jest miastem młodym o zwartej zabudowie.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 31 mar 2011, o 07:42

Zgadza się MirekDB, że Konin ma to wszystko. Prawdą też jest, że przemysł ten jest charakterystyczny dla mniej rozwiniętych regionów. Chodzi mi tu głównie o kopalnie i hutę. Co oczywiście nie zmienia faktu, że dają prace i całkiem dobre zarobki.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 31 mar 2011, o 10:20

Licytacje które miasto ma lepszy przemysł nie mają najmniejszego sensu. Najbardziej wymierne jest porównanie budżetów miast. Konin nie ma wiekszego budżetu od Kalisza. wydatki majatkowe w Koninie też nie są wieksze.
Koninianie uznali po prostu budowę obwodnicy w ciągu DK 25 za priorytetową i przeznaczyli na nią wiekszosc wydatków majątkowych. Kalisz w ostatnich latach rozbudowywał obwodnice wewnętrzne (TS, TB), co akurat uważam za słuszne posunięcie. Gdybyśmy skupili się na obwodnicach zewnętrznych, a kompletnie zaniedbali wewnętrzne, sytuacja w mieście byłaby jeszcze gorsza.
W Koninie temat wygląda trochę inaczej. Konin jest młodym miastem i jego wewnetrzny układ drogowy znacznie rózni się od kaliskiego.

ODPOWIEDZ